-
Jak fungují LED PURE VISION světlomety?
V roce 2015 představil Renault svou vlajkovou loď, model Espace. Ten byl vůbec prvním Renaultem v historii, který nabídl u této značky světla s technologií LED diod. Původní předloha Espace, koncept Initiale Paris využíval označení Eye Light, ovšem Renault se nakonec rozhodl v sériové výrobě pro název LED PURE VISION. Samotná automobilka udává, že světlomety svítí o 20% lépe než halogenové žárovky. Co to však znamená? Rozebrali jsme si tuto technologii velmi podrobně a objasníme vám vše okolo tohoto tématu.
Koncepční Eye Light byly spíše jen na efekt. Foto inautonews.com
Konstrukční řešení LED světlometů Renaultu je velmi jednoduché. Na první pohled zaujme dvojce bíločerných modulů. Jeden modul slouží pro potkávací, druhý pro dálkové světlo. Pořadí dálkového a potkávacího modulu je model od modelu různé. Například Espace má vnitřní moduly potkávací, vnější dálkové, Kadjar to má přesně opačně. Pokud bychom moduly rozebrali, najdeme v každém z nich pětici vysokosvítivých LED diod, které jsou umístěny ve třech segmentech. Ty upravují jejich svit tak, aby se skrz rozšiřující čočku dokonale rozprostřel na vozovku. V modulech bychom dále našli systém naklápění a chlazení. Diody a především jejich výkonovou elektroniku je nutné chladit. U všech druhů LED PURE VISION, které jsou v době vydání tohoto článku na trhu (nejnověji u Scenicu IV) je použito pasivní chlazení. Možná jste si všiml, že oproti halogenům chybí vlevo pod volantem kolečko na nastavení výšky světla. To zde opravdu nenajdete, světlomety se totiž seřizují samy, podobně jako xenonové výbojky. Na rozdíl od nich k tomu využívají výškové snímače pouze na zadní nápravě (xenony si porovnávají signály z obou náprav). Zajímavostí je, že elektronika světlomety nenaklápí neustále s každým propérováním vozu, jako je tomu u xenonu. Čidlo na zadní nápravě slouží spíše pro korekci výšky svitu v závislosti na zatížení zavazadelníku.
Pokračování článku na RNEWS.CZ
Scenic zná své ceny MEGANE 1.2.TCe 130: Reklama na ticho
4 Responses to Jak fungují LED PURE VISION světlomety?
[1]
30. 12. 2016 v 18:29twistedTSD
Nejsou to LED se sníženou svítivostí (takže např. nepotřebují ostřikovače)?
[2]
30. 12. 2016 v 20:28Jirka, RN
V článku se o tom píše. Diody mají v jednom modulu souhrnný výkon 1250 lumenů. Takže je zde zřejmě záměr vejít se při potkávacích světlech do hranice 2000 lumenů a vyhnout se tak použití nivelace a ostřikovačů.. Nicméně Renault stejně montuje jak autonivelaci tak ostřikovače (druhé je v rámci winter paketu).
[3]
30. 12. 2016 v 22:36twistedTSD
Díky, přehlédl jsem odkaz.
[4]
30. 12. 2016 v 23:11Bertold
Zaujímavé informácie. Za mňa palec hore.
Komentáře nejsou povoleny.