-
Bravo BRAVO
Nastal čas zbořit předsudky – tak nějak vypustili marketéři do světa nové Punto. Teď jsme o rok a půl dál, a kdyby nebylo nevhodné se opakovat, asi by pod Bravo napsali stejný slogan. Nebudu dlouho chodit kolem horké kaše: Bravo má tento víkend premiéru, a proto uspořádali všichni dealeři Fiatu den otevřených dveří.
Pokusím se shrnout rychle svoje dojmy, abyste si případně mohli zítra udělat chvilku času, když vás přesvědčím. Nebude do žádné sáhodlouhé ani hluboké pojednání, protože na prozkoumání kladů a záporů jsem měl slabých 12 km.
Auto bylo se základním motorem 1,4/66 kW a prostřední výbavou Dynamic, která v této kombinaci začíná na 430 tisících. To znamená, že má všechno důležité, od elektrické výbavy, přes plný počet airbagů až po klimatizaci. Dá se proto předpokládat, že právě tato specifikace bude nejžádanější.
Nejsledovanější věcí u nového Brava je design. Ano, subjektivní věc, přesto se můžete leckde dočíst, že na fotkách vypadá lépe než ve skutečnosti. Za sebe můžu říct, že to není pravda. Je to Ital, takže je nasnadě, že to je pomluva. Design je vyvážený, boční linie stoupají dynamicky vzhůru k C-sloupku a celkově vůz působí mohutným dojmem. Oproti Puntu je podstatně bytelnější, a to i přesto, že Bravo není nějak zásadně větší.
Z interiéru mám dobrý pocit. Výhled dozadu není z nejlepších, ale to je slabina mnoha nových aut. Dopředu to taky není stoprocentní, ale pozitivně hodnotím, že palubní deska netvoří vysoký masiv. Vše je příjemné na pohled i na dotek. Vpředu se sedí útulně, vše je na dosah, čímž se dostávám k dalšímu bodu, a to ergonomii. Ta je ukázková – neměl jsem pocit, že sedím v něčem neznámém, vše je tam, kde má být, a dá se najít z jízdy víceméně intuitivně. Jedinou výhradu mám k nastavení sklonu sedadla – dostat ruku s hodinkami mezi sedadlo a sloupek a ještě u toho kroutit růžicí není úkon na pár vteřin. Přitom nemám ruce jak dřevorubec.
Řazení je příjemně jednoduché, jen šestka je kousek bokem, zpátečku jsem neměl možnost „hledat“. Kvalty tam padají zlehka, a to i takové kombinace jako z šestky na trojku. Řízení jde mimo město zbytečně zlehka, ale na druhou stranu Bravo není nějaký brázdič okresek, takže není co řešit. Pedály chodí jak po másle. Motor je výkonově tak akorát, samozřejmě žádný závoďák, ale zahanbit se nedá. Auto na pokyny reaguje hned, čitelně a hladce.
Ještě pár nepodstatných drobností – úložných prostorů je dost a jsou všude, kufr neřeším, technické záležitosti taky ne. Celkově je první dojem téměř pět hvězdiček z pěti. Tak ho zkuste taky
Na hlubší hodnocení třeba bude čas a možnost později.
XF spy photos podruhé + něco navíc Sexiest Cars by Ricardo
78 reakcí na Bravo BRAVO
[1]
19. 5. 2007 v 19:25yoyo
vyzera dobre, pravda. skocim ho kuknut
vdaka za mensiu recenziu
[2]
19. 5. 2007 v 21:26DanielDesign
Aj na slovensku je to???Ďakujem!
[3]
19. 5. 2007 v 22:03Ricardo
Pánové, jak je to přesně na Slovensku nevím, ale podle internetových stránek tam tu akci máte taky. Určitě za vyzkoušení stojí
[4]
19. 5. 2007 v 22:58Ricardo
Vlastně až teď když jsem vložil propagační CD do počítače a vidím možnost česky/slovensky tak jsem si uvědomil, že oba státy patří pod jednoho dovozce
Takže máte to určitě, běžte se podívat
[5]
19. 5. 2007 v 23:59Kubas
taky jsem se dnes povozil… Najel jsem o dost víc – v Imofě jsem dal občanku, dostal auto a prostě bez doprovodu odjel
Sám mám Stilo, takže mě nepřekvapilo, že v Bravu se opravdu cítím jako doma a s ničím nemám problém…. Že se stejně dařilo i Ricardovi jen dokazuje, že ergonomie je opravdu výborná…. Jezdil jsem s motorem JTD 120HP a jede to pěkně, o vibracích a hluku v interiéru nemůže být ani řeč, navíc oproti Stilu je i neskutečně tichý podvozek a také hluk od odvalujících pneumatik neuslyšíte (a to mělo Bravo obuté 205 R 16). Seděl jsem ve verzi Sport s černo-červeným interiérem a i tady souhlasím s Ricardem, v reálu je to ještě lepší než na fotkách…. To auto se mi obrovsky líbí a kdybych momentálně něco v této třídě hledal, tak neváhám ani chvilku
Až jej tady na serveru budou testovat, tak určitě něco vyšťourají – třeba to zprofanované otvírání kufru, malé kapsy ve dveřích, stísněný pocit na zadních sedadlech (ne kvůli prostoru, ale kvůli vysoké linii oken) a já nevím co ještě, ale podle mě pokud to jen trošku jde, měl by si člověk auto kupovat tak, aby z nákupu měl radost a to u Brava určitě platí!
[6]
20. 5. 2007 v 8:49max
Samozrejme, že je už aj u nás, už pred dvoma týždnami stál pred predajnou Fiatu v Petržalke a včera som ho na tmavých 17tkach videl pred Autoimpexom….:-}
[7]
20. 5. 2007 v 9:25Alessio
No jo, FIAT tlačí na pilu…GrandePunto je moc pěkně udělané auto, Bravo(Ritmo) také…Navíc mají perfektní reklamu, jak ho obarví načerveno (ta dáma to tam opravdu pěkně zpívá).
[8]
20. 5. 2007 v 9:28Tomiss
Není to sice auto o kterém bych snil,nicméně italové design vždy uměli(chce se mi dokonce říci,že v designu jsou nejlepší),takže vzhledově je Bravo opravdu hezké.Ono už předchozí Bravo/Brava byly na svou dobu podařené vozy,hlavně Brava s těmi zadními trojdílnými světly předběhla dobu.Takže navnaděn tímto článkem a hodně emoční reklamou v TV…Bravo půjdu určitě omrknout:-)
[9]
20. 5. 2007 v 9:31Tomiss
Alessio:Takže nejsem sám koho ta reklama dostala…člověk dostane okamžitou chuť si koupit Bravo a vyrazit s ním někam do Itálie:-)))
[10]
20. 5. 2007 v 10:34Ricardo
Kubas: určitě se k tomu taky jednou dostanu, ale zatím je případná koupě vzdálená záležitost, tak ať ten demovůz poslouží jiným.
Dozadu jsem si sedl jen na showroomu a špatný pocit jsem z toho neměl. Místa je všude dost a Bravo není MPV, tak ten výhled tomu musí odpovídat.
Alessio a Tomiss: ta reklama nemá chybu
[11]
20. 5. 2007 v 11:05Alessio
Kdyby někdo věděl co je to za hudbu…je fakt 100% padnoucí k tomu auto a pěkně dokresluje náladu klipu…jednoznačně jeden z nejlepších klipů co jsem viděl za poslední dobu. Další krásný je také z itálie, a to ten na ferrari a shell.
[12]
20. 5. 2007 v 12:05Jozef
Alessio: Ak sa nemýlim, tá speváčka je Gianna Nannini. Neviem, čo je to za pesničku, či bola naspievaná direkt k tejto reklame alebo je z niektorého jej albumu.
[13]
20. 5. 2007 v 12:36Alessio
Rychle stahujte než to smažou!!!!
http://myspace.czweb.org/Gianna_Nannini-Meravigliosa_Creatura(Acustica).mp3
[14]
20. 5. 2007 v 14:50Ricardo
Tímto děkuji Jozefovi a Alessiovi za detektivní práci. Ta písnička je úchvatná, asi si paní/slečnu Nannini trochu proklepnu na internetu
Reklama s ní velmi dobře pracuje, protože se mě při prvních slovech hned vybavuje.
[15]
20. 5. 2007 v 15:25Neo
Jak to stáhnu, když nemám aktivní „uložit jako“ ? Dík
[16]
20. 5. 2007 v 16:42PekelnáMicinka
Neo: jestli máš winamp apod, tak to rovnou otevři, pak si v přehrávači zobraz menu otevřít soubor a měla by se otevřít složka s tím souborem ať už se ukládá kamkoliv. Nebo se to dá udělat ještě tak, že, pokud máš IE je někde nastavení, aby se ti zobrazila nabídka otevřít/uložit/storno, ale musíš trochu pohledat. No a nebo třetí možnost odebrat si mp3 jako registrovanou příponu, tudíž ti to nabídne i uložit. Pak musíš znovu asociovat mp3 s nějakým přehrávačem.
[17]
20. 5. 2007 v 16:44PekelnáMicinka
Neo: tak ještě to jde tak, že si ve winampu (nebo jinde) zobrazíš ID3tag a tam je v záhlaví uvedena cesta k souboru.
[18]
20. 5. 2007 v 20:18chegue
stahnout se to da (a nejen to) celkem jednoduse i tady> http://btjunkie.org/search?q=Gianna+Nannini&c=1&t=0&o=52
jen si to chce nainstalit nejaky torrent klienta a je to:)
[19]
20. 5. 2007 v 20:35chegue
jen doplneni.. neni to akusticka verze z reklamy…
[20]
20. 5. 2007 v 22:04Ricardo
Neo: dá se to snadno ve Firefoxu – zkopírovat odkaz a potom zvolit uložit jako
Chegue: to nevadí, je to nádherná písnička s ještě nádhernějším textem.
Mimochodem paní Nannini se narodila roku 1956 a její bratr Alessio závodil v F1. Doytčná písnička pochází z alba Dispetto (1995).
[21]
20. 5. 2007 v 22:29wolff
Tuším je i v albu Bonboni… NA konkurenčním serveru sem kopíroval celý text… Nádhera… Nemusí člověk umět ani italsky… Ten text je jasný…. nad slunce… Už to teď poslouchám asi po 25. Mám to jako zvonění… Ach jo… Nádhera…Meravigliosa, nádherná italština…
[22]
20. 5. 2007 v 22:57Ricardo
Myslel jsem to samozřejmě na zvukovou stránku, italštině bohužel tolik nevládnu abych pochytil víc než sem tam slovíčko
Jinak ta souvislost s Alessandrem Nannini mě vůbec nenapadla…
[23]
20. 5. 2007 v 23:04Ricardo
Ještě bych tě Wolffe poprosil, můžeš se mě ozvat na mail z mého profilu?
[24]
20. 5. 2007 v 23:24Dušan
Jo jo copak Nannini….to jsou pro me vzpominky, když jsem byl malej kluk (ted je mi 26) tak táta ji poslouchal a ja děsne fandil Alessandrovi ve formuli…..škoda že skončil tak smutně….(myslim náká nehoda s vrtulnikem?)…..písníčka je fakt moc pěkná…..
[25]
20. 5. 2007 v 23:55Ricardo
Wikipedie tvrdí že žije a dokonce se chystá na Grand Prix Masters….
[26]
21. 5. 2007 v 1:17Dušan
hmmm vidíš to, máš pravdu….on tehdá nejak přestal jezdit a ja ho nejspíš tehdá nejak odsunul a našel si jiný vzor
jo to byli časy Ayrtona Senny…ale moc si to nepamatuju….tak se omlouvam jestli jsem vas mystifikoval…….jo a text mužete najit na supermusic.cz a zadejte si tam hledat podle nazvu pisne (meravigliosa) sem koukal ze uz je z roku 1995!
[27]
21. 5. 2007 v 7:21wolff
Jo je to staré jak Jetuzálém… LOL Ale song je to párání…
[28]
21. 5. 2007 v 7:37Beaumont
Dušan: naštěstí to s Alessandrem nedopadlo tak zle… Při havárii helikoptéry mu sice list rotoru usekl ruku v zápěstí, ale doktoři mu ji přišili tak, že zase mohl závodit – sice už ne ve Formuli 1, ale s cestovními auty ano (a dobře).
Viz http://en.wikipedia.org/wiki/Alessandro_Nannini
Jinak Alessandro, Gianna i Bravo PALEC NAHORU!
[29]
21. 5. 2007 v 12:11Sleeper
Ta stoupající linie oken u nového Brava mě moc nebere, ale naživo jsem ještě neměl tu čest. Zato Giannin song je bomba, i když, jak tu píšete, je to letitá věc (její diskografii zmapovanou moc nemám, znám jen pár věcí). A Sandrovu nehodu s vrtulníkem jsem tenkrít skoro oplakal… No, do F1 už se bohužel nevrátil, ale sledoval jsem ho v DTM…..
[30]
21. 5. 2007 v 12:15STS Chvojkovice-Brod
…v Imofě jsem dal občanku, dostal auto …
To je Fiat značka pro nesvéprávné, že odebírají občanky a MUDr. Chocholoušek má v Imofě pobočku? Z některých emocionálních reakcí přímo čiší tento pocit.
Aby bylo jasno – mě se to auto líbí (i když bych si ho rozhodně nepořídil zrovna právě proto jak vypadá, to přenechám jiným cílovým skupinám), ale taky si pamatuju, jaké stejné nadšení provázely všechny jeho předchůdce a jaká byla pozdější realita. Takže – klídek.
PS: Auto jsem viděl jenom zvenku – první dojem: na obrázkách vypadá mnohem líp než v reálu. Navíc jsem neměl pocit, že by to designerky byl nějaký skok (jako u prvního Brava či prvního Punta).
[31]
21. 5. 2007 v 12:24Kubas
Koudelka: to s tou občankou asi myslíš na mě, že? Já nevím, prostě mi přišlo fajn, že mi to auto půjčili a mohl jsem se jet prostě sám projet, aniž by vedle mě seděl prodejce, který do mě buď hučí, jak je to auto super, nebo se bojí, abych s tím něco neudělal… Nic víc, nic míň… Nevím, proč ty odkazy na Chocholouška… :-/ Se zbytkem příspěvku téměř v ničem nesouhlasím…. Každopádně trh prověří, jak na tom Bravo skutečně je…
[32]
21. 5. 2007 v 13:55Ricardo
Sleeper: je to věc vkusu. Mě to auto oslovilo v reálu víc než na fotkách, včetně této poměrně výrazné linie.
[33]
21. 5. 2007 v 13:59Ricardo
Chvojkovičák: no s tím prvním dojmem se asi neshodnem
[34]
21. 5. 2007 v 14:06Ricardo
Kubas: s tou občankou to není zrovna dvakrát košér, ale jestli je to jediná věc co chtěli… Náš trh ho neprověří, spíš ho předem odsoudí k neúspěchu, i když rád bych se pletl.
[35]
21. 5. 2007 v 14:50STS Chvojkovice-Brod
……. Náš trh ho neprověří, spíš ho předem odsoudí k neúspěchu, i když rád bych se pletl….
Všechny modely co pamatuju -tj. od Tipa novější byly o chlup větší, levnější a vybavenější než třeba Golf a provázelo je ohromné až nekritické nadšení (hlavně z designu) – nejen u nás.
Jak to dopadlo (nejen u nás) víme – zkusme najít aspoň jeden argument, proč by nové Bravo mělo být řádově úspěšnější než jeho předchůdci. Zatím jsem takový neslyšel a ani mě nenapadá.
Jinak moje zkušenost je taková, že po jednom svezení – byť bez prodejce na sedadle spolujezdce – se nedá usuzovat na nic. To chce aspoň týden. Lecos co se tváří skvěle pak tak skvělé není a obráceně.
A taky bych řekl, že Fiat je takový hráč, že jakákoliv novinka bude z definice v době uvedení spíše nadprůměrný než podprůměrný vůz. Z definice. Podprůměrné nové auto bych spíše čekal od nějaké Asijské značky (třeba Suzuki nebo Chevrolet-exDaewwo, dnes i třeba Nissan óóó), které primárně cílí na úplně jiné trhy než Evropu a nemá velké ambice mít v Evropě několik % z trhu…
[36]
21. 5. 2007 v 16:30da_b0mb
meravigliosa creatura
[37]
21. 5. 2007 v 19:31DodoSTI
to bravo podľa mňa riadne rozvíri vody vo svojej triede….nádherná pesnička :-))
[38]
21. 5. 2007 v 20:02wolff
No Fiatu se občas vytýkalo ledabylé zpracování některých detailů… Jiank asi entřeba diskutovat o tom, že Fiaty byly a jsou výtečná auta (budou)… A Bravo je podle mě vyvážené auto a přes to s emocemi… A ty emoce mnoha jiným konkurentům chybí…
[39]
21. 5. 2007 v 21:52Ricardo
STS: je to věc pohledu – podle mě redakce v testu vytýká jen malichernosti, to je podle mě jasný důkaz pozitivního prvního dojmu. K Fiatu se u nás přistupuje primárně s despektem a ty – bez urážky – jsi jasný důkaz. Každé auto si zaslouží být hodnoceno hlavně samo o sobě a pak teprve v kontextu se značkou.
Mimochodem Suzuki i Nissan dělají dobrá auta, designovaná v Evropě a pro Evropu. Ale to je jen tak na okraj a mimo téma.
[40]
21. 5. 2007 v 21:57Ricardo
Dodo STI: nejde než souhlasit
Wolff: já jsem to myslel absolutně v přátelském duchu – doublesix zavináč centrum.cz
[41]
21. 5. 2007 v 22:22da_b0mb
me teda nadchnul interier…to je fakt spica! Ale z toho exterieru uz tak jednoznacny dojem nemam…bude hodne zalezet na barve laku…cervena bude urcite krasna (jsem ovlivnenej reklamou)…ale treba ta barva kterou meli redaktori auto.cz pri testovani me vubec neoslovila a Bravo se mi v ni nelibi…je ta predni cast v realu opravdu tak dlouha jako to vypada na fotkach ?
[42]
22. 5. 2007 v 0:45Otto
OT: Ricardo sorry za OT ale nasiel som tu skrytu chybu v tvojom predoslom clanku :)))
super clanok.
…….
Bravo je pekny a verim ze aj adekvatne kvalitny
[43]
22. 5. 2007 v 7:14STS Chvojkovice-Brod
„…podle mě redakce v testu vytýká jen malichernosti, to je podle mě jasný důkaz pozitivního prvního dojmu. …“
1) Zase… přeci nečekáme, že významný evropský hráč jako Fiat (VW, Opel, BMW,….) přestaví nějaké PODprůměrné auto z hlediska měřítek evroského trhu (v době vzniku auta pochopitelně). Nic jiného se čekat nedá a pokud byse tak náhodou stalo, tak by to byl obrovský průšvih.
2) V drtivé větině testů, kór této kategorie aut se vytýkají malichernosti, dneska nikdo slabá auta nedělá.
Čili Fiat má to povinné na plechu, gumách a plastech odpracováno a teď jde o to, jak to přijmou zákazníci na což samo auto už nestačí – to je taky o prodejní síti, image, spolehlivosti a podobně.
[44]
22. 5. 2007 v 7:26STS Chvojkovice-Brod
…K Fiatu se u nás přistupuje primárně s despektem a ty – bez urážky – jsi jasný důkaz….
O tom nic nevím, já prostě dávám přednost konzervativnějším autům a auta z Apeninského poloostrova jsou mi vcelku volná, aniž bych měl puzení je jakkoliv srážet. Maximálně se tak bavím emocionálními reakcemi, která provázejí některá auta s poněkud výstředním designem, což není zdaleka jenom o Fiatu.
„Mimochodem Suzuki i Nissan dělají dobrá auta, designovaná v Evropě a pro Evropu. “
Jo, třeba Nissan Tilda, že (ohromný šmajlík) . Jaké může mít prodejní šance právě třeba proti diskutovanému Fiatu co je přímý konkurent ? Řekl bych že ani výrobce si nedělá přehnané iluze – on prodá svých 50 tisíc kousků na některých vybraných evropských trzích a bude rád, protože tohle auto je primárně navržené pro jiné trhy a vyvíjet spešl auto pro Evropu se v téhle kategorii nevyplatí.
[45]
22. 5. 2007 v 9:27Ricardo
da_b0mb: Možná přímo z bočního pohledu, ale jinak jsem tam žádný nesoulad nevnímal. Předek vypadá úplně normálně, a navíc hezky
[46]
22. 5. 2007 v 9:41Ricardo
STS: to už se blížíme k mému názoru na testy přímých konkurentů VW (nedej bože Škody), který si nechám raději pro sebe. O flamewar nestojím, protože na něj ani nemám čas. Jen ve zkratce k samotnému:
když si někdo sedá doprostřed tak to asi není nejvyšší člověk v autě a není to na dlouhou trasu. Od toho jsou zase MPV.
1) zadní náprava – nikde není přece psáno, že méně náročné řešení musí být horší. Naopak věřím tomu, že když se porovná vliv víceprvku na jízdní vlastnosti a na konečnou cenu, není v této kategorii tak opodstatněný. Pokud se někdo chce plavně přesouvat přes české tankodromy, musí koupit SUV a ne hatchback.
2) prostřední hlavová opěrka mě fakt dostala
3) tlačítka na středovém panelu jsou možná z hlediska ergonomie vhodnější než vlevo u volantu. Ovládání světel na páčce je věc zvyku.
Jestli se ti líbí „konzervativní“ auta, tak se nedivím, že tě Fiat neoslovuje.
Nissan Tiida je auto pro US a Japonsko, co se bude dovážet i do východní Evropy. O jeho významu svědčí už to že měl premiéru v Bratislavě. V západní Evropě se Nissan rozhodl tento segment opustit a na východě se jedná jen o přechodné řešení.
[47]
22. 5. 2007 v 11:30STS Chvojkovice-Brod
Proboha Ricardo …. každýmu autu někdo něco vytýká, protože žádný auto bez výtek asi neexistuje. A nebo skoro jo a pak jsou zase výtky k ceně.
A Vy místo toho abyste to přešel s poklidem (přece se Vám to auto líbí, ne ?) , tak tady místo rozmazáváte subjektivní soukromý názor asi pouhých pěti lidí z redakce http://www.auto.cz a ještě něco naznačujete o vau-vé (ano, je to samožřejmě všechno podplacený a VW jsou dozajista šílené šunky…) nebo aby si někdo místo hatchbacku koupil SUV. Upřímnou soustrast s těmito názory.
PS: Na dotazy proč jezdím s tím čím jezdím odpovídám – protože se mi to líbí. Odpadá tak spousta nesmyslných keců a rádoby zdůvodnění proč koupit tohle a né támhleto. Někomu ale holt není dáno
[48]
22. 5. 2007 v 13:43Ricardo
Asi si nějak nerozumíme. Čím jezdíš jsem se neptal a ani po tom nechci pátrat. Netvrdím, že je Bravo bez chyby, to není žádné auto. Jen poukazuju, že se hledají drobnosti a že se neustále srovnává s Koncernem. Není to z mé strany kritizování redakce Auto.cz, která je v tomto směru stále jedna z nejobjektivnějších. Jedná se o takovou novinářskou kulturu, doporučuju někdy prolistovat „seriózní“ AutoTip a Svět Motorů. Tímto na dané téma raději končím.
Na závěr ještě vypíchnu, že SUV nejsou opravdu stavěná do terénu (kromě výjimek jako Pathfinder nebo Land Rovery) ale na komfortní cestování. A japonské automobilky navrhují auta s ohledem na cílový trh, narozdíl od evropských
Občas se vůz navržený pro Ameriku nebo Japonsko dostane i k nám, ale jen jako doplnění nabídky – případ Legendu nebo právě Tiidy.
[49]
22. 5. 2007 v 14:52wolff
Ad ta barva v testu… Viděl sem ji v Brně v Hypernově a v té barvě se mi bravo taky nelíbí. Prostě ta barva tomu nesedí… Chce to tmavé barvy.. Já ještě uvažuji o bílé… Ale musel bych ji prvně vidět
[50]
22. 5. 2007 v 15:09Ricardo
Tím co jsem jel, i ta vystavená na showroomu byly v šedé. Myslím, že mu ta barva sedne
[51]
22. 5. 2007 v 15:58STS Chvojkovice-Brod
„Jen poukazuju, že se hledají drobnosti “
Zákonitě – to je ale právě známka kvality. U Logana (nic proti němu) někdo nezkoumá vhodnost umístění nějakých čudlíků.
To platí i v životě – pokud Vás někdo popotahuje jenom za krávoviny, tak je to symptom toho, že něco děláte dobře. Jsou lidi, který nikdo nekritizuje – protože vůbec nikoho nezajímaji.
“ že se neustále srovnává s Koncernem.“
Logicky – má tu i v okolních zemích největší podíl na trhu, jinde zase srovnávají s nějakým jiným koncernem – třeba PSA nebo Toyotou. A nebo Fiatem (v Itálii). Přeci to nebudou srovnávat s něčím, co má nula-nula nic na trhu.
[52]
22. 5. 2007 v 18:32Ricardo
Už se tím asi nebudu zabývat. Pořád se jenom chytáš na jednotlivá slova nebo drobnosti a to, co se tady snažím sdělit je ti očividně šumák
[53]
22. 5. 2007 v 20:23Neo
Díky za ten postup na stažení tý muziky, Všem. A přestaňte se už dohadovat, jel jsem s ním taky, je úžasnej. Jasně , že bude mít nějaký chyby, ale je to ITAL a tomu je odpustím. Go Fiat, Go!
[54]
22. 5. 2007 v 20:38Žiletka
Krásne auto, ale zlý imidž. Fiat by sa chcel s BRAVOM už uchytiť, ale to sa mu nepodarý. najväčší konkurent je preňho KIA ceed s ktorou tento suboj prehrá. GO KIA, GO
[55]
22. 5. 2007 v 21:04Kubas
jasně, žiletko… Zato KIA je vyloženě imidžová kára
[56]
22. 5. 2007 v 21:23Žiletka
Fiat stratil imidž kvalitou a preto mu úspech nehrozí. Mne sa páči, bola to moja značka, ale moje skusensti so starym bravom a putom ma od fiatu odrádzajú. Od kedy mám japonca poznám len výmenu oleja a Kia ceed určite za japoncami v kvalite nezaostáva. Aj ine modeli kie su v spolahlivosti lepšie ako doposial vyrábané modeli fiatu. To je realita.
[57]
22. 5. 2007 v 22:07Ricardo
Dneska se s kvalitou potýká mnoho značek, od Francouzů až po Mercedes. Ale Fiat je v tomto směru vděčným cílem a řekl bych že spíš neprávem (ta anglická zkratka z Tondou apod., že). V Evropě se čas od času trápí většina značek, tady hrají Japonci (+ poslední dobou i ti Korejci) prim.
[58]
22. 5. 2007 v 22:13Žiletka
Moja reč !
[59]
22. 5. 2007 v 23:49robert37
jednu chybu ta reklama má. To, že není na AR
Bravo FIAT
[60]
23. 5. 2007 v 7:05Neo
……Krásne auto, ale zlý imidž. Fiat by sa chcel s BRAVOM už uchytiť, ale to sa mu nepodarý. najväčší konkurent je preňho KIA ceed s ktorou tento suboj prehrá. GO KIA, GO…..
Možná prehrá, možná neprehrá. Každopádně, svezl jsem se i se Sídem. Nic proti, pěkný auto za dobrý prachy, ale ten příšernej posilovač řízení mně osobně pěkně odradil, hrůůůza.
[61]
23. 5. 2007 v 7:42žiletka
Každá automobilka výraba auta aby na nich aj zarobila to podstata biznisu. Fiat sa topi v dlhoch a darmo vyroby dobre auto, ale ked sa nepredava ako by chcel tak bude stále na dne. Drviva väčšina ludi dnes pozera na cenu a to je rozhodujuce. Ceed ma ešte nedostatky ale je uplne novy model a každym facefiltom bude lepšie.
[62]
23. 5. 2007 v 8:14Neo
No, nevím, nevím. Mám takovej pocit, že FIAT je už v plusu, kdežto KIA je neustále ve ztrátě. : )
[63]
23. 5. 2007 v 9:35Ricardo
Ano, Fiat je přinejmenším na nule ale spíš dokáže vydělávat. Dluhy z minula samozřejmě má, ale v tom nebude sám. Panda a Punto ho dost zvedly, Kia teď v podstatě doufá udělat to samé se Cee’dem. Výsledek úplně jistý není, tak jako u Brava.
[64]
23. 5. 2007 v 9:43žiletka
Taliani vedia robiť krásne a výborne auta nehadam sa. Ale aj Stilom chceli poraziť GOLF a bol to prepadak tak sa rychle vratili k Bravu. Určiťe je to vyborne auto ale ceed sa bude predavať viac. Fiat lame rekordy len s Pandou a možno bude aj s novou 500. Tie su krásne vydel som ich v behať v polsku ešte s malou kamuflažou. V mini autach je král.
[65]
23. 5. 2007 v 11:59Ricardo
Stilo byla marketingová chyba, Fiat se snažil dělat ze sebe něco co není. Podle mě se ani designově moc nevydařil, k tvarům předku se hodila záď 3dv hatchbacku, ostatní karosérie pokračovaly příliš usedlými tvary vzhledem k hranám vpředu.
Fiat si IMHO konečně uvědomil, že je pro něj nejdůležitější úspěch na domácím trhu, který se svým významem blíží tomu německému. Měli by využívat svých silných stránek, tzn. na méně náročných trzích jsou zavedení levnými auty jako je Palio nebo Panda, pokračování výroby Punta II se jim taky jedině vyplatí.
Ta 500 vypadá nadějně, taky jsem ji viděl s lehkou kamufláží, dokonce u nás. Prodjce mě už na ni lákal, tak se taky zajdu podívat.
[66]
23. 5. 2007 v 13:43STS Chvojkovice-Brod
„Pořád se jenom chytáš na jednotlivá slova nebo drobnosti a to, co se tady snažím sdělit je ti očividně šumák“
No jistěže je – protože to považuju za nepodstatné. A Vy si tím akorát zkracujete život :-)))
[67]
23. 5. 2007 v 14:55wolff
Žiletko pobavil si mě, zejména s tím jak se Fiat topí v dluzích… Fiat patří mezi 6 automobilek, které jsou v plusu, což se třeba o duu Kia + Hyundai říct nedá,ale budiž… Jinak během dvou let dokázal vymazat ony údajně ničivé dluhy, které nasekal za cca 6 let… No uvidíme komu se to ještě povede… Jinak dovol abych tě trochu poučil. Mezi modely které se dobře prodávají od Fiatu nepatří pouze Panda a možná F500. ALe výborně se v současné době prodává i GP, Croma a Sedici. Stejně tak jsou vyprodány dodávky užitkových vozů Ducato, Doblo a dále se výborně prodávají Lancia Y a AR GT a AR 159. Ani ostatní modely se neprodávají zle. Dodávky Brava se posouvají, neboť zatím nestačí pokrývat poptávku… Uvidíme ale jak to s Bravem bude vypadat dál… Jinak další info, kde Fiat válčí výborně je pokrytí trhu s užitkovými vozy pod zančkou Iveco, kde je víceméně evropskou jedničkou a trh s autobusy, kde je Iveco Irisbus Karosa dokonce evropskou jedničkou an trhu…
[68]
23. 5. 2007 v 15:17Ricardo
Tuhle logiku nachápu – samotné sdělení tě nezjímá jen jednotlivé slovní obraty???
Díky za zájem, myslím, že si diskutováním život nezkracuju
[69]
23. 5. 2007 v 15:31Ricardo
To je na tom Fiat tak dobře? Já žasnu… je fakt, že se jim podařilo pořádně rozjet modelovou ofenzívu, letos Bravo, 500, Linea, loni a předloni GP, Croma, Sedici – takové tempo nikdo jiný nedrží. Pokud neudělají nějaký kiks tak je zlepšení image jen otázka času
[70]
23. 5. 2007 v 16:15Kubas
Ricardo: jestli se ti chce, tak na http://www.italiaspeed.com je dost článků o ekonomice Fiatu a jejím vývoji – akorát jsou celkem dlouhé a v angličtině…. Jinak je ale pravda, že Fiat jede neskutečně – pěkné číslo je třeba 25.000 objednávek na nové Bravo za první dva měsíce prodeje v Itálii a Francii…
[71]
23. 5. 2007 v 18:20Ricardo
Díky za tip! Angličtina nevadí, délka trochu jo
až budu mít čas tak se na to rád podívám.
25 tisíc je dobrý start
[72]
23. 5. 2007 v 19:43wolff
úspěch nad úspěch. I kdby byla jen polovička pravda co píše Italiaspeed, tak jsou to hoodně dobré výsledky… A nejlepší je na tom to, že už pomalu ale jistě trvají třetím rokem…Ad ta image… Ta už jako že v Evropě neplatí třeba ani v Anglii… Ale my sme hold ještě kus za tou lepší Evropou…
[73]
23. 5. 2007 v 21:58Ricardo
Škoda neše značka a jenom VW dělá auta – co bys chtěl. Fiat nemá ani motory TDI, ani ovládání světel kroutítkem vlevo od volantu, tak co bys chtěl
[74]
23. 5. 2007 v 22:51wolff
Jo to kroutítko vedle toho volantu já považuji snad za nejstupidnější řešení. Taky mě to zarazilo… Ve všech koncernových autech s tím mám problém. U všech ostatních sednu a svítím a blikám a stírám jak o život… No jo.. Ale ten koncern to má nejpromakanější… To je exht gut…
[75]
24. 5. 2007 v 11:41@madeus
FIAT BRAVO REKLAMA – GIANNA NANNINI
http://myspace.czweb.org/system.zip
prekvapko…:oP
[76]
24. 5. 2007 v 17:43Ricardo
Taky jsem tak zvyklý, dokonce mě to (nezávisle na tom) přijde logické, navíc Fiat je v tomto směru dokonce celá desetiletí připravený na celodenní svícení! A ta tlačítka na středovém panelu místo vlevo od volantu bych hodnotil jako přínosné řešení – aspoň jsou blízko zorného pole řidiče.
Z těch jiných řešení mě asi nejvíc zaujal Chrysler Voyager minulé generace, který má všechny ovladače na levou ruku. Chce to chvíli zvyku, než se člověk zorientuje, ale taky zajímavý přístup.
[77]
1. 6. 2007 v 11:42Mates
Nevim, nevim Fiat proste neni moje oblibena znacka. Proste si nemuzu pomoct.
[78]
16. 6. 2007 v 12:36Ricardo
Já se snažím běžná auta posuzovat bez ohledu na značku…
Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.