-
Lekce 27: Zapínáme zip
Zatímco u sličných děvčat je kolikrát zip alias zdrhovadlo překážkou, kterou je nutné překonat, na silnicích je naopak prostředkem, který nám umožňuje překážku překonat.
Pravidlo zipu bylo na našich silnicích zavedeno proto, aby se podařilo eliminovat kolony v místech, kde se sjíždějí jednotlivé pruhy silnic, které vedou jedním směrem. Velmi častý jev na našich skorodálnících, kdy probíhá třeba úprava nebo oprava okolí dálnice a jeden z pruhů je uzavřen. Ale třeba i ve městech na některých křižovatkách.
Jak zip vypadá
Pro popsání tohoto mechanismu regulace plynulosti dopravy v kritických místech není nic jednoduššího, než vás poslat na záchod vykonat malou potřebu. Až „ho“ budete zandavat, tak zkuste prozkoumat zip na gatích (sorry, na Leviskách, Bushmanech nebo Bossech). Vypadá to tam určitě tak, že jsou zde dvě řady takových malých udělátek a od jistého místa ž pokračuje jen jedna řada, kde jsou udělátka z obou stran seřazena na přeskáčku (pokud nemáte zapínání na knofílky, v tom případě se mrkněte k sousedovi). Voilá, přesně tohle chceme i na silnicích.Jak by měl zip vypadat na silnici?
Existují tři nejčastější chyby, kterých se dopouštějí čeští řidiči. Pojďme si je popsat.
1) Nepouštějí – v případě sjíždění dvou pruhů do jednoho, by to mělo fungovat jako na těch kalhotech. Řekněme, že udělátko 1 je váš vůz na levé polovině kalhot, udělátko 2 je ten debil vedle vás (pravá polovina kalhot). Kdyby se vám kalhoty zavíraly tak chaoticky, jako se jezdí na anšich silnicích, koukal by vám ven, což je tak nějak proti společenským konvencím. A nevymlouvejte se mi tady na vaší okouzlenost Frei Körper Kultur, sakra. Pro zjednodušení, aby to pochopil i policajt po lobotomii, vždy na střídačku jedno auto zleva, jedno zprava a pokračovat až do zblbnutí. Výhoda tohoto postup je taková, že auta více méně pořád jedou. A to všechna auta.
2) Řadí se brzo – jistě to znáte. Velká část řidičů hodí ten blinkr prostě brzo a snaží se nenápadně strkat předek auta do pruhu vedle, aby to nemuseli řešit na poslední chvíli. Špatně, prostě špatně. Řadit do vedlejšího pruhu (toho, který pokračuje za zúžením) byste se měli až v okamžiku, kdy před vámi není žádné auto, a až na konci vašeho pruhu. Uděláte tím službu i řidičům ve veldejším pruhu. Vždy budou pouštět jen jedno auto, takže nebudou nervózní z nějakého výraznějšího zdržení.
3) Raději jedou v průběžném pruhu. Tohle je také běžný jev, kdy průběžný pruh stojí a končící je už kilometr před koncem prázdný. Schválně si spočítejte, jak dlouhá by byla kilometrová kolona, kdyby se rozplizla do dvou pruhů. Yes, o polovinu míň. Toto chování se často omlouvá tím, že ti, co stojí v průběžném, by mohli být naštvaní, že je někdo předjede, a pak ho nepustit. To jen svědčí o necivilizovaných řidičích. Přestaňte tak pospíchat na Ordinaci v růžové zahradě, radji si pusťte v autě Edith Piaf, top bude najednou pohoda.Při dodržování výše uvedených pravidel, či spíše eliminování těch tří nešvarů, by se u nás jezdilo mnohem plynuleji i navzdory inteligentům, kteří rozkopou v jeden čas hlavní tepny v běžném okresním městě.
Lekce 28: Jak ušetřit čas Lekce 26: Jak souvisejí volby a doprava
4 Responses to Lekce 27: Zapínáme zip
[1]
4. 6. 2010 v 14:47GTI
Dobře jsi to vyhmát´. Známe to všichni. A když pak člověk zažije ten zip v zahraničí, žasne jak hladce to tam funguje. Možná je to proto, že tady jsme zatím v éře zipů… suchých…
[2]
4. 6. 2010 v 19:35GeekStar
Musím říct, že i tady se to za posledních pár let podle mě trochu zlepšilo. Nejhorší jsou ovšem experti, kteří mají pocit, že jízdou ve volnějším ze dvou sbíhajících se pruhů dělám cosi nekalého, a tak troubí, nepouští mě a ukazují mi všelijaké kombinace prstů na jejich pravačce.
[3]
4. 6. 2010 v 19:42prekladys
ano, tohle tady bohužel nefunguje. k tvému „by se u nás“ milerád dodám „ono se to“…
je zajímavé, že k moři se v létě přes rajch kolmo stěhuje polovina tuzemské populace, vošahat si to tedy může přinejmenším dvě desítky let, ale ono nic. jakmile přejede hranice zpátky…
[4]
7. 6. 2010 v 9:43mida
Další z expertů vjedou do pruhu, který po pár stovkách metrů končí a sunou se souběžně s vozy v pruhu průběžném. Toto s oblibou dělají kamioňáci, jedou takto vedle sebe třeba celý kilometr před zúžením ustálenou rychlostí 15 km/h. V tu chvíli bych toho zm*da zabil.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.