• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Profi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • Formule 1
  • Motorky
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > Musta's Garage  > Toyota FJ

  • Toyota FJ

    Publikováno: 22. 8. 2008

    Nedávno jsem měl zajímavou možnost svézt se celkem neobvyklým vozem určeným výhradně pro USA, podle Toyoty, konkurentem Hummeru H3. Jaký tedy je? Může se s H3 měřit? Tomu bych se rád věnoval v článku, který vznikal v době, kdy jsem měl možnost svézt se i H3, takže v něm budu oba tyto vozy i přímo srovnávat.

    Design: Když poprvé FJ spatříte, možná si řeknete něco jako: „Co je to proboha za podivnost?“ Přídi dominuje velká maska s dvěma kulatými světlomety, které, každý do strany, pokračují neobvykle velkým „blinkrem“. Ze spodu na nárazníku je na obou stranách po jedné stříbrné „ploutvi“. Vůz je celkem široký, ale kola jsou zastrčená v karoserii, což nepůsobí tak agresivně jako vystrčená kola H3, ale karoserie se díky tomu bude méně špinit. Na bocích jsou velká zrcátka. V nich jsou integrována malá světélka (ano, světla, nikoliv blikače). Střecha vozu je lakována v bílé barvě. Na zádi najdeme dvě opět velká světla, která, stejně jako přední směrová světla, vystupují z karoserie.

    Toyota FJ přiď

    Po designové stránce vůz působí celkem povedeně. Na rozdíl od svého konkurenta má takový „milý“ výraz. Zajímavé je i protichůdné otevíraní dveří jako má např. Mazda RX8.

    Interiér: Kámen úrazu celého vozu. Tvrdé plasty kam oko dohlédne, např. ovládání klimatizace – přinejmenším kilová „točidla“, děsivě vypadající tlačítka (vypadá to na přelom 80. a 90. let). Hodnocení palubních přístrojů s náklonem a dalšími funkcemi při jízdě terénem záleží na osobním vkusu. Dojem zachraňují alespoň solidní sedačky a dobrá prostornost.

    Toyota FJ-interiér

    Čekal jsem, že japonská Toyota to H3 „natře“ především v interiéru, kde je u H3 typické americké zpracování a design. Krutě jsem se mýlil. GM a její H3 to na celé čáře, co se interiéru týká, vyhrává.

    Jízda: FJ vrací úder. Na neovladatelnost a až přílišnou upovídanost H3 ohledně povrchu silnice sdělovanou pozadím pasažerů (tomu, jak v H3 jasně poznáte zámkovou dlažbu a kvalitu položení dlažby se budu věnovat v příštím článku) odpovídá dobrým pohodlím, výborným pružným motorem (poněkud netypickým, 4.0 V6) a až neamericky odladěným podvozkem. Na okresce je rychlejší než Hummer na dálnici a pasažéři to skoro ani neví, protože mohou v klidu spát. Auto je totiž dobře odhlučněné a pohodlné. Jinak celkem těžké Toyotě FJ dává motor výborné zrychlení jak z klidu, tak i pružné a i když jí „nasypete“ do zatáčky a pokračujete v letu po okresce, nemusíte přemýšlet o tom, kde se nachází vaše závěť. Mimo jiné má motor libozvučný projev. Chování prospívá i to, že FJ není permanentní 4×4, což snižuje spotřebu pohon. hmot. Výborný motor podtrhuje svižná převodovka (automatická) které, oproti H3, netrvá věčnost než přeřadí.

    Resume: FJ je velmi příjemné auto, které mně, v očekávání čisté „ameriky“, mile překvapilo jízdními výkony. Otázkou zůstává, kam auto míří. Na X5, ML či dokonce Cayenne nemá a ani nechce mít. Proti levnějším SUV, jako Hyundai Santa Fe také nejde. Tudíž jeho přímým rivalem je H3. Takže, pokud bych byl obyvatel nějakého hodně zapadlého místa v neprostupném terénu, nebo vášnivý vyznavač rapu, vybral bych si H3, protože pro člověka žijícího v špatně přístupném místě nabízí naprosto nezničitelný dopravní prostředek pro těžký terén (H3 vydrží jízdu na terénním polygonu celý den bez trvalých následků na převodovce a ústrojí pohonu a vyjede i místa, kde by jste to na ni vůbec nehádali) a pro rapera zase ideální základ pro jeho 26″ kola ověšený spoustou chromu. Ovšem pokud bych byl naprosto normální obyvatel města, či dnes tak moderních předměstí s pestrobarevnými domečky, který potřebuje větší zavazadlový prostor, jezdit po dálnici do práce, vozit děti do školy a v zimě vyjet až do svého oblíbeného lyžařského střediska bez nutnosti návštěvy zubaře a ortopeda, kterému se líbí styl amerických off-roadů spíše než evropských SUV, bez váhání bych volil Toyotu FJ. Pokud přivřete oči nad interiérem, je to celkem hezké, pohodlné a svižné auto.

    Toyoat FJ záď

BMW X5 3.0 d VS. Mercedes ML 320CDI

20 reakcí na Toyota FJ

  • [1]

    22. 8. 2008 v 12:30da_b0mb

    Jo tohle auto je hodne zajimavy, potkavam jedno ve zluty barve a musim rict, ze se mi docela libi. Akorat jsem cekal, ze napises neco o schopnostech mimo okresku nebo dalnici…a mohl’s nafotit ty dvere ;) Jinak interier mi neprijde zase tak otresnej…vsechno delany s ohledem na prakticnost, proto tak humpolacky ovladace.
    PS: doporucuju zmenit barvu pozadi, spatne se to cte (aspon me na LCD, nevim jak CRT)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    22. 8. 2008 v 12:35PekelnáMicinka

    To je zajímavý. Já taky potkávám jedno žlutý. I černý jsem viděl, bez nálepek. Srdce mi ale netrhá. Rozhodně bych si ji nepořídil.

    Na CRT se to čte dobře, ale hezký to taky neni.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    22. 8. 2008 v 12:39Pierro

    Zdar Musto, no občas tohle auto potkávám na Poděbradské v Hloubětíně. Naposled to bylo žluté, jak výše psal Micka. Nažio ten drobeček náhodou vypadá celkem zajímavě… Mít pro toho mazla využití mimo silnice, klidně bych ho za H3 vyměnil… Ale jinak tahl kategorie aut jaksi neni mým šálkem čaje.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    22. 8. 2008 v 12:40da_b0mb

    [2] ja nerikam, ze mi trha srdce. Ale je to dobry oziveni :) Jinak mne to na 19″ LCD dela kolem textu bilej opar a cely se to tak nejak maze…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    22. 8. 2008 v 12:50maxim

    Řídil jsem FJCruisera dvakrát, několik hodin. Úžasný zvuk 260hp 4-litru, neskutečné pohodlí a agilita, jakmile vyjedete na brutální polňačku auto chce jet terénem, jenom se tak valí, chce se mu jet kamkoli, máte chuť dát potůček a 40 stupňový svah. Co se interiéru týče je potřeba si uvědomit, proč je takový spartanský. Když bude venku -30 a budete mít tlustou bundu a rukavice, jak si otevřete dveře a jak si otočíte čudlíkem, pokud bude mít formát jako klima v audi q7? Na to v toyotě mysleli, protože tato kára není jenom voňavka, je to opravdový offroad, vyzyvatel pouště i mrazu. Proto ty obrovské kličky a čudlíky, podlaha bez koberečků a nepromokavá textilie na sedadlech. Jinak jsem s tím dal na dálnici kouř passatu. Když s tím ale vlítnete do zatáčky v 90tce, jistota to není, ale o tom tato kára není.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    22. 8. 2008 v 13:11Clayton

    FJ je jedno z pětice aut, které jsou postavené na stejné platformě. Kromě něj sem patří Land Cruiser 120, Lexus GX470, Toyota 4Runner a pickup Toyota Tacoma. Jízdní vlastnosti na silnici i v terénu jsou u těchto aut velmi podobné. V Evropě se z nich oficiálně prodává jen LC 120, lze jej koupit i se stejným benzínovým čtyřlitrem.
    Obecně jde o jedny z nejspolehlivějších aut na trhu na což má asi vliv i to, že všechny auta na této platformě se vyrábí v Japonsku a nikoliv v linkách Toyoty v USA. Stačí se podívat např. na jdpower.com jak excelují ve všech parametrech kvality.
    Všechna auta na této platformě jsou určena pro použití v náročném terénu a jejich teréní schopnosti jsou srovnatelné s Hummerem H3, přičemž z vlastních zkušeností věřím více ve spolehlivost Toyoty.
    Velmi zajímavý porovnávací test schopností v terénu Toyoty FJ, Hummera H3, Jeepu Wrangler Rubicon, Nissanu X Trail a Land Roveru LR2 lze nalézt zde: http://www.trucktrend.com/roadtests/suv/163_0810_off_road_suv_comparison/index.html
    S autory testu souhlasím v tom, že nejvíce limitující vlastností FJ v terénu jsou problémy s výhledem dané nesmyslným uspořádáním, jehož hlavním cílem byl zajímavý design. Ideálně řešený není ani přístup na zadní sedadla. Jenže, pokud by inženýři z Toyoty upřednostnili praktičnost před designem, asi by se FJ tak dobře neprodávalo… Koneckonců, kdo upřednostňuje praktickou využitelnost, koupí si asi jiné auto postavené na této platformě.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    22. 8. 2008 v 13:21PekelnáMicinka

    [4] da_b0mb: a zkoušels někdy vypnout „clear type“?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    22. 8. 2008 v 17:19musta

    No, v terénu bohužel nebyla možnost ho zkusit, podle nálepek vidíte, že by se to asi vlastnící společnosti moc nelíbilo a nelíbilo by se to ani kamerám a LCD TV -výstavkou té společnosti- v kufru.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    22. 8. 2008 v 19:30Vi King

    Tak tahle „podivnost“ jezdi u nas ve meste. Kdyz jsem to videl poprve, tak jsem cumel :-D

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    22. 8. 2008 v 19:45PekelnáMicinka

    Ale normálně jí sem oficiálně dováží. http://www.fjcruiser.cz/

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    22. 8. 2008 v 22:09T613

    http://uk.youtube.com/watch?v=dLdeO9E0ois

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    23. 8. 2008 v 18:00carmik

    Mimochodem je to odpověď Toyoty na v současnosti tak oblíbené retro vozy. Tenhle model má evokovat vzpomínku na legendu Toyotu FJ40. :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    23. 8. 2008 v 20:45T613

    (12) Retro? Mi to vždy připomínalo spíše něco co vyrobili v loděnicích Utopia Planitia na oběžné dráze Marsu (pro nevzdělané je to ze Star Treku :-D)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    24. 8. 2008 v 15:30Lonestarstate

    FJ Cruiser vypadá vedle H3 jako parodie na off-road. Myslím čistě design. Snad nejtrapněji vypadající teréňák, co znám. Interiér H3 je také praktický a odolný, ale zpracování a použité materiály (obzvláště s tou leštěnou ocelí na palubce) je 100 lepší. Mezi roadstery přebírá roli FJ Cruiseru Smart Roadster, :-) Taky takový komiksový úškleb s prapodivně pospojovanýma dílcema plastů všude kam se podíváš.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    24. 8. 2008 v 15:31Lonestarstate

    T613: Labutí eleganci lodí hvězdné federace chceš srovnávat s tímhle? To je rouhání ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    24. 8. 2008 v 20:53T613

    Na Smart roadster mi nešahej! :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    24. 8. 2008 v 21:02Navtech

    Korando je proti tomuhle krasavec. Snad nikoho neurazim, ale tohle je dilo:)))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    25. 8. 2008 v 11:44maxim

    Jo, ale H3 je oficiálně o 10.000 USD dražší… což je o 1/3.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    25. 8. 2008 v 12:01Clayton

    maxim: ve skutečnosti ale není problém dostat na H3 slevu $10,000, zatímco na FJ s bídou $2,500. Takže skutečný rozdíl je max. $3,000. Přesto bych si raději koupil FJ (a to mě design FJ vadí opravdu dost, především z z prektických důvodů – velmi omezeného výhledu a špatného přístupu na zadní sedadla).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    25. 8. 2008 v 17:31maxim

    clayton: za USA prachy bych FJ koupil hned, jen tak, protoze je to „joymachine“ jak prase ale tady v CZ pujdu asi do Q7, nebo X5.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

Musta’s Garage

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20081 Post
  • Duben 20081 Post
  • Prosinec 20071 Post
  • Září 20072 Posts
  • Srpen 20071 Post
  • Červenec 20071 Post
  • Květen 20071 Post
  • Duben 20073 Posts
  • Březen 20071 Post
  • Únor 20075 Posts
  • Leden 20076 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Rakev a svíčky pro Blatného: U ministrova domu demonstrovaly desítky l... "Černý baron" Božetěch Kostelka: Komunisté ho nezlomili, slaví 90 let Babiš viní z problémů s registrací na očkování nemocnice. Pro Dzurillu...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
SESTŘIH: Opava - Zlín 0:0. Slezané zůstávají poslední, nastoupilo šest... SESTŘIHY: Jablonec rozdrtil Teplice 5:0, Boleslav remizovala s Brnem NHL ONLINE: Boston hraje s New Jersey, Hertl jde do akce večer
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2019
Grilování
Volby USA 2020
Takhle hasiči vystříhali na D1 řidiče z auta! Zezadu narazil do kamion... Další smutek v rodině Hryce bojujícího s leukemií: Zvláštní vzpomínka ... Neštěstí programátora, který si kdysi vydělal 7 tisíc bitcoinů: Ztrati...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Trendy: Novoroční rady pro krásnou pleť... Pohodlné oblečení pro domácí lenošení... Pořád se rvou jako koně. Už si se syny nevíme rady, svěřila se zoufalá...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Rallye Dakar 2021: Podmol a Enge, zkušení borci a stejně nováčci Rozhovor s Janem Kopeckým: Co bude teď? Láká ho i Dakar Verstappen nemá obavy z nákazy koronavirem
Věda a technika

Katalog mobilů
Klimatizace do bytu
Počítačová poradna
Google dokončil akvizici Fitbitu. Co bude dál? Bitcoin vyroste na pětinásobek, akcie Tesly na trojnásobek, tvrdí amer... Xiaomi má nejlevnější GPS hodinky. Neuvěříte, co všechno umí [TEST]
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Naočkováno proti koronaviru je zatím přes 105 tisíc lidí, prohlásil pr... Vladan Gallistl: Zkapalněný plyn poráží dokonce i bitcoin Polští Slezané bojují za uznání vlastního jazyka
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Sekane znojemske biftecky Kuřecí prsa plněná bylinkovým sýrem Kuřecí špízy
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Polenská synagoga: V historickém objektu ze 17. století dnes najdeme R... Tip na výlet: Zimní krása vodopádů v krkonošském údolí Bílého Labe Rarita v centru Brna: Místo steaků teď nabízí restaurace bruslení! Hod...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
DAMS spol. s r.o. - 48173746 Na Česko udeří mráz, teploty spadnou k -18 °C. A přijde i sněžení, sle... Podcast: Máme chladnější počasí díky utlumené letecké dopravě? Odhalil...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Fit mozek v každém věku: Co pro to můžete udělat? Odteď budete ovesné vločky jíst! Tahle fakta vás přesvědčí Předsevzetí, která mají smysl. Využijte kouzlo mindfulness
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Jak udělat hru 4: Bez makra to nejde Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem Virtuální výlet do vědeckých a technických muzeí světa
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Slovácko - Karviná: Papadopulos při penaltě selhal! Slovácko - Karviná: Po ruce Havlíka penalta pro hosty Liberec - Bohemians: Pulkrab dorazil Puškáčovu ránu do sítě, 1:1!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 11 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí