-
Cesta do Rumunska a zpět – díl první – přípravy
Je tomu přesně rok, co jsme se potkali s kamarádem na obvyklém místě v obvyklý čas, abychom probrali plány na novou sezónu, která se blížila mílovými kroky. Již dlouho jsme si pohrávali s myšlenkou spojit příjemné s užitečným a vycestovat na motorce na několik dní za poznáním nových zahraničních destinací. Česká republika nám už nestačila a jednodenní vyjížďky jak by smet. Ani načasování nemohlo být lepší, jelikož obě motorky (Honda 550 Four a Honda 500 Four) prošly důkladnou více jak roční renovací a během minulé sezóny i testováním a vychytáváním much, které jsou u motorek ze 70. let zcela běžné. Po několika pivech a zavrhnutí x nápadů nakonec padlo definitivní rozhodnutí, že vyrazíme přes Slovensko do Rumunska a vrátíme se zpět přes Maďarsko do Čech. Trasa byla vytečena a odhadovaný počet ujetých kilometrů se zastavil na hodnotě 2.500. Nyní zbývalo „pouze“ doladit několik detailů.
2,5 tisíce kilometrů by moderní motocykly zvládly levou zadní, nicméně pro klasické čtyřválcové vzduchem chlazené motocykly z roku 1977 by to mohl být oříšek. Tento fakt, kdy se člověk nemůže spolehnout na techniku a musí překonávat jiné obtíže, než u běžných moderních strojů, povýšil celou cestu spíše na dobrodružství. Další a ne méně podstatnou otázkou bylo, zdali zvládne takovou cestu i osádka, která byla zvyklá na podstatně menší porce kilometrů a nikdy předtím neměla žádné zkušenosti s obdobnými cestami. Obvyklým cílem každé cesty je samozřejmě dojet, nicméně v našem případě dostalo slovo „dojet“ zcela jiné rozměry.
Proč Four?
Od útlého věku se motám kolem dvoustopých strojů. Je to naše rodinné hobby. Děda proháněl po prašných cestách Zetky, Jawy, Pragovky, NSU a další dnes již veterány. Otec prošel klasickým kolečkem, kdy v garáži upravoval Jawu 500 OHC a přes Nortony a jiné stroje se dostal až k Hodně 750 Four. Dodnes mám v paměti, kdy mě otec jako 4letého caparta vysadil na do sedla své Foury a projížděli jsme se ulicemi rodné vísky. Já jsem přes Pařeza a dvoutaktní Cagivu přešel na Hondu 550 Four a v podstatě tak jdu v šlépějích svého otce.
Honda 550 Four
Motorku jsem dovezl z Holandska v neutěšeném stavu a musela projít kompletní renovací. Měl jsem za sebou již několik renovací předválečných motocyklů, nicméně renovovat Foura se ukázalo jako podstatně obtížnější. Jelikož tento článek má pojednávat o přípravách na cestu a cestě samotné, nebudu zabíhat do detailů. Pouze uvedu, že motocykl byl připraven k „ostrému“ provozu s veteránskou značkou po zhruba roce a půl pilné práce. Motor byl po kompletní GO, Four dostal nové kola s výplety, nové laufy 4do4, kompletně nové chromy, lak, sedlo, přední tlumiče, atd. Kamarád si se svou Hodnou 500 Four prošel stejným kolečkem, až na GO motoru, což byl také důvod, proč jsme sebou vezli tažné lano 🙂 .
.. pokračování příště 🙂 A příště už je tady. Další článek o cestování na motorce do Rumunska
Cesta na motorce do Rumunska 2 – moto oblečení a doplňky
One Response to Cesta do Rumunska a zpět – díl první – přípravy
[1]
23 května, 2011 v 9:39 amVýlet do Rumunska – poslední chvíle před cestou | O motorkách a cestování
[…] Předchozí díl (3) První testovací jízda – http://motorka.blog.auto.cz/2011/03/24/23/ Předchozí díl (2) Moto oblečení a doplňky – http://motorka.blog.auto.cz/2011/03/08/cesta-na-motorce-do-rumunska-2-moto-obleceni-a-doplnky/ Předchozí díl (1) Přípravy – http://motorka.blog.auto.cz/2011/02/28/6/ […]
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.