-
Veteran Salon 2008 – Retroklenoty
Vozidel vystavených na letošním Veteran Salonu bylo jako vždy dost, a tak vybrat některé na úkor jiných, nebyl jednoduchý úkol. Každý obdivuje jinou značku nebo se zajímá o jiné časové období. Zvolil jsem tedy několik vozidel ve špičkovém stavu z předválečných let, kterých si zkrátka nešlo nevšimnout a i vy se na ně jistě rádi podíváte.
1931 Wikov 70
1931 Minerva AL (karoserie De Ville od Vanden Plas)
1929 Packard Standard Eight
1939 Aero 50 Dynamik
1933 Pierce Arrow 836 Landaulet
Pierce Arrow, model jsem ani po usilovném pátrání nezjistil. Víte-li, doplňte. Zajímavé je umístění světel obyčejným způsobem, nikoliv jejich zapuštěním do blatníků, jak je typické pro pozdější modely značky.
1929 Imperia, karoserie (uvedena jako uhlíková) byla zhotovena v roce 1935 pro účast na Mille Miglia.
1931 Lagonda 2l
Nejčernější okamžik dějin Čechů a Slováků Retro 2008 – cíl 2.etapy
44 Responses to Veteran Salon 2008 – Retroklenoty
[1]
27. 7. 2008 v 09:24carmik
Micinko, díky, je to spousta nádhery a mě se nejvíce líbí Packard. Vůbec z veteránů mám nejraději auta z let 1925 – 1939. Přesto, že dnes nejsem žádným velkým vyznavačem amerických aut. Ve třicátých letech to amerikáni prostě uměli.
[2]
27. 7. 2008 v 09:58T613
Mici nádherný fotky!
[3]
27. 7. 2008 v 10:27marek.g
Aero 50 to je pecka proste je to dělo .pekne jim z tech kár valil olej,ale to placam jen tak z nudy… super fotky
[4]
27. 7. 2008 v 10:33da_b0mb
ta matne cerna Lagonda vypada b0mbasticky 😉
[5]
27. 7. 2008 v 10:56PekelnáMicinka
[1]: Dík. Tak nominuj do soutěže co pořádá T613…
[2]: Díky. Některý moc nádherný nejsou. Teď musím vyhledat nějaký na nominaci. Doufám, že stihnu uzávěrku. 😉
[3]: Děkuju. Aero se mi nepodařilo vyfotit a tohle je to nejlepší, co šlo ještě ukázat.
[4]: To proto, že je k0žená jako ty po včerejšku. 😀 😀
[6]
27. 7. 2008 v 10:57carmik
(5) Neboj, své favority už jsem poslal. :-))
[7]
27. 7. 2008 v 11:05507
NÁDHERA, SKUTOČNE SVKOSTY
Ten znak Minerva, to je skvost.
A Packard znak, to je nádhera.
A Pierce-Arrow? Zistil som jedine to, že by mohol byť z roku 1932.
[8]
27. 7. 2008 v 11:16Ricardo
Nad tou Minervou jsme s T613 nezávisle na sobě slintali na Autotecu 😉
a Pierce Arrow je taky geniální – až na ten držák pro spz…
[9]
27. 7. 2008 v 11:17marek.g
(5) no kdyz jsi jako fotograf Aera selhal 😉 tak musim jinam…http://auto.idnes.cz/foto.asp?r=auto_ojetiny&c=A080612_160837_auto_ojetiny_fdv
[10]
27. 7. 2008 v 11:20Tom
Koukam, ze u te Aerovky jeste stale chybi puvodni narazniky… BTW kdyz jsem si cetl tu jeho pysnou popisku, neda mi to, jak uz tu nekde padlo, ze je to vlastne plagiat o par let starsich aut jako „Delahaye 135M“ nebo „Talbot Lago T150C“ s karoserii „Figoni et Falaschi Torpedo Cabriolet“:
http://www.supercars.net/cars/2328.html
http://www.ultimatecarpage.com/car/3025/Talbot-Lago-T150C-S-Figoni-and-Falaschi-Torpedo-Cabriolet.html
[11]
27. 7. 2008 v 11:26da_b0mb
[5] ja jsem k0zenej zasadne v s0botu…. 😉
[12]
27. 7. 2008 v 12:13PekelnáMicinka
[8] Ricardo: Minerva je nádherná. Ty novější zaoblený Pierce Arrow vypadají líp ve skutečnosti, než na fotkách.
[10] Tom: Na tý popisce není ani slovo o nějakém prvenství. Myslím, že snaha byla udělat aerodynamický auto, spíš než okázalý a jedinečný, než jak je to v případě Delahaye atd. Mě ale tohle Aero taky nebere.
[11] da_b0mb: ty si furt… 😀 😀
[13]
27. 7. 2008 v 13:15Ricardo
A ještě musím vyzdvihnout řadové osmiválce – tahle konfigurace mě fascinuje a jednou bych se s ji rád na vlastní kůži poznal. Škoda že se už pár desetiletí do aut nedává
[14]
27. 7. 2008 v 14:25Tom
@PekelnáMicinka: A ja snad psal o nejakem prvenstvi? Navic ta aerovka ma neco na zpusob motoru ze stareho Wartburga/Trabanta, takze to ma problem so rozjet do jakehokoliv stoupani, zatimco ty zminovane „vzory“ maji adekvatni 4-litrove motory, ktere s tim autem dokazou nejen pohnout z mista…
Nechtel jsem tim rict, ze se mi to auto nelibi, jen mi prijde nespravedlive delat z tehle Aerovky neco extra, kdyz narozdil od rady jinych ceskych aut neprislo defacto s nicim novym ani uzitecnym…
[15]
27. 7. 2008 v 14:38PekelnáMicinka
[14] Tom: Napsal si plagiát. To asi těžko je.
T613: MÁŠ MAIL – NOMINACE!
[16]
27. 7. 2008 v 17:42T613
zatím byly nominovány následující krasavice:
Bentley 4 1/2 Litre Blower“
Stutz Convertible Victoria
RR Phantom I Aerodynamic Coupe
rolls royce silver ghost boattail speedster
Duesenberg ModelA roadster
Duesenberg J Four Door Dual Cowl J116
Lincoln Sport Touring
Mercedes Targa Florio
Mercedes-Benz 680 S
Ford Model T cement truck
Hispano Suiza H6C TulipwoodTorpedo
Hispano Suiza H6b ChapronCabriolet
duPont ModelG Speedster
Mici Royale jsem ti nemohl uznat. Ta karoserie vznikla až po roce 1931. Jinak si najdi můj blog o králi 😉
[17]
27. 7. 2008 v 17:43T613
pardon zapomněl jsem na jeden email. Takže další jsou
Cord L29 Speedster
Duesenberg Model J Skiff
Zdá se že z hlediska pravděpodobnosti by toto kolo mohlo potěšit Lonese 😀
[18]
27. 7. 2008 v 18:41PekelnáMicinka
To je moc pěkný článek… Teda život mi zrovna neulehčuješ, mohl bys mi, aspoň na SZ, naznačit další vývoj z hlediska období. Mám pak děsnej pres při hledání vhodných kandidátů, dycky z toho vypadnu a pak to všechno znovuobjevuju.
[19]
27. 7. 2008 v 19:23jurajos
Clovek sa vrati zo stanovacky z oprazenou lebkou a toto hu tu caka…nadherne kusky…toto je fakt na kybel plny ladu! Vdaka MicinkoPekelna! 😎
btw. ta Imperia a Lagonda su nadherne!
[20]
27. 7. 2008 v 22:22jurajos
btw. ten Pierce Arrow je mozno 1929…ale tento konkretny landaulet som nenasiel.
[21]
27. 7. 2008 v 23:17PekelnáMicinka
[19] jurajos: Není zač. 🙂
[22]
27. 7. 2008 v 23:44prekladys
ó díky, namlsal jsem se jako už dlouho ne, prostě nádhera, body dávám wikovu a packardu. odpoledne jsem si dovezl auto od lakýrníka, teď jsem se vrátil z garáže, takže obrázky byly takovým malým zákuskem po skvělých hodech.
T613: to by bylo, aby to jeden z duesenbergů nevyhrál…
[23]
27. 7. 2008 v 23:53PekelnáMicinka
[22] prekladys: a cos dával lakovat? 🙂
[24]
28. 7. 2008 v 00:17prekladys
pierce:
zapuštěná světla má od roku 1914, paralelně však byla přímo u výrobce stále k mání až do roku 32 i světla montovaná samostatně, nehledě na individuální kreace, kterých se tato značka standardně dočkávala. i auto na obrázku je karosované na zakázku:
landaulet z roku 1929 pochází z dílny LeBaron
http://flickr.com/photos/35594655@N00/111012711
http://www.vccc.com/galleries/1900-1915/1915%20Pierce%20Arrow.html
http://auto.indiamart.com/cars/photo-gallery/gifs/vintage5.jpg
[25]
28. 7. 2008 v 00:28PekelnáMicinka
Trefně si se vyhnul otázce. Ale dík za Arrow. Zítra to opravím.
[26]
28. 7. 2008 v 00:43prekladys
třetím rokem páchám celkovou repasi a GO karosérie jedné takové volhy… aspoň jak říkají znalci
http://skoda-mb.prekladys.com
(klikni na aktuality, je tam pár obrázků)
[27]
28. 7. 2008 v 01:16PekelnáMicinka
Pěkný stránky. MBčka.. 🙂 A ta Volha, já si ještě pamatuju její novější sestřičky z běžnýho provozu. V Praze jich bylo… no jéjej. Doufám, že se pochlubíš, až to dáš dohromady… Přeju, aby ri to šlo od ruky.
[28]
28. 7. 2008 v 06:56T613
(27) Mici jestli si tuhle „volhu“ viděl za svého dětství v Praze v hojném počtu, tak si žil v jiné dimensi 🙂
[29]
28. 7. 2008 v 08:24prekladys
já jsem „volhu“ viděl in natura prvně roku 91 v jednom bývalém zelinářství. byl to model 1961, můj je model 1963, protože ten starší v obstojném stavu (hlavně mechanicky) nebyl v Evropě zkrátka k mání. tenhle konkrétní kus jsem přivezl z jihu Rakouska po vlastní ose, protože byl ještě na značkách. volha (24) mu kolemjdoucí říkali, protože v původní béžové opravdu evokoval tohle ruské auto, i když je o kus delší (rozměrově cca T613, ale je podstatně nižší) – taky proto jsem zvolil dvoubarevnou kombinaci, aby tomu už neříkali volha 😉
obrázky z odvozu od lakýrníka přidám na stránky navečer
[30]
28. 7. 2008 v 09:19Pierro
Pierce Arrow, Minerva, Lagonda a pro mne naprostá jednička sodomkovic Aero 50 (teda až na tu nemožnou barvu, která tomuhle krasavci nesluší…) Micko díky, moc pěkný fotky….:o))
[31]
28. 7. 2008 v 10:21PekelnáMicinka
[28] T613: Vstáváš moc brzo, ale anketa nikde. Psal jsem novější. Typ nevím, měli je drožkaři. Černý, světle modrý a krémový.
[29] prekladys: Hele, ať jsem klidně za vola, tak co to je tedy zač? A proč má tvoje volha masku z Buicka z r. 62?
[32]
28. 7. 2008 v 11:51kuní xicht
Krása. Toľko nádhery. Ten Packard jeveľmi pekný, ale Aerovka je úplne že super.
[33]
28. 7. 2008 v 11:56T613
anketa bude večer, v práci se musí pracovat :-))
[34]
28. 7. 2008 v 11:58Pierro
Tatro tak nakonec ti přece jen přišla spousta typů do soutěže a to ses bál nezájmu a chtěl soutěž rušit…
[35]
28. 7. 2008 v 12:15prekladys
na některé otázky se fakt těžko odpovídá…
vydrž do večera, přidám na stránky i dobový prospekt
[36]
28. 7. 2008 v 13:34T613
Pánové nevšiml si někdo z Vás čím jezdí Oldřich Nový ve filmu Eva tropí hlouposti?
[37]
28. 7. 2008 v 14:12Pierro
Nebyl to Popular???
[38]
28. 7. 2008 v 14:16T613
(37) na popular to bylo obrovské.. Měl limuzínu
[39]
28. 7. 2008 v 14:32Pierro
Že by měl tedy Superba???
[40]
28. 7. 2008 v 14:39T613
na tu mi zase neseděla příď.. fakt nevím.. jsme si tipoval walter, wikov nebo ty „mrtvé“ značky, ale fakt nevím.. v záběru byl několikrát název (dlouhý), ale nepodařilo se mi to přečíst
[41]
28. 7. 2008 v 15:00Pierro
Taky to mohlo bejt i něco zahraničního… ale nasadils mi brouka do hlavy…:o)
[42]
28. 7. 2008 v 22:47PekelnáMicinka
Která Eva? Braunová? Ta ztropila hloupostí… 😀
[43]
29. 7. 2008 v 15:04PekelnáMicinka
http://i38.tinypic.com/2qsmr8k.jpg
[44]
29. 7. 2008 v 17:29T613
krásné, ale v Evě jezdil velkým sedanem 🙁
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.