-
Malé rychlé rozčarování…
Zadání je jasné: Malý hatchback, sportovní verze. Cca 75% spolu strávíme ježděním do a z práce, což je celkem nuda. Zbytek jsou vyjížďky po okolí, kochačka, ale občas i jízda docela na limit (samozřejmě můj, ne auta). Takže je vítán jak výkon, tak nízká spotřeba, nehodlám sponzorovat vládu víc, než je nutné. Výbava? To je mi fuk, rádio v autě v podstatě nezapínám, po displejích nejdu a hromada tlačítek a cetek z Číny pro mě auto nedělá. Takže centrál na dálku, pokud možno i s el. okny, ať si můžu vyvětrat cestou k autu, dobrá sedadla a volant jsou podmínkou, pokud možno pětidvéř (vím, zní to divně, ale je možné, že ho někdy budu muset nechat doma a pak se dvě dětské sedačky cpou dozadu líp), a do kufru se musí vejít aspoň jeden golfáč (to je ten prťatej skládací kočárek).
Úroda je štědrá, vezmu to po pořadě:
Renault Clio RS
Už jsem o něm psal, skvělé auto, ale u Renaultu na mě hledí jako na otravný hmyz, jako na loosera, kterej si dovoluje chtít po nich, ať mu prodají nejlepší loď ve vesmíru (Srdce ze zlata, jak víme), a oni si nejsou jistí, jestli toho jsem hoden. O ceně se nebudem bavit, pokud mi ho vůbec budou ochotní prodat, bude to pro mě taková čest, že cenu nemám nárok komentovat, tím tuplem ukecávat. Pokud někdo znáte prodejce Renaultu, kterej to má v hlavě v pořádku, dejte mi vědět, ještě jsem nad tím nezlomil hůl.
Ford Fiesta ST
Tak nějak jsem čekal dělo, skrytý talent, auto, jež nemá v podstatě žádnou konkurenci, a vlastně jsem ho i našel. Radost však vystřídalo rozčarování, o tom ale později.
Perleťová zrzka na mě čekala naleštěná, a vypadala, že jede stopadesát, i když jen stála na místě. Oproti až trochu cirkusovému vzhledu Clia RS, je tohle prostě přímočarý útok na řidičovy nejnižší pudy. Uvnitř trochu chaotický středový panel, ale na veškeré funkce, které mě zajímají (rádio off, vyhřívání sedadel + ovládání automatické klimatizace) jsem přišel během pár vteřin. Sedadla – tak ta jsou v této kategorii naprosto ultimativní. Nejsem nijak extra rozložitý, ale v bundě bych se do nich nevešel. Jsou to opravdu sportovní sedadla, ne normální s větším bočním vedením, takže zadek zarazit do rohu jak to nejvíce jde a pořádně utáhnout pás. Škoda, že není čtyřbodový, tady by se opravdu hodil. Sedačka je v nejnižší poloze tak akorát. Volant je na můj vkus podivně tenký, navíc i v místech pro úchop, tohle nechápu. Zrcátka celkem malá a blízko ke karoserii, ale aspoň vypadají jako z Ferrari.
Spojka jde ztuha, řadím za jedna, jde to přesně a taky trochu ztuha, ale dráhy jsou přesně vymezené a páka se v poloze ani nehne. Pouštím spojku a zjišťuji, že má jen dva stavy – sepnuto a rozepnuto. Přechod mezi nimi se odehraje na dvou milimetrech zdvihu pedálu. Po každém přeřazení tak auto nervózně poskočí dopředu, chce jet, chce jet rychle, a to hned! Po překročení čtyř tisíc otáček se kabinou rozlehne řev, jako v rallye speciálu, a není to hlas počítače, je to zvuk motoru, který do kabiny proudí trubkou pod palubní deskou. Vnímání zvuků, které auto během jízdy vydává je tady, stejně jako všechno ostatní, syrové a bezprostřední, bez příkras, bez filtrů, bez prodlevy. Chceš ticho? Fajn, dej tam šestku a jeď jako děda z kostela. Chceš zrychlit? No problem, ale nečekej, že to bude potichu, tohle není trojka bavor, tohle je chuligán a dává buď všechno, nebo nic.
O podvozku se dá napsat vlastně naprosto to samé, je tuhý, tlumiče mají zdvih asi tak dva centimetry, a je naladěný tak, aby i při přeletu rolety, kterých tu máme dost, pořád dokázal tlačit kola k povrchu. Nevyvedou ho z míry nejen náhlé změny směru, ale ani přehazovaná levá – pravá, kombinovaná s brzděním a plynováním, která obvykle každou předokolku dříve, či později donutí kapitulovat. Utrhnutí předních kol je spíše důsledek chyby řidiče, FieSTa drží daný směr se zarputilostí pitbula. Pokud chcete, můžete si v delších táhlých zatáčkách dopřát hezké zavlnění zádě, stačí jen trochu cuknout volantem do směru a pak ho povolit, auto se samo hezky srovná. Nechtějte vědět, jak se na to tváří za vámi jedoucí řidiči… Na pohyby volantu FieSTa reaguje rychlostí blesku, vůle v řízení je přesně nula nula nic, i milimetrový pohyb volantu vyvolá okamžitou reakci, jako pohyb kniplu v malém sportovním letadle. Kdo je zvyklý ze standartních aut, bude mít zpočátku problém si na toto chování zvyknout, pokaždé začne nasazovat oblouk o něco dříve, aby vzápětí auto rovnal a jakmile se vrátí zpět do standartního vozu, bude zase zatáčet moc pozdě. Ale jízda je díky tomu zábavná až na samotnou hranici možností malých předokolek. Jakákoliv dřívější stížnost stran toho, jak pomalu, a pozdě, to které auto reaguje na povely, je tady zcela mimo. Pokud netrefíte apex, je to jen a pouze vaše vina, auto udělalo vše rychle a přesně. Ještěže je tu ta foukaná jednašestka, která chyby (samozřejmě řidičovy) napravuje po výjezdu na rovinku, za doprovodu řevu zpod kapoty, a někde vzadu i z dvojité koncovky výfuku. Ultimativní sedadla při takovém naladění dávají smysl, nebýt jimi sevřen, lítal bych v kabině FieSTy jako nudle v bandasce. Umožňují řidiči doslova srůst s autem v jeden celek a tahle továrně vytuněná nákupní taška se tak umí stát součástí těla řidiče, jeho druhou kůží, symbiontem, který je řízen myšlenkami hostitele… Ano, pořád píšu o malé předokolce a konečně chápu, jak mi borekB psal, že FieSTa je „něco jiného“. Měl pravdu. Ze všech malých hot hatchů je tohle auto nejvíce hot – tedy dokud neprojedu nějaké zběsilejší Mini.
Tím by se dalo skončit – hledal malý sporťák, projel FieSTu, koupil FieSTu, a jestli ji nerozvěsil po stromech kolem cesty, jezdí tady někde dodnes.
Jenže to není až tak jednoduché.
Z každé projížďky je třeba se vrátit a já se vracím cestou po předměstí a pak přes centrum města. A to už není taková zábava. Cesta se změnila, provoz se změnil, jízdní styl se taky změnil…ale FieSTa ne. Je pořád tvrdá jako dlažba, po které teď jedu, volant musím držet oběma rukama, a neustále korigovat směr a to poskočení po každém přeřazení už mi pomalu začíná vadit. Není tu někde knoflík, kterým se to z režimu „Race“ přepnu do „Normal“? Ne, není. Desetiminutová zácpa, následovaná jízdou za traktorem, mě vyčerpává pomalu více, než ta svižná jízda před chvílí. Proklínám tuhou spojku i minimální zdvihy podvozku, proklínám pneumatiky, které jsou na ráfcích jen namalované, proklínám ta sedadla, ve kterých se teď neumím uvolnit… Jediné co musím pochválit je motor, ten „bere“ od patnáctiset otáček a klidně se může plácat celou cestu kolem dvou tisíc, ze kterých umí hezky plynule zrychlit a dostat se do pásma, kde začne běsnit. A pochválit musím v tomto režimu i spotřebu, klidná, předvídavá jízda, neubere z nádrže více, než 3,25 litrů na každých…padesát km. Víc byste takto jet nechtěli, to mi věřte.
Zkrátka FieSTa je sice perfektní HOT, ale chováním je málo HATCH, je moc sportovní, moc ultimativní. Na okruh asi dobrá, na kvalitní okresky perfektní, ale na každodenní soužití moc nekompromisní. Víkendovka, to je její určení, to jí půjde skvěle. Pokud hledáte víkendovku, zapomeňte na ojetou Imprezu a jděte do Fordu. Na prodejce hned ve dveřích křikněte bez pozdravu, že chcete jednu Fiestu estéčko, pochopí to ihned. Já ale hledám dál.
Otakar Krámský Hyundai i20 – co v testu nebylo
40 Responses to Malé rychlé rozčarování…
[1]
15/04/2015 v 18:38Ronault.
Hezké, skoro jako vždy 🙂 Kdybys chtěl kontakt na normálního prodejce Renaultu, máš ho v SZ. Předváděčku Clia RS tam ale rozhodně nemá a ani mít nebude, na to jsou moc malí malém městě.
[2]
16/04/2015 v 05:12woody-alien
mariachi: Nejseš náhodou ty já ? 😀 Možná to neumím tak popsat, ale FieSTu jsem po 3 zkušebních jízdách nakonec odepsal, i přes super jízdu, vynikající řízení, i přes skvělou cenu. A zdůvodnění ? Můžeš si ho po sobě přečíst sám.
FieSTa totiž zná jen race, race, race…Jakmile tohle v danou chvíli nechceš, následuje utrpení. Chápu nadšení testérů, oni s ní žít nemusí. FieSTa je jako hysterická, vášnivá milenka. Skvěle si s ní užiješ jednu sobotu v týdnu, trvalé soužití je ovšem nemožné.
[3]
16/04/2015 v 06:28MariAchi
[1]
Dik, Rone, uz jsem ti odepsal.
A stejne tak dik i dalsim, jez poslali kontakt na „normalniho“ prodejce Renaultu, nebot to, co mi predvedli v nejmenovanem salonu na Ostravsku, bylo na skrytou kameru pro zasmani…
[2]
Jo, woody, koukam, ze se casto shodnem, jen tobe v autech neblikaj kontrolky, kdyz ridis 😀 Kdybych FieSTu kupoval naslepo jen podle recenzi, asi bych byl nemile prekvapeny. To je prave ten rozdil mezi redaktorskym „projet“ a realnym zivotnim „jezdit“. Je skoda, ze redaktori ve snaze zustat politicky korektni, na realny zivot pozapomenou, nebo se jim zabyvaji jen z hlediska litru v kufru. A od toho jsme tu my, bloggeri, abychom to postavili zpatky na zem 🙂
[4]
16/04/2015 v 11:31iudex
(4) Mariachi, skvelý blog, človeče Ty sa od blogu k blogu lepšíš. 🙂
Ja som FieSTu neriadil, ale akotak si viem pozliepať predstavu z Focusu ST a vyjadrení tých, čo šli obe autá. Lebo moje dojym z FF ST boli veľmi podobné, akurát logicky modifikované tým, že ide o triedu väčšie auto so všetkým, čo k tomu patrí. Rovnako aj mňa ostrá jazda s Focusom ST nadchla, ono čím človek šiel rýchlejšie, tým lepšie auto fungovalo a pri blbnutí sa človek škeril ako trafený: silný motor s fantastickým zvukom, potreba poriadne držať volant, skvelé strmé a presné riadenie i radenie, perfektne držiace Recará… Ale keď človek zvoľnil a išiel kochačku, zrazu sa to pruženie zdalo až príliš tvrdé, to riadenie zbytočne nervózne, sedadlá príliš zovierajúce a ťažko sa do nich nasadalo a vysadalo, človek si všímal trošku lacné cirkusantské dekory a chaotickú palubovku (hovorím o pre-FL). Veľký rozdiel ale bude v miere. Predsalen Focus je o triedu väčší, priestrannejší a päťdverový a nie je až tak strašne tvrdo naladený, zvláda aj cruising a bežnú jazdu, hoci už nie s takou suverenitou, ako zvláda ostrú jazdu. Dokonca predajca sa vyslovil, že pre neho je Fiesta lepším hothečom, že je ostrejšia a zábavnejšia a keď si mohol zobrať služobáka na výlet na Grossglockner, bral Fiestu. Teda Focus ST je trošku menej hot, menej ostrý a nekompromisný HH, ako menší brat, na druhej strane je o hodne univerzálnejší a plnohodnotne fungujúci ako bežný heč.
A ako píšeš, všetci tu vitruálne jazdíme driftom na plný plyn, v reále ale 90% jázd absolvujeme normálnou jazdou do práce a pod. a na tú zábavu zostane akurát tak hodinka-dve raz za týždeň, príp. okruh raz do roka. A potom sa človek, čo si kúpi nekompromisný hotheč s cieľom byť king na okruhu zobudí v realite dennodeného poskakovania dvadsiatkou v kolónach od semaforu k semaforu po našich výtlkmi prederavených cestách a čuduje sa, aké naprd auto si to vlastne kúpil. 😉
[5]
16/04/2015 v 11:36Tomik_1
Mariachi,
tohle se moc pěkně čte. Od srdce a vtipný, tak to mám rád! Je vidět, že si umíš vymyslet a udělat radost. Krásný a zábavný auta a „…při tom je to taková blbost“ 😉
A ještě jednou díky, za text!
[6]
16/04/2015 v 11:40MariAchi
[4]
Dik, iudexi 🙂
Do Alp jedine tu FieSTu, ale asi bych ji tam vezl autovlakem a cestou se na to prospal 🙂
Mimochodem – setkani nekde v Alpach, misto v Roznove by nemuselo byt marne, co?
[7]
16/04/2015 v 11:42MariAchi
[5]
Dik, Tomiku!
Co jineho muze chlapa potesit, nez nejaka blbustka, no ne?
[8]
16/04/2015 v 15:39iudex
Mari, ešte jedna otázka: riešiš vážne výbeh HH? Náhrada za červeného ďábla? Kľudne aj do SZ.
Ad stretko: v rámci MACZ riešime zraz, niečo by sa malo zbúchať cez voľno začiatkom mája, tentokrát vraj nie u wl, ale dolu na Morave (Brno a okolie), možno ale vybehnem predtým hore, ak paja bude mať to, čo avizoval. 😉
[9]
16/04/2015 v 16:33Verny_2013
Skvělý test prostý jakéhokoliv plevele, kde ve dvou odstavcích shrneš to podstatné a navíc i vtipnou a čtivou formou. Z tohoto blogu kdo si ho, přečte ví naprosto přesně co od auta čekat a co ne. A za to palec nahoru.
[10]
16/04/2015 v 18:58šmoula nešika
Taky v tom vidím woodyho a Borka… 😀 Pak že rebelové. 😀
Moc pěkný testík. 😉 Palec hore. 🙂
[11]
16/04/2015 v 19:23MariAchi
[8]
Iudexi, vazne to resim, jak jsem psal nahore – neco, co me bude hlavne vozit, ale obcas si s tim budu moct i zablbnout. Ja vim, ze to bude kompromis jak Brno, ale ja nejsem zalozenim zavodnik, ani drifter, rad jezdim i pomalu s vedomim, ze ten vykon tam nekde je… No a samozrejme casem bych nejakej ten okruhovej trenink taky rad zkusil 🙂 Asi toho chci moc, ze? 😀
[12]
17/04/2015 v 07:46iudex
(11) Tak ak vyberáš v tejto triede a FieSTa Ti je moc hardcorová (čo asi väčšine), mám dva dobré tipy: Swift Sport a Polo GTI.
Ak na prvé miesto kladieš skôr zábavnosť pred absolútnym výkonom a rýchlosťou, Swišť je dokonalá hračka, charakterom taká stará škola: točivá atmosféra s výkonovou špičkou, podvozok ako motokára, absolútne mrštné a obratné auto, pritom je to cenovo najdostupnejší HH na trhu.
Ak by Ti ale 136k bolo predsalen málo (a do kufra by si ten golfáč nedal, čo žiaľ asi nedáš), tak by som sa obzrel po Pole GTI. Po facelifte konečne dostal plnotučný motor, s 1,8TSI už nebudeš mať žiadny výkonový deficit, naopak v priamke to ukážeš aj tej FieSTe, na rozdiel od nej ale dostaneš plnohodnotne použiteľné auto (aj v 5dv) s primerane komfortným podvozkom, plus ako bonus spracovanie a interiér na úrovni o triedu väčších áut, a to (aspoň u nás) za stále super cenu (menej než FieSTa či CRS).
Pri Tvojich požiadavkách (5 dverí, použiteľný podvozok aj na bežnú jazdu) by som ani iné v triede nepozeral.
[13]
17/04/2015 v 09:18MariAchi
Iudexi, SSS jsem uz taky projel a text ceka na zverejneni, nemuzu to sem sypat tak rychle 🙂
Polo GTI je delo, aspon papirove, ale jak cenove, tak motoricky, se dostava do sfer, kde uz muzu mit…neco trochu jineho 🙂
[14]
17/04/2015 v 09:36iudex
(13) Jak cenovo inde? Ako som písal, P GTI je výrazne lacnejšie (17670 eur), ako FieSTa (20990 eur) či CRS (22490 eur), o ktorých si uvažoval.
[15]
17/04/2015 v 11:08MariAchi
[14]
Mozna u vas, iudexi, ale v CZ je jiny (cenovy) svet.
Nabidky v mailu na nova auta (ne predvadecky: FieSTa: 430 tisic CZK (zaklad bez jakychkoliv paketu), CRS 520 (pokud se jim bude chtit mi ho prodat), Polo Gti nevim, sehnat predvadecku je problem, nikdo ho na sklad nebere, ale na VW import jedno je za 530, SSS nejlevneji v tridveri 320, petidver bych dostal za 340. A za tech 520-530 muzu mit (mozna to jeste plati) BMW 116 s M-paketem, a to uz bych si i priplatil za performance brzdy a vim, ze mam „zelezo“ z dalsiho levelu, zadokolka, ktera umi kilo za 8,7 je sice podstatne pomalejsi, nez FieSTa, ale da se chipnout i bez ztraty zaruky a pak se posune zrychleni nekam k 7,5s (odzkouseno)… Stejne tak je mozno dodat sportovni diff, zkratka na tomhle se da stavet. neni to jen o absolutnich hodnotach zrychleni, jiste chapes…
[16]
17/04/2015 v 13:13Arese
No, k tomuto příspěvku se dá řict jen jedno: kéž by takto poutavě dokázali testy psát zdejší redaktoři!
[17]
17/04/2015 v 18:16lled
Mno tak to byl asi R u Futura respektive blizko marianskohorske…., nejaky rok tomu jsem tam sel koupit nahradni dil (ano, jsem blazen..) okolo 16:30 (meli tehdy do 17:00) a pan mi rekl at prijdu dalsi den, protoze sklad maji zavreny. Kvalitka.
[18]
17/04/2015 v 21:29iudex
(15) To je zaujímavé, že u nás je Polo GTI o toľko lacnejšie, ako u vás, najmä v kontexte toho, že Golf GTI je u vás lacnejší.
EDIT: tak som to čekol a nemáš pravdu, aj to Polo GTI je u vás lacnejšie. U nás stojí Polo GTI 17670 eur = v prepočte 485700 Kč, u vás je v cenníku 460900 Kč.
Takže skôr bude odpoveď v cene FieSTy. U nás stojí 20990 eur, čo je 577000 Kč, u vás je dramaticky lacnejšia: 440000 Kč (je otázka, ako môže byť medzi dvomi krajinami taký obrovský rozdiel pri totožnom modeli). Máš teda pravdu v tom, že PGTI je drahšie, ako FieSTa, ale nie je to dramatický rozdiel (21t, Ty si písal o 100t).
Ten bavor: no, to sú hrušky a jablká, malý nadupaný hotheč vs. o triedu väčšie bežne motorizované auto, to sa podľa mňa nepretína. A keď spomínaš možnosť tuningu, to budeš úplne inde (cenovo).
[19]
17/04/2015 v 21:35MariAchi
Ta FieSTa je u vas opravdu nejak predrazena…
Mas pravdu, ze ten bavor je mimo, ale muzu ho mit za cenu toho Pola a pak je otazka, co bude v case lepsi…
[20]
19/04/2015 v 19:03čert
Pokud to bude v rámci zadání, tak to rozhodně nebude to nejrychlejší auto na cestě. A jestli nebude nejrychlejší absolutně, tak bude rychlé jen relativně. Jak moc a k čemu má být relativně rychlé?
[21]
20/04/2015 v 06:47MariAchi
[20]
Ja jsem snad nekde psal, ze chci nejrychlejsi auto na ceste?
Kdes to, prosim tebe, vycetl?
[22]
20/04/2015 v 07:37čert
A já psal, že ho chceš? Jsem se jen uctivě zeptal, jak moc a k čemu má být rychlé relativně.
[23]
20/04/2015 v 08:42Emel
mariachi: výborné čtení.
Polo za 460 není špatná nabídka, ne?
[24]
20/04/2015 v 10:00MariAchi
[22]
Nevim, jak to myslis.
Na rozdil od hromady popisovacu aut, je mi fuk, jestli to nandam Oktavce v tedeicku.
Pokud se jedna o rychlost, respektive o jizdu obecne, kde zrychleni a rychlost jsou jen dve jeji soucasti, tak chci, aby auto dokazalo naplnit moje smysly tim spravnym zpusobem. Nemusi byt tedy nejrychlejsi ani absolutne a nemusi byt nejrychlejsi ani relativne, s takovym Suzuki Swift Sport vytre podlahu kdejaky obchodacky kombajs v turbodieselu, ale pocit z jizdy v nem a v tom SSS se diametralne lisi, pro me ve prospech toho SSS – snad si rozumime.
[25]
20/04/2015 v 10:10MariAchi
[23]
Emele dik 🙂
Polo za 460 neni spatna nabidka, ale kdyz tam prihodim LED, 5 dveri, DSG a stelovaci podvozek, tak jsem na 530-540..? Asi tak nejak. A neprihod to, jak DSG, tak nastavitelny podvozek jsou pro me priplatky, ktere se vyplati, na rozdil od nejakych blbinek typu media kdesi cosi, navigace a podobne… A LED…No 🙂
Nejhorsi je, ze ho neni kde zkusit, mam kontakty v Grazu, ale kdo vi, kdy tam zase pojedu, to uz bude nova generace 😀
[26]
20/04/2015 v 10:34iudex
(25) DSG by som do Pola rozhodne nedával, okrem mojich subjektívnych výhrad k automatom všeobecne je to objektívny fakt, že s DSG máš okresaný krútiak na 250 Nm, zatiaľ čo v manuále má motor plných 320 Nm a to je už citeľný rozdiel (s DSG si potom fakticky na úrovni 1,4TSI).
Adaptívny podvozok Polo tuším ani nemá.
Inak tie príplatky za blbostičky máš všade, osobne by som ale do malého auta netlačil plnú výbavu, PGTI má už základ viac, ako slušný a ja by som priplatil iba za 5 dverí a full-LED, príp. metalízu a to sa do 500t zmestíš (nehovoriac o zľave). Ono tých pol mega sa samozrejme môže zdať veľa a potom už uvažuješ, že či za tú cenu nie je lepšia nižšia stredná (povedzme Leon 1,4TSI FR je pod 500t), ale zase: nejaká tá výbava, LEDky, kolesá, metla a si na 600 ani nevieš ako, a to máš stále len podstatne slabší motor, žiadny hotheč (i keď sám osebe slušne výkonný, ale 1,4 vs. 1,8 je rozdiel).
Skrátka ak malý päťdverový hotheč, ja to vidím jedine Swift Sport vs. Polo GTI.
[27]
20/04/2015 v 10:50čert
[24]
Chceš prostě auto pro radost. Dík za vysvětlení.
[28]
20/04/2015 v 10:50MariAchi
[26]
Jasne, na Nm nehraju, jde mi o projev auta jako takoveho a ja mam automaty rad. Pokud se bavime o 3,0 V6 zadokolce, nebo (pro lepsi predstavu) o GT86, tak automat v zadnem pripade, ale pro malou, rychlou predokolku je automat na miste – aspon pro me.
K podvozku, vycuc ze stranek VW:
„Prostřednictvím stisku tlačítka přitom ovládáte odezvu plynového pedálu i řízení, aktivujete sportovní charakteristiku tlumičů a nastavujete okamžiky řazení převodovky s dvojitou spojkou DSG…“
[29]
20/04/2015 v 11:12iudex
(28) Neviem, ja v našom cenníku nič také neviem nájsť. Každopádne myslím, že adaptívne tlmiče DCC Polo nemá, zrejme ide len o voľbu jazdných režimov. To má aj woody a čo si pamätám z predvádzačky, žiadne citeľné rozdiely som tam nevnímal.
[30]
20/04/2015 v 11:56MariAchi
[29]
http://www.volkswagen.cz/modely/nove_polo_gti/vlastnosti/112708_podvozek
[31]
20/04/2015 v 12:33woody-alien
[29] U toho Pola GTI je to za příplatek 5.700 Kč „Volba sportovního profilu jízdy“. Volitelný podvozek „Sport select“ s paketem „Sport performance kit“ – ovládání odezvy plynového pedálu a řízení, aktivace sportovní charakteristiky tlumičů, Soundaktor – nastavení sportovního zvuku.
Nebude to vyloženě DCC, ale něco jako on-off úprava tlumičů. Jedná se tam o jakýsi ventil a jeho uzavírání/otevírání, kterým se upravuje tok kapaliny v tlumičích.
„The GTI has sport suspension as standard but ‘Sport Select’ suspension is a new option. This means the Polo GTI is fitted with electronically adjustable dampers. We learnt that this option is only available in conjunction with the ‘Sport Performance Kit’. The basic setting of this suspension system is already sporty but more comfortable than the stock sports suspension. The ‘Sport’ button in the centre console activates the valves in the dampers which make the car stiffer and more agile. This works in conjunction with the new electromechanical power steering and pedal response.“
Jinak k té Volbě profilu jízdy u GTI. To bys mě docela rozesmál. 😉 Rozdíl mezi chováním GTI v Normalu a Sportu (chování převodovky, reakce na plyn, zvuk) je opravdu dost markantní.
[32]
20/04/2015 v 13:51iudex
(31) Tak je pravda, že tú predvádzačku som absolvoval dávno, už tomu budú dva roky, ale naozaj si neutkvela v pamäti nejaká zvláštna spomienka na to; ale možno som to len nevedel dobre nastaviť; musíš mi to niekedy predviesť. Btw. Ty tiež nemáš DCC, či?
[33]
20/04/2015 v 16:21Emel
mariachi: jak „na Nm nehraju“? S DSG je prostě Polo GTI ve většině otáčkového spektra o čtvrtinu slabší auto… to je opruz. Když DSG, tak pak hezky jako všichni ostatní – GTIP, ať je to aspoň ta lepší verze (mokrá 6st).
[34]
21/04/2015 v 12:43MariAchi
Na Nm nehraju = jde mi o to, jak auto pojede a nemyslim, ze by u rychle radiciho DSG ty Nm proti „pomalejsimu“ manualu citelne chybely. Ale nemam sanci projet ani jedno, ani druhe, natoz si jeste rict o obe verze a z nich si pak vybirat 😀
[35]
21/04/2015 v 13:56iudex
(34) Ja sa stotožňujem s Emelom, že 70 Nm už pocítiš, teda dá sa na to pozerať aj tak, že si priplácaš za slabší motor.
DSG v Golfe, OK, motor bez zmien, dostaneš spoľahlivú „mokrú“ 6st. DSG. U Pola ale okrem slabšieho motora dostávaš menej spoľahlivú 7st. DSG (ktorá je dimenzovaná len do 250 Nm, preto to orezanie Nm a i tak je to na hranici, z čoho samotného by som nemal dobrý pocit).
[36]
21/04/2015 v 19:20MariAchi
Dobre, dobre, dobre, ukecali jste me, vezmu ho s manualem! 😀
[37]
21/04/2015 v 21:12woody-alien
[36] mariachi: Samotnýmu se mi to moc nelíbí, že tě u Pola s DSG „okradou“ o 70 Nm, ale dovolím si to trochu zrelativizovat. Clio RS má 240 Nm, Fiesta ST to samé a v případě těchto dvou diblíků jsem rozhodně neměl pocit, že bych trpěl absencí tahu. Například ve srovnání s 208 GTi, která má těch Nm o 35 víc. Záleží taky na projevu motoru, Clio na trojku vyráželo vstříc omezovači tak radostně, že bych neváhal použít výraz „splašený sele“ 😀 a klidně bych mu hádal víc a Fiesta ST brumlavě tahala furt, aby ve vyšších otáčkách ještě ožívala. Naopak tomu pažoutovi naložili těžký převody a cítil jsem se tam spíš jak v nafťáku.
[38]
22/04/2015 v 10:45MariAchi
Jasne, proto jsem psal, ze na Nm nehraju.
Navic sam vim, co udela dlouhodobe 240 Nm s prednimi pneu u koncepce vsechno-vpredu, takze 320 bude jeste horsich… Neni to vymluva, ani argument, jen dalsi stripek skladacky.
FieSTa ma overboost, kratce umi az 290 Nm, ale nevim, jak poznat, ze zrovna ted to prave svisti „nad standart“.
Jak se mi to Clio jevilo zpocatku drahe a mimo, tak cim vic s malymi vzteklouny jezdim, tim vic mi pripada, ze to bude asi nejlepsi volba 🙂
[39]
24/04/2015 v 08:41jazva
Viem, že je to mimo zadania, ale požiadavky by to malo splňovať. Skúsil si Megane GrandTour 2.0 T Renault Sport 220? 🙂
[40]
24/04/2015 v 21:42MariAchi
Zkusil, jazvo, ale je to fakt mimo zadani. Je to velke, tezke, ma to dvoulitr a „vysokou“ spotrebu a pojistku, draha kola 18″ atd. Zkratka chci male auto, ktere bude silne mezi malymi auty, tihle diblici maji motokarove jizdni vlastnosti uz tak nejak z principu… Kazdopadne Megane GT je hodne, hodne, povedena kombinace, a zvlast za soucasne ceny.
Komentáře nejsou povoleny.