• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > libor.blog.auto.cz  > Kterak jsem k BMW M3 přišel aneb úvod…

  • Kterak jsem k BMW M3 přišel aneb úvod…

    Auta a autíčka Publikováno: 8. 1. 2009

    …k recenzi, kterou najdete na Club.autofun.cz. Můžete to chápat i takhle: úvodní plky tady, věcné poznámky k samotnému autu na Autofun.cz. Je na vás, zda chcete moje plky číst :)

    Letos tomu bude devět let, co jsem převzal řidičák a dostal oficiálně štempl na to, že mohu řídit auto. Měl jsem z toho tehdy na sklonku minulého století a tisíciletí obrovskou radost, neboť řidičák nebylo něco, co bych dostal automaticky k osmnáctým narozeninám a nebyla to v mém případě ani (jak to tehdy mnoho mých spolužáků vidělo) jakási přirozená součást vzdělání, jehož zacvakání připadalo automaticky na vrub rodičům.

    Pokud si to pamatuji správně, řidičák stál tehdy v roce 2000 nějakých sedm tisíc korun, které jsem si musel společně se svou přítelkyní vydělat smažením hranolek v bufetu na koupališti. Léto v tom roce stálo docela za houby, takže výdělek na jeden řidičák nestačil a nebýt laskavosti mé drahé, kdo ví, zda bych dnes mohl tyto řádky vůbec psát. Každopádně peníze jsem nakonec dal dohromady a celkem hladce prošel sítem teorie, testů a jízd. No zkrátka měl jsem papíry.

    O vlastním autu jsem si samozřejmě mohl nechat jenom zdát a musel sekat pořádnou latinu, abych mohl vyvést slečnu na vyjížďku rodinným klenotem Fiatem Punto. Dál už věci nabraly rychlý spád. Dostal jsem možnost napsat několik článků s motoristickým námětem. Psal jsem vždycky rád, takže jsem souhlasil. Pak přišly další články, nabídka stálého angažmá, no a všechno ostatní najdete velmi jednoduše s pomocí kteréhokoliv fulltextového vyhledavače.

    Hezky v klidu a pohodě

    O sobě a způsobu, jakým jsem získával své první řidičské zkušenosti a dokonce i samotný řidičák však nepíšu proto, že bych si bláhově myslel, že to někoho zajímá. Jde o to, že cesta k řidičáku a (ne)dostupnost auta zásadním způsobem ovlivnila můj řidičský postoj a chování na silnici. Mladí řidiči většinou mívají závodnické sklony a snaží se sobě i okolí dokázat, že mají pilovaný stroj plně pod kontrolou.

    Takové silácké chování často končí průšvihem a někdy i smrtí, bohužel. Má filozofie ovšem spočívávala v maximální opatrnosti a ohleduplnosti, měl jsem strach o půjčeného auto, o sebe a lidi kolem sebe. Prostě do závodníka jsem měl hodně daleko a pokud jsem se někdy nechal unést, ječící třináctistovka rodinného Punta mi dala rychle najevo, že bych se měl zase uklidnit.

    Závodnické choutky se nedostavily ani v době, kdy jsem začal fasovat testovací auta. Strach o rodinné Punto vystřídal pocit zodpovědnosti za půjčený vůz, takže pokud jsem si něco užíval, byla to maximálně komfortní jízda v Mercedesu nebo Audi. Mercedes se ostatně stal mým velkým favoritem v prvních letech novinářské práce a jestliže jsem snil o tom, že mi některé z testovacích aut bude někdy říkat pane, pak se to týkalo třídy E automobilky Mercedes.

    Proč právě M3?

    Jenže jak roky ubíhaly a já jsem v rámci práce motoristického novináře vystřídal několik sportovních vozů, potkával lidi, kteří sporťákům propadli, vymetal různé akce na okruzích a hlavně získával větší a větší jistotu za volantem, záliba v komfortní a silně ne-adrenalinové jízdě zcela opadla a místo ní nastoupilo nadšení ze strmého řízení, ostrých brzd, silného benzinového motoru a vyladěného podvozku.

    Přechod z luxusního avšak malinko nudného a bezpáteřního Audi A4 (nota bene v kombíku a s naftovým čtyřválcem) na BMW 325i znamenal první důležitý krok, jenž ovšem rychle vystrčil na povrch skutečnost, kterou jsem si zpočátku nechtěl připustit. BMW 325i je vynikající auto, benzinový šestiválec má hezký zvuk, slušně táhne, řízení je krásně tuhé – stejně jako sportovní sedačky, podvozek vynikající a spotřeba více než přijatelná.

    Jenže 325i nikdy nebude auto, se kterým bude mít smyl vyrazit na okruh nebo které půjdete jen tak projet a vrátíte se domů zlití potem, jako byste běželi maratón. Lze jej chápat jako zajímavý kompromis mezi sportovním strojem a civilním vozem na každodenní dojíždění do práce, na driftování nebo třeba dovádění na okruhu však 166 kW nestačí a ladění výkonu není v případě BMW podle mého názoru ideálním řešením. Ideální řešení spočívá buďto v kombinaci tohoto vozu s jiným, rychlejším nebo úplném přechodu na čistokrevným sportovní stroj.

    Co je ale na světě ideální a kdo dokáže ideálu dosáhnout nebo se mu alespoň přiblížit? Mně se splnil sen a přiblížil ideální stav dohodou s dlouholetým kamarádem a částečně i kolegou, jenž si nemá duši Vatanena, ale vlastnil starší M3 (e36) a rád na chvíle strávené s ní vzpomínal. Slovo proto dalo slovo a odstartovalo hledání. Nebylo to jednoduché, neboť po vypuštění M3 E92 se stala M3 e46 překvapivě ceněným zbožím, a tak za prvé nebylo snadné najít hezký kus a za druhé bylo nutné vstřebat šok z aktuální cenové politiky. M3 prostě stojí ranec a pokud nechcete auto nacházející se ve stavu těsně před smrtí, budete si muset připlatit.

    Zkrátím to. Dlouho to vypadlo, že budu na svezení v M3 dlouho čekat a možná se jej ani nikdy nedočkám. Dočkal jsem se a jsem za to velmi vděčný. Více o tom, jaká M3 je, se dozvíte v recenzi na club.autofun.cz.





Jak ekonomická realita zabíjí ducha BMW Najdi sám sebe aneb kam kráčíš Saabe

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

libor.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Červen 20092 Posts
  • Leden 20091 Příspěvek
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Květen 20081 Příspěvek
  • Březen 20073 Posts
  • Leden 20071 Příspěvek
  • Říjen 20064 Posts
  • Září 20064 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura