-
Lekce 13: Jízda v cizím Brně
Tak zase jednou vyrazíme do ulic. Tentokrát si povíme, co očekávat od jízdy v cizím městě. Jako příklad jsem vybral Brno, brzy se dozvíte proč.
Když jedete pryč z vašeho roného města, čekají vás mnohá dobrodružství. Záleží na tom, jestli jedete do města, které je větší, než vaše rodná hrouda, nebo menší. A proto jsem jako příklad vybral Brno, protože je menší než Praha, ale větší, než všechny ostatní vesnice v republice. Možná hraje roli taky to, že jsem se z Brna vrátil a v moravské metropoli strávil tři dny. Nicméně nechci spekulovat, co bylo tím hlavním důvodem.
Orientace je snadná
Základní problém, který v cizím městě budete mít, je orientace. Tento problém v Brně odpadá, protože zde máte jen dvě možnosti, alespoň tak by se to podle místního značení mohlo jevit. Buď můžete jet směrem k dálnicím, a nebo směrem opačným, značeným jako Svitavy. Prosím domorodce, aby se v komentářích vyjádřili, co je na Svitavách pro Brno tak kruciálního, že jsou značené úplně všude.
Když si jednu z možností vyberete, dřív nebo později (nejpozději na první světelné křižovatce), přijedete k ukazateli, který vás navede buď na jednu z dálnic a nebo na Svitavy.
Vzhledem k tomu, že jediným významným bodem v Brně, je výstaviště BVV, najdete cedulky doplněné ještě o tento směr, který je v naprosté většině shodný se směrem k dálnicím.Zakryjte áčka
Jediná věc, která dokáže brněnského policistu probudit ze zimního spánku, je automobil s magickým písmenem A na SPZ, uhánějící na komunikaci u výstaviště nebezpečných 61 km/h na šedesátce. Všechny přestupky ostatních SPZ jsou tolerovány.
To samé platí o ostatních obyvatelích malebné moravské vísky. Potřebujete li se dostat na hlavní z vedlejší, pokud je zácpa (to znamená, vyjedou-li všechna tři auta v Brně), znamená to pro vás dlouhé čekání. To, že jste z Prahy zvyklí, že nejpozději druhé auto vás na tu hlavní pustí, prostě neplatí. Máte přece Áčko.
Někteří z těch obyvatel, kteří v té nenáviděné Praze vydělávají na trudný život obyvatele Brna, už dokonce mají na svých Oktávkách s pražskou SPZ cedulku Nésu z Prahe. Je to od nich hezké, my je tady taky nechceme.Nevěřte nikomu
Pokud už se rozhodnete, že návštěva Brna je nevyhnutelná (například v době nějakého veletrhu), dobře si rozmyslete, co v autě necháte. Tentokrát bez ohledu na SPZ je velmi pravděpodobné, že o to přijdete. Stačí hoďka na oběd, a obsah zavazadlového prostoru je fuč. Chápejme to, jižní Morava je velmi chudý kraj.
Pokud se rozhodnete vzít si v Brně taxi, počítejte s tím, že přesné nahlášení adresy na dispečinku nebude stačit řidiči, u nějž ohlášených deset minut do příjezdu trvá půl hodiny. Po třetím zopakování adresy řidič zastaví a započne studovat mapu, aby zjistil, kam že to vlastně jedete. Mezitím samozřejmě naskakují korunky na taxametru za čekání.Příště zase na nějaké konkrétnější téma.
Lekce 15: Pravá nebo levá? Lekce 12: Dvě koule ti stačí, drahoušku…
49 Responses to Lekce 13: Jízda v cizím Brně
[1]
2. 11. 2007 v 17:21da_b0mb
Ojojoj, to bude diskuze 😉
[2]
2. 11. 2007 v 18:49Ricardo
Kam se poděla ta přetékající ironie předchozích dílů?
[3]
2. 11. 2007 v 19:03cc
Jo, tak ten článeček je přesně o tom, proč se ostatní stydí za A v EZ (v Praze asi ještě SPZ).
[4]
2. 11. 2007 v 19:25froz3r
vystiznejsi clanek jsem dlouho necetl, nejsem sice primo z Prahy, nicmene jakakoliv cesta na moravu pro obvykle byva plna, pro nas Cechy, nevsednich zazitku a pohnutku…
[5]
2. 11. 2007 v 19:32kkk
tim chces jako rict, ze vy z cech jste neco vic?…obcas to tak vypada
[6]
2. 11. 2007 v 20:52XJ
Velmi slabý článek, který se snaží přiživit oheň nesnášenlivosti mezi obyvateli Čech a Moravy. Je jedno, kde člověk žije, podstatné je, co v životě dokázal. Čeho se dočkáme od autora příště? Přiživování rasové nesnášenlivosti?
[7]
2. 11. 2007 v 22:27johan
Víceméně s ničím nesouhlasím. Jsem z Prahy, do Brna moc často nejezdím, ale jinam na jižní Moravu docela běžně. Žádné opakující se problémy nezaznamenávám. Když se zeptám „pražštinou“ na cestu, vždy mi všude poradí. Auto mi nevykradli, nepoškrábali ani jinak nedokurvili. Strávil jsem tam za poslední půlrok o dost více než tři dny, takže mám udělat taky nějaký takový urychlený závěr jako ty? Pár blbců mě nerozhází, jsou všude. Nechceš se přece mezi ně zařadit, že ne? Příspěvky od „cc“ a „XJ“ podepisuji. Příště zkus větší nadhled a ne ironii za každou cenu.
[8]
2. 11. 2007 v 22:42PepaSFI
froz3r: to by mě fakt zajímaly ty nevšední zážitky.Jako třeba že když zaváháš na křižovatce když nevíš kam odbočit tak tě nikdo nevytroubí a nevyfakuje?Že venkovani obvykle znají a rádi popíší cestu téměř kamkoliv v okruhu třiceti kilometrů zatímco pražáci znají jen cestu do práce a do nákupní zóny?
[9]
3. 11. 2007 v 3:03dušan
Brno to je zlata lod…..Brno ma hodne moc do sebe……neni to uplne vesnice ani město a přesto tam lide nejsou až tak anonymni 🙂 miluju moje Rodné město BRNO
[10]
3. 11. 2007 v 8:52Tomiss
Tato lekce se nepodařila…takové články sem nepatří.Tečka.
[11]
3. 11. 2007 v 8:54element5
Tak Wendy, článek, ostatně stejně jako ostatní od tebe, je napsán velice čtivě a musím uznat, že i pobaví. Jen se člověk nesmí moc zamýšlet nad obsahem.
Co ti v Brně provedli? Sebrali body, vykradli auto a ještě jsi nejspíš, přispěním někoho ze Svitav, přišel o přítelkyni, ne? Příště prosím větší nadhled.
[12]
3. 11. 2007 v 9:55nextright
tomiss: Dovol, abych si o tom, co na můj blog patří a co ne, rozhodl sám.
element5: Jen to vykradený auto. Ale jinak mám Brno docela rád.
[13]
3. 11. 2007 v 10:39kkk
no, tak nam treba v praze vykradli auto 3x…a nepotrebuju se tady vylivat s tim, jak je to v cechach hrozny…
[14]
3. 11. 2007 v 10:41dCi
hnus…
[15]
3. 11. 2007 v 14:21miso
Nextright: tvoje clanky boli vzdy velmi poucne a vtipne, ale ze si dovolil sem dat takyto zvast, plny hovadin je myslim pod tvoju uroven
Wendy: chod sa bodnut
[16]
3. 11. 2007 v 19:49robert.68
to jsi mel celkem stesti, byl jsi v brne 3 dny, a vykradli ti jenom auto, to kamos byl v „A“ jenom jednu noc, a domu jel vlakem, protože mu ukradli auto na kterem mel RZ s „B“ 😀
[17]
3. 11. 2007 v 20:32Abre
Vybornej clanek, hlavne ten postreh o Svitavach. Pro tohle a celkove jeste takovej vesnickej nadech Brno miluju, narozdil od Prahy. Bohuzel uz mam taky na aute Acko a sem docela zvedav, jestli tam jeste nekdy pojedu, jaky to bude. Jinak ve zbytku Jizni Moravy zatim bez vetsich problemu.
[18]
3. 11. 2007 v 20:36Ricardo
Robert.68: vystihls to…
[19]
3. 11. 2007 v 22:59?
No jsem Brňák a až tak moc mě to neurazilo… ten postřeh o „vesnici někde mezi dálnicí a městem Svitavy“ je fakt trefný, my, co tady jezdíme furt, tak nás to ani nenapadne, ale je to tak s těmi ukazateli :-))) Auta se tady vykrádají fakt fest, zvlášť v centru (za bílého dne, před apatickými svědky… :-o) a taky v Masarykově čtvrti a v Žabinách – během Velké ceny pak snad všude… S těma taxikářema – to bych teda zrovna být Pražákem tady nevypichoval !!! 🙁 Ani zbytek už nebyl moc trefný a ironicky-vtipný :-((( Když už sem chtěl autor něco přispět, mohl tu svoji „studijní“ cestu do Brna zrealizovat trochu svědomitěji…
[20]
4. 11. 2007 v 6:57nextright
?: Dík za doplňující info – tohle o tom vykrádání jsem měl vědět před cestou, to auto nám vykradli v Masarykově čtvrti před barem Rio… Jinak, abych Brno jen nehaněl (to město je mi opravdu vcelku sympatický), tak steakhouse K1 považuju za nejlepší restauraci svýho druhu u nás.
[21]
4. 11. 2007 v 9:10Milý stydlín
Velmi povedené, jen škoda, že hoši z Moravy nepochopili nadsázku. Terčem ironie jsou tu přeci stejně tak i pražáci…
[22]
4. 11. 2007 v 9:11Milý stydlín
XJ: snažíš se dokázat, že opravdu, ale opravdu nemáš smysl pro humor? 😉
[23]
4. 11. 2007 v 11:15Forester
Zapoměl jsi ještě říct že:
a)značku dej přednost v jízdě bereme v brně spíš jako takové doporučení než povinnost
b)Všechny tři naše dokážou ucpat naši krásnou novou mimoúrovňovou křižovatku hlinky bauerova (to je ta jak se vyjede z tunelu od Prahy a vede to na Svitavy)
c)auta se v brně vykrádají ne za 30 ale 35 minut (teda pokud je nenecháš odemčené na to bacha)
d)jediné opravdu použitelné výstaviště je v Brně ať už chceš nebo ne
e)ty Svitavy to se z toho důvodu že ne všechny cesty vedou do Prahy šéfe
f) jo a kolik to hrála ta Slavia s Líšní?…
pokud máš ještě otázky stačí se zeptat 😉
[24]
4. 11. 2007 v 15:08johan
PepaSFI: netrefils. Jsem prazak a znam skoro cele mesto. (Pritom nejsem ridic z povolani a nejezdnim po nem autem.) Dopoustis se stejneho pochybeni jako nextright. Takhle to zjednodusovat nejde, vsude jsou nejaci volove, ale malokde je jejich pomer vyssi nez ve zbytku sveta.
[25]
4. 11. 2007 v 15:49oldtimer
Hemingway v jedne sve knize, tusim ze to byly „Zelene pahorky africke“, hovori o jednom spisovateli za zenitem asi takto (volna citace): „Dokud psal o tom, co zna, bylo to dobre. Potom uz to nestalo za nic“. Rekl bych, ze se zde jedna o podobny pripad. Nic proti Praze, ale diky prazakum se z ni stalo docela odporne mesto. Jsem v Praze autem kazdy tyden a bohuzel kolikrat musim do Kyji, odtud do centra, pak na Brevnov a pres Barrandov domu. nezda se mi, ze by se v Praze ridici pousteli vice ci mene nez jinde. Spise vidim, ze vsechny nesvary, ktere se objevi v Praze, se do dvou let zacnou zjevovat i v Brne (vjizdeni do krizovatek, kdyz za ni nemuzete pokracovat v jizde, zbytecne predjizdeni a brzdeni, kdyz o sto metru dal sviti cervena, ..), proste vse, co brani plynulemu provozu. Proto ty ubohe ackare nemam rad a jsem k nim mene tolerantni, nez k ostatnim. Stejne tak i policie, protoke kdo ma naladu poslouchat priblble vymluvy v tom podivnem nareci. A k tem taxikum – v Brne se da sirsi centrum prejit pesky do 20 minut – tak proc si vozit zadek.. Nejsem z Brna, ani v nem neziji.
[26]
4. 11. 2007 v 16:18Méša
No hóóóódně slabý článek…škoda bláznů, kteří se ještě dělí na moraváky čechy slezany potom na brňáky, pražáky atd…jsme malá země s minimálními rozdíly v mentalitě podle bydliště….proč tohle řešit???
[27]
4. 11. 2007 v 18:22element5
Tak nevím, … Copak se nikdo z vás nikdy nezasmál vtipu o cikánech, homosexuálech nebo Američanech? Vždyť tenhle článek je přece o tom samém.
A pro šťouraly, už výše jsem zmiňoval, že s „fakty“ nesouhlasím, ale pro zasmání je to dobré. 😉
[28]
4. 11. 2007 v 18:55Méša
No právě, že bych se docela zasmál…ale marně hledám čemu?
[29]
4. 11. 2007 v 19:42obdelnicek
Zajímavej článek. Su z Brna Na těch Svitavách je tak kruciální to, že to je holt první větší (dopravně významnější) ,město poblíž Brna, kam se nedá dojet po dálnici, tak to prostě máme všude možně vyznačený pro případ, že by náhodou všechna čtyři pražská auta jela přes Brno směr Svitavy To víte, už tak nám tady ty naše „všechny tři“ dost blokujou to naše malý centrum a nedej bože, aby se k nim přidaly ještě další bloudící 4 auta z Prahy, to už by byl fakt kolaps celý brněnský dopravy a stála by nejen ta „moravská“ část D1, ale i brněnský mhd, tj. autobusy, trolejbusy a šaliny – ehm, teda tramvaje Ještě že nemáme taky metro… S těma policajtama máš částečně pravdu, vybíraj za blbosti na úplně zbytečnejch místech, místo aby radši hlídali 50 u škol apod., jenže to je tak po celý ČR, nejenom u nás v Brně. Nicméně ale u BVV nechytaj „Áčka“ při 61 km/h, znám to tam, jezdím tama kolem nich (sice s „Béčkem“) 65 a zatím nic, takže jsi prostě musel mít smůlu na špatnou hlídku, protože mám pár známých, co maj „Áčko“, kolikrát tama profičí i víc a zatím taky nic. Občas se taxíkem svezu (1x-2x za měsíc), problém, jakej jsi popsal jsem ještě ale v Brně nezažil, zato v Praze už 2x. Co se týká toho pouštění a nepouštění, případně vjíždění do křižovatek, s tím nic nenaděláš, to jsem zažil všude. Akorát to vykrádání aut, během monstrakcí na BVV nebo Masarykově okruhu, nemůžu srovnávat, bo jinde v republice nic takovýho není (nechci tím nijak hanit nebo snižovat akce pořádaný na okruhu v Mostě, ale i kdyby se tam jezdily takový velký závody jako u nás, asi by těch krádeží bylo míň, protože v Mostě žije přece jen míň obyvatel než v Brně). A že jsme chudej kraj? No bóže, furt lepší chudej kraj, než zasekaná magistrála v Praze PS: ještě k těm Brněnsko-Pražskejm vztahům, když potkám v zácpě auto s „Áčkem“, přiznávám, že ho nazvu „Cajzlem“,to ale enem tak pro sebe, jinak ho beru jako jakéhokoliv jiného motoristu a písmenko na značce pro mě nic neznamená, já se spíš bojím důchodců, kteří vytáhnou jednou za pár měsíců svoji ozdobu garáže a jedou s ní kamkoliv, doděšení z toho provozu, jakej u nás je.
[30]
4. 11. 2007 v 19:42obdelnicek
místo má být 🙂
[31]
4. 11. 2007 v 21:01Ricardo
Ono se nebylo čemu smát dokud to Forester nezlehčil příspěvkem č.23
[32]
5. 11. 2007 v 2:33Lancer
Velmi trapny clanek, az budu mit cas, rozepisu se tady o svych zazitcich z „Praheee“, kde je clovek sikanovan s jakoukoliv SPZ… Sice bydlim prevazne v praze, ale tajim to, stidim se za to, mam Brnenskou SPZ, mluvim o sobe s lehkym hantecem jako o Brnakovi a snazim se byt v Brne co nejvic to jde. A klidne se do me pustte, ja se zasmeju a potvrdim si, co si o prazacich myslim… haha
[33]
5. 11. 2007 v 11:15Pepa
V Brne jsem byl s Prazskou SPZ 2x. Jednou rozbite okno a ukradene zvykacky, podruhe jsem 3x nedostal na hlavni prednost. Vezl jsem kolegu Brnaka, pote, co jsem pri vjizdeni na hlavni 3 minuty cekal, az mi tam nekdo udela misto, kolega Brnak prohlasil neco ve smyslu „Co to dnes jezdi za kokoty?“ Pak mu doslo, ze jedeme sluzebnim autem.
To, ze kdyz jsem se ptal na cestu, tak me ve 3 pripadech z peti lide posilali na druhou stranu, je taky zajimavy zazitek.
Ale jinak je Brno docela fajn.
[34]
5. 11. 2007 v 21:46Forester
to Pepa ono je to zname když jedeš po Brně s pražskou SPZ to je občas fakt o držku, ale je fakt že tady u nás platí hlavně zákon dražšího plechu prostě ten kdo má dražší auto uhne a ti s těma levnějšíma to moc dobře vědí. ačkoli tohle dnes už taky opadá dneska jedou do křižovatky i lidi se služebníma autama. Co však podle mě Brno proti praze nemá je je zlozvyk všechny s nepražskou SPZ považovat za vesničany (tak mi to v praze připadá), ale to je osobní názor člověka co do prahy nejezdí když nemusí.
[35]
5. 11. 2007 v 22:00humr
njn zase jeden upejpavej pražáček musí dát najevo svou omezenost…ach jo, pořád čekám na čas, až praha nebude centrem blbosti a egoismu, ale opravdu hlavním městem.. já vím no, jsem z vesnice, ale možná díky tomu bych nikdy nenapsal takovej blaf jako ty kámo. btw. chtěl bych vidět co by tý tvý praze řekl týpek, který by přijel např. z new yorku nebo londýna.. asi by se posral smíchy jak v tak malym městě můžou mít tak zasekanou dopravu…
[36]
5. 11. 2007 v 23:30Beemer
Ajaj… To se nám to tady rozdělilo na dva tábory.
[37]
6. 11. 2007 v 10:59mikes
Jsem brňák a pár let jsem jezdil po Brně s firemním autem s SPZ „A“. Uznávám že se v Brně jezdí trochu „drsněji“ než třeba v Praze. Co se týče pouštění, tak s cizí SPZ máš spíš výhodu a je jedno jestli je pražská nebo jiná. S brněnskou nemáš šanci vůbec:-)
Připomínka že Morava je chudý kraj a že se tady víc krade je ubohá, podle mě kriminalita je přímo úměrná velikosti města, takže Praha na tom bude asi hůř. Nechávat notebook na sedačce se prostě nevyplácí, nikde. A jezdit kolem výstaviště v době veletrhů vyšší rychlostí než je dovolená je stejné jako jezdit 1.září (začátek školního roku) kolem škol 70kou 🙂 Prostě policie je průhledná a předvídatelná, všude.
[38]
10. 11. 2007 v 0:34bourák
Brno je na pohodu měsíčně najedu 15000km po ČR hlavně ol os par a do Prahe tak 2krát měsíčně praha je jak kdy jednou v poho pak mazec nejlíp je v íčku
[39]
10. 11. 2007 v 0:46bourák
Co se týče brna tak mi vadí švestky v noci very aktiv městská policie v centru jsem tam denně 2krát a vždy je problém a osobáky kteří vjedou před čumák mýmu 3500kg mazlovi to se fakt nedá ubrzdit at už ve městě tak na dálnic když mě nějakej chytrák předjede a zašlápne to bez duvodu to fakt miluju
[40]
10. 11. 2007 v 10:47prahajzl
tak,tak, u nás ve Velkoprahajzlově se nekrade, značení je tak geniální,že nepotřebuješ navigaci a všichni se tak navzájem milujeme, že ani se nenaděješ a už jsi ojebaný
[41]
10. 11. 2007 v 11:50exxon valdez
docela v pohodě, někde jsem se pobavil jinde zakroutil hlavou, nicméně článek velmi plytkej s křečovitým způsobem o humor. V něčem jsi se trefil v něčem moc ne. Jsem brňák a taky jsem po Brně jezdil s „Ačkem“! Takže vím, co asi chtěl básník říct, nicméně je to spíš schýza, kdyš jedeš do Brna (kamkoliv) s Ačkem – tak si již apriori říkáš.. ty voe, to zas bude.. 🙂 Jde o jednotlivce (myslím to v tom autě s Ačkem), kteří kamkoliv vjedou již s pocitem – jéžiš, zase další dědina. A je jedno jestli je to Beroun, Ostrava, Karlovy V, Plzeň nebo to Brno. Jo a ještě mám pocit, že šlo o tvoji mozkovou křeč, neboť jsem nikde nepostřehl to co jsi proklamoval již na začátku, a to že se brzy dozvíme proč, jsi vybral právě Brno. Moc ti tohle nesedlo, a pokoušíš se to v diskuzi zachránit nadhledem. a dalším článkem o tom že končíš, 🙂 Slabý Ego? zkus se nad tím zamyslet, a neplakat nad negativníma reakcema. Nemůžeš přece čekat jen lásku, pochopení a pochvalu. Tak se vzmuž a piš dál!
[42]
10. 11. 2007 v 12:00exxon valdez
abych tu nebyl za toho, kdo se nedokáže zasmát sám sobě 😉 aneb takovej typickej brňák:
1. Každej typickej brňák, když se vrací po D1 z Prahy, dělá jakoby Bohunice neexistovali a nepatřili k Brnu.
2. velkorysost Brna je v tom, že když se z centra rozběhneš na kteroukoliv stranu, doběhneš za město do lesa dřív, než i kuřákovi dojde dech!
3. pokud v Brně nechceš někoho potkat, máš smůlu, naopak, když se ti někdo vyhejbá, určitě ho najdeš v některou celou pod hodinama na čáře!
4. každej ví, kdo s kým chodí a kdo je singl, protože ti singl visí každej pátek většinou v Charlie´s.
5. začíná to být s tebou blbý, když ti ve vice než dvou barek tyká personál a bere tě za štamgasta.
6. máme za to, že jediný výstaviště na světe je právě to naše.
a tak dál a tak dál. jsme tu jedna velká vesnice. 😉
[43]
10. 11. 2007 v 21:05steinhauser
Toto mohl napsat opravdu jen idiot všech idiotů….
[44]
15. 11. 2007 v 16:58FanThomas
Když jsem tento článek dočetl měl jsem málo času napsat reakci. Když teď čas mám koukám že to autorovi dali sežrat už jiní. Díky borci. V Brně už nějakou dobu nebydlím a na autě vozím Jéčko jako Vysočina 🙂 nějakých klacků pod nohy od mých bývalých spolubydlících jsem si nevšiml. Co se Áček na značce týče, jak je uvidím tak se mám na pozoru. Nikdo jiný vám nehodí myšku přes tři pruhy div vám nurazí okřídlený šíp z masky a tak podobně… berte to tak že pár čuňat vám áčkařům kazí reputaci. Štatlu zdar!
[45]
5. 12. 2007 v 19:28Autoblog
Věčná diskuze. Naprosto zbytečná. I Praha není tak velká jak se zdá. ČR je jedna velká vesnice 🙂
[46]
10. 12. 2007 v 12:52Luboš
Článek je pihou na kráse jinak dobrého a vtipného blogu. Jeho autor je zřejmě přesně tím Áčkařem, který kazí dobrým pražským řidičům reputaci. Arogantní omezený blbeček považující Prahu za střed vesmíru.
[47]
13. 12. 2007 v 1:14austin
Jezdím s Áčkem již 4 roky po Brně a okolí (protože auto patří ALD tak mám A) a žádnou animozitu kvůli pražské značce jsem nikdy v Brně nezažil a nemohu to potvrdit. Částečně má článek nadhled ale sem tam to ulítlo, chlape.
[48]
9. 1. 2008 v 12:51MORAVAK
NO TO JE NAPAD JEZDIT VY PRAZACI K NAM..TO MATE NAVIC STESTI, ZE NEMUSITE NOSIT NACO JAKO SPZ NA SOBE…JAKO TREBA STITEK NA KOSILI „jsem z Prahy“:)))
[49]
1. 2. 2008 v 14:16Bubla
po precteni tohoto clanku sem presne pochopil proc my brnaci vas prazsky pepiky tak moc nemusime!!! taky mam dojem ze si zapomel napsat to co je pro vas taky ohromnej zazitek a to ze tu mluvime „cizi reci“!
imho , znas ten brnenskej for jak na “ zelnaku pije borec z kasny“ ? …a druhej na neho hulaka “ nepi tu wasruvku chcijou do toho!“ a ten se otoci a rika “ heleeeeee cooos riii kaaal“ a ten mu na to “ nic! pi pomalu at se nenachladis!!!“ 🙂
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.