-
Pustíte si novináře do garáže?
Jak moc dáte na výsledky testů? Co vlastně nabízí motoristický novinář čtenáři a nakolik se vyplatí dát na rady drsně se tvářícího pána s drsným dvoudenním strništěm na bradě na stylizované černobílé fotce v medailonku na dvacáté stránce úchvatného periodika často navíc původem ze země, kde mají jiné silnice, dopravní předpisy a občas dokonce řídí vlevo aniž by šlo o adrenalinovou zábavu?
Já vím, chcete se informovat. Auto totiž není jedna z největších investic našeho života. Od investice očekáváme finanční výnos. Auto bude naopak jedna z největších černých děr na naše peníze, které konkuruje jen pořízení samičky druhu homo sapiens pro chovatelské účely. Nikdy ale nezapomínejme na jedno: ten pán možná jezdil motokárou po vřesovištích a vyzkoušel za svůj život 400 vozidel včetně lehkého OT, ale na sedadle řidiče bude minimálně nadcházejících 5 let (maximálně doživotně) sedět naše zadnice.
Novinář má obyčejně větší a pestřejší zkušenosti. Jenže když si do pití nenecháme kecat od Miloše Zemana ani do výběru partnerky od pravidelného návštěvníka veřejného domu, proč dělat výjimku zrovna u automobilu? Pokud není o několik desetiletí starší, neřídil víc aut po stejně dlouhou dobu jako vy. A pokud je o dekády starší, byla to auta, která se podobala těm dnešním asi jako gramofon mp4 přehrávači. Odtud možná i ta posedlost „ostrým“ svezením. Když každé ráno testuje deset minut jiné vozidlo, touží po výjimečném zážitku a ocení „chilli papričky“. Jenže my pak budeme to chilli obědvat každý den. Zažijeme „výjimečný“ pocit z kočičích hlav, „výjimečného“ mechanika v servisu, „výjimečně“ tuhá sedadla i „výjimečné“ odstraňování špíny z měkkého plastu s přírodní texturou. Tahle mánie vrcholí u mladších novinářů hodinovým googlováním za účelem zjistit průměrný věk řidiče právě testovaného vozidla a cokoliv s číslovkou vyšší než 40, pořádně pomluvit. Vážně jim nedochází, že na limuzíny s cenovkou nad 1 500 000 korun moc dvacátníků nedosáhne?
Novinářův rozhled můžeme využít ve svůj prospěch. Nabízí-li alternativy, je moudré je jít otestovat. A …. udělat si vlastní názor. Tři čtyři auta zvládneme. Lidi se liší vkusem. A tak ne každý řidič v BMW 3 kupé je hotový fajnšmekr a každý řidič Octavie člověk bez fantazie. Každé auto má nedostatky a tak se vyplatí vybrat si takové, u kterého je budeme s radostí přehlížet. Jeden poslední žijící exemplář komunisty skalního u nás ve čtvrti má před domem nablýskanou nejnovější Ladu 2111. Kdybych mu vnutil zadarmo Cadillac, byl by nešťastný a našel na něm deset zásadních chyb. Teď je šťastný. A tak to má být. Svůj k svému.
Lednové prodeje potvrdily náskok GM Cadillac vyhrál obě ceny EyesOn Design
746 Responses to Pustíte si novináře do garáže?
[1]
29. 1. 2008 v 9:41Petr K.
Denny&t613: dík za zapojení, ale nemyslím si, že by náš spor s gti stál za to, aby se pohádali další dva lidi…
[98-100] Svatá pravda 🙂
Než zavedli na novinkách.cz povinnou registraci, byla největší zábava tam – odkaz „toto je kvalitní názor“ měl za „následek“ celou řadu geniálních hlášek.
[2]
29. 1. 2008 v 10:04t613
Petře. Já a Denny se přece nehádáme, my si pouze upřesňujeme vzájemné pozice. Respektive já je upřesňuji :o)
[3]
29. 1. 2008 v 13:57denny
t613 😉
[4]
29. 1. 2008 v 20:03Martini
Údiv a slabost na mě jde po přečtení diskuze ! Čekal jsem, jak se ukázalo později zcela zbytečně, odpověď na mnohokrát opakovanou otázku. V podstatě jsem se dozvěděl jen to, že se GTíčku jeví Petr K. jako smrdutý primitiv, a že GTi trpí volkswagnofilií. Jak správně poznamenal Jenyk v příspěvku 11, je volkswagen iracionální volba. Kdo si koupí nový vw, když na kiu má sedmiletou záruku ? Nehledě na to, že technicky má kia navrch a vše co nabízí, je podstatně levnější.
Jinak:
Člověk nemusí mít vždycky pravdu, i když si myslí, že ji má. – jde o mínění
Pro potvrzení nebo vyvracení slouží argumentacio nebo confutacio. Uričtě ne znevažování diskutujícího zcestnými výroky.
Mimochodem, nezabýváte se (GTi) tuningem? :-O
[5]
19. 4. 2008 v 13:33marty321
novináře si tak určitě nepoštějte zato si tam puste obchod který je opravdu skvělý, stačí když kliknete na web
Komentáře nejsou povoleny.