• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > marko.blog.auto.cz  > DAF TurboTwin X1 & X2: Rendezvous with destiny

  • DAF TurboTwin X1 & X2: Rendezvous with destiny

    RALLYE PARIS-DAKAR Publikováno: 1. 8. 2008

    Úprimne, neviem ako presne uviest dnešný príspevok. Snáď iba takto: „Pocta autorovi môjho prvého obrazu!“

    Kamarát nádherne kreslí, tak som sa rozhodol splniť si dávny sen a zadal som mu prvú z mnohých kresieb „dakarských kamiónov“. A začali sme hneď s asi najväčšou legendou – Dafmi TurboTwin X1 a X2 z Rallye Paris-Alger-Dakar 1988.

    Práca začala výberom a triedením vhodných fotografií z môjho archívu. Desiatky obrázkov z dobových domácich a zahraničných časopisov, francúzskych a holandských kníh, VHS-záznamov ( :-/) , a digitálnych fotografií … kúsok po kúsku skladali obraz detailov, reklamných nápisov a tvarov auta. Objavovali sa tak rozdiely medzi predsúťažným rozmiestnením niektorých reklám, a ich reálnym umiestnením počas súťaže… Zároveň sa vyberala aj fotografia, ktora by sa z iného uhla „zvečnila“ na obraze.

    Nasledovala druhá fáza: kamarátov jemne predinfarktový stav, keď som mu ukázal čo bude kresliť a oznámil mu, že budem trvať na presnom a viditeľnom zobrazení všetkých reklamných nápisov… Vrámci tejto časti práce potom nasledovalo dodanie vhodných fotografických podkladov, ako aj opakované konzultácie (vrátane konzultácií o cene diela).

    Ďalšia časť práce už bola na ňom: po naskenovaní a zväčšení obrázkov si sám musel naštudovať jednotlivé detaily (a celok) a pustiť sa do maľovania. Najprv tak vznikla šablóna obrazu, ktorá pomohla vytvoriť základný tvar na tvrdom papieri. Potom nasledovalo viac ako 70-hodinové maľovanie obrazu so všetkými detailami.

    Výsledkom bol obraz namaľovaný technikou airbrush s rozmermi 1 x 0,7 m. A čo je na ňom presne zachytené? Dvojica továrenských kamiónov DAF – 1200-koňový, dvojmotorový TurboTwin X1 (štartovné číslo 600 – posádka: Jan de Rooy, Yvo Geusens, Hugo Duisters) predbieha na tvrdom púštnom povrchu svojích teamových kolegov s DAFom TurboTwin X2 (št. č. 601 – posádka: Theo van de Rijt, Cees van Loevezijn, Christian Ross).

    Obraz má ale aj skrytý príbeh. Pochádza z etapy Djanet-Djado, ktorá sa išla 8.1.1988. Zachytáva tak na trati obe vozidlá teamu DAF-VSD vo chvíli, kedy extrémne silné stroje ešte závodili v súťaži a s prehľadom viedli kategóriu kamiónov. Na druhý deň ráno, cca. 20km po štarte z Djada dochádza k ťažkej havárií „X-dvojky“. Na terénnych nerovnostiach sa X2 vznesie do vzduchu a v rýchlosti cca. 180km/h dopadne na tvrdý piesočný povrch. TurboTwin X2 fakticky prestáva existovať. Dvojica van de Rijt – Ross leží pri (a vo) vraku s ťažkými zraneniami. 31-ročný navigátor („v civile“ PR pracovník DAFu) – Cees van Loevezijn leží 30 m od vraku auta ešte pripútaný v utrhnutej sedačke. Mŕtvy. To čo nasledovalo potom, je pre „môj“ obraz už len budúcnosť. Jan de Rooy sa v cieli dozvedá zlú správu. Cez noc v Eindhovene rozhodujú o odstúpení celého teamu zo súťaže a de Rooy tak stráca nádej na etapové víťazstvo a umiestnenie do 10. miesta v celkovej klasifikácií. DAF sa takmer 15. rokov na Dakare neukáže. Vo vrcholnom ročníku Dakarov – 1988 – víťazí v kategórií kamiónov naša Tatra s Karlom Lopraisom, nasledovaná Liazom Jiřího Moskala. O rok neskôr kamióny vôbec nesúťažia a od ročníka 1990 je povolená iba účasť sériových strojov. Na štarte sa tak už nikdy neobjavajú super-kamióny v štýle Dafov TurboTwin.

    Na obraze je tak zachytený posledný deň – v ktorom ešte Jan de Rooy žil sen o nadvláde svojho teamu, – v ktorom ešte žil Cees van Loevezijn, -v ktorom existoval DAF TurboTwin X2, – a nakoniec (v istom zmysle) i posledný deň starých-dobrých časov Rallye Paríž-Dakar.

    A ešte malé upozornenie: To, čo vidíte na fotke nie je reálna krása obrazu. Fotografia (bohužiaľ) nie je schopná dobre reprodukovať veľkosť obrazu a už vôbec nie jeho reálnu krásu . To, čo vidíte na fotografí je len „chladný, technický“ odraz (Odhadujem, že tak cca. 30-40% reality).

    DAF Turbotwin X1 & X2. Formát: 100×70 cm. Tuš na papieri.

    DAF TurboTwin X1 & X2

TATRA 815 VD 6×6: On the way to…Ntjago (+…Moje Dakary) 12 kvízových otázok :-)

75 reakcí na DAF TurboTwin X1 & X2: Rendezvous with destiny

  • [1]

    1. 8. 2008 v 16:26T613

    Marko před tvým kamarádem je třeba smeknout! Nádhera!
    Pamatuji na doby, kdy mi otec koupil knížku o tomto ročníku 1988. DAFy, Liazky, Tatry včetně osmikolky, Soutěžní 405, motorky prostě nádhera.. co víc si mohl sedmiletý kluk přát.. a úplně vzadu studie budoucích soutěžáků Tatry a Liaz..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    1. 8. 2008 v 16:29jurajos

    Fuuuuuha…to museli byt bestie!!! Nemas aj zltu Liazku vo svojej zbierke? 8-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    1. 8. 2008 v 16:32Jozki.

    Citam citam a ked som prisiel k obrazku – prebehli mnou zimomriavky. Taku krasu som necakal. Tie detaily. Krasa. PS: Podla toho co som o Jan de Rooyovi cital jeho snom bolo vyhrat Dakar – s kamionom v absolutnom poradi. PPS: Kamarat je macher.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    1. 8. 2008 v 16:34T613

    (2) žlutou? Snad bílo, žluto modrou liazkou ne?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    1. 8. 2008 v 16:34Marko

    Ano…Peklo zvane Paríz-Alzir-Dakar od Jana Kralika – na svoju dobu a tunajsie pomery velmi kvalitna kniha. Ja som mal kolko?! ..12 rokov? A tusenie, ze niekde za hranicami vo Francuzsku asi existuju este krajsie knihy. Kym sa to moje tusenie naplnilo, preslo este dlhych dvadsat rokov….A dnes sa k tymto rocnikom strasne rad vraciam… je to nieco co sa z dakarom od cca.1995 neda porovnat ani nahodou. V roku 1988 bol Dakar na absolutnom vrchole.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    1. 8. 2008 v 16:38Marko

    2: Nie, Liaz zatial neplanujem. Resp. ano, ale az neskor. Dalsi obraz budu nase Tatry 6×6 v piesocnej burke pri troskach vrtulnika Thierryho Sabinea v rocniku 1986. Liaz (ten prvy: 100.55D) z roku 1985 je este v nedohladne… Obrazy su narocne na cas a pre mna aj na financne zdroje, takze Liaz je este naozaj veeelmi daleko… :-/

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    1. 8. 2008 v 16:41Marko

    3: Ahoj…kdeze si? myslel som, ze pod buducnostou VW budes diskutovat. A teba nikde! Alebo Ta zlakali teple kraje? :-)

    Jan de Rooy to definoval (aspon pred startom 10. rocnika) tak, ze chce vyhrat aspon jednu etapu v absolutnom poradi, a celkovo byt klasifikovany do 10. miesta v Dakare… Pariz vtedy „zdobili“ nadherne reklamy magazinu VSD s napisom „Tuzba zvitazit“. Bohuzial, ten plagat nemam ….zatial! (nevzdavam to).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    1. 8. 2008 v 17:28507

    NÁDHERA.
    Exkluzívny obraz, exkluzívny článok. EXKLUZÍVNE.

    Ako sa vlastne stala tá nehoda?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    1. 8. 2008 v 18:02Marko

    8. V case ked sa ta nehoda stala isla po lavej strane asi 500 metrov od DAFu posadka asistencneho Pajera II. tovarenskeho teamu Mitsubishi. Jean-Pierre Fontenay, ktory to Mitsu riadil to videl na vlastne oci. Hovoril, ze on isiel okolo 150 km/h a stale zrychloval, ked na pravej strane uvidel DAF, ktory ho predbiehal a tiez este zrychloval. V tom case odhadoval rychlost kamionu na 170-190km/h. Hned si vsimol, ze to nie je de Rooyov DAF, takze to musi byt Theov. Napadlo ho aj, preco ten kamion ide tade, ked je tam nerovnejsi povrch. A hned potom sa to stalo. Boli tam nejake tri nerovnosti. Cez prvu sa DAF prehupol, na druhej poskocil a na tretej sa vzniesol do vzduchu a po dopade narazil na pravy predny „roh“. To ho odrazilo a kamion si v zavoji prachu definitivne lahol nalavu stranu. Fontenay otocil Mitsubishi a bol prvy na mieste nehody…bol to aj on, kto spustil nudzovy signal Delta Charlie Delta (D-C-D , vo francuzstine dé-sé-dé: mrtvy) ktory je volanim v pribade ohrozenia zivota.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    1. 8. 2008 v 18:05507

    Ach, nechápem prečo išiel tak rýchlo. Ktovie do akej výšky sa vzniesol. Je to strašné.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    1. 8. 2008 v 18:39T613

    (10) proč šel tak rychle? aby vyhrál třebas

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    1. 8. 2008 v 18:41507

    11: A iný nešli tak rýchlo tade.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    1. 8. 2008 v 18:54T613

    (12) jiní nedosahovali takových výkonů jako DAFy, to byly skutečné formule 1 na poušti

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    1. 8. 2008 v 18:55507

    13: Já nechápem, že prečo išli tak rýchlo na takom teréne. To nevedeli, že je to nebezpečné?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    1. 8. 2008 v 19:21jurajos

    4)Tatro…tak zlto, modro, bielu. Ja si to presne uz nepamatam a moj Monty System by som nepovazoval za referencny ale-a teraz prepac, vzdy sa mi pacil viac ako cervena Tatra. 8-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    1. 8. 2008 v 19:43T613

    (15) nemusíš se omlouvat ;-) V Ostravě jezdí jeden autodopravce s Volvem FH16 a Liazkou a oba jsou v liazácké kombinaci ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    1. 8. 2008 v 20:13lorenz

    Kamarat ma evidentne talent, skoda preto, ze ho to taha ku gycu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    1. 8. 2008 v 20:15T613

    (17) čím je to kýčovité?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    1. 8. 2008 v 20:44Marko

    (17) Ahoj lorenz,

    kamarata to urcite ku gycu netaha. Ano, ma talent a vyuziva ho dobre -nielen v airbrushovych obrazkoc, aleaj v inych technikach. Vratane realnych navrhov priemyselneho designu.

    Ak ti obrazok pride gycovity, potom „vina“ pada na moju hlavu. Bolo to moje prvotne zadanie, ze to bude robene airbrushom. A on mi to vzhladom k mnou pozadovanym detailom potvrdil ako najvhodnejsiu techniku pre tento typ obrazu. Bolo by to mozne nareslit este ako „umelecku“ olejmalbu, ako to robi napr. Nicholas Watts http://themotorsportgallery.co.uk/ ale nad tym som nikdy neuvazoval. Popravde Watts je medzi ilustratormi motorsportu a aut v mensine. Malokto z prostredia, ktore je posadnute presnostou ma zaujem o rozvlacne tahy stetcom.

    Ak je to tak, ze povazujes airbrush za styl, ktory je gycovity ako taky, dovolim si nesuhlasit. To je asi uz aj prekonany nazor, vztahujuci sa k prvym americkym dielam techniky airbrush. Jezibaba na kapote auta, alebo na prilbe moze byt povazovana za gyc aj dnes (bez ohladu na to ci ide o airbrush alebo inu techniku), ale na zobrazovanie technickych „vyjavov“ (obzvlast aut, motoriek, lietadiel…) je tato technika najvhodnejsia (ak vynechame CGI). Ak to ma byt urobene fotorealizmom (alebo sa to fotorealizmu) priblizuje – potom je to podla mna dokonale.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    1. 8. 2008 v 20:45HotHatch

    prominte ze to pisu sem ale psal zezulkovi nekolikrat ale marne(to se dalo cekat) prosim vas nevite co mam udelat kdyz se mi clanky zborazuji v novaccich jen jako u mojeho blogu na celem webu se nezobrazuji?predem dik za odpoved

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    1. 8. 2008 v 20:57T613

    (20) počkat na Zezulku, ber to tak že toho má hodně

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    1. 8. 2008 v 21:00Marko

    (20) Aj ja myslim, ze Libor Zezulka sa Ti ozve hned ako bude mat cas. Treba pockat. Neviem ci Ti bude niekto iny schopny poradit, vzhladom k tomu ze zrejme pojde o nieco v „nastaveniach“ webovej stranky. A tam my pristup nemame.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    1. 8. 2008 v 21:05jurajos

    19)nieco na tom bude…dneska co dokazku ludia s airbrushom je neuveritelne…berme to tak ze sa ti pri foteni trochu smykla ruka! 8-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    1. 8. 2008 v 21:10Marko

    23) :-) …aj tak sa to da brat. Ja som ale naschval chcel, aby to bolo co najpresnejsie, ale aby bolo vidiet, ze je to kresba – aby na tom bola vidiet na prvy pohlad ta ovedena praca. (Cisty fotorealizmus je totiz o tom, ze pozres na to a v prvej chvili nerozoznas ze nejde o foto.) V tomto smere kamarat presne vystihol, to co som chcel a ocakaval.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    1. 8. 2008 v 21:11Navtech

    [21] T613 …jestli ještě rozváží ti pizzu s tim francouzskym šmejdem, tak to bude trvat hodně dlouho…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    1. 8. 2008 v 21:14Navtech

    Nějak v tý době si pamatuju, že pro mě šel celej Dakar do kelu. Matně si pamatuju, že to pro všechny byla velká rána a všechno se nějak začalo omezovat. Díky Tatře a Liazce to bylo i za komančů celkem sledovaný téma, ale jak se začaly měnit trasy, zmizela Paříž… Už to dlouho nesleduju, takže nevim.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    1. 8. 2008 v 21:18T613

    Navtechu o dost přicházíš. Třeba ta maďarská rallye se mi líbila

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    1. 8. 2008 v 21:24Marko

    No…havaria Dafu (a cely tragicky, ale uzasny rocnik 1988) bola prvou (ak neratam umrtie zakladatela rallye) z ran, ktore Dakar utrzil. Druhou bol paradoxne rozpad socialistickeho bloku, ktory na stranky novin ci uz priamo, alebo nepriamo (prva vojna v zalive, terorizmus) vrhli uplne ine temy. Dakar uz nebol tak zaujimavy. Dalsia rana prisla od r. 1993 v podobe zakazu tabakovej reklamy (ktora ale vazne postihla cely motorsport) a nakoniec tu bola taka „pliziva smrt“, ktora suvisela s tym rozpadom bipolarneho sveta. V Afrike, kde uz nevladla ideologia a peniaze ZSSR, alebo USA zrazu zacali ozivat sily, ktore uz nemohol nikto kontrolovat. Afrika sa tak zacala stavat nebezpecnym miesto a dakar bol stale viac vytlacovany na pobrezie, kde bol stale viac len parafrazou na tie povodne rocniky. Nevyhnutne tak muselo dojst k jeho kolapsu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    1. 8. 2008 v 21:35Kuba

    Obraz je nádherný :)

    A tohle video mluví za vše…
    http://www.youtube.com/watch?v=cUnWnx_rdps

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    1. 8. 2008 v 21:38Navtech

    …ta vrácená „svoboda a nezávislost“ států po celym světě se všude podepsala. Bohužel už se ty státy nedokážou vrátit ke svýmu křováckýmu životu a zůstali jim jen ty zbraně. Mám rád koloniální architekturu po všelijakých ostrovech kde po vycucání nerostných surovin jde všechno do kopru.

    Tatro, co je s maďarama a rally? Znám jen klobásy a uherák.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    1. 8. 2008 v 21:55nick02

    Marko: Pekný obraz so smutným príbehom v pozadí.
    Kuba: A pre rozšírenie „videotéky“ jeden podarený skok X1 http://www.youtube.com/watch?v=jnPxTAKgSd8&feature=related

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    1. 8. 2008 v 21:58T613

    super videa!
    Proč se mi zdá, že 80.léta byly zlatým věkem motoristického sportu? Všechno to bylo o balancování na hranici fyzických možností řidiče a fyzikálních možností strojů… škoda, že se již tyhle časy nikdy nevrátí :-/

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    1. 8. 2008 v 22:07Marko

    Ked sme uz pri videach, tak tu je jedno exkluzivne z predzavodneho testovania: http://www.youtube.com/watch?v=JgkUo7zWC9U

    (32) to sa Ti nezda. To tak aj bolo…80 roky (minimalne v rallye) boli vrcholnou dobou.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    1. 8. 2008 v 22:12T613

    (33) tak co chceme, když hlavní starostí šéfů FIA je, aby závodní jezdci vypadali jako „opravdoví muži“ a byli za všech okolností upravení :-(

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    1. 8. 2008 v 22:14element5

    Krásnej obraz, krásná reminiscence doby nezapomenutelného závodění … Už jsem s tebou, Marko, na téma Dakarů osmdesátých let jednou diskutoval a teď vím, proč na to máme stejný názor a stejné vzpomínky. V roce 88 mi totiž taky bylo 12 let.)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    1. 8. 2008 v 22:16nick02

    t613: Možno to bolo neskazenosťou častokrát amatérskych pretekárov a športovcov obecne. Veď nakoniec aj F1 je nudná práve odvtedy, čo ju sprofesionalizovali do dnešnej podoby. Divák si vypočuje pí-ár rečičky o balíčkoch, pneumatikách, tímovom duchu a novej zmluve pre pretekára. Na obrazovke mu naservírujú otáčky monopostu, usmiatu frajerku/manželku v depe a aj celebritu odvedľa. Zabudlo sa len na detail – predbiehanie.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    1. 8. 2008 v 22:22Marko

    (34) …jasne. Zjavne tam je kdejaka luza. To by WRC nevyzeralo tak ako vyzera. A ten desny navrh z rotaciou podnikov…a tie krajiny, co tam maju byt zaradene …to je fakt des!!! Ja keby som mohol, tak by som postavil taky kalendar, ze by bol zaujimavy aj pre vyrobcov, aj pre media. Uz ho mam tu v pocitaci…:-))))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    1. 8. 2008 v 22:22T613

    (36) myslím, že o tom to není. Chybí tam to hlavní – adrenalin.
    F1 nesleduji od doby co zemřel Senna, resp. od odchodu Prosta. Ti dva si dělali neuvěřitelné sviňárny, ale byli to páni jezdci. Jezdili na samou hranici limitu. Dnes? Chlustneš jim pod kola a jsou všichni venku. Nedejbože jim vem elektronické asistenty. Kukura to popsal dobře:“zapnu přenos z F1, koukám jak tam krouží.. najednou se vzbudím o hodinu a půl a oni stále krouží“.
    Rallye? Co je udělalo populární? To že lidé věděli, že ony stroj jsou bestie, do kterých vleze jen člověk bez pudu sebezáchovy. Obrovské výkony, „standardní“ převodovka. Dnes? Samá omezení, tu výkon, tu aerodynamika apod.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    1. 8. 2008 v 22:23T613

    (37) a taky uprav pravidla.. přiškrť elekronické pomůcky a povol uzdu výkonu ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [40]

    1. 8. 2008 v 22:30Marko

    (35)…ano. Vies, ja som si myslel, ze dakar musi byt legendou aj pre decka o generaciu mladsie. Lenze dnes viem, ze to tak byt nemusi. My, ktori sme vtedy ako mali clapci tieto veci silne vnimali, tak sme boli v inej situaci. Uprostred sedeho socializmu sa zrazu vynorili nadherne farebne kamiony, ktore boli naviac velmi uspesne v spickovom svetovom podujati. Bolo to, ako mat v CSSR kus z toho vzdialeneho a velkeho rallye sveta zo stranok casopisov. Tento pocit vzacnosti sa uz podla mna v slobodnom svete vytratil.

    A samozrejme, aj dakar bol v tom case o inom..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [41]

    1. 8. 2008 v 22:34PekelnáMicinka

    Marko: Krásný obrázek a poutavý text. Možná by si nám mohl autora představit trochu blíž, tedy aspoň jménem a třeba i jeho další práce. Určitě by si to zasloužil…

    Získal někdy Mercedes nějaké vavříny na RPD? Třeba takový Unimog se vyloženě nabízí… Tehdy mě ještě Dakar vůbec nezajímal a později jsem žádnou účast MB nezaznamenal.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [42]

    1. 8. 2008 v 22:42PekelnáMicinka

    [38] T613: Máš pravdu. Musím se přiznat, že na F1 koukám jen právě kvůli tomu, že může dojít k nehodě, to je vlastně to jediné napětí, které v tom závodu zbylo. Ale myslím, že v současném ročníku se to mění k lepšímu. Už si nepamatuju kdy, ale závodili hezky.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [43]

    1. 8. 2008 v 22:47Marko

    (39) ja by som kludne vratil na trate aj nieco ako boli auta skupiny B. Mozno je to hnusny pristup (a strasne politicky nekorektny, nehumanny) ale asi by zas zacali sem tam umierat ludia. Vratil by som to nebezpecenstvo, kedy okrem supera, casu zapasili jazdci aj so smrtou. Kto na to nema, nech ide hrat kuzelky… Myslim si totiz, ze ta krasa bola v nebezpecenstve, ktore bolo vsade doslova hmatatelne…

    Aj ten DAF: bol by takou legendou, keby nedoslo k tej tragedy?! Ok…bol by slavny, ale len jeden z vitazov. Ten silny pribeh je hlavne v tom, ze na start pride supersilny team s dvoma monstrami a vsetkym je jasne, ze nemaju na to porazit ho. A vsetko ide podla scenera, az dovtedy, kym tento team nie je porazeny vlastnou zbranou a vlastnou „pychou“. Prekroci nejaku hranicu…a vsetka ta moc je zrazena naspat na zem velkou tragediou. Je to velmi podobny pribeh, ako ten o Titanicu. Smrt a sebaznicenie niecoho velkeho, uzasneho, vitazneho z toho spravilo vacsiu legendu, nez keby to dopadlo podla ocakavania.

    A takto vznikali legendy – vratane Toivonena, takzej havarie Ariho Vatanena, z ktorej sa zazracne vylizal a vratil, alebo aj Sennovej smrti. A ta smrt robi legendy aj zo superov, ktori prezili – Kankkunen a Prost totiz neziju kvoli svojmu majstrovstvu, ale len kvoli stastiu ze po nich si smrt neprisla.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [44]

    1. 8. 2008 v 22:49nick02

    T613: Ono keď sa nejaké odvetvie sprofesionalizuje a začne sa okolo neho motať oveľa väčší kopec ľudí, záujmov (a oveľa väčšie kopce peňazí), skôr či neskôr je tebou popísaný typ adrenalínu vylúčený. Súboje Prost/Senna boli nezabudnuteľné. Rallye, to je iný prípad. Ten šport je čím ďalej tým menej populárny.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [45]

    1. 8. 2008 v 22:55element5

    Tak jsem se trochu zasnil u těch videí na youtube. Zmiňovanou knížku jsem tehdy od rodičů nedostal, ale někde se mi ještě válí notně odrbané vydání magazínu Dakar z téhož roku.

    Jo, naši piloti byli pro nás kluky opravdoví hrdinové, kteří dokázali pokořit celý svět. Vzpomínám si ale na jeden moment, který, alespoň pro mně, jejich auru lehce pošramotil. Když v jednou průběhu závodu kdosi „unesl“ tovární 405 a požadoval výkupné, média prezentovala snad Lopraisův komentář, že jim by se to nikdy nestalo, kdyby nocovali ve spacáku pod autem jako on. Vyznělo to tak, jako by piloty a vůbec tým Peugeot znevažoval, a v mých očích ho to tenkrát poškodilo … Až z odstupem doby mi došlo, že se v nejlepším jen něco ztratilo v překladu, ale že nejspíš jeho tehdejší výrok prošel před tiskem důkladnou revizí.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [46]

    1. 8. 2008 v 22:56Marko

    (41) Ahoj :-)

    Autora mozno po nakresleni dalsieho obrazku predstavim blizsie – bude musiet chciet on. Myslim, ze v automotive-oblasti zatial nic netvoril. Toto je jeho prve dielo (ak nepositam airbrush ilustracie na kapote auta, ktore sa ale motorizmu netykali).

    Mercedes? Rok 1983: Jacky Ickx zvitazil v polotavernskom 280GE medzi osobakmi.
    Medzi kamionmi to ale bolo pestrejsie. Vpodstate do prichodu tatry dominovali v kategorii kamionov a uspesne sa presadozbvali proti de Rooyovim DAFom. Tu su vsetko vitazne (obzvlast Georges Groine je velkou legendou):

    1982 Groine / de Saulieu / Malferiol MB Unimog
    1983 Groine / de Saulieu / Malferiol MB 1936 AK
    1984 Lalleu / Ducre / Venturini MB 1936 AK
    1985 Capito / Capito MB Unimog
    1986 Vismara / Minelli MB Unimog

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [47]

    1. 8. 2008 v 23:01nick02

    Pekelná Micinka (42): No pre F1 by bolo možno dobrým začiatkom zmeniť bodovací systém. Dvojbodové rozdiely sú nanič v časoch zmrazených motorov a spoľahlivých monopostov.
    Marko (43): Hehe, to bolo výstižné. Keď príde k najhoršiemu, teda nezáujmu, stále ešte možno zahrať na pudy človeka ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [48]

    1. 8. 2008 v 23:04Marko

    (45) ano – ten casopis taky „duhovy“ nadis DAKAR 88.

    Vies, ze sa to mozno ani nestratilo v preklade?! Mozno to mala byt taka vtipna poznamka, ktora vtedy vyjadrovala vseobecny nazor na team Peugeotu. On moc oblubeny medzi dakaristami nebol, pretoze bol extremne profesionalny a dobre zaisteny (a dost odtrzity). Vo francuzskych mediach vtedy koloval aj taky kresleny vtip (v L´Equipe), kde Peugeot uprostred puste narza do zdaleka jedineho stromu, z ktoreho pada tlupa mechanikov v overaloch Peugeot Sport.
    Proste, Peugeot nebol kvoli svojej extremnej angazovanosti prave oblubeny medzi tymi, ktori vyznavali (polo)amatersky duch rallye… Cize v tom to mal Karel Loprais (sice trochu srakasticku, ale) pravdu. Tym, co spavali pod kolesami aut, by zavodny stroj nikdy neukradli… (Nehovoriac o tom, ze dodnes ten incident nebol poriadne vysvetleny – ale to je uz iny rozmer.)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [49]

    1. 8. 2008 v 23:20element5

    Máš pravdu, taky si myslím, že to původně byla pouze vtipná poznámka, ale tištěné to každopádně působilo, jako by se nad ty paničky a fifleny od Peugeotu povyšoval. V širších souvislostech na to měl možná právo, ale stejně mi teď s odstupem doby připadá, že jeho prohlášení zde bylo prezentováno lehce zabarvené. V jakém roce se to vlastně stalo?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [50]

    1. 8. 2008 v 23:24Marko

    Je mozne aj to, ze socialisticke media tomu dal nejaky „ideologicky“ podtext…skusim to v pondelok pohladat v archive. Z tych casov mam v blokoch nalepovane spravy z dennej tlace z vacsiny cs medii – tak mozno to niekde najdem :-)

    Peugeotu sa ta „kradez“ stala prave v roku 1988.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [51]

    1. 8. 2008 v 23:25PekelnáMicinka

    [46] Marko: Ahoj. Asi bych tu měl vyskládat řádek stydících se smajlíků a prostudovat historii. V roce 88 jsem si totiž akorát hrál s Legem, a Dakar jsem vnímal jen z kusých informací v televizi.

    V příspěvku [19] si napsal: „Vratane realnych navrhov priemyselneho designu.“ A ještě k tomu co poznamenal lorenz. Já si nemyslím, že je to kýčovité. Možná by to ale chtělo větší, lépe vyfocenou fotku z přímého pohledu. Myslím, že při těchto „webových“ rozměrech z plagiátorství a padělání strach mít nemusíš.

    [48] Marko: Máš na mysli takový ten „splaě

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [52]

    1. 8. 2008 v 23:27PekelnáMicinka

    Pardon. …takový ten „splašený“ tmavě a světle modrý s červenými a žlutými doplňky, myslím, že to byla 405ka..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [53]

    1. 8. 2008 v 23:31element5

    Myslel jsem si to. No, byl to tedy celkem zajímavý ročník.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [54]

    1. 8. 2008 v 23:34Marko

    (51) priemyselnym designom som myslel napr. navrh stolicky. Myslim, ze coskoro bude mat vlastnu stranku – tazke tam si tieto veci budes moct pozriet ak Ta to zaujima.

    Ver mi, ze ja by som rad dal lepsie foto: Fotil som to 28x, a toto bol ten najlepsi zaber, aky som dokazal urobit :-/ Zo 7 megapixeloveho fotaku, v byte za dazdiveho dna z toho nedokazem dostat viac. Ak to fotim priamo, robi to divne odlesky na fotke, a cierna tam posobi podobne, ako ked das na c-b fotke reverzne farby. A posledny problem: tento blog mi nedovoluje dat sem foto v originalnej velkosti. Musim ho zmensit… Naviac, fotka zbavi obraz jeho cara tak ci tak. :-/

    Ano:-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [55]

    2. 8. 2008 v 8:27lorenz

    19: Mozno mas pravdu, ja neviem. Mne to pripada gycove, ale to co pises, sa mi zda tiez pravdive. Tak ci tak, vidno talent a tie DAFy boli uzasne. ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [56]

    2. 8. 2008 v 8:48Marko

    (55) Ak Ti pride gycovy priamo ten obraz, mozno to je tym skreslenim (stratou kvality pri foteni). Nazivo to fakt vyzera o niekolko tried realistickejsie….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [57]

    2. 8. 2008 v 9:30king

    Po jedne RZ rikal ridic P 405: Jel jsem cca 200 km/h a de Rooy me predjizdel.
    Skoda te nehody a nasledneho stazeni tymu ze souteze, protoze se nemohl ukazat chystany 1500konovy daf. Nehoda zase pomohla k 1. vitezstvi Lopraise ve specialech.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [58]

    2. 8. 2008 v 9:38Marko

    (57) na tom prvom videu, ktore sem dal Kuba (29) je v spidovom zostrihu Ta (podobna) situacia, o akej hovoris. P405 je tam predbiehany de Rooyom v rychlosti nad 200km/h :-) ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [59]

    2. 8. 2008 v 9:46king

    mam rocenku Dakar 88 se spoustou fotek, Daf 0-100km/h 8,5 s; max. rychlost 220 km/h

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [60]

    2. 8. 2008 v 10:24Baracudaj

    [57] king: Opravdu nádherný záběr ve videu jak vedle sebe uhání Daf se 405 T16, 80.letá nejkrásnější období rally vůbec.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [61]

    2. 8. 2008 v 10:59king

    Velka vyhoda dafu – stala 4×4, vetsina trucku jen v krizovych situaci prirazovala predni napravu. Skoda, ze 405 T16 coupe nebyla seriovka.
    Tu jizdu 405 po boku dafu mam v rocence na dvojstrance

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [62]

    2. 8. 2008 v 11:16Baracudaj

    [61] king: Pokud myslíš koncepci s motorem uprostřed, tak to by se asi jem těžko protlačovalo do sériové výroby. I když taková 205 T16 či Lancia Delta S4 Stradale se vlastně jako sériovky prodávaly, ale většinou je kupovali amatérské tými a dále s nimi závodili, takže dnes prakticky nejsou k sehnání.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [63]

    2. 8. 2008 v 11:29king

    na http://www.carclassic.com se obcas nejaka zavodni nebo civilni 205 T16 objevi

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [64]

    2. 8. 2008 v 12:03T613

    Rallye je stále méně populárnější kvůli těm omezením, jinak ji mám mnohem radši než-li formule. Podle mne v rallye jezdi ti praví páni řidiči. Ale sledovat motoristický sport? Proč je to nuda. Jediný adrenalin byl jednou ročně, když viděl šílené rusáky v Kamazech a lítající Tatry. Proto se mi líbily záběry z oné maďarské rallye, která částečně kompenzovala Dakar. Když člověk viděl letět žlutou Tatru ostrou zatáčkou řízeným smykem.. nádhera ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [65]

    2. 8. 2008 v 12:12Sleeper

    Ten, koho předjížděl tenkrát de Rooy, byl Ari Vatanen….Jo, nakonec mu 405ku ukradli, našli jí na skládce druhý den, ale už nestihl start v povoleném časovém limitu a vyloučili ho…. Ta Králíkova kniha je super…
    Marko: Nejsem si jist přepisem van Loevezijnova křestního jména, dobové prameny uváděly vždy „Kees“. Odkud jsi čerpal Ty?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [66]

    2. 8. 2008 v 13:15king

    to ukradeni 405 bylo dost pofiderni, aby si nikdo nevsiml odjizdejici 405 z bivaku

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [67]

    2. 8. 2008 v 14:11Baracudaj

    [66] king: Pokud jim to ukradli ze servisní zóny, tedy z místa kde sídlil tým pak je to zvláštní. Ale co když si jen Ari zajel do místní sámošky, a než se vrátil, byla fuč :-)).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [68]

    2. 8. 2008 v 14:11Baracudaj

    [65] Sleeper: JJ, to byl slavný Ari.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [69]

    2. 8. 2008 v 14:37king

    [67] Baracudaj:1) vsichni by ho videli odjizdet
    2) kdyby potrebovali nahradni dil, mohli ho vzit z 2. auta
    3) je divne, ze ho hned rano nasli, aniz by byl poniceny nebo vykradeny

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [70]

    2. 8. 2008 v 15:37Marko

    (65) Mam holandske knizky o Dakaroch 86, 87, 88. V tych knizkach je Cees. Takze predpokladam, ze v originale holandania vedia, ako sa pise ich krstne meno…:-) Inak, takym vseobecnym pramenom, ktore opisuju na internete (a bohuzial aj v knihach a casopisoch) jeden od druheho som sa specialne v pripade mien odnaucil verit. Prilis casto su totiz skomolene… Neveril by si kolko ludi sa v skutocnosti vola inak, nez je vseobecne uvadzane… Novinari ti poprehadzuju pismenka v mene velmi rychlo…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [71]

    2. 8. 2008 v 15:48Marko

    (65)(67)(69) dodnes o tom koluju dohady.

    Velmi pravdepodobna verzia je ta, ze pre Ariho Peugeot chybal nejaky nahradny diel, ktory uz nemali a museli ho poslat z Pariza lietadlom. Aby vyriesili situaciu, vedenie teamu zariadilo „kradez“ auta. To sa naslo par hodin po starte na miestnej skladke. Hned sa nasiel aj pachatel, ktorym bol clovek ucastniaci sa P-D. Nikdy ale nikto neobjasnil, ci to bol organizator, zavodnik, clen ineho teamu, alebo niekto od Peugeotu. Dodnes sa preukazatelne nevie, kto to bol, ani aky postih ho za to stihol.
    Samokradezi nahrava aj fakt, ze P405 T16 ako special mal velmi specificke startovanie, cize osoba, ktora neovladala tento proces, by auto mohla spojazdnit len s obrovskou davkou stastia. Obzvlast vo vnutornej servisnej zone Peugeotu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [72]

    2. 8. 2008 v 17:18king

    zas tak specificke startovani to nebylo, urcite s sebou na trase cca 700 km nevezl notebook a chcipnout jim to mohlo nekolikrat v dunach – tam nemohlo byt nic sloziteho. Motor 1,9 l 400 koni

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [73]

    2. 8. 2008 v 17:30Marko

    (72) Praveze bolo. V jednej z mojich francuzkych knih k Dakaru 89 je dvojstrana na ktorej je kokpit 405 T16 s popisom ovladacich prvkov. K nastartovaniu su tri polozky(!). Zvlastny zamok (nieco ako patentny bytovy), hlavny spinac, ktory pripomina vysuvaciu packu sitica, a este nieco co z fotografie nie je uplne zjavne o co by malo ist. Samo o sebe je to dost veci. Ak naviac existuje nejaka postupnost, resp. este aj nejaky „system poloh“ (mozno aj vo vztahu k plynovemu pedalu), tak to naozaj nemuselo byt pre laika tak lahke na rozbehnutie….

    Uz v case kedy sa tento inident stal, upozornovali media na to, ze to nastartovanie bolo velmi specificke…a, ze clovek, ktory s tym nepracuje by mal naozaj velky problem.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [74]

    4. 8. 2008 v 8:33Pierro

    Marko ďakujem Ti velmi za silný a krásny článok, rovnako ako díky tebe a predovšetkým kámošovi za nádherný obraz. Majster sa nezapre. Inak ako už kolegovia hore nadniesli, aj pre mňa je Dakarská súťaž velkou vzpomienkozu na moje detstvo. Tatry, Liazky a aj superDAFy boli pre mňa velkými hrdinami, rovnako ako mená Loprais, Jan de Rooy, Van de Rijt, Moskal – to boli pre mňa pojmy. V tých dobách bola dakarská súťaž jediným velkým pretekárskym sviatkom, o ktorom súdruhovia bez problémov v TV informovali a ktorý som denne sledoval. Je velká škoda, čo sa s touto súťažou stalo, mrzí ma že už Dakar nikdy nebude tým pravým Dakarom. Ale aj tak, Marko ešte raz – díky za krásne vzpomienky, prekrásny obraz a tradične bezkonkurenčný text…:o))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [75]

    5. 8. 2009 v 10:41roman

    cawko ak hento tvoj kamos naozaj kreslil technikou airbrush mohol by si ma nejak kontaktovat hladam fakt machra co by mi nakreslil nieco na moje auto airbrushom, napis mi na moj mail roman.bredik@centrum.sk dohodneme sa nejak, daj vedet ci by tvoj kamos co tak dobre kresli mal zaujem o take cosi dikes

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

marko.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Březen 20121 Post
  • Srpen 20111 Post
  • Červenec 20112 Posts
  • Leden 20111 Post
  • Září 20101 Post
  • Květen 20101 Post
  • Září 20091 Post
  • Červen 20091 Post
  • Srpen 20081 Post
  • Březen 20081 Post
  • Prosinec 20071 Post
  • Říjen 20073 Posts
  • Září 20071 Post
  • Duben 20071 Post
  • Březen 20074 Posts
  • Září 20061 Post

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Koronavirus ONLINE: Vláda probere další rozvolnění. A očkování pro lid... ONLINE: Kauzu Vrbětice a zapojení ruských agentů probere vláda. Odtajn... Bitva o Kavčí hory: Dětinské hrátky politických klik
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Češi řádili za Boston: Krejčí dvakrát pálil, Pastrňák 0+3. Chytil má a... Život jako na obláčku: Cristano Ronaldo dopřává své milované obrovský ... Třesk ve Spartě: Končí TOP bek i řada útočníků. Řeší se posila z NHL
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Psychicky nemocnému mladíkovi úřady odebraly brokovnici: Pořídil si dv... Ohlédnutí zdravotního bratra Tomáše za rokem s covidem: Tolik mrtvých ... Psychicky labilní učitelka a syn věčně na počítači, popsala máma peklo...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Hemangiom a oheň. Jak se léčí dva časté kožní problémy u kojenců? Rajčatové omáčky není nikdy dost! Tuhle variantu si zamilujete Objevte nejvýraznější koupelnové trendy roku. Vede mramor, technologie...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Palou slaví první vítězství v IndyCar, Grosjean nejlepším nováčkem GP Emilia Romagna 2021: Nejrychlejší kola a strategie Fotogalerie: Velká cena Emilia Romagna 2021
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Audio-Technica ATH-AWAS: prémiová, audiofilská Hi-Fi sluchátka z Japon... Teac PD-301DAB-X: kompaktní CD přehrávač s DAB/FM tunerem pro konzerva... Stavíme asistenta Živáka. Dnes ho naučíme poslouchat a mluvit česky
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Zápisník Nguyen Thuong Ly: Staří kádři Poslanci budou řešit regulaci Airbnb. Krátkodobé pronájmy chtějí omezi... Rizikové bondy, včetně prašivých, se vracejí na výsluní. Jejich hodnot...
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Rychlá svíčková Asijské kuře na pánvi wok Celozrnná vánoční kolečka
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Ha Giang Loop: Kouzelný okruh po severním Vietnamu okořeněný pestrou š... Z Čerchova zmizí zchátralé stavby: Zůstane jen budova bývalé roty, bud... Exploze barev a vůní: Probouzející se příroda odhaluje kouzelnou tvář ...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
Purkyňova 69, Lovosice Z holobytu je konečně domov! Jarka získala vysněnou kuchyni a útulný o... Trendy zahradám vládne letos beton!
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Rakovina prsu: 6 varovných příznaků, které nepřehlížejte. A bulka to n... Jak chránit zubní sklovinu a předcházet jejímu poškození Váhu ovlivňují i hormony. Co jíst, abyste udrželi jejich správnou hlad...
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Duchové pralesa: Lovci hlasů objevili nový druh Pustila jsem si porno Mass Effect: Legendary Edition nabídne i propracovaný fotorežim
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
"Necháváme tomu volný průběh," seriálový herec chce v padesáti dítě Lenka Kořínková v Prostřeno!: Co na to řeknou ostatní? TOP góly 27. kola: Ewertonův blafák nebo luxusní Ba Louův obstřel
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Zahradní bazén Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura