-
Nákladný mercedes
Pri nedavnom oddychovani som zacal rozmyslat nad jednou vecou. Mercedes je jedna z najznamejsich a najslavnejsich automobilovych znaciek. Je to premiova znacka, o tom niet pochyb. Takmer kazdy z nas v detstve tuzil po mercedese az bude velky,mnohym tato tuzba ostala dodnes.
Mercedes vsak vo svojom portfoliu disponuje aj diviziou nakladnych aut, tahacov a dokonca aj autobusov. Aky je vas nazor, nie je to na skodu tej premiovosti?Samozrejme, ten autobus tazi z toho, ze trojcipu hviezdu nosi aj S -Klasse,ale naopak?Ziadna premiova znacka nevyraba tahace, autobusy ani vany, len BMW motorky,ale to je o inom.
Ako by ste nad tymto ako potencialni majitelia S-ka rozmyslali, ak by ste predbiehali cestarov v bielom valniku s trojcipou hviezdou na maske?
8 Responses to Nákladný mercedes
[1]
20. 6. 2007 v 18:50PekelnáMicinka
Mercedes-Benz (tehdy ještě ne jako MB) vyrábí nákladní automobily už hodně dlouho, od počátku 20. století. Nikdo to tehdy nevnímal jako něco nepatřičného a ani dnes to nevidím jako něco, co by snižovalo značku v očích majitelů luxusních limuzín. Ferucio Lamborghini taky začínal u traktorů a terazky hej. 😉
[2]
20. 6. 2007 v 22:23Miso
Ja tiez myslim, ze to neznizuje image znacky, len mam zmiesane pocity,ked vidim v meste zasobovacov na Sprinteroch a vedla strieborne S-ka:)
[3]
20. 6. 2007 v 23:21Sleeper
Jen dodávám, že Gottlieb Daimler postavil vůbec první náklaďák na světě, v Kopřivnici byli (bohužel) o dva roky pomalejší…. První benzinový autobus pak měl na svědomí zhruba ve stejné době Karl Benz….a zajisté nemusím sdělovat, která automobilka z těchto dvou firem o třicet let později vznikla :o))
Na druhou stranu, když každé ráno sedám do MB O345 Connecto, nepřipadám si, že bych jel „prémiovým“ busem, spíše naopak :o) Zlaté devítistovkové karosy :o)
[4]
21. 6. 2007 v 0:30Alessio
Volvu to také neškodí…nevidím v tom problém, možná naopak – třeba to přispívá k prestiži značky „to jsou ti co umí i letadla a tahače, žádná béčka“…?
[5]
21. 6. 2007 v 9:38KubaPa
Řekl bych, že jim to škodí asi tak stejně jako Rollsu letecký motory (-:
[6]
21. 6. 2007 v 10:24KubaPa
Jenže divize leteckých motorů nepatří BMW, pokud se nepletu… ale mohli jí koupit taky, návrat ke kořenům BFW (Bayerische Flugzeugwerke :o)
[7]
21. 6. 2007 v 10:56PekelnáMicinka
[2] Miso: Nemyslím. Mě osobně, i když vidím nějaký MB van, tak se mi ani nevybaví, že to je Mercedes. Prostě to vůbec nevnímám. A myslím, že ani majitelé (C)(L)S(L)(K)-klasse to tak nevnímají. Já ty značky chápu naprosto odděleně.
[3] Sleeper: Ano, taky jsem zaznamenal ne zrovna kladné ohlasy na autobusy Conecto. Já jsem v Conectu jel jen párkrát a krátkou trasu, takže mi to tak nepřišlo, nevím. Ale každopádně nové Karosy jsou srovnatelné. Já osobně nevnímám MB jako prestižního výrobce autobusů. Možná někdy v 60. a 70. letech.
[4] Alessio: Volvo jako značka by mělo stát o něco níž než MB, i když to je často jen slovíčkaření. Kéž by Saab prorazil třeba s takovýmhle marketingem.
[6] KubaPa: Zde je chyba. Problém tkví v tom, že všechny německé značky (a nejen automobilové), získali věhlas v leteckém průmyslu, nebo jsou spojovány s leteckým průmyslem druhoválečného Německa – Říše. Pro mě osobně v tom je jisté kouzlo a vůbec mi to nevadí. Ovšem existuje obecný tlak tuto část historie „nezmiňovat“, byť by se našli i pozitivní věci a navíc jsou skupiny zákazníků (dost často jsou to oni co kupují drahé modely), kterým by tato skutečnost, resp. zmiňování o technických výdobydcích značky z tohoto období mohla vadit (zcela pochopitelně např. těm, jejichž rodiče, nebo oni sami byli v koncetračním táboře). No a po druhé světové válce stejně letadla nemohli vyrábět, takže ten odkaz by se musel směřovat někam do meziválečného období. Jiné je to u RR, ty pochopitelně na svých Merlinech a později třeba Olympusech mohli postavit část kampaně. Jenže co vím, tak RR nikdy žádnou větší reklamu nedělal a ani nepotřeboval. A nejedná se jen o letecký průmysl. MB koupil po válce i velké náklaďákové firmy, aspon podle jejich webu, koupil Henschel-Hanomag, Krupp (asi jen divizi), dokonce je zmínka o Auto Union. BMW vyráběl proudové motory a stavěla se u něj i celá letadla. Maybach byl srdcem většiny tanků, DaimlerBenz stavěl letecké motory…. atd. atd. Zjednodušeně řečeno se společnosti z pochopitelných důvodů distancují od této éry své existence.
[8]
21. 6. 2007 v 11:31Miso
Ja som tiez toho nazoru,ze to Mercedesu neskodi, konieckoncov jeho predaje a zvuk mena tomu nasvedcuju.Mozno len, ci Mercedes nemal zvolit mozno inu podznacku, aby jeho vlajkove lode nenosili ten isty znak ako kurier jogurtov
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.