• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Profi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • Formule 1
  • Motorky
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > nextright.blog.auto.cz  > Lekce 18: Když smrdí guma

  • Lekce 18: Když smrdí guma

    Publikováno: 16. 5. 2008

    Dnešní lekce bude o jedné aktivitě, kterou mnozí z nás v automobilech různých velikostí a motorových objemů zkoušejí. Jak už to tak bývá, se střídavými úspěchy.


    Přiznejte se, že jste článek rozbalili jen kvůli tomu, že jste očekávali, že bude o sexu v autě…:-) Ne, nebude, v dnešní lekci se podíváme na nešvar, kterým se mnozí snaží dokázat svojí závodnickou duši. Přitom netuší, že ze sebe dělají kreténa.

    Ať to hvízdá
    Jistě tu situaci znáte. Stojíte na semaforech, horký vzduch nad kapotou se tetelí (tedy pokud nemáte stopětku škůdku) teplem od motoru, a vy přemýšlíte, jak zapůsobit na tu sexy blondýnku v Peugeotu 206 CC ve vedlejším pruhu.
    A pak to přijde. Spásný nápad – zařádíte jedničku, sešlápnete plyn naplno, a teprve po tom pustíte spojku. V horším případě vám auto chcípne a blondýnku už nikdy v životě nespatříte. V tom lepším případě zakvílí pneumatiky, a vy si zlomek vteřiny připadáte jako Alonso. Ten zlomek vteřiny, než vám blondýna ujede.

    Trochu teorie
    Ptáte se, jak je to možné? Inu, žádný zázrak. Rychlý rozjezd není o sešlápnutém plynu až na podlahu. Všimněte si v neděli při formuli 1, že na startu obvykle vítězí ten, komu se povede odstartovat co nejblíže k hraně, kdy se už pneumatiky začínají protáčet. V moment rozjezdu totiž potřebujete nejen co největší sílu (sešlápnutí plynu), ale i dostatečný styk s vozovkou. A tady je právě kámen úrazu. Pokud to přepísknete, pneumatiky ztrácejí dočasně schopnost přenést výkon motoru na vozovku a ač máte na otáčkoměru ručičku v červeném poli, auta kolem vás se jen míhají. Bohužel nikoliv dozadu, ale dopředu.

    Trochu psychologie
    Pokud si v tu chvíli ještě nepřipadáte jako kretém, vězte, že všichni kolem už to o vás vědí. Ti, co se otáčejí vaším směrem, nemají v očích myšlenku „Mámo, jede Schumacher,“ ale spíše něco jako „Zase další blbeček, co se neumí rozjet.“
    Obzvláště stimulujícím faktorem pro kolemstojící (v tento moment už o nich spíše můžeme hovořit jako o kolemjedoucích) je výbava pilota F1. Všimněte si, že většinou podobné kousky provádějí majitelé bílých felicií na populárních „matadorkách“ MP12 a brutálním výkonem 50 kW. Výsledek? Jste hovado, které neumí zvládnout ani těch 50 kW. Druhou skupinou takto postižených jedinců jsou majitelé bazarových šunek v ceně cca 25000 korun v různém stádiu rozkladu.
    Jistě můžete namítnout, že spíš dáváte najevo fakt, že si můžete dovolit zničit sadu gum, aniž by to na vás zanechalo nějaké finanční dopady. No, nevím. Dát tři litry za ty protektory z Globusu, na kterých jezdíte, může každý.
    Navíc, při svých pozorováních českých řidičů jsem došel k závěru, že investice do nových gum ve vašem případě moc nepřipadá v úvahu. Prohodíte zničené gumy na zadek, a vesele znovu gumujete. O bezpečnosti takového vraku pak snad ani nemá cenu psát.

    Stručné shrnutí: Gumování při rozjezdu není znakem ani závodníka, ani sofistikovaného rebela. Ukazuje to, že máte v hlavě totálně vymleto. Uvědomte si, že NFS: Prospeed není simulátor, ale arkáda a řídit vás nenaučí.

Lekce 19: Chceš rozbít držku? Lekce 17: Mrazík

25 reakcí na Lekce 18: Když smrdí guma

  • [1]

    16. 5. 2008 v 11:14honzarov

    „a vy si zlomek vteřiny připadáte jako Alonso. Ten zlomek vteřiny, než vám blondýna ujede.“ – tak to jsem se řezal asi 5 minut. Díky.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    16. 5. 2008 v 11:28Perun

    :-))) Je v tom smutně mnoho pravdy.. jen by to chtělo ten humor trochu zjemnit a vytříbit. Dobré, jen trochu zbytečně polopatické ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    16. 5. 2008 v 11:44da_b0mb

    Nejhorsi vec, kterou muzete udelat je, ze se ohlednete…Protoze ty paka si pak myslej, ze obdivujete jejich „umeni“… ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    16. 5. 2008 v 12:13Perun

    da_b0mb: Jo, tohle provádím i v případech, že vidím klučíka s čírem, jak se opírá o svůj prémiovej bourák z Áček a číhá na obdivovatele(ky).. :-)
    To dokáže otrávit :-))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    16. 5. 2008 v 12:27GTI

    Naštěstí, většinou ti, co by chtěli hrabat se mohou při startech leda tak štourat v nosech a ti co mají nahrabáno a mohou hrabat kde je napadne, těm to dnes redukuje jízdní asistent.

    Ale i tak, napsal jsi velmi potřebnej článek. Neboť přechod z plejštejšnu do reálného provozu… to je kastrace heverem… krutá, ale nutná.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    16. 5. 2008 v 12:34nextright

    GTI: Kastrace heverem? Člověče, já jdu teď na oběd…! Jak si to mám vychutnat?:-)))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    16. 5. 2008 v 12:38GTI

    :-DDD Dobrou chuť.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    16. 5. 2008 v 13:09igor

    aa, vidim v diskusi vybranou spolecnost..
    s clankem moc nesouhlasim, a nemyslim ze by to bylo tak jak je to tady napsany. proc bych si nezakvikal, kdyz se mi chce…
    v zavodnim volantu se tusim pise, ze nejucinejsi zaber ma guma ve tricetiprocentnim prokluzu, right gti ?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    16. 5. 2008 v 13:16GTI

    Závodní volant nečtu, pokud to tam píšou, možná jde o primerosku, tam bych tomu i věřil. Na silnici, tam je to jasný jak facka, čím tupější řidič, tím víc jsou mu slyšet gumy. je to známá nepřímá úměra k intelektu, shrnutá do definiční věty – Axiom tupého kvílení.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    16. 5. 2008 v 13:39T613

    Právě mi „protočil“ gumy nějaký Schumi v Feldě pickupu. Sice víc řvala spojka než gumy, ale byl to machr!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    16. 5. 2008 v 13:43Perun

    T613: Bílá Felicie pickup.. nejoblíbenější raketa divočáků v montérkách.. To by bylo na samostatný blog :-)))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    16. 5. 2008 v 13:56T613

    Perun: hlavní identifikační znaky všech rrrakeťáků bez rozdílů značek – kšiltovka, ruka vystrčená z okna, řetěz kolem krku, drsný výraz chlapa co všechno zažil a nepřekvapí ho ani texaský masakr motorovou pilou. Pookud rakeťák nemá kšiltovku tak má zásadně nagelované vlasy :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    16. 5. 2008 v 14:11gld

    pekný článok, dobre si to popísal..ale ináč výkonu príliš na gumovanie netreba, dá sa to aj zo stodvácou (zo stopäťkou už nie)..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    16. 5. 2008 v 14:40nextright

    igor: Zakvílej si když chceš. Za hovado budeš ty, ne ti, co tě opráší. Obvykle pokud někdo na semaforech zagumuje, tak mě (a to mám jen getze) předjede až když už pár vteřin jedu v poklidu předpisovou padesátkou. Z křižovatky jsem tak o tři až pět vteřin dřív. Takže mi prosím vysvětli, jaký má gumování účel?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    16. 5. 2008 v 15:28507

    Dobré nextright. :-)
    Myslím, že pri dupnutí aké si opisoval by určite tá blondína nestihla ujsť a nie to ešte, aby autá okolo mňa chodili. To asi nie.

    Já mám najradšej, keď počujem zvuk motora z zároveň aj ručička krásne stúpa. Rozhodne nechápem zbytočné vytáčanie motora a pálenie pneumatík. To je pre tak pre študentov.

    P.S.: Keď si spomenul gumovanie, mohol si povedať, že to máte v hlave vygumované .;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    16. 5. 2008 v 17:59McMac

    Velmi pěkně napsáno, souhlasím se vším. Dost taky záleží na tom co má člověk za auto – mít tak M6 tak si jednou za půl roku udělám rozjezd s mírným protočením pneumatik, který dovoluje elektronika, jen tak pro radost… Ale je pravda, že ten kdo má opravdu dobré auto, tak nemá zapotřebí gumovat, s tím se ztotožnuji

    :-)))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    16. 5. 2008 v 18:57lorenz

    Skvely text. Skvely a pravdivy. Pravdivy a skvely. Pravdivy, pravdivy a este aj skvely. ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    17. 5. 2008 v 10:26element5

    Moc pěkně napsané… A ta polopatičnost tomu právě dodává šťávu, zjemni to a už to nebude ono.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    17. 5. 2008 v 17:24Alessio

    člověk by někdy i chtěl gumovat, ale 4×4 je (minimálně na suchu) prostě proti :-D. Pěkný článek ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    17. 5. 2008 v 20:52Navtech

    Já teda asi žiju v jinym světě. Každopádně mě to negumuje. Blondýnky se zeptám, jestli mě ukáže svoje přednosti, ale že bych před ní dělal takový ptákoviny?
    Jo, jasně, tady u nás mládež taky gumuje, ale povětšinou to jsou kreténi, i když jdou pěšky. Jen ať si zagumujou, hlavně když nefetujou a nekradou babičkám důchody. Jinak je dobrý, když někdo „ugumovanej“ vyspěje a zjistí, jakej je kretén.
    Teď mi tak napadá, když jako člověk středního věku, majitel zánovního STi při běžné víkendové onanii na místních okreskách „gumuju“, jsem kreténem?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    18. 5. 2008 v 2:44m power

    a to ja bych si zas chtel zagumovat s necim co ma 500 a vic koni na zadek a gumovat muze i 4kolka sice jí to jde líp na mokru ale čím víc koní tím víc spálené gumy, nekterý motory 4kolka nezastaví :DDD

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    20. 5. 2008 v 14:18igor

    vy jste vsichni chytraci ktery vedej co delat a co ne.. neco se vam nelibi co nekdo dela a hned ho mate za hovado..
    nextright: jaký má gumování účel? – no zadnej, predstav si to 8-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    20. 5. 2008 v 18:49nextright

    Igorku, nerozčiluj se, praskne ti cévka…
    Evidentně nechápeš, o co jde, takže si tím tvým dvojkovým golfem klidně gumuj dál…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    21. 5. 2008 v 12:20igor

    - neboj, jsem vklidu, jen te cituju..
    doporucuju prolistovat: horky volant, skola zavodni jizdy, dalibor janek, stoji to tak stovku..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    31. 5. 2008 v 19:29pepino

    Když jsem četl tenhle článek, tak jsem zjistil, že negumuju na křižovatce, ale využívám právě těch 30% prokluzu. Na semaforech teda nezávodím, benzín je cenná tekutina, ale někdy chci rychle vypadnout a tak kolo protočím a vyrazím, žádné pálení na místě.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

nextright.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Červen 20121 Post
  • Únor 20121 Post
  • Leden 20121 Post
  • Říjen 20112 Posts
  • Září 20111 Post
  • Červen 20111 Post
  • Březen 20111 Post
  • Únor 20111 Post
  • Leden 20111 Post
  • Prosinec 20101 Post
  • Srpen 20101 Post
  • Červenec 20101 Post
  • Červen 20103 Posts
  • Říjen 20091 Post
  • Září 20092 Posts
  • Duben 20092 Posts
  • Listopad 20081 Post
  • Červen 20081 Post
  • Květen 20081 Post
  • Leden 20083 Posts
  • Listopad 20071 Post
  • Září 20071 Post
  • Červenec 20072 Posts
  • Duben 20075 Posts
  • Březen 20074 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Rakev a svíčky pro Blatného: U ministrova domu demonstrovaly desítky l... "Černý baron" Božetěch Kostelka: Komunisté ho nezlomili, slaví 90 let Babiš viní z problémů s registrací na očkování nemocnice. Pro Dzurillu...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
SESTŘIH: Opava - Zlín 0:0. Slezané zůstávají poslední, nastoupilo šest... SESTŘIHY: Jablonec rozdrtil Teplice 5:0, Boleslav remizovala s Brnem NHL ONLINE: Boston hraje s New Jersey, Hertl jde do akce večer
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2019
Grilování
Volby USA 2020
Takhle hasiči vystříhali na D1 řidiče z auta! Zezadu narazil do kamion... Další smutek v rodině Hryce bojujícího s leukemií: Zvláštní vzpomínka ... Neštěstí programátora, který si kdysi vydělal 7 tisíc bitcoinů: Ztrati...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Trendy: Novoroční rady pro krásnou pleť... Pohodlné oblečení pro domácí lenošení... Pořád se rvou jako koně. Už si se syny nevíme rady, svěřila se zoufalá...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Rallye Dakar 2021: Podmol a Enge, zkušení borci a stejně nováčci Rozhovor s Janem Kopeckým: Co bude teď? Láká ho i Dakar Verstappen nemá obavy z nákazy koronavirem
Věda a technika

Katalog mobilů
Klimatizace do bytu
Počítačová poradna
Google dokončil akvizici Fitbitu. Co bude dál? Bitcoin vyroste na pětinásobek, akcie Tesly na trojnásobek, tvrdí amer... Xiaomi má nejlevnější GPS hodinky. Neuvěříte, co všechno umí [TEST]
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Naočkováno proti koronaviru je zatím přes 105 tisíc lidí, prohlásil pr... Vladan Gallistl: Zkapalněný plyn poráží dokonce i bitcoin Polští Slezané bojují za uznání vlastního jazyka
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Sekane znojemske biftecky Kuřecí prsa plněná bylinkovým sýrem Kuřecí špízy
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Polenská synagoga: V historickém objektu ze 17. století dnes najdeme R... Tip na výlet: Zimní krása vodopádů v krkonošském údolí Bílého Labe Rarita v centru Brna: Místo steaků teď nabízí restaurace bruslení! Hod...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
DAMS spol. s r.o. - 48173746 Na Česko udeří mráz, teploty spadnou k -18 °C. A přijde i sněžení, sle... Podcast: Máme chladnější počasí díky utlumené letecké dopravě? Odhalil...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Fit mozek v každém věku: Co pro to můžete udělat? Odteď budete ovesné vločky jíst! Tahle fakta vás přesvědčí Předsevzetí, která mají smysl. Využijte kouzlo mindfulness
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Jak udělat hru 4: Bez makra to nejde Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem Virtuální výlet do vědeckých a technických muzeí světa
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Slovácko - Karviná: Papadopulos při penaltě selhal! Slovácko - Karviná: Po ruce Havlíka penalta pro hosty Liberec - Bohemians: Pulkrab dorazil Puškáčovu ránu do sítě, 1:1!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 11 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí