-
SEAT IBIZA STYLE 1,4 (63 kW)
Je dopoledne a je celkem zima. Nebýt cinkání jedenácti klíčů v papírové krabici, byl bych stál před zaparkovanou řadou aut v úplném tichu. Chvíli tam tak stojím a rozmýšlím, do kterého si sednu jako první.. Hned zleva zkraje stojí zaparkovaný zlatý SEAT IBIZA.. ještě nikdy předtím jsem Ibizu nezkoušel, takže jsem zvědavý, jak moc se rozcházejí obvyklé chvalozpěvy v časopisech s běžnou realitou.
Vylovím v krabičce pěkný a velmi dobře zpracovaný klíček, rychle otevírám dálkou, startuji a odjíždím nějakých dvacet metrů na místo, kde budu fotit všechna auta ze stejných úhlů – všem stejným metrem.
První poznámka: řidičovy dveře vržou. Z vlastní zkušenosti vím, že je to někdy neodstranitelná závada, kdy povolí některý svar u pantů a nepomůže prostě nic. Zažil jsem to a protože mi podobné věci vadí, hned si jich všímám.
Zvuk dovírání je ale velmi dobrý a tak nějak.. důstojný. Zbytek dveří je ok.
Doňa Ibiza má přísný pohled
Dívám se na tu zlatou Doňu Ibizu trochu s obdivem, protože je zvenčí docela chytře řešená.. Oblé linky se líbí ženám, kdejaký chlap zase ocení nespočet ostrých hran v různých směrech, táhnoucích se od trochu okázalé přední masky až k čisté a harmonické zádi. Boční profil je také celkem čistý a nenásilný, až na zřejmý nepoměr mezi velikostí předních a zadních dveří.. Pěkná hliníková kola s rozměrem 185/65/R15 podtrhují celkový šmrnc.
Ibiza je dokonalým představitelem koncernové politiky „Unisex“ designu – líbí se víceméně všem.
Přímý pohled zepředu ze shora je až překvapivě zamračený, zadní optika světel je dokonce přímo agresivní.. Jestli má být agresivita výrazem „Auto Emoción“, pak se design malého Seatu povedl náramně dobře.
Snažím se nějak dostat do kufru.. hledám (správně) tlačítko na výklopném znaku.. nic. Aha, takže bude nějaké tlačítko v interiéru.. Beru za kliku, uvnitř už začíná být teplo, protože nechávám motory nastartované.. hledám to zatracené tlačítko, ale nenacházím (až později..), tak vytahuji klíček ze zapalování a potupně mačkám tlačítko dálkového ovládání zavazadlového prostoru.
Ten pak otevřu, aby zjistil, že 292 litrů Doni Ibizy je úhledně vypolstrováno a slušně přístupných.
Flamengo v tříčtvrtečním taktu
Interiér malého Seatu ve mě vyvolává smíšené a celkem stísněné pocity. Vpředu je místa tak akorát, vzadu už to není žádná sláva, kolenům už mnoho místa nezbývá, nad hlavou tak tak.
Na jednu stranu je vše docela dobře po ruce a ergonomie ovládání nemá výraznější chyby (až na složité ovládání autorádia na páčce vlevo pod volantem). Materiály se dokonce dají označit za nadprůměrně dobré, stejně jako zpracování.. mimo stropního čalounění, které je značně fórové a zlovolný tlak mé ruky dovolí jeho pohyb v rozsahu dobrých (špatných) tří centimetrů.
Celý středový panel je natočený k řidiči a tak nějak nezvykle a neharmonicky tančí ve vzduchu.. Estetika trpí různorodými nesouměrnými tvary.. Salvator Dalí s vejcem u oka by ale zřejmě zaplesal radostí.
Interiéru vévodí značně neútulná šedá, trochu lakované černé na rámečcích okolo ovladačů a toreadorsky sytě rudá na ukazatelích displeje a přístrojovém štítu. Celkově je interiér Ibizy ne právě příjemným místem k životu, ale abych jen nekritizoval, tak tříramenný volant nejen dobře vypadá, ale také se velmi dobře drží.
Přístroje v kapličce před řidičem se utápí ve stříbřenkových tubusech, které si tedy Seat klidně mohl odpustit, jsou ale velmi dobře čitelné a vyjma teploty vody v chladiči nebo (nedej bože) oleje v motoru obsahují vše potřebné.
Přiměřeně tuhá sedadla (jak jinak než účelně šedo-šedá) poskytují slušnou oporu nohám i zádům a hlavová opěrka opravdu slouží k opírání hlavy.
Zkusmo řadím a… paráda, tohle umí koncern výborně. Exaktní cvakání pětistupňové převodovky je za odměnu. Jen jedna převodovka je ještě lepší – koncernová šestistupňová 🙂
Poslední malé rýpnutí… třebaže je v autě celkem dost odkládacích míst, to hlavní – tedy schránka před spolujezdcem je směšně titěrná. Madlo ruční brzdy pak vypadá jako z žigulíku.
Olé, doňa Ibiza má rychlé nohy
Ohřátý motor tiše vrní a nepřenáší do volantu vůbec žádné vibrace. Odkládám vypůjčený Nikon opatrně pod kabát na zadní sedačce a vyrážím na zvolenou trasu téměř bez provozu.
Hned na začátku registruji ochotu motoru pracovat i v nízkých otáčkách a plynulý rozjezd bez nutnosti velké koncentrace na koordinaci levé a pravé nohy. Rychlosti tam padají jaksi samozřejmě a celkově velmi dobrý pocit z jízdy je umocněn velmi, ale velmi dobrým (i když trochu lehkým) řízením. Nemá vůle, je překvapivě strmé a pěkně vyvážené. Z koncernových vozů této kategorie je jednoznačně nejlepší a vlastně stejně dobré, jako to v malém Fordu – což je pro Seat veliké plus.
Je mi víceméně jedno, jak moc ultra-hyper sportovní podvozek je v autech kategorie „B“, protože mimo jejich skutečně sportovní deriváty je to stejně užitečné, jako rovnák na ohybák, ale mám rád pocit jistoty z ovládání vozu, intuitivní a vyváženou jízdu, která není vykoupena ani přílišnou tvrdostí, nebo naopak manévrováním v bazénu s želatinou. Seat Ibiza toto celkem zdařile naplňuje a na relativně obvyklém rozměru kol předvádí suverénní a přitom pohodlnou jízdu s malou nectností v podobě přeci jen trochu hlasitějších rázů od kol v mém oblíbeném úseku pod viaduktem, kde se auto při rychlostech nad cca 60 km/h musí chtě nechtě zhoupnout a tlumiče jdou na doraz.. Seat trochu bouchne, zachvěje se a zase jeden bezvadně dál.
Přichází sprint na několika stech metrech úplně volné technické komunikaci, zkouším brzdit i prudce akcelerovat… všechno ok – ve své třídní a výkonové kategorii. Ibiza je uvnitř celkem dobře izolovaná a ne nepříjemný zvuk motoru přichází spíš utlumen.
Přichází konec a značka s omezením rychlosti na 30 km/h – levá zatáčka do pravého úhlu, podřadím za dvě a pod plynem si užívám pocit čitelné a velmi dobře potlačené nedotáčivosti, která se dá snadno regulovat jen pravým nártem a volantem. Paráda. Žádná kouzla, jen velmi chytře navržený podvozek, dobré řízení a řazení..
Sakra, to mě ale hnusně bolí pravé koleno !
Vyjíždím na rychlostní komunikaci, chvíli zkouším vyšší rychlosti, ale žádnou radost mi to nepřináší. Vracím se zpět po příjezdové cestě pokryté víky kanalizace v pravidelných rozestupech a zkouším slalom při dobrých padesáti kilometrech v hodině. Jde mi to i s jednou rukou na volantu a druhou na řadičce.
Jsem obvykle proti tělesným trestům – s výjimkou toho génia, co navrhoval středový panel s autorádiem a jeho vystouplou hranu v místě styku s pravou nohou řidiče. Slalom příště pouze s Acylpyrinem mezi nohami.. 🙁
Dojíždím zpět a pohodlně couvám jen podle zrcátek – vidět je z vozu celkem dobře. Vypínám zapalování, auto tiše usíná…
Doňa Ibiza aus Spanien
Ibiza je velmi dobře a chytře postavené auto nevelkých vnitřních rozměrů (nic pro vícečlenné rodiny), které opravdu moc dobře jezdí a celkem dobře také vypadá.
Lépe se v ní bude cítit spíš chlap, ženám nebude vyhovovat až nepřátelsky studený a stísněný interiér s pokusem o oživení v podobě rudých čísel displejů.
Je čitelná, ergonomická a z pohledu zavazadlového prostoru i praktická. Nabízí příjemná sedadla, výborné řazení a na svou třídu netypicky excelentní řízení.
Ceníkově by vycházela na nějakých cca 380 tisícovek. To není právě málo, jde tedy o to, co je schopen prodejce / import nabídnout zákazníkovi z ceny dolů. Segment „B“ je především o celé řádce kompromisů – od těch prostorových až po cenové.. a jak známo, peníze jsou vždy až na prvním místě.
Peugeot 207 GT 1,6 THP 110 kW LESK A BÍDA SUBKOMPAKTŮ
5 558 Responses to SEAT IBIZA STYLE 1,4 (63 kW)
[1]
23. 2. 2010 v 1:43kolmar
Tak uz niekolky krat som isiel spat a videl som novy blog… a jeje… perunsky si so mnou vybabral kedze som Ibizku nestihol potrapit (inac akoby cez kopirak ako tato…aj motor farba..).
Nie dlhy, nie kratky, proste akuratny test! velmi pekne napisany…podobnym autom jazdim bezne takze som vedel presne o com vravis! no ale podme k autu. Osobne Seaty nemusim, no na design som si vcelku zvykol… len zadok za pekny nepovazujem, jedine svetlomety v tme vyzeraju zaujimavo! Motor tahal viac odspodu? tak to je zmena oproti predchodcovi 74 kW ktory ide tak ako bezna aj slabsia „jednastvorka“ a az od 3800 zacina budicek. Riadenie som cakal take excelentne…a radenie tiez, apropo ktory 6 kvalt si mal a mysli? Velke plus na tychto malych autach je pekna komunikativnost ze?
[2]
23. 2. 2010 v 1:44AG
Prima začátek.Přestože mě osobně Ibiza nijak zvlášť neoslovuje po designové stránce,z tvého testu vystupuje koncernová preciznost,kterou bych tady asi očekával.Obzvlášť mě zajímá přímé srovnání nového podvozku se starým (Fabia).Když tak popojíždím v okolí Prahy po okreskách,tak chování a nastavení podvozku asi bude,po téhle zimě,hlavní kritériem výběru,aspoň myslím.Está Ibiza-el coche bueno. 🙂
[3]
23. 2. 2010 v 8:00Beaumont.
Dobře napsáno.
Ibiza zvenku vypadá docela pěkně (podle mého nejlépe z koncernu VW v této kategorii), nicméně ty šílené interiéry u Seatů nechápu – je to klasický problém i u Leonu nebo Altey. Přitom sedadla Seat celkem umí, minimálně u sportovních verzí. Že by zásah z Wlkohradu, aby Seaty nebyly příliš atraktivní? Nebo jsou ty ohavné šedé plasty a nenápaditý design opravdu o tolik levnější?
[4]
23. 2. 2010 v 9:00Perun
[1] kolmar: „vybabral“ 😀 Slovenčina je taká pekná! Najmä ta hovorová.
Předchozí varianta téhle 1,4 (74 kW) byl opravdu takový uživatelsky ne právě ideální motor.. dole trochu tupý, ožíval až ve vyšších otáčkách. Tohle je trochu jiná káva a i když nemá sto koní, jede pěkně.
Nejlepší řazení jaké jsem si kdy vyzkoušel bylo 6° manuál u Octavie RS. D O K O N A L É 😉
Ona ta komunikativnost je, myslím si, spíš o podstatně menší hmotnosti vozu a jeho takové… bezprostřednější reakci na to, co se pod ním děje. Řádově čtyři sta kilo navíc u střední třídy obykle spolehlivě zabije veškeré dění mezi silnicí a řidičem.. Nižší střední je někde na pomezí..
Je to prima na občasné dovádění, ale na dálkový přesun už to rychle ztrácí své kouzlo..
[5]
23. 2. 2010 v 9:06Perun
[2] AG: Tebe to často vidět není 🙂 Dík.
O (ne)rozdílech mezi podvozky se ještě zmíním a máš pravdu pravdoucí v tom, že pro výběr vozu této kategorie je kultura chování na našich silnicích velmi důležitá. Sí, es muy agradable.
[6]
23. 2. 2010 v 9:14Perun
[3] Beaumont: Díky, Beaumonte. Ty seatí interiéry, to je někdy vážně na hospitalizaci – asi se snaží vypadat tak nějak sportovně, vychází z toho ale spíš polovičatost. Funkční to je, ale hezké, to ani náhodou. Na druhou stranu, až na ten tapecírung střechy všechno pěkně drželo pohromadě a nic mi nezůstalo v ruce – a že jsem hnidopich!
VW před lety zakázal Škodovce vyrábět spomalovače madel nade dveřmi až do modelů typu Octavie (vím to přímo od člověka z vývoje) a nebo i lepší materiály na výplně dveří.. docela klidně to může být obdobná anabáze i u Seata.. kdo ví, to tu stejně nevyřešíme..
[7]
23. 2. 2010 v 10:02Iudex
Pekný rozbeh, Perune. Vzdy ocením Tvoj racionálny a triezvy pohlad na vec (to je nieco, co by si na tomto webe mohli osvojit viacerí). Tvoje pocity sa vo vacsine zhodujú s mojimi. Ibizu tiez povazujem za najkrajsieho koncernového súrodenca, ovsem iba z exteriéru. Zvnútra je to Kórea v tom pejoratívnom zmysle. A na to Seat dopláca: podla mojej skúsenosti sa 80 % ludí rozhodne pre auto na základe dojmu z autosalónu, teda aký prvý dojem na neho auto spraví, ked ho uvidia live a ked si don sadnú. Tú druhú cast Seat logicky prehráva. Motor 1,4 je typický úzitkový koncern, vela neslubuje na papieri, ale v beznej praxi prekvapí svojou pouzitelnostou. Na slubovaný spanielsky temperament to ale nie je.
Inak najviac som zvedavý na Tvoje dojmy z C3 a Pola, co sú moji potenciálni kandidáti na druhé auto do rodiny. I ked tá kúpa nie je este aktuálna, asi sa pojdem previezt na C3 len pre konfrontáciu dojmov, ked u Teba príde na rad.
[8]
23. 2. 2010 v 10:40Perun
[7] Iudex: Racionální úvaha je u aut vždycky trochu na štíru – málo kdo rozumí detailně počítačům nebo třeba sněhové fréze, zato každý je téměř konstruktér aut a závodní jezdec v jedné osobě a tak se do toho hodnocení promítá hlavně osobnost člověka.. v některých případech to pak vypadá tak, jak to tu někdy vypadá :-/
Ano, tahle 1,4 je velmi povedený motor, do praktického každodenního života je fajn.
A máš pravdu… velmi lehce ses dotkl těžiště testu – dvou světů.. sám se na to jejich vymezení těším 😉
A dík.
[9]
23. 2. 2010 v 11:30Emel
Dobře napsáno, jako obvykle. Ibiza vychází také dobře… vlastně bez zásadní slabiny. Pokud tedy pomineme ceníkovou cenu – skoro 400.000 za obyčejnou 1.4? Ok, jsou v tom litá kola a metalíza… no, slevte 100.000 a budeme se bavit dál :-).
Mě osobně nesedí design, hlavně přední část mi přijde lehce opuchlá… ale není to nic tak hrozného. A kombík vypadá vyloženě dobře, samozřejmě opět až na ten předek.
Méně prostoru pro pravou nohu se bude zřejmě opakovat i u Fabie, jsem zvědavý na Polo.
[10]
23. 2. 2010 v 12:17Perun
[9] Emel: Ibiza vychází celkově nadprůměrně.. nebýt „atmosféry“ v interiéru a otlačeného kolena, bylo by to ještě lepší.. Ale kdyby lítaly ryby, nebyly by rybníky.
Ano, kombík je trefa a v rámci své třídy jen těžko hledá skutečnou konkurenci.. Na Fabii v kombi se mi opravdu nedívá moc dobře.
Díky základní výbavě Fabie bez originálního autorádia ta mnou testovaná tímhle neduhem netrpěla – z jiného kousku ovšem vím, že je to jen otázkou výbavy. Doslova nas..nej jsem kdysi prásknul dveřmi Roomstera, když už mě koleno bolelo opravdu nad rámec toho, co bych byl ochotný trpět autu skoro za pět set. Nepochopitelně hloupé a neergonomické řešení. Proti tomu je nějaký titěrný čudlík nebo volná kulisa jen slabým čajíčkem.
Na Polo si počkej 😛
A děkuju.
[11]
23. 2. 2010 v 12:24Emel
Perun: jojo, a to si teď ještě stěžoval kolega, že mu u Roomsteru fouká na levé koleno studený vzduch někde kolem sloupku řízení. Hele, to by se dalo marketingově využít: Tak dobré, že už z něj sám nevystoupíte…
[12]
23. 2. 2010 v 12:32Perun
[11] Emel: 😀
Na druhou stranu, když si vezmeš pořádný oteplováky, tak ti nejen nebude zima, ale s nějakou tou vycpávkou to přežije i koleno – v ceníku je najdeš jako Paket Winter za přijatelných 9.990 Kč bez DPH.
[13]
23. 2. 2010 v 12:42Emel
Perun: beru to s rezervou, já tím autem jezdil v létě a nic podobného jsem nezaznamenal… je ale fakt, že to nebylo -15°C.
[14]
23. 2. 2010 v 12:53Perun
Takže bezkompresorová klimatizace.. 😎
[15]
23. 2. 2010 v 12:55Emel
Perun: jo, ale jen v zimě… v létě nezávislé topení? 🙂
[16]
23. 2. 2010 v 13:49Mr.Murphy_
Perun: vzhledem k tomu, že jsem tvůj test přečetl celý (což se mi u aut této třídy opravdu nestává) jsi jej asi napsal dobře 😉 Jinak to auto je asi technicky a tak nějak vůbec OK, ale ten interiér je prostě parodie a já bych něco takového nebral ani za 250 tisíc…. Sorry….
[17]
23. 2. 2010 v 13:59kolmar
🙂 v zime klima az do -15 a v tele nezavisle kurenie 🙂 tak to sa podarilo! Perun nezaznamenala tohto roku Skoda vyrazny predaj aut s Paket Winter u lyziarov?
(4) Samozrejme, drviva väcsina ludi bezne v tejto triede jazdi do 3500 ot/min. a ten predchadzajuci motor proste nevyuzili, jedine ty sportovejsie zalozeny co sa nehambia podradit! No na druhu stranu z prvej skupiny len malokto si priplatil za 74 kW ak to nepotreboval.
Takze RS?! hmm tu som nesiel, myslel som ze hovoris o Supe! je to velky rozdiel? Podla mna je super, no v Yetim mi pripadala menej presna (a to by som sa stavil ze je tam ta ista, neviem).
Komunikativnost a vaha ide ruka v ruke! mas pravdu, no tuhsim / maksim naladenim (ci odpruzenie alebo riadenie) sa da zvyraznit ci „zpackat“.
[18]
23. 2. 2010 v 14:00kolmar
(16) http://www.allegro.pl a hladaj buranu FR – tam su super sedadla, s nimi bude interier vyzerat podstatne lepsie… a s poliakom sa dohodnes vzdy 🙂
[19]
23. 2. 2010 v 14:27Perun
[16] Kubas: Tak díky za trpělivost.. a interiér, ten někomu sedne, jinému ne. A jsou lidé, co to neřeší vůbec. Za dvě stě pade bych do toho v téhle výbavě a motorizaci šel 😉
[20]
23. 2. 2010 v 14:36Perun
[17] kolmar: Lyžařské kombinézy zelené barvy s továrním logem zaplavily sjezdovky 😛
Já ten rozdíl nepostřehl, ale na druhou stranu jsou koncernové převodovky opravdu dobré – v tom je třeba být fér a pochválit. Trochu tužší přechod z neutrálu, ale jinak obvykle „za odměnu“ 🙂
A samozřejmě máš pravdu s tím naladěním ve vztahu k tolik omílané komunikativnosti.. Tu já od většiny kategorií aut nečekám, dávám přednost už výše zmíněnému neutrálnímu a čitelnému nastavení bez záludností a kroutící se karoserii – ta je totiž často na vině v degradaci jízdy s jinak dobrým naladěním podvozku.
[21]
23. 2. 2010 v 15:13kolmar
(20) Drahy boli vymedzene presne, len sa mi zdalo to „docvaknutie“ trochu drsne akoby si jemne pocital zuby… Ale dobre su, to niet pochyb!
Perun, daju sa tie kombinézy kupit aj single? a Roomster k nim bude len za priplatok? 🙂
[22]
23. 2. 2010 v 15:46prekladys
perune, nejdříve uznání za tvoji vytrvalost (vlastně i moji, čtu to všechno, neboj, stojí to za ten čas, ;-))
mám ale dotaz k celé téhle řadě: bylo tam aspoň jedno auto, v němž sis na místě řidiče nepřipadal jako pubescentní výrostek u počítače či konzoly?
protože auto nepotřebuju k výkonu svého povolání, ale „jen“ k všednímu použití, vždycky nakonec stejně počítám korunky a sklouznu k téhle bakelitárně… (vytahoval jsem se jen s prvním fungl novým autem).
[23]
23. 2. 2010 v 16:28Perun
[21] kolmar: To ale mohla být porucha na synchronech…
Když budou s logem z malých diamantíků, tak ti tam toho Roomstera přidaj jako milou pozornost 😉
[24]
23. 2. 2010 v 16:40Perun
[22] prekladys: To máš tedy poděkování a uznání i ode mě :o)
Máš zajímavý dotaz.. odpověď na něj vlastně ani nemám, záleží na tom, jak hluboko v úvaze půjdu.. Technicky vzato mi může být úplně jedno, jak mě kdo vidí a až na extrémy typu růžového Nissanu Micra atp. je to nakonec víceméně v pořádku.. Některá z těch aut jsou asi opravdu spíše pro ženy (C3), jiná pro uhrovité mládí (207 THP)…
Teoreticky se nabízí seriozní výzor Pola, ale Polo se pasovalo do role takového malého Golfu a já tam vidím daleko více odkaz na majitele tuningové GIII nebo na mladou sekretářku v upnuté sukni a šedém kostýmku..
Takže tam vlastně asi takové auto nebylo. Na druhou stranu, čím jsem starší, tím víc je mi to jedno. Možná že jednoho pojedu do Kauflandu právě tou růžovou Microu s obrovským laufem na OZkách, budu se bavit pohledy lidí kolem a bude mi dobře 😀
[25]
23. 2. 2010 v 17:58Ronault
Pěkné, moc pěkné počtení. Malinko mi tam chybí nějaký příběh a přirovnání jako tomu bylo u aut střední třídy a kompaktů, ale je to vynahrazeno objektivním porovnáním, takže super.
Jinak sdílím názor o jízdních vlastnostech subkompaktů, takaže jsem zvědav na dalšího adepta.
[26]
23. 2. 2010 v 18:17prekladys
[24] Perun
aha, pochopil jsi moji narážku exteriérově, ne ne, mířil jsem na celkový dojem z vnitřku u těchto malých vozů, levnou řadu pol z toho nevyjímaje… ale nebudu nedočkavý a počkám si na tvůj komentář u jednotlivých aut.
[27]
23. 2. 2010 v 18:24igor77
seat ibiza forever (-:
[28]
23. 2. 2010 v 19:31Perun
[25] Ronault: Příběhy jsem zvažoval, ale tentokrát to nechám takhle… Díky, následovat bude něco pro uhrovité mládí 😀
[29]
23. 2. 2010 v 19:33Perun
[26] prekladys: Ahá.. No tak na to dám v dalších testech důraz.. jako koho v tom vidím 😉
[30]
23. 2. 2010 v 19:35Perun
[27] igor77: A kdo je to ten Ever?
[31]
23. 2. 2010 v 22:56vrkuboy
Ten interiér je fakt hrůza a opět mě utvrdil v názoru, že Seat = odporný interiér. Jinde fungující laciný trik se stříbrnou barvou některých plastů tady vůbec nefunguje protože nemá s čím kontrastovat. Jinak velmi hezký testík, ale pokud mohu poprosit tak bych tu rád viděl i fotografie výplně dveří.
[32]
24. 2. 2010 v 7:43Perun
[31] vrkuboy: No, odporný.. není nějak uhrančivě krásný, ale kolik lidí, tolik chutí.
Díky za uznání a věz, že ve většině testů budou vidět sedačky i s výplněmi dveří 😉
[33]
24. 2. 2010 v 12:12webpaja
No kamaráde, jak to kulantně napsat… Na ACZ jsou dva blogeři, kterí umí při popisu vozu zaujmout tak, že by se měli někteří profíci stydět a Ty jsi jedním z nich! Vážně příjemné počtení, které se shoduje nějak náhodou s mými dojmy… Klobouk dolů a těším se na pokračování, tady jsme našli všichni velmi dobrý průměr, ale vítěz to nebude 🙂
[34]
24. 2. 2010 v 12:58Perun
[33] webpaja: Děkuju, webpajo 😉 Taková reakce vždycky potěší, třebaže to píšu kvůli něčemu jinému.. Snad jen k těm blogerům, těch je tu dobrých dost.. Už samotný fakt, že tu nesou kůži na trh je důležitý.
Mám za to, že pokud se blog týká aut, je vlastně vždycky dobrý – patří sem. Jestli bude někoho zajímat, nebo ne, jestli pobaví, potěší, znudí, přinese cokoliv nového… všechno ok.
A pak jsou tu témata, která sem nepatří vůbec a jsou tu spíš pro to, aby tu byla… Protože největší rámus dělá sud, který se z kopce valí.. dutý.
Díky!
[35]
25. 2. 2010 v 7:11Klaudius
Pekne napísaný triezvy pohľad. Páči sa mi Tvoj reálny a nezaujatý postoj. Trošku je škoda, že si neskúsil sklápanie zadných sedadiel, väčší kufor je občas treba aj u malých áut, hlavne keď slúžia ako rodinné. Nespomenul si ešte brzdy, to je vec, ktorá by ma ešte určite zaujímala. A nakoniec, čo ale píše skutočne málokto (ak vôbec niekto) by bolo super po otvorení kapoty zhodnotiť prístup k nalievacím hrdlám prevádzkových tekutín, batérii, žiarovkám svetlometov, prípadne aj zadných svetiel.
Ale inak pekne, veľmi pekne :yes:
[36]
25. 2. 2010 v 19:01Cena
Také se mi test líbil, pěkné počtení. O Ibizce uvažuji, ale opravdu ten interiér.. Jen nevím, odkud berete ty ceny. U nás v Olomouci mi nabízejí 1.4 v „plné palbě“ i na hliníkách za rovných 300 000Kč a bez hliníků za 280, aut. klima, i zadní okna v elektrice..
[37]
26. 2. 2010 v 7:21Perun
[35] Klaudius: Máš pravdu, sklápění sedadel jsem nezkoušel – s výjimkou Clia, ale k tomu se v testu dostanu. Dokonce i brzdy jsem zkoušel – pravidelně od I20, protože jsem s ním musel náhle brzdit na dost nešikovném úseku (kde jsem jezdil všemi auty) a byl jsem zralý na převlečení 🙂
Kdybych, Klaudie, testoval jedno nebo dejme tomu dvě auta, měl bych nejen dost času, ale také energie k tomu, abych popsal i praktičnost provozu včetně doplění provozních kapalin, tankování, výměnu žárovek.. ale to bych tu musel testovat dva dny, fakt 😉
A díky 😉
[38]
26. 2. 2010 v 7:26Perun
[36] Cena: Tak opravdu je rozdíl mezi finální cenou do nabídky a ceníkem, který je spíš výchozím vodítkem pro poskytnutí nějaké formy slevy – toho slova se značky bojí, tak používají výrazy jako „výhoda“, „zvýhodnění“, „bonus“ atp 😀
Pokud by byla ceny téhle Ibizy 280 ve stejné výbavě, jakou jsem já testoval (včetně auto klimy, ESP a 15″ kol), tak je to celkem férová (čti výborná) nabídka.
[39]
26. 2. 2010 v 7:56Klaudius
(37) Neber to ako kritiku, skôr ako tip, čo by sa dalo napísať v ďalšej sérii testov. Dúfam, že budeš pokračovať už trvale. 🙂
[40]
26. 2. 2010 v 12:28Perun
[39] Klaudius: Vždyť jo 😉 Pokračovat budu, ale už jsem dostal varování, že se to některým importům vůbec nemusí líbit 😎
[41]
1. 3. 2010 v 18:44TLESKAM
Paradni test tleskam. Ja jel jak s Ibizou tak s Polem a musim řict že španělka je z koncernu nejlepši. Fabii jsem sice neřidil ale ta diky staršimu podvozku asi nenabidne co sourozenci. Polo neni sice špatne ale je to auto dělane pro ženy jak podvozkově tak řizenim. No a interier mě osobně se libi ikdyž žadna hitparada to neni prostě sparťansky(sportovnějši).
Komentáře nejsou povoleny.