• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > Renault NEWS  > Technika 1.9dCi očima zkušeného majitele

  • Technika 1.9dCi očima zkušeného majitele

    Publikováno: 28. 8. 2017

    Jak udržet 1.9dCi ve stejné kondici jako u nového vozu přestože jste se přehoupli přes 200 000km?

    V tomto článku si popíšeme všechny úskalí, které čekají majitele motoru 1.9dCi F9Q, jak jim čelit, jak o motor co nejlépe pečovat a na co si dát pozor. Autor článku má s provozem této jednotky v Laguně 2 bohaté zkušenosti. Sám koupil vůz jako ojetý po lajdáckém majiteli ve 180 000km a najel s ním přes 200 000km při náročném způsobu použití a prošel si všemi možnými závadami typickými pro F9Q. Některým problémům šlo předejít, kdyby měl autor zkušenosti co dnes. Na dalších řádcích se budeme bavit o motoru 1.9dCi F9Q750 s výkonem 88kW, montovaný ve voze Laguna 2. Text se však bude týkat pouze pohonného ústrojí nikoliv auta jako takového, zkušenosti zde napsané jsou tedy přenositelné na všechny modely ve kterých se 1.9dCi objevil. Hned na úvod je nutné zmínit, že majitelé 96kW provedení z let 2005-2007 tady moc relevantních informací nenajdou, tento motor byl totiž už vyladěný takřka k dokonalosti a většina problémů zde sepsaných se jej netýká.

    Pro lepší přehlednost zde obsah kapitol:

    Proč si 1.9dCi nese auru nespolehlivého motoru?
    Nejčastější mýty
    Radosti 1.9dCi F9Q750
    Bolesti 1.9dCi F9Q750
    Servisní rady a řešení nejčastějších problémů
    – Nejede, kouří a žere
    – Problémy sání (vzduchového okruhu)
    – Problémy vstřikování
    – Co dělat, když motor žere olej
    – Chlazení motoru
    – Hlučný volnoběh – podivné bručení
    – Vibrace na volnoběh
    – Dvouhmotový setrvačník a spojka
    – Rozvody příslušenství
    – Převodovka
    – Baterka
    – Klimatizace

    banner

Test Megane Grandtour 1.6dCi 130: Nejlepší motorizace! PRVNÍ JÍZDA: NOVÝ KOLEOS

6 Responses to Technika 1.9dCi očima zkušeného majitele

  • [1]

    30. 8. 2017 v 15:27kosmonaut

    foto kosmonaut

    Co může čtenář od pokračování článku dál čekat, když mu hned v promu natvrdo naservírujete tohle: „…majitelé 96kW provedení z let 2005-2007 tady moc relevantních informací nenajdou, tento motor byl totiž už vyladěný takřka k dokonalosti…“?

  • [2]

    30. 8. 2017 v 15:34amat

    Majitelé 96kW varianty netrápí moc problémů. Zato 88kW a 74kW verze z 2001 – 2005 sužuje dodnes řada dětských bolestí ve kterých se dost lidí zbytečně plácá a nevím jak z toho úspěšně ven.

  • [3]

    30. 8. 2017 v 16:57Ronault.

    Velmi, velmi obsáhlý článek… možná v závěru neodsuzuješ 1,9 dCi, ale z článku je jasně patrné, že tenhle motor je prostě díra na peníze….

    Měl jsem Lagunu II 2001, kupoval ji otec v roce 2005 a pak mi ji v roce 2010 dal, měla motor 1,6 16V 74 kW a byla na LPG. Při prodeji mšla odhadem 340-360t km, přesně těžko říct, protože byl stočený tachometr. Když dám stranou problémy typu vymlácených silentbloků zadní nápravy (až upravené díly konce výroby vydržely), problémy s elektroinstalací nebo neustále se zadírající písty zadních brzd… a naopak obrovská výdrž jiných součástí – výfuk původní i na LPG, kimatizace za celou dobu nepotřebovala ani jednou naplnit, spojka původní, převodovce jsem měnil olej asi 10t km před prodejem auta…
    … … tak motor rozhodně nebyla taková díra na problémy. Za celou dobu jsme museli nechat přetěsnit sání, to stálo cca 2000 Kč, už přesně nevím, protože motoru kolísaly otáčky na volnoběh na LPG (vina vstřikování LPG do sání) a pak se měnila váčková hřídel, která se zadřela z dovodu ucpání koše v olejové vaně – 16 000 kč vč. přetěsnění hlavy motoru. A to je vše. Přitom náklady jsem počítal při ceně LPG, že bych musel jezdit za 4,3 l nafty, což se při stylu a trasách rozhodně s dCi nedá. Samozřejmě, 1,9 dCi jede úplně jinak, 1,6 16V je proti ní dýchavičná, ale zase nejezdí tak často do servisu. Mimochodem i ty cívky byly původní….

    Ještě dotaz…četl jsem tam, že 1,6 dCi v Meganu IV má dvouhřídelovou převodovku… i v Meganu III? Mě se nějak hlučná nezdá, ale je pravda, že 170 jsem s tím jel jen párkrát… a co celkově 1,6 dCi? Už jsou nějaké relevatntní informace nebo zatím bez větších problémů? Já zatím až na výměnu klapky ve výfuku (v rámci záruky) bez potíží, motor až na jeho velkou turbodíru (žena s ním moc ráda nejezdí) paráda.

  • [4]

    2. 9. 2017 v 20:54amat

    3: Ten článek neslouží k tomu, aby popsal zda-li je 1.9dCi dobrý nebo ne, slouží k tomu, aby shrnul pokud možno každý problém na který lze u toho motoru narazit. Většina majitelů se s většinou z nich nesetká. Já jsem však měl to štěstí, že jsem koupil auto od majitele co se moc nestaral. Navíc patřím mezi dálniční letce a ročně natočím klidně 40 000km, i víc. Takže auto dostalo zabrat jak se patří a já měl tedy možnost si projít vším možným a díky tomu uvést vůz opravdu do stavu nového. Stálo to nějakou kačku, ale dodnes auto slouží v rodině, blíží se k metě 400 000km a co vím, tak na jeho servis poslední dva roky krom běžné údržby nepadla ani koruna. Vše na autě funguje, přestože jde o Initiale Paris – vč. el. ventilků, handsfree karty, atd. Mechanika motoru je stále původní vč. šálků.

    Kdybych dnes přemýšlel nad Lagunou 2, půjdu do 1.9dCi znovu. Je to jednoduchý motor, který v dobrých rukou umí být opravdu velmi spolehlivý díky robustní mechanice. Tím se třeba 2.2dCi pochlubit nemůže, mechanika je poddimenzovaná a motor samotný je zbytečně ohromně složitý což se taky na spolehlivosti projevuje výrazně negativně. Kdo však koupil Lagunu 2 po faceliftu ideálně s 1.9dCi ve verzi 96kW, ten neřešil nikdy nic. Toto provedení motoru je spolehlivé skoro jako věhlasný 2.0dCi.

    Co se týče 1.6dCi a dvouhřídelové převodovky ND4. Jak píšu výše, jsem dálniční letec, když to situace umožňuje a je to bezpečné, tak se pohybuju v intervalu 160 – 200kmh (na německé dálnici pochopitelně 😉 ). Ten hukot začíná až v této situaci. Normální člověk se tím tedy nemusí trápit vůbec, protože ve všech legálních limitech je klid. V tomto extrému se však ukazuje tříhřídelová koncepce převodovek řady PKx jako sofistikovanějším řešením. A převodovka není slyšel ani při 230kmh (L3 2.0dCi 127kW).

  • [5]

    5. 9. 2017 v 15:54MariAchi

    [4]

    230 km/h v dvoulitrove dieselove Lagune… Zapomnels dodat okridlene: „…a jeste by to chtelo…“ 😀

  • [6]

    6. 9. 2017 v 00:09amat

    Ano představ si, že 2.0dCi 127kW má maximálku 220kmh a 230kmh jsem s tím v Německu opravdu jel – několikrát. Pochopitelně tachometrových, nebudu si jak pako měřit rychlost při běžné jízdě pomoci GPSky.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

Renault NEWS

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Říjen 20171 Příspěvek
  • Srpen 20171 Příspěvek
  • Červenec 20171 Příspěvek
  • Červen 20172 Posts
  • Květen 20173 Posts
  • Duben 20171 Příspěvek
  • Březen 20171 Příspěvek
  • Únor 20172 Posts
  • Leden 20173 Posts
  • Prosinec 20162 Posts
  • Říjen 20162 Posts
  • Září 20163 Posts
  • Červenec 20161 Příspěvek
  • Červen 20162 Posts
  • Květen 20164 Posts
  • Duben 20161 Příspěvek
  • Březen 20161 Příspěvek
  • Únor 20165 Posts
  • Listopad 20151 Příspěvek
  • Říjen 20151 Příspěvek
  • Září 20152 Posts
  • Červen 20151 Příspěvek
  • Duben 20151 Příspěvek
  • Březen 20151 Příspěvek
  • Únor 20152 Posts
  • Leden 20151 Příspěvek
  • Říjen 20141 Příspěvek
  • Září 20141 Příspěvek
  • Červenec 20141 Příspěvek
  • Červen 20143 Posts
  • Březen 20142 Posts
  • Únor 20143 Posts
  • Leden 20142 Posts
  • Listopad 20131 Příspěvek
  • Říjen 20132 Posts
  • Září 20131 Příspěvek
  • Srpen 20132 Posts
  • Červenec 20131 Příspěvek
  • Červen 20136 Posts
  • Květen 201314 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura