• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > lr-507.blog.auto.cz  > UŽ MÁM TOHO DOSŤ!

  • UŽ MÁM TOHO DOSŤ!

    Publikováno: 5. 2. 2009

    Už  mám vrcholne dosť tých kravín od rôznych neználkov. Takže: Vývoj automobilu trvá štyri roky. To ale absolútne, vôbec neznamená, že od prvej sice až po predstavenia na autosalone ubehnú štyri roky. Toto sú leda tak predstavi diletantov. Predstavy sa môžu rodiť omnoho skôr. Takže: Na začiatku je zadanie automobilu. Začínajú sa rodiť prvé myšlienky, dizajnéri kozultujú s inžiniermi čo a ako. Môžu ubehnúž až dva roky, kým sa rozhodne, že toto je definitívny dizajn auta. Môže to trvať aj dlhšie. Ďalšie dva roky sa pracuje na technike. Samozrejme, pracuje sa na technike aj počas hľadanie dizajnu.  Samzorejme, zmeny na dizajne sa môžu urobiť, ale čím neskôr, tým sú menej prijateľnejšie v rozsahu, v akom to chce dizajnér. A môže trvať približne rok, kedy sa automobil už len testuje. To spolu dáva päť rokov a ešte treba spomenúť, nasledovný rok, kedy sa automobil predstaví verejnosti. Testuje sa , samozrejme do poslednej chvíľočky. Suma sumárum, ŠESŤ, 6 rokov ubehne od prých myšlienok až po predstavenie. Toto je približné priblíženie vývoja. Takže kecy o tom, že Fabia je kópiou Swiftu, lebo vývoj trvá len štyri roky od prvej skice po predstavenie je taký nezmysel, že mám pocit,že ten kto to hovorí, naozaj nemá v hlave celkom nič. A k zadku: Swift Concept ho mal v skutočnosti kolmý, to len bočný prelis navodzoval opitky dojem, že jeho zadok vytrča. A ešte jeden komtár k A-stpiku. Ano, aj taky sa našiel, podľa ktorého ho Fabia odkopírovala od Swiftu.  Neskpoíroval ho náhodu od Roomsteru? Sift Concept bol predstavený v roku 2002, Roomster v roku 2003. Samozrejme, na koncepte sa pracuje asi tak rok. Chce mi niekto povedať, že zrovna od Swiftu odkukali A-stlipik??? A fakt si niekto nemyslí, že A-stĺpik nie je u Fabi prebratý od Roomsteru, keď je celý predok s Roomsterom rovnaký, ale že je odkukaný od Swiftu. Toľko neználkom prvej triedy.

BMW PAS RAYMOND LOEWY

1 235 Responses to UŽ MÁM TOHO DOSŤ!

  • [1]

    5. 2. 2009 v 21:06K2

    Concorde vs Tu-144
    Space Shuttle vs Buran
    CocaCola vs Pepsi
    …a taky…
    Fabia II vs Swift

    Co je originál a co je kopie? Je to jen souhra náhod? Kdo byl aktivní v opisování? Nebo jen různé prameny vedou ke stejnému (podobnému) cíli? Tyhle otázky si asi lidi budou klást pořád, kdo ví ten pochopí, kdo neví, nebo nechce vědět, tak se v tom bude šťourat dál 🙂
    Ale abych ti odpověděl na tvojí nevyřčenou otázku, tak pro mě jsou Fabia a Swift naprosto rozdílný auta :))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    5. 2. 2009 v 21:17_Teddy_

    Taky maly detail ti asi unikol: Fabia II *nie je* nove auto, a teda sa nejedna o vyvoj automobilu, ale modifikaciu existujuceho. V pripade Fabie II ide o facelift karoserie, nic viac (ci je podareny, alebo nie, to necham teraz stranou). Koncern rozhodol, ze Fabia zostane na starej platforme, takze podvozok, motory, prevodovky, napravy – to vsetko zostalo.

    Pan odbornik, chces nam tu teda tvrdit, ze facelift karoserie trva 6 rokov?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    5. 2. 2009 v 21:21LERAK

    Ses vytáh, 507 …

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    5. 2. 2009 v 21:25_Teddy_

    Len taky maly detail ti unikol, pan „odbornik“:
    Fabia II *nie je* nove auto, ale len facelift (ci je podareny alebo nie, to necham teraz stranou). Koncern rozhodol ze Fabia nedostane novu platformu (bohuzial, dodavam), takze podvozok, napravy, motory, prevodovky – to vsetko sa prebralo z povodnej fabie (s minimalnymi upravami). Upravovala sa len karoseria.

    Chces nam tu tvrdit, ze facelift existujuceho auta (v takom rozsahu ako prechod z FabiaI->FabiaII) trva 6 rokov? V tom pripade by sa uplne nove auto asi vyvijalo pol storocia… 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    5. 2. 2009 v 22:34

    Tak zrovna u Fábie II se dva roky vývojem nové techniky marnit nemusely 😀
    Myslím, že to moc dramatizuješ. Auto nevzniká z ničeho, technika už existuje nebo se na ni pracuje nezávisle.
    Ale jinak bych souhlasil, že Fabia nekopíruje Swift. Jenom se v detailech výrazně inspiruje. A některé prvky – a tím nemyslím úzkou a vysokou karoserii nebo absolutně nevzhledný interiér Fabie, spíš právě ty černý sloupky, sbíhající se hrany oken, světla obloukem protažená nahoře do boků apod. přebírají i další auta dalších značek. Nic špatnýho na tom stejně nevidím. Designér (ani konstruktér) nesedí v uzavřené místonsti, ale žije v reálném světě, vnímá to co je kolem něj, snaží se nasát to nejlepší zvenku a sám to podle svého zpracovat.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    5. 2. 2009 v 22:34Ricardo

    Tak zrovna u Fábie II se dva roky vývojem nové techniky marnit nemusely 😀
    Myslím, že to moc dramatizuješ. Auto nevzniká z ničeho, technika už existuje nebo se na ni pracuje nezávisle.
    Ale jinak bych souhlasil, že Fabia nekopíruje Swift. Jenom se v detailech výrazně inspiruje. A některé prvky – a tím nemyslím úzkou a vysokou karoserii nebo absolutně nevzhledný interiér Fabie, spíš právě ty černý sloupky, sbíhající se hrany oken, světla obloukem protažená nahoře do boků apod. přebírají i další auta dalších značek. Nic špatnýho na tom stejně nevidím. Designér (ani konstruktér) nesedí v uzavřené místonsti, ale žije v reálném světě, vnímá to co je kolem něj, snaží se nasát to nejlepší zvenku a sám to podle svého zpracovat.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    6. 2. 2009 v 6:06webpaja

    Co tu obhajujes ty dramatiku? Podle nazvu blogu jsem cekal znarodneni Slovenskej narodnej banky a ty prijdes s prstuvycucanou teorii o sloupku…

    A co ty hrubky Hujere? :-))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    6. 2. 2009 v 9:32Emel

    foto Emel

    No to je nářez :-))).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    6. 2. 2009 v 11:22Johny.Rico

    Ty jsi magor s prominutím…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    6. 2. 2009 v 14:19507--

    K2: Presne tak. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    6. 2. 2009 v 14:20507--

    Teddy, ako sa ti zdá, že Fabia II sa od I líši len karosériou, tak asi si ju ešte nevidel.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    6. 2. 2009 v 14:21507--

    Ricardo. Presne tak.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    7. 2. 2009 v 19:00Olod

    6 let? A jinak seš v pořádku? Délka vývoje auta trvá podle použité techniky (jestli bude nová nebo přejatá) a jejich nároků (extrémní supersporty potřebují více času), podle nároků automobilek (zdali je model potřeba hned nebo může počkat) a ostatních věcí, které jsou ovšem všechny velice relativní. Vývoj může trvat klidně těch tvých 6 a více let (Veyron), ale může být klidně i pod 2 roky (Fiat Bravo). Celkově nejde s určitostí říct, kolik trvý vývoj automobilu, ale u normálních osobních aut, které nepotřebují extrémně náročnou techniku, bych více jak 3-4 roky nedával, Fábia II více jak 3 roky určitě netrvala (je postavená na základech Fabie I). Navíc u některých automobilek se testuje nejdříve technika a až poté design (pokud se to budeš snažit vyvrátit, projeď si sekci Top secret a uvidíš, že některé automobily jezdí jako karoserie současných modelů s technikou těch nových). Na závěr jedno doporučení: Navštiv psychiatra, to co tady někdy předvásíš hraničí s demencí.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    7. 2. 2009 v 22:11

    Je to sice pozdě, ale když už jsi to nakousl, budiž. Designéři Fabie II, na rozdíl od Fabie I (sice neoplývala krásou ale byla alespoň originální), neprokázali moc invence a není problém najít mezi ostatními automobilkami dárce designu. Takže, začneme od předu, předek Fabie II je vyráběn od roku 2006 jako součást Roomsteru. Celkové pojetí přídě si Škoda vypůjčila od BMW 5 (2003), jen charakteristické ledvinky byly spojeny v jednu masku a doplněn znak Škoda. Světla si pro změnu vypůjčili od Renault Scenic II (2003). Přední sloupek a střechu si, stejně jako Swift, vypůjčili z BMW Mini (2002). Zadní část Fabie II se objevila o rok déle – 2007, tvar zadních dveří pochází ze Swiftu (2005), zadní světla ze Subaru Legacy Outback (2004).
    Pokud si jednotlivá auta prohlédnete a porovnáte s Fabií II, zjistíte, že podobnost není čistě náhodná. Vzkledem k časovému rozdílu mezi uvedením Fabie II resp. Roomsteru a ostatních vyjmenovaných aut, zjistíte, že ve Škodě měli dost času na okopírování designu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    7. 2. 2009 v 22:13ladlen

    Musím uznať, pekná slohová práca od šiestaka, u mňa za 1. Alebo ide o niečo iné?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    7. 2. 2009 v 22:13nemám rád VW

    Je to sice pozdě, ale když už jsi to nakousl, budiž. Designéři Fabie II, na rozdíl od Fabie I (sice neoplývala krásou ale byla alespoň originální), neprokázali moc invence a není problém najít mezi ostatními automobilkami dárce designu. Takže, začneme od předu, předek Fabie II je vyráběn od roku 2006 jako součást Roomsteru. Celkové pojetí přídě si Škoda vypůjčila od BMW 5 (2003), jen charakteristické ledvinky byly spojeny v jednu masku a doplněn znak Škoda. Světla si pro změnu vypůjčili od Renault Scenic II (2003). Přední sloupek a střechu si, stejně jako Swift, vypůjčili z BMW Mini (2002). Zadní část Fabie II se objevila o rok déle – 2007, tvar zadních dveří pochází ze Swiftu (2005), zadní světla ze Subaru Legacy Outback (2004).
    Pokud si jednotlivá auta prohlédnete a porovnáte s Fabií II, zjistíte, že podobnost není čistě náhodná. Vzkledem k časovému rozdílu mezi uvedením Fabie II resp. Roomsteru a ostatních vyjmenovaných aut, zjistíte, že ve Škodě měli dost času na okopírování designu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

lr-507.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Únor 20093 Posts
  • Listopad 20081 Příspěvek
  • Září 20081 Příspěvek
  • Červenec 20083 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura