-
5.9-7.9 2007 – ARC Cup Kámen 2008
Ve dnech 5.-7.9. proběhl na notoricky známém letišti u obce Kámen již 4. ročník ARC Cupu. Akci není třeba dlouze představovat, za ty čtyři roky se již zapsala do povědomí Alfistů jakožto největší „závodní“ sraz pořádaný v Česku. Označení „závodní“ snad ani nepatří do uvozovek, protože na rozdíl od všech jiných srazů je ARC Cup opravdu z 99% zaměřený na „rychlost, rychlost a zase jednou rychlost“ (jak s oblibou říká hlavní organizátor Venca Kameník).
Že tuhle akci berou Alfisté vážně potvrzuje i standardně vysoká účast, letos přijelo cca 70 vozů AR. Složení účastníků tak nějak odpovídá tomu, co běžně potkáváme na českých silnicích – nejsilněji byly zastoupeny modely 156 a 147 a slušně se nám rozrůstá počet nových GTček. Také Alfy z ranějších 90.let stále jezdí ve velkém počtu, takže řadu 164/155/146/GTV jsme také měli kompletně zastoupenou. Kluci s těmito staršími auty si zaslouží velké uznání, protože všichni přijeli s auty v krásném stavu a je vidět, že se o ně fakt starají. To samé se dá říct i o několika Alfách 33, i tyhle auta přivezli jejich majitelé ve výborné kondici. Klasické Alfy zastoupilo několik kusů modelu 75 a jedno skvostné GT1750. Bohužel z aktuální produkce byla kromě GTček k vidění pouze jedna nádherná Brera a jinak kromě jedné „promo“ 159 nic. Tak snad příště…Kromě Alfy Romeo byl ARC Cup poprvé otevřený i pro jiné italské značky. Obavy, že tuto alfáckou akci zaplaví desítky podmotorovaných Fiatů Punto se ukázaly jako liché, auta jiných značek celý Cup zpestřila. Kromě dvou Lancií Delta a jednoho Fiatu Coupe (s řidičkou za volantem 😉 ) poutalo největší pozornost několiv vozů Maserati, které kromě klasických „hranatých“ tvarů předvedli své výkony i na trati a při jízdě kupátka typ „222“ někteří diváci jen nevěřícně kroutili hlavou….
Trať samotného závodu si můžete prohlídnout z „on-board“ kamery umístěné ve voze nakonec nejrychlejší Alfy a výsledky přikládáme také (díky Slímovi!). Časy ale nejsou tak důležité, šlo hlavně o prima zábavu a vysmáté obličeje, které můžete vidět na některých fotkách dokazují, že nuda to rozhodně nebyla. Nejvyšší rychlost nakonec za Alfy prokázaly modely GTA, největší sportovní srdce naopak borci s „pětasedmdesátkami“. Celý závod proběhl bez jediného organizačního problém a opravdu pohodově.
Co říct závěrem? Jako vždy si obrovské poděkování zaslouží Venca, jeho tým a také ochotní alfisté, kteří pro nás připravili další krásný ročník, navíc zapracovali na počasí, takže to opravdu nemělo chybu. Všem ostatním pak patří dík za respektování pravidel a organizace, bez níž se takováto akce udělat nedá. Já jsem Kámen opustil v sobotu večer a nepochybuju o tom, že ti co zůstali do neděle tento povedený 4. ročník důstojně zakončili 😉 😉
Tak zase za rok!!!
Studenti SPD představili svůj návrh Alfy 169
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.