-
Richard Burns Rally
Demo:
Jednou o prázdninách jsem se strašně nudil. Nějak jsem si to blbě naplánoval a neměl jsem celý týden, co dělat. Tak celý dva dny jsem byl vlastně jenom doma – úplně největší voser. Tak jsem si brouzdal po netu a najednou mě napadlo, že bych si mohl stáhnout nějakou hru. Chtěl jsem auta a když auta tak rally. Měl jsem už asi dva měsíce Tocu 3 a namlouval jsem si, že to je jedna z nejreálnějších her, když jsem udržel auto tam, tak bych to udržel i na silnici. Byl jsem strašně naivní. Nejdřív jsem si stáhl Colina McRea 3 Demo, ale ten mě moc neuchvátil.
Erzetu jsem projel skoro bez použití brzd a pořád smykem. Proti tomu je Toca 3 brutální realita. Na té samé stránce, kde jsem stáhl Colina, jsem našel i Richarda Burnse Rally Demo ( dále už jen RBR). Řekl jsem si, že to taky vyzkouším. Nainstaloval jsem si to a pak hned zapl, rozjel a naboural. Pak rozjel – hned do smyku a omotal kolem stromu. Na demu byla jenom jedna mapa – Harwood Forest. Moje první jízda trvala tak deset minut, rekord stanovený vývojáři byl tuším 3-52 minut. Říkal jsem si, že to prostě nejde zvládnout zajet takhle rychle. Začal jsem hold trénovat. Druhá jízda byla už za 9 minut, další za 7, 6-55, 6-25,….. Měl jsem pouze demo a tak jsem mohl jezdit jenom jednu erzetu. V demu nebyl rozpis takže jsem jezdil jenom na oči. Je pravda, že za nedlouho jsem znal Harwood Forest nazpaměť, takže jsem to měl spíš jako nějaký okruh. Tak 3-4 měsíce jsem neustale drtil tuto erzetu. Pořád dokola. Naboural jsem, jel jsem znova a znova,… Nakonec když se mi to povedlo tak jsem se po prvé překonal rekord – zajel jsem za 3-50. Málem jsem otevíral rychlý špunty, hned jsem jel podruhé a to mě vrátilo na zem – tato rekordní jízda byla pouze náhoda, že jsem nenaboural.
Trénoval jsem dál. Za dalších pár týdnů jsem zajíždělo poměrně vyrovnané časy a už jsem boural jenom každou druhou jízdu. Zjistil jsem, že potřebuji plnou verzi RBR. Chtěl jsem si ji stáhnout z netu, ale jsem lama a nepovedlo se to. Tak jsem si ji šel za 200 stovky koupit. Celkem odvaz po 4 měsících. Najednou jsem měl plnou verzi a mohl jsem začít jezdit rally školu. První část rally školy byla pro mě poměrně jednoduchá, protože jsem už něco uměl díky demu.
Zábava začíná:
Nemám volant, takže začátky byli nad míru složité, ale dalo se na to zvyknout. Bylo to strašně o cviku. Když mě nikdo pozoroval, jak hraji mohl se poměrně dobře bavit – neustále jsem ťukal do klávesnice a snažil se aspoň nějak dávkovat plyn. Nakonec jsem nad tím vyzrál a moje jízda se stala plynulejší. Začal jsem hrát druhou část rally školy a tam jsem zjistil, že volant je hodně důležitá část této hry. Bohužel volantem nedisponuji, takže mi to moc nešlo. Třeba jeden úkol byl, vyvolat přetáčivý smyk a nepovolit při tom plyn o více než 50%. Takže to u mě znamenalo, nepovolit plyn vůbec. Zkoušel jsem to asi dvacetkrát a pak se na to vykašlal, protože to doopravdy nešlo.
Začal jsem hrát sezonu. Vzal jsem si Subaru a střední obtížnost a automatickou převodovku. Za automat se stydím do teď, protože pořád hraji s automatem. Mám aspoň výmluvu – doopravdy mi chybí prsty na klávesnici – plyn: A, brzda: Y, volant – šipkami a převodovka S – nahoru a X dolu. Zkoušel jsem jednou jed s manuálem, ale moc to nešlo. Do budoucnosti plánuji jízdu s manuálem, abych okusil taky trochu něco jiného. Sezónu jsem vyhrál. Sice ne moc čistým způsobem, ale vyhrál. Když jsem naboural, tak jsem to neuložil, vypnul hru, znova nahodil a jel podruhé. Díky tomuto švindlování jsem se naučil aspoň trochu slušně jezdit na všech površích.
Poté jsem se vrátil opět k rally škole a nakonec se mi přetáčivý smyk povedl – byl to opravdu veli blázniví smyk, protože jsem měl plný plyn, brzdy taky na plno a jenom jsem kontroval šipkami na klávesnici. Byl jsem na sebe hrdý. Poté už jsem rally školu dokončil bez větších potíží.
Takže už jsem uměl ovládat auto poměrně dobře, že dokonce jezdilo tak jak jsem chtěl já. Jízda na šotolině mi celkem šla, ale naopak ve Francii na asfaltu vůbec. Tady jsou jednotlivé závody:
1. Velká Británie: Pirelli International Rally:
Tuto soutěž mám asi nejradši. Jdou tady krásné smyky, zatáčkovité pasáže se střídají s rychlými úseky a sem tam je tu nějaký skok. Nejlépe zvládám překvapivě erzetu Harwood Forest, mám tu osobní rekord 3-43 minut. Jinak, když nevím co mám dělat a nechci hrát sezonu tak většinou si zapnu právě Anglickou rally v rychlém modu a hraji ji.
2. Japonsko: Rally Hokkaido
Tady jsou většinou pomalé úseky, velmi úzké uklouzané cesty s číhajícími stromy okolo. Sice tu není moc místa, ale stejně se tu jezdí pekelně rychle. Bohužel když v RBR uděláte větší chybu, tak to má katastrofální následky. V Japonsku stačí udělat jen malou a hned se obímáte se stromy. Nejraději tu mám erzetu Tanner.
3. Finsko: Arctic Lapland Rally
Finsko moc nehraji. Snad jenom když se jede v sezóně. Dnes jsem objevil, že to je chyba, protože se tam dá krásně driftovat a když to ustřelíte, je tam sníh takže se většinou nic nestane. Je to strašně krásná rally. Nejraději mám erzetu Autiovaara, protože je tu krásný skok.
4. Amerika: Rally USA
Podle mě nejrychlejší soutěž v RBR, zejména erzeta Fraizer Wells. Opravdu se tu jezdi pekelně rychle a jsou tu krásné výhledyJ . Člověk se tu musí hodně soustředit, aby nenaboural, naštěstí cesty jsou široké a až na pár výjimek tu nečíhá žádné nebezpečí. Nebezpečím je tu ta rychlost, ale rychlost je tu tou největší zábavou.
5. Francie: Rallye Mont Blanc
Jediná asfaltová soutěž v RBR. Jezdí se tu také hodně rychle. Některé erzety jsou poměrně široké, ale ten zbytek je fakt od držku. Na jedné straně skála a na druhé ohromná škarpa. Tam když člověk zapadne tak bez pomoci diváku se ven nedostane. U této soutěže mi nejvíce chybi volant. Na klávesnici tu nemám auto pod kontrolou tak jak bych chtěl. Asi mě tato rally baví nejméně, protože se mi tu auta blbě ovládají. Díky větši přilnavosti asfaltu se tu auta dostávají později do smyku, ale je to daleko těžší uřídit, protože smyk nastupuje ve větších rychlostech.
6. Austrálie: Subaru Rally of Canberra
Poslední soutěž RBR. Podobná Rally USA. Velmi rychlá a velká rychlost. Jenom tady je malý rozdíl. Skoro polovina tratí má po jedné straně sráz a po druhé skálu. Takže buď padáte rovnou nebo nabouráte do skály a ta vás hodí dolu. Takže chce to mít oči na stopkách. Zde se také vyskytuje největší skok v RBR v erzetě Mineshaft. Tento skok je opravdu monstrózní a existuje i doopravdy v Austrálii. Člověk se tu dobře proletí.
Realita:
Každá soutěž má bohužel jenom 6 erzet, na druhou stranu jsou propracovány do největších detailů a zakládají se na skutečnosti. Sice občas vás vytáhnou diváci z míst, kde by to šlo jenom jeřábem, ale to je takový menši detail. Hodně ovlivňuje podmínky počasí, opravdu se auta chovají jinak a musí se jezdit opatrněji. Jednou jsem jel ve Finsku jako první – sněžilo a vůbec jsem nevěděl, kam jet. Strašně jsem nadával. Potom další erzetu jsem jel už asi pátý a hned to bylo lepší – byla vyjetá stopa a já věděl kam. Až do takové míry je to podle mě realistické.
Takže RBR je podle mě jedna z nejreálnějších her rally a i automobilových. Asi nemá přitažlivost Colina pro širší veřejnost, je moc realistická a normální lidi toužící se trochu odreagovat moc neuchvátí svou náročností. Byl jsem na tom málem podobně, ale řekl jsem si, že to nějak musí jít a taky že šlo. Teďka auta ovládám poměrně v pohodě, sice jezdím pořád s automatem, ale už dokážu projet zatáčku tak já chci a né jak chce auto. Prostě radost z jízdy. Ještě jsem se nezmínil o českém dabingu – v rally škole vás provází hlas Romana Kresty a ve zbytku hry hlas navigátora patří Jan Tománek.
Auta:
Ve hře jsou tyto auta: Subaru Impreza WRC 2003, Mitsubishi Lancer WRC, Toyota Corrola WRC, Peugeot 206 WRC, Citroen Xsara WRC, Hyundai Accent WRC, Subaru Impreza WRC 2000 a MG S1600. Začínáte myslím jenom se Subaru Impreza WRC 2003, Mitsubishi Lancer WRC a ostatní postupně vyhráváte. Mám je všechny až na Imprezu WRC 2000, kterou musím vyhrát nad Richardem Burnusem, ale to mi vůbec nejde. Auta se chovájí každé jinak. Jedno je silně přetáčivé, druhé stabilní ale špatně se s ním točí,…. Člověk si auta může i různě nastavit – výběr je opravdu velký od map diferenciálů až různé možnosti nastavení zavěšení auta. Opravdu to funguje. Sice to vůbec nezkouším, ale myslím, že aspoň za pokus to stojí. Jednou jsem nastavil auto na asfalt ( čti: prostě jsem všechen podvozek nějak snížil a zvýšil tvrdost tlumičů ) a pak jel Rally USA – auto mi neustále skákalo a nedrželo na silnici a já strašně bavil jaká to je prdel. Kdo se v autech dobře vyzná tak se mu tato možnost bude určitě hodně líbit.
Konečně konec:
Tak to je snad všechno, jsem dnes chtěl napsat. Jestli uvidím, že se tento článek někomu libil, tak se pokusím napsat nějaké pokračování a třeba rozebrat chování aut nebo specifika jednotlivých erzet. Ale asi se to neshledá s velkým úspěchem, takže tento článek zůstane osamocen.
Kdo to dočetl až sem je hrdina.
Mám pokračovat v psaní o RBR?
Lamborghini Murcielago LP640 WRC 2005
23 Responses to Richard Burns Rally
[1]
4. 3. 2007 v 18:00lorenz
Ty vole! Presne tuto hru som si kupil vo vypredaji minulu sobotu za cca 225Sk (So slovami, ze to je tak 100km autom po meste a ze za tych 225Sk si zajazdim urcite niekolko 1000km). Ked som si precital uvodne vety, ze sa jedna o naj simulator, bol som rad. Do PC sa vobec nevyznam, a uz vobec do hier. Colin McRae Rally 2 som ovladal uz perfetkne a kedysi predtym ToCa 2. Tu som jazdil s volantom (uz cca 3 roky je pokazeny). Tak ako pises: Prva jazda samy pretacavy smyk, auto mimo cestu a uplne znicene. Lenze predvcerom som zvladol na „vyborne“ celu pokrocilu rally skolu (asi dva dni predtym som ju zvladol ako-tak) a tym padom mam uz aj tu Imprezu 2000. Tak ako tebe, nejviac sa mi pozdava Velka Britania. Zatial jazdim len na Subaru Impreza 2003. Ten pretacavy smyk v rally skole bol masaker aj na mna. Jazdim s manualnou prevodovkou. Hore „A“, dole „Y/Z“ (pod „A“-ckom). Plyn „sipka hore“, brzda „sipka dole“. Vazne uvazujem o volante. Mimochodom. Tu sobotu som siel kupit fotak a toto som kupil len tak popri tom. Jazdim s vypnutym zablokovanim nizsieho prevodoveho stupna. Dost ma to brzdilo, ked som pred ostrou zatackou musel poriadne spomalit, aby som tam hodil 2-ku. 3D znacky zatial ponechavam, nakolko mam hru tyzden a este sa necitim dostatocne isto, no planujem ich vypnut. Nad tratou predsa v skutocnosti ziadne nevisia a ja to musim mat ako v reale. Aj poskodenie auta zatial nepouzivam realisticke, taktiez mam automaticku spojku. Vsetko ale bude. Urcite uz onedlho. Ten tyzden bol narocny. Chodit spat o 1:00 a vstavat o 5:00, to dava zabrat.
[2]
4. 3. 2007 v 18:47Kyslik
krasnej clanek – hodne stesti pri RZ 🙂
[3]
4. 3. 2007 v 19:05lorenz
Trochu som si bol zahrat RBR, vratil som sa sem a zistil som, ze som hrdina (proste som to teraz docital cele). Co sa tyka Imprezy 2000, treba aby si presiel pokrocilu rally skolu na vybornu, ale to som uz pisal. Auto tiez zatial nenastavujem. Chcel som, no ked som videl, ake to je zlozite, vzdal som to. V Toce 2 som nastavoval auto dost podrobne a potom skusal (dlho). V tomto jazdcom nezavidim. Mal som na kazdu trat na kazde pocasie ulozene nastavenia. Sialenstvo. Najma ked som dosiel na to, ze na niektorych tratiach som daval lavu a pravu stranu odlisne tvrdu. V Colin McRae Rally 2 som tiez nastavoval o dusu, no ked som vyhraval obtiaznost expert v Australiu na tvrdom podvozku, nejak sa mi to prestalo zdat realisticke. S tvrdym autom mi to slo vsade lepsie. Auto bolo sice viac vo vzduchu ako na trati, no tych par metrov na zemi mi stacilo na stanovenie dalsieho azimutu pre dlhy let… Ten skok v Australii je pecka. zatial som ho prechadzal len dvakrat, druhy krat plnou parou, niekolo kotrmelcov a chvala bohu na kolesa, takze vlastne so super casom. V Colinovi 2-ke bol v Australii tiez taky a bola to sranda pristavat v polovici nasledujucej zakruty:-). Co sa tyka Francuzska, prirovnal by som to k 3 alebo 4-tej etape (nepamatam si to) z Colina, ale najma k Taliansku z Colina. Bola to moja oblubena sutaz, krutak som rozkladal tak 40:60 v prospech zadku a potom to slo. Lenze tu je to nastavovanie diferencialu trosku zlozitejsie. Skoda, ze k tomu nie je navod a vysvetlenie, nie som zrovna mechanik. Ale ono to pojde… Mam rad uzke cesty, proste musi to byt realisticke. To Francuzsko si urcite vychutnam, ale chce to cas. Trat je krasna. PS: Prekonat tych 3:43 na Harwood forest si davam za ulohu do konca nastavajuceho tyzdna. Alebo tohoto? 🙂 Urcite skus manualnu prevodovku, aj keby s automatickou spojkou (ako zatial ja). Nauc sa na sipkach, urcte to nepotrva dlho a lavu ruku (ak si pravak) pouzi na radenie a rucnu brzdu (neskor aj spojku). Stoji to za to. Ked som po kupe volantu pri Toce 2 skusal jazdit ju, mal som casy o dost horsie ako s klavesnicou. Tocu 2 som mastil na klavesnici od 7/2000 po 10-11/2001. Rekordy bolo uz tazko zlepsovat, sem-tam na nejaku stotinu. Ale po chvili s volantom som zlepsoval casy o niekolko sekund na kolo! Dostat sa pri expertovi v Silverstone z posledneho miesta na celo po max. 2 kolach nebol problem. Fakt super. Nieco podobne som zazil niekedy v 95-tom pri hre „Stunts“, ked som presiel z automatu na manual. To som mal 13 rokov. Odvtedy uz len manual. Stoji to za to. To, co s nim dokazes v zakrute, sa ti pri automate ani nesniva. Tak vela stastnych km. A este nieco: minule som skusil na Favorite pribrzdit lavou nohou. Ono sa to nezda, ale zvyk je zvyk a skoro som si rozbil hubu o volant (bolo to na prazdnom parkovisku cestou do roboty a jazdim priputany). Ak si aj ty docital toto, sme hrdinovia dvaja.
[4]
4. 3. 2007 v 19:33Alessio
nechápu jednu věc…co by mě jako mělo nutit vyhrávat další auta, když to nejlepší (Imprezu WRC 2003) už mám? 😀
[5]
4. 3. 2007 v 19:51lorenz
Tak, na Harwood Forest mam zatial 3:49:16. Dnes to prekonat neviem. Dnes cca 3:55. A este jednu vec: Aky si davas pohlad. Od cias „Stunts“ v zasade pouzivam ako pohlad ten sta by kamera v narazniku. Mne akosi to vsetko prekaza. Podla mna to ma najblizsie k realu, nakolko ten pohlad z kokpitu mi pripada potom ako pohlad z dvoch kokpitov. V stuntse som so prejdeni na manual dlho pouzival kokpit (kvoli otackomeru), no neskor som zistil, ze je to zbytocne, ze otackomer mam v uchu. Ozaj: Aj v Toce 3 sa dalo spravit vlastne auto. V toce 2 som narobil take krasne kreacie, ze by som sa o ne podelil. Co sa tyka aut, okrem Toca, vyberam si to, co mam najradsej a nie to, v com som najrychlejsi. Ja sa akosi necitim in v 207-ke a pod. V Colinovi 2 som bral bud Focusa v modrej farbe alebo mini cooper. A to bola dalsia chyba Colina. Ten mini a vobec vsetky auta tam mali 6 stupnovu prevodovku a okrem Talianska a Francuzska, som bol prave v Cooperi najrychlejsi. To je dost divne. Co uz. V RBR jazdim na Impreze 2003. Ale na youtube.com som videl niekolko videi s Ladou (odvodenou od 2107). musi to byt sranda ten zadny nahon. Skoda, ze tu nie je Skoda.
[6]
4. 3. 2007 v 20:38Feefo
Po přečtení tohohle článku jsem si hned musel pustit Ričího Rally a sjel jsem si RZ Harwood Forest. Jelikož mám volant, tak se mi to podařilo za 3:34… A ještě bych chtěl dodat, že s volantem se ve Francii jezdí opravdu nádherně!;-)
[7]
4. 3. 2007 v 21:01Ricardo
Zdravím všechny hráče – Colin McRae2 jsem taky hrál a právě se mě líbila ta nereálnost 🙂 Mimochodem na nějaké fanpage se dala stáhnout a do CMR2 doinstalovat i Škoda Octavia.
[8]
4. 3. 2007 v 21:45Alessio
klucí…já to stáhnul a zajel napoprvé 4.47…znova se mi nechce, protože kdykoliv dám kontra, tak se roztočím, přidat trochu víc plynu tak v první zatáčce vyletím (chybou klávesnice, na volantu ne)…na klávesnici to fakt nemá smysl hrát, leda bych si nastavil jinou citlivost
[9]
4. 3. 2007 v 22:42čenda fára
llorenz: tak preju spoustu uspechu v prekonavani myho rekordu v Harwood Forest:-) jinak asi mas pravdu – pokusim se zacit jezdit s manualem. Jak si psal o tech pohledech tak pouzivam ten jak je na fotkach, takze pohled jako by od ridice a nejlip se mi tak jezdi. jinak tvoje reakce by vydala na dalsi clanek 🙂 volant si planuju nejak koupit a chci ten nejlepsi 🙂 bohuzel. je to tenhle: http://www.ab-com.cz/default.asp?stiplname=logitech-volant-g25-racing-wheel&cls=stoitem&stiid=13847
ano ten nejdrazsi ale ma i spojku a krasnou radici paku. videl jsem ho v datardu a malem jsem od nej neodesel. volant bych chtel jeste kvuli GTR2 a Live For Speed a potom spolecne s RBR bych si mohl vychutnat pravou radost z jizdy. Takze bych mohl zkratit moje jeste 8 mesicu dlouhe cekani na ridicak. tady jeste prinasim stranky RBR – da se tam najit spoustu dobrych veci – treba nastavit aby ve Francii byla sotolina nebo stahnout Fabii WRC. jelikoz sem na kompy neandrtalec tak mi to neslo ale verim ze vam pude. http://rbrczech.rbrmcr.com/ – nejsou to presne ktery jsem myslel ale i tak jsou dost kvalitni.
[10]
5. 3. 2007 v 9:11sauron_2
možná bys měl skusit Coli McRae rally 04.
Je to obrovský rozdíl oproti CMR 3 ohledně reálnosti.
Můžeš skusit napsat i o dalších auto hrách na PC, není to vůbec špatný;-)
Jsem hrdina, dočetl jsem to do konce:-)
[11]
5. 3. 2007 v 10:22yoyo
RBR som nepodlahol. ale po precitani tohto clanku ho asi znovu nainstalujem.
Tocu som skusal hrat na jednom pozicanom volante… vadilo mi, ako sedim – odvtedy ak volant ku hre, tak aj s nejakym sedadlom z auta. alebo s tymto http://youtube.com/watch?v=17Cmel8rvjU
[12]
5. 3. 2007 v 15:31Sleeper
Čtyřku Colina jsem viděl nedávno v levných hrách za 200 očí :o) Dokonce u nás v trafice :o) Aokrát na mém obstarožním stroji jde za trest…. takže si na ní zatím nechám zajít chuť. Richarde, byls dobrej pilot… doufám že se tam nahoře máš ok a vyhráváš….
[13]
5. 3. 2007 v 19:17Kappa
pekny clanok….ale ja som sa zalubil do live for speed….o tom by clanok potesil 🙂
[14]
8. 3. 2007 v 8:46Karlos
Nazdar hoši, jenom pro info do RBR jdou naistalovat i další auta. Nejenom třeba Octavia WRC, ale i Fabia, Focus 2004, 2006, Impreza 2005 a 2006 a jezdí se v něm i MČR. Tzn. proti živým lidem a ne neschopnýmu počítači. Světový rekord na Hadrwood Forestu je hodně pod 3:10 a i ostatní časy jsou opravdu palba. Stáhnout se dají i ostatní auta např. skupina N4 (Lancer EVO IX, Subaru N11 a N12) a S1600. Fabia S1600, Peugeot S1600 atd. RBR zdar
[15]
8. 3. 2007 v 19:07Smiley :-)
Cituji autora: „Každá soutěž má bohužel jenom 6 erzet, na druhou stranu jsou propracovány do největších detailů a zakládají se na skutečnosti.“ … Finsko se nikdy nejede! v zimě na sněhu, Finsko je šotolinová soutěž. Tolik k realičnosti. 🙂 Jinak mě dost nudí ten zvuk u PC a jiných konzolí, to je zkrátka děs. Tím nechci kazit autorovi článku radost, na odreagování je to učitě zajímavé.
[16]
8. 3. 2007 v 22:39čenda fára
to: Smiley
Všechny souteže se zakládají na realných podnicích. Amerika se taky nejede, Australie v okoli Cambery taky ne a rally Mont Blanc se taky nejezdi. Tyto vsechny souteze nejsou zarazeny do seriálu WRC pořádaného FIA. Tyto souteze se jezdi mimo tento serial. RBR asi nedostalo licenci. Jestli to nejde pochopit tak se staci kouknout na Loeba – ten pojede Rally Jordánsko. A jenom myslim ze tahle hra neni moc o zvuku…. ten me trapi fakt nejmin
[17]
17. 3. 2007 v 20:47jenik.p
Přesně tak. Zvuk je sice strašnej, ale žádná jiná hra neni tak realistická jako RBR. Serie Colin 02,04 a 05 jsem hrál dřív než jsem začal hrát RBR, tet jsem si z nostalgie nainstaloval Colina 05 a po průjezdu prvích dvou zatáček jsem to zase pěkne odinstaloval (jak jsem mohl takovou sračku dřiv hrát :-)) Jinak bez volantu tahle hra nejde pořádne hrát.
[18]
10. 5. 2007 v 23:09Pablos
Mno…RBR žeru, ale pokud nechcete za každou cenu Rally, tak doporučuju hru rFactor…lepší simulátor není a ikdyž jsem svho času nedal dopustit na LFS, tak před rFactorem se může jít zahrabat. V rFactoru si můžete stáhnout odhadem tak 100 tratí a 50 různých vozů (od náklaďáků, přes GTčka až po formule), všechny v super provedení a zajet si třeba 20km Nordschleife ve Ferrarri F1 z roku 79….neskutečný zážitek. Posuďte sami…demo jde stáhnout na http://www.rfactor.net/ a všechno info, vozy a tratě tady: http://www.rfactorcentral.com/. Pokud chcete vidět, jak to vypadá v běhu: http://www.youtube.com/watch?v=-thrN2YvB-s nebo http://www.youtube.com/watch?v=VwYrJoFmWdw popř. http://www.youtube.com/watch?v=nLDi0VywALs a http://www.youtube.com/watch?v=AnVVyDsCCp0 No a kdo má nadupaný PC, tak to může vypadat třeba takhle http://www.youtube.com/watch?v=CaVIijigqIs
[19]
12. 5. 2007 v 15:50Honza
Taky pařim RBR a včera se mi s Citroenem konečně podařilo porazit R.Burnse na Rally Arctic. Tim se mi zpřístupnilo MG S1600. Už dlouho jsem se na tohle auto těšil, ale (prozatím) jsem z něj docela zklamanej. S tim pekáčem se nedá jezdit. Možná dělám něco špatně, ale jeho akcelerace je zatraceně slabá. Richard Burns mi v něm ujede hned po startu, takže ho až do cíle už nevidim (a to téměř nedám prst z plynu) I automatická převodovka tohodle MG S1600 se mi zdá dost „nevyštelovaná“ -strašně se vytáčí motor a je to i slyšet. Vyšší rychlostní stupeň se zařadí vždy dost pozdě a z toho asi pramení i to špatný zrychlení. Na manuální řazení si zatim netroufám. Respektive, párkrát už jsem si troufnul, ale nějak to nedopadlo:-) Existuje k tomuhle autu nějakej fígl v nastavení? Ostatní auta jsou přednastavený perfektně. Tak co dělám špatně?
[20]
12. 5. 2007 v 16:17Pepa
Jen krátce, ze všech rally hraju jen RBR, je to nejrealističtější rally všech dob a s volantem Logitech MOMO Racing je to nepopsatelnej zážitek ! Mám dojem že u ostatních rally auta po silnici jen plavou nebo se chovají jak vznášedla a většina krizových situací tam jde v pohodě zvládnout což ovšem neodpovídá realitě.
[21]
13. 5. 2007 v 18:42čenda fára
to honza: no MG S1600 ma nahon jenom na predni takze to bude tim. proto se ti zda pomala a proto se hodne vytaci. s timhle autem je taky zabava ale clovek si musi zvyknout na jiny styl jezdeni a obcas neni spatny se projet jen tak s timhle ,,prditkem´´ ja uz RBR dlouho nehral – tedka parim LFS demo ale pred tim kdyz sem ho hral tak jsem se naucil hrat trochu s manualem a radim zkus to taky. zazitek je lepsi a hlavne auto se ti bude lip ovladat – brzdeni motorem, lepsi akcelerace ze zatacky. proste to zkus 😉 me to taky nejde ale je to vetsi sranda 🙂
[22]
29. 10. 2007 v 19:18Pavel
RBR je prostě super,mám udělané sedadlo s volantem a pedálama a je to perfektní zážitek.Hraju na PS 2 a chtěl bych se zeptat jestli někdo neví jestli existuje RBR na PS2 v češtině a ještě na provedení řízených smyků do vraceček třeba ve Francii,jestli pomocí ruční brzdy ,která je na volantě atd.Všem vám přeji hodně zdraví a mnoho kilometrů bez nehod
[23]
21. 7. 2008 v 13:30subaru
Hraju RBR us dlouho a jeste se me nestalo ze by pro me doletel vrtulnik jak se to popisuje nekde,rad bich ho videl co mam delat?
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.