-
Výroba ovcoidů II – no, však víte….
Vzhledem na docela příjemnou debatu o ovcoidech I. přichází slíbený druhý příspěvek. O sportovních autech.
Dnes budu stručný:
Jeden příklad za všechny: „Škoda Octavia Combi RS – Rodinný skorosporťák“…
Ježíšmarjápanno, jakýpak „skorosporťák“? Je to prostě vůz pro pět dospělých s velkým kufrem a asi tak nejmíň 100 PS zbytečně navíc.Kolik „sportovců“ tím bude jezdit? Kolik jágrů, berdychů, lafatů nebo enge-ů sedí za volantem? Nula.
Výsledkem budou notoričtí lepiči na kufr na dálnici i okresce; sprintéři na zelenou, kteří na mne počkají na dalších semaforech na červené.
Kde s tím bude „sportovat“? Na Nürburgringu nebo v Sosnové? No, to by mu manželka pěkně vyhubovala, platit za okruhy – z čeho bude splátka na hypotéku? Nebo na rally? To by se bohužel tato škodovenka rozpadla na třetím terénním skoku. Ano, pořádný WRC speciál, co vydrží celý závod, stojí tak 250 000 EUR, ne 620 OOO Kč bez metalízy.
(To samozřejmě platí nejen pro Oktávky, ale i pro další rádoby sporťáky dalších automobilek).
Prostě, na dálnici je normální cestovní rychlost max. 170 kmh – a to dnes dá 99% civilních modelů od třídy Supermini. Všechno nad 170 na dálnici za normálního provozu nepatří.
Kam se poděl GTI? Výroba ovcoidů v českých motoristických médiích
43 Responses to Výroba ovcoidů II – no, však víte….
[1]
3. 9. 2013 v 07:05webpaja
Randomjittere, nedá mi to na takhle stupidní příspěvek nereagovat! Kde jsi vzal právo posuzovat co je dostatečný a co ne? Říkáš doma ostatním, jestli si mají dát na chleba jedno nebo dvě kolečka junioru?
Celým příspěvkem se táhne nízkost tvýho názoru, včetně domnělýho opřirovnávání topmodelu octávkový řady k WRC…nikde jsem nioc podobnýho nezaznamenal.
Ke všem nesmyslům napíšu jen dvě věci:
– auto si kupuju vždy výkonnější, výkon a schopnost zrychlení je nedílnou součástí aktivní bezpečnosti při pohybu na silnici. Schopnost akcelerace je jen o kousek méně důležitá než decelerace
– na českých dálnicích je normální dodržovat předepsanou rychlost, o tom, že 170 je „normální“ vyprávěj kamarádům u piva při oslňování, kolik ze svýho „dostatečně“ výkonnýho auta dokážeš dostat
Doporučuju ti tenhle výmysl smazat a nebrat jako osobní urážku to, že tě někdo na semaforech s výkonnějším autem vyklepnul.
[2]
3. 9. 2013 v 08:24random.jitter
webpaja: Tak pravo jsem si vzal z Listiny zakladnich prav a svobod, cl. 17, napr. ods. 2: Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.
Kecy o aktivni bezpecnosti muzes vypravet spoluzakum na zakladce – normalni, civilni 2-litrovy turbodiesel je uplne postacujici na 99,9% situaci.
S kamarady se u piva se urcite nebavime o tom kolik to vytahne a podobne. To prenechavame zamindrakovanym teenagerum, kteri se tezko vyporadavaji s dospivanim a skutecnosti, ze jim mamka zarazila kapesne, nemaji tudiz na benzin do sve hustokary a jeste k tomu musi tyden vynaset odpadky.
[3]
3. 9. 2013 v 08:28Dinar
Webpaja má pravdu, mindráků z tohohle blábolu trčí minimálně deset. Opravdu si nevzpomínám kdy naposledy jsem tu na blogu četl větší srá.goru, no, ještě že máš tu Listinu základních práv…
[4]
3. 9. 2013 v 10:02random.jitter
Dinar: Deset mindraku vyda na cely seznam. Zatim nevidim ani jednu konkretni polozku. Tak sem s tim.
[5]
3. 9. 2013 v 09:09iudex
Webpaja má ale v podstate pravdu. Prečo by si ľudia nemohli jazdiť aj v silnejších autách? Tvojou logikou v štýle „aj tak je maximálka 130 a doprava je hustá“ by všetci mali jazdiť v autách do 50 kW, veď predsa aj najslabšia trojvalcová Fabia dá 160 kmh a viac netreba. Tu sme na serveri o autách, kde chodia ľudia, pre ktorých auto je niečo viac, ako len prostriedok presunu z bodu A do B; možno je to nepochopiteľné, ale pre mnohých z nás sú autá vášňou, záľubou, ktorá nemá nič spoločné s tým, čo je „dostatočné“ s ohľadom na povolené rýchlosti. Ad okruhy: predstav si, že sú ľudia, ktorí na ten okruh občas vybehnú; ja som tiež jazdil na Slovakiaringu a zastávam názor, že každý by si to mal vyskúšať, aby sa v bezpečnom prostredí mimo premávky naučil ovládať auto v medzných situáciách a nemal tendenciu blbnúť na normálnych cestách.
A Octaviu RS k WRC tlačíš len Ty, nikdy som nič také zo strany automobilky nezaregistroval.
Takže sa mi javí, že bojuješ proti imaginárnemu drakovi, ktorého si si sám nakreslil.
[6]
3. 9. 2013 v 10:01random.jitter
Iudex: A ako praktikujes tu svoju vasen a zalubu? Jazdievas na Slovakiaring do Orechovej Potone trikrat do tyzdna? Nie, mozno tak trikrat za celu zivotnost auta. Takze podla Tvojej logiky idem do autosalonu Skoda – potrebujem auto pre rodinu s velkym kufrom – Oktavka kombi skvela volba. Ale ja si samozrejme kupim tu verziu RS, aby som mohol ist vyskusat na Slovakiaring medzne situacie?
Normalny vodic si kupi auto, ktore najviac splni ocakavany ucel: autobus, ked chce prevazat kopu ludi, dodavku, ked bude vozit kopu tovaru, kabriolet, ked ma rad vyjazdy s fesnou spolocnickou do prirody. Pokial si niekto kupi kabriolet, aby v nom vozil bednicky so zeleninou, tak je to nespravny vyber. No a sportove auto si clovek kupuje za ucelom sportovania – okruh alebo rally. Lenze v tom pripade je Octavia RS nespravna volba – nehodi sa ani na zavody na okrhu a uz vobec nie na rally. Kapisto?
[7]
3. 9. 2013 v 09:16Ingister2
Áno, medzi základné práva a slobody, okrem iného, patrí aj právo na blbosť… Vlastnú…
Ale prečo sa s tým chváliť???
[8]
3. 9. 2013 v 10:05random.jitter
Ingister2: To bol len taky vykrik do tmy alebo mas aj nieco konkretnejsie?
[9]
3. 9. 2013 v 10:10Ingister2
random:
Konkrétne nie je treba, stačí čítať…
[10]
3. 9. 2013 v 11:33iudex
(6) Presne tak, len sporadicky, práve preto nebudem kupovať Caterham SuperSeven ako okruhový špeciál, ktorý je ale v bežnom živote nepoužiteľný, ale povedzme tú Octaviu RS, lebo v 90% prípadov funguje ako rodinné auto, ale občas sa chcem vyblbnúť a tá RS to v primeranej miere zvládne. A nikto preto netvrdí, že RS má byť konkurentom rallye špeciálu a keď nie je, stačí jej o 100 koní menej.
[11]
3. 9. 2013 v 11:42michal
[1,2,3,4] Mindráky neřeším. Nicméně pravda je taková, že pokud někdo jede přes limit omezení rychlosti a na další křižovatce svítí červeně semafor, tak ten předjíždějící posune předjížděného ve frontě o místo zpět. Poněkud buranské chování, že 🙂 Čímž ovšem netvrdím, že mně silná auta vadí. Sám ho mám. Vadí mi chování některých řidičů. Ale to už je jiný problém.
[12]
3. 9. 2013 v 11:54já osobně
Z pohledu výrobce rozhoduje jestli se konkrétní výrobek prodává nebo ne. Jaký je zisk z prodeje, případně prodej výrobku přináší jiný prospěch, např. zvyšuje nebo požadovaným způsobem mění povědomí o určité značce.
Z hlediska kupujícího výrobek buď má požadovanou užitnou hodnotu (mix reálných a domnělých potřeb) nebo ne.
Někteří lidé chtějí auto, které je o „něco víc“ než obyčejnou konfekcí, ale na skutečný sporťák nemají (peníze nebo schopnosti). Automobilka „něco“ vyrobí a snaží se kupujícího přesvědčit, že je to přesně to „něco víc“, co chtěl. Buď uspěje nebo ne. Toť vše.
Osobně se „skorosporťáky“ problém nemám. Nezajímají mě.
[13]
3. 9. 2013 v 14:12Franke
Randomjitterovo: „…Všechno nad 170 na dálnici za normálního provozu nepatří…“ je ještě slabý odvar. Strejda Zeman nám nedávno prezentoval větší nálož:
„…domnívám se, i když je to nepopulární, že by u nás měly být zakázány, nebo alespoň omezeny ty sporty, které vedou k množství smrtelných úrazů…“
„… je to (rallye) sportovní odvětví, které vede k mnoha smrtelným úrazům jak řidičů, tak diváků. A co hůře, vede k tomu, že diváci přenosů nabudou přesvědčení, že i oni jsou mistři světa a mohou jezdit stejně, jako se jezdí v rallye…“
[14]
3. 9. 2013 v 14:24webpaja
(2) Odpověděl jsi si sám…normální dvoulitrovej dehet (je btw v OIIIRS), nebo dodám dvoulitrovej benzín je v zásadě (procenta nechám bejt) dostačující…pokud nemáš auta zatížený dalšíma čtyřma metrákama lidí a kufrů.
On v zásadě stačí dvouválec, proč dělat čtyřválce, nebo nedejbože ještě víc hrnků.
Zcela jednoduše, připomínáš mi Ransdorfovu partu a poučuješ tu, co by měla, nebo muselo každýmu stačit. Třešně už naštěstí opadaly, tak na podobný věci zapomeň.
K tomu co napsal Dinar, každá z vět je afektovaná a účelově překrucuje fakta, s korunou jakýsi „dostatečnosti“. Uvědom si, že i ve školní klasifikaci je dostatečná druhá nejhorší známka…
[15]
3. 9. 2013 v 14:42Mixo
Zatímco dil I. byl mizernym literarnim pocinem, který alespoň opravnene kritizoval nektera novinarska klise, dil II. je ubohym blabolem bez hlavy a paty.
Musi te hrozne stvat, ze komunizmus skončil a ne všichni jezdime stejnym autem.
P.S.1: Ani me neprekvapuje, ze jsi Slovak. Spojujes totiž najhorsi vlastnosti Cechu i Slovaku – zavist a zakernou agresivitu.
P.S.2: Prosim usetri nas trilogie a Vyrobu ovcoidu III publikuj nekde jinde.
[16]
3. 9. 2013 v 16:00random.jitter
Mixo: mne muj puvod determinuje, ale neomezuje. Ja nemam problem se bavit slovensky, cesky nebo treba nemecky. Bylo by zajimave videt, jak bys treba reagoval na Nemce na znameni nesouhlasu s jeho nazory. Nejspis asi nic, kdyz neumis nemecky, co?
[17]
3. 9. 2013 v 15:14GTI
To je tak hloupý blog, že ho nemůžu snad dát ani do Zlatého ventilku. Jak se vůbec něco tak intelektuálně podhuštěného může dostat na server o autech? Sakra! Smaž tu ostudu.
[18]
3. 9. 2013 v 15:20šmoula nešika
Mno… mankote, to jsem se orosil… Naprostý souhlas s kolegy.
Co se výkonu týče, pokud jako já čteš Clarksona, zajisté víš, že vyšší výkon odůvodňuje lepší bezpečností. Pomalu jedoucí řidič se slabým autem objíždí opravdu špatně a s málo výkonným vozem si akorát koleduješ o to, že tě někdo v protisměru sestřelí. Toť názor člověka, který by ti mohl být bližší než webpaja.
Nevím, jestli sis toho všiml, ale řada lidí, kterým normální octavia moc nevoněla, říká, že vypadá RS dobře. Nabízí se ve spoustě hezkých odstínů barev, kol, vevnitř má sedačky, které pěkně vypadají a pochvalují si je jak hubení, tak tlustí (nehodlám ztrácet čas vymýšlením synonym) řidiči. Některým (zvláště těm, co si chtějí pořídit diesel) jde prostě jen o odlišit od početného zástupu služebáků, které vskutku moc dobrou pověst nemají.
Kolik sportovců bude jezdit oktávkou? Než se stanou slavnými, tak hodně. Tedy pokud nebudou z bohaté rodiny, což je u dnešní mladé generace téměř pravidlem. Úspěšní mají peníze na dražší auta. Ale když se ptáš – Kvitová donedávna jezdila superbem a třeba o Radovi vím, že měl někdy před rokem sponzoroval octavii a v soukromí jezdil taktéž superbem.
Auto nemůže za to, že ho řídí debil.
Tohle mi trochu připomíná ty kecy ekomentálů, strýčků z Bruselu a našeho prezidenta. Sportovní auta vyženeme za zdi okruhů a ostnatý drát „enormně nebezpečných“ rychlostních zkoušek rally a sami budeme jezdit MHD a „velmi ekologickými“, plně recyklovatelnými elektrickými vozítky, napojenými na uhelnou elektrárnu. A srovnání RS vs. WRC – co mi to připomíná… http://www.youtube.com/watch?v=3jXDxhZEc3w Mimochodem, jedním z nejúspěšnějších sportovních aut byl Golf GTI, zakladatel kategorie hot-hatchů, jež si nadšenci nekupovali na ježdění po oválu, nýbrž na okresky, navíc to byl vůz, opět citace Clarksona, který spojoval praktičnost rodinného auta s výkonem Jaguaru E-Type. A zde máš i odpověď nad celým smyslem Octavie RS. Zábavná jízda v týdnu, rodina o víkendu. Za docela rozumnou cenu.
Ale jinak se neboj příspěvek smazat, věř, uleví se ti. Že nejsi úplně zaběhlý, to se dá pochopit, ale že se budeš ohánět Listinou lidských práv a místo aby ses učil, tak každého hned kritizuješ, to je na pováženou. Nedělej si ostudu, smaž ten blitek a nějaký rok dva studuj svoje „velmi oblíbená česká (ale klidně i jiná) motoristická média“, určitě pak budeš mít lepší přehled a bude s tebou řeč. Nechceš snad být pro smích a pláč, ne?
[19]
3. 9. 2013 v 15:49random.jitter
Nejdrive technicka – nevim, proc musim pod blogem dodatecne schvalovat prispevky do diskuse. Neprisel jsem na ten system, takze jsem je ted schvalil vsechny (myslel jsem, ze kdo jedno prispel a nebyl smazan jako spam, bude automaticky „povolen“ – no, nefunguje to tak.)
A ted k tematu: smoula nesika to tady vystihl: „Mimochodem, jedním z nejúspěšnějších sportovních aut byl Golf GTI, zakladatel kategorie hot-hatchů, jež si nadšenci nekupovali na ježdění po oválu, nýbrž na okresky, navíc to byl vůz, opět citace Clarksona, který spojoval praktičnost rodinného auta s výkonem Jaguaru E-Type. A zde máš i odpověď nad celým smyslem Octavie RS. Zábavná jízda v týdnu, rodina o víkendu. Za docela rozumnou cenu. “
Nadsenci si bohuzel sve nadseni ze sveho hot-hatche nebo jineho „skorosportaku“ nenechaji na okruh, ale na bezne okresky. Protoze, mit doma vysneny hot hatch a pouzit ho pouze nekde na „automobilovem sportovisti“ – okruh, letiste etc. je jako se ozenit, aby mel clovek sex trikrat do roka. Baseball se take nehraje na silnici. Ale baseballovou palku lze treba pouzit i na rozmlaceni huby nekomu. Jak prakticke a univerzalni. I Octavia RS z tebe udela Schumachera a jeste muzes pres tyden odvest deti do skolky a nakup z Tesca. Jak prakticke. Je zajimave, ze v S-Klasse s 350 koni nikomu nenapadne „sportovat“. Ani v zminovanem E-Type.
Ano, diky Octavii RS se budes moct S-Klasse / E-Type zavesit na dalnici na zadek, dokonce ho rovnou zamest z leveho pruhu – nejspis se S-Klasse s nejakou sockou nebude spinit a proste ho pusti dal…
Mne nevadi rychla auta na dalnici – casto i sam jezdim rychleji, nez normalne. Pouze v te S-Klasse / E-Type narazim na pohodoveho dzentlmena, ktery u pomaljesich aut zpomali a pak plynule zmizi 250kmh v dali. V hothatchi vetsinou narazim na zakomplexovaneho, stresovaneho lower-class tatika, ktery z ruznych duvodu (despoticky sef, hasteriva manzelka, hec s podobne retardovanymi kamarady u piva…) bude ventilovat svuj adrenalin na ostatnich, kteri – div se svete – na dalnici „nesportuji“.
[20]
3. 9. 2013 v 15:57random.jitter
smoulo, jeste dve fakticke: Clarkson neni automobilovy odbornik. Mam precteno od nej nekolik knizek sloupku v nedelnich novinach. Tak 20% – 30% se primo tykaji aut. Clarkson udelal z automobilismu show, ale v Anglii je spise znamy jako clovek s nekonformnimi nazory na temata nesouvisejici s auty. Takze Clarksonem se tady nezastitovat jako s nejakym mesiasem.
Clarkson ma ale pravdu v tom, ze silnejsi auto je bezpecnejsi nez slabsi. 350 koni v S-Klasse je OK, 260 koni v Oktavii (Focusu, Mazde 3, Golfu GTI atd) neni OK – protoze je vicemene jiste, co bude nasledovat. Vetsina pubertalnich nebo lower-class reakci tady to potvrzuje.
[21]
3. 9. 2013 v 15:29webpaja
(15) …jedna drobná…omluv se za svý P.S.1, zcela to degradovalo jinak rozumnej příspěvek. Dělit lidi na normální a blbce ještě s přimhouřením oka a dikcí na černobílej svět jde (černobíle tím nemyslím rasy), ale podle národnosti by jsi se s podobným dělením řadil do první kategorie, což podle mě nejsi.
[22]
3. 9. 2013 v 16:02iudex
(19) Len sa v tom viac zahrabávaš…
[23]
3. 9. 2013 v 16:05šmoula nešika
(15) Pozor na ty šovinistické řeči… A nevím, jestli se to zdá jen mně, ale jako Slovák mi nepřipadá.
(13) Přesně. http://smoulanesika.blog.auto.cz/2013/05/vyrok-roku/ A když to sečteme s mnou výše zmíněným zbytkem, máme tu silného soupeře. Inu, vůbec bych se nedivil, kdyby byl random Zemanovec.
[24]
3. 9. 2013 v 16:25random.jitter
smoulo – jsem skutecne Slovak se slovenskym pasem. Tudiz ceskeho prezidenta jsem nemohl volit. Ale kdybych mohl, volil bych Karla. Duvody jsem tehdy uvadel treba na diskusi na sme.sk – <a href="http://www.sme.sk/diskusie/2100967/6/19661194/Volba-ceskeho-prezidenta-rozhadala-hercov.html#19661194" No, predpoved bohuzel nevysla 🙂
Takze bacha na unahlene zavery a bacha na unahlene vyhodnoceni situace na dalnici pri 250 kmh – mohlo by nasledovat neprijemne prekvapeni.
[25]
3. 9. 2013 v 16:14Mixo
Byt Slovákem samozrejme není nic spatneho, ale pan Random tady predvadi naprosto neuvěřitelnou kombinaci závistivých a arogantních reci, coz jsou bohužel 2 hlavni negativni crty obou národních povah. Je proto symbolicke, ze zde pise cesky i slovensky – od obou si vzal pouze to nejhorsi co nabizi.
[26]
3. 9. 2013 v 16:34webpaja
Úplně bych nadále vynechal nesmysly ohledně národnosti, to předně…je zajímavý, že podobný nesmysly od Slováků na Čechy neslyšíš, ale tady se tím plevelí diskuze! Je mi hanba za někoho, kdo tím dokáže operovat a myslím, že šlo jen o nešťastnou formulaci…basta.
Randome, i kdyby jsi se tu oháněl šlechtickým titulem a Oxfordem, stále tvůj názor vyzní jako přízemně nízkej a nepromyšlenej…snad jen jako snaha aspoň něco napsat. Smaž to, začni znova, zapomene se…jestli to teda nemyslíš smrtelně vážně.
[27]
3. 9. 2013 v 16:38random.jitter
OK, sovinismus zapomeneme – nebylo to tak mysleno.
Ale co si vy Kefalin predstavujete pod pojmom zavistlivy? Zavidim Mixovi, ze se mu libi Octavia RS? Tve nadseni pro hothatch ti urcite nebudu zavidet, pouze rozmlouvat. Kvuli bezpecnosti tve i ostatnich, a tak trochu i kvuli hledani skutecneho motoristickeho fajnsmekerstvi. Bude to dlouha cesta, ale urcite si casem vypestujes vkus pro kvalitni automobilove kreace a ne nahrazky.
A arogantni? Jak se asi citi takovy, jak bych to, proste mentalne mene jaksi vybaveny…clovek…kdyz na nej mluvi chytrejsi?
[28]
3. 9. 2013 v 16:45webpaja
(27) Řadit Octu mezi HH je střelba mimo, ale budiž, znopvu opakuju, výkon je nedílná součást aktivní bezpečnosti a samozřejmě i řidičskýho vyžití…a o překračování max. rychlosti tu píšeš jen ty…hned v blogu (170 je údajně normální cestovní rychlost).
Pak ještě dodatek o dvoulitrový naftě jak stačí, na 170 ti stačí i podlitrovej foukanej tříhrnek.
[29]
3. 9. 2013 v 17:06random.jitter
webpaja: Jojo, Octa je liftback a kombik uz teprv nemuze byt hothatch. Jen bych chtel upozornit, ze jsem chudinku Octavii RS uvedl pouze jako priklad za vsechny, neodnasi si mou kritiku sama 🙂
S vykonem taky souhlas. Ale asi jsi mel spise na mysli kroutici moment v souvislosti s tou aktivni bezpecnosti. A samozrejme dobre brzdy, spoustu elektornickych asistentu, stabilni podvozek, rozlozeni hmotnosti mezi napravy atd….. skoda jen, ze prakticky vsechny dnesni aktualni modely tech „civilnich“ aut toho maji uz tak predepsano tolik, ze vuz s blbou aktivni bezpecnosti se dnes na silnici ani nedostane 🙂
[30]
3. 9. 2013 v 16:48šmoula nešika
random: Že by byl Karel nějaká hvězda – to ne, ale z toho, jak všichni Zemana žerou, je mi opravdu zle. http://www.novinky.cz/diskuse?id=332240&articleId=/domaci/311985-havel-by-me-hodil-do-jeleniho-prikopu-odsoudil-schwarzenberg-kandidaturu-mynare.html§ionId=8 Proto se příště tak neunáhluj, jinak se nediv, že tě k tomu jeho výroku přirovnáme. Tenhle blog zkrátka není nic, na co bys mohl být hrdý.
[31]
3. 9. 2013 v 17:09random.jitter
smoulo – novinky.cz nectu, ale presto si stojim za tim, ze Karel by byla byvala lepsi volba nez Zeman. To, ze to se Zemanem bude jeste horsi, jsem nepocital. Nasledovalo neprijemne prekvapeni – proto i na dalnici jezdim max a spise vyjimecne 170, protoze clovek nikdy neni tak chytry, aby ho neco nezaskocilo.
[32]
3. 9. 2013 v 17:01šmoula nešika
(20) Tak mě ta omáčka okolo nevadí – dokonce s ním v drtivé většině souhlasím, něco o autě se dozvím, když pominu Recenzi v jedné větě o Outlanderovi. Že udělal z automobilové žurnalistiky show, to je dobře a jeho názory se bohužel začínají vyplňovat… Navíc budu těžko hledat svůj oblíbenější než je Top Gear.
[33]
3. 9. 2013 v 17:28šmoula nešika
Komunisti už straší s cenzurou, a když jsem tak vtipkoval, že se z naší parlamentní demokracie stane prezidentská či něco horšího, ještě jsem ani ve snu netušil, že se s podobnou myšlenkou vytasí i někteří politologové… Za mě – jezdit sem tak chvíli 170 po české dálnici mi nijak hrozné nepřipadá, ale jet 180kou 200 kilometrů už je docela šílenství. V Německu ať si každý jezdí kolik chce, krom kamionu, ty ať pravý pruh raději neopouští, i když chápu, že mají naspěch. Přesto bych ti doporučil si před dalším blogem auta pořádně nastudovat, ať z toho zas není taková bullshit.
[34]
3. 9. 2013 v 18:00Mixo
Pokud te to zajima, Skodu Octaviu RS bych si nikdy nekoupil. Skoda je pro mne jednoduse low-end, který je však v CR v cenách lepšího mainstreamu a s nepochopitelnou premiovou reputaci. Ovšem nijak nespochybnuji volbu lidi, kteří si RS koupi.
Není to hot hatch, není to sportak, ale je to velmi rychle auto, se kterym se da jezdit na limitech nasich cest. Dokonce bych řekl, ze naprosta většina aut ruznych asistencnich spolecnosti je prave Octavia RS. Jsou to často polomafianske organizace, ale autum rozumi a vi proc je kupuji (kradou :D).
Pokud jsi takovy frajer so zuvackou za uchom, tak napis cim jezdis ty.
[35]
3. 9. 2013 v 18:24šmoula nešika
(34) Viděl bych to tak na 15-20 let starý bavorák se základním motorem.
[36]
3. 9. 2013 v 20:08random.jitter
Mixo: myslím, že jsem to tady už zmiňoval: teď jezdím služebním Superbem 1.8 TSI DSG. Není to má ideální volba, pro mou kategorii manažerů je v naší firmě k dispozici pouze Škoda a rozpočet 600 tis. bez DPH a po slevě dealera (v konfigurátoru to vydalo na 978 tis.)
Historie aut:
1990 ojetý Fiat 500 ročník 1971
1997 Felicia 1.3 MPi 50 kW, nové, s ní jsem trhal na křižovatkách asfalt a měl jsem hustovýfuk a neoriginální elektrony 14 palců
2003 Clio 1.4 16V 100 kW, nové, soukromé – žihadlo
2007 Mondeo 2.0 TDCi, nové – služební
2010 Superb 1.8 TSI DSG, návrat k benzinu…
+ hádanka – minulý týden jsem koupil ojetou krasavici, bylo by škoda tento model nemít, je to nadčasový dizajn. Ročník 2009, nafta, 5-válec. Ještě jsem ji pořádně neprojel. Model? Mám na ní RZ
3AR 0159
Takže, co to může být?
[37]
3. 9. 2013 v 21:57krultheking
dobrý troling, máloco nasere tak jako pravda
[38]
4. 9. 2013 v 13:57Mixo
No asi Alfa 159, další rodinný skorosporťák…
To je mi líto, že musíš jezdit ze Superbem. Alespoň víme, proč tu Škodovku tak nesnášíš.
[39]
4. 9. 2013 v 16:42random.jitter
Mixo – litovat me nemusis, akorat si ve svem veku 38 let pripadam na superb jeste dost mlady. Je to takovy trochu paprdovsky kocar.
Technicka poznamka: ja nemam predsudky vuci znackam jako takovym, takze nelze rict, ze skodovku „nesnasim“. Proto se taky smeju typkum jako Ja Prvni 123 s jeho averzi vuci VW, GTI s jeho adoraci VW, Adovi s jeho averzi vuci Renaultum atd.
Tu Alfu jsem nekupoval jako skorosportak, ale jako dizajnove jedno z nejkrasnejsich aut poslednich let, ktere za chvili nebude – protoze ji nahradi Giulia. A petivalec proto, protoze ani ten za chvili nebude. EU ho zakaze.
[40]
4. 9. 2013 v 15:54šmoula nešika
(37) No, diskutovat o tom, jaká automobilka je cool a jaká out, si netroufám, ale jen bych za sebe řekl, že se při tvorbě blogů snažím být nestranný. Jinak Alfa 159 je velmi rozumný a logický tip – nadčasová je rozhodně, v tomhle ohledu jen těžko hledá konkurenci a dieselové pětiválce by se v poslední době daly spočítat na prstech jedné ruky (teď mě mimo alfy napadá jen Volvo). Ale když tak random mluví o krasavici, ještě by to klidně mohla být Brera nebo Spider…
[41]
4. 9. 2013 v 16:44random.jitter
smoula: Brera mi prijde takova trochu frajerska, Spider jsem za rozumnou cenu nesehnal.
Mas pravdu, vsechny povedene automobily jsou cool, jednou je to ta automobilika, jindy se to povede jine.
[42]
4. 9. 2013 v 17:21šmoula nešika
(40) Já Prvního se musím zastat. I kdyby nějakou averzi měl, tak mi pořád připadá jako blbost srovnávat ho s tím drzým namachrovancem, co si myslí, že ho budou všichni žrát jen kvůli tomu, že má básnické, spisovatelské a já nevím ještě jaké střevo, nebo tím senilním důchodcem. Chápu ho. Jezdil zběsilou Lancii Themou Turbo, Alfou 164 QV, na své současné sto-šedesát-čtyřce a její předchůdkyni, typu 90 prý dokonce odkroutil statisíce kilometrů ke vší spokojenosti – všechno úžasná a trochu nedoceněná auta. A pak osedlá dieselý passat, v dané cenové kategorii úplný vrchol, auto od něhož by člověk čekal všechno, jen ne takové závady… Pro něj to musela být studená sprcha a rozhořčen touhle mrdkou zkritizoval volkswagen, že automobilce na pohled lpící tak na kvalitě by se něco takového stávat nemělo. A pár lidí si to vzalo jako předsudek. Já První byl součástí onoho triumvirátu, který testoval superba, a jeho blog musím pochválit – za zdejšími diskuzními legendami, rohYpnolem a zvláště Ronaultem nijak nezaostal. Přečti si diskuze pod jeho ostatními blogy a možná pochopíš, že tyhle předsudky jsou právě to, co mu nejvíc vadí. A Ron dokonce říkal, že měl možná čest s tímhle… http://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa-romeo/ostatni/13346821?goFrom=list
[43]
11. 9. 2013 v 23:39XTad
[19] S timhle komentarem do jiste miry souhlasim. Kdyz ma nekdo 350 koni v Sku tak (vetsinou) predjizdi az ve chvili, kdy by k predjeti stacila i nakupni taska s 50kW. To lepeni neni problem pouze hot-hatchu, nebo silnych koncernovych aut, ale lze najit napric vsemi, zejmena dieselovymi, vozy. Na druhou stranu, tu okresku si uzijes v tom GTI vic, nez v normalnim golfu i kdyz zadne limity neporusis. Pokud tam plati devadesatka, tak i v tom „sportaku“ budes muset brzdit, ale ta jizda bude porad zabavnejsi. Proc ridici Ska nesportuji je jasne. Auto s trimetrovym rozvorem na to moc neni. Idealni vyuziti takoveho vozu je nemecka dalnice, nebo vlastne i ta okreska, ale ne v zatackach pod plynem. A jak pises, ze na beznou jizdu staci libovolny dvoulitrovy dehet, tak na tu nebezpecnou jizdu staci i 1.2ka fabie. I v ni se totiz da nalepit na kufr, predjizdet v neprehlednem useku, nebo najet do zatacky prehnanou rychlosti. Suma sumarum – vsechno je to o ridici, auto za nic nemuze.
Komentáře nejsou povoleny.