-
Škoda Fabia Classic 1,2 HTP (44 kW)
Hledám na klíčku od Fabie tlačítko dálkového ovládání centrálu a hledám ho tam marně. Otevírám si tedy manuálně a startuji za hlasitého syčení motoru.
Fabia je snad nejvíce diskutovaným autem od Škody v poslední době a není se čemu divit, protože kolik má kladů, tolik se na ní dá (s trochou snahy) najít i negativ.. Jenže jak s časem zraje auto i jeho vnímání námi řidiči a potenciálními zákazníky, negativ ubývá… v dobré konfiguraci a s dobrým motorem se může postavit komukoliv ve své třídě. K testu se ale Fabia dostavila v základním provedení s ekonomickou motorizací HTP se 44 kW. V duchu přemítám, jestli mě vůbec může něčím příjemně překvapit, vždyť jediné optimistické tlačítko v kabině nese hrdě nápis A/C. Jenže jak už to bývá s rychlými soudy ….
Odjíždím na předváděcí molo s červenou stálicí z Mladé Boleslavi a doufám, že bude topit dříve, než Polo. Rukavice, království za rukavice!
Doubledecker z Boleslavi
Fabia v červené mi ze všeho nejvíce připomíná klasické londýnské autobusy se dvěma patry… Je prostě vysoká a úzká a je úplně nepodstatné, jestli to má či nemá nějaký efekt z pohledu vnitřního uspořádání. Rozdíl v proporcích Fabie proti jiným autům v tomto segmentu je velmi dobře vidět při přímém srovnání s ostatními vozy zaparkovanými v řadě vedle ní…
Naproti tomu její příď působí velmi robustně a důvěryhodně, řekl bych až skoro baculatě, což je sympatický příspěvek do sbírky aut, která necení zuby na důchodce ve žlutých Žigulících.
Pěkné a velké paraboly světlometů bez zbytečně komplikovaných tvarů jsou zejména s čočkou projektorových světel ozdobou Fabií, testovaný kousek si ale musel vystačit s obyčejnými žárovkami.
Kapota ukrývá změť hadiček, drátů a malého hliníkového plíšku, zřejmě motoru, který jsem zaregistroval (už nevidím tak, jako za mlada) spíš podle nervózního taktování ťuk-ťuk-bzí ťuk-ťuk-bzí a viditelného pohybu v pružném uložení. Předpokládám, že něco podobného pohání i mé stěrače. Ale konec pošťuchování, jedná se o všeobecně dobře známou základní motorizaci a ta u žádné značky nepředstavuje nějaký klenot. Za málo peněz prostě dostanete málo muziky.
Světlomety jsou zvnitřku ukázkově přístupné a výměna žárovky tedy nebude žádný problém, stejně jako u dobře přístupných hrdel k plnění provozních kapalin. Pro svépomoc doma v garáži úplně ideální.
Boční profil je slabinou vozu, je od „B“ sloupku těžkopádný a zadní okénko připomíná ponejvíce průzor panzerwagenu… a situace se nijak nelepší ani ze zadoboční perspektivy, kde je úžovkovitost Fabie vidět asi nejvíce.. Proti variantě kombi to ale ještě jde a v případě spojení s pěknými koly z lehkých slitin už je to dokonce… pěkné, minimálně tedy zajímavé.
Otevírám zavazadlový prostor a Škoda začíná ukazovat své pozitivní stránky.. spolu s C3 se jedná o největší kufr ve třídě, určitě ale jeden z nejpraktičtějších díky šikovnému rozvržení a detailu v podobě plastového půlkruhové přihrádky připevněné k pravému podběhu. Kdyby byla hranatá, láhve či jiné křehké části nákupu by v ní létaly tak jako tak, takhle se jejich „pohybová energie“ pěkně rozloží a napáchané škody jsou jen minimální. Prima nápad.
Zavírák páté dveře a mířím za volant
Minimalismus ledové kry
Dveře zlehka zapadnou do pantů bez nějakých rušivých dozvuků, Nikon letí na sedačku spolujezdce a já si seřizuji tu svou.
Sedadla jsou na základní verzi velmi slušná, celkem rozměrná s trochu kratšími opěradly, nevýrazným vedením a opěrkami hlavy tak tak.. Ovšem jak už bývá u Škody zvykem, příjemně tuhá v opěrácích a o něco méně v místě, kde záda ztrácejí své slušné jméno.
Celý kokpit je strašlivě ponurý a prost jakékoliv zajímavé invence.. Základní verze bez autorádia dává vyniknout minimalistickému řešení středové části, zato ale přináší jeden nečekaný benefit, který velice vítám – díky tomu, že je jinak tvarovaná konzola, netlačí mě hrana obvyklejšího provedení do kolena. V běžně vybavených Fabiích je to pro mě osobně takový problém, že by to bylo důvodem k vyškrtnutí Fabie ze shopping listu. Pro mě osobně ergonomický přehmat nejhrubšího zrna, nicméně testovaný kousek ničím podobným (viz výše) netrpěl.
Čtyřramenný volant se slušným rozsahem nastavení se dobře drží a přístroje v kapličce vynikají přirozenou ergonomickou přehledností a klasickým rozvržením, ovšem bez palivoměru…
Odkládací kapsy ve dveřích nestojí za řeč.. jsou tak sotva na zápisník a tužku, naproti tomu ale oceňuji dvojitou schránku před spolujezdcem, která je praktická a nenutí řidiče dlouze hledat drobnosti v útrobách naplněných letitým nepořádkem.
Krátká a do ruky dobře padnoucí řadicí páka má velmi příjemný a exaktní chod v kulise s jemným docvaknutím při zařazení jedné z pěti rychlostí. Dodneška nechápu, co je na přesném řazení tak obtížné nebo nákladné, že to třeba PSA není schopné alespoň okopírovat. Teprve jejich poslední převodovky jsou na tom už dobře, nicméně roky náskoku jejich východní konkurence jsou přeukrutně znát…
Místa vpředu je tak akorát a opticky dodává jistotu vysoký strop. Po přesednutí dozadu (dveře plechově mlaskly…) Fabia nabízí dostatek místa pro další dva dospělé pasažéry. Na alespoň částečně důstojné cestování vzadu ve třech můžete klidně zapomenout, na to je interiér příliš úzký, ale do výšky a před koleny strádat nebudete. Corsa nebo i20 jsou na tom, zejména do šířky, lépe.
Jsem zpět za volantem. O motoru na volnoběh celou dobu dobře vím, čekání na teplo z výdechů topné soustavy ale připomíná spíše čekání na Godota.
Řadím zpátečku, vyjíždím na silnici, dávám za jedna a měkce se rozjíždím.
Tisíc rozzuřených veverek, aneb tři válce nestačí
Nemyslete si, že ten horní nadpis znamená něco špatného, to tedy určitě ne, právě naopak, ale nepředbíhejme..
Rozjezd je plynulý a malý, mimořádně ukřičený a nervózní motůrek hezky táhne. 44 kW bych mu tedy jaksi nehádal, spíš o trochu víc, ale v téhle muší váze je každá kilowatta znát, takže hned řadím za dvě a za tři.. to už taková sláva není, ale pořád žádná tragédie.
Blíží se viadukt se zlomem v klesání, Fabie se jen tak trochu zhoupne a jede dál, jako by se nechumelilo
Na delší rovince zkouším motor trochu trápit, ale po dosažení nějakých sedmdesáti až osmdesáti kilometrů v hodině mi dochází, že závodit se dnes nebude. Kovové hučení také není nijak příjemné, tak raději volím možnost vyzkoušet, co si lze s Fabií dovolovat.. stručně: Hodně.
Na malé prázdné křižovatce otáčím a zvolna zrychluji nějakých pět nebo šest set metrů rovinkou k ostré levé zatáčce, kterou beru pod plynem na vytočenou dvojku po předchozím krátkém a razantním zašlápnutí brzd. Fabie se poslušně rovná, gumy malinko písknout a už se jako ještěrka proplétá ze zatáčky ven. Čitelně, nezáludně, jen se trochu nahne… ale to je díky vyššímu těžišti jaksi pochopitelné.
Mířím k malému kruhovému objezdu a zkouším, jaké bude řízení na hraně nedotáčivosti. Dobré, bez vůlí a zbytečně vysokého účinku, prostě dobré. Fabia tedy patří mezi výrazně lepší nadprůměr a její dovednosti a potenciál tak velice účinně tlumí jen slabý, hlučný motor. Pro městské poskakování je to ale určitě výtečná volba a pro jiné choutky jsou tu lepší motory.. Co ovšem není na kdovíjak vysoké úrovni, to je odhlučnění nejen motoru, ale také ostatních hluků. Tady je na tom subjektivně některá konkurence lépe.
Cestou zpět zkouším slalom mezi víky kanalizace a protože se mi začal nebezpečně natřásat Nikon na sedadle spolujezdce, držím jej raději pravou rukou a levou celkem s přehledem slalom dokončuji. Pro leckteré konkurenty úkol vpravdě nerealizovatelný.
Cestou zpět na parkoviště přemýšlím o zjistitelných změnách na podvozcích Pola či Ibizy oproti generačně starší Fabii. Na nic zcela markantního nepřicházím, snad jen míra kultivovanosti a jisté plavnosti je u nové generace o něco lepší. A kdybych jen trochu popustil uzdu fantazii, tak se možná Fabia na větších nerovnostech troch víc zhoupne, ale to je vše.
Teprve s vypnutým motorem mi to ticho přijde jako velice hlučná věc 🙂
Rodinné stříbro
Ne, Fabia na zlato není, ale je to velmi dobré auto s velkým potenciálem.. Můžete si dopřát verzi, kde budete rádi i za krytou přihrádku u spolujezdce.. Pokud ale pěkně připlatíte, dostáváte výborné auto se spoustou místa pro čtyři cestující a propracovanou ergonomií s výjimkou idiotského výstupu na středovém panelu v oblasti kolen v případě originálního audia.
Škoda vás obdaří také nevelkými odkládacími schránkami, dobrými sedadly, vynikajícím řazením a velmi slušným řízením.
Příliš ale nepočítejte s nějakým nadprůměrným odhlučněním a na kolech s nižším profilovým číslem ani s bůhvíjakým komfortem.
Fabia disponuje na svou třídu vynikajícím zavazadlovým prostorem s chytře řešenou přístupností a nevalnými proporcemi karoserie, které ale z praktického pohledu na užitku neubírají. Vždyť kdo jezdí do Chorvatska v pěti dospělých ve Fabii. Na to má Škoda Octavii. A na cesty do Paříže, na ty berte zásadně a jen Superb 😉
A příště je to na fanfáry, vyhlašujeme vítěze 😉
Finále třídy „B“ Opel Corsa Enjoy 1,2 Twinport (59 kW)
2 719 Responses to Škoda Fabia Classic 1,2 HTP (44 kW)
[1]
21. 11. 2010 v 21:43Emel
Tentokrát snad není co dodat.. tak jsem zvědavý na ty famfáry.
[2]
21. 11. 2010 v 23:13Ronault
Tak příště konečně konec a trochu si s tím pohni prosím, protože vybíráme nové auto a rád bych věděl, jestli jeden z favoritů výběru je v čele nebo až dole 😉
[3]
22. 11. 2010 v 8:23kyklop
Pekne citanie na zaciatok pracovneho tyzdna, pekne popisane plusy a minusy, tazko nieco dodat.
Mna osobne neoslovuje dizajn aktualnej generacie, ale to je subjektivny parameter
[4]
22. 11. 2010 v 8:35_Teddy_
Pozeram na ten pristrojovy panel, mne tam okrem palivomeru chyba aj teplomer chladiacej kvapaliny. Ci to sa u Fabie vobec nemontuje? V tom pripade je to „kchatovanie kchostov“ na nespravnom mieste. Pomaly sa zacinam obavat, ze v Fabii III. bude v zaklade chybat aj otackomer, a Fabia IV bude uz aj bez tachometra…
Je to pech, ze na test si dostal zrovna Fabiu v zaklade, a navyse s tymto motorom. To ani nemohlo dopadnut inak, nez ako je to napisane v teste. Keby vsak bola s 1.2tsi a v ambiente, to by bolo ine auto! Lenze takto je to bieda. Ten stredovy panel, to je nieco fakt hnusneho. Horsie ako mala Fabia I. v zaklade. Dat tam do pristrojoveho panelu obdlznikovy tachometer, tak poviem ze je to skoda 100L…
[5]
22. 11. 2010 v 8:51Magistr
Možná už to tu na některé diskuzi bylo, ale stojí to za připomenutí – velmi podrobný a fundovaný článek o motorech HTP:
http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Za sebe bych dodal jen: HTP ani omylem.
[6]
22. 11. 2010 v 9:40Perun
[1] Emel: Budou.. na veliké troubení to nebude, ale budou 😉
[7]
22. 11. 2010 v 9:44Perun
[2] Ronault: Tak to tě asi zklamu, protože pořadí všech dělat nebudu.. vyhlásím vítěze, prozradím, jak jsem se k tomu dopracoval a něco málo napíšu ke kritériím a ostatním… Věřím ale, že si vybereš dobře, protože patříš ke zdejšímu „tvrdému jádru“ a tudíž máš určitě jasno. Minimálně tedy dostatek informací 😎
[8]
22. 11. 2010 v 9:45Perun
[3] kyklop: Takže pěkný začátek pracovního týdne, kyklope.
[9]
22. 11. 2010 v 9:48Perun
[4] _Teddy_: Pohled je to opravdu neradostný… jakékoliv oživení by pomohlo, ale na druhou stranu je ten pocit solidnosti opravdu silný.
Ano, Ambiente s motorem 1,2 TSI by zanechala úplně jiný dojem, o tom nepochybuji.. Jenomže kdyby létaly ryby, nebyly by rybníky 😛 A já mám své pravé koleno rád..
[10]
22. 11. 2010 v 9:50Perun
[5] Magistr: Díky za odkaz Magistře, je to zajímavé čtení… redaktor si s tím podle vlastních slov dal půl roku práce. Předpokládám, že nástěnkář v Boleslavi dostal jasný pokyn 🙂
[11]
22. 11. 2010 v 12:15webpaja
Nooo 🙂 jediná moje zkušenost s aktuální Fabií byla s tím samým motorem, výbavou akorát rozdíl barvy. Byla to krátká zkušenost, ale upřímně jsem se na úzkých, ale vysokých balonových pneumatikách bavil…a to už při nízkých rychlostech 😉 Na můj vkůs je všechno přeposilované (ale auto do města je tak asi ideální), vše jde zlehka (kromě ovladačů ventilace) a tak nějak samozřejmě. Potěší sedadla, nepotěší všechny ostatní materiály. A motor? Do 80km/h žádné zle, jadrný zvuk při akceleraci, ale slušný zátah.
Každopádně bych do ní nešel, jen jako pojíždědlo po městě…stále jsem si totiž nezvykl na její tvary a řekl bych, že je to jediné auto vyjma původní Pandy, kterému šrámy z městské džungle spíše prospějí na vzhledu 😉 .
[12]
22. 11. 2010 v 12:54Novák
„okrem palivomeru chyba aj teplomer chladiacej kvapaliny“
Vážený autoodborníku, ten dneska chybí u každýho auta.
To že je někde v přístrojovém štítu ručička s ciferníkem neznamená že to je teploměr – je to spíš informační zařízení pro řidiče a nezobrazuje aktuální teplotu chladící kapaliny, ale úmyslně vyhlazená a zprůměrovaná data běhající po CANu. Stejně jako to že zhasne kontrolka žhavení neznamená to, že auto v tu chvíli přestane žhavit.
Když ručička ukazuje 90 stupňů, tak teplota chadící kapaliny může mít klidně 75. ale taky 105 stupňů. Ono je to totiž úplně jedno, protože to řidič stejně k ničemu nepotřebuje. Bohatě tam stačí modrý světýlko, který upozorňuje řidiče na příliš nízkou teplotu motoru, resp. červená varovná identifikace přehřátí.
[13]
22. 11. 2010 v 13:36_Teddy_
[12]: aaa, pan je odbornik! to sa pozna… 🙂
[14]
22. 11. 2010 v 14:06webpaja
(12) Hezké pane Nováku, ale většina aut nemá ani indikátor. Navíc pokud analogový ukazatel teploty motoru nedokáže ukázat reálonou hodnotu, vyměnil bych ho… 😉 odborníče :-)))
[15]
22. 11. 2010 v 14:24Magistr
[13] _Teddy_, [14] webpaja: Je to sice smutné, ale kolega Novák má v podstatě pravdu. Viz velmi zajímavý článek a zejména dodatek od D-FENSe na jeho konci:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009040502
Já bych si tedy ochotně pár tisíc připlatil, aby moje auto mělo „opravdový“ teploměr chladící kapaliny a taky teploměr a tlakoměr oleje. Ale asi je nás takových příliš málo… 🙁
[16]
22. 11. 2010 v 14:30webpaja
(15) Je mi líto, ale u některých aut se připlatit nedá…a stále platí to co jsem psal, pakliže neukazuje správně, vyměnit.
[17]
22. 11. 2010 v 14:46Emel
Však taky pokud se někdo pouští třeba do úprav, pak se většinou kupují nové budíky na měření teploty vody, oleje výfukových plynů… samozřejmě je pak problém kam s ním :-).
[18]
22. 11. 2010 v 15:08GTI
BLOG TEST CLASIC
Klasické auto, klasický Perunův test. Sem tam doberj, sem tam výbornej postřeh, sem tam za bukem malej falešnej sobík. Tradice.
Kdo čeká (a nyní nemyslím na Peruna) od HTP zážitky v rovině Caymana (například kolega (v)zdělanec), neměl by si mimo toho caymana kupovat nic jiného. Kdo však ví, co znamená číslovka 44 kW, dokáže poměrně přesně odhadnout, co ho čeká.
Z posledně uvedeného pohledu ho čeká výborný, pružný a tichý motor. V podstatě to nejlepší, co konkurence (na obdobném základu) nabízí. Popravdě píši, že předmětný motor by bylo to poslední, co bych ve Fabii těžce nesl.
Designem je škoda Fabia nejprogresivnější produkt třídy, fantasitcké je, že za ty tři roky co na ní koukáme nezestárla ani o den, stále je to ta živá krásná, originální a přitažlivá fabia.
V Česku padá do koupě prakticky výhradně – POLO, pak Fabia a možná alternativa (C3), alternativa na kterou tu upozornil nedávno velmi trefně Dinar. Cetrojka je napohled (ovšem bez té kýčovité, nepraktické výlohy) výborným autem pro dámu, uhrane výbornými sedadly a velmi vzdušným vnitřním prostorem. Ve výbavě samozřejme nemůže na pokořování POLA ani pomyslet, v tomto pohledu je to nepomeřitelné, avšak na umírněné verzi s jednačtyřkou a v pěkné barvě je to dívčí auto k pohledání.
P.S. Perune, první místo je jasné – POLO. To je nejlepší v komplexu i v individualitách, výbava ohromuje, TSI, DSG… je to doslovný prémiový supermainstream. Trochu mě ovšem překvapuje, že nehodláš učinit pořadí alespoň do třetího místa, tohle ještě uvaž, neb uznej, že to je přece na testech to nejdůležitější. Dá se i pochopit že na některé místě bude i více aut, prosím, ale uvést nejlepšího a za ním jen konkurenční smečku, to prostě od Peruna nečekám 😉
[19]
22. 11. 2010 v 15:19_Teddy_
[18]: „…výborný, pružný a tichý motor…“
Naozaj neverim ze niekto o motore 1.2HTP povie take slova, a mysli ich pritom uplne vazne…
[20]
22. 11. 2010 v 15:32Magistr
[18] GTI: Přečti si ten článek:
http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Takovou snůšku konstrukčních chyb a omylů jako v HTP najde v málokterém motoru. A to se vůbec nebavím o hlučnosti a vibracích, ty by se u základní motorizace snad i daly pominout. byť konkurenční čtyřválce jsou na tom samozřejmě už z principu lépe.
[21]
22. 11. 2010 v 15:37sgt
Je naozaj tragédia, že súčasné auta nemajú teplomer chladiacej kvapaliny. Hlavne pri dízloch je to veľmi potrebný údaj v zime, nakoľko sa motor dlho zohrieva a tým pádom mať informáciu, kedy možno využívať plný výkon.
Súčasné motory majú elektronické snímače teploty a záleží len na tom, ako presne je nakalibrovaný analógový ukazovateľ. A to podľa mňa nie je problém, takže presnosti by som sa nebál. U digitálnych ukazovateľov je to ešte jednoduchšie – stačí si pozrieť súčasnú C5 – tá má ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny ako aj teploty oleja. To sa fakt musí šetriť aj tam kde je to nerozumné (hlavne keď každé auto MÁ snínač teploty)???
[22]
22. 11. 2010 v 16:19Novák
„Navíc pokud analogový ukazatel teploty motoru nedokáže ukázat reálonou hodnotu“
Vy to zjevně nechápete – čidlo teploty dává do CANu přesnou teplotu se kterou pracuje třeba ŘJ motoru a je vidět i na diagnostice. Ale řídící jednotka přístrojů ve přistojovém štítu si ty převzaté údaje to záměrně přepočte (v podstatě zprůměruje kluzavým průměrem) a ukáže jí řidiči (příslušným vychýlením ručiček).
Je to kvůli blbuvzdornosti – aby si zákazníci nestěžovali, že jim ručička kolísá, nebo že se motor ohřívá moc pomalu. Což je úplně normální, ale řada z nich to nechápe. Takhle jsou spokojeni.
To že Dfrens má vytažený na Favoritu ještě k tomu analogovému bazmeku teplotu oleje je zajímavý, ale využití je poplatné jeho duševním pochodům – téměř nulové. Pojedete snad kvůli tomu po okresce místo 90 jen 86 km/h, protože motor má teplotu 76 stupňů a je zahřátý jen na 96% ? Běžnýmu řidiči stačí znát 3 stavy – 1) studený 2) ohřátý 3) přehřátý (závada).
[23]
22. 11. 2010 v 16:30Novák
„nakoľko sa motor dlho zohrieva a tým pádom mať informáciu, kedy možno využívať plný výkon.“
Předstate si, že ta informace se u té Fabie děje zhasnutím modré kontrolky. Ručička Vám ostatně neřekne nic jiného.
[24]
22. 11. 2010 v 17:01kolmar
Nazdar Perun, tak skoro som to necakal – co sa s tebou deje? 🙂 no nie zeby som sa stazoval! Tak co napises o Fabii som bol zvedavi, no ked som videl ten motor a vybavu tak mi to bolo vopred jasne co sa bude kritizovat (pravom!) a v com je Fabia super. Je to az hamba, no hoci v starej Fabii sedim casto a rekord mam cez 1000 km za den, Supy, Octavku ci Yetiho som isiel, new Fabiu nie…
Ocakaval som presne to co si napisal. Dobry priestor (ale uzky), velmi slusne jazdne vlastnosti, radenie, riadenie, kufor, no treba k tomu stvorvalec a problem bude len s designom a tvrdsim a hlucnejsim podvozkom.
PS: nechajme rogala a sanitky bokom teraz, mas v plane a v moznosti nejaky iny serial, blog do buducna?
[25]
22. 11. 2010 v 17:04webpaja
(18) Design je subjektivní věc a já si třeba stojím za tím, že Fabia II. nedosahuje ani zdaleko kvalit první generace. Kde vidíš náznak falešných sobů? Test je čistý a pragmatický, stejně jako všechno předtím. Porovnej s mými dojmy a dojdeš k těm samým závěrům. 1,2HTP je motor do města nikam jinam, tam je jedinou pihou jadrnější zvuk a občasné vibrace, jinak žádná křeč. To, že základní Fabie je udělaná s ohledem na co nejnižší cenu je nabíledni, co dokáže udělat vhodná výbava a barevná kombinace je věc jiná, ale jsme na odborném webu a každý ví, co ho čeká u držších výbav. Ty v testu nebyly a je posizována základní verze. Takže za mě palec nahoru a těším se na rozuzlení 🙂
[26]
22. 11. 2010 v 17:07webpaja
(22) Já nezpochybňuju, že z technického hlediska nemáš pravdu, nerozebírám budíky přístrojovky každý den a absence teploměru mi vadí, nicméně ji na palubku nového vozu roubovat nebudu. Dokud mi neproudí v zimě teplý vzduch z výdechů motor lechtám, před vypnutím dochlazuju…stejně jako většina lidí.
[27]
22. 11. 2010 v 20:18Perun
[11] webpaja: Čím to, že se vždycky shodneme? 😉
Jadrným bych ovšem zvuk nezahřátého motoru HTP v zimě asi neoznačil. Ovládáš křehké umění diplomacie, Webpajo.
[28]
22. 11. 2010 v 20:28Perun
[12] Novák: S modrou kontrolkou souhlasím. Daleko užitečnější by ale byl teploměr oleje.. když už je i olej na provozní teplotě, je motor opravdu připravený na zatížení…
[29]
22. 11. 2010 v 21:11Perun
(18) Výborný, pružný a tichý motor… v podstatě to nejlepší, co konkurence (na obdobném základu) nabízí.. 😀 Pružný ale je, to je pravda.
Motor nicméně auto nedělá a Fabia nebízí i špičkové motorizace, ne jen ty lowendové, takže z tohoto pohledu to skutečně žádná tragédie není.
Registruji velmi dobře tvůj posun ve vnímání Citroënu (C3 a C4) na základě bodrého pošťouchnutí od Dinara… a velice si cením tvé názorové konzistence 😉
Formu závěru testu jsem nějakou chvíli promýšlel a nakonec, myslím si, zvolím takovou variantu, která bude mít dostatečnou vypovídající hodnotu pro všechny.. včetě svého doporučení, které nemusí nutně odrážet absolutní pořadí. Ale nejde o život, jde jen o výsledek testu, o nic více, o nic méně 😉
[30]
22. 11. 2010 v 21:20Perun
[24] kolmar: Šmarjá, kolmare, 1000 km ve Fabii za jeden den? 😛 Tos´dostal jako pokání od velebného otce?
Témat bych měl dost.. otázkou zůstává, kde na to vzít čas. Sem tam nějaký testík a několik málo epizod ze života nás řidičů.. Vždy je o čem 😉
[31]
22. 11. 2010 v 21:23Perun
[25] webpaja: Tak. Díky 😉
[32]
22. 11. 2010 v 23:24kolmar
(30) Len sa smej!! bol som u vas a po prejdeni hranic som zacal vzyvat nase ubohe dialnice – su oproti vasim hotove umelecke dielo 🙂
Pred tym bolo niekolko tras cca 600-700 km/den, tak tu tisicku som nebral az tak tragicky (na rozdiel od mojej prdeli). Len lepsie kreslo a nizsiu hlucnost a no problem…auto bolo prazdne tak vcelku v poho, no Supom by to bola ina kava…
No vidis, ja mam momentalne casu dost, len so zaujimavymi autami je problem…na stromoch nerastu (kazdy den chodim pozerat do lesa) 🙂
[33]
23. 11. 2010 v 6:02vrkuboy
Hezký testík a řekl bych, že i pravdivý. Fabii jsem si také proklepnul a musím říct, že ve vyšších úrovních výbavy je to celkem dobrá volba. První dvě urovně výbavy to je tragédie, odporná palubovka prostá jakékoliv designové zajimavosti, absence krytů schránek před spolujezdcem a nehezký čtyřramenný volant jehož funkce a ovládání jsou plně na úrovni doby. Když k tomu přidám absenci mlhovek, „obyčejné“ reflektory a málé kola tak je to tragédie. Ovšem s vyšší úrovní vybavenosti měním radikálně názor. Výbava „Sport“: perfektní tříramenný volant, krásné sedadla, bílá střecha a 17″ disky které radikálně vylepšují vzhled Fábie + DSG za relativně nízký příplatek. Má to jen dvě chyby. První je ergonomická chyba v interiéru a všichni víme o čem mluvím a ta druhá je fakt, že se Ibiza SC sport nabízí se stejnou výbavou a technikou o 5000,- levněji. Pokud bych měl já vybrat vítěze tak bych volil Ibizu. Jasně Polo je pravděpodobně to nejlepší co můžeme mít, ale vemu-li v úvahu poměr cena/užitná hodnota pak to Ibiza vyhrává na celé čáře a já ji vidím jako vítěze (i přez zjevné nedostatky interiéru a to jak designové tak funkční, nicméně na rozdíl od fábie to není taková nuda).
[34]
23. 11. 2010 v 8:33Perun
[32] kolmar: Až na několik čestných výjimek ti musím dát za pravdu… Nová dálnice z Olomouce na Ostravu, nebo některé úseky Hradecké dálnice to určitě nezachrání.. Ostuda má své jméno: D1.
Zkus místo do lesa zajít do nějakého showroomu.. listí tam bude o něco méně, ale těch aut :-O 😛
[35]
23. 11. 2010 v 8:36Perun
[33] vrkuboy: Ano, u Fabie platí, že každý příplatek je opravdu citelně znát na kvalitě vozu jako celku.. s vyššími výbavami dostáváš opravdu úplně jiné auto, než Classic na základním hátépéčku. Jak technicky, tak zejména vizuálně. Tedy až na ten roh u kolena.
[36]
23. 11. 2010 v 9:02miromen
vrkuboy:Plny souhlas Ibiza je i pro mě nejlepši auto třidy ktere svymi vlastnostmi předči i to Polo ktere je nemastne neslane a rozhodně si nezaslouži stat na stupni vytězu možna tak na nějakem damskem blogu.
[37]
23. 11. 2010 v 9:17vrkuboy
[35] Perun: líbí se mě, že jsi tento fakt na konci testu uvedl. Jsou tu jedinci kteří podle základní verze hodnotí vůz jako takový bez ohledu na jeho možné konfigurace. Jak se říká kdo chce psa být… Jinak k té ergonomii. Ibiza má ovládání klimatizace pod rádiem (Fábie to má naopak) přitom tohle uspořádání je logičtější protože panel ovládání klimatizace nezabírá na šířku tolik místa jako rádio. Takže neutlačuje tolik koleno.
[38]
23. 11. 2010 v 9:19vrkuboy
[36] miromen: Asi zase jak pro koho… pro někoho může být ibiza až moc tvrdá, ale to spíš platí pro Ibizu s 17″ diskama než pro „běžné“ verze.
[39]
23. 11. 2010 v 22:21kolmar
Tak mate zopar novych usekov to beriem, no castejsie som v PL ako u Vas – tam pre zmenu dialnicu len tak lahko nenajdes 🙂
No po dlhsom case som bol dnes v lese, no na listie by si si nespomenul, skor na to blato po tych dazdoch…driftoval si uz niekedy s tymto?
http://yfrog.com/dyp8291068j
Ukrutny vykon 25 koni na to staci uplne…len musi byt dostatocne strmy a namydleny kopec ked ides dole 🙂 ale jazdim na tom len vynimocne…to je bratov pocin.
Budes sa cudovat, no aj v showroomoch je casto problem. Do volva na vychode nechod – mlady ho nekupuju a predajcovia to beru doslova, u BMW este horsie, v opli maju hromadu Astier, no ani jeden turbobenzin (iny motor ma nezaujima) do VW sa objednaj mesiac dopredu, v Nissane skoro nic nie je… a tak to ide dookola. Najviac som spokojny s Hondou a s Kiou!!! tam maju skoro vzdy vsetko, no vela zalezi od importera a (ne)ochoty predajcov. No pochvalit musim aj Toyotu…
[40]
25. 11. 2010 v 10:32RS
[33] Ibiza a favorit? Bohužel jsem musel s Ibizou žít přes měsíc. Nemůžu říct, že to je špatné auto, ale v průměru nedosahuje kvalit Fabie ani ve snu. Přeposilované řízení, hlučný a aspon na 15″ nepřesvědčivý podvozek, nemálo doslova dementních technických řešení, a nekvalitní interiér pln tvrdých lacině držících plastů. Pro mě jedno z největších zklamání, protože do té doby jsem jí považoval za nejlepší Béčko. (na jaře ještě nebylo nové Polo)
Komentáře nejsou povoleny.