• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > kia sportage  > Kia Sportage

  • Kia Sportage

    Publikováno: 16. 6. 2017

    Neodolal jsem, využil nabídky a poprvé jsem vyzkoušel  dnes velmi populární SUV. Odnesla to Kia Sportage, kterou jsem měl na 2 dny v rámci akce zapůjčenou. Jednalo se o auto s benzínovým atmosférickým motorem 1,6 GDi a manuální 6° převodovkou. Bylo v prostřední, ale již velmi bohaté výbavě Exclusive. Mě aspoň nic důležitého nechybělo. Namátkou automatická klima, info systém s navigací, parkovací asistent s kamerou, USB, tempomat, automatické přepínání světlometů, atd.

    Sportage boční      Sportage zadní

    Design je věc subjektivní.  Sportáge předchozí generace se mi velmi líbila, patřila v mých očích mezi nejpěknější SUV a nová generace na něj navazuje. Pro mě osobně, ale ne úplně vydařeně. Ladná silueta zůstala téměř stejná, ale přední část nabobtnala a zmohutněla jakýmsi prapodivným způsobem ve stylu Porsche Cayen.  Mě se tento až monstrózní vzhled moc nelíbí, ale své fanoušky si jistě najde. Jezdí jich už celkem dost.

    Sportage čelní

    Pracoviště řidiče působí jednoduše ale přehledně. Zpracování je dobré, s tvrdými plasty na spodní části přístrojovky jsem se už smířil, mají to všichni. Jen ten „designový“ rádoby kožený šev na horní hraně plastové přístrojovky je nějak navíc. Samoúčelné imitace nemám rád. Jednotlivá tlačítka jsou umístěna ergonomicky,  mají správnou velikost i počet. Klima i infosystém se ovládá jednoduše a intuitivně. První dojem po usednutí je prostornost a strohost v tom dobrém slova smyslu. Žádné korejské kudrlinky, spíše jednoduchý funkční design.

    Sportage kokpit Sportage středový panel

    Na korejcích se mi v poslední době velmi líbí, že řidič má dost prostoru pro nohy, zvláště tu pravou. Zpracování je na slušné úrovni. Líbí se mi zakomponování displaye do horní části přístrojové desky. Je to rozhodně estetičtější řešení než tablety nahoru vystrčené z přístrojovky. Po chvíli sezení jsem se ale začal nějak ošívat. Málokdy se mi stane, že sednu do auta a nějak se mi nedaří pohodlně vměstnat své pozadí do sedačky. Tento dojem se mi potvrdil během jízdy. Nejde o to, že by sedadla měla špatný tvar, nebo příliš krátký sedák, ale jsou pro mě podivně vyměklá . Už po 50 km mě začaly bolet záda. To se mi už dlouho nestalo.

    Sportage sedačky přední Sportage kufr

    Vzadu se sedí příjemně vysoko, sedáky jsou sice pro dospělé kratší, ale opěradla aspoň mají dobrý sklon. Pro děti dostačující. Kufr je standartní v rámci třídy, má dvojitou podlahu. V horní poloze vytváří téměř rovnou podlahu, v té spodní poloze je část podlahy blíž k sedadlu zvednutá na horní úroveň. Je to podle mě blbost, zmenšuje se rovná a tedy využitelná ploch kufru. I Kia má své simply clever řešení které je úplně k ničemu.

    Pohonné ústrojí – pro mě znamenalo doslova kulturní šok. Zvyklý jezdit v turbo benzínech i dieselech, jsem čekal po sešlápnutí plynu adekvátní reakci. Bylo mi jasné, že vzhledem k absenci turba a objemu 1,6l nebude zátah, ohromující. Nebyl jsem ale připraven na to, že nebude skoro žádný. Na první tři stupně ještě jakžtakž, ale od 4 nahoru jsem zažíval podobné pocity z pružného zrychlení, jako měla tátova Škoda  105L. Při stlačení plynového pedálu tak do 1/3 se sice dostavilo jakés-takés zrychlení, ale po jeho domáčknutí  na podlahu se nedělo nic, vůbec nic. V Katalogu jsem si později přečetl, že motor má údajně 97 Kw, ale až v 6300 ot/min a  161 Nm v 4850 ot. Tam jsem se ovšem nikdy nedostal. Jednak byl motor syrový, najeto pár set km, ale už při 5000 ot. byl zvukový projev motoru nepříjemný. Tento motor je v kombinaci s příliš dlouhým manuálem příkladem, jak honba za emisemi pohřbila dříve rozšířené středně objemové benzínové atmosféry. Možná kdyby byly jednotlivé kvalty kratší, byl by projev živější.  V této podobě bylo auto až aktivně nebezpečné. Opravdu jsem si musel každý předjížděcí manévr velmi dobře promyslet, nejlépe z kopce. Převodovka kromě toho, že byla pro max. točivý moment v téměř 5000 ot. příliš dlouhá, nebyla ani moc přesná. Několikrát mi auto při rozjezdu chcíplo. Časem jsem zjistil, že to není špatnou prací s plynem, ale řazením trojky místo jedničky. Obě jsou  v kulise opravdu příliš blízko sebe. Co mě ale otravovalo po celou dobu jízdy byla bradavice zpětného chodu na přední straně hlavice řadící páky. Na tohle si nezvyknu nikdy.

    Podvozek hodnotím jako nemastný neslaný. Od SUV jsem teda krom bezpečnosti, vyššího posazu a výhledu čekal i nadstandartní komfort. Ten se bohužel nekoná.  I 30, kterou jsem testoval před 2 měsíci byla jiný level. Podle mě byl podvozek příliš měkký, v zatáčkách se auto naklánělo, drobné nerovnosti žehlilo slušně ale, na horších površích s většími výmoly propadalo. Auto drncalo a větší díry znamenaly rány od podvozku. Komfort při jízdě po městě, kam je údajně auto určeno, byl pro mě maximálně průměrný. Při tom pneu nebyly nijak přehnaně nízké – 225/60 R17. Co mě ale příjemně překvapilo, tak by nízký aerodynamický hluk i při dálničních rychlostech. Od tak bří karoserie jsem čekal horší výsledek.

    Jestliže mě motor otrávil, převodovka nepřesvědčila a podvozek komfortem zklamal, tak naprosto sterilní a nekomunikativní řízení to dorazilo. Nová Sportage opravdu není auto pro nadšené řidiče. Pro koho teda vlastně je? Manželce bych ho s tímto motorem rozhodně nepořídil. Ta by nepředjela ani traktor. Snad jedině pro důchodce, kteří chtějí z nějakého důvodu SUV. Musí ale být ještě celkem čiperní, sedadlo je už tak vysoko že výstup a nástup vyžaduje jistou míru pohyblivosti a hbitosti.

    Spotřeba – byla jednou z mála věcí, které mě pozitivně překvapily. Za najetých 250 Km většinou okresky, méně město a dálnice, byl celkový průměr 7,1l/100 km. To vše při jízdním režimu ve stylu loudavý důchodce. Dynamicky se s tímto motorem totiž jet nedá. Paradoxně nejlépe jsem se v autě cítil na dálnici při nastaveném tempomatu na 130. Aerodynamický hluk je na nízké úrovni, motor točí na 6° 3500 ot. a je slušně utlumen. Požadavky na dynamiku jsou v tomto režimu nula. Jen pro doplnění, při 110 km/hod točí na 6° 3000 ot.  a při 90 km/ho 2500 ot. Auto při klidném rovnoměrném pohybu těmito rychlostmi na kvalitním asfaltu celkem pohodlné a úsporné. Na ukazateli okamžité spotřeby oscilovaly hodnoty odhadem mezi 5-8l.  Ukazatel totiž nebyl číslicový ale sloupcový. Další simply clever vychytávkou Sportage byl obtížně čitelný palubní počítač. Přeskakoval mezi několika stránkami, ale dozvědět se např. spotřebu v určitém odjetém úseku a nevymazat přitom dlouhodobou spotřebu bylo nemožné. Po čase jsem palubní počítač vzdal.

    Po dvoudenním testování jsem celkem rychle pochopil, že Nová Sportage prostě není auto pro mě. Jasně, motor se dá vybrat jiný, Turbodiesel a ještě lépe turbobenzín budou jistě lepší volba. Ale naprosto odtažité řízení a nepříliš dobře nastavený podvozek zůstávají. Někoho asi osloví příznivá cena a velmi bohatá výbava, robustnost a bezpečnost  auta. Mě ale chybí to základní, elementární radost z jízdy.

18 Responses to Kia Sportage

  • [1]

    16. 6. 2017 v 07:53Tomcat

    Nekdo jiny to taky vzdal (po par mesicich) http://moje.auto.cz/Slavo-N-/kia-sportage.html#minusy,

    Odpovědět
  • [2]

    16. 6. 2017 v 08:01iudex

    Výborná recenzia, z Tvojich slov si viem veľmi presne predstaviť, aký Sportage je. A ako píšeš, všetky tie negatíva musia človeku, ktorý má aspoň trochu rád jazdu, prekážať. Ono to človek má nejak vyčítané z iných testov, ale redakcie niekedy (resp. skoro vždy) majú tendenciu byť „politicky korektné“ a tie negatíva viac zaobaliť, aby si veľmi nerozhádzali automobilky, kdežto Ty si to pomenoval jasne a polopatisticky.
    Palec hore za blog.

    Odpovědět
  • [3]

    16. 6. 2017 v 16:26Verny_2013

    foto Verny_2013

    [2]
    Dík za pochvalu. Toto byl můj první pokus s SUV a byl jsem hodně zvědavý co na tom tolik lidí vidí. A to zklamání bylo o to větší. Tak jsem to napsal tak jak jsem to cítil, bez té novinářské omáčky a „politické korektnosti“. Ale Kie musím vyslovit pochvalu za to, že tyto zkušební jízdy umožňuje. Buď ti auto sedne, nebo se tím předejde zklamání. Opravdu doporučuju si potenciální auto projet sám, novinářská korektnost totiž ty obrovské rozdíly smazává.

    Odpovědět
  • [4]

    17. 6. 2017 v 10:05Emel

    foto Emel

    Napsané je to hezky, ale… velmi špatné řízení bývá holt korejským SUV vyčítáno. Zkus si schválně projet CX-5 nebo třeba Atecu než odepíšeš SUV jako celek.

    1.6GDI jasně, někteří se tu budou bít za poctivou atmosféru, ale 1.6GDI zkrátka odpovídá sotva foukaným litrům.

    Jinak… jak se mi čumák Sportage na začátku fakt hodně nelíbil, tak musím napsat, že jsem si na to celkem zvykl.

    Odpovědět
  • [5]

    17. 6. 2017 v 21:26Verny_2013

    foto Verny_2013

    [4]
    Já je úplně neodepisuju, ale první pokus se prostě nepovedl. S Atecou jsem ještě nejel, s CX5 krátce před pár lety. Já osobně čekal od SUV této kategorie nadstandartní komfort oproti nižší střední. Ale bohužel opak byl pravdou. Ten 1,6 GDi by nemusel být špatný motor ale ne v SUV této velikosti a váhy. Doufám že příště budu mít šťastnější ruku při volbě auta.

    Odpovědět
  • [6]

    18. 6. 2017 v 06:05woody-alien

    foto woody-alien

    Pěknej testík. Jezdil jsem takhle dva dny s bratříčkem Tucsonem a některé věci jsou mi až nápadně povědomé. Především to řízení je opravdu korejská specialitka. I u jiných výrobců najdeš řízení bez citu, ale působí aspoň přirozeně a konzistentně. Dojem z jízdy jinak u Tucsonu výrazně vylepšil povedenej naftovej dvoulitr, to se s 1.6 GDI nedá srovnat. Co mě na tvém testíku zarazilo je hodnocení pohodlnosti podvozku. Protože pokud je na Tucsonu něco zajímavého, pak je to právě pohodlí při běžné jízdě. Vzal jsem ho na různý svoje místní drncáky a obstál se ctí, přičemž podvozek nepůsobil nijak vyměkle nebo rozbředle. To až později kapituloval při jakékoliv snaze o dynamičtější jízdu v zatáčkách, ale ani tam nepůsobil jako „opilý koráb“, spíš jen prostě odmítl zatáčet. 😀

    Odpovědět
  • [7]

    18. 6. 2017 v 06:12woody-alien

    foto woody-alien

    [4] Emel: Já včera shodou okolností potkal tři Sportage jen na cestě do blízkého města a rovnou říkám, že ne, nezvykl jsem si. Ten předek je zprzněnej a ještě hůř to vypadá v nižších výbavách, když má rozsvícený žárovku pro denní svícení.

    Na druhou stranu, soudě dle četnosti Sportagí na cestách, ani vzhled, ani (ne)jízdní vlastnosti zřejmě nebrání úspěšným prodejům. Dtto u Tucsona, jenomže ten aspoň vypadá hezky zvenku.

    Odpovědět
  • [8]

    18. 6. 2017 v 14:00Verny_2013

    foto Verny_2013

    [6]
    Na dobrých površích, třeba na dálnici byl podvozek OK. Drobné nerovnosti žehlil taky celkem dobře. Problém byly horší cesty, na to byl příliš měkký, drncavý, navíc náklony v zatáčkách byly značné. Mě osobně podvozek zklamal. Ti nová i 30 byla i na 17″ kolech jiný level.

    Odpovědět
  • [9]

    18. 6. 2017 v 17:22Mr. Murphy

    fakt to není překlep a to podmotorované auto má pneu 265/60 R17?
    tam bych hledal další příčiny slaboučké dynamiky….

    Odpovědět
  • [10]

    18. 6. 2017 v 17:53Verny_2013

    foto Verny_2013

    [9]
    Máš pravdu, je to překlep, správně je 225/60 R17. Přepsal jsem se a už si toho nevšiml. Už je to opraveno. Kontroloval jsem to i na fotce a je to tak.Ta dynamika je ale fakt pekelná. Od dob Š 105-120 jsem nejel v línějším autě.

    Odpovědět
  • [11]

    18. 6. 2017 v 22:46Mr.Murphy

    ok, zdálo se mi to divné…. 😉 i tak jsou to ale pořádný balóny, který dynamice určitě nepomůžou…. jinak testík pěkný, do takové líné ludry bych taky nikoho ze svých blízkých dobrovolně neposadil, to fakt není bezpečné když auto nedokáže jakžtakž rychle předjet náklaďák….

    Odpovědět
  • [12]

    20. 6. 2017 v 14:08Dany

    Obávam sa, že pre lepší pocit za volantom bude treba počkať na obmenu novej generácie podvozku a riadenia použitej prvý krát až v I30.

    Odpovědět
  • [13]

    20. 6. 2017 v 16:07Verny_2013

    foto Verny_2013

    [12]
    Jo souhlasím, tu jsem jezdil taky a na blogu je zveřejněná recenze. Nová i30 je řidičsky o 2 levely lepší auto.

    Odpovědět
  • [14]

    23. 6. 2017 v 18:35Morgan Wheeler

    Hezká recenze, ale je vidět, že ti to nesedlo a ani objektivně se s ní nedá moc souhlasit. SUV nebudou nikdy nějak sportovní, myslím ty běžné a ani to nelze od nich čekat. Na takový test sis měl půjčit jiný motor ne základ a hlavně zajetý. GDI se musí zajet a pokud chceš plnou akceleraci tak točíš do červena a pak už nějakou dynamiku vyloudíš, ale ne s motorem který má najeto 250 km. Samozřejmě dnešní turbo éra takovým motorům nepřeje. Jak auto skutečně jezdí a jaký má podvozek zjistíš třeba s 1.6 turbo. Auto velmi dobře dokáže vykroužit zatáčky, sedí neskutečně, komfort je taky dobrý, ale řekl bych že Tuscon, který je trochu jinak naladěn velké výmoly zvládá ještě lépe. Rozhodně to patří mezi nej SUV dneška. Vyzkoušej BMW X1 abys věděl jak drncá prémie. Pokud člověk opravdu preferuje jízdní vlastnosti, komfort a dobré řízení, tak si myslím, že v současnosti je nejlepší Toyota C-HR, ale tam musí stačit jen 1.2 motor.

    Odpovědět
  • [15]

    23. 6. 2017 v 22:09Verny_2013

    foto Verny_2013

    [14]
    Já taky nikde nepsal že jsem čekal sportovní projev. čekal jsem nadstandartní míru komfortu a přiměřeně pružný motor, nikoliv trhač asfaltu. Zaskočila mě ale naprostá neřidičskost auta snad ve všech ohledech. Jak mě nová i30 nadchla, tak jsem asi od auta ze stejného koncertu očekával něco podobného. A to bohužel nebylo. S Tusconem jsem nejel ale určitě to vyzkouším abych měl srovnání. A co se týká výběru auta, tak já vybírat nemohl, co měli, to půjčili.

    Odpovědět
  • [16]

    23. 6. 2017 v 23:06Morgan Wheeler

    Psal si radost z jízdy, to je čistě subjektivní dojem, každý ho má jinak. Z toho se dá usuzovat lehce sportovní pojetí jízdy nejen se vozit. SUV nikdy nebude sportovní, těžiště dělá svoje, ale dokáží být rychlé a velmi schopné jízdně. Bohužel syrové auto s nezajetým navíc poměrně slabým GDI vůbec neodpovídá reálným schopnostem podvozku Sportage. Moje zkušenost 3 různé motory Sportage, 9 tis kilometrů. Je pravda, že nejřidičtější je varianta s 1.6 turbo. Ale celkově v současnosti je to jistě C-HR, která jednoznačně ční.

    Odpovědět
  • [17]

    30. 6. 2017 v 13:03wakantanka

    foto wakantanka

    Blog pekný, postrehy zaujímavé. Jednu vec tam máš ale na začiatku zle. Toto nie je druhá generácie Sportage ale už štvrtá. I. bola prerobená Vitara, II. bola dvojvaječné dvojča I. Tucsonu, III. (ktorú ty navývaš prvou) bola už pod Schreyerom vyrábaná na SK a skúšal si aktuálnu, teda IV. generáciu.

    Odpovědět
  • [18]

    30. 6. 2017 v 17:56Verny_2013

    foto Verny_2013

    [17]
    Máš pravdu, už je to opravené. Nějak jsem měl zafixováno že ta předchozí designově velmi výrazná generace byla první, asi jsem ty předchozí příliš nevnímal.

    Odpovědět
  • Napsat komentář

    Odpověď na komentář zrušíte zde.
    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Založit nový blog

kia sportage

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Červen 20171 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura