-
Octavia III Combi v základu
V souvislosti s právě uveřejňovanými prvními dojmy a testy nové Octavie Combi III, kdy příplatková výbava téměř zdvojnásobuje cenu testovaného modelu, jsem chtěl zjistit, co nabízí Octavia III Combi v základu. Tedy jinak řečeno, jak se reálná výbava promítne do celkového dojmu z vozu.
Jsme v nižší střední třídě, která svými rozměry téměř sahá po plnohodnotné střední třídě – a tomu by měly odpovídat i nároky zákazníka.
Začínáme:
1) základ: 364 900,- za 1.2 TSI 63 kW v kombíku… 63 kW na auto s délkou přes 4,6 m a šířky přes 1,8 m? To věru není mnoho…
2) výběr barvy bez příplatku – POUZE bílá a modrá! Vše ostatní za příplatek… Kdo někdy navštívil konfigurátor Škody, ví že se to stalo pravidlem u všech modelů. Prostě základní cena reálně nedává možnost výběru barvy…
3) 15 palcové plecháče… vzhledem k tomu, že Octavia potřebuje 17 palců, aby vypadala slušně, tak posuďte s obrázků sami…
4) Active Plus za 10 000 přidává klimu a tónovaná skla, asi jedině ignorant tuhle položku reálně nezatrhne. Mě ale zajímá základ – tedy co dostanu za 364 900,-…
Pojďme tedy k výbavě – výběr z toho, co považuji za důležité:
1) boční airbagy v předu a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, vzadu 3x 3-bodový pás + 3 opěrky hlavy, ESC … supr, konečně se nešidí bezpečnostní výbava
2) rádio+4x repro+MDI – konečně
3) el okna vpředu, centrál – běžný standard, ale u Škody člověk nikdy neví…
4) zadní kotouče
Ale pak to začne:
5) Bez vyhřívaných trysek ostřikovače skla – kolik tohle stojí na výrobě? dvě odporové spirály za 5 korun?
6) Zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené a sklopné – podpásovka
EDIT: Tady je má kritika neoprávněná – viz obr. – zřejmě se sklápí pouze opěradlo na pevný sedák. Tím ale pozbývá smyslu informace z ceníku a konfigurátoru o neděleném sedadle („…Zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené a sklopné…“).
7) Rezerva – za příplatek
8 ) Asistent rozjezdu do kopce – za příplatek
9) Bez nastavitelné bederní opěrky, bez kapes na zadní straně předních sedadel, bez přihrádky pod sedadlem spolujezdce
10) Bez mezipodlahy v zavazadelníku … jinak řečeno – po sklopení zadních sedadel bude velký schod
11) Bez sklápění zadních opěradel páčkou ze zavazadelníku
12) Síťový program, oboustranný koberec v zavazadelníku – za příplatek
13) Dálkové ovládání – za příplatek
Jaké je tedy mé hodnocení?
+ neošizená bezpečnostní výbava
+ některé běžné prvky jsou konečně standardem i u Škody (rádio, el. přední okna, el. zrcátka)
– naprosto základní prvky jsou za příplatek, přitom se jedná i o věci, které významně ovlivňují užitnou hodnotu (mezipodlaha, DO…)
– nedělený zadní sedák je doslova podpásovka, možná po domluvě s prodejcem půjde obejít, těžko říct
Za zcela zásadní považuji ale fakt, že při koupi na 90% budete nuceni zaškrtnout metalízu za cca 13 200,-, DO centrálu za 4 000,- a paket Active Plus za 10 000,- (manuální klima+tónovaná skla) tak, aby doma nebyl rozvod. Pravděpodobně ještě hagusy za 5 500,-.
Celkově tedy 32 700,- na příplatcích, což dělá připočteno k základu 397 600,-, tedy s dovolením 400 000,- za Octavii v základu s 63 kW a 5st. převodovkou… Ale úplně mě uklidňuje fakt, že za tuto cenu budu mít simply clever škrabku, to jinde nedostanete!
Simply clever?
Simply never?
Jak vypadá konkurence? Třeba Ceed SW? V základu za 294 980,- je dvojitá podlaha, hagusy, asistent rozjezdu HAC, tónovaná skla, dělený sedák, 6st. převodovka, … 73 kW 1.4…Ano, i zde narazíme – klima je +30 000,-, rovou tedy můžeme vybrat výbavu Comfort za 329 980. Abych byl spravedlivý – zde je nemetalická pouze bílá. Rovnou tedy přihazuji +14 000. Máme tedy 343 980,-, s dovolením zaokrouhlím na 345 000,-. Přitom mám opravdu rozumnou výbavu a slušný motorický základ. To vše vč. víceprvkové zadní nápravy, bez kompromisu v podobě vlečené zadní nápravy …
P.S. Ještě se snad někdo diví, že Octavia se u nás nějak neprodává? Přitom podle mě první výkonově rozumný základ představuje u Octavie Combi dalších +28 000,- k těm 400 …
SUPER-Božský Renault Fluence – na vlastní oči
29 Responses to Octavia III Combi v základu
[1]
1. 5. 2013 v 12:53Ja Prvni 123
Souhlas. Blby – a nepochopitelny – na tom ale je, ze se i tak Oktavka porad prodava relativne dobre… tak co by Skovku vlastne nutilo k tomu, zacit se chovat k zakaznikum zdvorile?
Jeste otresnejsi, alespon pro me, je suverenni pokracovani v prodeji aut s objektivne vadnym motrem… = TSI s retezem.
To uz neni nezdvorilost – to je drzost!
I ten posmivany Fiat, kdyz se mu stalo neco podobneho s 1.4 dvanactiventilem, tak ji stahnul z prodeje…
[2]
1. 5. 2013 v 13:20rohYpnol
V nové Octavii je nová generace TSI, bez řetězu. Jestli jsi myslel pokračování ve výrobě původní TSI, třeba v Rapidu, nevidím v tom problém. TSI byla zkrátka svým dílem jen přifouknutá bublina a i když se není čím chlubit, určitě to není taková tragedie.
K zákazníkům se nikdo nechová zdvořile, každý chce vydělat – to je ten důvod, proč prodávají a vyrábí auta.
Nicméně pokud na mě jako zákazníka firma doslova háže bobek jako Škoda, pak opravdu nevidím důvod koupit u Škody. A o to mi jde, TO mi na Škodě vadí. Octavia JE dobrá, v některých specifikacích se ji nebojím označit za výbornou. Ale to nejsou ty reálné, bežně prodávané kusy… V zahraničí Škoda musí o zákazníka bojovat a hned je to vidět – v základu slušná výbava, přitom cena v porovnání s VW nižší. Pak Škoda dává smysl, pak je opravdu simply clever. U nás, kdy je dražší než VW s mnohem bohatší standardní výbavou? Nemám zájem. Dokud si to ale neuvědomí i zákazníci, nemá Škoda důvod věci měnit…
[3]
1. 5. 2013 v 14:20twistedTSD
Omílání problémů TSI je dnes již směšné.
K článku bych jen dodal – na nabídce barev ani výši příplatku nevidím vůbec nic divného, konkurence je na tom víceméně stejně (někde je dokonce na výběr jen mezi bílou a…bílou, jak ses sám přesvědčil). Slovo „zásadní“ bych zde tudíž nepoužil.( >:-[] )…Ještě doplním, že červená je za 4000 a za 3500 jsou alespoň 16″ plecháče, na kterých vypadá důstojněji.
[4]
1. 5. 2013 v 18:25Joffrey
Tak nějak nevím, co bys obcházel na neděleném sedáku, když se sklápí opěradla…
Základní cena mi přijde OK, mimochodem, pokud šilháš po autě v základní výbavě, nevím, proč bys byl nucen připlácet zrovna za metalízu?
Srovnání se zahraniční cenovou politikou Škody mi taky nepřijde na místě, tam je základ klidně o víc jak 100 tisíc korun výš a o zákazníky zrovna nouze není.
PS: on se někdo diví, že se Octavia neprodává? ehm.. ona se Octavia neprodává?
[5]
1. 5. 2013 v 20:15Adam Novák
Není moc aut, které jsou krásné již v základu. O3 mezi ně patří :yes:
[6]
1. 5. 2013 v 20:24rohYpnol
[5] Na Octavii v základu je bohužel velmi vidět, že výrobce ořezal co šlo.
[7]
1. 5. 2013 v 20:26rohYpnol
[4] Nedělený sedák – upraveno v textu, informace výrobce mi nedávají smysl…
Neprodává? Ano, prodeje neodpovídají očekávání. Což samozřejmě nikdo oficiálně nepřizná.
A cenu jsi nepochopil vůbec – mám na mysli cenu relativní, vztaženou ke konkurenci. Octavia je sice v zahraničí dražší než u nás, jenže v porovnání se svojí konkurencí na zahraničním trhu bývá často velmi atraktivní. U nás stále platí kombinace předražená a bez výbavy, za vše připlácíš.
[8]
1. 5. 2013 v 20:26_Teddy_
Dialkove ovladanie k centralu za 4 litre? Predpokladam ze ten ovladac bude pozlateny, a na nom bude ten znak zdechnutej slepice vykladany krystalmi Swarovski. Inak si tu cenu neviem vysvetlit. Druha vec je, ze absolutne netusim, naco je central bez dialkoveho ovladania. No hlavne ze to vedia v Skode…
[9]
1. 5. 2013 v 20:36rohYpnol
[8] Centrál bez DO je k tomu, že nemusíš zamačkávat kolíky na dveřích a zamykat klíčem dveře řidiče. Upřímně tohle je standard u dovozových aut snad již od r. 89 …
[10]
1. 5. 2013 v 21:16Joffrey
A mohu se zeptat, jaké tedy byly (neoficiální) očekávání a jaká je realita? Zřejmě disponuješ nějakýma interníma informacema.. Škoda, že se tě nezeptali rovnou, když dávali dohromady ceník.
[11]
1. 5. 2013 v 22:01Joffrey
Mimochodem, základní Octavia Active TSI 63 kW vyjde v např. v Rakousku na € 17.980,- a výbavou rozhodně nepřetéká. V Čechách jí ve shodné výbavě dostaneš za nějakých 370.000,- Kč – pořád ti přijde u nás předražená?
Samozřejmě, ve srovnání s konkurencí jsou drobné odchylky, někde je dražší Octavia, někde třeba Golf, což je pochopitelně dáno postavením jednotlivých značek na daném trhu.
Celkově mi přijde hlavně dost brzy na nějaké závěry ohledně úspěšnosti prodeje, o tom jak moc se Octavii daří si můžeme popovídat tak za rok.
[12]
1. 5. 2013 v 22:14rohYpnol
[10] V lednu 2012 se prodávalo cca 2300 Octavií a tržní podíl byl 75%, v březnu to bylo 2000 Octavií a 70%. Obecně byl dlouhodobě tržní podíl někde kolem 70%.
Březnová čísla jsou něco kolem 1100 Octavií a podíl POD 60%, a to v době uvedení modelu, kdy si mnoho zákazníků počkalo právě na nový model… Jasné – je tam očekávaný příchod kombi, ale i tak to čísla nejsou zrovna vhodná pro marketing, jistě uznáš.
[13]
1. 5. 2013 v 22:20rohYpnol
[11]
1) nebilancuji úspěšnost Octavie
2) nepochybuji, že bude úspěšná…
Pouze tvrdím, že nynější prodejní čísla budou za očekáváním, protože zkrátka je drahá. Drahá především kvůli vyškrtání výbavy v základu. Zatímco Rapid stále potřebuje jít s cenou dolů, Octavia podle mě s cenou příliš dolů nepůjde, ale nabídne „výbavu zdarma“.
[14]
1. 5. 2013 v 22:39Joffrey
[12] Naopak, vzhledem k obvykle nadpolovičnímu podílu varianty combi na celkovém prodeji Octavie mi přijdou čísla, která uvádíš, více než pozitivní.
[15]
1. 5. 2013 v 22:44rohYpnol
[12] Zapomínáš, že Octavia Combi je v prodeji ve své II. generaci. Těžko tedy můžeš hovořit o „výpadku“. Část si samozřejmě počká na nový model, ale myslím, že mnozí na druhou stranu poběží právě pro tu starou, dokud je.
[16]
1. 5. 2013 v 23:12CenturionCz
Zajímavé srovnání. Osobně bych si raději připlatil za Škodu, ale to je převážně protože jsem stále stará škola (duševně, ne fyzicky) a rozpínání asijských značek v tomto regionu mě vyloženě irituje. Pohled na divoké linie Kii Cee’d by mě pravděpodobně způsobil časem šedý zákal. Jak řekl ve svém prezentačním videu Josef Kabáň – navrhnout nádherné auto není tak těžké, ale taková nádhera velmi rychle vyprchá. Škoda vytvořila auto, na které se budeme dívat asi dalších 8 let (možná s nějakým faceliftem).
Na druhou stranu pokud bych měl auto jen na práci nebo prosté ježdění a odsunul své automobilistické choutky na druhou kolej, tak bych s Korejcem neměl problém. Poměr cena/výkon je tam alespoň papírově dost dobrý. To se musí nechat.
[17]
2. 5. 2013 v 10:11Emel
Nemám žádnou informaci o tom, že by se Octavia prodávala hůř než se čekalo. Jednu jsme kupovali do firmy a obecně je problém s dostupností, podle informací prodejce jde většina aut na export do Německa.
[18]
2. 5. 2013 v 17:21Adam Novák
6: Jsi slepý, nebo to jen hraješ?
[19]
2. 5. 2013 v 17:22Adam Novák
18: O3 v základu je hezčí než M6 v nejvyšší výbavě 😉
[20]
2. 5. 2013 v 18:30rohYpnol
[18] Na to, aby jsi zjistil, že Octavia III potřebuje min. 17p. kola, tónovaná skla, lakovaná zrcátka a madla dveří, aby byl vzhled na adekvátní úrovni, na to nepotřebuješ příliš estetického citu.
Že tobě stačí ožebračený základ k estetickému naplnění není mojí chybou…
[21]
2. 5. 2013 v 18:32rohYpnol
[19] Pro někoho, kdo kreslí i kružnici podle pravítka, bezpochyby 😉
[22]
3. 5. 2013 v 12:29Honza
Někomu nejde až tak o vzhled, ale aby mel auto, které se mu líbí a dovezlo ho tak má a nemusel za to platit moc peněz
[23]
3. 5. 2013 v 12:53webpaja
Problém Octavie…poslední generace je zároveň první Octavií v novodobé řadě, která má jakejkoliv základní rozměr kola (15-16″) velmi neesteticky zapadlej v blatnících. Nelakovaný kliky a zrcátka jen dotváří bídu základního modelu. Žádná z předchozích Octavií dokonce i na plechu nevypadala tak neduživě jako současná a to mě mrzí nejvíc.
[24]
3. 5. 2013 v 15:44Barrichello
uš kodovky je za příplatek cokoliv, že se ještě divíte po těch letech, když do základní jedničkový Fabie nedali ani světýlko do kufru, tak to hovoří za vše……
[25]
3. 5. 2013 v 16:44objekt21
Octavia sa nepredava na zakladne modely. Je to referentske auto a kupuju ho firmy, nie sukromni zaujemcovia.
Hra s motormi TSI a utajovanie, resp. nepriznanie problemov je typicky koncernova taktika – uz to vyskusali pri 2,0TDI, kde vylepsene motory predavali subezne s poruchovejsimi a preslo im to. Tak si rovnaky postup vyskusali aj pri TSI.
Konkurencia je stale silnejsia a mozeme dakovat prave korejcom za to, ze ceny skodky isli napokon nizsie ako bolo zvykom predtym.
Ked korejci zacnu seriovo robit turbo motory – uz zacne byt koncernu v strednej EU skutocne uzko..
Zatial si myslim, ze male turbo v O3 je lepsia volba ako atmo 1,4 u korejca. Jednoducho – v nzkych otackach (=bezne jazdenie) je to turbo prijemnejsie.
[26]
3. 5. 2013 v 17:12rohYpnol
[25] Upřímně – velmi by mě zajímalo přímé srovnání 1.4 CVVT (resp. MPI) Kie/Hyundai se základem 1.2 TSI 63 kW.
Na papíře sice TSI má jasně na vrch, ale realita nemusí být tak zlá. MPI totiž potřebuje vyšší otáčky a to se zkrátka na 0-100 zřejmě docela projeví… Na běžné ježdění ale souhlasím, TSI bude mít navrch.
[27]
3. 5. 2013 v 18:16kyklop
Riesis blbost, OIII je na trhu len chvilu a po kratkej skuske kolko je zakaznik ochotny zaplatit pridu aj akcne ponuky a zlavy a trvale zlavy atd, pripadne rozsirenie zakladnej vybavy o klimu a par dalsich blboviniek. Tymto cennikom si vytvorili priestor na dalsie zlacnenie a nejake tie bonusy.
[28]
3. 5. 2013 v 18:29kyklop
26) zrovnanie by bolo zaujimave, ta korejska 1,4 bude mat o dost kratsi staly prevod a nedostatok vykonu v nizsich otackach ciastovne dozenie vyssimy otackami a 6 stupnovou prevodovkou
[29]
7. 5. 2013 v 09:41Nagano
Všichni tu haníte rohYpnola, ale ten jeho článek má hlavu a patu a ukazuje naprosto čistou realitu dnešní Škody…auto bez výbavy, v základu bez jakékoli moderní technologie a s materiály, které jsou běžně k vidění mezi malými auty.
Obhajovat cenu Škodovky tím, že se pořád prodává je blbost, protože více než 60% prodejů tvoří fleety s poměrně velkými slevami, ten zbytek jsou obyčejní lidé, kteří pro mě z nepochopitelného důvodu koupili novou Octavii.
Pro fleetové zákazníky má O3 po slevě smysl, ale co vede soukromé osoby ke koupi O3 za aktuální ceny vážně nechápu…neexistuje jediný racionální důvod si to auto za těchto podmínek koupit.
O3 asi nebude špatné auto, má jen špatnou cenovku, to tady rohYpnol jasně naspal, bohužel prodejci Škodovky a klucí co maj vytuněnou O1 mu to tady budou zarytě rozporovat 🙂
Komentáře nejsou povoleny.