-
Apoštol potřetí a naposledy
Osobně považuji VW za přeceňovaná (ne předražená, cenová politika obchodníků je poměrně pružná) auta s uspokojivými jízdními vlastnostmi, průměrnou nikterak inovativní technikou, snahou o dobré dílenské zpracování, impotentním vzhledem (nebudu psát „dizajnem“ – toto slovo se sem nehodí) evokujícím sanitku nebo pohřební vůz, kde se mezi všemi těmi rovnými čárami přihodí křivka snad jen když to německý soudruh konstruktér přežene s konzumací Sauerkrautu, pak ho u AutoCADu nadýmá a není schopen natáhnout myší rovnou čáru…
Ale to je můj osobní názor a vyhrazuji si na něj právo. V zásadě si myslím, že díky normám, bezpečnostním a ekologickým předpisům jsou prakticky všechny dnes vyráběné modely všech zaběhaných automobilek (včetně zmiňovaného VW a vyjma zatím různých čínských či indických pokusů) na vysoké kvalitiativní úrovni a liší se detaily, které nakonec zapadnou nebo nezapadnou do preferencí konkrétního zákazníka, který je tady s naditou peněženkou a chce si koupit vůz. Tyto detaily dále slouží různým internetovým hnidopichům, kteří je nafouknou do velikosti k.o. kritérií a tráví pak dlouhé hodiny (svého asi jinak nicotného života) hádkami v internetových diskusích a flamech.
Vážím si názorů některých zavedených motoristických serverů (není mezi nima žádný s koncovkou domény .cz), které se neostychají dát „prémiovému“ BMW 3er plný počet 5 hvězdiček za celkové ohodnocení, a zároveň dát 2 hvězdičky „prémiovému“ M-B C-Klasse. A mezitím prdnout třeba plný počet „mainstreamovému“ Golfu nebo Mazda 6, výtečné 4 hvězdy Cliu, Ceedu nebo Leonu…, což mě přivádí k tvrzení, že žádné „prémiové“ nebo „mainstreamové“ vozy neexistují – to je pouze takový omyl plakátových naivků, jak se sami hezky nazývají. Akceptoval bych snad ještě kategorii „luxusní“ vůz – a to je takový, jehož pořízení a provoz je pro daného konkrétního člověka luxusem – to znamená zbytečností nad jeho možnosti. Vzhledem k velkému rozptylu příjmů v současné české společnosti může být pro někoho luxusem Bugatti Veyron, pro jiného třeba i VW Golf. Relativní pojem.
Zmiňované „hodnotící“ auto-servery mají velkou návštěvnost, a proto snad i do jisté míry ovlivňují preference potencionálních zákazníků automobilek. Musí si tedy dát sakramentský pozor na to, aby jejich hodnocení – ačkoliv pořád značně subjektivní – bylo dobře doložitelné. Žaloba sa poškozování dobrého jména přece jen není levná záležitost.
Pokud ale člověk zůstává – v domnělé – anonymitě, může zvolit i ostřejší prostředky, jak dát najevou svou nelásku k určitým značkám. Z posledního období mi napadá Áda s jeho odporem k Renaultům nebo francouzským autům vůbec. Pořád si ale myslím, že i toto je v normě – některé francouzské modely mají problémy s kvalitou, některé s dizajnem a některé s obojím.
Ale pak přichází hardcore v podobě blogů o domělých fatálních poruchách konkrétního modelu konkrétní značky (VW Passat), domnělém nevstřícném až neetickém chování dealera / servisu dané značky atd. Na nabídku, že zoufalému majiteli VW Passatu s tímto pomůžeme, pouze potřebujeme nějakou dokumentaci (fotky nesymetricky sjetých gum, poškození osy nebo v čem byl ten problém), dostaneme podrážděnou odpověď, že se nic fotit nebude. Majitel je zřejmě totální moula, který neumí jednat se servisem, pričemž má poměrně silnou zákonem danou spotřebitelskou ochranu, a dokonce ani neumí fotit.
A nebo je to celé úplně jinak – což by mohlo začít zajímat právní oddělení VW v ČR. Těšíme se na fotky.
2013 Mazda 3 Fakta, fakta, fakta
13 Responses to Apoštol potřetí a naposledy
[1]
28. 6. 2013 v 16:07GTI
Píšeš to výbornou formou, ale pojímáš moc témat najednou a přiznám se, že jsem se po třetím odstavci tak trochu hledal. Což je škoda, neboť úvahové blogy mají svůj diskusní přínos.
Opravit však musím fatální omyl. Tak jako existují třídy velikostní, existují i třídy jakostní. Výrobci se dokonce vymezení jednotlivých tříd úzkostlivě drží. Je to totiž jemné předivo působících vztahů, které vytváří společenské balance a hierarchie, bez nichž to v lidské společnosti nejde, tohle dnes ví už i na Kubě.
Co se týká zmiňované spolehlivosti, a nyní myslím především na mechanické a elektronické díly, pak v čase je samozřejmě obecný posun znát u každého regulerního výrobce. Přesto existují jisté kvalitativní nuance dané i charakterem „národní“ povahy.
Uživatelský komfort nejlépe člověk pochopí při vlastní zkušenosti. Kup si třeba jedno auto francouzské v mainstreamu, dejme tomu Citroen C4, potom si pořiď třeba stejnou velikost z Německa (GOLF) a po něm si kup BMW 5, tedy velký vůz z kvalitativní třídy premium. A pak napiš blog. Věř, tahle zkušenost je k nezaplacení.
P.S. Poslední dva odstavce tvého blogu jsou kouzelné 🙂 BRAVO.
[2]
5. 7. 2013 v 07:06random.jitter
Právě – jako automobilový nadšenec jsem vyzkoušel tolik různých aut (vlastnil pouze 4, teď mám služební Superb), že první kilometry jízdy jsou vždy jako pěstí do ksichtu, ale pak se tělo a mysl přizpůsobí a dokonale reagují na to, co to auto umí a na co má. Benzin reaguje jinak, než diesel, 66 kW v Opelu Vivaro plně naloženém reagují úplně jinak, než 50 kW ve Fiatce 500 a úplně jinak, než v Lexu IS250. Pokud neprší, vrhá Laguna 4control svůj zadek do zatáčky se stejnou vervou, jako BMW 3, pak ale poprší a najednou mi nezkušenému bávo ustřelí zadek tak, že se z toho málem podělám. Pak to zkusím na mokru s Lagunou a než se dostanu do hodin, zadek se poslušně vrátí do zatáčky a následuje předokolku.
Zkrátka, auta se liší v tom, jak se přesouvají z bodu A do bodu B., a to mě zajímá v první řadě.
[3]
28. 6. 2013 v 16:11GTI
V nastavení máš evidentně zablokované příspěvky, tak to odblokuj.
[4]
29. 6. 2013 v 05:04webpaja
Co je tohle za tón? Koukej se zklidnit, kde máš důkazy o podrážděnosti a domnělosti? Tady se nesmí kritizovat auta, pokud jsou špatný?
Tohle by mohlo zajímat jakýhokoliv dobrýho právníka!
Koukej si jít hejkat zpátky na PR.
[5]
5. 7. 2013 v 06:53random.jitter
Myslím, že jsem se vyjářil dost jasně.
[6]
29. 6. 2013 v 09:19šmoula nešika
Až na ten poslední odstavec vcelku smysluplné.
Ovšem Já Prvního 123 se musím zastat. Takový moula to asi nebude, když byl vybrán na testování superba jako zástupce blog.auto.cz. Zadruhé: asi bys byl jako majitel, mnohými opovrhované, skvěle fungující Alfy 164 se stovkami tisíc na tachometru zklamaný, kdybys dostal do rukou vůz automobilky, která je proslulá kvalitou (v poslední době rozuměj spíš dílenským zpracováním), a shledal na něm kvalitativní nedostatky. Zatřetí psal o služebním voze. A se služebáky je to holt trochu jiné než se soukromými auty.
„-Nezdá se ti, že je ta spotřeba na diesel nějaká velká? Vždyť za studena to žere skoro dvojnásobek průměru. Nemáš vadný termostat, a tudíž podchlazený motor?“
„-Já nevím, Ježíši; naftu platí firma, tak je to jedno“.
Takže asi tak. Naštve to, ale moc s tím toho člověk nakonec neudělá. A rozhodně si nemyslím, že je JP123 typickým odpůrcem koncernu. Škoda je také v koncernu, ale přesto se mi jeho superbovský test líbil.
Prostě je jen z toho všeho špatný, a proto napsal tento kritický blog. Nic víc, nic míň.
[7]
29. 6. 2013 v 12:47Ja Prvni 123
Četl jsem tohle už včera… a váhal, jestli na něco takového vůbec mám reagovat…
Nakonec jsem se rozhodl, že stručně budu – i když týpky typu Ády nebo GTI mám dávno na „hate-listu“.
Tohle je ale jiný „kalibr“… to je tak arogantní a povýšené, že musíš byt pracovníkem koncernu – nebo jeho důležitým akcionářem.
Moje příspěvky jsi špatně četl:
– nemluvil jsem o fatálních závadách, ale o sice „drobných komplikacích“, ale obtěžujících… a nečekaných a jakéhokoliv auta této cené kategorie – „apoštola“ zvlášť.
– nežádal jsem nikoho o pomoc – tím méně tebe… sdílel jsem zkušenost. Každý s ní může naložit podle vlastního uvážení.
– už u prvního výkřiku o fotkách jsem napsal, že mi nestojíš za to… zpochybňoval samotný fakt, že jezdím passátem – a tím ses shodil na na tak nízkou úrověň, že mi nestojíš za čas u klávesnice… tím méně s fotoaparátem
– značkové servisy – hned dva – mají všechny informace, které potřebují… a mnohem průkaznější, než fotka na webu
– myslím, že je v zájmu koncernu toto téma nevířit a právní oddělení to ví nejlépe
Arogance autora je patrná už z toho názvu – Apoštol potřetí a naposledy! Tím, že ho nazval „potřetí“ navázal na mé dva předchozí vstupy… ale cítí se být oprávněn rozhodnout, že toto je naposledy?
O tom rozhodne ten moula, co napsal první dvě části… a pokud se rozhodne pokračovat – ať už proto, že se situace zhorší… nebo naopak proto, že se něco změní k lepšímu – pak bude pokračovat třetím dílem, protože tohle je jen šum větru… obhájce roztleskávač, snažící se rozmazat informace dříve uvedené zpochybněním jejich autora… na konci snad i zastrašením?
Psi štěkají… karavana jede dál.
Howgh.
[8]
29. 6. 2013 v 22:21Emel
Ono ty hvězdičky, když už se někdo k takovému hvězdičkovému zjednodušení uchýlí, je potřeba vnímat v nějakém kontextu. Za naivní naopak považuju myšlenku, že by snad Ceed byl lepší auto než MB-C, dokonce snad dvakrát lepší. Zkrátka i dvouhvězdová prémie může stále ještě být lepší než čtyřhvězdový mainstream, a to i ze stejné třídy. Šířce nabídky MB-C mohou konkurovat pouze další prémiové vozy střední třídy, mainstream to sleduje s odstupem a jen tu a tam nakoukne přes plot.
[9]
5. 7. 2013 v 06:52random.jitter
Mimochodem, zapomněl jsem, dvě hvězdičky tam má i Volvo S60.
Na rozdíl od našich .cz autoserverů, kteří mají při něketrých modlách mentální blok, je jakkoliv kritizovat, tak jsou servery, pro které je MB-C stejně jen hromada plechu, ocele, hlinínku a plastů, jako…jánevím….Kia Picanto.
Jak ale zjišťuji na vezdejších diskusích, tato nevyspělost .cz autoserverů má spoustu čtenářů, tak proč měnit své stereotypy?
[10]
29. 6. 2013 v 23:03rohYpnol
Dokonale ses do toho zamotal. Gratuluji. Je to sice jako kdybys zabloudil v místnosti s jedněmi dveřmi, ale co už… Napsal jsi co jsi napsal, je to tvůj názor a máš na něj právo.
Pokud neuznáváš žádný motoristický server, tím spíš tenhle, pak jestli je něco až do očí bijící, tak to jsou tvoje nářky. Postoj já první 123 je zcela pochopitelný, protože se nejedná o jeho soukromý vůz.
Tvoje vdzechy nad poškozováním dobrého jména v rámci hodnocení vozů jsou dokonale směšné, existuje totiž svoboda tisku. Svoboda novinářů. Jestli by snad něco poškodilo pověst automobilky, pak naprosto absurdní spor o nějaký výrok novináře. Koneckonců některá prohlášení Clarksona jsou docela „hrubá“…
Stejně tak tvoje pojetí luxusního vozu je vcelku úsměvné. Pokud by tomu tak bylo, tak by vlastně nikdo nevlastnil luxusní vůz, protože to je „ten nad jeho poměry“ a proto by vlastně neexistoval. On by vlastně neexistoval ani luxus. A kdyby neexistoval luxus
[11]
5. 7. 2013 v 06:47random.jitter
Porovnávat 123 s Clarksonem je hodně přitažené za vlasy. Clarkson navíc není odborník na auta – je to automobilový nadšenec, ale především publicista, který se zabývá celou řadou jiných témat, než auta. Mimochodem i v Česku si můžeš koupit sbírky jeho nedělních sloupků v knižním vydání – já sám jich mám doma 5 nebo 6. Auta tam tvoří tak 10% témat.
TopGear má vysokou sledovanost ne díky tomu, že tam „skvěle hodnotí auta“, ale proto, že jej dělají tři osobnosti, které jsou populární svými názory z úplně jiných společenských témat, jsou politicky nekorektní, neuhlazení a nevypočítatelní. Prostě divoká show.
Re Luxus – napiš, jaké parametry má luxusní auto (cena od X MCZK? potahy z kůže pivoně brazilského? cejchování rychloměru s brilianty? objem motoru min. X litrů? nebo co konkrétně?)
[12]
29. 6. 2013 v 23:09rohYpnol
tak by slovo luxus bylo slovo bez významu…
Stejně jako existuje lowend, stejně existuje luxusní kategorie. A že je pro někoho luxusem nový Golf, zatímco pro jiného E63 AMG a pro někoho třeba … Aventador, to je opravdu jinou záležitostí.
Zjednodušeně řečeno podle mě lze napsat:
1) lowend – plní potřeby doby
2) mainstream – plní očekávání doby
3) luxus – převyšuje očekávání doby (pro mnohé plní sny)
[13]
5. 7. 2013 v 06:29random.jitter
Teď jsem si všiml, že komentáře je nutno zvlášť povolit. Stalo se, až na některé spamy jsou tam všechny.
K synopsi tohoto blogu ve zkratce: Jsem spíše nepodporovatel VW, líbí se mi konkrétní modely jiných značek, a to jak z horního endu tak z dolního endu, z Německa, Japonska, Francie, Itálie i Korey.
To, že se někomu budou líbit zcela jiné modely, než moje, je v pořádku. To, že má někdo při výběru auta zcela jiné preference, než já, je taky v pořádku. Pokud někdo odmítne jinak skvělé auto jen proto, že má o 50 litrů menší kufr nebo o 0,4 s pomalejší zrychlení, než benchmark ve třídě, je z mého pohledu poněkud omezenost, ale taky fajn.
Ale pokud si někdo vymyslí trapnou historku o – z mého pohledu v dnešní době fatální chybě auta, jen aby dal najevo svůj názor na určtitý model (Apoštol), tak to je hodně zbabělé.
A pořád nevidím ty fotky.
Komentáře nejsou povoleny.