-
MEGANE 1.2.TCe 130: Reklama na ticho
Když jsme koncem měsíce července měli možnost testovat výborný Megane GT, prakticky okamžitě se u nás v redakci rozhořela diskuze nad ostatními verzemi. Jestli je verze GT, tak dobrá, jaké budou asi ty běžné? Co si budeme vykládat, střední třída to není, když se podíváme do minulosti a na předchůdce, místo na kritiku by se našlo. Především pak v materiálech, zpracování, leckde výrobce musel šetřit. Původně jsme měli v plánu test Talismana Grandtour, ale „běžný“ Megane nám nedal spát, stejně jako Vám. Když jste si o něj tak psali, oslovili jsme našeho partnera Auto Pokorný v Brně a zapůjčili si vůz s velmi žádanou motorizací 1.2TCe a v bohaté výbavě Intens. Byli jsme velmi zvědavi, jak bude dvanáctistovka 1280kg těžkému Meganu stačit. Navíc stojíme před zajímavou otázkou, která se táhne s řadou Megane od počátku. Bude i zde znát rozdíl v kvalitě zpracování vůči Talismanu stejně jako byl u každé z minulých generací poměrně značný rozdíl proti Laguně? Dotáhne Renault konečně kvalitativně svou nižší střední třídu na úroveň střední třídy?
SÁGA MEGANE
Jako tradičně si v našem testu připomeneme kořeny. Koho tedy pohled do minulosti moc nezajímá, může jej přeskočit a věnovat se následující kapitole, kde si podrobněji rozebereme testovaný vůz. Přesuneme se tedy do devadesátých let, inženýři v Renaultu stáli před výzvou v podobě nástupce legendárního Renaultu 19, kterého se prodalo v letech 1988 – 1996 bezmála šest milionů kusů!! V kulisách firemní krize vzniká nový model, kterému dal název futuristický koncept z roku 1988 – Megane. Tehdejší designer Patrick le Quément a jeho tým připravili velkou ofenzívu, a na trh postupně dodali rovnou šest karosářských variant. Velice oceňovanou a dodnes oblíbenou verzí byla ta s označením „COACH“, vůz který vypadal jako třídveřový hatchback, ale jednalo se o pravověrné kupé (zadní sklo se neotevíralo s kufrem). Zejména mezi mladými je dodnes vyhledávaný také atraktivní kabriolet s plátěnou střechou. Nabídku následně rozšířila verze Megane Scenic. Tím se rozpoutala revoluce. Věříme, že sám Renault byl úspěchem Scenicu zaskočený. Není se čemu divit, tento model definoval zcela novou třídu kompaktních MPV. Suverenitu Renault podtrhl roku 1999 kdy se Scenic s faceliftem zbavil označení Megane a stal se tak samostatnou řadou dodnes úspěšných modelů. Letos byla představena už jeho čtvrtá generace.
Jak fungují LED PURE VISION světlomety? CLIO:od první generace po současnost
Komentáře nejsou povoleny.