-
Superb iV – bilance po 15.000km
O svých zkušenostech se Superbem iV jsem napsal už tři blogy, viz můj profil. Věnoval jsem se výhradně popisu motoru (ehm, motorů….). Co taky jiného o tak notoricky známém voze psát? Teď s ním mám najeto 15.000km a na voze jsem si všimnul dalších věcí, které dle mého názoru stojí za zmínku. Protože Superb bývá v testech popisován jako defacto bezchybné auto se skvělým poměrem cena/výkon, zaměřím se spíš na nedostatky vozu, které mě upřímně řečeno překvapily. Nejedná se tedy o recenzi vozu, ale spíš o postřehy o tom, co by mohlo být lepší. Každopádně už předem říkám, že to auto považuji …
18 komentářů -
Superb iV – hledání 160kW
První dva díly tohoto blogu viz: https://blog.auto.cz/murphy/2020/04/skoda-superb-iv-prvnich-500km-ciste-elektricky/ https://blog.auto.cz/murphy/2020/08/superb-iv-spotreba-v-hybridnim-rezimu/ V prvních dvou dílech mého blogu o Superbu iV jsem se věnoval fungování a spotřebě vozu v elektrickém a hybridním režimu. Nyní je čas podívat se na dynamiku vozu – 160kW v kombi střední třídy vypadá velmi slibně, i přes vysokou pohotovostní hmotnost Superbu iV, která činí 1730-1861kg včetně eurořidiče (75kg). Zrychlení z 0 na 100 proběhne za pěkných papírových 7,7s, detaily viz: https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/11/TD-SUPERB-iV-cz.pdf. Hned na začátek řekněme, že teoretická čísla nelžou, viz tohoto video, kde vidíte že Superb iV je opravdu stejně rychlý jako verze 2.0TSi: https://www.youtube.com/watch?v=VFTTkRoDyuE&ab_channel=GamesRaider A ještě troška teorie opsaná odsud: https://www.skoda-storyboard.com/cs/modely-cs/superb-cs/nahlednete-pod-kapotu-vozu-superb-iv/ …
36 komentářů
-
Superb iV – spotřeba v hybridním režimu
V prvním dílu tohoto blogu jsem popisoval první zkušenosti se Superbem iV a zabýval se výhradně jízdou v čistě elektrickém režimu (https://blog.auto.cz/murphy/2020/04/skoda-superb-iv-prvnich-500km-ciste-elektricky/) . Nyní mám s autem již najeto 10.000km a je čas podívat se i na to, jak se auto chová, když se zapne spalovací motor. Budu psát výhradně o spotřebě paliva, protože vzhledem k charakteru auta je to na delší povídání a to samé platí, pokud se začneme bavit o reálném výkonu a dynamických parametrech vozu. Aby toho tedy nebylo naráz příliš, pojďme tentokrát jen na tu spotřebu. Vstupní data: Motor: 1.4 Tsi 115kW + elektro 85kW Palivo: benzín N98 (zásadně netankuji …
16 komentářů -
Škoda Superb iV – prvních 500km, čistě elektricky
V zimě jsem si vybíral nový služebák, požadavek byl praktický, pohodlný, bezpečný a v rámci možnosti ekologický kombík. Vzhledem k tomu, že těch opravdu velkých, neprémiových kombíků už na trhu vlastně moc nezbylo, není překvapením, že jsem skončil u Superbu. Na zábavu mám jiné auta, takže jsem nějak extra neřešil, jak to auto jezdí a vypadá a prostě ho vyhodnotil jako nejlepší variantu v poměru cena/výkon. Co se motoru týče, opravdu dlouho jsem byl přesvědčený, že zvolím variantu TDI Evo 150PS. Nic silnějšího nepotřebuji, testy ten motor opěvují, tak co řešit. Když se ale v ceníku objevil hybridní Superb iV, začal jsem o něm …
18 komentářů -
110tkm s Octávií na CNG
Octávii 1.4G-TEC, čili variantu jezdící na CNG, případně benzín, máme ve firmě 3 roky. Má najeto 110.000km a to už je slušná porce kilometrů na základní zhodnocení. Nebudu se pouštět do hodnocení Octávie jako takové, to by bylo nošení dříví do lesa, všichni ji znají. Zaměřím se výhradně na specifika vyplývající z použití alternativního paliva. Motor Je to klasické TSI uzpůsobené alternativnímu palivu. Má objem 1.4 litru a výkon 81kW. V běžném provozu je to tak akorát, pokud jezdíte v rámci rychlostních limitů tak to bohatě stačí a i pokud chcete jezdit rychleji, motor na to stačí. Samozřejmě nelze čekat zázraky a …
2 komentáře