-
Mitsubishi 3000GT-Tech. Drobnohled
Mitsubishi 3000GT-Technologie 90’s i dnes udivuje.
Samostatný článek o 3000GT zde
Dnes bych se rád věnoval popisu technologie Mitsubishi 3000GT VR-4, protože mi přijde zajímavá a ani dnes jí 85% vozů neoplývá.A navíc, nejsou to jen např. 2 prvky, je to celá výkladní skříň japonského inženýrství a dovednosti spol. Mitsubishi tyto technologie dovést do použitelnosti v běžné provozu a odpovídající spolehlivosti.Budu se těmto tecnologiím věnovat odďeleně.
Podvozek-Jednou z nejzajímavějších věcí na tomto autě je jeho podvozek, který je neuvěřitelnou spletí diferenciálů, elektroniky atd.Ani skvělí mechanici si s opravou tohoto zařízení nevědí rady (ne že by se samo rozbilo, to ne, ale pokud se budete chovat neopatrně a budete na křižovatce zrychlovat přes spojku, budete krutě „pykat“).Pokud vezmete v potaz, že auto bylo projektováno v 80 letech, tak je neuvěřitelné že auto mělo samostavící (přitvrzující) podvozek, kde stačilo stiskem tlačítka změnit od základu chování vozu, a v zatáčkách přitvrzovalo tlumiče jak bylo potřeba.
Aerodynamika-Další zajímavá věc, na 3000GT jsou dva velice zvláštní, spolupracující prvky.Je to přední spoiler a zadní křídlo.Oba prvky jsou aktivní.Okolo 60 Km/h vyjel přední černý spoiler ze svého úkrytu a zároveň s vyklápěcím zadním křídlem zvýšili přítlak.Pokud jste zpomalili pod 50 Km /h opět se vrátili do původní polohy.Ale šli vypnout úplně, ale to bych při ostré jízdě po „okreskách“ nedoporučoval.
Aktivní výfuky-Ano, čtete správně.Mitsubishi 3000GT mělo aktivní výfuky.Bylo to kvůli snaze amerických států o čisté živ.prostředí, v Kalifornii byly emisní normy přísné.Proto při poloze přepínače v pozici Tour, jste jeden z nejčistších supersportů.A zase pokud jste přepli do pozice Sport, zvukový projev zhrubnul a vám přibylo několik hřebců pod pravou nohu.
Zatáčení zadními koly-Při 110 Km/h se zadní kola začala nepatrně otáčet proti těm předním, aby usnadnila manévrování ve vysokých rychlostech.
Toto jsou jen ty nejzajímavější technologické prvky, mnoho dalších jich bylo v interiéru, např. dnes tak moderní přípojka na externí audio (Ipod,mp3,mp4…),propracovaná digi. Klimatizace s velkým a přehledným displayem, skvělé stereo atd…….
Zde schéma výfukového systému, kde je názorně ukázáno, jak funguje.
Pozn.Dodge Stealth R/T=Mitsubishi 3000GT VR-4, Dodge Stealth je americký ekvivalent 3000GT, tech. stejný.
Na tomto schéma si všimněte G-Sensoru skrytého u řidiče, který informuje o rychlosti a náklonu (intenzivitě zatáčení) řídící jednotku a ta pak upravuje nastavení tlumičů.
Schéma podvozku
Zde foto 2x přeplňovaného šestiválce o objemu 3 litrů a výkonu 300k (v případě California version na obrázku, cca. 320).Točivý moment má hodnotu okolo 400Nm.
Zde přepínač aktivní aerodynamiky, v poloze vypnuto vás neomezuje vůbec nic.
Na tomto obrázku je aktivní spoiler zvyšující přítlak na zadní nápravě, nedílná součást aktivní aerodynamiky 3000GT.Šipka poukazuje na mechanismus vyklápění, který zvedne křídlo vzhůru, jako dopravní letoun klapky při přistání.Zezadu je opatřen brzdovým světlem.
Jedna ze dvou dvojic aktivních výfuků.Vypadá to efektně i na pohled, o zvuku nemluvě.
Po demontáži podběhu můžeme vidět ústrojí aktivních tlumičů.
A zde, pod volantem, je přepínač mezi módy aktivních výfuků, Tour je klidnější ekologičtější mód, Sport opak.
P.S. Pokud Vás zajímá, jaké auto konkrétně je mým námětem, je ZDE
Sbohem, Coline Krétský motorismus
15 Responses to Mitsubishi 3000GT-Tech. Drobnohled
[1]
8. 8. 2007 v 19:03Whoever
K tomu natacaniu kolies: cosi podobne sa casto vyskytovalo najma v dielni Nissanu, napr Skyliny (niektore) to mali, legendarne 180tky resp 240tjy tiez
[2]
8. 8. 2007 v 19:04Whoever
Zabudol som: oznacenie je HICAS -High Capacity Actively Controlled Suspension , prvykrat bolo pouzite prave na skyline. V 86tom.
[3]
8. 8. 2007 v 21:43Romus
Prosím nevíte kolik toho mělo tohle auto společnýho s Dodge Stealth??
[4]
9. 8. 2007 v 21:07Usama
Něco o systému 4×4?? Použitá technologie atp.??
[5]
9. 8. 2007 v 22:34fgdfgdfgdsf
je to to iste auto,len ma inu znacku
[6]
10. 8. 2007 v 8:29spokojený
Tvrdost tlumičů se reguluje elektricky, na horní části tlumiče je elektromotor, který nastavuje zvih pístku a tím tvrdost tlumiče. Něco podobného má i předposlední generace Pajera, ale tam se to ovládá pouze tlačítkem ve třech krocích. Ještě vychytanější to měla Sigma, automatické nastavení světlé výšky + regulace tvrdosti tlumení to vše automaticky nebo ručně. Elekromotory na tlumičích, v kufru malý kompresor, rozvod vzduchu po celém autě, hromada snímačů, gyroskop. Vše bez poruch a 100% funkční. Pro Mitsu mám slabost 🙂
Dodge je pouze předohrab, automat, chybí veškeré elektronické vychytávky, trošku je pozměněný zadek auta – světla, nárazník, spojler.
[7]
10. 8. 2007 v 10:38Romus
No pokud já vím tak se ten Dodge dělal i jako 4×4, manuál a se stejným motorem jako tenhle kousek. Takže mě právě zajímaj ty vychytávky..
[8]
12. 8. 2007 v 15:09Nadzvukovy
Natáčanie zadných kolies mala aj Mazda Xedos 9, alebo aj Honda Prelude … a napr… aj Ikarus 🙂
[9]
13. 8. 2007 v 20:41Martin
Měl jsem tři roky Dodge Stealth RT Twin Turbo ( přes 300koní) a podle mě na to dali amíci jen jinou kaslu :-)Jinak je to uplně stejny.Auto je super, jel jsem 290km/h a zrychlení nádhera. 4×4 a vubec cely podvozek to skvele drzel.Jezdil jsem denne po Praze a spotreba prumer 12l. Ovsem pri opravdu sport jizde to bylo18:-)
[10]
17. 8. 2007 v 10:14Riccardo
Jo, Honda Prelude taky, ale trochu jinak se to chová. Do určité rychlosti (50km/h ?) se zadní kola otáčení opačným směrem, aby se zvýšil rejd, a ve vyšších rychlostech se otáčejí shodým směrem. To jsou pak na dálnici vyhýbací manévry ! – Auto pěkně pluje do stran …
[11]
19. 8. 2007 v 21:34Zoro
Jak je na tomto autě vidět, tak se kolem něho také procházel lakýrník. Koupit toto auto jako ojeté, chce opravdu znalce aby vyzkoušel a zhodnotil ty vychytávky. Jinak se musí sahat do peněženky opravdu hodně hluboko a ceny oprav mají hodnotu vyšší, než celé auto. Jenom nesvítící přední světlo je už pěkná pecka. Myslím tím relaci ke stupni závady.
[12]
13. 11. 2007 v 16:42speed
kokoti!!!!!!!!!
[13]
13. 11. 2007 v 16:46speed33
nechám se vykořit v mém luxusním Mitsubishi 3000 GT VR4 prosím nutné
[14]
8. 6. 2008 v 10:43marty321
jestli máte rádi auta a rádi byste svému miláčkovi něco pořídili tak určitě klikněte na web
[15]
7. 7. 2008 v 3:35kraken1850
Ahoj, mamm GTO TT z 95r. s rizenim na prave strane chci ho prodat ci vyhodit. Jezdi vyborne, technicka do konce Novembra 08. Diky za odpoved bude-li mit nekdo zajem.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.