-
Nejlevnější V8 – 1.díl
Článek je obsáhlý budu tedy trochu stručný a heslovitý. Kritéria zařazení do tohoto výběru byla prostá: motorizace V8, cena nového vozu do 1 milionu korun, karoserie sedan nebo kupé. Metoda výpočtu české ceny: americká cena x 17,8 + 29% (clo, DPH) + ekvivalent 2000 USD na dopravu a homologaci. Všechny ceny jsou pouze orientační, závislé na v dnešní době hodně volatilním dolaru a nepočítají s provizí pro 3.stranu (všechno si musíte zařídit na vlastní pěst).
Hodí se převody: L/100km = 235,215 / MPG ; 1 inch = 2,54 cm ; 1 lb-ft = 1,35582 Nm
Ceny: 2008 nové auto US cena/ 2008 nové a. CZ cena/ 2006 dobré jeté US cena/ 2006 dobré j. CZ cena
Klady a zápory, které budu uvádět, budou zohledňovat pouze požadavky na typickou ameriku. Je jasné, že většinu zmíněných aut trumfne Smart ForTwo ve spotřebě, poloměru otáčení, výši povinného ručení atd. Přesto to nebudu žádnému z aut započítávat do mínusů. Většina zmíněných vozů je natolik „svá“, že těžko hledají přímého konkurenta i rámci americké produkce, natož v evropské nebo asijské nabídce. U aut méně známých v našich končinách přihodím i nějaké to foto z propagačních materiálů značky. Auta budu postupně přidávat během dnešního dne, kdyby se nevešla do 1 článku, rozdělím je do tří, podle koncernů.
Mercury Grand Marquis
USD 25 tis. / 616 tis. / USD 14 tis. / 357 tis.
V8 4,6 224 koní, 275 lb-ft, komb. MPG 19
Poté, co se od letoška Ford Crown Victoria prodává už jen policejním sborům a taxi-službám, stává o něco luxusnější verze téhož vozidla pod značkou Mercury nejlevnějším osmiválcem světa. Ale zároveň nejméně výkonným. Z vlastností osmiválce ale zůstává hladký chod a vysoká životnost. Podvozek na pevném rámu, tuhá zadní náprava, nejměkčeji naladěné pružiny, jaké jste kdy zažili. Žádné z aut na tomhle seznamu se tolik nehodí jen ke klasicky americkému způsobu jízdy. Pokud znáte honičky z amerických filmů a pamatujete si divoce se houpající vozidla „police interceptor“, tak už máte i představu, jak se bude chovat i Grand Marquis. Přes své konzervativní pojetí se prodává stále lépe než většina „trendy“ vozidel ve stejné cenové kategorii. Platforma Panther je často vysmívána, ale v nezávislých crash-testech, testech odolnosti, spolehlivosti a měřeních vnitřního prostoru naprosto dominuje.
Plusy: vysoká spolehlivost, výborná bezpečnost, špičkový prostor pro posádku, nízká cena, levný servis
Mínusy: nízký výkon, málo výrazný design
Lincoln Town Car
USD 42 tis. / 1000 tis. / USD 19 tis. / 472 tis.
V8 4,6 239 koní, 287 lb-ft, komb. MPG 21,5
Symbol Wall Streetu se proslavil hlavně v prodloužené verzi, která našla široké uplatnění od mobilní kanceláře konzervativních guvernérů až po místo nevázaných orgií čerstvých zbohatlíků. Kritika tohoto modelu se zaměřuje na fakt, že se jedná stále o „laciný Panther“. Ve skutečnosti je odstup od ostatních vozidel na stejném podvozku značný. Motor je vyladěn, utlumen a dosahuje nižší spotřeby, podvozek přepracován (zadní náprava je odpružena vzduchovým pérováním), interiér je kompletně přepracován a na rozdíl od lacinějších sourozenců opravdu navozuje atmosféru dřevěného obývacího pokoje. Tvarování exteriéru se skvěle osvědčilo v boji proti zubu času. Generace z roku 1998 (nápadná hlavně „kočičíma očima“ – přimhouřené přední světlomety), vypadá po deseti letech jako nové auto.
Plusy: špičková spolehlivost, bezpečnost i vnitřní prostor, nestárnoucí design
Mínusy: nízký výkon, enormní ztráta ceny u nového auta
Ford Mustang GT
USD 26 tis. / 633 tis. / USD 21 tis. / 518 tis.
V8 4,6 300 koní, 320 lb-ft, komb. MPG 19
Kultovní automobil, který není ani potřeba představovat fotografií. Jezdí s ním mladíci i dědové, chudí i bohatí. S tímto vozem si nekoupíte žádný sociální status ani image. Koupíte si prostě Mustang. Základní konstrukční prvky jsou stále stejné jako kdysi.
Plusy: design mustang, neskutečná cena, dobré držení ceny
Mínusy: velmi chudá základní výbava (na ameriku)
Nejlevnější V8 – 2.díl Lednové prodeje potvrdily náskok GM
11 010 Responses to Nejlevnější V8 – 1.díl
[1]
13. 2. 2008 v 15:29Ricardo
Já bych byl pro velkého markíze – když se tam dá sportovním podvozek např. Bilstein a motor se vyladí na lepší výkon tak by to mohl být dobrý muscle sedan 😉
[2]
13. 2. 2008 v 15:56Lonestarstate
Jo, pak se s cenou asi ale zase dostaneme jinam 🙂 Trochu sem opomněl zmínit, že u Grand Marquise se krátce dělala i silnější verze přeplňovaná turbem: Mercury Marauder. 300 koníků. Většina exemplářů byla jen v barevné kombinaci černý lak /černý interiér. Už se nedělá, ale zajetý jsou okolo 15 000 dolarů. Rok tak 2003 až 2004. Takže místa na poladění motoru tam musí být spousta.
[3]
13. 2. 2008 v 22:01GTI
Ta cena Mustanga trhá evropský srdce :-)) Fakt dokonalé. A člověku by ani nemusela vadit minimalistická výbava. Naopak…
[4]
13. 2. 2008 v 22:21ltk
ty převody jsou trochu divné. Spotčebu se mi nějak nepodařilo vůbec rozluštit (už je pozdě 🙂 ) a krouťák by měl být 1Nm = lb-ft *1,35582 Nebo se pletu?
[5]
14. 2. 2008 v 9:10Lonestarstate
ltk: krouťák)Máme pravdu oba. Jde jen o formu zápisu. spotřeba)MPG udává vlastně dojezd, takže čím je to číslo vyšší, tím je auto úspornější, to je na tom nejvíc matoucí pro Evropana. Evropskou spotřebu dostaneš tak, že číslo 235,215 vydělíš třeba 20. = cca 11,8.
[6]
14. 2. 2008 v 9:12Lonestarstate
GTI: Jo je to tak, mustang by mučil spoustu srdcí, i kdyby byl podstatně dražší.
[7]
24. 2. 2008 v 16:01jet
Minulý týden jsem Markize honil po Floridě a spotřeba věřte nebo ne 7,1l/100km a to jsem jel po I- 95 z Fort Lauderdale do Titusvilu a zpet cca 720km. Vzalo to 13 galonu Regulary za 42 USD. Jel jsem tak70- 80mil/hod a ve čtyřech. No supeeer . Byl uplně nový z půjčovny .
Komentáře nejsou povoleny.