-
PRVNÍ JÍZDA: NOVÝ KOLEOS
I přes původní minimální zkušenosti se Renaultu podařilo začít si ukusovat z koláče segmentu SUV stále větší krajíc. Captur se stal jedničkou ve své třídě, Kadjar sbírá čím dál větší prodejní úspěchy a logicky se očekávalo, že se značka pokusí vzkřísit její první pokus o velké SUV. Koleos první generace – ruku na srdce – žádný výrazný úspěch nezaznamenal (zde je však třeba oddělit méně povedený design od velmi povedené techniky!). Ono se není moc čemu divit – design navržený v Koreji bez zásahu evropské tužky, jakási kombinace prvků MPV s SUV. Interiér, který se sice snažil palubní deskou ve tvaru vlny navodit pocit elegance, nabídl plejádu snad všech roztodivných ovládačů z aliance Renault-Nissan. Prodeje byly nízké, třebaže až do konce stabilně rostly. Majitelé, kteří si první generaci Koleosu pořídili na něj většinou nedají dopustit, bylo to auto s kvalitní technikou a vysokou spolehlivostí. S druhou generaci si Renault dal opravdu velmi dlouho na čas, představila se až za dlouhých devět let. Můžeme říct, že se čekáni vyplatilo? Je nový Koleos opět plný kompromisů? První jízda prozradila mnohé a poodkryla charakter novinky, čtěte dále.
Tohle je Koleos?
Při prvním pohledu na tuto novinku pochopíte, že zde je prostě všechno jinak. Vůz vypadá majestátně a hlavně velmi robustně. Tomu pomáhá masivní přední kapota s výrazně kolmou maskou a vysoko umístěnými světlomety s velkým logem. Charakteristický světelný podpis navíc ani zde nemůže chybět! Renault vůz navrhl dle osvědčeného receptu. Přední a zadní část mají velmi podobné světlomety s Talismanem. Skoro jako kdyby se Talisman jen vytáhl do výšky. Taková unifikace zde není vůbec na škodu. Odkaz na první generaci nehledejte, ta je zapomenuta. Společné je pouze logo a potom možná pár drobností, které potvrzují původ vozu ve světové prodejní jedničce, japonském Nissanu X-Trail.
Technika 1.9dCi očima zkušeného majitele TEST RN: Grand Scenic dCi 110 EDC7
2 Responses to PRVNÍ JÍZDA: NOVÝ KOLEOS
[1]
4. 7. 2017 v 15:15amat
Velmi zajímavý a podrobný popis toho jak vlastně pracuje CVT, to se takto komplexně nikde jinde nedočtete.
[2]
4. 7. 2017 v 22:27Bertold
Pridávam sa. Výborné a hlavne užitočné prvé dojmy z jazdy. Niekde sa človek nedozvie toľko ani z dlhodobého testu. (CVT) Toto by malo byť vzorom pre profíkov ako čitateľom priblížiť nové/zaujímavé technológie.
Komentáře nejsou povoleny.