-
Nejlevnější V8 – 2.díl
Chevrolet Impala SS / Monte Carlo SS
USD 30 tis. / 720 tis. / USD 18 tis. / 448 tis.
V8 5,3 300 koní, 295 lb-ft, komb. MPG 20
Dříve extravagantní model Impala poslední dobou sází na design nevybočující z řady. I po technické stránce spíš než na historii se orientuje proti svým největším rivalům Toyotě Camry a Avalon. To ale až tak neplatí o vrcholné verzi poháněné výtečným celohliníkovým Small-blockem s možností vypínání válců. Tradiční zkratka SS má označovat SuperSport ale nejedná se o sportovní auto v evropském slova smyslu. Zůstávají zachovány impalí atributy jako velký volant s tenkým věncem, široké sedačky bez bočního vedení atd. Podvozek i přes přitvrzení je stále orientován na pohodlí a řazení automatem je samozřejmostí. V evropských podmínkách by se Impala hodila hlavně na dlouhé dálniční přesuny. Kdo zvažuje euro-korejský Chevrolet Epica, má zde zajímavou alternativu. Dostane ještě více muziky za ještě méně peněz a to nemluvíme o podstatně lacinější šestiválcové verzi. Dvoudveřové provedení Impaly s názvem Monte Carlo je legendou závodní série NASCAR.
Plusy: výtečný silný a zároveň úsporný motor, dvě karoserie na výběr
Mínusy: nenápadný design, malé odlišení od slabších provedení V6
Buick LaCrosse Super V8
USD 33 tis. / 793 tis. / nebyl v prodeji / nebyl v prodeji
V8 5,3 300 koní. 323 lb-ft, komb. MPG 20
V projevu i designu charakterizuje LaCrosse nejlépe slovo uhlazenost. V nové V8 verzi osazené přiškrceným motorem z Corvetty, moderním small-blockem (identický v Impale SS) navíc přidává 300 koní, z nichž každý je živený hezky postaru, objemem, který je víc jak pětilitrový. Jedná se o nejsilnější sériové auto s předním náhonem. Vůz je svižnější než delší a těžší Impala. Příslušnosti k luxusnější značce Buick odpovídá obsáhlejší výbava a větší smysl pro detaily. Značka Buick se spolehlivostí vyrovnává dle J.D.Power Lexusům.
Plusy: motor, výborné odhlučnění motoru i kabiny, špičková spolehlivost
Mínusy: málo místa na zadních sedadlech (na ameriku), přední náhon
.
.
Buick Lucerne Northstar
USD 37 tis. / 885 tis. / USD 19 tis. / 472 tis.
V8 4,6 275 koní, 295 lb-ft, komb. MPG 19
Vlajková loď značky, která nahradila Park Avenue i LeSabre. Na platformě Cadillacu DTS se snaží nabídnout cenově výhodnější alternativu s méně extravagantním designem. Prozatím prodejní čísla nenaplňují očekávání. Jedná se o jediné auto mimo Cadillaců, ve kterém lze mít technicky vrcholný motor koncernu GM: Northstar.
Plusy: špičková spolehlivost, výborné odhlučnění
Mínusy: rychlá ztráta ceny, záď nemá typický buick design
.
.
Cadillac DTS
USD 42 tis. / 1000 tis. / USD 16 tis. / 403 tis.
Northstar V8 4,6 275 koní, 295 lb-ft, komb. MPG 19
Poslední velká limuzína Cadillac. Když v roce 1996 skončil model Fleetwood, většina jeho příznivců, včetně Bílého domu, přešla k DeVille DTS, později přejmenovanému jen na DTS. Vždy symbolizoval technický pokrok a v 21. století jako první zavedl mezi sériová auta například zadní světlomety kompletně z LED, noční vidění s dosahem přes 500 metrů a promítáním na head-up displej (ukončeno v modelovém roku 2005). Dnes za příplatek nabízí například magneto-reologické tlumiče nebo varovný systém na hlídání slepého úhlu a svého pruhu.
Plusy: výrazný design, spolehlivost, bohatá výbava
Mínusy: enormní ztráta ceny u nového vozu
Pozn: Pro vysvětlivky doporučuji přečíst Nejlevnější V8 – 1.díl.Vbrzku bude následovat poslední třetí díl, kde najdete Chrysler 300C, Dodge Charger a Dodge Challenger.
Nejlevnější V8 – 3.díl Nejlevnější V8 – 1.díl
4 001 Responses to Nejlevnější V8 – 2.díl
[1]
13. 2. 2008 v 15:49Alessio
Proč jen mě se z těch aut líbí jen Mustang a DTS (popř. i CLS – bude v seznamu?). Zato tihle dva opravdu hodně… Zbytek jsou takové unifikované houpavé koráby (nic proti unifikovaným houpavým korábům).
[2]
13. 2. 2008 v 16:23Ricardo
ten Cadillac má dost divný proporce (asi taky proto se nevozí do Evropy). Z této várky to vidím na Buick Lucerene – i ta barva je super- akorát v tom čuju předokolku s těžkým motorem kdesi v dálce před přední nápravou…
[3]
13. 2. 2008 v 16:28Lonestarstate
Tak jsou to určitě dvě designově nejvíc markantní auta. Když zatím odmyslíme Chrysler-Dodge, který chystám. CTS má osmiválec pouze jako ostrá CTS-V verze a ta stojí už okolo 50 000 dolárků, takže se mi tam nevešla. Těsně to projela i Corvetta.
[4]
13. 2. 2008 v 16:29Alessio
Ajo, já zapoměl na tu cenu 🙂
[5]
13. 2. 2008 v 16:51Lonestarstate
Ricardo: Čuješ správně. Ale vzhledem k tomu, jaký to jsou koráby (Lucerne&DTS), nezdůrazňoval sem ten fakt předního náhonu jako u LaCrosse. Tam by někoho mohlo napadnout s ním blbnout. DTS se prodává jenom v USA, Kanada, Japonsko, Jižní Korea, Taiwan + blízký východ. Mně se propocema naopak líbí. Popravdě řečeno je to auto na kterým nejvíc ulítávám a to jsem tuhle generaci ještě neviděl naživo ani z dálky 🙁
[6]
13. 2. 2008 v 20:00ELAN
Zaujímavý článok. Najlacnejšie. Ale neplatia náhodou na to autorské práva? Keby si už to robil, ale ty sem niekedy hodíš aj ten Cadillac CTS nový. No neviem. 😉
[7]
13. 2. 2008 v 20:30da_b0mb
Buick Lucerne – mi prijde jako auto s designem nejblize Evrope z dosavadni nabidky…takze asi ten….ale az dorazi Challenger, tak okamzite menim nazor 😉
[8]
13. 2. 2008 v 21:02ELAN
Challenger a Európa. Hmmm
[9]
13. 2. 2008 v 22:17da_b0mb
[8] mluvim o Evrope ve spojeni s Buickem…ne challengerem! Challenger je samozrejme americkej muscle car jak se patri. Cti pozorne Danieli!
[10]
14. 2. 2008 v 9:18Lonestarstate
Danieli, nebo jak se jmenuješ: Pokud myslíš autorská práva k fotografiím, chtít po mně můžou jen ušlý zisk. Tím, že zdarma šířím propagační materiály, sotva dělám detroitské trojce nějakou škodu. Fotky nejsou prodávané v GM Photo Store, jsou to jen a jen materiály určené k reklamě a měl bych ještě dostat zaplaceno 😀 A máš pravdu, právě při selektování aut pro tenhle výběr mě docela mrzelo, že se tam nevejde nové CTS, Corvetta a pár dalších aut, takže časem možná přijde nějaká nesourodá směsice v dalším článku.
[11]
14. 2. 2008 v 9:20Lonestarstate
da_b0mb: Jo, Lucerne byl často hodnocen jako směs evropských aut (záď, silueta) a japonských aut určených pro USA (předek Nissan Altima atd.). U ameriky je takový běžný design ale imho spíš trochu škoda.
[12]
14. 2. 2008 v 10:12Alessio
Ale stejně si musím postesknout…4,6 a 275 koní, to mají v evropě motory o litr menší, spotřeba (navíc papírová) 14 litrů je taky hodně. Nechci se tady pouštět do debaty o motorech, protože nemám žádnou dlouhodobější zkušenost s USA osmiválcem, ale příjde mi to, jako že vyhazuju peníze do kanálu, kdykoliv bych šlápnul na plyn. Porovnám li to s třílitrem od BMW nebo s 3.2 FSI, tak životnost bude asi na straně ameriky, ale to mě jako prvního majitele vůbec nemusí zajímat, i to bmw si v pohodě těch 20 let odslouží, navíc je ten motor tak nějak připraven na evropské zacházení, spolupracuje s moderní převodovkou, není tak těžký (domnívám se, možná ne). Vidíte výhodu těchto vozů pro evropu jinde než v ceně? Protože pokud ne, tak je ligičtější dovézt si z USA třeba Lexus nebo Audi…
[13]
14. 2. 2008 v 10:16Alessio
Doplním mou úvahu – Lexus GS začíná na 44 tis.USD, nabízí 300 koní (šestiválec), širokou základní výbavu, 6 st. automat.
[14]
14. 2. 2008 v 10:26Lonestarstate
Alessio: Ty motory mají úplně jinou charakteristiku, takže je dost nefér je porovnávat, ale přesto: k Northstaru 4,6: spotřeba je papírová kombinovaná okolo 12 litrů. Osobně nemám problém s jakýmkoliv americkým autem dosáhnout papírové spotřeby. Ve městě žere samořejmě víc ale na dálnici při klidné jízdě klesá spotřeba u těhle motorů na cca 8-9 litrů! To vše s osmiválcem s gigantickým objemem. Který evropský auto to umí? Navíc životnost, zvuk, zátah odspoda: to ty vyhoněný malý benzíňáky prostě nemají. Takže to není vůbec jenom o ceně. K moderním převodovkám: BMW nakupuje automaty od GM USA. A vyrábějí je od 50. let minuléto století. Tečka. Informace o litrovém výkonu je totálně nanic. Poměr výkon/spotřeba už je relevantnější. Reimport evropských a asijských značek moc nefrčí, protože pověry kolující o autech dovezených do USA jsou dostatečně odstrašující. Prý je jim vymontován volant (v USA nejsou zatáčky), brzdový pedál (v USA nejsou kopce), rozladěn podvozek a odstraněna protikorozní ochrana :-))))
[15]
14. 2. 2008 v 10:30Lonestarstate
Taky doplním svou úvahu :-)) Tenhle seznam nebyl míněn nikdy jako konkurence evropským a asijským autům. Psal sem to hned na začátku. Byl to rychlý přehled čistokrevných amerik, když chceš V8. Lexusu GS se z amerických aut výbavou, délou, motorem, váhou atd nejvíce blíží právě Cadillacu CTS. A ten stojí v 300 koňové verzi 36 tis. USD 🙂
[16]
14. 2. 2008 v 10:44T613
Když jsem viděl profil Buick, tak se mi vybavil Gaz 3111. Omluvou mi snad bude, že sem trávil delší dobu na dílně bez respirátoru, a kluci tam používali ředidlo :o))
[17]
14. 2. 2008 v 10:47Alessio
zátah odspoda, zvuk, životnost…nemyslím si, že to jsou věci, které by zrovna třílitr od BMW neměl. Ano, Northstar má točivý moment 400 Nm, to je samozřejmě opravdu pěkná porce na benzínový motor. Ale má taky jenom čtyřstupňový automat, který (oproti tomu v BMW) prostě nemůže být tak efektivní v případě volby nejlepšího stupně. Ale abych to vrátil do správných kolejí…oba dva přístupy dělání motorů mají něco do sebe, jenom jsem upozornil na to, že přivézt si levné pěkné a výkonné auto z USA vždycky neznamená, že si přivezeme ameriku :-D. Paradoxně… 😉
[18]
14. 2. 2008 v 10:49Lonestarstate
T613: Vrať se po detoxu 😀 Ale teď vážně: sovětský automobilový průmysl úmyslně kopíroval americká auta! Takže můžeš klidně i napsat, že Trabant má křivky (nikoliv proporce!) Cadillacu 1959, tak musím souhlasit.
[19]
14. 2. 2008 v 10:53Lonestarstate
Alessio: No vidíš a už zase porovnáváš jinak zaměřená a jinak velká a drahá auta. Jestli chceš porovnávat drahý auta s šestistupňovým dvojspojkovým automatem, vyber za Cadillaca STS-V. A nesahej mi na DTS, na to sem háklivej. 😉 STS-V má 470 koní na objem 4,4 spokojen? (je tam turbo, přiznávám). Dovézt něco jinýho se dá. Třeba Infiniti FX je dost populární. A na Porsche Cayenne jde ušetřit jmění.
[20]
14. 2. 2008 v 10:59T613
(18) neříkám nic. navíc nevím co bylo dřív jestli GAZ3111 nebo LaCrosse. Tedy o Gazu vím že jsem ho viděl někdy okolo roku 1998. Ale to je vedlejší věc. Spíš mi přišlo srandovní jak některé křivky při rychlém průletu fotky připomenout jiný vůz. Ty by sis třeba našel fotku Gaze a řekl si neměl by tolik čichat to ředidlo :o)) Ale tak nějak asi vznikají flame o kopírování :o)
[21]
14. 2. 2008 v 11:04Lonestarstate
Už sem si ho našel. Tak to je tenhle šerednej novej GAZ, tak to tě asi zabiju :-))) Mně teda připomněl Lancii Lybra. Hlavně tvarem dveří. (mně zabije wolff).
[22]
14. 2. 2008 v 11:09T613
Ten Gaz se nevyrábí.. a protože jsem úchyl mě se tehdy líbil :o)
Taky jsem si ho našel.. no nevím proč mi ho připomněl.. možná ten C sloupek a linka okolo zadního okýnka.. no nic příště si vezmu ten respirátor :o))
[23]
14. 2. 2008 v 16:15ELAN
9 da_b0mb: Ty danielobijec :-), hovoril si, že až príde Challenger, meníš názor. Veta predtým bola: Buick je najbližšie Európe. Čo z toho vyplýva? Že až príde Challenger, bude ten najbližšie Európe. 😮
[24]
15. 2. 2008 v 0:29Ricardo
Té předokolky u 5m dlouhýho auta je škoda… holt Amerika – všude se jezdí rovně. U nás by to v zimě (tě pár dní kdy je fakt pod nulou a je sníh :D) muselo zůstat v garáži. Každopádně ten profil Lucerne je elegantní. Naopak DTS mě přijde prostě divný. V této velikosti se mě z Cadillaců líbí akorát Seville STS – vím že je to v USA jiná třída ale pro mě je to prostě velká předokolka přes 5 metrů :-))))
Pokud se nepletu tak nová STS už je RWD takže nastal kvalitativní posun :yes:
[25]
15. 2. 2008 v 8:52Lonestarstate
Ricardo: Jo, STS je přes 5 metrů ale jen pár centimetříků. DTS má 5 a čtvrt metru a nesrovnatelně víc místa uvnitř. Hlavně na zadních sedadlech. I v USA je mnoho zemí, kde sněží a jsou kopce a Cadillac DTS kdysi vyhrál cenu jako jedno z 10 nejméně bourajících aut v USA. U nás taky nezůstávají Superby přes zimu v garážích. Tím chci říct, že současné adorování zadního náhonu je přehnané a módní vlna. Před půl stoletím přesně stejně vychvalovali přední náhon a úplně všichni na něj přecházeli. Legrační je, že používali i ten argument s lepšíma vlastnostma na ledu. :-)))
[26]
16. 2. 2008 v 0:03prekladys
Lonesi,
dva dotazy, protože jsem líný surfovat po netu:
1/kolik váží ten celohliníkový small block?
2/kolik vyrobil buick doma v americe aut (jestli můžeš i za několik posledních let)?
Díky
[27]
16. 2. 2008 v 9:42Lucí
Ahoj na mém blogu je Sonb určitě se přidej
[28]
17. 2. 2008 v 9:39Lonestarstate
Prekladys: 300 koňová verze LS4 váží 478 liber. To je zhruba 217 kilogramů. Buick se prodává relativně málo (vyrobí se = prodá se. čínský Buicky jsou jen pro Čínu) a stále to klesá. Loni 185 791 aut a předloni 240 657 aut. (Desetina toho, co Chevrolet, polovina toho co Pontiac) Z velké části je to vina managementu. Například za posledních několik let zredukovali nabídku modelů ze 7 aut (Park Avenue, LeSabre, Century, Regal, Rendezvous, Rainier, Terraza) na pouhé 3 modely (Lucerne, LaCrosse, Enclave). Dále zrušili samostatná dealerství. Prodávají se pohromadě s GMC a Pontiacem. Tím chci říct, že hrají defenzivně. Menší prodeje = menší rozpočet pro Buick = menší prodeje = menší rozpočet atd. Začarovaný kruh.
[29]
17. 2. 2008 v 23:37prekladys
[28]
Vypadá to tedy, že buick v USA definitivně končí?
Se třemi faceliftovanými již notně okoukanými modely moc parády nenadělají :-(.
Osobně mám pocit, že nad ním GM zlomil hůl už mnohem dříve, v době, kdy končil olds, taky tak bytostně spjatý s americkou střední vrstvou, takže si prostě nemohl dovolit nabízet malá auta jako pontiac či chevy.
No nic, člověk nesmí být sentimentální, jenže u automobilky, která má patent na rozvod OHV, to jaksi dost dobře nejde.
[30]
18. 2. 2008 v 8:35Lonestarstate
Zatím Buick na definitivní konec nevypadá. A ty tři modely jsou relativně nové. Žádný z nich není starší jak 2005 a Enclave je dokonce na pro celý koncern úplně novém podvozku. Ale máš pravdu, že od dob konce Oldsmobilu to GM pojímá pěkně macešsky. A Buick bude potenciálně škoda nejen pro OHV ale i pro design.
[31]
18. 2. 2008 v 11:24prekladys
Jasně, myslím, že pro rok 2008 dostaly upravenou masku, ale pořád mám pocit, že se bojí překročit vlastní designový stín, především ten menší vypadá, jako by ho navrhovali před 15 lety…
chybí jim prostě auto, které by táhlo do showroomu, něco jako byla riviera.
185t je bída, vždyť to je číslo z poloviny 20. let
[32]
20. 2. 2008 v 17:34LubO
Mohli by ste taktiez udavat, kolko stupnove prevodovky tieto vozi maju Mal som moznost vozit sa tak na polovici z nich a taka 3 stupnova automatika dinamike moc nenapomohla.
[33]
21. 2. 2008 v 9:06Lonestarstate
Asi jsi se v polovině z nich vozil jen sotva. 3 stupňový automat nemá žádné z těchto aut. A všechny mají zrychlení značně přesahující skoro všechny evropské motorizace v této cenové kategorii.
[34]
23. 2. 2008 v 13:38LubO
No okrem novinky Dodge Challengeru, to bolo na vsetkych, lenze s osmivalcom som jazdl na DTS, Town car, Grand Marquis a Lucerne. S tymi 3ma stupanami som sa sekol na vecsine z nich su 4 stupnove pomalsie automaty. Chcel som len podotknut ze to dost ovplyvni dinamiku, tak by to bolo dobre uviest. Samozrejme v cenovom porovnani sa na ameriku v tejto kategorii takmer nic nechyta.
Komentáře nejsou povoleny.