• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > libor.blog.auto.cz  > Kterak jsem k BMW M3 přišel aneb úvod…

  • Kterak jsem k BMW M3 přišel aneb úvod…

    Auta a autíčka Publikováno: 8. 1. 2009

    …k recenzi, kterou najdete na Club.autofun.cz. Můžete to chápat i takhle: úvodní plky tady, věcné poznámky k samotnému autu na Autofun.cz. Je na vás, zda chcete moje plky číst :)

    Letos tomu bude devět let, co jsem převzal řidičák a dostal oficiálně štempl na to, že mohu řídit auto. Měl jsem z toho tehdy na sklonku minulého století a tisíciletí obrovskou radost, neboť řidičák nebylo něco, co bych dostal automaticky k osmnáctým narozeninám a nebyla to v mém případě ani (jak to tehdy mnoho mých spolužáků vidělo) jakási přirozená součást vzdělání, jehož zacvakání připadalo automaticky na vrub rodičům.

    Pokud si to pamatuji správně, řidičák stál tehdy v roce 2000 nějakých sedm tisíc korun, které jsem si musel společně se svou přítelkyní vydělat smažením hranolek v bufetu na koupališti. Léto v tom roce stálo docela za houby, takže výdělek na jeden řidičák nestačil a nebýt laskavosti mé drahé, kdo ví, zda bych dnes mohl tyto řádky vůbec psát. Každopádně peníze jsem nakonec dal dohromady a celkem hladce prošel sítem teorie, testů a jízd. No zkrátka měl jsem papíry.

    O vlastním autu jsem si samozřejmě mohl nechat jenom zdát a musel sekat pořádnou latinu, abych mohl vyvést slečnu na vyjížďku rodinným klenotem Fiatem Punto. Dál už věci nabraly rychlý spád. Dostal jsem možnost napsat několik článků s motoristickým námětem. Psal jsem vždycky rád, takže jsem souhlasil. Pak přišly další články, nabídka stálého angažmá, no a všechno ostatní najdete velmi jednoduše s pomocí kteréhokoliv fulltextového vyhledavače.

    Hezky v klidu a pohodě

    O sobě a způsobu, jakým jsem získával své první řidičské zkušenosti a dokonce i samotný řidičák však nepíšu proto, že bych si bláhově myslel, že to někoho zajímá. Jde o to, že cesta k řidičáku a (ne)dostupnost auta zásadním způsobem ovlivnila můj řidičský postoj a chování na silnici. Mladí řidiči většinou mívají závodnické sklony a snaží se sobě i okolí dokázat, že mají pilovaný stroj plně pod kontrolou.

    Takové silácké chování často končí průšvihem a někdy i smrtí, bohužel. Má filozofie ovšem spočívávala v maximální opatrnosti a ohleduplnosti, měl jsem strach o půjčeného auto, o sebe a lidi kolem sebe. Prostě do závodníka jsem měl hodně daleko a pokud jsem se někdy nechal unést, ječící třináctistovka rodinného Punta mi dala rychle najevo, že bych se měl zase uklidnit.

    Závodnické choutky se nedostavily ani v době, kdy jsem začal fasovat testovací auta. Strach o rodinné Punto vystřídal pocit zodpovědnosti za půjčený vůz, takže pokud jsem si něco užíval, byla to maximálně komfortní jízda v Mercedesu nebo Audi. Mercedes se ostatně stal mým velkým favoritem v prvních letech novinářské práce a jestliže jsem snil o tom, že mi některé z testovacích aut bude někdy říkat pane, pak se to týkalo třídy E automobilky Mercedes.

    Proč právě M3?

    Jenže jak roky ubíhaly a já jsem v rámci práce motoristického novináře vystřídal několik sportovních vozů, potkával lidi, kteří sporťákům propadli, vymetal různé akce na okruzích a hlavně získával větší a větší jistotu za volantem, záliba v komfortní a silně ne-adrenalinové jízdě zcela opadla a místo ní nastoupilo nadšení ze strmého řízení, ostrých brzd, silného benzinového motoru a vyladěného podvozku.

    Přechod z luxusního avšak malinko nudného a bezpáteřního Audi A4 (nota bene v kombíku a s naftovým čtyřválcem) na BMW 325i znamenal první důležitý krok, jenž ovšem rychle vystrčil na povrch skutečnost, kterou jsem si zpočátku nechtěl připustit. BMW 325i je vynikající auto, benzinový šestiválec má hezký zvuk, slušně táhne, řízení je krásně tuhé – stejně jako sportovní sedačky, podvozek vynikající a spotřeba více než přijatelná.

    Jenže 325i nikdy nebude auto, se kterým bude mít smyl vyrazit na okruh nebo které půjdete jen tak projet a vrátíte se domů zlití potem, jako byste běželi maratón. Lze jej chápat jako zajímavý kompromis mezi sportovním strojem a civilním vozem na každodenní dojíždění do práce, na driftování nebo třeba dovádění na okruhu však 166 kW nestačí a ladění výkonu není v případě BMW podle mého názoru ideálním řešením. Ideální řešení spočívá buďto v kombinaci tohoto vozu s jiným, rychlejším nebo úplném přechodu na čistokrevným sportovní stroj.

    Co je ale na světě ideální a kdo dokáže ideálu dosáhnout nebo se mu alespoň přiblížit? Mně se splnil sen a přiblížil ideální stav dohodou s dlouholetým kamarádem a částečně i kolegou, jenž si nemá duši Vatanena, ale vlastnil starší M3 (e36) a rád na chvíle strávené s ní vzpomínal. Slovo proto dalo slovo a odstartovalo hledání. Nebylo to jednoduché, neboť po vypuštění M3 E92 se stala M3 e46 překvapivě ceněným zbožím, a tak za prvé nebylo snadné najít hezký kus a za druhé bylo nutné vstřebat šok z aktuální cenové politiky. M3 prostě stojí ranec a pokud nechcete auto nacházející se ve stavu těsně před smrtí, budete si muset připlatit.

    Zkrátím to. Dlouho to vypadlo, že budu na svezení v M3 dlouho čekat a možná se jej ani nikdy nedočkám. Dočkal jsem se a jsem za to velmi vděčný. Více o tom, jaká M3 je, se dozvíte v recenzi na club.autofun.cz.





Jak ekonomická realita zabíjí ducha BMW Najdi sám sebe aneb kam kráčíš Saabe

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

libor.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20101 Post
  • Srpen 20091 Post
  • Červen 20092 Posts
  • Leden 20091 Post
  • Srpen 20081 Post
  • Květen 20081 Post
  • Březen 20073 Posts
  • Leden 20071 Post
  • Říjen 20064 Posts
  • Září 20064 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Česko sevřely mrazy, na Šumavě klesly teploty k -22 °C. Silnice kloužo... Policie s FBI udeřila na hackery: Česko vydalo do USA dva muže, vysáva... Koronavirus ONLINE: 13 074 případů za pátek, Blatný nastínil rozvolněn...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Program dne na SP v Novém Městě: Ženy i muži pojedou sprint VIDEO: 10 památných gólů z historie světových fotbalových šampionátů Kubalík gólem pomohl porazit Tampu. Trefil se i Vrána, Pastrňák nahráv...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Adept na Lva Trojan o sexu s mužem v Šarlatánovi: Nebylo to až tak nep... Půlnoční požár v Duchcově: 8 lidí v péči lékařů Svatební výročí: První civilní »ano« padlo před 150 lety na Staroměsts...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Děti s nadváhou jsou odrazem naší výchovy. Netrestejte je za vlastní c... Nejlepší kosmetické tipy a vychytávky pro unavené mámy Hormony jsou všemocné. Senná rýma může díky nim v těhotenství úplně vy...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Historie Škody Fabia: Mohlo to být vajíčko, rozpaky a kořeny Škoda Skopak z Pákistánu žila jen krátce. Její výrobu zastavila třinác... Hülkenberg by mohl být rezervním jezdcem Astonu i Mercedesu
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Intel přestal nabízet rozšířenou záruku pro příznivce přetaktování pro... Normálně za peníze, dnes zadarmo nebo se slevou: Počasí, peníze a cybe... Meike 50 mm T2,1 S35 Prime – novinka pro videografy s bajonetem Canon ...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Zlato v mobilu. Čtyři důvody, proč zůstat ve světě kryptoměn Pandemie přeje videohernímu průmyslu. Zvýšený zájem hlásí i herní stre... Rover Perseverance se dal do pohybu. Na Marsu ujel několik metrů
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
0 0 2
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Dům Generálního sněmu: Neorenesanční palác ve španělské Gernice je sym... Tip na výlet: Zbytky hradu Frýdberk v Žulové jsou raritou, stal se z n... Slavkovský les zaujme nejen kůží hada, ale i skoky ze skály
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
Kora Pardubice s.r.o. v likvidaci - 25297422 Návrat do časů lyžníků! Tahle rekonstrukce chalupy se opravdu povedla TAX Global s.r.o. - 3071332
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Chrápání a skřípání zubů. Víte, jak mohou ohrozit zdraví? Šílené sny, pozdější usínání a jiné potíže. Jak pandemie mění spánek Bylinky v těhotenství: Po kterých sáhnout a které raději vynechat?
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Sleduje mě obrovské monstrum Jak udělat hru 8: Ovládací prvky v Bitsy Hráli jsme Solasta: Stalker ve fantasy světě
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Blesk Podcast: Při lockdownech přibývá domácího násilí. Právnička Hrdá... Ve věznicích se zakládají kapely: V jedné je i Petr Čtvrtníček SESTŘIH: Mountfield HK - Plzeň 2:5. Hosté dominovali v souboji o páté ...
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 12 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura