-
Hyundai i20 – co v testu nebylo
K tomuto autu mě přivedla prostá lidská zvědavost. Jednoduše mě zajímalo, na kolik jsou pravdivé ty neskutečně vychloubačné reklamy o nejlepším z nejlepších s malým sousedem v hlavní roli.
Na auto jsem se u dealera jen přeptal a hned mi byla nabídnuta zápůjčka na tři dny.
Takže o čem to dnes bude: Hyundai i20, motor 1,2/62kW, výbava nevím, ale asi Family+. Barva hnědá metalíza, kola plechová 185/65 R15. Interiér v dvoubarevné kombinaci béžové a tmavě šedé. Rádio bez CD, ale s Aux + USB, ovládání počítače na volantu, klimatizace, a toť vše. Cenovka, visící ze zpětného zrcátka s integrovanou směrovkou, hlásá něco ke dvěma stům a sedmdesáti tisícům, nicméně s malilinkatou hvězdičkou, ke které se ještě vrátím.
Motorizaci jsem si vybral zcela záměrně, neboť s motorem konkurenční Fabie 1,2TSI / 63 kW mám dost zkušeností a v testech se moc rozdílů nedozvídám. Hned po nastartování (mimochodem – otočením vyklapávacího klíčku) se musím kouknout na otáčkoměr, jestli jsem opravdu motor „nahodil“. Ano, jede, ale na volnoběh naprosto neslyšně. Ani po otevření kapoty není motor v podstatě slyšet, jen cvakání vstřikovačů. Nevím, jestli je mezi silnější a slabší verzí korejské jednadvojky nějaký konstrukční rozdíl, ale pokud ne, tak mi není jasné, co testeři SM slyšeli, když psali o šíleném hluku zpod haubny i20. Asi halucinace. Dávám za jedna, respektive za jééééééédna, řadící páka má opravdu dlouhé dráhy, ale je přesná a rychlost hezky zaklapla. Bohužel taky trochu hlasitě, ale co – jsme v „levném“ autě. Pouštím spojku a…a něco mi začíná bimbat, že prý nemám zavřené dveře. Je to tak, kolem dveří má i20 dvě těsnění, jedno ve skeletu a druhé na dveřích, a tak není snadné je prostě jen zaklapnout, je třeba s nimi praštit. To se časem jistě poddá. Takže prásknu dveřmi a práskám do koní.
Motor se rychle vytočí, ale už od necelých dvou tisíc otáček mi displej mezi budíky radí, abych zařadil vyšší stupeň. OK, ale to samé jde dál a dál, až tam mám při cca 45km/h pětku. Motoru to ale nijak nevadí, nehrčí, nevibruje, neprotestuje, jen hladce jede. Pouze při přidání plynu zvuk zhrubne, ale jinak žádné drama, nevadí mu motat se i pod patnácti sty otáčkami. Když píšu „žádné drama“ nemyslím jen drama zvukové, ale ani akcelerační. Zrychlení na pětku ze 70km/h na 90 km/h se odehraje asi tak od pondělí do čtvrtku. Ano, vím, že to je atmosféra, ale přece jedu v autě, které nastavuje měřítka třídy, a zmenšuje sousedy, hlavně ty z Boleslavi, kteří mají motory TSI a tak nemusí podřazovat na trojku, ale prostě sešlápnou plyn a jedou… A hned mám i další námitku: Po přeřazení nahoru, tedy z jedničky na dvojku, z dvojky na trojku a dále, se motor nějak zvláštně zadusí, než zase naběhne „tah“. Proč? Co je to zase za výmysl? Kdo to ladil? Je to nepříjemné, když prostě jen odjíždím z křižovatky, ale je to přímo nebezpečné, pokud předjíždím na trojku a musím přitom přeřadit na čtyřku. Za motor, jeho projev, a jeho sladění s převodovkou dávám palec dolů, tohle, prosím, ne. Navíc se při pokusu o rychlejší jízdu začnou projevovat limity podvozku. Ten je laděn, slušně řečeno, hodně naměkko. Nejhorší na něm je, že nedokáže v zatáčce zatížit všechna kola, většinu hmotnosti posílá na vnější přední kolo a to, díky vysokému profilu pneu, nedokáže udržet stopu v klidu a auto tak začne klouzat a vlnit se. V dlouhých zatáčkách s pozvolným nástupem, nebo v zatáčkách utažených je to vlastně i docela dobře, ale na rychlé přehazování levá-pravá honem zapomeňte! To samé se týká brzdění – je třeba brzdit před zatáčkou a v ní už na brzdový pedál nešlapat, jinak vám vnější přední kolo přijde nafackovat… Dobře, tak tedy klidnou jízdou na výlet po okolí. Jenže i tady vyskytuje problémek. Jsem zvyklý sedět tak nějak utopený v sedadle a levý loket mít opřený o opěrku ve dveřích. A ten loket mě začíná nějak bolet. Kolik by stálo vyrobit nějakou podušku o rozměrech, dejme tomu 15x7cm? Padesát korun? O kolik by to podražilo celé auto? O dvě stovky? Navíc je ta loketní opěrka ergonomicky dobře nastavená, je přesně v tom místě, kde má být a loket na ni naprosto přirozeně dosedne. Kam ale mám loket dát, když už je ta bolest k nevydržení? BTW.: Soused z Boleslavi v těch místech polstr má a loket nebolí. Začínám být z toho auta nějak rozčarovnaný – je hezké, ale odfláknuté. A protože si chci odpočinout a ulevit loktu, zastavuji a rozhlížím se po interiéru. Je vyveden v pěkných, dobře sladěných barvách. Na fotce působí kvalitně, ale při živém setkání to vypadá, jakoby byly jednotlivé plastové díly jen zacvaknuté do sebe. Toto není kritika, spíš naopak, je to jednoduchý způsob, jak dát interiéru šmrnc a nezdražit tím auto do sféry prémie. Navíc uvnitř nic, opravdu nic, nerachotí, ani nevrže. Před řadící pákou je místo na uložení mobilu(ů), vejde se tam opravdu hodně, jsou tam dvě zásuvky 12V, AUX vstup a USB, vše podsvícené. To je hodně dobré. Sice to svítí, jako ostaně vše na středovém panelu, modře, zatímco budíky a displej mezi nimi svítí bíle, ale co nadělám. Proč je ale hlavice řadící páky tak nesmyslně tvarovaná a odporně gumová? Volant je bez koženého potahu, ale nijak mi to nevadí – je sice tenčí, než bych chtěl, ale ruce po použitém materiálu nekloužou a ve spojení s lehkým, až přeposilovaným řízením (a taky se vzpomínkou na „kvalitu“ kožených potahů v i30 a i40) se příplatek za kůži jeví být naprosto zbytečným. Bohužel u „mého“ vozu se od cca 80 km/h ozývalo pískání od pravých dveří, čekal bych, že toto pořeší už při výrobě a ne že to bude muset ladit prodejce na place… Takže pokud půjdete nějaké to „hjondéé“ koupit, před zaplacením ho pořádně projeďte a závady nechte nejprve odstranit. Zapínám rádio, abych to pískání neslyšel, ale hraje tak neskutečně plastově, že ho po chvilce laborování s korekcemi (aspoň že ovládání je intuitivní a displej přehledný) vypínám. Svítí tak na mě velké hodiny. Rádio umí informace vypisovat německy, anglicky, francouzsky, rusky, polsky…ale česky ani slovo. Závistivci zezelenají…
Beru, neberu? Neberu. Největší chybou je motor, jeho přidušení po přeřazení a celkově slabá dynamika ve srovnání s moderními malými turbomotory – a také ve srovnání s N/A motorem Mazdy 2. Další chybou je absence smyslu pro detail – hlavice řadící páky, nesladěné podsvícení, nepolstrovaná loketní opěrka ve dveřích, absence češtiny, hrubý font na displeji mezi budíky. A nakonec cena. Asi takto: Zapomeňte na to, že rozpáráte polštář po babičce a vytáhnete z něj 239 900,-, které pak vysázíte na stůl před prodejce Hyundai a odjedete novým vozem z reklamy. Abyste měli aspoň rádio a silnější (nebo lépe řečeno tu méně slabou) verzi motoru 1,2, budete muset hrábnout do kapsy pro cca 275 000,- A to jsem nepřihodil za barvu a nezmínil se o tom, že výbavu Family+ dostanete za 0,- jen při využití financování, na kterém zase jen přeplatíte…
Ještě plusy:
– Opravdu povedený design a ergonomie
– Tichý motor, který může pracovat při nízkých otáčkách
– Spotřeba (já celkem za cca 700km 4,7 l/100km)
…a mínusy:
– Reakce motoru po přeřazení
– Kde jsou mé koně?!
– Nepolstrovaná loketka ve dveřích
Malé rychlé rozčarování… Mazda 2 – úplně jinde…
22 Responses to Hyundai i20 – co v testu nebylo
[1]
19/03/2015 v 20:17Ronault.
Tak za prvé, pěkně jsi mě naštval, protože na i20 se chystám tady já! 🙂 Nicméně budu muset jít trochu od lesa a to taky půjdu, protože bude srovnání s Fabií, kterou ty tam máš, Yarisem (oba jsem měl krátce) a teď mám na dva dny zapůjčené Clio… takže to bude hodně dlouhé.
Ale trochu si odhalím svůj blog dopředu a povím, že jsi moc přísný, já teda jsem z i20 docela mile překvapen, i ve srovnání s touhle výše vypsanou konkurencí a pokud i vzpomenu třeba na 208, kterou jsem jel před asi rokem a něco.
Nicméně s výtkami v podstatě souhlasím. Hlavně ten motor mě těmi rozjezdy taky dost překvapil a štval, měl jsem slabší 55 kW verzi. Ukazoval jsem to i prodejkyni, protože nechápal, co tím myslím a že teda zkusí ještě silěnšjí verzi, ael evideněn je to běžná věc u té jednadvojky.
Popis je od tebe přesný: „Po přeřazení nahoru, tedy z jedničky na dvojku, z dvojky na trojku a dále, se motor nějak zvláštně zadusí, než zase naběhne „tah“. Proč? Co je to zase za výmysl? Kdo to ladil? Je to nepříjemné, když prostě jen odjíždím z křižovatky, ale je to přímo nebezpečné, pokud předjíždím na trojku a musím přitom přeřadit na čtyřku.“
Jen u té slabší verze jsem to pozoroval jen do trojky, dále ne. Jinak ale tolik kritiky na motor jako ty nemám, když se vytáčí, jede docela na atmosférickou 1,2 obstojně.
Ale to si nechám asi na svůj blog, snad to přes weekend sesmolím. Máš ale pravdu, nicméně jsi až moc příšný, i20 právě tím komfortem a je pro mnohé kupce právě trefou, ne každý je závodník jako my dva, ale pak je teda jediný průšvih asi špatně napsaná mapa řídící jednotky motoru.
[2]
19/03/2015 v 20:54MariAchi
Rone, sorry, já to musel vyvrhnout za čerstva. 🙂
Máš pravdu, že na atmo 1,2 to jede dobře, kór v tak velkém autě, ale dnes tak nějak není důvod brát atmo 1,2, když už kdekdo dělá turbo 1,2, které líp jede a žere stejně. Jako základní motor je to OK, ve srovnání s tříhrnkem, ale za skoro tři kila už to v autě nemá co dělat. S tím zaváháním v tahu je to faux pas, nechápu a neakceptuju, pokud to dělalo i tobě, je to prostě vlastnost, ne chyba kusu.
Já vím, že to ode mně zní moc přísně, ale pokud mám závistí zezelenat, tak z i20 to rozhodně nebude. Nebýt těch vychloubačných reklam, koukal bych na to auto jinak.
[3]
19/03/2015 v 21:23Ronault.
Máš pravdu v tom, že za těch 30 je to moc a pak je otázkou, tedy ono to není otázkou, to bude realita, jestli ta 1,4 třeba něčemu pomůže… asi tolik ne.
Ta reklama je samozřejmě mimo, mimochodem, v jiných jazycích jsou tam úplně jiná slova… Já osobně teda řadím i20 vysoko, ale o tom až u sebe v blogu.
[4]
19/03/2015 v 21:33MariAchi
Vysoko… No, ja to reknu tak: Horsi auto, nez je tohle bych asi nechtel.
Co se tyka srovnani s Fabii, tak samozrejme jsem se pro ni stavil a pul hodky s ni pojezdil – kombajs 1,2 TSI / 66 kW. A co se tyka jizdy, je Fabie hlucnejsi od motoru, kdezto i20 prekvapive od kol. Ani jsem to v testu nezminil, ale v te i20 doslova slysis, po cem vlastne jedes. K cemu tam pak maji ta dvojita tesneni?
Aby Fabie strcila i20 interierove do kapsy, tak je treba prisolit, ale v kombinaci s motorem TSI uz mi ta trikilova cenovka nedela takovej problem.
Tesim se, co si o nich od tebe prectu, tak honem 😉
[5]
19/03/2015 v 21:52Ronault.
Fabie má sice lepší odhlučnění od kol, ale bacha na gumy, ta „má“ i20 měla Nokiany, Fabie Continental, pokud vím, a v tom teple už ty Nokiany, které jsou dobré na sněhu, jinak hučí hodně, zatímco Continentalky jsou (mám je na Meganu) jsou hlučnější jen na mokru proti letním, jinak tichounké. i20 má ale lepší odhlučnění od podvozku ve smyslu rázu na nerovnostech. To, co předváděla na místním totálním tankodromu, to je opravdu na svou třídu super, lepší než Fabie. Co se týka hluku od motoru, tak ano, jenže Fabie je od cca 90-100 km tišší od motoru, dlouhé převody turba jsou hodně znát. Co se týče interiéru, tak stačí u Fabie podle mě klidně Ambition, ten už je fakt pěkný a Hyundai vypadá ve všedch výbavách stejně, docela dobře. Mě každopádně u dobře vybaveného auta vyšla cena nižší u Fabie, docela výrazně. i s TSI.
Do zítra to nebude, možná po neděli. Zítra teprve vracím Clio a přes weekend sloužím.
[6]
19/03/2015 v 22:37Verny_2013
Spotřeba 4,7 l/100 Km – nechápu, pravda než jsem s tímto motorem vjel na dálnici, tak měl 5,7. A s dálnicí 6,7 dle PP, po dotankování 7,5 l/100Km. Toho problému při řazení z 1/2 a 2/3 jsem jsi teda nevšiml, ale podle toho jak to oba popisujete kdyby to tam bylo tak toho bych si všiml zcela určitě.
[7]
19/03/2015 v 22:50Ronault.
Verny – mě to pořád ukazovalo 6,1, furt… asi jsem to špatně vynuloval, po dotankování 7,2 l/100km, ale nemám mu to za zlé, opravdu jsem využíval potenciál motoru docela výrazně.
Nebylo to až tak tragické jak to píše mariachi, já si prvně myslel, že nemám vychytanou práci se spojkou, ale když máš auto tři dny, uděláš 250 km, tak začneš přemýšlet, že je problém někde jinde. Dá se tomu vyvarovat tím že hodně při přeřazení přidáš plynu a prodlouženě držíš spojku, ale je to taková na venek autškolská jízda… třeba si toho časem nevšimneš, ale okolí ano. Dokonce jsem to ukazoval dvoum lidem včetně prodejce a oba to uznali, kamarádka za volantem. Přesedl jsem hned do Clia a tam nic, pohoda, ve Fabii OK. Podle mě mají blbě odladěný plyn nebo řídící jednotku.
[8]
20/03/2015 v 05:50woody-alien
[7] Ron: Nebo je ta mapa motoru tajná, každej majitel i20 má jenom kousek a musí se jich sejít ví, aby ji dali dohromady a našli poklad. 😀
PS: Rychle to srovnání přes víkend dopiš, mohlo by se ti stát, že po úterku ti to z hlavy vymaže jeden obyčejnej lidovůz. 😉
[9]
20/03/2015 v 07:19webpaja
A soused z ACZ závistí zezelená! Tak zatímco redakce nebyla štonc se postarat o alespoň jeden kus testovací i20, tady Verny, Mariachi i Ronault vesele blogují a srovnávají.
Názorovej rozptyl jen ukazuje, jak vážně je potřeba brát redakční testy. Přesně tento druh subjektivity mám rád. Žádný předstírání všeobecně objektivního posouzení, ale přesně na komoru co vyhovuje a co ne.
Jestli je základní i20 komfortnější než Fabia, tak je to velmi dobrá střela na cíl pro lovce kořisti „cena od“. Chtějí nový auto, nevadí nižší výkon a tím pádem se dá dosoudit, že spíš než přesný vedení stopy a exaktní řízení je bude zajímat komfortní podvozek.
Tady si myslím, že škodovka dělá velkou chybu, zvlášť při ladění pérování pro českýho zákazníka. Jakoby si v poslední době většina automobilek řekla, že tvrdší je lepší. Pánové plánovači, to platí samosebou při vašich ranních nedělních pětiminutovkách s partnerkou, jinak je to nesmysl.
Motoricky je potřeba přiznat, že klasická, normami sešněrovaná a přidušená atmosféra dnes působí jako snaha astmatika běhat v inverzi Třincem. S tím už udělá málokdo něco zajímavýho a Mazda je jen posledním výkřikem…ojedinělým.
Jak Vernymu, tak tobě Mari obrovskej dík za čas věnovanej autu i blogu. Rone míč je na tvý straně hřiště 🙂
[10]
20/03/2015 v 09:28MariAchi
[9]
Pajo, dik! Mas pravdu, ze ten nazorovej rozptyl nas, bloggeru, kteri nejsme nijak vazani ke znacce, prodejci atd. ukazuje hezky, jak sterilni jsou dnesni testy, nebot ve vsech mediich se v podstate dozvis to same s pouze jemnymi nuancemi. Jakoby dostali nějaké pokyny „shůry“, mantinely a metodiku jak a co popsat, co zmínit, kde je možné rýpnout a co je striktně zapovězeno… Padesát odstínů…hnědi. 🙁
Ke spotřebě: Jezdil jsem s tím podle toho, k čemu auto sestrojili – jak píšu, klidnou jízdou po městě a okolí. 4,7 není problém, není problém ani udržet se v rozmezí 5,0 – 5,5. Ale rejpnu si: Za to samé jsem jezdil po okolí Vestce se 116i a to je sakra jiné kafe 😛
K tvrdosti: Osobně mi Fabie moc tvrdá nepřišla, i20 má prostě vysoký profil pneu, lepší srovnání by bylo třeba obě auta na 215/45/16″, tam by se podvozek hodnotil podstatně objektivněji. Jak už jsem psal – v i20 je doslova slyšet, po čem jedeš, po čem se kola valí, to Fabia je lépe odhlučněná, na druhé straně je v ní více slyšet motor v tahu. Při klidné, ustálené devadesátce je Fabie celkově tišší a není třeba ji honit po cestě, díky lépe naposilovanému řízení.
[11]
20/03/2015 v 10:41Dinar
Hele, muzikantskej, běž už kurde otestovat nějaké pořádné auto, bezvadně se to čte, jenže se tak svezu jen malýma plechovkama, zajdi do salonu něčeho zajímavějšího. 🙂 (palec) 😉
[12]
20/03/2015 v 14:14Ronault.
[8] Woody, jo to je možné 😉
[9] webpaja: nedávej vinu redakci auto.cz, že nemají k testu i20, i když jich před každou prodejnou Hyundai stojí 3-5 kusů a několik desítek jich Hyundai poslal svým prodejcům k téhle akci. Z jednoho nejmenovaného zdroje ne z redakce auto.cz jsem se včera dozvěděl, žecentrála Hyundai svá auta jen tak někomu nepučuje. Asi si pan V. dělá čárky v notýsku, kdo zlobil. A říkáš to správně a i já se o to opřu, že to měkké nastavení není nutně špatně, protože kupci malého auta jsou jen ve zlomku případů závodníci. Chybu však Hyundai udělal v té úvaze tu, že i20 nijak levná není, především vy vyšších výbavách je dražší než Fabie
Jinak Fabia není nijak tvrdá, to zase ne, naopak je hodně komfortní. Tcrdší je např. Clio… ale rozepíšu se u sebe. Vše záleží na Vás, budete-li se o weekendu moc zraňovat, nebudu mít čas napsat blog 😀
[13]
20/03/2015 v 15:41Emel
webpaja: nejel jsi náhodou dneska po Sokolovské s eFtajpem :-)?
[14]
20/03/2015 v 19:19MariAchi
Já ještě přidám zakončení.
Dnes jsem auto vracel a probíhalo to asi takto:
– Příjezd 8:05
– Kontaktování prodejce 8:06
– Krátká prohlídka auta zvenku + opis stavu km 8:07
– Podpis předávacích papírů 8:08
Ano, za tři minuty bylo auto vráceno, nikdo se nezajímal o to, jestli ho chci koupit, jestli se mi líbilo / nelíbilo, co si o něm myslím, žádný dotazník po zkušební jízdě prostě nic. Absolutní nezájem o to, co si potenciální zákazník myslí o výrobku, který teď tři dny používal…
[15]
20/03/2015 v 19:21MariAchi
[11]
Dináre dík, to bych moc rád, ale z AR Cars nějak na moje požadavky nereflektují 😀
[16]
20/03/2015 v 22:33Ronault.
[14] Tak mě taky nedali žádný dotazník, ale známe se s prodejkyní ještě z ix35 a tak měla zrovna čas, tak se dost vyptávala atd., dokonce jsem ji svezl a ukázal onen pokles výkonu po přeřazení… Jen mě překvapuje, že jsi najel 600? Já měl limit 250 a u ix35 jsem je nakonec ukecal na 500.
[17]
20/03/2015 v 22:50MariAchi
Takze jsi ji svezl a ukazal pokles, jo? No, nevim, jestli nechtela videt pravy opak 😀
Ja jsem se hned, jak mi nabidli zapujceni, zeptal, kolik je limit na kilometry, a rekli, ze zadny. A kdyz auto prebirali, nijak to neresili. Kolik to „tvoje“ auto melo najeto, kdyz jsi ho prebiral?
[18]
21/03/2015 v 00:09Verny_2013
odpověď mariachi
Tak já když jsem auto vracel do Aspekty tak se prodejce jakž takž zajímal, dokonce jsem vyplnil i krátký dotazník, ale je pravda že celý proces trval taky tak max 10 min. To když jsem měl půjčenou 308, nebo Octu TGi tak prodejci jevili mnohem větší zájem o zpětnou vazbu potenciálního zákazníka.
[19]
21/03/2015 v 07:27MariAchi
[18]
Ahoj, kdyz chces odpovedet na koment, tak muzes oznacit to cislo nahore v rohu, zkopirovat a do kometu ho vlozit a pak psat odpoved 😉
Co se tyka Aspekty, tak ti delaji Hyundai i Mazdu, ze?
Ja mel auto z Autolarosu, taky delaji to i to a pristup prodejcu Mazdy byl naprosto odlisny od pristupu prodejcu Hyundai.
[20]
21/03/2015 v 08:39woody-alien
[19] Nějak se nám ten Hyundai na Mazdu „nabaluje“. U nás zanikly dva salóny Hjondéé kvůli známému sporu dealerů s Vošickým, přitom jeden z nich, kam jsem jezdil s H1, byl ukázkou toho, jak by se to mělo dělat. Na trapnou akci „Srovnání se nebojíme“ s oholenou Octávkou se vykašlali, raději dělali všechno možné pro stávající i budoucí zákazníky. I servis měli na úrovni.
Pamatuju, že přišel chlápek a ptal se na ix20. A že četl, jak to odskakuje, a že jsou tam blbě umístěný tlumiče atd. Prodejce nespustil žádný obhajovací kecy o nepřejícný konkurenci, prostě mu řekl – Nejlepší bude, když si to vyzkoušíte sám. Pojďte, půjdeme se projet a když budete mít i po tom zájem, můžem Vám ix20 na víkend půjčit domů, ať si ji vyzkoušíte i po praktické stránce.
Nejde o to, jestli je ix20 krám za pár šupů nebo ne, jde o ten přístup. Se mnou např. přejímací technik dal řeč při každým servisu H1. Kafe a pokec o tom, co je dobře, co špatně, jestli jsem spokojenej nebo spíš ne…možná to ani zpětná vazba nebyla, jen zdvořilost, co já vím, ale dobrej dojem to rozhodně dělá. Jenže pokud se na salónu Hjondéé nevyskytuje slovo „prémie“ ve všech pádech a prodejce se nehodlá ztrapňovat srovnáváním i30 s Octávkou z Áček, tak nezapadá do představ páně Vrchního Velitele.
Takže co vím, tak prodej Hyundaiů převzal prodejce Mazdy a Hondy. Jak to tam dělaj, nevím. H1 už nemám a nový Pony zatím není ke koupi. 😀
[21]
21/03/2015 v 09:40Verny_2013
[19]
Tak zkouším systém odpovědi, až to odešlu tak uvidím jestli to funguje. Jo máš pravdu dělají už asi 20 let Mazdu, ale ta je samostatně asi nebyla schopná uživit, takže před nějakými 2 lety se vrhli i na Hjudaje. Je pravda že z prodejců Mazdy čiší taková větší hrdost nebo sounáležitost s Mazdou. A asi k tomu mají i objektivní důvod když se oběma značkama svezeš tak není co řešit.
[22]
21/03/2015 v 13:46MariAchi
[20]
Presne jak pises, Woody, je to o pristupu. Ti lidi, co mi auto predavali, i kterym jsem ho vracel, zkratka pusobili dojmem „vcera jsem prodaval plinky, pak jsem prodaval masti na uhry a tedka holt prodavam auta, no.“ Smutne, pritom ja bych s nimi o nove i20 pokecal, to by cumeli 😀
Komentáře nejsou povoleny.