-
Octavia III 1.6 TDI – pravda vítězí
Jednoho krásného slunného dne jsme se konečně potkali. Byla to láska na první pohled. Jen já a ona. Úžasná, božská, jedinečná. Zkrátka Octavia. Octavia třetí. Octavia nejlepší. Nebo…
Jistě tušíte, že realita je, jak už to tak obvykle bývá, mnohem méně růžová. Ale začněme popořadě. Výsledný dojem je do značné míry dán očekáváním. A pokud jsou očekávání příliš vysoká, i opravdu povedený automobil dokáže zanechat hořkou příchuť.
A co jsem před prvním usednutím očekával já? Všemožnými testy masírovaný ovwčan rohYpnol, odsouzený na vlastní neprofesionální pohled? Z prvních dojmů zářily superlativy až do nejvzdálenějších koutů galaxie, první testy dokázaly, že zadní náprava s torzní příčkou je tak dokonalá, že vlastně víceprvek ani není třeba. To potvrdil i p. Pečenka ze Škody Auto a.s. … K tomu jsem se dozvěděl, že DÍKY zadní nápravě ušetřili celých 16 kg váhy, což se pozitivně odrazilo v klíčovém okamžiku záchrany zelené planety v podobě pár g CO2, které každých 100 km neznehodnotí nenávratně naši planetu.
Konečně se mi do rukou dostávají klíčky. Trochu to s mojí natěšenou duší zamává – takový ošklivý plastový výlisek… Co to jako má být? Upřímně raději sice 100x opakovaný kvalitní vtip, než laciný skeč za každou cenu. Staré dobré koncernové klíčky… Ale co, na klíček to nejezdí. Pohlédnu tedy ven a tam na mě již pokojně čeká. V cappuccinu jí to sluší. Design je ryze subjektivní, za mě Kabaňovi vystavuji 1*, snad jen s mírnou poznámkou, že z některých úhlů mi až nápadně připomíná Audi A6 z přelomu milénia…
Usedáme za volant. Pozice je poměrně příjemná. Přesto vnímám určité zaváhání. S mojí výškou cca 185 cm se pohodlně usadím podle pedálové skupiny a své výšky, volant ale nejde dostatečně přitáhnout k tělu. Tedy jde, ale je to „naknop“, abych se ještě cítil pohodlně. Jenže ouha, nedosáhnu na řadičku bez předklonu v sedadle! Ne, takto to nepůjde. Poupravuji pozici na kratší nohy, pohodlnou pozici nakonec nacházím, ale mít 190 cm…
K sedadlu samotnému – látkové čalounění je bída, hadra. Nevím, jak snese každodenní zátěž a dvakrát příjemné není. A to sedím v Ambitionu! Samotná sedadla jsou dostatečně rozměrná, hlavová opěrka konečně není 20 cm od týlu. Bohužel, ačkoliv nejsem silnější postavy, sedadlo je na šířku opět tak akorát. Kdyby byl sedák o 1-2 cm širší, bůbec bych se nezlobil. Není to ale takové fiasko, jako u předešlé Octavie II.
Ovládací prvky na mě působí poněkud levnějším dojmem než v Golfu VII, tlačítka Climatronicu mají nečekaně vysoký zdvih. Jsem hýčkán příplatkovým koženým paketem. Ruční brzda jde dost „ztuha“, navíc je utopena pod loketní opěrkou. Říkáte si – no a co? Jenže asistent rozjezdu do kopce chybí… (+2 000,- příplatek… ). Volant není zrovna příjemný na úchop. Důvod? Je to kormidlo s až příliš silným věncem! Kdo tohle vymyslel… Páčky pod volantem působí, jako kdybych je měl brzy ulomit. Jsou totiž tak tenké, že se při ovládání „pruží“ ve svém krčku. Podívejte se k Renaultu (a Dacii!!!), jak mají páčky fungovat…
Materiály zaslouží samostatný komentář. O doslova hadrovém čalounění byla řeč. Jenže ve dveřích ani hadrový „tapec“ není. Celé dveřní výplně jsou plast, plast a nic než laciný plast. Měkčená podpora lokte sice je a novinku představují vykobercované kapsy ve dveřích. Ale opravdu si to představuji takto? Musím se pozastavit nad vahou dveří, přišly mi podivně lehké. Úhel otevření předních dveří není nic extra, z druhé strany vzhledem k jejich rozměru je nastupování i tak pohodlné. Co musím pochválit – 2 aretační mezipolohy. Poděkování míří do Wolfsburgu, je to příjemné.
Jinak palubní deska je příjemná měkčená. Pravé koleno sice nemá příliš prostoru, ale tlačit nikde nic nemůže díky tvarování. B-sloupek je pokryt podivně měkkým a poddajným plastem. Možná fajn pro pole-test, ale jinak pocit kelímku od jogurtu.
Prostornost – poprvé se nám Octavia natáhla ve srovnání s bratříčkem Golfem. Proto jsem čekal více prostoru. Jaké však bylo rozčarování, když jsem pocitově více prostoru vzadu tak nějak… nenašel? Kam jste ty cm v Boleslavi zašandročili? Uznávám, objektivně by bylo nutné přímé srovnání a Octavia rozhodně i pro můj formát bez váhání splní 4 místné vozidlo na dlouhé cesty… Jen na hlavu vzadu je to horší než v předchůdci.
Konečně startujeme a jedeme. O absenci asistentu rozjezdu jsem se již zmínil – zaškrtněte to v ceníku okamžitě, jinak na to zapomenete… Pedály mají chod bez připomínek, spojka příjemně měkčí, žádný dieselový drsňák. Řízení… ach to řízení. Prostě bída, kolem středové polohy tak nějak bez citu a zpětné vazby. I tady mám pocit, že i Golf VI na tom byl líp. Nicméně řízení přeposilované není, zkrátka tak akorát.
Jízdní projev je … pro mě podle očekávání. Při krátkém svezení to není na žádné závodění, zvláště dnes, kdy se zima opět přihlásila. O jistotě se tedy příliš zmiňovat nebudu. Co ale nemohu prominout, je komfort. Zadní náprava prostě, ať si kdo chce co chce říká, výrazně kazí celkový dojem. Opravdu je hlučná na nerovnostech a je cítit, že auto nekopíruje a nežehlí díry. Jsou to sice takové tupé rány kdesi vzadu dole a auto se nerozhodí, ale když vím, jak pohodlný dokáže být Golf VI v kombi verzi… Ne, tohle JE prostě na sebrání žolíka!
Přitom mi můžou od rána do večera vymývat mozek PR kecy o tom, jak je náprava dokonalá… Není. Možná že na povrchem rovné silnici nebude rozdíl dramatický, možná že těmto motorizacím dostatečně vyhoví co do agility… Kde ale náprava nevyhoví náročnějšímu řidiči, je KOMFORT! Na rovinu – není to tragédie a nerovnosti filtruje i tato Octavia na 16p. kolech slušně. Jenže já vím, že to mohlo být výrazně lepší…
Brzdy jsou vyloženě jedovky, až jsem byl nepříjemně překvapen (kotouče na všech kolech). Bohužel mám obavy, že předvádějí vše co dokáží hned na první dobu, ale nemohu posoudit. Řazení možná mírně delší dráhy než bych si představoval, ale jinak sametový chod, tiché řazení, žádná korejská „cvakačka“ nebo Renaultovské rachtání… Bohužel máme pouze 5st. Převody budou zřejmě poměrně těžké, motor chce ve městě vyloženě 3ku, na 4. stupeň se při 60 km/h (tacho) vyloženě trápí.
A teď k pojmu TéDéÍ v provedení 1.6 77 kW . Jsem do jisté míry odpůrcem dieselů a nemám rád jejich zvukový dunivý projev. Když si ale vzpomenu na 66 kW rotačku 1.9 TDI z první generace, tak tady jsme o světelné roky dál. Jinými slovy ano, i jako příznivce TSI bych si dokázal zvyknout. Motor se sbírá od cca 1500 otáček a od 2 tis. opravdu hezky zabírá turbem a jde opravdu velmi příjemně „za plynem“. Víc než 3500 ot. víceméně není třeba…
A jaký je tedy celkový dojem? Možná máte pocit, že jsem proti Octavii zaujatý, že beztak doma lepím plakáty Hjoandéé, ale není tomu tak. Předně je třeba říct, že Octavia JE opravdu jedním z nejlepších vozů své (nižší střední) třídy. Nesmím zapomenout – nezmínil jsem kufr a škrabku, ale to snad ani není třeba, ne?
Přesto ve mně ale zanechává rozporuplné pocity. Především komfort na rozbitých (tedy českých) cestách podle mě mohl být o mnoho lepší, nebýt té torzky. Kvalita materiálů nedosahuje úrovně Golfu VII. Co se mi ale vrylo do paměti nejvíce? Octavia III je opravdu velká, je o cca 5 cm natáhnutá v rozvoru oproti Golfu VII, ale pocitově jsem to uvnitř nepostřehl. Přitom vnějším rozměrem je Octavia na hony vzdálená Golfu VII… Prostě mám pocit obrovského auta zvenku, ale vevnitř jsem se cítil obdobně (co do prostornosti) jako v Golfu. Zdá se mi, že ve Wolfsburgu dokáží mnohem lépe zacházet s obestavěným prostorem. Jen slova chvály podle mě naopak zaslouží 1.6 TDI.
A pak je tu ještě jedno ale. Nahodil jsem do konfigurátoru přibližné provedení, ve kterém jsem se projel. Octavia III 1.6 TDI Ambition 77 kW 5st. + Cappuccino + Asistent rozjezdu + Ambition Plus (kožený paket, tempomat, 16p. litá kola, vyhřívání sedadel)… A výsledek? 505 100,- Jsem poněkud zaskočen. Půl míče nestačí? Přitom jediný vysloveně komfortní prvek je podle mě vyhřívání sedadel! To je na mě trochu silné … cappuccino.
http://rohypnol.blog.auto.cz
- Září 20211 Příspěvek
- Březen 20181 Příspěvek
- Říjen 20171 Příspěvek
- Červenec 20161 Příspěvek
- Květen 20161 Příspěvek
- Březen 20161 Příspěvek
- Leden 20161 Příspěvek
- Červenec 20151 Příspěvek
- Únor 20151 Příspěvek
- Leden 20151 Příspěvek
- Prosinec 20142 Posts
- Květen 20142 Posts
- Březen 20141 Příspěvek
- Únor 20141 Příspěvek
- Říjen 20132 Posts
- Září 20132 Posts
- Červenec 20131 Příspěvek
- Červen 20132 Posts
- Květen 20132 Posts
- Duben 20134 Posts
- Březen 20133 Posts
- Únor 20131 Příspěvek
20 Responses to Octavia III 1.6 TDI – pravda vítězí
[1]
11. 2. 2013 v 23:29GTI
No tak ses tu programově vyblil, a teď zase hurá na diskuse. Snad jen jedna věta – rozdíl mezi zadními nápravami bys Ty nepoznal, ani kdybys měl možnost přímého porovnání, tedy mžikového přesedání, tak si tu nemasíruj slepě ego na úkor jedinečné Octavie a jako příštího blogového sparingpartnera si vyber něco, o čem můžeš podrobně psát, třeba vagón metra…
P.S. Propadni se dokonalou, neobjektivní blogovou hanbou.
[2]
12. 2. 2013 v 02:29Barrichello
Prostě klasika no, v základu nic není, sedačky stojí za kulový, místa nic moc a Fluence je za tu cenu s automatem a skoro v plný palbě :o))
[3]
12. 2. 2013 v 08:04_Teddy_
Pekne napisane, a v podstate sa da suhlasit so vsetkym. OIII isla dizajnove nahor, to je uplne jasne. Upustila od kadejakych vystrelkov typu „svetla tvaru natiahnutej fazole“ (ako mala vpredu OII) a vratila sa ku klasickemu stylu, ktory velmi dobre odolava casu. Dizajn novej Octavie podla mna viac odkazuje na prvu, nez na druhu generaciu, a myslim ze tak je to len dobre!
Negativa? No asi len to jedno: „katovanie kostov“ v podobe torznej priecky. To je jednoducho zle, zle, zle. Na jednej strane sa manazment Skody (a bohuzial aj niektori „odbornici“ spomedzi redaktorov) snazi pretlacit novu Octaviu do strednej triedy, a na druhej strane jej dozadu daju len pseudo-nezavisle zavesenie kolies, ktore je pomaly raritou uz aj v nizsej strednej? To soudruzi z Mladej Boleslavi nedomysleli…
[4]
12. 2. 2013 v 09:36Emel
Cenu výrazně zvedá příplatek za naftu (60.000 oproti silnějšímu 1.2 TSI). Docela by mě zajímalo, jak se jezdí s pětistupněm… pro mě by to byl asi největší problém 1.6TDI.
[5]
12. 2. 2013 v 18:20Nagano
Palec na horu za to co jsi napsal…chci si to jít zkusit taky na vlastní pěst…nicméně už jen ten tvůj test je velice dobrý…řekl bych skutečně objektivní…skvělá práce!!!
[6]
12. 2. 2013 v 18:31jirka
Té poznámce o zpřevodování se docela divím. Možná to bylo syrovostí testovaného kusu, ale v přechůdkyni (OII) s 1.6TDI (5st) řadím čtyřku už kolem tachometrových 45km/h, za studena od padesátky.
„na 4. stupeň se při 60 km/h (tacho) vyloženě trápí“
Tohle se mi zdá opravdu hodně divné, že by posunuli převody až tolik.
[7]
13. 2. 2013 v 08:20Nauru
My brother suggested I might like this web site. He was totally right. This post actually made my day. You can not imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!
[8]
13. 2. 2013 v 12:32jarror
Ten chýbajúci tapacír vo dverách ma veľmi sklamal, takto to mal snáď riešené ceed predchádzajúcej generácie. Zaujímavé že na tento prehrešok v interiéri novej octavie nepoukázal zatiaľ žiaden novinár a nechce sa mi veriť že im to nevadilo. Predpokladám že takto riešené výplne dverí budú aj v novom leone. Takže látkový tapácír sa ušiel len golfu. Inak vďaka za testík
[9]
14. 2. 2013 v 15:08King of rain
No pro někoho smutné zjištění, že H/K už umí naladit stejně i lépe podvozek a co se týče komfortu, tak je to jiná liga…a jen torzkou to nebude že.
[10]
15. 2. 2013 v 10:40michal
O III neumím posoudit, ale čas od času se svezu s OI, OII, Fábií I i II. Vždycky mě po přesednutí do nich překvapí, že ve volantu nic necítím, ale zato slyším každou nerovnost, neřku-li díru. Asi to nejsou auta pro mne.
[11]
15. 2. 2013 v 17:44Stormrider
Tak jsem se na ní dnes byl podívat (zatím bohužel bez jízdy), takže mám jen statické dojmy. Co mě překvapilo je, jak vyrostla zvenku, a uvnitř zůstala stejná. V současnosti máme Octavii II, která prostorem již dostačuje, přesto má člověk pocit, že na zadních sedadlech by to mohlo být lepší. A u novinky přesně tenhle pocit zůstal. Na fotkách vypadá, že prostorem hýří, podle mě je to ale hlavně kvůli zkráceným sedákům. Na druhou stranu měřím 193, takže patřím spíš k hornímu limitu, kdo bude autem jezdit. Co mi trochu vadilo byla moc malá řadící páka, ale na tu bych si zvyknul. Jinak působí Octavia moc dobře, ani plastové dveře nečekaně nevadily. Pri srovnání jsem hned přesedl do Rapida vedle a z něj jsem byl mnohem zklamanější, bral jsem sice v potaz že je o třídu níž, ale necítil jsem se v něm prostě pohodlně…
[12]
16. 2. 2013 v 00:19šmoula nešika
Volant se kvůli tlustému věnci špatně drží – jak diskutabilní… Pan redaktor Jungmann si asi tak miliónkrát pochvaloval tvar volantu. U šklebícího se volantu jsme si všichni stěžovali na ten kus chromu a jakoby masku chladiče a nový má zase (dle mého názoru) laciné tvarování středu a věnec, který se drží každému jinak. Zlatý a miliónový a bombový a nepřekonatelný tříramenný volant z prvních RS…
[13]
17. 2. 2013 v 19:21Tomáš
nečekal sem zázraky, ale motor 1,6 TDI mně docela zklamal :-). Trochu lenoch a to nejsem nějak náročný. Ale věřím, že jiným může vyhovovat( dostačovat) :-).
Hezký den 🙂
[14]
18. 2. 2013 v 00:38Ronault.
Zajímavé počtení z druhé strany. Z mého pohledu zamrzí nejvíce asi komplet plastové výplně dveří, tapec by měl podle mě být základ v této třídě, tvrdý plast patří jen do ZÁKLADNÍ výbavy modelu B segmentu. Prostě na delší cestě by loket měl mít své pohodlí za každou cenu… A pak ta ruční brzda pod loketkou? Kde to jsme proboha? 🙁
Jen tě poupravím, Renaultí řachtání už je dneska historie, starý pětikvalt s delšími drahami najdeš jen v 1,6 16V a základní 66 kW 1,5 dCi (a i ten z vlastní zkušenosti časem sedne a i po 320t km mohu směle říct, že řadička jde po delších, ale přesných a hladkých drahách), třeba nový šestikvalt z 1,6 dCi je srovnatelný se špičkou. 😉
[15]
23. 2. 2013 v 12:48Oyuncak
Wolkswagen Dünyada ürettiği araç sınıflarına göre Sektör Lideri.. Çok Başarılı
Online oyuncak satış sitesi, oyuncak bebekler, oyuncak arabalar, peluş oyuncaklar, fisher price oyuncaklar, lego, puzzle, oyuncak hamurlar, uzaktan kumandalı arabalar, model arabalar, metal arabalar, oyuncak arabalar, ahşap oyuncaklar, peluş oyuncaklar, hobi ve deniz ve tatil ürünleri satışı yapmaktayız.
Oyuncak
[16]
25. 2. 2013 v 19:18goro
takových keců kolem jednoho pekáče nižší střední třídy…
[17]
28. 2. 2013 v 15:57romanf
Jestli si tohle auto, kvuli torzni zadni naprave a setreni v interieru, nebudou kupovat FLEETaci, tak to bude prodejni propadak a na Vlcim hrade se brzo zacnou chytat za nosy.
[18]
3. 3. 2013 v 16:48rohYpnol
Díky za reakce, příspěvky bylo nutno odsouhlasit, což jsem něvěděl a za což se omlouvám. Proto jsou zde až nyní.
Doplnil bych k reakcím:
Jízda s 5st. převodovkou byla bez problému, ale nejel jsem po dálnici. Tam může 6. stupeň docela chybět. Dnes ale obecně bývá 5kvalt často naladěn tak, že 5. st. 5kvaltu točí často při dálničních 130 to samé, co 6. stupeň u 6kvaltu. Ano, ta 3ka ve městě mě zaskočila, ale do města zkrátka sedí a auto se netrápí. Rozhodně to není tak, že 3ka je do města moc a 4ka málo… Na 4. stupeň se ve městě asi bude dát až motor nebude tak syrový, ale pouze na rovinky a udržení rychlosti…
Volant – ano, ryze subjektivní. Měl jsem 4ramenný a nepřišel mi příjemný. Je to ale MŮJ dojem a nikomu nevnucuji….
K řazení a zmínce o Renaultu – ano, bylo tím myšleno strarší převodové skříně dodávané např. s Mégane a 1.6 atomosférama… Dnes je to už i u Renaultu konečně mnohem lepší…
Všem děkuji za reakce.
[19]
7. 3. 2013 v 02:07Bud
Přiznám se, že ty tapicíry a umělé hmoty ve škodovkách, ale jiných autech mně opravdu vadí. A chtějí za to půl melounu! Mám Focuse, letos mu bude 14 let, palubovka potažena na dotek příjemnou koženkou, pod okny ve dveřích taky, potah sedadel na úrovni, vše pěkně promyšeno, vzadu víceprvek, velmi dobrý pocit z jízdy. A to 14 let vývoje – v dněšní době je hodně!
[20]
11. 3. 2013 v 22:19Nalertys
female cialis usage
generic cialis online
cialis cheap
http://genericcialis-usa.com/#94383 – buy cialis online profile
Komentáře nejsou povoleny.