• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > libor.blog.auto.cz  > Ženeva 2007: Boj o emise (díl druhý)

  • Ženeva 2007: Boj o emise (díl druhý)

    Různé Publikováno: 9. 3. 2007

    Mohl bych skončit úplně stejně, jako jsem začal. Větou – tak a je to tu zase. Opět sedím v autě a opět si krátím chvíli, po kterou nemusím sedět za volantem (upřímně jsem se letos za volant moc nedostal), psaním tohoto příspěvku.


    Ve srovnání se situací před dvěma dny je tu však několik rozdílů. Tak za prvé nemíříme na západ, ale na východ. Nejedeme do Ženevy, vracíme se domů.

    Pro nás, alespoň z hlediska osobního pobytu na výstavišti, fotografování a prohlížení klíčových auto novinek autosalon skončil. Jak už to tak ale v životě bývá, když něco končí, něco jiného začíná. Cestou domu se na to nikomu nechce myslet, ale zítra odstartuje druhá fáze ženevského autosalonu. Zasedneme k počítačům a budeme zpracovávat „tuny“ materiálů, které si vezeme domů.

    Budeme psát, budeme stříhat, zmenšovat, nasazovat a editovat, abychom vám mohli co nejdříve nabídnout další rozsáhlou přílohu. Proč? Protože chceme, abyste měli skvělý přehled o dění v auto průmyslu, protože chceme, abyste měli díky Auto.cz informační náskok, jenž třeba někdy proměníte ve zlato, nebo z něj budete mít alespoň radost. Ať už se tedy do Ženevy chystáte nebo ne, na Auto.cz najdete vše potřebné.

    Boj o emise

    Mám-li hovořit atmosféře letošní ženevské autoshow, jak jsem ji vnímal v průběhu dvou novinářských dnů, řekl bych, že optimismus promíchaný s entuziasmem minulého a hlavně předminulého ročníku vystřídala mírná skepse a obavy. Skepse z kolísavých prodejních výsledků velkých evropských producentů (Financial Times například podrobně rozebíral problémy francouzského Peugeotu) a obava z emisních limitů a Korejců.

    Korejské automobilky dostaly v posledních měsících křídla. S rostoucí kvalitou vozů a lepšími novinářskými posudky roste i sebevědomí značek Hyundai a Kia a kontinuálně s ním se zlepšují prodejní výsledky. Kia navíc v Evropě už vyrábí a Hyundai bude brzy následovat. To je samo o sobě dost velký problém, aby z něj šéfy Volkswagenu, GM nebo třeba PSA bolela hlava, ale do toho vstoupil možná ještě větší problém.

    Evropská Unie požaduje v rámci boje proti globálnímu oteplování (přestože auta na něm mají velmi malý podíl) razantní snížení emisních limitů, s čímž mají mnohé automobilky problém. Padla slova o přestěhování výroby na východ, výhružky rušení pracovních míst, ale vypadá to na předem prohraný boj. Navzdory některým hlasům zlehčujícím či minimálně zpochybňujícím problém globálního oteplování, Evropská Unie podporovaná například německou kancléřkou Merkelovou, trvá na svém.

    Emisní limity se snižovat budou a basta. Většina automobilek s EU nesouhlasí a proti postupu unie se bouří, zdánlivá jednotnost výrobců v této otázce však v Ženevě dostala vážné trhliny. Zatímco totiž například PSA nemá se snížením CO2 na 130g/km požadovaných EU zásadní problém, i když toto číslo rovněž označuje za příliš ambiciózní, výrobci sportovních a luxusních vozů jako Porsche nebo BMW se na toto číslo nedostanou, i kdyby se rozkrájeli.

    Průměrné emisní hodnoty vozů Porsche přesahují 300 g/km. Není tedy divu, že nejvíce záměr EU kritizují právě výrobci luxusních a sportovních vozů. Na konstruktivní debatu se však v Ženevě příliš nedostalo, sami šéfové velkých automobilek přiznali, že šlo spíše o debatu hysterickou bez nějakého hodnotného výsledku. Snad se jej dočkáme ve Frankfurtu.

    PS: Cesta domů se od té do Ženevy liší ještě v jedné věci. Došlo vše, co obsahuje kofein. Ve stavu bdělosti se snažím udržovat jablečným džusem, ale moc to nefunguje. Za prvé není moc dobrý a za druhé šíleně zteplal.

    PS2: Domů jsme dorazili asi ve 22:30. Po vydatném spánku (konečně) se naplno rozjíždí proces zpracování nasbíraných materiálů, který bude trvat celý pátek, sobotu a neděli.

Fotoromán: můj mobilní březen Ženeva 2007: Déja Vu

6 Responses to Ženeva 2007: Boj o emise (díl druhý)

  • [1]

    9. 3. 2007 v 13:01PekelnáMicinka

    Dobro došli! Jsem rád, že se podařilo nasbírat tuny materiálů, už se těším až se dostanou po celém pátku, sobotě a neděli na stránky. 🙂 Ale proboha, neretušovat! Vše tak jak realita odhalila 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    9. 3. 2007 v 13:12GTI

    Cítím za krkem ostře nabroušenej srp rudých zítřků a horkej dech termálních věrozvěstů. Hlávkovej salát mává radiátorem ustředního topení nad hlavou, emisaři křepčí na přední kapotě Cayennu … jo… poslední bitva vzplála… Svět je tak teplej, že z toho začínají tát… mozky. Tak, ještě, že máme auto.cz, ještě, že můžeme číst o autech s velkým „A“. A těšit se na reportáže ze Ženevy…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    9. 3. 2007 v 14:25Dinara

    Fajn pracovní reportáže. Tak jen do nás s těmi novinkami, jsme natěšení. 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    9. 3. 2007 v 16:46mida

    Jasně, emise a zase emise, ale hodně mi to připomíná tu americkou blamáž s cigaretama. automobilky jsou už teď legislativou tlačeny ke zdi a my nadáváme, jak jsou ty motory přidušený, že to pořádně nejede, elektronika řídí už i řidiče a nějak se nám vytrácí ta chuť z řízení, na kterou si pamatuju, když jsem před 25 lety dostal čerstvý béčko. jo, tehdy se na to moc nekoukalo, šli jsme si zajezdit a bylo hotovo. štelovali jsme předstih, odtrh, dávali jiný trysky do karburátoru a různě tunili, to byly časy. teď je to samý čidlo a když se rozblikaj kontrolky, tak se to na chvílku vypne (reset) a jede se dál. A když je něco špatně, tak se hledá viník. Jasně, za emise můžou automobilky, říkají soudruzi v Bruselu a jaksi jim uniklo, že výrobce NEPRODUKUJE emise. ty produkuje uživatel každého vozu a produkuje jich úměrně stylu a technice své jízdy a hlavně technickému stavu vozu. Když máš podhuštěný gumy = větší valivý odpor, tak musíš víc šlapat na plyn = vyšší spotřeba = více emisí a za to může výrobce? když máš na střeše prázdnou zahrádku a svištíš po dálnici 120 a více = máš VELKEJ odpor vzduchu = velká spotřeba = hodně emisí a za to může výrobce? Každej den jezdím cca 35 km do práce po dálnici, jedu na tempomat cca 100 – 110, spotřeba 6,2l a míjí mne desítky aut rychlostí minimálně o 20 km vyšší. na kraji Prahy je dojedu v zácpě, to znamená, že proti mně si vůbec nepomohli, pouze spálili dohromady několik mnoho litrů paliva navíc a vyprodukovali tak více emisí a za to můžou automobilky? ne ne, je to jinak soudruzi v Bruselu, my řidiči produkujeme a hodně zbytečně nepředstavitelný množství emisí ZBYTEČNĚ, výrobci za nic nemůžou. kdo ovlivňuje technický stav auta v provozu? výrobce nebo uživatel? kdo rozhoduje o tom, jak moc a jak často se auto opravuje a seřizuje tak, aby bylo v řádném technickém stavu? výrobce nebo uživatel? kdo rozhoduje o tom, co se na autě opraví a co ještě vydrží? výrobce nebo uživatel? kdo se rozhoduje, jestli odveze auto do servisu nebo do sousedovi stodoly? výrobce nebo uživatel? ano, otázka emisí je skutečně na pořadu dne, ale mám takový dojem, že nějak jinak.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    9. 3. 2007 v 17:31rexton666

    Dobře,že jste doma:-)Už se těším na nové informace!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    18. 3. 2007 v 17:56Angličan

    Kamenujte mě – ale já jsem pro limit emisí… ale musí platit PRO VŠECHNY! Jestli to bude jako na vietnamský tržnici – tedy že evropské automobilky zkrachují, protože je udusí „emisní zákon“ a všichni budeme jezdit mizernýma, nebezpečnýma – a emise bez zábran chrlícíma – čínskýma mastodontama, tak se to teda mine cílem a účinkem! 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

libor.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Červen 20092 Posts
  • Leden 20091 Příspěvek
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Květen 20081 Příspěvek
  • Březen 20073 Posts
  • Leden 20071 Příspěvek
  • Říjen 20064 Posts
  • Září 20064 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura