-
Kia Picanto vs Škoda Citigo … posuďte sami
Rád bych se v dnešním blogu (druhém v pořadí) trochu věnoval testům v renomovaných časopisech. Minulý týden jsem si koupil únorový AUTO TIP č.4. Nechci se teď konkrétně věnovat oblíbenému tématu „Koho chleba jíš, toho píseň zpívej“ , který je tak evidentní v našich médiích a to jak tištěných, tak v televizi, ale rád bych rozebral jeden jediný test z pohledu čtenáře. Konkrétně se jedná o test miniaut nazvaný „Adam proti všem“ na straně 54.
Aby od začátku bylo jasné oč mi jde, prozradím, sic se to nemá, že vítězem se stala Škoda Citigo 1.0Mpi. V testu soutěží (napsáno tak, jak je to v nadpisu):
Kia Picanto 1,25CVVT
Mini One
Opel Adam 1.4 Ecoflex
Renault Twingo 1.2 16V
Škoda Citigo 1.0 MPI
Hned ze začátku mne zarazí proč není uvedena u Mini motorizace. Možná proto, že je to šestnáctistovka, byť jen na 55kW. To, co začíná v úvodních několika odstavcích jako test věnovaný příchodu Oplu Adam do segmentu minivozů vrcholí o pět stránek později jako naprostý triumf nejmenší škodovky. Abych trochu zpřehlednil rozebíraný test, budu jednotlivé postřehy číslovat.
1) Hned pod výše zmíněnou úvodní statí je velká transparentní fotka všech testovaných aut, u nichž je vždy údaj o udávané spotřebě a spotřebě v testu, plus emise. Zatímco udávaná spotřeba je nejmenší u Picanta 4,5l, v testu vítězí … virbl … Škoda 5,3l, zatímco Kia „sežrala“ o 2,3l/100km více než udává. Kdo má nejmenší emise snad ani nemusím zmiňovat. Pomiňme nyní ostatní konkurenty a soustřeďme se na souboj Kia Škoda
2) Následuje pořadí aut se stručným shrnutím. Za zmínku stojí fakt, že zatímco zadní kotouče u Picanta nehrají dle testu velkou roli, bubny u Citigo pracují dobře a nechybí automatické brzdění.
3) Zatímco Kia zaujme cenou 185 tisíc, jenže se musíte zřeknout všech myslitelných nadstandardních položek, Škoda je na tom stejně, dokonce nemá ani schránku před spolujezdcem, naštěstí volba dražší specifikace Elegance neudělá vítr v peněžence. Tak se na to podívejme. Testovaná KIA s výbavou „se vyšplhala“ (cituji časopis) na 260 000Kč a kolik je to bezvětří v peněžence? Podle časopisu v závěru je cena testovaného Citigo 253 tisíc. Nutno uznat, že jsem tu čekal další kulišárnu, ale všechna čest autorům. Nicméně je třeba dodat, že srovnáváme 63kW/1,25l a 55kW/1l, takže těch 7 000Kč navíc na Kiu ve výbavě Exclusive neznamená nic.
4) Teď k samotnému testu. Začíná se karosérií. Po sečtení 11 kategorií vítězí KIA 92/81bodů. Následuje Pohon, u kterého se zastavím. Tady je to plichta 79/79, ale třeba kategorie zrychlení … z 15možných bodů dostává KIA stejně jako Škoda 9 bodů, přitom z 0 na 50 poráží Citogo o 1s a z 0 na 100 dokonce o dvě vteřiny!!! Trochu nefér ne? Trochu je mi záhadou, jak Citigo vyrovná pružné zrychlení Picanta, když má krouťák o 26Nm menší, ale budiž. Následuje kategorie komfort, kde KIA vítězí 81/78bodů. Pominu kategorii jízdní dynamika, kde Škoda vítězí 97/94, v autech jsem neseděl a budu věřit testerům. Poslední technickou kategorií je životní prostředí, kde opět vítězí Citigo 31/29.
5) Teď to ale přijde ….. po sečtení bodů časopisem vítězí v technické kategorii Citigo nad Picantem 375/356 … nějak mi to nesedí a tak beru do ruky kalkulačku. A ejhle, někdo někde udělal chybu … správně je to 375/366 pro Kiu. Podivné ne?
6) Následuje kategorie náklady, kde jasně nad všemi konkurenty vítězí Citigo i přes 7 letou záruku Picanta a to především díky podkategorii Základní cena a Sériová výbava/příplatky. Není divné, že když ve zhruba stejné výbavě přijde Kia 7000Kč dráž a prohrává 25/17, měla by být kategorie Sériová výbava/Příplatky vyrovnaná a ne 9/4 pro Škodu?!!!
7) I když pominu tyto podivné počty, vítězí Škoda Citigo nad statními se součtem 434bodů (nikoli 443 jak je uvedeno v testu) a druhá je Kia jen o 4 bodíky zpět a měla by tak být na druhém místě před Oplem Adam, který má mít správně 407 bodů.
8) Vrcholem všeho je přepočet Cena/výkon, kde se dělí cena auta počtem bodů. Zatímco Škoda dělí 253 000Kč špatně sečtenými (ve prospěch Škody) 443 body, Picanto najednou stojí skoro 326 000Kč, i když v úvodu článku je psáno, že testovaná verze stála 260 000Kč a dělí se opět špatně sečtenými (v neprospěch Kii) 411 body.
Co na to říct? Slušného mne nenapadá nic.
Peugeot 308 po 100 000Km Malý automobilový průvodce severní Francií
10 826 Responses to Kia Picanto vs Škoda Citigo … posuďte sami
[1]
2. 3. 2013 v 16:31lled
ahoj, muzes toto poslat na sefredaktora Auto Tipu? vitezslav.kodym@ringieraxelspringer.cz
a pak take zverejnit reakci? Diky.
[2]
3. 3. 2013 v 11:00matii
Zdar,
myslím, že pokud nejsou v redakci naprostí ignoranti, tak už minimálně o tom chybném součtu vědí.
[3]
3. 3. 2013 v 21:20rohYpnol
Ojedinělý stav nebp vyjímka potvrzující pravidlo? Mám číslo 3/2013, zřejmě zabrousím 😉
[4]
4. 3. 2013 v 16:35Juraj
Ja sa nad tymto uz nepozastavujem. V kazdom teste, kde sa zjavi SuperB/Octavia/Fabia/Roomster, vyjde vzdy Skodovka vitazne. Nemam nic proti znacke, bol som dokonca predajcom znacky Skoda niekolko rokov a auta su to kvalitne, ale ze by boli najlepsie na svete… Nie je to o nicom inom, ako o platenej reklame. Hlavne, ze autor ma zarobene a ovecky budu kupovat Citigo.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.