• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > libor.blog.auto.cz  > Ženeva 2007: Boj o emise (díl druhý)

  • Ženeva 2007: Boj o emise (díl druhý)

    Různé Publikováno: 9. 3. 2007

    Mohl bych skončit úplně stejně, jako jsem začal. Větou – tak a je to tu zase. Opět sedím v autě a opět si krátím chvíli, po kterou nemusím sedět za volantem (upřímně jsem se letos za volant moc nedostal), psaním tohoto příspěvku.


    Ve srovnání se situací před dvěma dny je tu však několik rozdílů. Tak za prvé nemíříme na západ, ale na východ. Nejedeme do Ženevy, vracíme se domů.

    Pro nás, alespoň z hlediska osobního pobytu na výstavišti, fotografování a prohlížení klíčových auto novinek autosalon skončil. Jak už to tak ale v životě bývá, když něco končí, něco jiného začíná. Cestou domu se na to nikomu nechce myslet, ale zítra odstartuje druhá fáze ženevského autosalonu. Zasedneme k počítačům a budeme zpracovávat „tuny“ materiálů, které si vezeme domů.

    Budeme psát, budeme stříhat, zmenšovat, nasazovat a editovat, abychom vám mohli co nejdříve nabídnout další rozsáhlou přílohu. Proč? Protože chceme, abyste měli skvělý přehled o dění v auto průmyslu, protože chceme, abyste měli díky Auto.cz informační náskok, jenž třeba někdy proměníte ve zlato, nebo z něj budete mít alespoň radost. Ať už se tedy do Ženevy chystáte nebo ne, na Auto.cz najdete vše potřebné.

    Boj o emise

    Mám-li hovořit atmosféře letošní ženevské autoshow, jak jsem ji vnímal v průběhu dvou novinářských dnů, řekl bych, že optimismus promíchaný s entuziasmem minulého a hlavně předminulého ročníku vystřídala mírná skepse a obavy. Skepse z kolísavých prodejních výsledků velkých evropských producentů (Financial Times například podrobně rozebíral problémy francouzského Peugeotu) a obava z emisních limitů a Korejců.

    Korejské automobilky dostaly v posledních měsících křídla. S rostoucí kvalitou vozů a lepšími novinářskými posudky roste i sebevědomí značek Hyundai a Kia a kontinuálně s ním se zlepšují prodejní výsledky. Kia navíc v Evropě už vyrábí a Hyundai bude brzy následovat. To je samo o sobě dost velký problém, aby z něj šéfy Volkswagenu, GM nebo třeba PSA bolela hlava, ale do toho vstoupil možná ještě větší problém.

    Evropská Unie požaduje v rámci boje proti globálnímu oteplování (přestože auta na něm mají velmi malý podíl) razantní snížení emisních limitů, s čímž mají mnohé automobilky problém. Padla slova o přestěhování výroby na východ, výhružky rušení pracovních míst, ale vypadá to na předem prohraný boj. Navzdory některým hlasům zlehčujícím či minimálně zpochybňujícím problém globálního oteplování, Evropská Unie podporovaná například německou kancléřkou Merkelovou, trvá na svém.

    Emisní limity se snižovat budou a basta. Většina automobilek s EU nesouhlasí a proti postupu unie se bouří, zdánlivá jednotnost výrobců v této otázce však v Ženevě dostala vážné trhliny. Zatímco totiž například PSA nemá se snížením CO2 na 130g/km požadovaných EU zásadní problém, i když toto číslo rovněž označuje za příliš ambiciózní, výrobci sportovních a luxusních vozů jako Porsche nebo BMW se na toto číslo nedostanou, i kdyby se rozkrájeli.

    Průměrné emisní hodnoty vozů Porsche přesahují 300 g/km. Není tedy divu, že nejvíce záměr EU kritizují právě výrobci luxusních a sportovních vozů. Na konstruktivní debatu se však v Ženevě příliš nedostalo, sami šéfové velkých automobilek přiznali, že šlo spíše o debatu hysterickou bez nějakého hodnotného výsledku. Snad se jej dočkáme ve Frankfurtu.

    PS: Cesta domů se od té do Ženevy liší ještě v jedné věci. Došlo vše, co obsahuje kofein. Ve stavu bdělosti se snažím udržovat jablečným džusem, ale moc to nefunguje. Za prvé není moc dobrý a za druhé šíleně zteplal.

    PS2: Domů jsme dorazili asi ve 22:30. Po vydatném spánku (konečně) se naplno rozjíždí proces zpracování nasbíraných materiálů, který bude trvat celý pátek, sobotu a neděli.

Fotoromán: můj mobilní březen Ženeva 2007: Déja Vu

6 reakcí na Ženeva 2007: Boj o emise (díl druhý)

  • [1]

    9. 3. 2007 v 13:01PekelnáMicinka

    Dobro došli! Jsem rád, že se podařilo nasbírat tuny materiálů, už se těším až se dostanou po celém pátku, sobotě a neděli na stránky. :) Ale proboha, neretušovat! Vše tak jak realita odhalila ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    9. 3. 2007 v 13:12GTI

    Cítím za krkem ostře nabroušenej srp rudých zítřků a horkej dech termálních věrozvěstů. Hlávkovej salát mává radiátorem ustředního topení nad hlavou, emisaři křepčí na přední kapotě Cayennu … jo… poslední bitva vzplála… Svět je tak teplej, že z toho začínají tát… mozky. Tak, ještě, že máme auto.cz, ještě, že můžeme číst o autech s velkým „A“. A těšit se na reportáže ze Ženevy…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    9. 3. 2007 v 14:25Dinara

    Fajn pracovní reportáže. Tak jen do nás s těmi novinkami, jsme natěšení. :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    9. 3. 2007 v 16:46mida

    Jasně, emise a zase emise, ale hodně mi to připomíná tu americkou blamáž s cigaretama. automobilky jsou už teď legislativou tlačeny ke zdi a my nadáváme, jak jsou ty motory přidušený, že to pořádně nejede, elektronika řídí už i řidiče a nějak se nám vytrácí ta chuť z řízení, na kterou si pamatuju, když jsem před 25 lety dostal čerstvý béčko. jo, tehdy se na to moc nekoukalo, šli jsme si zajezdit a bylo hotovo. štelovali jsme předstih, odtrh, dávali jiný trysky do karburátoru a různě tunili, to byly časy. teď je to samý čidlo a když se rozblikaj kontrolky, tak se to na chvílku vypne (reset) a jede se dál. A když je něco špatně, tak se hledá viník. Jasně, za emise můžou automobilky, říkají soudruzi v Bruselu a jaksi jim uniklo, že výrobce NEPRODUKUJE emise. ty produkuje uživatel každého vozu a produkuje jich úměrně stylu a technice své jízdy a hlavně technickému stavu vozu. Když máš podhuštěný gumy = větší valivý odpor, tak musíš víc šlapat na plyn = vyšší spotřeba = více emisí a za to může výrobce? když máš na střeše prázdnou zahrádku a svištíš po dálnici 120 a více = máš VELKEJ odpor vzduchu = velká spotřeba = hodně emisí a za to může výrobce? Každej den jezdím cca 35 km do práce po dálnici, jedu na tempomat cca 100 – 110, spotřeba 6,2l a míjí mne desítky aut rychlostí minimálně o 20 km vyšší. na kraji Prahy je dojedu v zácpě, to znamená, že proti mně si vůbec nepomohli, pouze spálili dohromady několik mnoho litrů paliva navíc a vyprodukovali tak více emisí a za to můžou automobilky? ne ne, je to jinak soudruzi v Bruselu, my řidiči produkujeme a hodně zbytečně nepředstavitelný množství emisí ZBYTEČNĚ, výrobci za nic nemůžou. kdo ovlivňuje technický stav auta v provozu? výrobce nebo uživatel? kdo rozhoduje o tom, jak moc a jak často se auto opravuje a seřizuje tak, aby bylo v řádném technickém stavu? výrobce nebo uživatel? kdo rozhoduje o tom, co se na autě opraví a co ještě vydrží? výrobce nebo uživatel? kdo se rozhoduje, jestli odveze auto do servisu nebo do sousedovi stodoly? výrobce nebo uživatel? ano, otázka emisí je skutečně na pořadu dne, ale mám takový dojem, že nějak jinak.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    9. 3. 2007 v 17:31rexton666

    Dobře,že jste doma:-)Už se těším na nové informace!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    18. 3. 2007 v 17:56Angličan

    Kamenujte mě – ale já jsem pro limit emisí… ale musí platit PRO VŠECHNY! Jestli to bude jako na vietnamský tržnici – tedy že evropské automobilky zkrachují, protože je udusí „emisní zákon“ a všichni budeme jezdit mizernýma, nebezpečnýma – a emise bez zábran chrlícíma – čínskýma mastodontama, tak se to teda mine cílem a účinkem! :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

libor.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20101 Post
  • Srpen 20091 Post
  • Červen 20092 Posts
  • Leden 20091 Post
  • Srpen 20081 Post
  • Květen 20081 Post
  • Březen 20073 Posts
  • Leden 20071 Post
  • Říjen 20064 Posts
  • Září 20064 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Česko sevřely mrazy, na Šumavě klesly teploty k -22 °C. Silnice kloužo... Policie s FBI udeřila na hackery: Česko vydalo do USA dva muže, vysáva... Koronavirus ONLINE: 13 074 případů za pátek, Blatný nastínil rozvolněn...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Program dne na SP v Novém Městě: Ženy i muži pojedou sprint VIDEO: 10 památných gólů z historie světových fotbalových šampionátů Kubalík gólem pomohl porazit Tampu. Trefil se i Vrána, Pastrňák nahráv...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Adept na Lva Trojan o sexu s mužem v Šarlatánovi: Nebylo to až tak nep... Půlnoční požár v Duchcově: 8 lidí v péči lékařů Svatební výročí: První civilní »ano« padlo před 150 lety na Staroměsts...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Děti s nadváhou jsou odrazem naší výchovy. Netrestejte je za vlastní c... Nejlepší kosmetické tipy a vychytávky pro unavené mámy Hormony jsou všemocné. Senná rýma může díky nim v těhotenství úplně vy...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Historie Škody Fabia: Mohlo to být vajíčko, rozpaky a kořeny Škoda Skopak z Pákistánu žila jen krátce. Její výrobu zastavila třinác... Hülkenberg by mohl být rezervním jezdcem Astonu i Mercedesu
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Intel přestal nabízet rozšířenou záruku pro příznivce přetaktování pro... Normálně za peníze, dnes zadarmo nebo se slevou: Počasí, peníze a cybe... Meike 50 mm T2,1 S35 Prime – novinka pro videografy s bajonetem Canon ...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Zlato v mobilu. Čtyři důvody, proč zůstat ve světě kryptoměn Pandemie přeje videohernímu průmyslu. Zvýšený zájem hlásí i herní stre... Rover Perseverance se dal do pohybu. Na Marsu ujel několik metrů
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
0 0 2
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Dům Generálního sněmu: Neorenesanční palác ve španělské Gernice je sym... Tip na výlet: Zbytky hradu Frýdberk v Žulové jsou raritou, stal se z n... Slavkovský les zaujme nejen kůží hada, ale i skoky ze skály
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
Kora Pardubice s.r.o. v likvidaci - 25297422 Návrat do časů lyžníků! Tahle rekonstrukce chalupy se opravdu povedla TAX Global s.r.o. - 3071332
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Chrápání a skřípání zubů. Víte, jak mohou ohrozit zdraví? Šílené sny, pozdější usínání a jiné potíže. Jak pandemie mění spánek Bylinky v těhotenství: Po kterých sáhnout a které raději vynechat?
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Sleduje mě obrovské monstrum Jak udělat hru 8: Ovládací prvky v Bitsy Hráli jsme Solasta: Stalker ve fantasy světě
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Blesk Podcast: Při lockdownech přibývá domácího násilí. Právnička Hrdá... Ve věznicích se zakládají kapely: V jedné je i Petr Čtvrtníček SESTŘIH: Mountfield HK - Plzeň 2:5. Hosté dominovali v souboji o páté ...
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 12 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura