-
Opel Corsa Enjoy 1,2 Twinport (59 kW)
Nemůžu za to, ale pokaždé, když mám v ruce klíček od nějakého Opelu, mám chuť jet tramvají. To by ale samozřejmě nemělo nijak ovlivnit průběh testovací jízdy, že ano. Na předpojatost jsou tu daleko povolanější.
Takže zatímco se pomalu a už celkem unaveně blížím k červené Corse, myslím na Fabii, která následuje po ní a symbolicky uzavírá okruh testovaných aut, na jehož konci trpělivých čtenářům představím to nejlepší současné auto v subkompaktech, tedy v kategorii „B“, abych byl EU-korektní.
Jenže první náhled do interiéru prozrazuje, že alespoň něčím tahle Corsa bude vyčnívat z davu a tak cvakne centrál, usedám za volant a po otočení klíčkem nastavuji robotizovanou převodovku do módu D a vyrážím na první prohlídku objektivem.
Rüsselheimské umění neviditelnosti
Předně, líbí se mi čelní maska. Opel se za své logo nestydí a vyvedl ho pěkně okázale v ultramasivní stříbrné liště táhnoucí se téměř pod celým spodním okrajem kapoty motoru. Líbí se mi také, že Corsa nepodlehla mýtům, že čím agresivnější vzhled dostane, tím také lépe pojede. Corsa je spíše umírněná.. ovšem v každém ohledu a ve zbytku vozu dokonce natolik, že ji na silnici prostě „nevidíte“.
Kapota motoru zakrývala motor s přídomkem „Twinport“, který patrně značí nějaký lepší průběh spalování směsi podobně jako Twinscroll u motoru VTi u PSA.. motor byl ale dovedně ukrytý pod nánosem prachu a špíny, neklamných svědků celkem 95 600 ujetých kilometrů zkoušeného vozu. Pfů… to už je na malé auto celkem dost. Plnicí hrdla pro provozní kapaliny jsou, nicméně, velmi dobře přístupné, čili riziko zašpinění je jen minimální. Body k dobru.
Dlouhá léta se dvě supervelmoci snažily přijít s většími či menšími úspěchy s maskováním vojenské techniky tak, aby nebyla nepřítelem zjistitelná, ovšem až Opel to v podobě Corsy dotáhl k dokonalosti. Žel pro něj..
Boční pohled odhalí těžkopádný a nesnadno identifikovatelný profil, kterému příliš nesvědčí malinká kolečka s rozměry 185/70/R14 na plechových discích, je to nicméně podstatně přijatelnější, než podivná třídveřová varianta Corsy, která více připomíná šneka v ulitě..
Ale konec jízlivosti, protože masivní záď (jak jsem později sám zjistil) není nafouknutá samoúčelně a poskytuje interiéru a zavazadelníku potřební litry navíc – a to se cení.
Přesun na záď testované Corsy prozradí to samé, co pohled z boku.. univerzálně nafouklé tvary s pěknými světlomety ukrývají prostorný, dobře přístupný a dobře využitelný zavazadelník s pekelně laciným vzhledem kovové stěny zadní nedělené (!) lavice, která při sklopení vytvoří krásný asi dvoumetrový schod….
Uvnitř Opla smrt mě kopla
Beru ze kliku (matný černý plast..),usazuji se na sedadle, dveře se překvapivě důstojně zavřou a…. zírám. Nejjasněji v interiéru září… karoserie. „A“ sloupky prosvítají v původní červené jako Karkulka v temném lese a okolo se vše nese v duchu tvrdé plastové reality.
Celá koncepce interiéru se, vyjma středové části, datuje někde v polovině devadesátých let.. Všude nejen na omak, ale i na pohled tvrdé plasty, o nějakém koženém obšití volantu ani nemluvě. Ok, nesedím zrovna v nějaké Top výbavě, takže možná kritiku trochu přeháním, ale už jsem zažil i mnohem lepší interiér Corsy, v černo-červené barvě s klavírovou úpravou povrchu středové konzoly.. a to bylo moc pěkné.
Ovšem jestliže platí o interiéru Fabie, že studí i v létě, pak v případě Corsy nelze než napsat, že je přímo ohnivzdorný..
Co ovšem potěší, to jsou sice na pohled obyčejná a nevábná sedadla jako by z Felicie, ovšem slušně tuhá a pohodlná. Jen hlavové opěrky příliš neplní svou funkci, zrovna jako ty v C3 nebo 207..
Pohled na přístrojovou kapličku s permanentně rozsvícenou kontrolkou ABS mě nutí vzpomenout na přímo honosné přístroje v i20, takže se raději soustředím na středový panel. Tomu nelze upřít jistou míru originality a citu pro ergonomii. Po chvíli si na rozmístění ovladačů musí zvyknout snad každý a obecně vzato, Corsa je na tom s ergonomií DDD – docela dost dobře.
Kladně také hodnotím spoustu odkládacích míst a jednoduchý volant s přiměřeně tlustým věncem. S páskou přes oči by se v Corse dalo žít 😉
A abych nezapomněl, všude jsou švihadla, jako ve sto dvacítce..
Přesedám si za sebe dozadu a královsky se tam rozvalím, místa skoro jako v nižší střední, rozhodně ale nadprůměrně.. lépe je na tom už jen i20.
Takže zpět za volant, z výdechů topné soustavy už to slabě teple fouká, a jedem´
Rally snad až příště, aneb OPC naruby…
Seřizuji nikterak olbřímí zrcátka a posílám dvanáctistovku s 59 kW prostřednictvím robotizované pětistupňové převodovky do práce. Opel ji vzletně nazývá Easytronic, což je trochu eufemismus, ale já osobně mám automaty i roboty celkem rád a sám mám ve svém autě jen dva pedály.
Během chvilky řadí malá Corsa za dvě a míříme spolu pod viadukt.. Přichází rozechvělé zhoupnutí, ale Oplík se drží, tak míříme směrem k zákeřnému „Téčku“ na konci cesty z kopce dolů. Brdzy brzdí..
Přichází chvíle pro Twinport, který se celkem srdnatě snaží a troufám si tvrdit, že patří mezi lepší průměr své výkonové kategorie.. Nohy mu ale podráží v případě testovaného vozu robotizovaná převodovka, která ani ve „sportovním“ modu není nijak přehnaně rychlá a vybízí spíš k pohodové a rozvážné jízdě. Přeřazení je ale hladké a bez nějakého cukání a zmatků.
Odhlučnění malé Corsy je poplatné době jejího příchodu na trh, což je podle mého odhadu někdy kolem roku 2006. Současná konkurence je tom o něco málo lépe, zejména tedy tichošlápek C3, není to ale žádná tragédie. Co mě ovšem vůbec, ale vůbec nepřesvědčilo, to bylo chování Corsy v okamžiku, kdy jsem se bláhově pouštěl do nějakých větších akcí.
STS Chvojkovice je zřejmě slušnej voddíl, zato STS Rüsselheim naladil svého přeborníka všelijak, jen ne se závodními ambicemi. Corsa se toulala ulicí za bedlivé asistence řidičových rukou a ochotně přizvedla tu pravé, tu levé zadní kolo v bláhové snaze vykroužit nějakou ostřejší piruetku. Při razantnějším zašlápnutí brzdového pedálu pak světlomety zblízka ozářily asfaltový povrch silnice dávajíc neklamně najevo, že 95 600 km si vybralo svou daň na tlumičích.
Po chvíli toho řidič nechal a už jen tak poklidně dojížděl do místa, odkud asi před dvaceti minutami vyjížděl.
Několik veselých slov o smutném autě
Nevěšte hlavy, Rüsselheimští, Corsa jako taková není tak špatné auto, jak jsem ji tu vylíčil.. Opel měl tu smůlu, že nedodal lepší provedení, nebo lépe řečeno, že nedodal žádné provedení a organizátor akce musel sehnat auto z půjčovny.. tímto skládám poklonu marketingovému oddělení dovozce za výtečnou diverzní akci ve vlastních řadách.
Celkově je Corsa velmi prostorný vůz s velmi jednoduchou konstrukcí, která ani po téměř jednom stu tisíci kilometrech nejevila známky přehnaného vrzání nebo nefunkčnosti – s výjimkou svítící kontrolky ABS.
Nevalné jízdní vlastnosti, velmi dobrá ergonomie a praktičnost, tradičně nevlídný interiér předchozích generací a slušný motor..
A teď si z toho vyberte 😎
Škoda Fabia Classic 1,2 HTP (44 kW) Renault Clio Expression 1,5 DCi (63 kW)
3 658 Responses to Opel Corsa Enjoy 1,2 Twinport (59 kW)
[1]
20. 11. 2010 v 12:19Emel
GTI: mě to u Citroenu přijde celkem v pohodě – až na nelogičnost toho, že si k výbavě business nemůžeš objednat příplatková kola jako sadu, ale jen jedno :-).
Renault má výborný konfigurátor, akorát jsou auta schovaná všude možně pod sportovní vozy a pořád to pouští nějaká videa.
Volkswagen má taky pár nelogických nabídek, navíc mě štve, že si člověk vybere barvu nebo potahy sedadel a pak ještě musí ručně zaškrtnout správnou položku příplatkové výbavy. Podobné je to i u Škodovky, různá pravidla co a jak se dá kombinovat jsou dost složitá. Do jisté míry je to asi daň za velkou konfigurovatelnost modelů…
Peugeot… fakt se dá 407SW koupit už jen v dvoulitrové naftě?? Jinak ale máš pravdu, přehledné to je.
A dost dobrý je Fiat… dej si panáka a zkus to 😉
[2]
20. 11. 2010 v 14:39michal
Mně jednou za čas popadne pýcha a jdu si koupit nové auto. Abych to zkrátil, už asi deset let jsem vždy odešel ze zkušební jízdy s tím, že si auto koupím. Pak jsem sedl do své, letos už šestnáctileté, Imprezky a než jsem dojel domů, tak jsem došel k názoru, že nemá smysl, kupovat si nové auto, které jezdí hůř, než moje staré.
[3]
20. 11. 2010 v 21:06GTI
[101]
🙂 zkusím. Ano ty nelogičnosti u Škody a u VW jsem také zaregistroval.
[4]
20. 11. 2010 v 21:07GTI
[102]
Chválím, Michale.
[5]
20. 11. 2010 v 22:48Navtech
Ahoj Perune, jak se máš?
[6]
20. 11. 2010 v 23:26Navtech
[81] T613… a jakou roli v tom hraješ ty?
Nelezeš ty tomu GTI zbytečně do zadku s úmyslem prodat mu heřmánkovou indolonu z velkoskladu mariánka za nejlepší cenu v akci, bez ohledu na vývoj trhu indulón v souostroví Kiribati, aby si ve finále a zde na diskusi profitoval s myšlenkou svého domělého úspěchu z prodejů v Dánsku a distribuce indulóny prostřednictvím eskymáckých kajaků nakupujícím škodovky?!
[7]
21. 11. 2010 v 9:04Perun
[105] Navtech: Ahoj Navtechu, až na tu rýmu je to prima.
[8]
21. 11. 2010 v 10:08T613
Nějak nechápu o čem žvatláš. A je mi to vcelku srdečně jedno
[9]
22. 11. 2010 v 7:44GTI - zmiz prosím
Svými nudnými, dlouhými a zbytečnými příspěvky zapleveluješ snad každou diskusi o autech. Je to nuda, otrava a zbytečně promarněnej čas, přeskakovat ten tvůj plevel. Co kdyby si šel prudit kamkoliv jinam, třeba na fórum o lovení kaprů nebo o háčkování?
[10]
22. 11. 2010 v 14:51Kuko
Zdar Perune
Dostal jsem se k tomu až dnes, ale snad i opožděná pochvala se počítá 🙂
Ke Corse – osobně se mi velice líbí, už od uvedení na trh. Předchozí generace byla nic moc, to byla přesně ta šedá myška o které píšeš, podle mě trochu neprávem, v souvislosti s touto generací. Problém není, že by je člověk přehlédl, problém je vůbec je potkat. Přitom se mi nezdá, že bych se jich prodalo řádově míň než třeba Grande Punto, ale prostě na silnicích nejsou. (asi je reimportovali do Reichu…). A třeba žlutá Corsa OPC co stávala začas u našeho bloku, ta teda přitahovala pohledy už zdaleka.
Interiér nenachne, ale ani neurazí. Osobně nemám rád kulaté otvory ventilace, bohužel to poslední dobou cpou všude. Prostor slušný, kufr taky.
Podle tvého popisu to vypadalo, že robotizovaná převodovky i po skoro 100tis. KM funguje v pohodě (teda jestli jí neměnili 🙂 ). V létě jsem byl pasažérem na palubě Astry Caravan teď už předchozí generace, taky z půjčovny, nevím kolik to mělo najeto, ale překvapilo mě to hned 2x. Po rozjezdu byl zvuk motoru na úrovni turbodieslu z poloviny devadesátých let, každé přerazení pak znamenalo pořádné cuknutí a pak se 2-3 vteřiny nic nedělo….
Překvapení č.2 – byla to benzinová 1.4….
Porovnání letadet z WW2 bych si klidně dal. Nebo i modernu. Ty starší moc nemusím, ale něco bych zvládl i tam.
[11]
22. 11. 2010 v 15:15GTI
[109]
Příště se tu nezapomeň podepsat, a hlavně, hlavně mě poctivě čti tak, jako jsi mě poctivě četl dosud. Pokud je to zde tvůj první příspěvek, omluv se kolegům, že tu svým mindrákem zaplaveluješ diskuzi. Držím ti palce, ať se v budoucnu diskuzně zvládáš s poměrně zřetelnější elegancí.
A uč se, jinak zůstaneš celý život přesně v té noře, v níž se nacházíš nyní.
[12]
22. 11. 2010 v 20:12Perun
[110] Kuko: Díky Kuko, počítá se 😉 Opel zmírá na absenci výrazu.. Časy Astry Classic už asi pryč.
Pro mě osobně je to jasné: Jak 3 a La7 😎
[13]
22. 11. 2010 v 21:14Kuko
[112]
já ti sám nevím, proč ten Opel nějak tak skomírá. Když jsem se díval na ta čísla z linku na Autobild, byl jsem celkem šokován.
Insignie je podle mě celkem povedená, a když jsem byl naposled začátkem léta v Reichu, zdálo se mi, že jsou jich tam mraky, Apoštola aby člověk hledal.
Nová Astra se mi líbí taky hodně. Ok, možná mají oba problémy s nadváhou, ale vizuálně jsou fakt proti předchozím generacím velikým posunem.
Druhá generace Zafiry je jedno z nejhezčích MPV, Corsa je taky šik. Antara sice není žádná bomba, ale neurazí…
Koukám, že preferuješ ruskou konstrukční školu. Létající závoďáky. Mezi autama kombíky, z letadel spíš univerzální mašiny – docela se mi líbí námořní Hellcaty a Corsairy, případně z Reichu FockeWulf 190. Ale muset si vybrat jen jednoho, tak to bych asi nezvládl.
[14]
22. 11. 2010 v 21:39Perun
Jak3 tedy příliš univerzální nebyl.. Trojka byla dokonalá soubojová mašina s excelentními výkony do pěti tisíc, na nějaké postřelování pozemních cílů byl ale příliš choulostivý a zranitelný. To Lavočka už byla mnohem univerzálnější a odolnější..
Můj sen je proletět se replikou Jaku3 s Alisonem, protože Klimovy už nejsou k dispozici.. prodává se za bratru nějakých 7 milionů…
A když Američan, tak jednoznačně P51 a P38.. ta je dokonale „freaky“ a krásná…
[15]
24. 11. 2010 v 9:56GTI - zmiz prosím
Bohužel, nezklamal si.
[16]
24. 11. 2010 v 10:48Kuko
Mustangů je moc, všude, takže mě už nějak extra nevzrušují. P-38 souhlas, divnůstka, ale krásná.
Jinak jsem právě uvažoval co třeba Francouzi (teda ze začátku války) a co do krásy mě teda moc neoslovují. A přitom od začátku 60tých let s nástupem Miráží a teď Rafale to jsou naopak krasavci.
Replika Jaku 3 by nemusela být špatná na svezení, ale mít tak jen jedno přání, zkusil bych si katapultáž z nějaké letadlové lodi. V čemkoliv. Jak se znám, z mořské nemoci bych jim komplet pob…l celou loď, a pak z toho přetížení i letadlo 🙂
[17]
24. 11. 2010 v 12:16Perun
Tak se mrkni na Devoitine D520. Výkonná mašina v lecčems převyšující 109E, o dřívějších verzích nemluvě.. Ovšem příliš pozdě a příliš málo…
A dnes? nevím čí to je, ale zase východ: Su35 s vektorováním 🙂
Mimochodem, ten Jak3 je bez pancéřování a bez výzbroje..takže o dobrých 350 kg nižší hmotnost. Výkony motoru jsou de facto identické s těmi válečnými, takže je to neuvěřitelná raketa a velmi dobře se pilotuje.. není záludná na minimálce. Zůstala mrštnost a nepopsatelná elegance.
Když trojka přišla na bojiště, vydali Němci interní předpis zakazující svým pilotům vstupovat s ní do souboje pod pět tisíc metrů, pokud nejsou v jednoznačné taktické výhodě. Mimo střemhlavého letu byl Jak ve všech letových parametrech lepší. Ale hlavně fantasticky krásnej 😉
[18]
24. 11. 2010 v 12:32Kuko
Dewoitine samozřejmě znám, ano čisté tvary to má, ale nějak mi tam chybí ten šmrnc.
Su-35 je fajn (osobně se mi ale vždy víc líbili dvoumístné varianty, ať už Su-27UB nebo Su-30, jsou tak nějak elegantnější, asi zase to moje „postižení“ kombíky 🙂 ), ale je to kráva velká, hranatá. Prostě taková X6 mezi letadly – taky téměr popírá fyzikální zákony, vyzařuje brutální sílu, ale nějak extra mě to neoslovuje. Z poslední cca 1.5 generace mi Rafale vychází jako nejhezčí.
Tak ten Jak-3 byl téměř akrobatický speciál už i ve válečné verzi, a s těmi novými úpravami by to snad mohlo lítat rovnou RedBull Air Race 🙂
Jako nevýhoda mě napadá ještě slabší výzbroj (teda hlavně proti Fw-190, proti Bf-109 ten rozdíl nebyl tak velký). Ale když akceptujeme fakt, že to byla ryzí stíhačka na vybojování vzdušné převahy, kde prioritní cíl jsou stíhači nepřátele a ne třeba strategické bombardéry, nedejbože plnění stíhacích-bombardovacích úkolu, tak je to v pohodě. Prostě vymanévruješ, dotáhneš se na 50m, nakropíš 2-3 sekundovou dávku a letíš domů za Natašou 🙂
[19]
24. 11. 2010 v 12:39Perun
[118] Kuko: 😀
Suchoj je krásnej právě v té brutalitě, v tom naznačeným potenciálu.. I přes své rozměry létá jako Bůh a mezi sobě rovnými vypadá jako ryzí válečník.
Dvacítka v ose a dva půlpalcové kulomety byla výzbroj, která pohodlně stačila na rozcupování stodevadesátky, o stodevítce nemluvě.. Trabl byl, že nábojů nebylo mnoho. Jeden na jednoho a není o čem mluvit. Ale v nějaké velké šarvátce s dvaceti letadly na každé straně a vzduchem nasyceným ocelí už to taková sláva nebyla. Když došla munice, musel Ivan upalovat, co mu Klimov stačil 🙂
[20]
24. 11. 2010 v 13:22Kuko
Ivan se, zejména ke konci války, mohl spolehnout na „nas mnogo“. Vždy se kolem toulali další Jaky, Lavočky nebo Airacobry 🙂
[21]
25. 11. 2010 v 19:33opel
Nevím, na co si ten expert hraje, ale když test nazve Enjoy, tak neví nic a jenom
se trapně zviditelňuje. Zajímalo by mě. jestli vůbec disponuje částkou,
aby si Corsu mohl koupit! Jen blbec si vezme auto z půjčovny a léčí si na něm komplexy.
[22]
26. 11. 2010 v 0:33Potykacze Reklamowe
I think other website proprietors should take this web site as an model, very clean and fantastic user friendly layout.
[23]
26. 11. 2010 v 9:17Kuko
[121]
Opel
tak podle toho tvého příspěvku jsi za blbce léčícího si komplexy teď spíš ty…
Zjisti si souvislosti (není to těžký, jsou na to indicie i v blogu) a pak možná napíšeš i něco rozumnýho
[24]
26. 11. 2010 v 9:24Corsa 1,2
Také jsem se svezl pár kilometrů s Corsou mé známé. Vzhledově se mi auto vcelku líbí, prostorově také, barvu bych si vybral jinou. Má některé velké mouchy. Po usednutí za volant mě velmi vadil odraz přístrojové desky v čelním skle. Rozhled předním sklem doleva kryje mohutný sloupek, levé okénko je tam úplně nanic. Řazení je nepřesné, spojka mírně chvěje (najeto jen 30000 km) a motor po sešlápnutí plynu naplno si dál zrychluje svým pomalým tempem. Normální řidič nezapne mlhovky, to se za jízdy nedá, musel jsem zastavit!
Komentáře nejsou povoleny.