-
Nižší střední třída: Honda Civic
HONDA CIVIC TYPE S 1,8
„Kapitáne! Ztrácíme tlak v chladícím systému!“ řval první důstojník s hasícím přístrojem v ruce, napůl zahalený v kouři. „Ještě jeden zásah a štíty to nevydrží… Sakra, jsou strašně rychlí nestihneme se otoč……“
Hlas navždy umlkl. Hlídková loď U.S. Foc se právě změnila na světlo a teplo a chladným vesmírem se do všech stran rozletěly úlomky kovu a měkčených plastů.. rozhostilo se ohlušující, mrazivé ticho kosmu.
Nedaleko místa exploze se neslyšně vznášel cizí bitevní křižník z galaxie da-Hon, jen několik parseců od hraniční linie..
„Lokú něnlps, erédnamok Uci Vic! Éksletářpen ědol an íšan ukinhcet íčatsen.“
V prosklené přídi lodi mimozemské civilizace se odrážely poslední záblesky exploze přemožené U.S. Foc a komandér Ci-Vic s nepřítomným výrazem stiskl tlačítko „Trats“ nalevo od kormidla uprostřed desky z tvrdého, dobře slícovaného plastu. A vesmír byl opět tím prázdným a nehostinným místem, jako předtím..
Unidentified Flying Object
Především zapomeňte na konvence a velmi snesitelnou lehkost bytí evropských výrobců. Honda Civic osmé (!) generace je UFO! Ale jakkoli to může znít pejorativně, nemám v plánu kritizovat, protože zejména z určitých úhlů pohledu vynikne její „nejaponsky“ svěží a originální design. Nic jiného, sériového a zároveň podobného po téhle planetě nejezdí a vzhledem k relativně úspěšným prodejům je až s podivem, že se takový prvoplánově kosmický design chytil a že se líbí.
Celá příď včetně loga v podobě písmene „H“ je zalitá ve skle (pardon, v polymeru…) a nelze si tedy nevzpomenout na legendární Citroën SM, který byl podle mého názoru použit jako předobraz této designové zvláštnosti, která se mi na Civicu líbí asi ze všeho nejvíc.
Designéři Hondy opravdu příď dokonale zvládli, protože nasávací otvor se vstupem vzduchu k chladiči působ velmi harmonicky a elegantně, na rozdíl (například) od Focusu, kde je jen a pouze legračně hladový a ukřičený. Zkrátka, nevím kde Honda Civic vznikala, ale tipuji na kvalitní práci v Evropě, protože Asijské mentalitě je vlastní spíše neustálé zdokonalování skrze…. kopírování vzoru 🙂
Celý boční profil se nese v duchu klínovitých tvarů (včetně masivních klik dveří, které vypadají jako hrot kopí). Od předních nárazníků až k zadním světlometům je Civic zhruba v polovině ostře rozdělen vedví výrazným prolisem, který jej opticky rozděluje a zdařile snižuje jinak celkem masivní ponton dveří.
Šedým plastem rámované lemy blatníků vyplňují patřičně velká kola s rozměrem 225/45/ZR17 klasického (no né…) designu, které oranžové třídveřové karoserii vyloženě sluší.
No a pak ten zadek… Vypadá jako půlky nosorožce bez ocásku.. je prostě ošklivý a bachratý a ostře řezaným rysům Civicu prokazuje nemotornou nosorožčí službu. Ve dví rozdělené zadní okno k Civicu patří snad už od dob CRX.
Nepěkná záď ovšem ukrývá bezkonkurenčního vítěze soutěže o metry krychlové. 415 litrů je mezi hatchbacky unikát a přitom je zavazadlový prostor i prakticky řešený, celkem pravidelný a dobře zpracovaný. Uvnitř jsem našel zásuvku na 12V a několik kotevních bodů. Páté dveře se se syčením otevírají velmi vysoko a kontakt s hlavou tedy rozhodně nehrozí. Celý otvor je také velmi široký a ukázkově přístupný. Tiché a rezonancí prosté „bum“ oznámilo, že jsem ukončil prohlídku vnějšku a chystám se podívat na intergalaktické techno uvnitř.
Alenka v říši plastikových divů
Tak nějak jsem si totiž připadal, snad jen poněkud méně… Alenkovitě 😉 Překvapením bylo viditelně se odchlipující těsnění dveří, které šlo ale snadno „usadit zpět“ a jejich vysoká hmotnost pak udělila ohromným dveřím dostatek kinetické energie na to, aby samy a v podstatě bezhlučně zapadly zpět do polohy „zavřeno“… akusticky nečekaně dobré, v rámci třídveřových kompaktů pak špičkové.
Fotografie interiéru Civicu toho řekne mnohem více, než sebeobsáhlejší popis, soustředím se tedy spíše na mé dojmy a postřehy a hned zkraje musím říct, že je mi líto, že mě nenapadlo udělat snímek přístrojového štítu s nahozeným motorem… Je výborně čitelný a vytváří efekt opravdového 3D zobrazení – tedy alespoň v té části, kde se nachází údaje centrálně umístěného otáčkoměru, palivoměru a teploty vody v chladiči. Na tyto ukazatele se řidič dívá skrze průzor volantu. Digitální rychloměr s kontrastní grafikou je ovšem umístěn v samostatné kapličce na vrcholku palubní desky před řidičem a vedle něj, zhruba ve středu přístrojové desky se nacházejí údaje o čase a data z vestavěného autorádia.. Upřímně, je to trochu zmatek, ale po čase se na to dá zvyknout. Ergonomicky lépe zvládnutý a přeci jen přehlednější se mi ale jeví C4, zejména pro své účelně geometrizující tvary.
Civic uvnitř rozehrává symbiózu ostrých hran a oblouků, které se nedají jednoduše popsat, harmonicky ale příliš nepůsobí. Jestliže tedy mluvíme o klasickém, ultrapravicovém uspořádání interiéru jako například u A3, pak Civic představuje anarchistu s Molotovem v jedné ruce a revolverem v druhé.
Zkouším zapnout autorádio, ale bez klíčku v zapalování ani neblikne… po vložení klíčku do klasicky vypadající spínací skřínky (spíše by zasloužila nazvat „zde odložte klíč, už ho nebudete potřebovat“) jej zapínám znovu a spokojeně si pobrukuji v rytmu Osobního Ježíše od Depeche Mode.. rádio hraje dobře, čistě a bez zkreslení.. to mám rád!
Jak už bývá u japonských aut špatným zvykem, plasty jsou tvrdší než diamant. Škodolibé poklepání kloubem prostředníčku vyvolá nelichotivý zvuk ne nepodobný zaklepání na dveře. Po chvilce zkoumání mimozemské atmosféry na sedadle řidiče (místa je tam doslova na rozdávání ve všech směrech!) zvědavě zkoumám malou, praktickou schránku s posuvným krytem vedle ruční brzdy. Když jsem kryt odsouval, chvíli jsem měl dojem, že mi do obličeje začne zírat netopýr.. schránka vydávala pištivý ultrazvuk daleko vzdálený běžným standardům kvality značky Honda.. ajai 🙁
Ale abych jen nehanil, sedačky, ve kterých sedím, jsou výtečně tvarované a optimálně tuhé. Sedák i opěrák jsou tak akorát rozměrné a hlavová opěrka na rozdíl od některých konkurentů opravdu umožňuje, aby si řidič pohodlně opřel hlavu. Pomyslnou třešinkou na dortu je chod posuvu sedadla a jeho aretace, které jsou na špičkové úrovni, stejně jako poloha za volantem.
A když už je řeč o volantu… ten je potažený celkem kvalitní kůží a dobře se drží díky tloušťce věnce. I rozsah jeho nastavení je docela štědrý, je ale (na můj vkus) poněkud překomplikovaný. Do kosmického interiéru ale celkem dobře zapadá a dotváří celek, což je další důkaz toho, že design nemohl vzniknout v Japonsku. Japonci totiž mají velmi vytříbený smysl pro detail, který umí vypiplat k dokonalosti, celek jim ale nezřídka uniká.
A teď několik slov k odkládacím plochám a schránce před spolujezdcem: Rovnou na ně zapomeňte 😉
Posledním údajem před startem je postřeh z místa na zadních sedadlech: Nárty pod sedadlo tak, jak jsem si jej nastavil nezasunu, v ostatních směrech je ale místa překvapivě hodně, zejména nad hlavou a okolo ramen.
Ale zpátky za volant
E≠mc2, aneb Einsteinův omyl
Nedočkavě otáčím klíčkem a přemýšlím, co dělám špatně, že motor nestartuje.. tak pro jistotu ještě jednou šlápnu na spojku i na brzdu.. Nic. Pohled střed přístrojové desky žádné tlačítko „Start“ neodhalí, pohled vlevo… Šmarjá! Stisk rudého tlačítka probudí motor k životu a ten něžně a bez vibrací naskočí. Jsem rád, že tam se mnou nikdo nesedí 🙂
Řadím za jedna, v převodovce to jemně cvakne a Civic se lehce odlepí z parkoviště směrem k výjezdu z areálu. Postupně řadím výš a zjišťuji, že proti chodu páky v kulise nelze mít námitek. STS Chvojkovice-Brod, zřejmě slušnej oddíl, no…
I řízení je z kategorie „nadprůměrné“. Je vyvážené, přiměřeně strmé a klade i jakýsi mechanický odpor podobný tomu v A3. Preciznosti Audi sice nedosahuje, přesto mu ale patří místo hned po Ingolstadtu.
Mám rád točivé atmosférické motory s charakterem a ty Honda prostě umí. Osmnáctistovka Hondy jde příjemně za plynem a střídá přitom tři různé zvukové projevy. Tiše bzučí v malých otáčkách, ve středních tak nějak spokojeně vrní a na pět tisíc už o sobě dává do kokpitu důrazně znát. Ale není to nepříjemný dunivý hluk mnohých evropských čtyřválců, zvuk je hezky „kovově čistý“. V těchto otáčkách už ale táhne opravdu pěkně a poslušně reaguje na pohyby pravého pedálu.
Podvozek Civicu Type S není sportovní (bohudík!) jako u Type R a to znamená, že je sice tuhý, ale duši z vás nevyklepe. Přejezd přes nerovnosti je cítit, ale zdaleka ne tak, jako u podobně výkonného Fiatu a Peugeotu. Rázy od podvozku jsou totiž akusticky výborně utlumeny a přestože profilové číslo 45 obvykle zaručí dostatek klientů pro chiropraktiky, nic podobného u Civicu nehrozí.
Podvozek celkově je naladěný podle mého názoru na samé hranici technických možností tuhé zadní nápravy v civilní verzi vozu. Malá Honda byla za všech okolností výborně ovladatelná a s trochou nadsázky mohu říct, že ostatní soupeře na silnici deklasovala s prstem v nose. Konkurovat by mohla A3 a Focus, ovšem v jiných motorizacích a na jiném obutí. To by se ale Hondě s její cenovkou 475 000 Kč oba vzdálili o nepěkných pár set tisíc 😀
Tam, kde jsem u jiných tlačil na pilu, tam Civic letí okreskou sto šedesát s trochu větší samozřejmostí a jistějším řidičem, který má dobrý pocit z jistoty a předvídatelnosti chování vozu. K tomu pomáhá i tuhá karoserie, která se v přechodech mezi směry nekroutí, vyvážené řízení, mechanicky přesné řazení a povedená sedadla, která podrží… Ale je třeba mít stále na paměti, že nejedete v autě, ale letíte v UFO, což vám připomene každý pohled na četné informační displeje a optitronovou scifi přístrojovku.
Pokud stále ještě žijete v bludu nesmírné kvality japonských vozů, pak na ni zvolna začněte zapomínat… Platilo to u Toyoty, stejně jako u tohohle Civicu. Za jízdy se z vozu, který měl najeto cca 10 900 km ozývaly nejen jazyky z Ruzyně, ale zejména různá protivná vrzání z jeho plastikových útrob. A to dokáže pokazit lecjaký dobrý dojem.
Zajíždím zpět na parkoviště, trochu přespříliš rychle, ale brzdy se dávkují dobře a rozvášněného Civica krotí spolehlivě.
Zatímco couvám, zjišťuji, že výhled směrem vzad je pro Hondu Civic asi to samé, co střídmá soudnost pro Václava Klause. Vypínám motor a uznale pokyvuji hlavou.
Hondo_cení
Honda Civic ve své osmé generaci je mezi běžnou nižší střední třídou bezesporu zjevením z jiné galaxie. Design ale není její hlavní zbraní v boji proti konkurenci, která je v tomto segmentu velmi silná.
Originální tvary karoserie skrývají neuvěřitelný prostor uvnitř, což platí jak pro řidiče a pasažéry, tak zejména pro zavazadlový prostor, kterým Civic konkurenci bezprecedentně drtí.
Civic se patrně nevyrábí v Japonsku, protože jeho zpracování byť na vysoké úrovni, stále ještě nedosahuje běžného standardu Hondy a při jízdě trochu protivně vržou tvrdé plasty. Možná jsou na slícování trochu náročnější, než ty měkčené…
Co jsem v textu nahoře nezmínil, před otevřením vozu zlobilo centrální zamykání a vůz jsem musel otevřít manuálně klíčkem. Poté už všechno fungovalo tak, jak má.
Auta jsou jen a pouze stroje. Jsou stále sofistikovanější a požadovat 100% funkční spolehlivost je naivní. Konfrontace vlastních představ s realitou pak může být důvodem ke krátkodobému rozčarování.
V Civicu dostanete výstředního kamaráda, se kterým se na silnici určitě nebudete nudit. Jen blázen by platil za turbodiesel, protože jeho benzínová osmnáctistovka je špičkový motor s dostatečným výkonem a točivým charakterem, který není „evropsky rozežraný“. Podvozek v rámci své konstrukce zadní nápravy patrně nemá obdoby a představuje u verze Type S (pozměněná tuhost, zvětšený zadní rozchod) ideální kompromis mezi ostřejším svezením a zachováním elementárního komfortu. K tomu přispívá i výborné řízení a technicky precizní chod řadící páky v kulise.
Někdo (například já) nemůže přijít na chuť nepěkně bachraté zádi a snad až příliš anarchistickému interiéru, kterému ale napravují reputaci výborná sedadla z (bohužel) poněkud obyčejného materiálu.
Nižší střední třída: KIA CEE´D Pocta rytířovi nebes
2 884 Responses to Nižší střední třída: Honda Civic
[1]
18. 11. 2008 v 10:33Navtech
[99] Já myslim, že právě Golf není průměr a dokáže uspokojit úplně všechny hlavně technikou a ne designem. To jsou podle mě výstřelky, co už si nemůže dneska nikdo dovolit. Nedovedu si představit, jak by někdo dal přednost Hondě před R32. Jen peníze.
[2]
18. 11. 2008 v 10:34Navtech
[100] Koukám, že máš rád, když tě někdo škatulkuje k PS a nikdy si ho nehrál? Zkontroluji palce, jestli je nemáš příliš placatý
[3]
18. 11. 2008 v 10:40Perun
[102] Navtech: Hele, hrál a náramně se u toho bavil! 😉 Ta zpětná vazba ve volantu je lepší, než u reálnýho auta a náraz do stromu mi nezajistí prohlídku komínu v krematoriu 😉
[4]
18. 11. 2008 v 10:46Emel
Navtech: nemůže si to dovolit ten, kdo chce vést statistiky prodejů, třeba Golf nebo Focus. Nemusí ale všichni nutně soutěžit o přízeň hlavní masy… lze se zaměřit třeba na lidi se zájmem o sportovní image a avantgardní design – a být úspěšný.
R32 je podle mě úlet, který je dobrý tak pro marketing… v testech ho často překonává i GTI.
Pro mě osobně je Golf nepřijatelný právě kvůli image, i když techniku oceňuju… a rozhodně bych raděj Civica, třeba právě Type-S.
[5]
18. 11. 2008 v 10:46jurajos
(101)Myslím že si úplne presne opísal vlastnosti niečoho priemerného. (tu mainstreamového) A tým je Golf v tom najlepšom zmysle slova.
Že si to niketo dovoliť môže, toho je Civic a jeho úspech príkladom.
Taktiež si to neviem predstaviť. Ale hlavne dôvody prečo sa medzi nimi rozhodovať. 🙂
[6]
18. 11. 2008 v 10:52GTI
[104] Jedna věc je chtít a úpně jiná věc je… mít. Právě to Type-R většinou jen chtějí. Myslím plejstejšnoví jezdci, ti ostatní, ti si koupí… geteičko.
Považovat R32 za úlet… Emele, asi jsi upad´ne? 4×4, velká atmosféra, vždyť to je fantastická kára pro každodenní ježdění. Žádnej vyhoněnej plejstejšn.
[7]
18. 11. 2008 v 11:02Navtech
[103] Hraji téměř pravidelně Jack andDexter s mladym. Kdyby byla nějaká soutěž v týhle hře, „podrtil“ bych určitě i nějakýho školáka! 🙂 Bohužel je skoro každá hra o mlácení, nebo střílení a na Collina je příliš mladej a já velkej, ale… to víš že ho občas protáhnu. 🙂 Ale civoše bych nechtěl.
[8]
18. 11. 2008 v 11:04T613
(107) seš prostě konzerva 😉
[9]
18. 11. 2008 v 11:08Emel
GTI: no, v kategorii HotHatch je konkurence velká a své zájemce si najde Mégane, Focus, Golf i Civic. I když se ti to nehodí a nelíbí, Type-R i CTR se prodávají velmi dobře. Honda vykazuje slušné zisky a daří se jí dobře, ať si tu říkáš o playstationových kovbojích co chceš.
[10]
18. 11. 2008 v 11:09Navtech
[104] Image je na nic, poslouchej žízeň! Nedovedu si představit, že kdo „netrpí nouzí“ tak si v týhle kategorii veme zrovna Civic. To už i Megan, nebo ST tě uspokojí, ale Honda těžko. To už budou vyjímky. Dneska i STi je hodně na dosah, ale to už je asi extrém. Podívej se třeba na Wolfa, jak se kupuje auto a co je na prvním místě při výběru auta. Řekl bych, jak převálcovat A4 3.2 za minimální cenu. (asi na parkovišti)
[11]
18. 11. 2008 v 11:11Navtech
[108] Lunchmeat z Haméééééééééééé
[12]
18. 11. 2008 v 11:16Emel
Navtech: image není úplně na nic… auto o tobě vypovídá ostatním. Taky se ti musí líbit.. nejen designem, ale i tím, co představuje. Já osobně bych bral Imprezu… a pak asi Megane, ale i Civic má co nabídnout.
http://www.finance.cz/zpravy/finance/181046-zisk-honda-motor-prekvapil/
[13]
18. 11. 2008 v 11:27Navtech
[112] Já ti rozumim… Hlavně se na to koukám taky podle sebe, což už jsme tu probírali… S STi mám celkem velkou zkušenost a je to nesmysl na běžný užívání, ale pokud bych si kupoval podobný auto, tak jdu do Golfa a stačí mi si ho natipovat přes net a nemusim chodit ani do krámu.
[14]
18. 11. 2008 v 11:30T613
(113) už si prodal tu krabici od Bremba? 😀
[15]
18. 11. 2008 v 11:38Navtech
[114] Už ano, i když prodal… víš jak to je 🙂 V krabici ti pošlu bábovku, jestli chceš.
[16]
18. 11. 2008 v 11:39T613
(115) Jasně pošli 😀
[17]
18. 11. 2008 v 12:32GTI
116 příspěvků… tolik snad nemá ten konipas ani koní… tedy zavíračka, těšíme se na další texty. Bravo perun.
Závěr – zcela průměrné vozidlo, tuhá zadní náprava, tuhá přístrojovka, údajně tuhne v dlouhým táhlým, to výš, žádnej guru.
[18]
18. 11. 2008 v 12:36T613
eště nám chybí 22 příspěvků k dohnání konipase 🙂
[19]
18. 11. 2008 v 12:36Emel
[112] Navtech: když o tom mluvíš, včera jsem vlezl na konfigurátor VW na http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/vwcms/master_public/virtualmaster/de3.html, nebyl jsem tam ale naprosto schopen nic nakonfigurovat :-). Můžete to někdo z VW-fans zkusit a poradit? Je potřeba pronést nějakou speciální frázi, nebo je to prostě chráněné firewallem proti odpůrcům značky :-)?
[20]
18. 11. 2008 v 12:37Emel
[117] GTI: zavíračku i závěry laskavě přenech autorovi… i on o tom něco ví ;-).
[21]
18. 11. 2008 v 12:41Perun
[117] + [120] 😀 😉 Ď
[22]
18. 11. 2008 v 12:47Navtech
[119] Nejsem sice VW-fans, ale myslim že konfigurátor Civiku proti VW nepomůže a u japonců je konfigurace téměř čehokoliv takovej zvláštní voříšek. Nebo už jde objednat rádio bez střešního okna? 🙂
[23]
18. 11. 2008 v 12:51Emel
[122] Navtech: ne, ty mi nerozumíš… ono to prostě nefunguje. Vyberu si typ auta a když tam na něco kliknu, tak mě to vrátí zpět na začátek :-).
Civic v CZ konfigurátor nemá, má prostě ceník příslušenství…
[24]
18. 11. 2008 v 13:05Navtech
[123] Já ti rozumim dobře! Chceš to VW nějak nandat a teď to hrneš přes jejich konfigurátor! 🙂
Koukal jsem na to příslušenství… tu cenu za navigaci, kde si ještě platíš 8 stovek za návod k obsluze nedostaneš ani u MB. Počítám, že to bude ještě extra krabička na okně, ne? Zase oceňuju tu park. kameru, že tam jde dát, i když je mi jasný, že tyhle věci si „nikdo“ nekupuje a jsou zbytečný. Pravda je, že na tyhle „požitkářský“ věci koukám takříkajíc od zadu.
[25]
18. 11. 2008 v 13:10Navtech
Konfigurátor jede normálně, hned jsem si jednoho koupil, tak mě neplaš! Jak si jim tam poslal ty viry?
[26]
18. 11. 2008 v 13:20Emel
[124] Navtech: no, do Civica je parkovací kamera celkem dobrá investice, dozadu toho jinak moc vidět není. Na druhou stranu, navigaci bych si snad nekoupil od žádné automobilky… za 7k je k mání v každém druhém obchodě a můžu si trasu připravit v klídku doma na počítači.
Konfigurátor: kliknul jsem na konfigurátor, pak na Golf, pak na novou konfiguraci a tam jsem potvrdil, že chci opravdu novou konfiguraci a ne online burzu. No a šup, jsem zpět na seznamu modelů. Znovu Golf…
PS: Mozilla FireFox 2.0
[27]
18. 11. 2008 v 13:26T613
(126) nemáš být kajakář a používat český konfigurátor, ten fachá normálně 🙂
[28]
18. 11. 2008 v 13:32Navtech
[126] Navi neni to podstatný, ale já zase preferuju pro komfort vestavěnou. I kvůli tý kameře, protože nevim, kde by ti od ní běžel obraz. Je to dobrá věc u každýho auta, stejně, jako PDC.
Další věc, která mě teda už dostala do kolen u Legenda je, že si můžeš koupit sadu kol za 106 litrů. U takovýho cvrčka je to celkem řacha, když si jenom představim u MB ML 21″ AMG za nějakých 77 tisíc. Taky každej reprák objednáváš zvlášť…je to divný.
Ten konfigurátor asi bude bordel, když je to nový auto… U BMW a MB v CZ nešel snad nikdy. Ale je to dobrá věc, protože v tom natipování jsem ležel snad měsíc a když jsem přišel do „krámu“ tak půlka věcí nešla s timhle, nebo bez toho a je to probenděnej čas.
[29]
18. 11. 2008 v 13:33Emel
[127] to možná fachá, ale nejsilnější benzín tam je 1,4TSI.
[30]
18. 11. 2008 v 13:35T613
(129) však to ti na to tvoje poskakování bohatě stačí! navíc jak to říká daniel? nejhorší motor na světě!? 😀
[31]
18. 11. 2008 v 13:38Emel
[128] Prostě dobrý kola ;-). Taky jeden známý kupoval ráfky po 26.999 za kus… ve slevě, bez gum, 18″. Legenda jsem ještě „nekupoval“, ale očekávám, že bych nemusel připlácet za nic.
[32]
18. 11. 2008 v 13:39Emel
[130] Copak mě, já mám malá turba rád… ale tady se diskutují R32 apod…
[33]
18. 11. 2008 v 13:43T613
proti R32 stejně nemá Civic co nabídnout, takže diskuze o holkách a koblihách.
[34]
18. 11. 2008 v 13:45Navtech
[131] No vidíš, asi nemáš nastudovaný ceníky u Hondy. Kola jsou fajn, ale ne pokud stojí skoro jako celý auto.
Jsem celkem přesvědčen, že další motory u Golfa přijdou. Nemůže je vyplácat najednou, jako konkurence ty svoje dva? tři?
[35]
18. 11. 2008 v 14:13babo
(133) R32 je totalne zbytocna ale. V6 v HATCH je proste zbytocnost. Das mi na vyber R32 a GTI, beriem GTI bez vhania. Isli ste R32? Zrovna som niekde pisal, ta bajna nedotacavost sa prehana, aj ked najnedotacavajsi HH to je. Ale R32 je tvrdyyy, tvrdy a to hodne. GTI je oproti tomu perinka, rychle su napodobne a GTI zataca napodobne dobre. K comu potom R32? Za tu cenu?
[36]
18. 11. 2008 v 14:14babo
(135) a ked GTI radsej ako R32, potom ma GTI este dost superov. Nemusi to byt zrovna CTR, to vobec nie
[37]
19. 11. 2008 v 9:24Dinar
[135] R32 je tak trochu reminiscence minulosti, trochu imagemaker, tradice VR6ky a takové to, podívejte máme šestihrnek v nižší střední, to mají jen premiovky. Prostě nejde udělat zázrak, když u tak malého auta strčíš V6 před přední kola a auto končí hned za zadními koly, nepomůže tomu ani kdyby to mělo geniální awd systém, prostě to bude vždycky nedotáčivé. Jediné fungující řešení u téhle velikosti auta s šestiválcem je motor až v kabině a zadokolka, takže 130i. 😉
[38]
19. 11. 2008 v 10:24babo
(137) ja si myslim, ze 130i hatch tiez nefunguje uzasne, nemozm si pomoct, ze ten cumaj je tam tazky 🙂 Ako som Ti niekde pisal, vraj poriadne funguje az 135i coupe. A myslim, ze 130i coupe by fungovalo totalne fantasticky (prave, auto nekonci hned za zadnou napravou).
Urcite je lepsie 130i ako R32, to nie je o com 🙂 R32 je image maker, je lespi ako stara VR6 (na tom mi az 3 znamy dostali nedotacavy smyk uplne necakane). Aj R32 ale trochu postrada zmysel, za tie peniaze je mozne mat slusne auto pomerne luxusne o triedu vyssie, alebo v rovnakej znacne zabavnejsie. A R32 je fakt hodne tvrdy, ktora to cele dost neguje, podobne ako R36 (ale to je fakt tvrde ako E90 na M skoro). Teoreticky by to bolo dobre menezerske auto pre menezerov, ktory proste politicky A4 dostat nemozu, lenze tu tvrdost na presuny ani po rakuskych dialniciach by asi vacsina menezerov neprekusla.
[39]
19. 11. 2008 v 14:34Emel
Dinar, babo: ano, vpodstatě se shodneme… R32 je spíše záležitost marketingu a image než že by to bylo skutečně dobré řešení.
babo: VR6 jsem zažil… a nevím, nedotáčivé je dost, ale podle mě celkem intuitivně.
[40]
19. 11. 2008 v 19:37Navtech
Jestli je něco v autě zbytečný by měli rozhodnout kupci danýho modelu a ne fanoušci od konkurence, která nedokáže ani ve snu nabídnout onu adekvátní zbytečnost.
[41]
19. 11. 2008 v 22:05Emel
[140] Nemám sice čísla o R32, prodejní zázrak to asi zřejmě nebude. Ani nemá být. Jde zkrátka hlavně o tu image. Když na to přijde, Renault dával V6 i do Clia… to ale neznamená, že to je dobrá racionální volba a že automobilka nabídkou takového motoru vítězí nad konkurencí, která tohle nenabízí (a ťuká si na čelo).
PS: kdo jste neviděl, tady je jedno nedávné srovnání GT vs. GTI vs. R32… a ještě jedno z těch, které jsou k R32 celkem shovívavé (protože neřeší cenu): http://www.autofun.cz/golf-gt-vs-golf-gti-vs-golf-r32-jsou-vsechny-hot-1189/
[42]
19. 11. 2008 v 22:56babo
(140) Ano Navtechu, ak vleky koncern ako VW si zbytocnost typu R32 moze dovolit. Aj ked u mna je zbytocnost X6 a podobne, ale chapem, ze si to niekto kupi. Ty ako clovek milujuci zbytocnosti by si ale do R32 nesiel, ani keby si nahodou nejaky hatch chcel (po prvej ceste po zlom povrchu by si to pokladal za zly vtip).
(141) Emel, jo, ten test je moc dobry a to zrovna pisal ten Fokt, ktory sa mi paci cim dalej tym viac. Pozera sa na auta z vodicskeho hladiska a pise zaujimavym stylom. Nie ze by som si kupil auto, lebo on povedal, ze je dobre, ale cita sa to fajn. A samozejme nedosahuje kvality Chrisa Harrisa (alias nasho Peruna 😉 )
[43]
20. 11. 2008 v 8:13Navtech
Nejde jen o jedno auto, jeden motor… jde o všechno, i tu blbou navigaci.
[44]
20. 11. 2008 v 8:24Emel
[143] Jistě, třeba 4×4 a DSG jsou velmi pádné argumenty pro ty, co to chtějí… a jsou i jakýmsi ukazatelem technologické vyspělosti výrobce pro ty ostatní, co chtějí základní model.
[45]
20. 11. 2008 v 8:43Navtech
[144] Kdo umí, ten umí. Kdo neumí(rozuměj zbytečný), ten to musí nějak okecat.
[46]
20. 11. 2008 v 11:21babo
(146) dobre DSG, ale zase v GTI radsej 🙂
Komentáře nejsou povoleny.