• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > Pátý element  > Pátý element

  • Pátý element

    Publikováno: 23 března, 2010

    Přidám se k Dinarovi a GTI se svými skromnými dojmy z nového BMW řady 5. Sice je to již měsíc, ale některé věci prostě nevyprchají . Příští týden přidám i názor z prvních jízd, které napoví jaký mezigenerační skok tento model udělal.

    Pozvání na předpremiéru uvedení nového vozu se neodmítá, tím spíš, že se jedná o nové BMW. Vhodně zvolená galerie v Brně s úžasně zrekonstruovanou původní halou podkreslovala technicistní provedení nového vozu. Po “sušším” úvodu s prezentací slideshow znázorňující hlavní výhody nové pětky vůči konkurenci, která byla obzvláštněna pouze vtipným promovideeem jsme byli pozváni do separovaného prostoru se dvěma vozy ukrytými pod plachtami. BMW nás nenechalo čekat více než pár vteřin a odhalilo vozy BMW 535i ve světle šedé metalíze s 19″ koly a 530d v tmavě šedé na osmnáctkách.

    Přední část navazuje na již představené GT, u sedanu však půspbí mnohem nižším, dravějším a sportovnějším dojmem. Silueta vozu odhalí kolmou čelní stěnu s předlouhou, ušlechtilou kapotou, silně skloněnými předními a zadními sloupky vymezujícími tradičně dozadu posunutou kabinu, krátké víko zavazadlového prostoru a konečně krásně tvarovanou záď. Právě zadoboční pohled je snad nejpůsobivější, kdy limuzína vypadá natolik kompaktně a sevřeně, jako by její teritorium bylo o třídu níž. Důvodem jsou na poměry vyšší střední více do rohů umístěná kola a minimální převisy. Oproti A6 je například rozvor o plných 12cm větší!

    Pohled do interiéru ukazuje na zvětšení místa obzvláště pro zadní cestující, které však možná kvůli instalaci mohutných příplatkových komfortních sedadel nedosahuje prostoru v třídě E, nebo A6. Jedná se však o mé pocity, každopádně nedostatkem trpět nikdo nebude. I přes opticky nízkou siluetu poskytuje vůz dostatek místa nad hlavou a velmi přirozený posaz. To nejdůležitější se však odehrálo vepředu…

    Překrásně zpracovaný prostor řidiče s nízkou palubní deskou (nižší než v 5GT a než napovídají obrázky), perfektním chodem jakéhokoliv ovládacího prvku, úžasným volantem s logicky a konečně i moderně uspořádanými prvky a fantastickou grafikou sdruženého infonavigačního displaye každého utvrdí ve správnosti poslední investované koruny (centu). Nemá smysl se rozepisovat o bezkonkurenčním komfortu příplatkových sedadel a bezprecedentním pocitu po usazení, uvelebení se… Vše je dokonalé, tak dokonalé, že s napětím očekávám odpověď Audi a reakci M-B při faceliftu.

    Na závěr vypíchnu dvě chyby, kterých jsem si všiml… Méně místa ve srovnání s konkurencí na zadních sedadlech bude způsobeno rozšiřujícím se tunelem u středové konzole, který psychologicky nutí spolujezdce posouvat sedadlo dozadu a tlačítko “Navi” u iDriveu, který je z ergonomického hlediska umístěn vpravio nad voličem převodovky (tedy lépe než např. MMI, které je příliš vzadu a řidič musí zatahovat pro jeho ovládání ruku), není vidět. Jde o první postřeh a po první jízdě bude jistě každý vědět po paměti kam má sáhnout, nicméně tlačítko při běžném posazu nikdy neuvidíte.

    BMW řady 5 je z MÉHO POHLEDU tím nejlepším vozem své třídy a o rok staršího konkurenta poráží staticky na hlavu (opět pouze můj subjektivní názor). Každý měsíc pozdějšího představení nového modelu je v této třídě znát více, než v kategoriích nižších.

24 Responses to Pátý element

  • [1]

    23 března, 2010 v 9:53 amwebpaja

    To se mi povedlo jako anonymovi 🙂 Hrdě se tedy k blogu hlásím.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    23 března, 2010 v 10:58 amPerun

    foto Perun

    Poslední větu tesat do kamene, pozlatit a vodit k ní povinně exkurze 😎
    Malé vozy a nižší střední, to je jako chůze v kruhu, jako přešlapování na místě.. střední třída už se začíná celkem hýbat, ale vyšší střední, tedy vlastně téměř výlučně n€m€cká trojka, to je něco jiného.. Co krok, to skok 😉

    Díky za pěkný úvod, webpajo, a těším na pokračování za volantem! Palec.

    K těm sedadlům.. když jsem seděl v BMW 6, něchtěl jsem už nikdy vylézt ven.. něco takového zažít s anginou pectoris, tak tam z toho exituji… Jestli jsi seděl právě v takových, chápu dobře, že Tě místo vzadu už nebude zajímat :))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    23 března, 2010 v 11:00 amT613

    foto T613

    Nevšiml jsem si, že by jsi měl rudé vlasy a lítal po ulici v ovinovačce jak Jovovich 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    23 března, 2010 v 11:36 amwebpaja

    (2) Děkuju budu se snažit držet aspoň na dostřel úrovně ostatních blogů 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    23 března, 2010 v 1:39 pmvrkuboy

    Pánové co je s Perunem? Čekám na ten test I20 jak na smilování boží 😀 To Polo měl testovat až na konec! Se vsadím, že někde prohání to Polo a nechce se mu z něho ven. 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    23 března, 2010 v 1:42 pmNavtech

    Rozdíl mezi MB a BMW je stejný, jako mezi biftekem a roštěncem. Obojí je nejlepší a přitom jiný. Objednej si co chceš. Pořád se tu řeší hovno.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    23 března, 2010 v 2:02 pmwebpaja

    (6) Každý je nejlepší z jinýho důvodu, asi sis´ všiml, že používám slova „subjektivně“ a „můj pohled“. Mercedesář bude mít názor jiný. To, že v této třídě je většinou nejnovější i nejlepší z hlediska kompletu vlastností je fakt.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    23 března, 2010 v 2:02 pmwebpaja

    (5) To víš…Pendolino a lokálka 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    23 března, 2010 v 2:06 pmNavtech

    [7] Nevšimnul, ale to s tím nemá co dělat.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    23 března, 2010 v 2:22 pmwebpaja

    (9) Nedržkuj pořád 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    23 března, 2010 v 5:30 pmGTI

    Text dobrej, akorát hodinu hledám autora… Pajo, ke mně na blog jsi nic nenapaloval, neb jsi neskončil ani mezi „čekateli“ ani ve spamu. No, vidím, že bychom ti měli udělit blogového oscara za úspěšněj pokus. Hele, ale koukej si změnit to jméno tam, na hlavní musí být na první pohled vidět, kdo je autorem.

    Perunovo tak trochu falešně s(n)obské prohlášení, že snad tu budem od zejtřka tesat tvou poslední větu na zdi garáží musím uvést (v duchu samozřejmě správného postoje Navtecha) na realističtější míru – otázka nestojí, co je lepší, zda BMW5 či E-klasse. Otázka stojí jen tak, zda šofér jezdí pětku či éčko. Ostatní projevy jsou právěj jen projevy těch z kompaktních tříd (Perun to nyní nevezme osobně).

    Člověče, to je tu tvůj zatím nejdelší text, viď 🙂 Jdu si to pořádně přečíst. Dešifruju motivace, hloubku a rozsah vzdělání, zkušenosti a… pak ještě napíšu.

    P.S. Zkus prosím jen něco krátkého napsat pod mou „pětku“ abych zjistil, zda a kam ti to tam padá. Díky.

    Tak… hodně štěstí v blogování 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    23 března, 2010 v 5:44 pmwebpaja

    (11) Ale jo, však na svou obranu píšu, že jsem srdcem vrtulář. Ten souboj má pětka u mě stejně vyhraný.

    A Perun to myslel přesně tak, jak jsem psal. Tohle je třída, kde každý den vývoje navíc oproti konkurenci je prostě znát. Ať už v měřitelných, nebo neměřitelných (pocitových) vlastnostech. Nemusíme si nalhávat jak bude posuzována na podzim nová A6… 😉 Bude prostě novější a už to jede 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    23 března, 2010 v 5:48 pmwebpaja

    (11) O změnu názvu jsem se snažil, ale neúspěšně. A žádat asistentku je mi echt proti srsti 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    23 března, 2010 v 6:30 pmNavtech

    Jen jí požádej, ukaž, že jsi chlap a ne pokrytecká baba!!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    23 března, 2010 v 6:33 pmwebpaja

    (14) Ještěže má takové to odborové cítění a po 8h v zaměstnání vyžaduje přesčas, který zase já nějak neumím. Jinak bych musel sejít z božského pedestalu a vážně se zeptat…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    23 března, 2010 v 6:40 pmNavtech

    Tak v tom případě jí nakopni do tý její odborový zadek.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    23 března, 2010 v 9:32 pmT613

    neplacené přesčasy dělám leda já :-/ 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    23 března, 2010 v 9:35 pmT613

    foto T613

    Jinak si najeď do nastavení a tam je NÁZEV WEBU – tam si dej třeba rezavavrtulka.blog.auto.cz , a je to 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    23 března, 2010 v 11:39 pmNavtech

    Jen ho nech, ty patolízale, třeba z něj vypadne, že ta jeho asistentka musí i řídit jeho káru a tady si kasá trencle.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    24 března, 2010 v 6:30 amwebpaja

    (18) Tak na tohle jsem přišel taky, ale dá se upravit jen konec 😉

    (19) Horší by bylo, když by mě vozila svojí plečkou

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    24 března, 2010 v 7:57 amT613

    Zvláštní.. mi to upravilo název.. holt kdo umí jezdí ve fjordu, kdo neumí tak se zlobí s olympiádou 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    24 března, 2010 v 11:06 amwebpaja

    (22) Upraví pouze konec, ne začátek 😉 Jestli na to přijdeš, jsi očekáván po obědě na kafe a sušenku.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    24 března, 2010 v 7:23 pmNavtech

    Nebo si hoďte mejdlíčko, vy sušenky! 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    26 března, 2010 v 4:35 pmwebpaja

    (23) Jak dlouho ti už nepřišla domů? 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

Pátý element

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Březen 20101 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura