• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > Auta a něco kolem...  > Sto tisíc mil

  • Sto tisíc mil

    Publikováno: 10/09/2018

    Iksjednička je prodaná a už v ní lítá nový majitel, to je fajn příležitost pro lehké bilancování.

    Auto jsem původně vlastně ani koupit nechtěl, šel jsem k prodejci pro jedničku bez lodiček, ale nakonec se vyskytla za dobrou cenu nová s lodičkami (zdravím pana Fokta) a nebyl důvod odolávat nabídce většího vozu, navíc s automatem a pohonem všech kol.

    První dojmy byly… No ten neskutečný rachot dieselového čtyřválce mě opravdu zarazil, takový kravál jsem naposledy slyšel zvenku asi u Fiatu Regata 1,7D blahé paměti. V interiéru to bylo o něco málo lepší, ale přesto musím napsat, že soudobá Octavia za poloviční cenu byla uvnitř znatelně tišší. Navíc interiér v podstatě v základním provedení trochu evokoval Dacii Logan, a to už padlo pár korun za sportovní volant místo gumového, loketní opěrku a hezčí potahy sedadel… Ano, X1 se dala interiérově vymazlit i podstatně víc, ale když si představím, že bych do příplatků nacpal obvyklý čtvrtmilión a pak v tom koženém ráji poslouchal ten traktoroidní marš, jsem rád, že jsem odolal.

    Kladné pocity na sebe ale nenechaly dlouho čekat, stačilo si zakrýt uši a rozjet se. Automat se rozjížděl doslova sametově, tak to dodnes neumí ve 100% situací žádná dvojspojka, řadil bleskově ale bez kopání, a navíc se prakticky pokaždé s řazením trefil tam, kde bych řadil sám. Motor táhl vzhledem k hmotnosti a odporům xDrivu hodně dobře a dálniční rychlosti pro něj nebyly nikdy žádná meta. A navíc hodně slušná spotřeba – celkový průměr za cca 150tkm nepřekročil 6,5 litru na 100km. A nejen spotřeba paliva – i pneumatiky vydržely hodně, možná díky dobrému rozložení hmotnosti a faktu, že nebyla poháněná jen jedna náprava. Stejně tak i nápravy a náhradní díly, brzdy a jiné, auto nevyžadovalo zdaleka tak často jako třeba produkty jednoho nejmenovaného koncernu. Z dlouhodobého pohledu se BMW X1 jevilo bezmála ideálně.

    A veškeré mouchy jsem mu odpustil poté, co jsem ho poprvé protáhl sérií oblíbených zatáček. Auto při snaze o rychlejší jízdu někam záhadně odhodilo tak 250kg hmotnosti a začalo se chovat jako hothatch. Přehazování levá-pravá bylo hračkou, neustřelilo, jen se lehce zhouplo, nikdy se nesnažilo mě vytrestat za mou opovážlivost, ale naopak mi bylo vždy parádní oporou, pokud jsem chtěl, nebo potřeboval jet rychle. Poněkud tužší řízení a tvrdý pedál brzdy, stejně jako dlouhý chod plynu najednou začaly dávat smysl, a dosahování vysokých jízdních průměrů bylo naprostou samozřejmostí. Pokud bych měl odpovědět na otázku: „Koupil byste si stejné auto znovu?“ tak bych jednoznačně řekl, že ano, a to zejména kvůli tomu co pro nás – staré struktury – dělá auto autem, a to je jízda. Nezajímá mě konektivita, komfortní prvky spíše v autě trpím, než používám, rádio mám většinu času off… Ale jezdím hodně a jezdím rád a na tohle bylo BMW X1 naprosto perfektně zkonstruováno, vybaveno a naladěno.

    Plusy:

    + JÍZDA a vše co s ní souvisí, podle mě nejlépe jezdící SUV, které se dá (nové už jen dalo) za normální peníze koupit a provozovat.

    + Bytelnost. Podvozek je evidentně předimenzovaný asi i vzhledem k tomu, že by měl zvládat sem tam polňačku a pokud jezdíte jen po silnicích, hned tak GO náprav dělat nebudete. To samé brzdy, zde doporučuji měnit jen a pouze za originál díly.

    + Spotřeba. Jak paliva, tak pneumatik, tak náhradních dílů – drží se nízko, místy až překvapivě. O jediném zádrhelu se zmíním dále.

    Mínusy:

    -          Kravál od motoru je neskutečný, je to ostuda a je to nehodné jak značky a její image, tak cenovky vozu.

    -          Ztráta ceny, hodnoty. Jako každá prémiovka je i po slevách celkem drahé, a každý rok padá z ceny přímo neskutečně rychle. To je ale něco, s čím je třeba počítat a není to vlastnost jen tohoto konkrétního vozu.

    Nějaké nepříjemnosti?

    Ale jo, párkrát žárovka v předním světle, tu jsem vyměnil sám za cca 5 minut. Horší to bylo, jakmile mi po cca 120tkm a dva měsíce po skončení pětileté záruky začal hučet diferenciál. Bylo zjištěno, že jde o přední diff xDrivu, což mě dostalo, je to ten asi nejméně používaný díl z pohonného řetězce. Po nějakém tom handrkování s centrálou BMW jsem nakonec se skřípěním zubů zaplatil nový diff a něco zpět dostal na kulanci. Ať mi ale už nikdo nevykládá nic o kvalitní germánské technice…

     

    A co teď, co dál?

    Nová X1 v žádném případě ne. Je to úplně, ale absolutně jiné auto, vyznává naprosto odlišné hodnoty a než tohle, raději si koupím Tucson – nevypadá a nejezdí o nic hůř, ale je podstatně levnější.

    Navíc potřebuji něco většího, rodina se rozrostla a tak koukám po MPV.

    A to je vlastně námět na další blog :-)

Kodiakem sem, Kodiakem tam

12 reakcí na Sto tisíc mil

  • [1]

    11/09/2018 v 07:25Mr.Murphy

    dobré čtení ;-) ten diferák teda zamrzí…. když člověk ví že se k autu choval normálně….

    MPV, hmmm…. to je vás 5 nebo více? Jinak bych určitě doporučil zkusit Alfu Stelvio…. ;-) ale ta je asi fakt jen pro 4…..

  • [2]

    11/09/2018 v 07:31webpaja

    Tohle by si zaloužilo každé auto, takové zhodnocení po prodeji. Nenazval bych to nekrologem, jen souhrnem informací.

    Každopádně to, co píšeš na konci není tak úplně pravda. Znám jednoho, se kterým jsme Tucsona testovali, pamatuji dodnes jak se rozblemcal na sérii zatáček do téměř neidentifikovatelného stavu pudingu, elektronika nevěděla kdy zasahovat, už cestou se klepala kapota, paní v palubním počítači od nástupu mlela nesmysly, zadní oddíl vypadal jako vagony ČD před rekonstrukcí.

    Pak už sám jsem vyzkoušel X1 20i se sametovým Aisinem, sice na předokolkové platformě, ale po podobných neduzích ani památky. Příjemné, vyrovnané auto se slušným prostorem, hezky jedoucím dvoulitrem a tichým přednesem. Jen to nechce šetřit na věcech jako je navigace, sedačky a pohrát si s barvami i koly. Pak se bavíme opět o tom, že nejen mášprémiový produkt, ale i tak vypadá. ;-)

  • [3]

    11/09/2018 v 07:35webpaja

    (1) Ano, překvapilo mě jak dobře vybavené Stelvio seženeš nové za mio vč. DPH! ;-)

  • [4]

    11/09/2018 v 07:57iudex

    Pekné záverečné zhrnutie, ako píše Paja, možno užitočnejšie, než recenzie na MACZ, plné úvodného nadšenia z nového auta.
    Akurát si tiež nemyslím, že bude taký dramatický rozdiel medzi X1 E84 a F48, teda že E84 bola skoro hotheč a F48 je na úrovni Hyundai. Jasné, že ako predokolka to stratilo časť svojho čara oproti predošlej s RWD, ale jednak pri vyššom SUV to podľa mňa nebude tak citeľné ako pri klasickom heči a hlavne xDrive (čo je väčšina verzií) ten rozdiel zglajchšaltuje ešte viac.

  • [5]

    11/09/2018 v 12:23MariAchi

    [2]

    Mas pravdu, Pajo, s tim Tucsonem jsem dost ustrelil, nejezdi jako BMW, ani jako hodne spatne a nepovedene BMW. Sice taky tolik nestoji, ale jizdne i zpracovanim je to podprumer. Tak se tedy nove X1 omlouvam, ale stejne si ji nekoupim, mista je tam pro nas uz fakt malo :-)

  • [6]

    11/09/2018 v 12:25MariAchi

    [1]

    Stelvio je krasne a osobne bych nevahal ani minutu a sel do nej, nicmene je nas 5 a k tomu obcas jeste nekoho priberem a tak je mi proste jakekoliv ciste petimistne auto uz malo…

  • [7]

    11/09/2018 v 12:32MariAchi

    [4]

    Novou X1 jsem projel celkem dukladne, mel to byt nastupce te stare… Ale jizde je to pro me zkratka nezajimave auto. A nenapravi to ani Mpaket.
    Pokud bych z nejakeho duvodu chtel neco na platforme UKL, tak 2AT (pro me spise sedmimistne GT), nebo MINI Countryman ALL4 – to je v podstate ta X1, ale podstatne lepe naladena a styl z nej primo strika. Nicmene jak pisu vyse – petimistna auta jsou uz pro me a mou rodinu mala :-)

  • [8]

    11/09/2018 v 13:37webpaja

    (7) Nejlepší MPV pro mě zůstává S-Max ;-)

  • [9]

    11/09/2018 v 13:55iudex

    (7) Pokiaľ si spomínam, máte 3 potomkov, takže prečo je 5-miestne auto malé? Chápem, že ak sú všetky 3 deti v sedačkách, tak bežné auto to nedá, ale na druhej strane to neznamená nutnosť 7 miestneho MPV. Alebo som niečo prehliadol? ;-)
    Inak ak naozaj treba MPV, tiež by som zvažoval ten pajom spomínaný S-Max, je to trochu iná cena ako 7-miestne BMW a jazdnými vlastnosťami budeš najbližšie, ako sa mainstream môže priblížiť BMW.

  • [10]

    11/09/2018 v 14:37wikinko

    foto wikinko

    tak toto bolo fakt super zhrnutie. sam som pred rokom odovzdaval zamestnavatelovi bmw 316d (za 5 rokov vyse 300tkm) a vymenene na nom bol iba 10x olej a asi 4x brzdy. chcel som na to auto pisat recenziu na mojeauto, ale nebolo by o com pisat, tak bezproblemove auto som nikdy nemal.

  • [11]

    12/09/2018 v 09:39Dinar

    Mariachi: to se tu jako objevíš, jen když prodáš nějaké auto? :))

    Jinak to vidím stejně jako webpaja, X1 bych s tusconem nesrovnával, a pokud chceš řidičsky aspoň trochu založené rodinné auto, tak nejspíš ten S-max. Možná bych ještě mrknul na nějaké výběhové velké suv po roce operáku (jsou tam zajímavé ceny), aktuálně třeba GLE určitě cenově spadne, velká suv díky klasické koncepci většinou jezdí výrazně líp než „mrštní diblíci“ typu range evoque apod. ;)

  • [12]

    18/09/2018 v 20:424bytelnýkola

    chrysler pacifica:)

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

Auta a něco kolem…

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20181 Post
  • Říjen 20171 Post
  • Leden 20171 Post
  • Prosinec 20162 Posts
  • Prosinec 20151 Post
  • Říjen 20152 Posts
  • Srpen 20151 Post
  • Červenec 20152 Posts
  • Červen 20152 Posts
  • Květen 20152 Posts
  • Duben 20153 Posts
  • Březen 20152 Posts
  • Prosinec 20141 Post
  • Listopad 20141 Post
  • Říjen 20142 Posts
  • Září 20141 Post
  • Červen 20141 Post
  • Březen 20141 Post
  • Leden 20131 Post

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Česko sevřely mrazy, na Šumavě klesly teploty k -22 °C. Silnice kloužo... Policie s FBI udeřila na hackery: Česko vydalo do USA dva muže, vysáva... Koronavirus ONLINE: 13 074 případů za pátek, Blatný nastínil rozvolněn...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Program dne na SP v Novém Městě: Ženy i muži pojedou sprint VIDEO: 10 památných gólů z historie světových fotbalových šampionátů Kubalík gólem pomohl porazit Tampu. Trefil se i Vrána, Pastrňák nahráv...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Adept na Lva Trojan o sexu s mužem v Šarlatánovi: Nebylo to až tak nep... Půlnoční požár v Duchcově: 8 lidí v péči lékařů Svatební výročí: První civilní »ano« padlo před 150 lety na Staroměsts...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Děti s nadváhou jsou odrazem naší výchovy. Netrestejte je za vlastní c... Nejlepší kosmetické tipy a vychytávky pro unavené mámy Hormony jsou všemocné. Senná rýma může díky nim v těhotenství úplně vy...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Historie Škody Fabia: Mohlo to být vajíčko, rozpaky a kořeny Škoda Skopak z Pákistánu žila jen krátce. Její výrobu zastavila třinác... Hülkenberg by mohl být rezervním jezdcem Astonu i Mercedesu
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Intel přestal nabízet rozšířenou záruku pro příznivce přetaktování pro... Normálně za peníze, dnes zadarmo nebo se slevou: Počasí, peníze a cybe... Meike 50 mm T2,1 S35 Prime – novinka pro videografy s bajonetem Canon ...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Zlato v mobilu. Čtyři důvody, proč zůstat ve světě kryptoměn Pandemie přeje videohernímu průmyslu. Zvýšený zájem hlásí i herní stre... Rover Perseverance se dal do pohybu. Na Marsu ujel několik metrů
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
0 0 2
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Dům Generálního sněmu: Neorenesanční palác ve španělské Gernice je sym... Tip na výlet: Zbytky hradu Frýdberk v Žulové jsou raritou, stal se z n... Slavkovský les zaujme nejen kůží hada, ale i skoky ze skály
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
Kora Pardubice s.r.o. v likvidaci - 25297422 Návrat do časů lyžníků! Tahle rekonstrukce chalupy se opravdu povedla TAX Global s.r.o. - 3071332
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Chrápání a skřípání zubů. Víte, jak mohou ohrozit zdraví? Šílené sny, pozdější usínání a jiné potíže. Jak pandemie mění spánek Bylinky v těhotenství: Po kterých sáhnout a které raději vynechat?
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Sleduje mě obrovské monstrum Jak udělat hru 8: Ovládací prvky v Bitsy Hráli jsme Solasta: Stalker ve fantasy světě
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Blesk Podcast: Při lockdownech přibývá domácího násilí. Právnička Hrdá... Ve věznicích se zakládají kapely: V jedné je i Petr Čtvrtníček SESTŘIH: Mountfield HK - Plzeň 2:5. Hosté dominovali v souboji o páté ...
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 12 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura