-
Lexus IS-F – skrytá síla
Lexus se rozhodl, že nenechá německé automobilky osamostatněné a postavil něco, co se jim má vyrovnat. První tovární Lexus, který můžete poslat jednoduše do smyku. Pneumatikářské společnosti mají zase o trochu větší důvod k radosti.
Dnes jsem jel po Praze a předjížděl mě Mercedes SL 500 a na zádi měl nepřehlédnutelné označení AMG. Pokud vím tak Mercedes vyráběl tento model ve verzi AMG pouze jako SL 55 AMG, 65 AMG a nyní 63 AMG. Pán za volantem se nepochybně nadýmal pýchou. Auto měl vyzdobeno na kufru ještě dalšími chromovanými lištami, které určitě nepochází z dílen Německé automobilky. Pan řidič nám asi říkal, že neměl na pravou AMG, tak jenom chce, abychom si to mysleli.
Lexus IS-F je naprostým opakem. Objednejte si ho ve stříbrné a nikdo si vás nevšimne, snad kromě pár znalců. Toto auto si na nic svým vzhledem nehraje, kromě koncovek výfuku ( na každé straně se výfukové potrubí těsně před koncem dělí na dvě části ). Jinak design vypadá naprosto funkční a to mám rád. Například takový Ford S-Max je výborné auto, ale nemůžu na něm vystát falešné průduchy v přední části auta. Z Lexusu vyzařuje síla, podobná té jako byste viděli Chucka Norrise v teplákách a vědeli byste, že není radno mu vyprávět vtip, jak Chuck Norris spí s polštářem pod pistolí. S Lexusem IS-F si také není radno zahrávat.
Lexus nejenom, že vypadá silně, on také silný je a bere si na mušku pro leckteré svaté BMW M3, nově příchozí Mercedes C 63 AMG a nedávno odešlé Audi RS4. Hru, kterou kdysi hrála M3 sama, teď hrají další tři silní hráči. Lexus IS-F se podle mediální pohádky zrodil v hlavách dvou inženýrů a jejich nápad se natolik líbil vedení Toyoty, že dali souhlas k realizování.
Všichni si představují Lexus jako automobilku produkující tiché, úsporné auta s neprůstřelnou kvalitou. Lexus IS-F bude nejspíš splňovat jen to poslední. S výkonem 408 koní, 500Nm, 8mi válcovým pětilitrovým motorem a osmistupňovou převodovkou DDS ( mění stupně za 0,01s) nemůže být tichý a ani příliš úsporný. Maximální rychlost je 270 km/h a auto krotí brzdy Brembo ve předu 360mm a vzadu 345mm. A nejlepší věc na konec – auto je nastaveno podle tvrzení jednoho britského magazínu spíše přetáčivě.
Takže Lexus IS-F vypadá jako by procházel těžkou pubertou a kašlal na image svých rodičů. Lexus ukázal, že nedělá jenom auta, která mají duši jako vaše lednička. Prý ještě nemá na své úhlavní nepřítele M3 a C 63 AMG, ale je jim proklatě blízko.
Žádné tovární video M3 ji neukazuje ve smyku. Nick Heidfeld, na jednom z nich, si v klidu jezdí jenom rovně, zatímco video Lexusu IS-F ukazuje, jak co nejrychleji odepsat pneumatiky. Opravdu to není politicky korektní video do dnešní pravidly svázané doby, od Lexusu to asi opravdu nikdo nečekal. Škoda, že se jich na našich silnicí nebude prohánět více.
http://www.dreamcars.nfscenter.net/
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.