-
Opravdu sportovní VW Group
Dnes jsem četl jeden článek Carautu a jeho název byl ,,Nejrychlejší test historii.´´ Na to názvu není zase tak nic moc podivného, protože podobnými odvážnými nadpisy se to v Carautu jenom hemží. Ale zaujalo mě jedno a to bylo složení testovaných aut. Když nepočítám Aston Martin DB9 Sport, který patříval Fordu a nyní je investorů z Arabského světa a Prodrivu Davida Richardse, tak všechny ostatní auta patřila pod koncern VW.
Největší rybou bylo bezpochyby Bugatti Veyron, potom moje milovaná 911 GT3 RS a pak dvě auta od Audi – R8 a Lamborghini Gallardo Superleggera. Takže Lamborghini vlastněné Audi bojovalo proti samotnému Audi, vlastněném koncernem VW, který vlastní Bugatti a to všechno asi ze 30% procent vlastní Porsche a chce neustále navyšovat svůj poddíl v koncernu.
Celkem slušný počet supersportů na jednu velkou firmu a výčet sportovních aut koncernu nekončí: Audi RS4, S8, S6, TT,….; VW Golf GTi, R32; Seat Leon Cupra; Škoda Octavia RS; Bentley Continental GT, Flying Spur, GTC; Lamborghini Gallardo, Murcielago; Porsche 911, 911 Turbo, 911 GT3 a RS, Boxter, Cayman,…. To byla snad všechny sportovnější auta koncernu a o zbytku to nebudu psát, protože bych tím strávil celý večer.
Takže, jak to vypadá VW Group má velmi ucelenou nabídku sportovních aut od hothatchů až po mezikontinentální rychle se pohybující 16ti válcové a skoro dvou tunové objekty. Ale něco jim stále chybí k dokonalosti. Auta typu Caterham nebo KTM – ta vlastně má motor z Audi S3. VW jedná s Malajskou vládou o nakoupení akcií automobilky Proton. Jejich vozy se u nás neprodávají, toto štěstí mají jenom v Evropě v Anglii a proč je Proton pro koncern tak zajímavý? Jednak proniknou na nové trhy a jednak Proton vlastní významný balík akcií v Lotusu. Takže koncern by si koupil podvozkové know-how – to všechno je Lotus.
Koncern tím pádem bude mít ucelenou řadu sportovních vozů a určitě se zlepší jízdní vlastnosti i zbytku ohromné palety modelů koncernu. Určitě vědí, co dělají, čekají, že zkvalitní své modely.
V dnešním světě vlastně existuje pět velkých uskupení výrobců, kteří proti sobě bojují, ale navzájem intenzivně spolupracují. Takovým dítětem globalizace je Mitsubishi Outlander, který jezdí na platformě společně s novým Lancerem a vozy Dodge a Chrysler, má motor od VW a vyrábí se v Japonsku společně s Peugeotem 4007 a Citroën C-Crosser. Mitsubishi nedávno ukončilo spolupráci s bývalým Daimlerem-Chryslerem, který nedávno oznámil, že prodává divizi Chrysler a právě nový vlastník se teď velmi zajíma o Land-Rover a Jaguar vlastněným Fordem, který nedávno prodal Aston Martin a jsme tam, kde jsme začali. Automobilový svět je ještě složitější….
Je dobře, že takhle všichni spolupracují? Pro obyčejného uživatele, který se k autu chová jako k ledničce určitě, ale pro automobilový průmysl? A pro nás fanoušky? Auta se začínají od sebe, čím dál méně lišit. Právě v této branži je vidět ta pravá globalizace. Naštěstí ještě existují auta jako Porsche 911 GT3 RS, Fiat Panda 100hp, BMW M3,….
BMW nedávno oznámilo bližší spolupráci s Mercedesem !!!
www.dreamcars.nfscenter.net
Nová generace Nissanu 350z Skoda Fabia Cabrio
2 Responses to Opravdu sportovní VW Group
[1]
26. 6. 2007 v 22:06GTI
Dobrej článek a dobrej postřeh. Bravo, čendo. Dost kolegů tohle bude těžko vydejchávat :o)
[2]
27. 6. 2007 v 14:43Miso
Treba si uvedomit,ze onedlho aj silne europske automobilove koncerny budu celit ponukam na predaj podielov(mozno aj 100percentnych) z cinskej strany. Myslim si,ze cinania pojdu v automobilizme touto cestou. Ich auta sa budu predavat v azii,tam rychlo a enormne zbohatnu a budu sa snazit postupne skupit slabsie europske automobilky a takto sa dostanu k technologiam,postupom,bezpecnosti a image. Je to len otazka casu.A mozno sa dockame toho, ze Veyron III. bude mat vzadu napis Jin-jang 16.5 L 🙂 Bodaj by som sa mylil..
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.