-
Superb iV – bilance po 15.000km
O svých zkušenostech se Superbem iV jsem napsal už tři blogy, viz můj profil. Věnoval jsem se výhradně popisu motoru (ehm, motorů….). Co taky jiného o tak notoricky známém voze psát? Teď s ním mám najeto 15.000km a na voze jsem si všimnul dalších věcí, které dle mého názoru stojí za zmínku. Protože Superb bývá v testech popisován jako defacto bezchybné auto se skvělým poměrem cena/výkon, zaměřím se spíš na nedostatky vozu, které mě upřímně řečeno překvapily. Nejedná se tedy o recenzi vozu, ale spíš o postřehy o tom, co by mohlo být lepší. Každopádně už předem říkám, že to auto považuji za výborné a jsem s ním velmi spokojený, ačkoliv můj popis níže může navodit jiný dojem.
1) Podvozek – snad ve všech testech bývá Superb zmiňován jako plavná loď s jistým, byť trochu pohupujícím se podvozkem. Jiného Superba než iV jsem nikdy neřídil, každopádně na adresu verze iV musím být trochu kritický. Standardně je vybaven adaptivním podvozkem a za to musím Škodovku pochválit, patrně dobře věděla, proč tuto volbu zákazníkům „nutí“. Ve standardním režimu (ten je automaticky nastavený pokaždé když auto nastartujete), je auto dost houpavé, krásně to cítíte po přejetí zpomalovacího prahu, kdy se auto měkce zhoupne, ale ten pohyb karoserie tím nekončí a vůz jej setrvačností zopakuje ještě jednou, samozřejmě v menším rozsahu. Je to docela zvláštní pocit, ve městě to principiálně nevadí a jízda je opravdu komfortní, problém ale je, když v tomto režimu jedete i mimo město, protože nemáte z podvozku pocit kdovíjaké jistoty. Není příjemné, když jedete na okresce v zatáčce, pravými koly projedete díru u krajnice a auto se nakloní a začne houpat a vy máte pocit, že se snaží odskákat po tečně ven. Samozřejmě reálně nic nehrozí, auto dál drží stopu, ale pocit jistoty v něm chybí. Naučil jsem se tedy pokaždé, když jedu mimo město, přepínat podvozek do sportovního režimu. Naštěstí to jde velmi efektivně dvěma kliky (z čehož jeden je přes tlačítko u řadicí páky a druhý pak na dotykovém displayi infotaimentu). Ve sportovním režimu pak auto logicky ztuhne, už se tak nehoupe. Komfort je přitom stále slušný. Ani tak nemáte rozhodně pocit, že řídíte nějak sportovně odladěné auto, to vzhledem k hmotnosti nějakých 1800kg fakt není možné. Každopádně solidní jistotu pak auto dává, takže můžete jezdit svižně, ačkoliv určitě ne sportovně. Vůz dále nabízí komfortní režim, který jsem vyzkoušel jen párkrát a myslím je to skvělý nástroj jak lidem ukázat, jak by se auta chovala, kdyby jezdila jen na pružinách a neměla tlumiče. Auto se houpe opravdu jako zaoceánská loď v bouři, smysl takového režimu mi zcela uniká. Jezdím na 17“ kolech, samozřejmě pneu s nižším profilem by vlastnosti trochu změnily, ale nastavení tlumičů a pružin je prostě dané a logicky se musí projevovat, ať už je obuto cokoliv. Že Superb iV není nějak mrštné a kdovíjak vyvážené auto, ostatně ukazuje i tento notoricky známý test: https://www.youtube.com/watch?v=3XLfyatbtGo&ab_channel=TeknikensV%C3%A4rld Suma sumárum jsem si proti svému předchozímu autu vůbec nepomohl – a to jsem jezdil Mondeem z roku 2014 – to nemělo adaptivní podvozek a přitom bylo hbitější a stejně komfortní.
2) Akustická pohoda – Superb je velmi tiché auto. V EV režimu extrémně, a i při provozu na benzín motor slyšíte jen minimálně, s výjimkou situací kdy jej drtíte do vysokých otáček při potřebě výkonu. Aerodynamický hluk je celkem neznatelný. Co mě ale přece jen trošku zklamalo je odhlučnění podvozku. Už na středních nerovnostech slyšíte, že pracuje. Není to nic hrozného, žádné velké rány a bouchání, ale s ohledem na nekritické testy Superba jsem čekal víc. Nezdá se mi, že by ve srovnání s „trojkovou“ Octávií s víceprvkem vzadu byl podvozek nějak znatelně tišší.
3) Zpracování interiéru – pokud jedete v EV režimu a do interiéru neproniká žádný hluk, všimnete si drobného povrzávání čalounění dveří řidiče a občas je to samé slyšet i z jedněch dveří vzadu a občas se přidá i přístrojovka. Stačí zapnout rádio nebo se na to nesoustředit a vytěsníte ty zvuky mimo vnímání, ale opět, čekal jsem víc.
4) Infotaiment a aplikace Škoda Connect – infotaimentu se naštěstí vyhýbají problémy, o kterých se píše u nových Octávií. Funguje dobře. Jediný problém je, že cca při každém desátém spuštění se nenastartuje za 5s jak jsem zvyklý, ale třeba až za 15s. Co už, s tím se dá žít. Spíš jsem zklamaný z funkce aplikace Škoda Connect, kterou si zejména pouštím přes telefon nezávislé topení. Snad 30% případů končí neúspěchem – appce se nedaří s autem spojit…. Tak to zkoušíte znovu, znovu…. A třeba tři dny v kuse si nezatopíte…. Pak se to probere a týden je to OK…. Nevím, hejtů na tu appku jsem četl poměrně dost, rozhodně v tom nejsem sám.
5) Spotřeba v EV módu – za ideálních podmínek s tím autem na elektriku umím ujet 55km se spotřebou kolem 17kWh na 100km. Jakmile je ale kolem nuly a vy si začnete pořádně topit atd., spotřeba roste na cca 27kWh a to dojezd seseká na 35-40km. To pořád jakžtakž jde, musíte častěji dobíjet. Každopádně kdo to má do práce 25km tak určitě může zapomenout na to, že by to celý rok jezdil tam a zpět jen na elektřinu – v zimě ani náhodou. Takže je určitě rozumné s tím předem kalkulovat.
6) Výkon v hybridním režimu – poměrně obšírně jsem se v minulém blogu rozepisoval o tom, že ačkoliv auto má 160kW, rozhodně si v něm nepřipadáte jako v nějak rychlém voze. Je to dáno velkou hmotností i podivnou metodikou, jakou se na těch 160kW přišlo. Tohle jsem nakonec sám pro sebe vyřešil tak, že pokaždé když chci, aby auto opravdu pořádně zrychlovalo, dávám plný plyn – zkrátka nehledám, jestli auto pořádně pojede už v polovině dráhy pedálu nebo až ve třech čtvrtinách. Rovnou dám plný a pak to auto docela obstojně zrychlí. Uznávám, že to je dost primitivní technika jízdy, ale na nic lepšího jsem nepřišel J
7) Servis – s autem jsem neřešil za prvních 15tkm a 8 měsíců žádný problém. Jediné co mě trošku naštvalo je fakt, že na výměnu oleje jdete v pevném intervalu 15tkm a mění vám olej, na který jsem třeba já reálně najel tak 7500km (půlku najedu na elektřinu). No, měnit olej takto brzo, a ještě chtít nějakých 600 Kč za litr…. Chápu, že na něčem servisy vydělat musí, ale nemůžu se zbavit pocitu, že tohle je celkem okaté…. Proti zkráceným intervalům výměny oleje nic nemám, naopak…. Ale tady je to příliš….
Uf, chudák můj Superb, když se to takhle sepíše tak to z toho vychází úplně strašně. Ale prosím, nenechte se mýlit, mám to auto fakt rád a hned bych si ho koupil znovu. Jízda na elektriku je návyková, auto je extrémně prostorné a přes drobné výtky tiché. Jízda vůbec neunavuje, v příplatkových sedačkách s nastavitelnou délkou sedáku se sedí opravdu skvěle. Ergonomie interiéru je excelentní, vše podstatné je ovládáno přes tlačítka, infotaiment používám téměř výhradně jen na telefonování. Adaptivní tempomat měkounce reaguje na okolní provoz a činí jízdu opět velmi relaxujícím zážitkem. Pochválit musím matrix světla, stejně jako tažné zařízení, které vysunete/zasunete doslova za pár sekund.
Podstatným argumentem pro Superb iV je i jeho cena – za cenu už pod milión korun vč. daně dostanete opravdu dospělé PHEV auto, které má velmi solidní dojezd na elektřinu a dostatek síly v hybridním režimu (byť ji musíte trošku dolovat otáčkami). Když uvážím, že podobné peníze chce konkurence za o dvě třídy menší PHEV crossovery, vychází mi z toho Superb iV jako nejlepší PHEV auto v poměru cena/výkon.
Velká část mojí kritiky tak spíš vychází z příliš optimistických očekávání, vyvolaných dle mého názoru hodně nekritickými testy tohoto vozu v médiích.
Takže ANO, pokud denně jezdíte do cca 100km vzdálenosti a můžete vždy přes noc nabít, klidně si to auto kupte a budete spokojeni. První půlku této vzdálenosti ujedete na elektřinu, druhou na beznín, celkovou spotřebu udržíte do 4 litrů úplně v pohodě. Pokud jezdíte delší trasy, už ta efektivita klesá, naopak pokud auto můžete nabít i v práci, není problém najezdit tisíce kilometrů čistě elektricky a spotřebu mít třeba jen 2 litry…. Je to jen na způsobu používání.
Ekologická bilance
Úplně na závěr si nechám ekologické zhodnocení toho auta: celoroční spotřebu v EV módu budu mít cca 23kWH (v létě 17, zima 27). Spotřebu v hybridním režimu budu mít dlouhodobě kolem 7 litrů. Vím, že cca 50% ročního nájezdu dám na elektřinu, takže dlouhodobou spotřebu budu mít 3,5L benzínu a 11,5kWH.
V České energetickém mixu pak na tuto moji spotřebu vycházejí celkové emise CO2 na 126g/km (44g EL, 82g benzín). Pokud bych to samé jezdil s dieselem za 6, tak CO2 emise budou 161g/km. Samozřejmě je to ovlivněno tím, že česká elektřina se vyrábí poměrně špinavě. Se stejnou spotřebou by emise CO2 v Německu byly kombinovaně jen 104g/km (22 elektřina, 82 benzín).
V Česku tedy v mém režimu PHEV auto šetří 20% emisí CO2 a samozřejmě velké kvantum emisí lokálních. V Německu by úspora CO2 emisí byla 35% (no a v zelených zemích typu Rakouska nebo Norska ještě mnohem vyšší).
Z mého pohledu tedy to auto smysl dává, jak ekologicky, tak funkčně. Nelze je samozřejmě automaticky doporučit každému, ale své místo na trhu dle mého názoru jednoznačně má.
(emise počítám viz https://www.electricitymap.org/zone/DE?solar=false&remote=true&wind=false a http://www.envimat.cz/metodika/kalkulacka/?calc-consumption=3%2C5&palivo=on#)
18 Responses to Superb iV – bilance po 15.000km
[1]
26. 12. 2020 v 09:32Zetti
Je dobre, ze si clovek koupi auto a ma z nej radost. Horsi je to naopak, kdyz prinasi jen starosti. Ja jsem na tom podobne, i kdyz me superb zrovna neoslovil spis naopak. Ale to je individualni a proto je dobre, kdyz jsou moznosti k vyberu. Urcite bych se nechtel nikdy vratit ke klasice. PHEV je proste pohoda.
Ten olej pocituju stejne, mam k tomu trochu jiny pristup. Krome ceny te pseudoprohlidky mi vadi, ze servisy davaji ridke oleje 0W-20. Olej 0W-40 nema ve studenem stavu o mnoho jine vlastnosti a motor si citelne jinak prede. Takze moje PHEV ani po trech letech nebylo v autorizaku a kdyz se nic nepodela, neni duvod, ano tam nepojede. Prvni servis potrebuje ve 100000 a to uz bude v garazi u nekoho jineho.
Tak a ted budeme cekat kecy od dalsich diskuteru o esmisnim podvodu PHEV, na druhe strane ze ojebavame stat o spotrebni dan a taky ze jizda PHEV je nuda.
Tobe uprimne preju spoustu poho kilometru bez zavad
[2]
26. 12. 2020 v 15:02Mr.Murphy
Jj pokud mam mit auto na denni dojezd do prace a obcas na delsi cestu, uz taky u PHEV zustanu…. ja to mam ve firme, ted k tomu Supu mam 2x CNG Octu, auta tak nejak sdilime podle toho kdo kam jede a pohoda…. casem asi misto dvou CNG budu mit jedno EV a jednu naftu, uvidime…. 🙂 tyhle alternativni auta nejsou pro kazdeho, ale ve firme se z toho da udelat zajimavy mix….
[3]
29. 12. 2020 v 12:23@ndre_CZ
Ahoj a díky za další hezké shrnutí poznatků ze života s PHEV Superbem. Já momentálně mám odkrouceno necelých 10.000 km a s většinou bodů se nedá než souhlasit. Můj Superb Combi iV mám na 235/45 R18 a podvozkově mám na to stejný názor, osobně střídám už teď jenom buď základní normální režim DCC anebo individual, kde mám nastaveno vše na sport (resp. ostřejší reakce) kromě motoru (ať zbytečně nezvedám spotřebu dobíjením baterie spalovacím motorem). Sport režim pak v případě kdy očekávám potřebu max. výkonu, typicky napojení se z připojovacího pruhu nebo na dálnici anebo když se teda už člověk chce svézt trochu svižněji (i samotné namapování TSIčka ve sport režimu má znatelně lepší reakce a jde krásně za plynem oproti ostatním režimům, kdy je to takové vlažné…).
Co jsem za těch necelých 10k km vysledoval je i fakt, že přestože mám ještě v baterii cca 30-40 % energie, tak při jízdě po dálnici na 130-140 km/h (tempomat) čistě na elektřinu začne po nějaké době systém omezovat dostupný výkon – začne se mně posouvat „zarážka“ max dostupného elektrického výkonu doleva a pokud člověk neubere, tak po určité době už auto není schopno udržet nastavenou rychlot a začne zpomalovat. Poprvé mně to docela vylekalo, jelikož jsem nebyl schopen identifikovat příčinu, ale předpokládám že je to tak nastaveno z důvodu ochrany baterie před přehřátím/přetížením, přece jen při těchto rychlostech elektromotor cucá docela slušný proud a evidentně to není zamýšleno jako primární způsob užití vozu. Docela to naštve když už dojíždím domů a vím, že by mně bohatě stačil elektrodojezd, ale auto nedovolí tu zbývající energii na dálnici plně využít, takže zbývá buď přepnout do hybridního módu anebo zpomalit na cca 100 km/h.
Trochu mně zklamala matrix LED světla, jelikož většinu času jezdím buď město anebo dálnici, tak je ani pořádně nevyužiju. Na okresce fungují parádně, ale bohužel na dálnici (nebo obecně na cestách se středovými svodidly) nefunguje spolehlivě detekce protijedoucích aut a častokrát někoho nechtěně oslňuji (na dálnicích už jezdím jenom s potkávačkama). Kolega teď dovezl nový Superb se základními LED světly a svítí taky velice dobře, takže napříště bych asi ušetřil a bral jenom základ (anebo až nějakou příští generaci, která bude snad už v detekci ostatních účastníků provozu dál).
Nakonec jsem si nechal infotainment, resp. aplikaci Škoda Connect. Není to tak hrozné jak hlásí majitelé prvních Octavií aktuální generace, ale rychlost s jakou můj vůz startuje infotainment je slušně rečeno „neuspokojivá“. Člověk nasedne a cca 30-40 vteřin čeká, než se načte „profil řidiče“. Před tím se systémem nejde nic dělat. Resp. jde normálně odjet, ale pokud si chcete nastavit navigaci anebo cokoliv jiného v systému tak buď čekáte anebo to pak krkolomně klikáte za jízdy. Škoda Connect je taky docela „dílo“, přeinstalovával jsem ji sice zatím jenom za posledních 5 měsíců jednou, ale obecně funkčnost je hluboce pod očekáváním co bych člověk chtěl od aplikace v roce 2020. Myslím, že problém, který hlásí hromada lidí (nemožnost aktualizace stavu vozu a plné využívání online funkcionality) není až tak vina samotné aplikace jako spíše to, že Škodovce drhne konektivita mezi jejich vozy a online servery/cloudem (v případě, že mně nefunguje spojení/aktualizace přes aplikaci, tak nefunguje v tu dobu ani přes skoda-connect.com webový portál). Auto má integrovanou eSIM kartu pro online spojení, ale častokrát mně v autě hlásí, že „datové spojení nemohlo být vytvořeno“. Momentálně mám otevřený ticket na online podpoře Škodovky a povedlo se mně dostat až k pánovi, který do toho snad trochu vidí – moje poslední problémy vyřešil resetem konektivity ze serveru směrem k mojemu autu a aplikace se zase rozjela a já si zase můžu zatopit před odjezdem (halelůja!). Uvidíme, jak dlouho jim to vydrží… Toto je určitě něco, na čem musí ještě borci v automobilce zabrat, netuším taky jestli je to problém jenom u škodovky nebo obecně u koncernu (předpokládám, že používají stejný model konektivity pro všechna svá auta).
Co říci závěrem – auto má své mouchy a není dokonalé, moje aktuální potřeby ale plní víc než schopně a pořízení nelituji. Aktuální spotřebu mám 3,6 l benzínu na 100 km a k tomu 10,3 kWh elektřiny na 100 km jízdy. Nákladově cca 1,25 Kč/km, skoro o 40 % níž oproti předchozímu dvoulitru v naftě. Jestli další auto bude taky PHEV, to ještě nevím (ale kdo ví, jestli v té době bude ještě na výběr…). Přeju hezký zbytek svátku všem na auto.cz!
[4]
29. 12. 2020 v 13:34Mr. Murphy
ahoj, jo, taky mi to jednou na dálnici ve 130 ne EL začalo snižovat rychlost…. neřešil jsem, jak píšeš, tohle není priorita…. a navíc se chci v diskusi vyhnout hejtům na to auto 😉 každopádně je fér aby to potenciální kupec věděl…. když to máš 20km do práce po dálnici a chceš to denně jezdit 130, tak chápu že to nase*e…. Matrix světla souhlasím – já jezdím hodně okresky takže jsem spokojen, na dálnici opravdu k ničemu…. S appkou taky souhlas, nemám nervy si s někým dopisovat, tak ji občas zkusím nainstalovat znovu…. je to spíš v takových vlnách – 10 dní zcela bez problémů, pak 3 dny v kuse hluchá…..
Jo a výkon vozu já řeším šlapáním plynu až na podlahu, čímž si vlastně režím „sport“ aktivuju…. samozřejmě, lze to i přes tlačítko, akorát ho pak zas musíš vypnout…..
ale jinak jak pořád píšu, taky spokojenost…. Dokonalé to není…. ale upřímně, kdyby bylo, proč by existovala prémiová auta? 😉 věřím že třeba nějaká 5er PHEV v kombíku bude zas někde úplně jinde jízdou, výkonem i odladěním….
[5]
26. 1. 2021 v 08:48
Krásné napsaný dlouhodobý test a postřehy. Velké díky!!!
Přeji hodně šťastných kilometru
[6]
27. 1. 2021 v 07:45Mr. Murphy
díky 🙂
[7]
27. 1. 2021 v 07:58Mr. Murphy
mimochodem ještě k tomu doplním – zjistil jsem že když jedeš dýl po dálnici 130kmh v EV módu (maximum co to umí) tak se za určitých okolností (asi teplota baterie) může ta maximálka snížit…. kdysi se mi to stalo, jestli jsme ve 4 lidech po dálnici těch 130 na tempomat a auto to samo snížilo na 105…. myslel jsem že to prostě neutáhne (byl to mírný kopec), ale prý je to ochrana baterie…. Divné a v principu špatné, ale tak asi si to nikdo nekupuje aby v plném obsazení jezdil na elektriku po dálnici…. každopádně by tohle měl předem vědět
Další věc je že v mrazu kolem -5 a níž, i když máš plnou baterii, tak když ráno vyrazíš v EV módu a zapneš si všechny spotřebiče (topení, sedačky) tak se to přepne na benzín, protože baterka to prostě neutáhne….. to je na prd…. vyřešil jsem to tak že si v autě zatopím předem přes mobil a pak když do toho sednu tak topení vypnu ať to nepřetěžuju…. a až se auto rozjede a normálně funguje, tak si topení zapnu jen na lehkou temperaci a pak už to ta baterka utáhne…. Inu, nic není dokonalé….
[8]
16. 3. 2021 v 21:37Ja Prvni 123
K autu nemám co dodat – neřídil jsem ho, tím méně abych ho vlastnil. A v porovnání s konkurencí je asi to o poměru ceny / výkon pravda.
100% souhlasím s těmi nekritickými články, i s tím, že tomu autu v podstatě škodí.
Jen se neubráním výhradě k tomu srovnání CO2. To je teď prostě móda a „nemoc“… náklady i „přínos“ pro planetu se dramaticky změní po započtení fáze výroby toho auta a všech jeho součástí.
Dobře se mi s hybridem jezdí? Nic proti.
Chci se chovat ekologicky? Pak rozhodně nekupuju skoro dvoutunové auto s velikýma baterkama…
[9]
18. 3. 2021 v 09:56Mr.Murphy
Hele takhle – určitě si nikdo příčetný nemyslí, že zachrání planetu tím, že si koupí jedno PHEV auto. Ano, výrobně je určitě špinavější než běžný Superb.
Na druhou stranu ty lokální emise prostě nemá a pak je jen otázka, kolik toho reálně na tu baterku najedu…. Někdo tady kdysi psal že na 1kwh baterie by se mělo najet 1000km aby se zaplatily její ekologické náklady. To jsem dal za první rok (Sup má 13kwh nebo kolik). I kdyby to bylo 3x tolik, tak to v pohodě najezdím…..
Prostě pokud s tím autem za celou jeho životnost najezdím třeba 300tkm a z toho 80tkm čistě na baterku a ještě mi ta baterka bude i ve fosilním režimu snižovat spotřebu, takže celkově budu jezdit za 4 litry, tak to nějaký benefit má….
Nic víc, nic míň…. chce to brát komplexně, já mám třeba ve firmě 5 aut, a ta co nejvíc jezdí jsou 1xPHEV a 2xCNG…. kdyby se takto chovaly všechny firmy, tak bys to na tom vzduchu ve městě fakt poznal…..
[10]
6. 1. 2022 v 22:51Standa
Ahoj všem,
četl jsem recenzi jen zběžně a jen tuto jedinou.
Měl jsem taky Superb iV Combi. Vzal jsem ho na 2 letý operák.
Auto vizuálně krásné, elegantní, vzhledově mu opravdu nebylo co vytknout.
Budu si ho ale pamatovat, jako auťák s věčně prázdnou baterkou a dojezdem na plnou nádrž cca 480 km. Výkon vozu nepřekvapí, auto celkově fajn, byla s ním občas i sranda. Nicméně, ..
..když jsem měl po 1.roce možnost ho vyměnit. Udělal jsem to.
Zejména kvůli malému dojezdu na baterku (jezdil jsem v době covidu (zima 2021) 90 % po Praze, v zimě (leden/únor 2021) dojezd na plnou baterkou šel na 40% capacity (tj.20-25km) okamžitě poté, jen co jsem vyjel z garáže). Auto krásný, na rychlosti 200,-kmh je relativně hned, ale ten motor i s baterkou byl celkově zklamáním. Navigace se mi na virtual kokpitu načítavala pokaždé cca 2-až-3 minuty, atd.
Jezdím teď přesto znovu koncernovým, ale jiným Combi vozem. Je to diesel, 110kW, DSG, FWD. Má fantastrický eco-režim a dojezd (měřeno v létě 2021, na trase CZ-IT, v důchodcovském stylu jízdy) neuvěřitelných 1.800,-km.
Superb Liftback, či Combi jsou krásné a reprezentativní vozy. V ČR je vnímám jako limuzíny určené pro střední a vyšší management. Nicméně, když dnes projíždím kolem konkrétně iV, tak je mi těch lidí v tom líto.
Nevím, zdali se tato motorizace Škodovce povedla, či ne.
Já to zkusil. Chtěl jsem. Byl jsem zvědavý. Očekávání nebylo žádné – nevěděl jsem, co od toho čekat. Napsal jsem a dosud vlastně nikdy nepublikoval recenzi, na cca 5x listu formát A4. Ale celková zkušenost – ta mě odradila. A díky ní jsem rychle přesedlal.
Superb?
Klidně Znovu Kdykoliv. Liftback či Combi.
Ale Superb v provedení iV?
Děkuji, už víckrát ne.
[11]
7. 1. 2022 v 12:17Mr.Murphy
tak dle toho co píšeš jezdíš dlouhé trasy a rychle…. to pro PHEV auto fakt není…. Dojezd 480 na plnou nádrž taky ukazuje že jsi to auto teda nešetřil…. to auto má benzínovou nádrž 50litrů a na dálnici při 130kmh bere tak 7…. tzn. že dojezd je 700….
každopádně ano, není to auto pro každého, možnost volby je 😉
a souhlasím že v zimě je ten EV dojezd fakt slabounký….
Když mě v tom potkáš tak mě litovat fakt nemusíš, já jsem s tím autem na 100% spokojený, momentálně už 42tkm a naprostá pohoda….
[12]
10. 1. 2022 v 00:57Standa
ahoj, díky za reakci, Mr.Murphy
jezdil jsem krátké trasy: garáž – školka / školka – práce / práce – nákup – školka- garáž. Jindy žena+děti – kroužky / kroužky – garáž.
Spotřeba na motor o objemu 1.4l (jak v reklamě) pouze 11,-l /100 km.
Tam byl kámen úrazu, krátké trasy, popojíždění. Navíc, tehdy v zimě.
Na trase Praha – Brno – Hodonín, jsem musel po návratu tankovat. Teď to s dízl autem otočím dvakrát. Superbu iV trvalo z Brna do Prahy dobít baterku do plna. A v Praze se mi odměnil prázdnou nádrží 🙂 Bylo to hezké, ale zvláštní auto.
PHEV, užívej. Mě už v tom nepotkáš, není to pro mě.
[13]
25. 1. 2022 v 11:06Kotzitzaq
Mám za sebou cca. rok a 35.000 km se Superbem iV. Nejsem zrovna ideální uživatel, jelikož dojíždím do práce/z práce cca. 90 km a navíc trávím velký díl cestování na dálnici. Tedy v režimu pro PHEV absolutně nevhodném. A výsledek? Dlouhodobá spotřeba 4,5 l/100 km a 5,6 kWh/100 km. Pro baterii je také vražedné vytápění (spotřebuje podobně energie, jako pohyb vozidla), proto pokud jedu sám, tak si spíše vytápím sedačku a topení vypínám.
Pokud je baterie prázdná / plná, spotřeba je zhruba následující:
Dálnice – okolo 7 l/100 km (musíte se jen smířit s rychlostí tachometrových 140-145 km/h…ono to stejně moc nejede) / plná baterie cca. 6,5 l/100 km (jediný rozdíl je, že auto se nesnaží dobíjet baterii)
Okresky – okolo 5 l/100 km / plná baterie cca. 3,5 l/100 km
Město – okolo 6,5 l/100 km (něco si narekuperuje) / plná baterie za nulu 🙂
Samozřejmě musíte se trochu přizpůsobit jízdním stylem, nicméně to neznamená, že je nutné se loudat. Pouze více předvídat a brzdit primárně rekuperací. Poté je spotřeba celkem nízká (samozřejmě nikoliv zázračná).
A nevýhody?
1. Trakce – těžká baterie vzadu, relativně lehký motor vpředu a „krouťák“ od nulových otáček je kombinace, která ničí přední gumy při každém svižnějším rozjezdu
2. Výkon – při přepnutí do sportovního režimu celkem OK (naštěstí lze provést lehce jedním tlačítkem), ale jinak je to lenoch. Zvláště při běžné jízdě po dálnici je znát vysoká hmotnost a nízký výkon. Ale při každém předjíždění na okresce ještě mačkat nějaké tlačítko je zkrátka protivné.
3. Podvozek – houpání je v recenzi výše popsané jako snesitelné…ale ne není. Jezdím také pořád s podvozkem na sport (a to mám 18″ kola). I tak je pocit z řízení přinejmenším podivný. Je to zkrátka přepravní kapsle. Režim komfort je úplně k ničemu, většině lidí se dělá z houpání v autě nevolno.
4. Menší kufr – v mém případě ještě zmenšený o dojezdovou rezervu (jasně, existuje sice asistence, ale čekat na odtah kvůli roztržené pneumatice? Zažil jsem, děkuji nechci)
[14]
25. 1. 2022 v 11:47elektrické autíčko
Jak říkám, já miluju tahle elektrická autíčka. Teď čekáme na instalaci solárů a počítám, že se návratnost hodně hodně zkrátí.
[15]
27. 1. 2022 v 21:47Standa
Pokud zmiňuješ instalaci solarů, věřím, že dál si uděláš smlouvu s některým z dodavatelů el.energie Pak koupíš čistě elektroauto (iD4, Enyaq, nebo třeba Taycan). A tvé celkové náklady za dobíjeni auta za jeden celý rok prostě nepřesáhnou 3.000,-Kč..
Ze solárama držím palce, dobrej napád ve spojitosti s elektro či plug in hybrid autem
[16]
29. 1. 2024 v 23:26Jirka
Krásné napsaný dlouhodobý test a postřehy. Velké díky!!!
S pozdravem
[17]
29. 1. 2024 v 23:26Jirka
Krásné napsaný dlouhodobý test a postřehy. Velké díky!!!
S pozdravem
[18]
29. 1. 2024 v 23:27Jirka
Krásné napsaný dlouhodobý test . Děkuji!!!
S pozdravem