-
Retro Prague 2009 – aneb když plují Corvetty
Při příležitosti 10. ročníku Retro Prague 2009 se také na pražském Výstavišti uskutečnil 9. mezinárodní sraz vozů Corvette, doprovázen také srazem pražských harleyářů. Počasí se letos nevyvedlo, a tak zejména pro motorkáře to nebyl příjemný výlet. Nicméně Corvette dorazilo dost i ze zahraničí. Nejpočetnější skupinou byly celkem pochopitelně „nové“ Corvette generací C5 a C6. Vyjížďka Prahou se nakonec uskutečnila asi o hodinu později, jelikož se čekalo až se počasí aspoň trochu umoudří, což se částečně povedlo. Zatímco někteří představili původní vozy, jiní předvedli upravené vozy, některé i velmi modifikované. K vidění byla i okruhová C6R Adama Lacka a Štěpána Vojtěcha.
Gary Moore zemřel. Retro Prague 2009 – stručné ohlédnutí
16 Responses to Retro Prague 2009 – aneb když plují Corvetty
[1]
6. 8. 2009 v 21:39marek.g
nádherný interiér toho červeného děla
[2]
6. 8. 2009 v 21:56Alessio..
Nemůžu si pomoct, ale ty moderní „plasťáky“ už nemají to kouzlo…oproti moderním supersportům z Itálie jsou, řekl bych, pozadu. Co vy na to?
[3]
6. 8. 2009 v 22:11Pekelná Micinka
[1] marek.g: Jj, ta C1 byla nádherná.
[4]
6. 8. 2009 v 23:02PekelnáMicinka
[2] Alessio: Nevím ani pořádně proč, ale já na Corvette nikdy jako na supersport nepohlížel. Pro mě to vždy byla samostatná kategorie. Bohužel u C3 to ztratilo charakter sporťáku a stal se z toho muscle car svýho druhu. Ale stále to bylo krásný auto s neopakovatelným designem. C4 sice volně vychází z předchozí generace, ale chybí ta dramatičnost, nějaká silná myšlenka a taky chrom, kterej byl v tu dobu „out“. C5 je to samý, akorát zaoblený a C6 je taky takový tápání. Ale už je to o něco lepší.
[5]
6. 8. 2009 v 23:10Culdaraztriptaco
Corvette… bez komentáře!
[6]
6. 8. 2009 v 23:43Pekelná Micinka
[5] Avantime: A proč?
[7]
7. 8. 2009 v 06:14element5
Kapitáne, až vyrazíte na regatu příště, nechtěl byste nasměrovat jednu Corvettu ke mě do garáže? 🙂
[8]
7. 8. 2009 v 07:50prekladys
hlasuji pro třetí obrázek!
jsem staromilec vůbec, u korvet končím rokem 72. úžasné jsou některé prototypy z 50. a 60. let (i po technické stránce). ty však na srazech nikdy neuvidíme. krize 58 a 73-4 zabily dvě generace těchto aut.
[9]
7. 8. 2009 v 08:27GTI
Palce velmi nahoru za snímky. V dešti… smekám. Corvetta je stále pojem.
[10]
7. 8. 2009 v 08:35Beaumont
[2] Alessio:
Já bych Vette vůbec s evropskými supersporty moc nesrovnával. Corvette je úplně jinde cenově a taky je primárně postavená pro jiné podmínky a trochu jiné zákazníky. To nic nemění na tom, že C6 se už skoro ve všem vyrovná mnohem dražším autům a Z06 (o drahé ZR1 ani nemluvě) si výkony i jízdními vlastnostmi můžeš troufnout i na 911 nebo základní Ferrari a Lamba.
Mimochodem, jakkoliv jsem duší veteránista, tak u Vette mě nejvíc „berou“ právě novější C5 a C6.
Jinak škoda toho počasí… 🙁
[11]
7. 8. 2009 v 09:51Emel
GTI: v dešti se přece fotí docela dobře… nebo ne? Ve dne máš dost světla bez přílišných kontrastů… jen ti holt nesmí napršet na objektiv :-).
Jinak fotky samozřejmě pěkné…
[12]
7. 8. 2009 v 11:08Pekelná Micinka
[8] GTI: Díky 😉 Aparát jsem sušil celý den. Ale on už je zvyklý…
[13]
7. 8. 2009 v 11:15Pekelná Micinka
[9] Emel: Dík. V dešti, jako byl tam, se fotí blbě! 😀
[14]
7. 8. 2009 v 11:37Culdaraztriptaco
(6) pekelnamicinka: protože je to ikona. Jeden ze světových symbolů nejen designu…
[15]
7. 8. 2009 v 12:52Pekelná Micinka
12] Avantime: Ono to totiž vyznělo dost nejednoznačně.
[16]
7. 8. 2009 v 22:03nextrom
Ty Chevy z padesatych a sedesatych let mely proste nejaky vyraz, nebo snad i osobnost – delala je lidska ruka od zacatku az do konce, dycha z toho nejake teplo, ktere jednoho pak hreje u srdce. To se o tech pozdejsich neda tak moc rict, zda se jako by tam prevladala jen studena kalkulace a marketing. Samozrejme, ze se na to ted nedivam ciste rozumove.
Dnes je to divne, asi pred mesicem, na ceste do Genova pri asi 80km/h (kdo zna tu autostradu pred Genova ten vi o cem je rec) jsem klimbal na miste spolujezdce, kdyz me z unavy vyrusil mohutny basovy zvuk velkoobjemoveho (a asi trochu prepracovaneho) V8. Jasne, kolem se prohnala s ca. 160km/h (nasledovala totiz asi 300m rovinka) cerna, ultramoderni Corvette a za ni, tesne v zavesu jak stihacky, dve ve vysokych otackach tocici se motorky. Ten V8 bylo slyset jeste z nasledujiciho tunelu a sice tak, ze cloveku naskocila husi kuze a jeste dnes, pri vzpomince, je citit, ze prave kuze (ne srdce) je to, co reaguje na ty auta soucasnosti…
WROOOOOOOAAAAAAAMMMMM
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.