• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > Auta a něco kolem...  > Auto podle Mariachiho

  • Auto podle Mariachiho

    Publikováno: 15/10/2015

    Paket plus za akčních 19 999,- obsahuje elektricky sklápěná a vyhřívaná zrcátka, háčky v kufru a odpadkový koš do dveřních výplní. Pozn.: Nelze kombinovat s pakety „Winter“ a „Exclusive“, není dostupné pro versi „Basic“. Vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce: Litujeme, ale tuto výbavu nelze k vaší konfiguraci objednat. Výbava je dostupná pouze pro versi s autorádiem „BoomBoom“ a navigačním systémem za 45 000,- A tak dále, všichni si občas hrajeme s konfigurátorem na stránkách jednotlivých značek, porovnáváme a sníme. A občas si i zanadáváme, když to, či ono prostě z nějakých důvodů nelze objednat vůbec, případně jen v kombinaci s něčím, co nechceme. Jak praví Xindl X: „K tomu, co bych objednat si lajz´, musím si vzít i něco, co se mi hnusí – a k tomu super size…“ Absolutní volnost v konfiguracích nemá žádný výrobce – tedy snad kromě těch nejexklusivnějších. Někteří, zejména asijští producenti ale omezují nabídku způsobem, který jim místy doslova škodí – v tomto vede asi Mazda s jejich naprosto pevně daným systémem kombinací nejen výbav, motorizací a převodovek, ale i barev.

    Nicméně to, o čem chci psát, není stížnost na fakt, že si prostě nemohu sestavit auto na 100% tak, jak chci, ale spíš bych rád popsal, co vlastně v autě chci, co je pro mě „must have“ a co považuji jen za balast, který tahám nalepený na voze zbytečně.

    Pominu velikost vozu i výkon motoru, vynechám i řeči o nutnosti megakufru za všech okolností, stejně tak nebudu řešit malichernosti jako je barva podsvícení tlačítek na ovládání oken a zrcátek, počítám s tím, že bezpečnostní výbava je už v každém novém voze (ojetiny tu tahat nehodlám) kompletní… Bavím se o normálním autě, daily driveru, který musím sdílet i s manželkou, ne o nějaké specialitce na vyblbnutí, nebo pracantovi do těžkého terénu.

    Tak pojďme na to, co v autě prostě chci:

    –          Automatická převodovka. No comment, vím, že je tu komunita „klackařů“, ale pro daily driver je to „must have“, jak jsem psal.

    –          Elektrická okna. A to nejen přední, ale všechna, a všechna s dojezdy, ať si je mohu otevřít pár kroků před nastoupením do sluncem rozpáleného vozu.

    –          Centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Nemusí to být vyloženě keyless systém, ale DO je prostě snad už samozřejmost, jsme už pár let v jednadvacátém století.

    –          Vyhřívání předních sedadel. Už teď jsou dny, kdy by se mi tento prvek hodil, no bohužel ho nemám, v dalším autě už každopádně bude.

    –          Vyhřívání volantu. Opravdu nevidím důvod, proč řídit v mínus deseti první čtvrthodinu v rukavicích z Hudysportu.

    –          Nastavení řidičova sedadla kolečkem, když nechci platit za elektriku. Páčka je fakt zlo. Fakt, nekecám. Je to otravné, nepřesné a vůbec obecně mizerné řešení. V mém současném voze se tak navíc nastavuje nejen opěradlo, ale i výška sedáku, takže pokud chci sedadlo výše, musím potáhnout za páčku, nadzvednout se v sedadle a… No hnus, velebnosti, ten systém je tak otravný hlavně proto, aby zákazníky donutil pustit škváru za elektrické ovládání.

    –          Sportovní sedadla. Já vím, že většina sedadel se sportovně jen tváří, ale i tak je to pro mě lepší řešení, než plytká a rozbředlá základní verze.

    –          Předehřev motoru a interiéru. Nebo jinými slovy nezávislé topení, pokud možno s dálkovým ovládáním, nebo časovačem. Komfort po nasednutí do jinak vymrzlého vozu po dobré lyžovačce je jedna věc, fakt, že startuji teplý motor, a nemusím se o něj prvních deset kilometrů bát, je další pozitivum. Možná by mi stačilo i levnější řešení s elektrickým předehřevem do standartní zásuvky na 220V s přípojkou pod víčkem nádrže, nebo tak něco.

    –          Elektricky vyhřívané přední sklo. Ano, mám garáž, ale nevozím ji s sebou, a pokud stojím pár hodin venku a pak musím škrábat, je mi fuk, jestli je škrabka na dně kufru, nebo ve víčku nádrže, samotné škrábání prostě nemusím. Kór když si zapomenu rukavice.

    –          Elektrické víko kufru s otvíracím automatem (třeba Fordí kopnutí pod nárazníkem). Jsem táta a jako takový musím občas hrát v kufru Tetris s věcmi, které prostě nutně musíme vzít s sebou, i když jedeme jen na dvouhodinovou návštěvu. A pokud ty věci nesu v obou rukách, na zádech, na jedné noze tahám juniora, a částečně něco nesu i v zubech, tak to poslední, co mě potěší, je fakt, že to u auta musím shodit všechno na zem, vykloubit si ruku a zadní vrata vyklopit do výšky očí, kde si je už milostivě přeberou vzpěry… V létě, samozřejmě. V zimě je lepší se se vzpěrami nehádat a vrata otevřít sám až nahoru, byť se ty potvory vzpěry brání. Jestli tohle není novodobá forma otrokářství, tak už fakt nevím…

    –          Ticho. Ano, je to o i o volbě motoru, ale i tak nerozumím tomu, proč současná auta dělají tak neskutečný kravál. Klidně mi dejte možnost přídavného odhlučnění jako option, pokud nepřepálíte cenu, jdu do toho.

    Volitelné hlouposti, které sice vyloženě mít nemusím, ale z nějakého důvodu jsem ochoten za ně pár kaček přihodit:

    –          Čtyřkolka. Nehodlám skočit šipku do odpadní diskuse o tom, že je Haldex s.h.i.t. a Subaru je nejlepčí, ale pohon všech čtyř kol už mají moderní vozy vymakaný natolik, že  pro bezstarostnou jízdu kdykoliv a kamkoliv je to příjemný prvek. V mnoha případech lepší, než nasazovat řetězy, zvlášť když jsou doma – a doma je osmdesát kilometrů daleko.

    –          Skleněná střecha. A samozřejmě otvírací a na DO. Bez otvírání ji nechci. Jsem na posuvné střešní díly z nějakého nepochopitelného důvodu úchylný, mám je rád a pokud je venku nad dvacet, jedu bez oken, a tak bych jel i bez střechy – tudíž nahoře i dole bez. Bez dvojsmyslů, prosím, hlavně Paja.

    –          Parkovací sensory. Pípání mi v podstatě stačí, ale na couvání se hodí i kamera. Nejsem úplný graml, ale proč si nezjednodušit život?

    –          Ovládání přes smartphone. Večer ležím doma, nohy na stole, koukám na mobil a auto je odemčené. Jeden klik a je zamčeno. Slyším kravál, jak jdou pokrývači o půlnoci domů z „jednoho, dvou, pivek“ – spouštím kameru a jsem v klidu, to poblité auto není moje. Stejně pro jistotu dálkově zatroubím. Ráno vstanu, mrknu na telefon, auto hlásí venkovní teplotu -5, nastavuji si topení na +22, zapínám vyhřívání sedadel, volantu a předního okna, a v klidu snídám. Pak nasednu do vyhřátého auta, nakopnu teplý motor, setřu zbytky námrazy jediným frajerským máchnutím stěračů, a jedu na věc. Auto mi na mobilu ohlásí, že je třeba vykonat garančku, potvrzuji, a sytém automaticky objedná termín v servise a zanese mi událost do kalendáře. Sedím u počítače a plánuju výlet. Jakmile mám trasu hotovou, jedním klikem ji posílám do navigace v autě a můžu vyrazit. Tedy pokud mám tu navigaci, že… Haló – je rok 2015, páni inženýři!

    Že nikde nevidíte zmínku o prémiovém audiosystému? Desetipalcovém dotykovém displeji? Vnitřním zrcátku se selfie funkcí? O automatickém trackování trasy na gůglmeps a jednotlačítkovém přímém připojení na fejsbůk? O osmizónové, plně automatické klimatizaci, s možností výběru ze čtyřiadvaceti vůní? Kde je kůže z materiálu „koženka standart“, kde jsou vysoce lesklé jako-karbonové lišty, plastové dřevo, nebo plastový hliník? Ambientní osvětlení, rádio s blůtůt, bezdrátová nabíječka, konektor pro iPod? Kde je side assist, steer assist, lane assist, brake assist, blow job assist? No – nic z toho nevidíte, protože nic z toho tu není. Neboť to jsou pro mě nezajímavé věci, jsou to prvky sice komfortní, ale zároveň taky poslední, za co bych jen tak vyhazoval peníze. A co se týká asistentů – tak jediný, jež bych ve voze toleroval je hlídání mrtvého úhlu, na to často zapomene i hodně vyježděný maník z hájvej číslo jedna.

    Chci toho vážně tak moc? A jak to máte vy? Co je pro vás „must have“ a co byste z auta nejraději vykopli na tři doby?

A teď tu vládnu…já? Nissan Leaf

71 Responses to Auto podle Mariachiho

  • [1]

    15/10/2015 v 12:40iudex

    Vďačná téma, ak by to bolo na HP ACZ, povedal by som „klikací článok“. Každý má to svoje must have; ja ako skromný chlapec z dediny ten zoznam mám jednoduchší:
    – vyhrievanie sedadiel: síce mám garáž, ale ako píšeš neťahám ju so sebou a je sakra príjmené nemusieť sťahovať r.ť od zimy prvých 10 minút, kým začne fúkať teplý vzduch, o urologických záležitostiach nevraviac;
    – „lepšie“ sedadlá: mám ploché záklaďáky a chrbát ma bolí po hodine; v druhom mám športové sedadlá a je to úplne iná liga, vydržím v nich bez vrtenia násobne viacej;
    – parkovacie senzory: v dnešnej dobe tankových priezorov namiesto zadného okna žiaľ nutnosť a veľmi návyková; kamera je ešte lepšia, ale pri senzoroch už nie nevyhnutná;
    – lakťová opierka: fascinuje ma, že za takúto triviálnosť v hodnote 5 eur sa musí priplácať pomaly ešte v strednej triede, pohodlné položenie ruky je nevyhnutnosť;
    – vstup pre nejaké pamäťové médium (SD kartu, USB); doba cédečiek už skončila, na kartu si rýchlo a jednoducho presuniem z kompu čokoľvek, od kvalitnej hudby po angličtinu pre samoukov;
    – metalíza/perleť: ja viem, na to auto nejazdí, ale skrátka farba môže auto buď vizuálne pozdvihnúť, alebo totálne pochovať a pekne nablýskaná metla v dobre trafenom odtieni je radosť pozerať;
    – tempomat: používam ho skoro všade, kde je rovný úsek dlhší ako 200 metrov; záležitoť pár eur, malo by byť v základnej výbave, ale nie je.
    To by v zásade bolo, ostatné veci typu sentrál či elektrické okná sú snád samozrejmosťou aj vo Fabii.
    Potešia, aj keď nie sú nevyhnutné:
    – navigačný systém: tu záleží na cene a nutnosti platenia za aktualizácie; ak mám dať 2000 eur za vstavanú navi a po 3 rokoch ďalšie stovky za aktualizáciu, to sa radšej uspokojím s občasným neestetickým pricucnutím externej navi za 150 eur a doživotnou aktualizáciou;
    – štvorkolka: pri nejakom kompakte či strednej triede v mojich končinách nič reálne potrebné, iba pri SUV už len z princípu;
    Nikdy by som si nepriplatil za:
    – automat 🙂 (ja viem, ja viem…)
    – strešné okno: znižuje vždy priestor v interiéri, čo pri mojich 193 cm je vždy citeľné;
    – radarový tempomat: ak sa nedá vypnúť, je to prvok aktívnej nebezpečnosti a viac škodí, ako pomáha;
    – podobné asistenčné systémy, ktoré zasahujú do riadenia, či už trasú volantom či samé auto stočia;
    – prémiové audio: v rodinnom aute hrajú nahovorené rozprávky a pri jazde pre zábavu „hrá“ motor s výfukom, platne v aute neprehrávam a MP3 zvládnu aj sériové repráky.
    Je toho viac, závisí samozrejme od triedy auta, iné nároky sú na mestské supermini a iné na prémiovú vyššiu strednú.

  • [2]

    15/10/2015 v 13:05boost.

    foto boost.

    Dobrý námět na diskuzi.

    Sepíšu to jak mě to leze z… hlavy

    1. Adaptivní xenony (příp. LED) – bez nich ani ránu. Tečka. Bodka. Punto.

    2. „pípáky“ – kamery nechci, mám zrcátka, ale senzory minimálně vzadu se hodí

    3. „hajcunk“ – teplý prkýnka a půlky mám rád

    4. „blůtud“ – píše se rok 2015, ne? Nemám tři ruce, abych řadil, řídil a držel ajfon + music streaming používám furt

    5. šíbr – v zimě k ničemu, ale když je západ slunce v létě, tak panoramadach je boží

    6. kvalitní audio – hudbu poslouchám skoro pořád, chce to minimálně harman/karton v případě BMW

    7. vestavěná navi/infotainment – mám rád všechno na jednom místě a ne někde na skle

    8. hill hold assist – skvělá drobnost pro fofrklacky

    9. tempomat – nejlepší věc na autobahny

    10. naklápění zrcátka při couvání – aspoň si už nepoškrábu PZ disk o české (rozuměj zbytečně vysoké) obrubníky

    11. vypínání stabilizace – DORIFTOOOOO

    12. prodloužitelný sedák – mám dlouhý nohy! Proč to nemají všechny značky?

    12. blow job assist – ale jo, proč ne…

    Pravdou je, že jakmile člověk okusí nový zbytečnosti, tak už by se jich nikdy nevzdal… 🙂

  • [3]

    15/10/2015 v 13:06woody-alien

    foto woody-alien

    iudex: Pondělí 20:00. Odjíždím z krajského města a čeká mě cca půl hodinka jízdy. Nastupuji a od startu už si přemýšlím,co a jak doma,co zítra atd. První kruháč a auto mi málem zdechne, bo manuál a zapomněl jsem na to. 😀 Dvě auta ze tří v automatu už udělají z nekvrdlání železnou košili. Zbytek cesty mě ten klacek otravuje. Až konečně na státovce zařadím nejvyšší stupeň a nestarám se. Tedy aspoň po tu chvíli než dojedu první auto přede mnou.

    Úterý 20:00 Tatáž situace. Jiné auto. Přemýšlím si a převodovka pracuje za mě. Kruháč v pohodě a i v průběhu svých myšlenkových pochodů si dovolím sám sebe pochválit za rozumnou volbu. 😀 Na státovce se nestarám a to ani když po chvíli dojedu první auto přede mnou.

    Daily car – automat. Pro mě jasná volba. Tímto děkuji společnostem ZF, Getrag, Aisin a dalším za drobný příspěvek na moji další bloggerskou činnost. 😀

  • [4]

    15/10/2015 v 13:07Joab

    No vida, něco podobnýho jsem chtěl taky sepsat.
    Must have, jinak o tom autě vůbec neuvažuju:
    – Tempomat
    – Loketní opěrka
    – Koženej volant (no dobře, to už jsme relativně v sociální třídě.. ale.. žejo:))
    – Litý kola
    – Auto klima
    Should have:
    – Zadní parkovací senzory
    – Nahřívání zadku
    – USB
    No a nemělo by mít dešťovej senzor, nebo by to aspoň mělo bejt strašně jednoduchý, ho vypnout. Stačí se jen vzpomenout na služebního Superba a už mi cuká oko.

  • [5]

    15/10/2015 v 13:20rohYpnol

    foto rohYpnol

    Tvůj výběr jen dokazuje na zhýčalost a rozmařilost dnešní doby. Článek na téma „must have“ je ale tvým obrazem a plně jej respektuji. Jen na konci schází určitý dovětek „must pay“…

    Když už budeme v téhle teoretické disiplíně diskutovat, pak mi docela schází na seznamu kapitola moderních asistentů. Aktivní distanční radar, line assist, mrtvý úhel, noční vidění, čtení dopravních značek… Podle mě není bezpečnosti nikdy dost a o bezpečnost jde podle mě především. Vyhřívaný volant? Panoramatická střecha? … Ne, za mě v prvé řadě bezpečnost.

    Minimální výbavu podle mě reálně představuje klima, přední okna v elektrice, audio+BT HF, ESP, centrál+DO. Tohle jsou prvky, bez kterých to dnes tak nějak nejde. Všechno ostatní pak představuje nadstavbu zhýčkalosti a rozmařilosti.

    Je jen fajn, že tenhle nutný základ už dnes splňuje i Fabia v nejzákladnějším základu a doby Fabie junior jsou za námi. I když … Dacie v základu jsou jistým reliktem. Jenže Dacie se stejně vesměs prodávají v Arcticách, protože takto nastavené výbavy s ohledem k cenám zkrátka nevezme jedině blázen. A auto bez klimy je dnes prakticky bazarově neprodejné.

  • [6]

    15/10/2015 v 13:25Redmex

    Po rokoch citania ma tento blog nakopol napisat konecne comment 🙂

    Tak to mas este celkom jednoducho realizovatlenu kombinaciu poziadavok, ak si teda odmyslim mozny problem s motorom a cenou 🙂 Akurat si viem predstavit, ze to nepojde nahodit ako jedine options do zakladnej vybavy.

    Technicke detaily:

    – rozumne silny motor (180-200 koni) v kombinacii s rozumnou hmotnostou v karoserii liftback (idealne). Radsej 2l diesel, ale nebranim sa ani benzinu.

    – slusne odhlucnenie. Aj v rychlostiach 150+. Naozaj nestaci odhlucnit len podbehy.

    – isty a rozumne pohodlny podvozok (zdravim Superb 2 a Oktavie, takto fakt nie)

    – riadenie s citom. Elektricky posilovac je hroza, ale zase raz narazim na dobre fungujuci.

    Uz tieto poziadavky na bezne auto znamenaju ze to mam tazke a to este nie sme pri vybave 🙂

    Veci bez ktorych (rodinne) auto nekupim za ziadnych okolonosti:
    – hruby a kozeny volant. K tomuto ani nemusim nic dodavat, snad.

    – elektricke okna s dojazdami. Auto ktore neide vyvetrat v lete ked ma 50 stupnov je nanic. Nevyriesi to ani ta najlepsia automaticky klimatizacia.

    – dialkovy central a ovladanie okien. Vlastne je to o bode 1, kde si auto mozem vyvetrat ked k nemu idem a zavriet okna po posadke ked idem prec.

    – automaticky sklopne spatne zrkadla. Povazoval som to za uplnu blbost, kym som to nemal. Vyborny indikator toho ci som auto zamkol a viac miesta v uzkych ulickam s pozdlznym parkovanim (keby to mali aj iny).

    – automaticke svetla, automaticke stierace. Nie ze by som s tym mal problem, ale nevidim dovod riesit ci mam denne, klasicke svetla a hrat sa so stieracmi ako obchadzam ostatne auta. Asi leniviem vekom.

    – tempomat. Bez neho si dialnicnu jazdu ani neviem predstavit. Okrem pohodlia krasne znizuje spotrebu. Ked ho musim vypnut jazdim na dialniciach rychlejsie a viac predbieham (a to na tempomat jazdim vacsinou 150)

    – ergonomicke kresla s plne nastavitelnou dlzkou a sklonom sedaku, sklonom, vyskou, bedrovou operkou, hlavovou opierkou. Jazdim rocne dost a vcelku casto trasy a nie je nic horsie ako prist k zakaznikovi / do ciela na vylete dobity. (prekvapila nova Astra musim vyskusat aj ked som do tejto triedy nechcel)

    – nastavenie pozicie pre vodica s pamatou. Kresla a spatne zrkadla su povinnost. Ak sa prida volant, je to este lepsie, ale ono to skoro nikto neponuka (napada ma Ford pre Mondeo a Jaguar). Mam 190+ cm a zena o 30cm menej, striedanie sa bez pamate je pri behani po meste peklo. Nic nemame nastavene rovnako a viac aut nie je kde parkovat, zial.

    – aspon 2 zonova automaticka klima. Malokedy sa zhodnem so spolujazdcom na nastaveni, nehovoriac o vyhode 3/4 zonovej ktore realne nieco vychladi aj vzadu. Senzor kvality vzduchu je krasny bonus, hlavne pri jesennych inverziach a starych diesloch v kolonach.

    – parkovacie senzory / kamera. Idealne 360 stupnova. Jeden by neveril, zena dokaze zobrat roh steny bokom auta… Niekedy sa to ale hodi aj mne ked som unaveny a zrkadla zarosene 🙂

    – slusne svetla s natacanim do zakrut. Som velmi zvedavy na nove matrix led.

    – dobre polhovatelna laktova opierka a makka opierka laktu vo dverach. Nedokazem drzat ruky na volante niekolko hodin a bolave lakte neodpustam. Samozrejme stale musim dosiahnut aspon na spodnu polovicu volantu 🙂

    Vybava ktoru ocenim, ale prezil by som aj bez nej.
    – priplatkove audio. Standardne ozvucenie sa neda pocuvat. Casto dokonca ani to priplatkove nestoji za vela. Zial.

    – Kozeny interier, samozrejme kvalitna koze, nie tvrda umelina. Mam to proste rad. Specialne palubku a dvere oblozene kozou. Tvrdy plast neznesiem.

    – Vyhrievane a odvetravane sedacky. Skusil som odvetravanie a zamiloval som sa. Suchy chrbat po dlhsej ceste je super. Tiez moznost stlmit klimu na kratsich trasach.

    – Elektricky kufor. Deti este nemam, ale obcas sa to hodi. Idealne ovladany gestom / priblizenim.

    – Nadrz s centralnym zamykanim a bez viecka. Tu nikdy nepochopim riesenie od Peugeotu, kde treba kluc na natankovanie.

    Uz je z toho skoro roman, tak je cas skoncit. Naslo by sa vsak este viac poloziek, ktore stoja za komentar.

  • [7]

    15/10/2015 v 13:30MariAchi

    Iudexi – na tu loketku jsem uplne zapomnel 🙂
    A na sklapeni zrcatka od PleaseSMILE taky.
    A kupodivu i na kozenej volant od Joaba. Kdyz ja ale za poslednich cca 10 let jiny, nez kozeny nemel, tak mi to pak pripada jako samozrejmost 🙂
    Takze dalsi tri prvky do meho „must have“.
    Barvu bych dal maximalne do option, ale kdyz ja se spokojim se zakladni bilou, to je pak tezky 🙂

  • [8]

    15/10/2015 v 13:36MariAchi

    [5]

    A co si vy, Rohypnol, predstavujete pod takymto slovom „bezpecnost“? Hodit ridice do pohody je podle me dobra cesta, jak dosahnout bezpecne jizdy, rozhodne lepsi, nez promrzleho ridice se zkrehlymi prsty nervovat tim, ze mu zledovately volant nejaky asistent rizeni vytrhne z ruky.

    „Auto bez klimy je bazarove neprodejne“ – jo, to je fakt, ostatne pro me jediny duvod, proc mit v aute klimu. Ale kecal bych, kdybych napsal, ze ji nepouzivam, na dalnici v +30 je lepsi mit klimu, nez stazena okna, to je bez debaty. Pridavam si do „must have“.

    Jinak kapitolu o asistentech tam mam, prelouskej to jeste jednou. A zkus uvazovat, jestli je to opravdu o bezpecnosti.

    Co se tyka „must pay“, tak ja nikde netvrdim, ze to chci mit a aute zadarmo.

    BTW.: Co je to „zhýčkalost“?

  • [9]

    15/10/2015 v 13:42Joab

    rohYpnol: Hale jel jsi někdy v autě s tim rozpoznávánim značek? Já větší zbytečnost už dlouho neviděl. Vůbec nechápu, jak by to mělo přispět k bezpečnosti, klasický značky uložený v navi fungujou líp..

  • [10]

    15/10/2015 v 13:44boost.

    foto boost.

    Tak některý prvky jako DO, elektrika kolem dokola, loketní, volant ve vepři, dešťový senzor jsou pro mě už základem.

    Nepotřebuji a ani nechci jízdní asistenty. Zatím to zvládnu jakžtakž sám. 🙂

  • [11]

    15/10/2015 v 13:49MariAchi

    [6]

    To je fajn – probudit „sleepera“ 🙂

    Je videt, ze kazdej mame jine naroky, ale vidim, ze co nejlepsi svetla tady ocenuje v podstate kazdej, to taky o necem vypovida.

    Jak to mas s prevodovkou (manual vs automat) a pohonem (predek vs zadek vs ctyrkolka)?

  • [12]

    15/10/2015 v 14:51Redmex

    Pri elektrickych oknam som si prave vsimol zvratenost poslednych rokov, ked sa setri az absurdne a niektore nove auta nemaju moznost mat vsetky okna impulzne ovladane. Hlavne v triede Fabie / Rapidu, kde to este nedavno nebol problem.

    [11] – uz dlho som si hovoril ze nieco napisem, ale nejak nebola chut alebo cas 🙂

    S prevodovkou to mam tazke, tiahne ma to k automatom (teraz mam manual), ale zasa pocitovo je auto lenivejsie, tak to bude asi o konkretnom modely. Zase kombinacia 200k diesel + 8st automat, by bola ideal. Len ju nikto v mainstreame nema…

    Doteraz som mal len predny nahon a asi to tak aj ostane dalej.
    Zadokolku by som ocenil, ale problemov je financna realita – ma ju len Jag + D2 a to znamena hned vyssiu strednu kvoli priestoru. Pridam vybavu nech auto vyzera a sme mimo to co som ochotny platit… Aj ked mam chrobaka (skor macku) v hlave 😀
    Stvorkolka mi pride zbytocna, zatial mi nikde nechybala.

  • [13]

    15/10/2015 v 15:08MariAchi

    [12]

    Tak 200koni + 8kvalt ti v mainstreamu fakt nikdo nabidnout neumi, ale Octavia RS TDI s DSG umi kilo pod 8 sekund a ver mi, ze pri 99% jizd rozdil mezi 200 konmi a 185 konmi nepoznas.

    A to muzes mit to same (RS TDI DSG) i se 4×4 🙂

    A BMW 220d active tourer ma 141kW – 190 koni, to uz je skoro 200, a automat je pro nej osmikvalt Aisin, cena pod 900 tisic + neco ukecas…

    S temi okny souhlas, nechapu, ze se jim chce takto setrit a nebaidnou impulsni ovladani ani za priplatek.

  • [14]

    15/10/2015 v 15:20rohYpnol

    foto rohYpnol

    [9] značky dle mapových podkladů mají 3 zásadní nevýhody:
    1) plně závisí na aktuálnosti a kvalitě mapového podkladu (tj. nikdy nebude odpovídat ani z 95% aktuálnímu stavu)
    2) nikdy nebude zohledňovat přechodné dopravní značení typu – práce na silnici
    3) v místě proměnného (dynamického) značení je úplně ze hry

    Systém čtení dopravního značení je naopak jednou ze skvělých věcí. Samozřejmě stávající podoba některých výrobců má stále rezervy. Ale první vlaštovka jaro nedělá…

  • [15]

    15/10/2015 v 15:27Joab

    No, tos mi úplně neodpověděl, žejo. Ty máš teda jiný zkušenosti, než že to prostě funguje mnohem hůř, než z navigace?

  • [16]

    15/10/2015 v 15:32rohYpnol

    foto rohYpnol

    [8] Ano, měl bys pravdu. Jenže sorry, já nemám v autě ani kožený volant, jezdím každý den mráz nemráz (a ano, auto dostává čočku a dost trpí). A že bych měl někdy promrzlé zkřehlé prsty?? Nikdy. Maximálně od škrabání skla, to je fakt občas peklo, tedy vlastně sibiř… Ale od toho jsou škrabky s rukavicí…

    Ano, bezp. asistenty jsi zmínil, ale v zásadě jen hlídání mrtvého úhlu jsi zařadil do kategorie „beru“. Proto jsem napsal to, co jsem napsal.

    Zhýčkalost – jednoduše to, co nemá nijak zásadní vliv na bezpečnost/pohodlí. Klidně si sedneš do letadla a poletíš X hodin za velkou louži, klidně sedneš na vlak a pojedeš přes půl Evropy, klidně sedneš do žlutého busu a pojedeš do Ostarvy. A máš snad někde vyhřívané/odvvětrávané/masážní sedadlo? Máš snad někde vyhřívané madla? Máš snad někde 15-zónovou klimu? Ne, a přesto nemáš pocit, že bys nějak výrazně trpěl, přesto dojedeš odpočatý s úsměvem na tváři. A v autě náhle potřebujeme odvětrávaná sedadla s masážní funkcí a nastavováním tuhosti, šířky a já nevím čeho…?

    Pohodlí moderních vozů se zkrátka krutě přeceňuje a dávno jsme v kategorii lidské rozmařilosti a zhýčkanosti. S 10 let starým Superbem úplně v pohodě přejedeš republiku v pohodlí a klidu odpočatý, aniž bys vylezl zmožený a rozlámaný na třísky…

  • [17]

    15/10/2015 v 15:59iudex

    (16) Ad: „Klidně si sedneš do letadla a poletíš X hodin za velkou louži, klidně sedneš na vlak a pojedeš přes půl Evropy, klidně sedneš do žlutého busu a pojedeš do Ostarvy. A máš snad někde vyhřívané/odvvětrávané/masážní sedadlo? Máš snad někde vyhřívané madla? Máš snad někde 15-zónovou klimu? Ne, a přesto nemáš pocit, že bys nějak výrazně trpěl“
    No to si trafil, ja presne tento pocit mám. Bežne lietam iba v rámci Európy či dovolenkových destinácií v rozsahu do 2-4 hodín letu a i to mám čo robiť; sedadlá v turistickej triede sú otrasné a celkom v nich trpím, miesta málo, kolená otlačené, opora hlavy nulová. Za veľkú mláku som letel len raz, ale bolo to peklo. Jednoznačne by to chcelo aspoň biznis triedu alebo ideálne first class, ale to sú astronomické cifry a tak to raz-dvakrát do roka pretrpím v tej turistickej. V aute ale sedím každý deň a tam trpieť nechcem.

  • [18]

    15/10/2015 v 16:02Redmex

    [12] prekvapivo to vie Volvo (190 a 225k) len je otazkou ci je to mainstream. Ceny su na pomedzi.

    Octavia nie je moja salka kavy, pride mi prilis tvrda a tak celkovo posobi na mna lacno vo vnutri. V tejto triede skor Peugeot 308 SW GT, len ten chybajuci panel klimatizacie a povinne kozene kresla (bez ventilacie) ak chcem pamat. A uvidime co predvedie nova Astra az pridu silnejsie diesle.

    Od Skody ma zaujal jedine Superb L&K a 190k diesel. Tam som prave zvedavy na naladenie DSG, ci sa oplati priplatit.

    Ono realne mi chyba vykon v prudsich dialnicnych stupaniach. Ak stratim rychlost, tak uz je problem ju nabrat uspokojivym tempom. Hlavne s plnym autom.

    Ale to uz som trochu mimo temu 🙂

  • [19]

    15/10/2015 v 16:06Redmex

    [16] Ak vystupis z autobusu a lietadla po hodinach odpocinuty, tak to ti gratulujem. Bud si velmi nenarocny (co je super) alebo mas velmi kompaktne rozmery.
    Jedine v com sa necitim stiesnene a niesom dolamany je vlak a aj to len od kategorie IC vyssie.

  • [20]

    15/10/2015 v 16:18Joab

    y kraso tady uz to zacina bejt dada, to myslis rohYpnole vazne, ze letis deset hodin v economy a vylezes „odpocatej a s usmevem na tvari“? Jestli jo, tak jsi jogin a v aute jsou pro tebe zhyckanost i sedacky:)

  • [21]

    15/10/2015 v 16:35boost.

    foto boost.

    Z economy class po několika hodinách letu vystoupí svěží a s úsměvem na tváří snad jen malej pes. 🙂

  • [22]

    15/10/2015 v 17:55rohYpnol

    foto rohYpnol

    Problémy s economy class jsou ale rozměrové. Jediné, co případně schází, je místo.

  • [23]

    15/10/2015 v 18:12Joab

    Ano, pouze tam neni v zadnym smeru misto, vicemene se to neda polohovat a ta sedacka je strasne nepohodlna. Jinak pohoda, to je zas fakt.

  • [24]

    15/10/2015 v 19:15MariAchi

    [16]

    Promin, ale srovnavat listek na vlak, nebo autobus, ci letenku, s nakupem noveho sobniho vozu je mimo me chapani. Uplne mimo.
    Co se tyka mikroklima v dopravnich prostredcich, tak ja jsem zatim vzdy nastoupil do vyhrateho/vyklimatizovaneho prostoru, krome par let jezdeni nekdy pocatkem tisicileti trolejbusem, ktery snad ani topeni nema ve vybave. Proste michas hrusky a jabka.

    Co se tyka komfortnich prvku, jako je vyhrivani kdeceho, tak pri nakupu auta za XXX rocnich platu, ktere ma vydrzet XXX let uvazuju jinak, nez pri koupi letenky, kreou proste pouziju jednorazove a hotovo.

    Jinak co se tyka toho odpocinku v letadle – B737 Lufthasy na lince Amstr – Peking: Logo LH mam jeste ted otlacene vzadu na hlave, neco tak priserneho jsem jeste nezazil a ten let trval vic jak 11 hodin, o odpocinku mi nevykladej.

  • [25]

    15/10/2015 v 19:17MariAchi

    [22]

    Zajimave, ze na Skodovkach kvuli mista nenechas nit suchou, ale v ecomy class v letadle ti jeho nedostatek nevadi…

  • [26]

    15/10/2015 v 19:24MariAchi

    [18]

    Mimo temu neva, pokud se bavime slusne 🙂

    Ten Superb LK je uz ale nekde kolem mega, ne? Za to bys mozna dal i neco z D3, nebo ne?

  • [27]

    15/10/2015 v 19:44Joab

    Mariachi: Hele Lufthansa taky neni zadna moje laska, ale bulikem (uzkotrupou 737) do Pekingu nastesti nelitaj. Teda ona by tam ani nedoletela, jenom Travel Service to dokaze natahnout kolem sveta:)
    Jinak samo souhlas.

  • [28]

    15/10/2015 v 19:50Ondris

    Zrovna tohle téma řeším – služebák už nechci, beru car allowance a teď už mě čeká jen výběr.
    A co to bude mít?
    Must have:
    – Xenony
    – HDM Automat
    – 200-250 koní v naftě (nájezd cca 70tkm ročně a zároveň je nafta jediná podmínka zaměstnavatele)
    – 4×4 (jezdím 3 dny v týdnu, 47 týdnů v roce)
    – látkové sedačky s vyhříváním (chce vyzkoušet jestli jsou lepši Komfort- nebo Sportsitze anebo stačí základní)
    – jakoukoli klimu
    – stmívatelné zrcátko (sklápění bočních nepotřebuju)
    – tempomat (klidně klasiku, adaptivní nevyžaduju)
    – program (síťový, ližiny) do kufru

    Should have:
    – adaptivní podvozek
    – FullLED

    Could have:
    – neomezenou záruku
    – světlou metlu
    – parkovací senzory

    Won`t have this time:
    – navigace (jezdím s Waze/Here Maps)
    – příplatková rádia, displeje a ostatní komfortní pičičandy.
    – sportovní podvozek
    – jakýkoli styling/úpravy s výjimkou černého stropu
    – střešní okno
    – elektrický kufr, dovírání a ostatní komfortní prvky

    V krátkosti – co nejvíce výkonu a výbava á la rok 2005 – nic víc nechci. Teď je otázka, jak se k tomu postaví dealeři 🙂

  • [29]

    15/10/2015 v 20:13MariAchi

    [27]

    Samozrejme 747, stane se mi to maximalne jednou za deset komentu 😀

    Ale zpatky jsem letel v 777 a to bylo jine kafe.

  • [30]

    15/10/2015 v 20:38rohYpnol

    foto rohYpnol

    [25] ? tohle nechápu. Škodu si klidně pokritizuji, ale zaslouženě. Vůbec nevím, proč bych ji měl kritizovat za prostornost, když v rámci tříd je obvykle na vrcholu a o kufru ani nehovořím…

    Chápeš mě špatně. Samozřejmě, že v economy class je málo místa. Samozřejmě, že nejde srovnávat jízdenku/letenku s nákupem vozu.

    Jen podotýkám, že výbava vozů se přeceňuje a jsme naprosto zhýčkaní. Projeď se třeba 1. třídou EC, nemáš tam nic než pohodlné sedadlo a klimatizaci. A přesto se naprosto pohodlně přepravíš na stovky km… A ve voze, ve kterým strávíš (neber to osobně) 20 minut denně, budeš řešit, jestli má vyhřívání a odvětrávání dva nebo tři stupně regulace… To je to, na co podotýkám.

  • [31]

    15/10/2015 v 20:49Redmex

    [26] u nas je cennikovo Superb L&K so silnejsim dieslom a manualom za cca 35k euro a to u nas ma v sebe takmer vsetko co sa da objednat.
    Rovnako vykonne BMW 3 v zaklade je 36k ale nema este ani tempomat. Po dovybaveni som bol na cca 47k a to som sa nedostal na uroven vybavy v Superbe. Velmi podobne to je aj u Mercedesu C. Cenovy jemnocit by to zlepsil, ale stale bude asi obrovsky.

  • [32]

    15/10/2015 v 20:58MariAchi

    Rohypnole: Když nastupuji do vlaku treba v zime, tak uz je v nem teplo. Nenastupuji do vymrzleho vlaku. Kdyz chci to same po aute, tak jsem zhyckany?

  • [33]

    16/10/2015 v 00:35rohYpnol

    foto rohYpnol

    [32] o webastu jsem nenapsal půl slova… Nicméně i tady je to docela pohodlnost, stačí pustit motor a nechat rozmrazit (i když ne všude tohle jde praktikovat, to uznávám).

    Jeden u nás to třeba praktikuje tak, že nastartuje auto jedněmi klíčky, nechá běžet, a druhými klíčky auto zamkne. Vůbec jsem netušil, že tohle jde. Přitom realtivně moderní auto – Zafira…

  • [34]

    16/10/2015 v 06:27MariAchi

    [28]

    Tak to jsem zvedavej, Odane, co nakonec vyberes 🙂

    Ale mozna nejakeho dealera ukecas, at ti par prvku vybavy z auta za mirny priplatek vymontuje 🙂

  • [35]

    16/10/2015 v 07:35iudex

    Ešte jednu zásadnú vec som zabudol: must have je pre mňa benzín. Práve som zaviezol svoj benzín do servisu a ako náhradné vyfasoval nafťák, trasľavý, vrčiaci, pedálmi a pákou vibrujúci R4 TDI, to je des. Takže must have pri konfigurácii R4 je benzín (už taká vyššia stredná je to iné, taký XF by som kľudne akceptoval aj s 300k V6d :-).

  • [36]

    16/10/2015 v 07:40webpaja

    Skvělý téma Mariachi! Nemíním se tu vůbec pouštět do diskuzí stylem co je a není rozmařilost a rozežranost, ačkoliv mě to u některých nicků nepřekvapuje. Jejich tendence co člověku stačí nebo nestačí je naprosto lichá.

    Pakliže se bavíme o daily caru, zcela jednoznačně vyžaduji:
    – Xenon, či LED
    – RWD v horším případě AWD
    – Vyhřívaná a klimatizovaná sedadla (aut co nabízejí obojí i vzadu je relativně málo, ale vyhřívání vzadu u dlašího auta bude)
    – čtyřzonová automatická klima, minimálně však separátní výdechy vzadu (automatická pak vždy, manuální je pro mě nefunkční
    – Příjemný multifunkční volant s jemnou kůží, toho se člověk dotýká neustále
    – Vestavěná navi…nesnáším kabely jakéhokoliv druhu a stejně tak bezdrátová nabíječka na telefon
    – Potahy jemná kůže nebo kůže + alcantara (vždy ale s opcí viz výše, navíc seřiditelná elektricky a s pamětí…občas se sveze někdo jiný a chci jen zmáčknout tlačítko, stejně tak pro cruising mám jinak sedačku než pro točitý okresky)
    – Silný motor s perfektním automatem a pádly pod volanty
    – Nastavitelnou a vypínatelnou stabilizaci
    – El. víko kufru
    – Rozumnou úroveň audiosoustavy, není nic horšího než když máš tichý auto a zvuk, který z nahrávky pustí maximálně jedny housle ve chvíli, kdy posloucháš smyčcový seskupení o deseti hudebnících
    – Tempomat, pokud adaptivní, pak s možností vypnout adaptivní funkci
    – Trojblik…dnes možná všude samozřejmost, ale je to vynikající věc, stejně jako Blind Spot Asistent
    – Samozatvavovací zpětná zrcátka a zpětná kamera

    A to je asi tak všechno, co jsem chtěl říct 🙂

  • [37]

    16/10/2015 v 07:41webpaja

    (35) Možná bych to specifikoval jakou potřebu výkonného benzínu v minimální konfiguraci R4 nebo vznětový jednotky R6/V6 V8 🙂

  • [38]

    16/10/2015 v 08:49iudex

    (37) Áno, i tak sa to dá povedať. 🙂
    (36) Skromnejšieho chlapca aby človek pohľadal: „som skromný, stačí mi mať všetko“. 😉

  • [39]

    16/10/2015 v 08:54Emel

    foto Emel

    Naprosto nutné:
    – nic. Optikou dnešních aut nic. Teď jsem jel základním Loganem minulé generace a vadily mi mizerné sedačky, ale jinak vcelku… kdyby to muselo být, tak by se dalo.

    Základ:
    motor, kožený volant, klima, centrál na DO, rádio

    Důstojný základ:
    + lepší motor, šestikvalt, tempomat, elektrická okna vpředu, loketní opěrka, palubní počítač, rádio s ovládáním na volantu a přehráváním USB/SD, nějaké ty airbagy

    Věci pro radost:
    + lepší motor, vyhřívané sedačky (ideálně nějaké lepší), parkovací senzory vzadu, bt handsfree, xenony nebo LED, adaptivní podvozek, navi, el. okna vzadu

    Hezké rozmařilosti:
    + lepší motor, elektrický kufr, prémiové audio, parkovací kamera, hlídání mrtvého úhlu, elektrické sedačky (případně s masáží a ventilací, ale nesmí zhoršit posaz), keyless, vyhřívané sklo

    Nechci:
    Extrémní kola, kožené sedačky bez ventilace, adaptivní tempomat bez možnosti vypnutí.

  • [40]

    16/10/2015 v 08:58Emel

    foto Emel

    mariachi: ještě k tématu nastavení sedačky – na výšku je páka normální, ne? Nadzvedávat se nemusíš, ta páka to vypumpuje. Naopak nešvar poslední doby je, že elektrické sedačky často nedovolí tak nízký posaz, což mi osobně vadí – mám sedačku na zemi snad ve všech autech.

  • [41]

    16/10/2015 v 09:00webpaja

    (38)…nene 😀 spoustu vymožeností jsem vynechal 😉

    (39) Jasně Emele! ty jsi na to kápnul a já zapomněl!!! Keyless!!! 🙂

  • [42]

    16/10/2015 v 09:14Emel

    foto Emel

    Když o tom tak přemýšlím… adaptivní podvozek je rozmařilost, pokud je ten základní akorát. A kožený volant je až důstojný základ, přinejhorším se dneska i ta guma dá udělat celkem příjemná.

  • [43]

    16/10/2015 v 09:35MariAchi

    [40]

    Musim to vyzkouset – popravde jsem tu sedacku dal hned az dolu a tak uz zustala 🙂
    Rozsah nastaveni je ale fantasticky, s elektrikou nemam zkusenost, to by mohl doplnit Dinar.

  • [44]

    16/10/2015 v 09:58boost.

    foto boost.

    [43] El. sedačky v BMW jsou opravdu o něco výše usazené. Seděl jsem ve stejném autě, akorát s manuálními, a rozdíl byl minimálně centimetr a půl.

    Souhlasím s Tebou, že ale štelování nahoru/dolů a opěradla těch manuálních je k vzteku. Na delších štrekách si rád sedačku trochu položím (jinak ji mám napřímo, tak jak to má být správně) – na tohle nastavování při jízdě je elektrika lepší.

  • [45]

    16/10/2015 v 10:58iudex

    (44) Ak si auto s niekým nestriedaš, zmena nastavenia sedačky je minimálna. Btw. ono ani na tie dlhšie trasy nie je rozumné v sedačke „ležať“, ako hovoril J. Červenka, aj pri tej bežnej ceste s rodinou sa môžeš zrazu ocitnúť v situácii, že musíš rýchlo zareagovať a keď sedíš príliš ďaleko od volantu, na dlhé ruky, nevieš tak dobre reagovať. Ja preto aj na bežných cestách sedím pomerne kolmo.
    Inak čo je problém s manuálnymi sedačkami v BMW? Je ich nastavovanie odlišné od koncernového, t.j. pumpovacia páka na sedák, kolečko na operadlo?

  • [46]

    16/10/2015 v 11:13MariAchi

    [45]

    Ano, je odlisne.
    V BMW to funguje na pruzinu, ktera sedadlo tlaci to krajni polohy (Vyskove nahoru a operadlo na kolmo) a ta pruzina je jistena packou.
    Chces-li tedy sedadlo vyse a operadlo vic kolmo, musis potahnout za packu nastaveni vysky, „nadlehcit“ se v sedadle, to popojede nahoru a pak se na nem usadis a tim sezenim si ho stlacis, kam chces. Pak pusits packu, ta zacvakne a je to. S operadlem to same – potahnes za packu, pritahnes se k volantu, operadlo se natlaci na tebe, tak se o nej opras, a az jsi v te sve pozici, pustis packu. Delat tohle za jizdy je poukazka na crashtest, zejmena ta zmena vysky. Zlate kolecko a pumpovaci packa. A jeste zlatejsi elektrika.
    Samozrejme je to u BMW pochopitelne, tam se tak nejak pocita s tim, ze tu elektriku koupis…

  • [47]

    16/10/2015 v 11:49HaroldKytka

    blow job assist :DD

  • [48]

    16/10/2015 v 12:22iudex

    (46) Tak to potom áno, pamätám si to z nejakého auta a bola to dosť otrava a počas jazdy ako hovoríš až nebezpečné. To je skrátka „výhoda“ prémie: núti Ťa priplatiť si aj za veci, ktoré by si inde neriešil, tým, že tie bezpríplatkové veci sú naschvál naprd (halogénové svetlá, ploché sedáky). Pretože nepochybujem, že by to dokázali spraviť super, ale kto by si potom priplácal za lepšie sedadlá, lepší volant, krajšie ozdobné lišty atp, teda veci, ktoré v každom aute sú. Ale aby som nebol nespravodlivý, učí sa aj mainstream, VW to má už celkom zmáknuté tiež.

  • [49]

    16/10/2015 v 13:27Dinar

    No, to je zase žrádlo!
    Je jasný, že sušnej a skromnej člověk v autě přece nepotřebuje klimu nebo větraný sicny, probírali sme to posledně s rohypnolama na uličnim vejboru a všichni sme se shodli. :))

    Podle mně je otázka „must have“ ovlivněná zásadně několika faktory a nedá se řešit obecně. Tedy ovlivnění rozsahem obvyklé seriové výbavy v dané době v dané třídě, věkem a opotřebením těla zákazníka a finančními možnostmi.

    Jinými slovy, když jsem dostal řidičák, měla auta volant a šaltpáku, za luxus byl považován kazeťák v autoradiu a výhřev zadního okna. Byl jsem s tím naprosto spokojen a v takto vybaveném autě běžně jezdil desítky tisíc km ročně. Dnes si používání takto „vybaveného“ auta neumím představit, z toho, co auta dnes z hlediska výbavy nabízejí bych než „must have“ volil spíše výčet „not needed“, který je u mě celkem krátký, nezajímají mně jízdní asistenty vč. adapt. tempomatu, HUD, věci kolem video zábavy… jinak chci maximum možného, limitem je čistě rozpočet na dané auto. 😉

  • [50]

    16/10/2015 v 13:48MariAchi

    [49]

    Ani ten blow job assist te nezaujal?

    A co dalsi asistenti – ti jsou prece pro tudlectu…bezpecnost a ta je jako to, no…nejvic, ne?! 😀

    Mozna jsem to mohl pojmout jako „co je no need“ a rozkouskovat to na deset blogu, ale to uz by vypadalo, ze ode me máchalové opisujou 😀

  • [51]

    16/10/2015 v 15:48Ondris

    [34] Podle všeho to bude Volvo V60, dealer se může přetrhnout – dokonce i vyhrabal skladovou D5.

  • [52]

    16/10/2015 v 16:21rohYpnol

    foto rohYpnol

    [49] vedeš laciné a trapné narážky, aniž bys použil mozek a zamyslel se. Ale co od tebe čekat… 🙁

  • [53]

    17/10/2015 v 02:21Pekelná Micinka

    foto Pekelná Micinka

    No v zásadě souhlas. Akorát mi přijde, že dobrou polovinu věcí by ti pokrylo dálkové ovládání přes smartphone, jak ho zmiňuješ na konci. Otvírání okýnek na dálkové ovládání, byť to asi bude součást nějakého paketu, mi přijde jako zbytečnost, pokud to nefunguje tak na 150m, protože nechat si otevřená okna, když se neblížím k vozidlu a nemám ho na dohled, to mi přijde jako bezpečnostní riziko. Funkce by se tak omezila snad jen na parkování za plotem doma, nebo u známých. Jednodušší mi přijde přijít k autu a zotevírat dveře, stejně, když je velký vedro, tak to tak rychle oknama nevyvětráš. Jak jsem psal, stejně to asi bude součást paketu a pak je to jedno, jako položka za kterou se platí se mi to jeví nadbytečné.
    Co by mi určitě vadilo by byla absence USB kvůli hudbě a špatně řešené ovládání čehokoliv na dotykáči, protože mám splašený ruce. Obecně bych dotykové cokoliv nejraději v autě vůbec neměl, bohužel za to se asi připlatit nedá.

  • [54]

    17/10/2015 v 05:18webpaja

    (52) Tak ty lítáš po ulici a vyřváváš „vlepte mi facku, vlepte mi facku“ a když jsi dostaneš tak se rozčiluješ? 🙂 Divný 😉

  • [55]

    17/10/2015 v 05:22webpaja

    (53) Žádnej paket, nevím jak japonci, ale evropský auta to mívají z velký míry sériově. Ať už máš auto na zahradě, nebo se k němu blížíš cca na 30m, zmáčkneš odemknutí auta a okna sjedou dolů. V klidu necháš chvilku odvětrat přehřátý vzduch aniž by jsi do auta musel. Výtečná a přitom jednoduchá věc. 😉

  • [56]

    17/10/2015 v 06:39woody-alien

    foto woody-alien

    Každému co jeho jest a proč si při zaškrtávání v příplatkovém ceníku nedopřát. Za sebe jsem ovšem časem zjistil, že pořád (i u daily car) beru auto především jako věc, kterou mám ovládat já, a některé prvky výbavy prakticky nepoužívám. Např. často zmiňované vyhřívání sedaček, ale divte se třeba i tempomat. Pokud se tedy bavíme o daily car:

    DŮLEŽITÉ
    použitelný motor, automat, lepší světla, denní svícení, trojblik, lepší sedačky, el.okna, el.zrcátka, centrál na DO, rádio s ovládáním na volantu, PC, klima (beru i manuální), parkovací senzory vzadu, příslušný počet airbagů.

    ZA CO BYCH PŘIPLATIL
    mlhovky, tempomat, některé prvky variability (např. sklopné sedadlo spolujezdce), autoklima, parkovací kamera, vyhřívané sklo, hermeticky uzavíratelná přepážka mezi předními a zadními sedačkami a bohaté, vysoce odolné polstrování prostoru kolem zadních sedaček. 😀

    ZA CO BYCH SI ZVLÁŠŤ NEPŘIPLÁCEL (když už to tam je, no tak to tam je)
    Soundsystém, navigace, všemožné asistenty, vyhřívání sedaček a volantu, Start/Stop, el.ovládání sedaček, střešní okno/panorama, rychlé pruhy. 😀

    Něco jsem jistě zapomněl, ale hlavně mě tohle téma přivedlo k zamyšlení nad politikou výbav Mazdy – konkrétně MX-5. Kurňa, pusťe mě na ně, já bych jim tu Revolution (Top) „pročistil“. 😀

  • [57]

    17/10/2015 v 08:32Emel

    foto Emel

    woody: tempomat na běžné ježdění jsem taky schopný oželet, ale dlouhé trasy kolem 1Mm+ je to must-have.

    Do Mazdy půjdu s tebou, orodovat za 6.

  • [58]

    17/10/2015 v 14:01čert

    Motor benzín + LPG nebo benzín +CNG, bez turba, 1600 až 1850 ccm, pohotovostní hmotnost ne více jak 1.300 kg, zrychlení 0-100 km/h do 12 s, max. rychlost nejméně 170 km/h, převodovka manuální 5 až 6 stupňů, redukční převodovka, pohon 4×4, vpředu Mc Pherson, vzadu víceprvek, ABS, vypínatelné ESP, pneu 185×15/65, světlá výška 180 až 210 mm, rozvor 2.500 až 2.600 mm,. Karoserie v interiéru dobře odhlučněná, tvrdé plasty nevadí, kombi, délka 4.100 až 4.300 mm, výška 1.460 až 1.520 mm, šířka bez zrcátek 1.650 až 1.700 mm, kufr 360 až 420 l, manuální klima, vyhřívané přední, zadní okno, zrcátka, trysky ostřikovačů oken i ostřikovačů světel. Okna ve dveřích na elektrické spouštění s oběma dorazy. Prázdný středový panel pro individuální zástavbu multimédií (něco jako když si konfiguruji hardware do krabice v počítači). s oddělenou částí elektroinstalace od elektroinstalace vozidla a s vlastním záložním zdrojem (=> po výměně akumulátoru auta není třeba nic znovu konfigurovat). Reálná průměrná spotřeba z mixu 90/130/město do 8,5 l/100, cena takhle nakonfirovaného auta do 450.000,- Kč včetně DPH.

  • [59]

    17/10/2015 v 14:03Emel

    foto Emel

    čert: evidentně popisuješ konkrétní auto, nejspíš to, co sis koupil nebo chceš koupit… tak nás nenapínej 🙂

  • [60]

    17/10/2015 v 14:07boost.

    foto boost.

    (58) To zní jak podmínky tendru ministerstva ČR. 🙂

  • [61]

    17/10/2015 v 14:20čert

    59, 60 Ne, opravdu nepopisuji žádné reálné auto. Ale fakt je ten, že si to umím představit jako dnešní evoluci původní Imprezy.

  • [62]

    17/10/2015 v 20:07MariAchi

    [56]

    Woody (a i ostatni, jez toto zminili) – pripisuju si do „must have“ trojblik, vubec mi nedoslo, jak moc by mi chybel, kdyby v aute nebyl 🙂

    A jako vzdy se shodnem u te MX-5 – vykopat z Reevolution to, co tam nema co delat (tedy vlastne skoro vsechno) a to by byla panecku jizda 😛

  • [63]

    17/10/2015 v 20:11MariAchi

    [61]

    Jojo – puvodni Impreza me napadla, kdyz jsem tu tvoji specku cetl 🙂

  • [64]

    17/10/2015 v 20:14MariAchi

    [53]

    K tem oknum: to bys fakt koukal, jak moc to pomuze i na 20m, pri letosnich vedrech k nezaplaceni…

  • [65]

    18/10/2015 v 21:52Pekelná Micinka

    foto Pekelná Micinka

    [64] Já netvrdím, že nepomůže, jen bych se bez toho obešel, zejména pokud by byl utaženěješí rozpočet a bylo by potřeba nějaké drobnosti oželet, ale jako samostatná položka, co by stála třeba 5 tisíc, tak to samozřejmě nic neřeší. Já myslím, že to ale bude dohromady s dalšími podobnými „zbytečnostmi“ a pak je otázka, kolik by takový paket/položka stála a co by zahrnoval/a. Další věc je však také, jestli se hypoteticky bavíme o autě v nižší střední do 500 tis, nebo nějakém základu vyšší střední třeba kolem 800, nebo o něčem se základem nad 1 míli.

  • [66]

    19/10/2015 v 06:52MariAchi

    [65]

    Ja jsem se prave nechtel bavit o nejakem konkretnim aute za nejakou konkretni cenu, slo mi o to vypsat veci, bez kterych uz bych dnes auto nechtel ani za opravdu hodne cenove jemnocitnou nabidku. Samozrejme, ze kdybych sel do auta s cenou nekolika milionu, chtel bych kuzi i na strope, ale to nebylo predmetem clanku 🙂

    Co se tyka elektrickych oken, tak v posledni dobe sleduju trend osekavat vybavu prave na plne automatice a bohuzel se za ni neda ni priplatit. Bud mas elektricka okna s automatikou, nebo je nemas vubec (fabia napriklad), u drazsich modelu pak je automatika automaticky (Octavia a vys napriklad) 🙂

  • [67]

    19/10/2015 v 13:29Pekelná Micinka

    foto Pekelná Micinka

    [66] Ano, a tak jak píšeš v druhém odstavci, u aut, co začínají výše, již může být standard, u nižších modelů nemusí být k dispozici vůbec. A jak jsem tedy zmiňoval, pokud bych to nedostal v rámci standardní výbavy konkrétního modelu a zvolené výbavy, nebo to nebylo nedělitelnou součástí nějakého paketu, který bych objednával i tak, obešel bych se bez. 🙂

  • [68]

    20/10/2015 v 07:25sgt

    foto sgt

    [1]
    tu by som to videl podobne ako iudex.

    Ale určite by som do „must have“ doplnil:
    – samostmievacie spätné zrkadlá (všetky)
    – vypínateľné podsvietenie palubnej dosky a stredového panelu.

    Keď sa jazdí potme a hlavne v zime, tak je to neuveriteľné o koľko viacej detailov vidí vodič, keď ho nič neoslňuje. Jeden z TOP bezpečnostných prvkov.

  • [69]

    20/10/2015 v 19:10_Karel_

    Emel: „orodovat za M6“ – výš píšeš, že rád sedíš „na zemi“, což i já, určitě jsem menší než ty a byl jsem zoufalý z vysokého posezu v M6 FL. Ty ne?

  • [70]

    20/10/2015 v 19:42Emel

    foto Emel

    Karel: ve FL jsem neseděl… není to náhodou (jako často) vada elektricky nastavitelných kožených seslí?

  • [71]

    20/10/2015 v 19:51_Karel_

    Byly manuální. U elektrických bych to chápal. Pro mě zásadní vada. Až budeš mít možnost, zkus.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

Auta a něco kolem…

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20181 Příspěvek
  • Říjen 20171 Příspěvek
  • Leden 20171 Příspěvek
  • Prosinec 20162 Posts
  • Prosinec 20151 Příspěvek
  • Říjen 20152 Posts
  • Srpen 20151 Příspěvek
  • Červenec 20152 Posts
  • Červen 20152 Posts
  • Květen 20152 Posts
  • Duben 20153 Posts
  • Březen 20152 Posts
  • Prosinec 20141 Příspěvek
  • Listopad 20141 Příspěvek
  • Říjen 20142 Posts
  • Září 20141 Příspěvek
  • Červen 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Leden 20131 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura