-
Facelift po bavorsku
Díky drobné reklamaci po garančce jsem byl na pár hodin zbaven jedničky v lodičkách 😀 a abych se nenudil v hale u kafe, požádal jsem o nějakou předváděčku. Navíc kafe nepiju. A co se nestalo – nafasoval jsem klíčky od BMW 118d, která voněla novotou. Model po faceliftu, se kterým se ještě nestačili povozit ani prodejci, měl na tachu jen lehce přes 200km. S jedničkou jsem už jezdil, nečekal, jsem, že objevím něco nového, ale to, že lepím tento text, je důkaz, že mě auto dost překvapilo.
Nejprve pár slov o předfaceliftové verzi: Motor 18d – tedy čtyřválcový dvoulitr N47 – dělá kravál, absolutně nehodný jak cenovky, tak image výrobce. Kromě toho mu ale není moc co vytýkat. Táhne už od nejnižších otáček, není problém ho vyhnat až k pětce na otáčkoměru, nikde žádná výkonová, nebo momentová díra, jen hezký a uhlazený tah. K tomu překvapivá spotřeba, na své cestě do / z práce jsem v klidu jezdil hluboko pod pěti litry, a i při divočině si motor nenárokoval extra dávky paliva. Podvozkově mi pak sedla jen M-verze, jakákoliv standartní kola s RFT pneumatikami na hrbolech odskakovala, přitom se ale chovala při nájezdu do zatáčky až nepříjemně nedotáčivě – čím menší průměr kol, tím horší to bylo. Jen malá poznámka: Samozřejmě se bavím v intencích BMW jízdy, ostatní podobně motorizované kompakty by mohly jedničce jízdu jen závidět, no faktem je, že z klasické koncepce mohlo BMW vytěžit více, kdyby nelpělo na RFT pneu, kvůli kterým pak museli navrhnout hodně kompromisní podvozek.
Tedy pamětliv nedávné jízdy s předfacelift verzí 118d jsem usedl za volant zcela nové 118d, a spojení slov „zcela nové“ je na místě, posuďte sami: Nová není jen příď a záď, nový je i motor B47 s výkonem 100kW (místo 105), vylepšená je převodovka ZF8HP, nový je i inetriér, který má jiné sestavy a pakety výbav, a změn doznal i podvozek, který je…no vezmu to po pořádku.
Interiér „Sport line“ je v pěkné černo-červené kombinaci, sedadla jsou pak, podobně jako v řadě 2AT s elektrickým dofukováním bočnic. Tohle je vychytávka, kterou vřele doporučuji, vzhledem k rozsahovému fanatismu u BMW je to opravdu od extrému do extrému, takže sedadlo se dá nastavit od modelu „křeslo“ až po „skořepina“. Palubní deska je v podstatě jen retušovaná, samozřejmě se na ní dají naplácat i kusy porcelánu, ale pro ty, jež nemají auto jako dekoraci bude stačit kombinace hliníku a červených lišt. K tomu sportovní volant, bohužel bez pádel, neboť nebyla zaškrtnuta položka „Sport-automatik getriebe“, která umí i launch control. Zkrátka uvnitř je naprosto všechno vpořádku, je to jedno z nejlepších míst pro nadšeného řidiče. Je vidět, že BMW udělalo ústupek ženám v podobě 2AT, aby nemuselo ředit jedinečný charakter zadokolkového kompaktu, a jednička se (teď už bez lodiček) vrací zpátky do chlapských rukou.
Vymotávám se od CT a už první rondlík napovídá, že se děje něco výjimečného. Absence převisů dává pocit, že se auto prostě otočí kolem středového sloupku, ale po předchozí nedotáčivosti není ani památka. Najíždím na dálnici a povolená maximálka je na rychloměru během chvilky, přitom pedál plynu mám tak sotva v polovině jeho rozsahu. Ostatně i ta delší dráha pedálu plynu je tady opodstatněná, motor má charakteristiku hodně podobnou motoru NA, a pravá noha spolu s ušima jsou tak lepší rádce řazení, než šipka na displeji s „rozšířenými možnostmi zobrazení‘“. Já ale jedu na automat, je tam mód „normal“ a spotřeba rychle padá. A moje spodní čelist pomalu taky. Motor je totiž mnohem tišší, nehučí, nebručí, ani nevibruje s autem tak, jak to dělal předchůdce, přitom táhne minimálně stejně dobře a to přes fakt, že papírově je nová jednotka slabší.
Přepínám auto do módu „sport“ a vedu ho do zatáček, které dobře znám. A opět se nestačím divit – byť jedu na základních šestnáctkách RFT, podvozek nejen tlumí, ale doslova se zakusuje do asfaltu a po ubrání plynu nasměruje auto do zatáčky tak akorát na to, aby se při přidání a náběhu newtonmetrů mohla zadní kola opřít a vytlačit mě ven rychlostí, o které se mohlo předchozí verzi jen zdát. Volant přitom není mrtvý kolem středu, zabírá ihned a auto na jeho pokyny okamžitě reaguje. V podstatě mi naladěním tato verze Sport line připomíná dřívější M-verzi. A jako bonus podvozek perfektně tlumí nerovnosti, o dírách jen informuje, a na příčných vlnách neodskakuje, je dobře odhlučněný a umí být jak relaxovaný při plynulé jízdě mimo město, tak oporou při snahách řidiče si užít „echt BMW“. Pro dojezd zpátky dávám mód „Eco pro“ a jedu opravdu jako hodnej kluk, spotřeba klesá na konečných 5,2 l/100km. Zetefko v tomto režimu umí „vyřadit“ a plachtit, pokud nestojím na plynu a po dojezdu ani nemusím řadit „P“, jen prostě vypnu motor a vystoupím, auto si hodí péčko samo, zamkne se a ještě mi posvítí na cestu…
Po pravdě řečeno – jestli předfaceliftová jednička byla dost rozporuplným vozem, tak tahle verze po faceliftu ukazuje, že u BMW šli do sebe a jsou rozhodnutí udělat ten poslední zadokolkový kompakt tím nejlepším vůbec.
Edit:
Takto rozdilne udavaji vykon motoru 18d weby v DE a v CZ, kdy web DE uvadel rovnez 100kW, dnes uz to upravili na 110kW:
Auta a něco kolem…
- Září 20181 Příspěvek
- Říjen 20171 Příspěvek
- Leden 20171 Příspěvek
- Prosinec 20162 Posts
- Prosinec 20151 Příspěvek
- Říjen 20152 Posts
- Srpen 20151 Příspěvek
- Červenec 20152 Posts
- Červen 20152 Posts
- Květen 20152 Posts
- Duben 20153 Posts
- Březen 20152 Posts
- Prosinec 20141 Příspěvek
- Listopad 20141 Příspěvek
- Říjen 20142 Posts
- Září 20141 Příspěvek
- Červen 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Leden 20131 Příspěvek
66 Responses to Facelift po bavorsku
[1]
27/04/2015 v 14:32boost.
Takže jaký jsi jel podvozek? Sport Line totiž má standardní podvozek stejně jako kein-Line nebo Urban Line. Jestli to opravdu byl standard, tak klobouk dolů… Jednička potřebovala facelift – já si pamatuji holátko 116iA Sport Line jako „rozžvejkaný“ a takový fakt nijaký.
A ten motor je taky dobrá zpráva. Jezdí pod pět, ale za jakého hluku a vibrací… Už nikdy víc. Řetěz mi taky nepřidává na klidu. Jak je to u Tebe můžu-li se dotázati? 🙂
[2]
27/04/2015 v 16:21iudex
Zaujímavé. Bavoráky idú pomerne mimo mňa (čo sa skúseností týka), takže ako tu tak čítam, tak tie názory modrobielych, čo majú a skúsili, oscilujú od úplného odsúdenia aktuálneho smerovania BMW až po nadšenie. Takže ak by som ja niekedy kupoval vrtuľu, bol by som z toho akýsi zmätený, vaše blahorodie; a dinarova kombinatorika, aké podvozky, tlmiče, pneu a výbavové extras namixovať, aby to bolo ono, ma doráža úplne, až si hovorím, zlatý jednoduchý mainstream. 😉
[3]
27/04/2015 v 18:19MariAchi
[1]
Ano, podvozek byl základ, výbava Sport line.
A ten mezigenerační skok v naladění je opravdu značný.
Co se týká mého vztahu k motoru 18d řady N47, tak jsem v podstatě vše už napsal, kdybych šel zase do BMW? tak diesel už raději ne. Ale nový B47 by mě ukecal, co bylo dobré, to nechali a co bylo špatné, to vylepšili.
BTW: K motoru 18d ve zkoušeném voze musím dodat, že německý handbuch v autě i betriebsanleitung shodně uváděly 100kW/320 Nm, ale v presentačním mailu je 110kW/350Nm… Tak nevím, kde je pravda 😀
[4]
27/04/2015 v 18:32MariAchi
[2]
Iudexi, dinara nemuzes brat az tak vazne, on je lety vyjezdeny fajnsmekr, ktery ma rad specificky jizdni projev a tomu jsou BMW asi nejblize ze soucasnych „normalnich“ aut. Pro nas, obycejne smrtelniky, je podvozek BMW v jakemkoliv aute vrcholem toho, co si muzeme poridit 🙂 Bohuzel (vlastne spis bohudik) po projizdce v jeho kompaktu porad srovnavam ostatni auta prave s nim a tak nejak mi dochazi (ac se branim), ze po porizeni sveho dalsiho vozu…budu taky…ladit. Jsem asi nakazenej 😀
[5]
27/04/2015 v 18:48boost.
iudex: To rozpolceni a různorodé názory prameni právě z toho, kolik možnosti pohonu, podvozku atd. dnes D3 nabizi. Já mám takové pravidlo, ze vše standardní v klasickych BMW je naprd – podvozek, sedačky, volant. Takže za me to je vždy M podvozek, adaptivni neadaptivni, sport sitze a volant… Nemám toho tolik a BMW najeto, ale i mensi zkušenosti me takhle „navedly“. A asi s nim mám společne to, ze tihnu vic k te sportovnější straně.
Vis co, kdyby v kazdem větším Niederlassungu měli k projetí několik trojek, petek s rozdilnymi options, hned by to bylo jednodušší. Takhle musíš chodit po forech, hledat stávající majitele nebo křižovat Evropou. Prodejce ti řekne, ze pasivní podvozek už je out, tak ti nabidne adpative drive za 3k, pritom třeba někdy méně znamená vice…
[6]
27/04/2015 v 18:59boost.
mariachi: BMW.de píše 110 kW. Nespletl jsi si to náhodou s 118i – ta ma 100 kW. 😀
Já do doby, nez jsem nedávno projel 30d v kombinaci se ZF8HP, tak mi ten motor tak nevadil. Ale ted furt lituji toho, ze něco takoveho mi pod kapotou neklape. Normálně jsem z toho byl celkem vedle, jak to všechno fungovalo a jakým nenucene se to sbiralo z nízkých otáček a s jakou lehkosti te to přesouvá z bodu A do bodu B. Prostě R6 je R6 a basta!
Z motoru už se ozyva retez (typicky neduh N47), a ted jsem četl, ze BMW vydalo service bulletin na vymenu řetězu u těchto motoru. Tak auticko asi čeká v nejbližší době výlet do servisu.
B47 me tedy po Tvem testiku zaujal, tak bych něco rad projel.
[7]
27/04/2015 v 19:05wikinko
please smile prisim vysvetli mi, ako to myslis, ze v standardnom bmw je vsetko naprd. mam teraz na trojke so standardnym podvozkom najazdenych 150tkm, a podvozok je o galaxiu inde ako cokolvek ine. (passat, mazda6, mondeo, superB a pod). Proste ked si clovek ktory rad soferuje a obcas cestou na sluzobku zasanti, ani nemas inu moznost. Musim to sluzobne vozidlo o chvilu menit a nad nicim inym ako bmw ani nepremyslam…
[8]
27/04/2015 v 19:17MariAchi
BMW.cz uvadi taky 100kW a nespletl jsem se, dival jsem se do handbuchu nekolikrat, abych se ujistil, ze je pro 118d.
Nevim, s cim jezdis ted, ale B47 urcite zkus, maji ho ted v 2AT a v te nove jednicce. R69 to neni, ale osobne bych R6 asi trapil jezdim hodne kratke trasy a R6 je motor na delsi jizdy.
[9]
27/04/2015 v 19:18boost.
wikinko:
Třeba u trojky mi… na trojku přišel prostě moc mekky. Jel jsem take 3er na 19″ RFT a adapt. podvozku a prislo mi to oproti např. E90 o galaxii pohodlnější a nic mekciho bych teda nechtěl. Nesrovnavam s ostatními značkami, vc. tech, ktere zminujes, nebot nemam s nimi zkusenosti.
[10]
27/04/2015 v 22:34wikinko
pleaseSmile: tak nepis ze je to naprd, ked nemas s cim porovnavat 🙂 ale nie, napriklad tie sedacky naprd naozaj su. mam iba 180cm, sedadlo davam uplne dole aby som citil aj v zadku co sa deje, kedze volant uz toho moc nenakeca, ale stale ked sadnem do cohokolvek ineho (vacsinou koncern) tak mi to pripada ze (riadenim a naklonmi) soferujem twingo. a ako si pisal, menej je niekedy viac, v trojke je napriklad standard podvozok lepsi ako adaptivny. osobne by ma to otravovalo to furt prepinat (v meste comfort, na certovici sport…atd).
[11]
28/04/2015 v 07:20iudex
Mariachi: napadla mi jedna vec: už druhý v blog v krátkej dobe píšeš, že si bol s vrtuľou v servise a nebola to pravidelná servisná. Ts ts, pri nemeckej prémii také časté návštevy servisu, no neviem neviem… 😉
[12]
28/04/2015 v 09:20MariAchi
[11]
Dobrej postreh, ale zadna tragedie se nedeje.
Poprve to byly predni brzdove desky, holt pri mem stylu jizdy ani kvalita vrtule neni nic platna. Vydrzely lehce pres 60tkm, coz je vice, nez na podstatne lehci Fabii HTP.
No a ted to byla reklamace po garancce – neco po te jejich prohlidce chrastilo na kole, to se muze stat, nakonec to byl ten kryci plech kolem brzdy.
[13]
28/04/2015 v 12:03Dinar
[11] Jen nekecej, a co vnitřek? Po šedesáti tis. musíš mít všechno ošoupané, čudlíky ti zústávají v rukách, všude skřípání a zmar. 😉
[14]
28/04/2015 v 12:09Dinar
Mari, Iudex: když jste mě tu zmínili ohledně podvozkové kombinatoriky, tak ono to není tak složité, jak se to z popisů může zdát. Problém je spíš mít možnost si dneska něco u bmw vyzkoušet, protože všude samá čtyřkolka v empaketu a variant podvozku je při tom spousta. Řešení pro akt. bmw, které bych já doporučil, je neadaptivní m-paket podvozek s tím, že se vyhodí runflaty. Na naše cesty se mi to jeví jako nejlepší kombinace, která platí od 1er po 5er, jinde jsem nezkoušel.
Jo, a pokud jde o lehkost bytí mainstreamu, nevím, už i passat dneska umí variantami podvozku (s tím, jak to auto výrazně změní) zamotat hlavu. 😉
[15]
28/04/2015 v 12:11Dinar
Mariachi: pěkné sepsáno, jen to potvrzuje moje dojmy už od dob první E39, totiž, že nejlepší auta jsou bmw po faceliftu. Hlavní zprávou je určitě ten motor, konečně důstojný zvuko/hlukový projev. 😉
[16]
28/04/2015 v 12:15MariAchi
[13]
Tak samozrejme, ze dekoracni listy byly poskrabane uz pri koupi, ale to je v pohode, dal jsem misto nich porcelan a bridlici, koberce mam z Baumaxu takove ty stribrne a to vrzani vychytavam postupne, vzdycky neco nekam sprajcnu a je to zase na par kilaku v pohode, sice to neni Audi, ale chvilku se v tom jezdit da. 😀
Ten podvozek vidim stejne, co jsem mohl zkusit (a ano – je to vsude vsechno ve ctyrkolce s adaptivnim uplne vsim), tak jak jednicka, tak 4 GC – oboje s M-paket a bez ctyrkolky pro me perfektni, asi nejbliz tomu tvymu kompaktu. V podstate rikam, ze radeji standart bez adaptivu (pokud se nebavime o obludnych X-kach), nebot normalni tlumice a pruziny se daji vymenit za nejake Koni FSD a je vymalovano.
Ano, po faceliftu je jednicka hodne zadouci kara, moc se mi libi. Co se tyka toho poladeni zvuku motoru – ber to samozrejme, jen v kategorii chrochtaku, to jen az zase redaktori v mediich budou na vetvi z toho, ze „nejde rozeznat rozdil mezi dieselem a benzinovym motorem“…
[17]
28/04/2015 v 13:17Dinar
Motor, jasný že to nebude mít zvuk osmihrnku, jde o to potlačení R4 dýzl chrochtání.
Na 330d ten mpaket bez adaptivu mám, a je to přesně dle mých představ, ve srovnání s kompaktem měkčí, což je u daily car žádoucí. Koni fsd tam frknu, jakmile se mi bude zdát, že seriové tlumiče už nejsou stoprocentní. 😉
[18]
28/04/2015 v 13:28webpaja
(17) Takhle, je potřeba napsat, že podvozek jak ho máš ty, je komfortní a hravej zároveň. Neuraž se, ale je takovej až kočičí (bez poukazování na jistýho indickýho výrobce low-endu). Jemně a tiše našlapuje, funguje až překvapivě výtečně.
Už máš Apex nazutý? 🙂
[19]
28/04/2015 v 13:42MariAchi
S tim zvukem si pockej na prvni testy, to bude reci o tom, ze diesel od beniznu uz fakt nejde poznat. Nekdo to tam urcite napali 😉
BTW.: Perlicka – tahle nova jednicka ma v manulau umet meziplyny a udajne jeste lip, nez u 2AT.
330d? Ja myslel, ze jezdis svedskou trojkou :-O
[20]
28/04/2015 v 13:50Dinar
[18] Ne jedu na Barika, tj. drtím zimáky, letní gumy jsou pověra. :-)) Dneska mi jouda psal, že kola jim dojedou ve čtvtek, tzn. já přezuju nejdřív příští týden. Kua takovej byznys bych chtěl, platba předem, dodání do osmi dnů, já platbu provedl, oni dodávají kola už měsíc a půl.
[21]
28/04/2015 v 13:51Dinar
[19] Olafa mi na podzim rozpáral kamion na D1, trojku mám druhej měsíc. 😉
[22]
28/04/2015 v 14:22MariAchi
To jsou mi novinky, tak hlavne, zes to ustal bez uhony :-O
[23]
28/04/2015 v 14:24MariAchi
[20]
To beres primo od Apexu, nebo pres nekoho v CZ?
[24]
28/04/2015 v 16:25boost.
Dinar
Máš 18″ nebo 19″? A M Sport brzdy, nebo se ti zdály zbytečné (kromě toho teda, že vypadají líp), pokud jsi měl možnost je srovnat se standardními?
Taky si právě myslím, že pasivní M podvozek a normální gumy je pro naše prostředí to ideální… Ale většina si bohužel myslí svoje. A xDrive, hoši, xDrive je potřeba! 🙁
Apex wheels jsou super. EC-7 bych hned na povoz frknul. 🙂
[25]
28/04/2015 v 16:29Dinar
[22] To víš, švédská ocel to je kvalitka. 😉
[23] Je to přes dovozce, o něco dražší, ale nechci se starat o dopravu a proclíváni.
[26]
28/04/2015 v 16:40Dinar
[24] Pro mně Apex jedině ARC8, a musí mít rovný design ne kónické, v devatenáctkách váží jen 9kg. Brzdy standard, popravdě u emkových jsem nebyl sto odhalit v projevu a funkčnosti rozdíl, brzdy jsou určitě pokrok oproti E90.
[27]
28/04/2015 v 17:44MariAchi
Taky jsem uz z nekolika mist slysel, ze brzdy E90 standart vs MPerformace 6-ti pistky jsou nebe a dudy, kdezto soucasna generace pouziva bud dost dobre brzdy v serii, nebo MPerf. 4pistky sly s vykonem hodne dolu a tak rozdil neni moc velky.
No sam to posoudit nemam jak. Mel jsem sice moznost hodne levne koupit skoro nejete M-Perf 6-ti pistky, ale na X1 by to asi bylo zbytecne a navic X1 je jednicka v lodickach a tak by mi na ni nepasovaly 😀
P.S. Stejne je to trochu k vzteku, ze jak je BMW dobre, tak je to stejne spis takovy vice, ci mene (podle verze a setupu) dobry zaklad pro dalsi ladeni. O takovem Passatu, ktereho jsi tu taky zminil, se tohle rikat nemusi, toho proste koupis jak je, ojezdis ho, a dalsi prosim 🙂 Asi i tohle vytvari vztah k aautu jako takovemu i k vyrobci / znacce…
[28]
28/04/2015 v 18:00boost.
Dinar: děkuji.
Já jsem četl už někdy dřív, že brzdy na F30 jsou horší než dřív… Zajímavé. Brzdy jsou odlišné u různých motorizací, takže je možné, že rozdíly v performance nějaké budou.
Máme ty OEM Brembo šestipístky na jedničce a oproti trojce jsou o dost agresivnější a účinnější. Četl jsem na fórech, že ale vadnou na track days (samozřejmě záleží na stylu jízdy atd). V rámci vědeckého výzkumu by to chtělo na NS. 😀
[29]
28/04/2015 v 18:06MariAchi
Na jake jednicce?
[30]
28/04/2015 v 18:42boost.
135i.
[31]
28/04/2015 v 19:17MariAchi
No tak to ujde 🙂
[32]
28/04/2015 v 19:27boost.
Jednou to ten šestiválec + manuál prostě chtělo. 😀
[33]
28/04/2015 v 19:48Tomik_1
Pěkně popsaný Mariachi, četl jsem a jen jsem srovnával svý zkušenosti. 18d jsme měli ve dvou kusech v předchozích modelech. Všechno potvrzuju. Teď tam máme jeden s 20d a to je doslova motokára 🙂 Každopádně, po každý když do něj vlezu, tak je mi trochu smutno. Dřív to byl kus železa, osobitej design a krásný řidičský auto. Ten volant s posilovačem cejtim v ruce dodnes 🙁
Předfacelit mi přijde jak karikatura….
Iudexi, je mi jasný, že si zmatený, kdo by nebyl. V BMW je dnes hromada harampádí a ty musíš najít to pravý. Problém tedy jen je, že musíš vědět, co hledat. Něco placatýho s rozumným rozvorem a za mě ne s dieslem a měl by to víc než dvoulitr 😉
Dinare, M-kový brzdy nejsou v ničem lepší, jen dýl vydrží, nevadnou tak rychle. Jinak mě těší tvoje volba 330d. Prostě mohykán 😉 Nechci se tu rozepisovat, pač chystám další díly, ale jen s předstihem říkám, že jsem se zamiloval do 435i GC v Mpaketu. Jen mi to přijde brutální rozežranost to mít jako dejlikár s ročním nájezdem 40 tis.km 🙁 Takže se zase přiser…u a zase skončim u dvoulitru
Pleasmile: za 135i palec nahoru 😉
[34]
28/04/2015 v 19:52MariAchi
Tomiku…435i GC – tak to je pro me absolutno, slintam, pokud mzues, tak se nepris… a skoc do nej, kolikrat si za zivot takovou radost muzes udelat, no ne?
[35]
28/04/2015 v 20:01Tomik_1
o mě nejde, ale o firemní politiku 🙁 toužím po tomhle motoru od tý doby, co odlili první kus…Měl jsem ho půjčený na 4 dny a od tý doby, co jsem ho vrátil, mě nic nebaví…No není to důkaz zamilovanosti? 😉
[36]
28/04/2015 v 20:03Tomik_1
jo, jen pro doplmnění….pochopitelně v zadkolce
[37]
28/04/2015 v 20:20boost.
Tomik_1
Můžu potvrdit, že motor je v cajku. 😀 Pod 10 litrů naprosto v pohodě. Zařiď to nějak, to musíš prostě mít. A obzvlášť v kabátu 4 GC to je eňo ňuňo!
Tiše ti ty 4 dny závidím…
P.S.: Koukám, že se tu sešla vybraná společnost zadokolkářů. 😀
[38]
28/04/2015 v 20:31Tomik_1
Tak určitě… s tim můžeš pod deset,ale už za 11 je s tim spousty legrace 😉
Jak říkám, mně to moc vysvětlovat nemusíš, já v tom mám jasno.
Hele necháme toho, jak si o tom povídáme, otvírají se mi v srdci rány…a já se snažim trochu zapomenout 😉
[39]
29/04/2015 v 07:23MariAchi
Teda chlapi, jak vas tak ctu, tak vy si umite uzivat: 135i v manualu, 435i GC… Jeden aby vam zpoza volantu „jednicky v lodickach“ zavidel 😀
[40]
29/04/2015 v 08:23boost.
Máš dvě možnosti, pokud se nechceš lodiček vzdát: dotáhnout 35i z USA nebo udělat doma v garáži menší retrofit. 😀
[41]
29/04/2015 v 09:40MariAchi
Kdyz jsem videl cenu X1 35i v USA, malem me museli omejt, holt jinej svet. Uz jen ten fakt, ze to tam v nabidce je a tady ne.
Samozrejme i jednicka v lodickach jednoho dne doslouzi a pude z domu, ale lodicky uz kaslu, pujdu do echt BMW = trojka kombajs, nebo GT, nebo klidne i sedan, pripadne 4GC, byt asi ne 35i, jak uz jsem psal, ten motor bych umoril.
[42]
29/04/2015 v 09:57Dinar
Tomik, pleaseSMILE: 435i je jízdně lákavá varianta, pro mně je 330d vůbec první dýzl, benzin by byla logická volba, ale aktuální dýzlový R6 mě prostě přesvědčil. Nemám žádné ambice trojku tahat po okruzích, je to čistě daily car, u něhož je pro mně hlavní cesťácký projev. V tomto směru byla E90 tvrdá a hlučná, tam bylo třeba jít do 5er, F30 umí limo projev a přitom je to pořád relat. malé a obratné auto, takže win-win. Přínosem 35i je jednoznačně charakter a zvuk, ale musím říct, že R6 dýzl je v tomto pro mně zcela akceptovatelný, s bonusem tří až čtyř litrů na spotřebě. Čtyřku jsem ani nezvažoval, jednak je v ní přece jen o fous míň místa, jednak nemám rád bezrám okna, rozdíl v hlučnosti v dálničních rychlostem mezi 3er a 4er je znát. 😉
[43]
29/04/2015 v 10:49webpaja
2 Tomík…je potřeba si dělat radost ne? 🙂
[44]
29/04/2015 v 12:02MariAchi
Pane jo – Dinar v dyzlu… Mrknu z okna, jestli se svet netoci na druhou stranu 🙂
[45]
29/04/2015 v 12:34Dinar
To víš, to jsme my individualisti, co jdem vždycky proti proudu. Odborníci z acz diskusí prorokují dýzlům rychlou smrt a já mám nově obě auta v dýzlu, jak RRS, tak 3er. Na druhou stranu funguje zákon akce a reakce, což znamená, že nudný daily car v dýzlu nutně vyvolá potřebu nové víkendovky s atmo benzinem a manuálem. 😉
[46]
29/04/2015 v 12:38Tomik_1
Dinare, taky jsem to viděl na 30d, ale pak mě tak strašně upoutal 35 benzin, že je ten dýzl logická, nikoli srdcová, volba. A to 30 d je už pro mě fakt ultimátní řešení. Jenže jsem z mýho prvního dýzlu celkově tak nějak tou naftou přešlej, že tu úsporu zase tak jednoznačně nevidím. Když se Ti něco vydrbe, tak všichni najednou vidí, že se v Čechách prodává jenom špatná nafta. Takže je to vlastně čistě problém uživatele. Když se zeptáš, tak proč teda do Čech prodáváte vůbec motory naftě, když to víte…..tak jen pokrčej ramenama. Trapná, ale logická otázka. Další věc je, co Tě může čekat u oturbenýho benzinu.
Jednoduchá rada: Kup si, to co chceš, vždycky budeš něco řešit, tak ať Ti to alespoň udělá radost 😉
[47]
29/04/2015 v 12:51iudex
Tak som rád že tu spomínate 4GC, to je aj moja ideálna voľba (v benzíne), len som mal v poslednej dobe pocit, že všetci hardcore vrtulkári nad ňou krčia nos, že to už nie je ono, že to nemá DNA malých mrštných zábavných BMW. Aj som si na nej zajednal predvádzačku, len akosi na mňa predajca kašle, holt nie som majiteľ prémie. 😉
[48]
29/04/2015 v 12:52webpaja
Možná trochu odpočím, ale sešla se tu u Mariachiho příjemná tlupa na pokec :-))
Tomíku, na poměry běžnýho dieselu zní R6 30d velmi pěkně. Rozhodně neuráží, pravda zvukomalebnost a tony 35i jsou jiný kafe. 😉
[49]
29/04/2015 v 12:54Dinar
[46] Jasný! 😉
U bmw to bylo vždycky tak, bez ohledu na třídu, že R6 posune auto oproti R4 na jinou úroveň. Taková 425d může být vymazlená jak chce, ale nikdy bych si ji nekoupil. 430d už je jiná liga, čistě díky motoru. A spec. poslední generace 30d je v mých očích zdaleka nejlepší dýzl široko daleko, nejen proto, jak jede, to umí konkurence taky, ale hlavně pro točivost a zvuk nahoře, tam kde V6 už jen utrápeně řve, leze z téhle R6 skoro osmihrnkové dunění. No, lahodný mechanický řev benzinové R6 to sice není, ale vůbec to neobtěžuje, je to takové muscle carové. A přitom už tam není otravná hlučnost předešlých R6d generací v nízkých otáčkách, pro kterou většina lidí v minulosti volila raději tiché audiny.
[50]
29/04/2015 v 12:58Tomik_1
jsem jak Coulombo 😉 vždycky mě napadne něco navíc, jen co to odmáčku…
S tím hlukem jsem si taky myslel a automaticky jsem to zamítl, ale když jsem vyzkoušel, tak mi to nějak strašný už nepřišlo…jinak:je to horší, ale už mi to tolik v tomhle měřítku nevadí
[51]
29/04/2015 v 13:00Tomik_1
Dinare, s tím naprostý souhlas. Se dvoulitrem nebo třílitrem jsou to komplet jiná auta. A ten dýzl je krásnej, o tom žádná. Už jsem ho tu zmiňoval…
[52]
29/04/2015 v 13:00Dinar
[47] Už jsem to tu v diskusích párkrát psal, s každou generací nových bmw přichází pláč a kvílení, jak už to není ono. Osobně to pamatuju od příchodu E36, sice nebyl internet, ale v Autocaru měli okénko čtenářů a tam se plakalo snad rok. Stejně tak testmani. Je to furt dokola. F generace je jízdně lepší než E generace, v klasických třídách, jediný průser, a uznávám, že ne nepodstatný je pro bmw přechod na elektromech. posilovače, ty prostě zatím neumí a řízení je horší.
Jestli na tebe bude prodejce kašlat, můžu ti domluvit 4er u nás. 😉
[53]
29/04/2015 v 13:02Tomik_1
Díky Dinare! Určitě se ozvu 😉
[54]
29/04/2015 v 13:27Tomik_1
Pájo, máš recht,je to tu jak u táboráku. Milá diskuze, kdybys jen viděl odkud všude píšu a stojí mi to zato 🙂
[55]
29/04/2015 v 13:39Tomik_1
Iudexi, mě 4GC v tý konfiguraci přijde řidičsky jako jedno z nejlepších aut, co BMW dneska dělá. Ta trojka je logicky tužší a tišší, ale ta čtyrka je prostě sportovně sexy 😉
[56]
29/04/2015 v 13:47iudex
(55) Súhlas; mne sa ostatne posledná móda „päťdverových kupé“ trafila do vkusu, sú to v zásade praktické a rodinne použiteľné liftbacky v elegantnom vydaní. A5 SB to začala, je už ale na konci životnosti a 4GC je ako novinka logicky vizuálne ďalej. Že bude sedan tuhší, ako lift s veľkými zadnými dvermi, je logické, ale problém v tom nevidím; či je 4er stiesnenejšia, ako 3er, to by som od pohľadu nepovedal (práve naopak), musím si to vyskúšať.
[57]
29/04/2015 v 13:55Dinar
[56] 3er a 4er GC jsou uvnitř na šířku stejné, na délku taky, ale v 4er je vzadu těsněji kvůli nižší střeše. Zas má praktičtější kufr, páč liftback. Tvé zalíbení v GC chápu, je to krasavec. 😉
[58]
29/04/2015 v 14:04boost.
Jak jsem už nahoře, 30d v automatu je neskutečně příjemný „package.“ A opravdu to auto posune o level, ne-li dva, výše. Biturbo R4 s podobnými parametry prostě R6 nenahradí. Ten nadhled a lehkost s jakou se to sbírá „vocpoda“ až nahoru, kde jak píše Dinar, to nezní vůbec špatně… To mě dostalo. 🙂
330d musí být opravdu příjemné a zábavné svezení, a taky úsporné. Já jel 30d v X3.
Jsem zvědavý, o kolik lepší budou R6 nové generace. Facelift trojky již za týden by the way!
[59]
29/04/2015 v 14:06boost.
Jinak… Nedávno jsem potkal E46 M3. Vždycky mně udělá radost a pak mě rozesmutní, neboť už asi nikdy nebudu mít příležitost se v jedné svézt. Ten zvuk S54 mě i na Youtube dostává do kolen. 😀
[60]
29/04/2015 v 14:07MariAchi
Za tu slezinu tady jsem moc rad, to zahreje, i kdyz je venku zima na Barikovy zimaky 😀
Co se tyka soucasnych dieselu, tak to Dinar popsal trefne, zkratka za tou eurotouhou po dieselech nestoji fakt, ze „to“ naridil Brusel, ale fakt, ze dnesni diesely jsou tak dobre, ze kupovat benzinak je pro normalniho smrtelnika, resiciho naklady az v prvni rade, zbytecne.
[61]
29/04/2015 v 14:20iudex
(58) Ako som výhradný zástanca benzínu (v bežných autách povedzme do veľkosti Superba) a dízel principiálne odmietam, tak som po poslednej skúsenosti zmenil názor. Konkrétne som mal možnosť porovnať hneď po sebe stuttgartské 250 a 350 CDI (pardón, teraz Bluemotion a onedlho už len d). A úplne ma dostal ten dramatický rozdiel v prejave oboch motorov. 250ka výkonovo OK, ostatne má cez 200k, ale ten charakter typický nafťák, spomalený, hlučný, vibrujúci, skrátka degradujúci celý dojem inak fajn auta (CLS). Kdežto 350ka bola iný svet: suverénna, neskutočne silná a pritom kultivovaná, žiadne dízlové dunenie, len hlboký zvuk, ktorý bol (že to ja poviem) normálne príjemný na posluch. Skrátka ten rozdiel R4 vs. V6 bol a nečakaný a vyššiu strednú prémiu by som nekúpil nikdy s R4 dízlom, práve ten šesťvalec to dostáva na úplne iný level. U BMW konkrétne povedať neviem (posledná skúsenosť bola rodinná X5 30d minulej generácie, kde ma ten dízel nepresvedčil), ale ako píše dinar, posledná generácia motorov je zase inde a preto verím, že k rovnakému záveru ako pri M-B by som dospel aj pri BMW.
[62]
29/04/2015 v 14:26webpaja
(61) Vše v kontextu plánovanýho užití auta. Jak děti rostou, přibližuje se mi doba sedanová… A další věc je, jak moc jsem si zvyknul používat volítanýho špindíru na běžný ježdení, tak si pomalu říkám, že těch 30kkm ročně s kočkou je možný dát i v benzínu.
Díky postavě africkýho dálkovýho běžce si umím čerstvě představit XE, ale do doby novýho R6 v naftě jen a pouze s benzínem V6S.
U BMW mám jasno, Dinarova R6 ať už spaluje cokoliv, nonRFT a RWD je řidičsky super, drobnej problém s řízením je patrnej, ale ne zcela zásadní. Když to srovnám s 4GC, kterou jsme zkoušeli ve verzi 20d a samozřejmě x-drive…
[63]
29/04/2015 v 14:29webpaja
(61) koment (62) byl k 60… 🙂
Iudexi, když jsem vyzkoušel XF 2,2d, byl jsem z toho tak rozladěnej, že bych něco takovýho nikdy nekoupil. Nedůstojný, neochota točit, sice utlumenej, ale stále chrochta, zvenku tragédie…
350CDI mám slušně najetou a 250-tka vedle ní opravdu nemá v rámci prémie pro podobně zaměřený lidi smysl.
[64]
29/04/2015 v 14:50Tomik_1
Dinare, taková technická drobnost…pochopil jsem, že tam máš M-paket, tzn. včetně M volantu 😉
Nemáš pocit, že se skrz jakýkoliv nárazy na „řízení“ a tu tyč s volantem šíří takovej tupej-dutej zvuk do interiéru? Přijde mi, jak kdybys bouchal do novodurový trubky. Funguje to dokonce i při poklepání na volant? Všiml jsem si toho krátce po převzetí auta a tím, že jsem s tím strávil následně 4 dny, jsem si toho postupně všímal víc a víc, až mi to lezlo dost na nervy… Ale pač jsem si u jinýho M-paketu (teda modelu) ničeho takovýho nevšiml, vyhodnotil jsem to jako kusovou záležitost….
[65]
29/04/2015 v 15:38Dinar
Tomík: u mně je to trochu jinak, mě se m-paket na trojce nelíbí, takže ho jako paket nemám. Mám mpaket podvozek jako option a mpaket volant samo taky, ale to co popisuješ mi auto nedělá, asi fakt věc konkrétního kusu.
[66]
29/04/2015 v 17:29boost.
To se divím. M paket je pro mě na F30/31 nutnost. 🙂
Komentáře nejsou povoleny.