-
Prodloužená záruka? Aktualizováno.
Docela překvapen jsem byl při prohlížení ceníku Škody. Nejdříve však nakoukněme, jak jsou na tom někteří konkurenti, především ti nespolehliví dle diskusní statistiky 🙂
Kia se svojí 7-letou zárukou je podle některých jen taháním peněz z majitelů vozů, když si zavazují nepřímo majitele vozu k tomu, aby 7 let jezdil do autorizovaného servisu kvůli dodržení záručních podmínek. Jistě, podle právníků to není nezbytný předpoklad pro záruku a lze navštěvovat i neautorizované servisy, ale realita se od právní teorie liší. Docela dost.
Kolik chce za prodlouženou záruku třeba Renault? 5 let/100 000 km 0,-. Např. u Laguny se lze ale dostat s RENAUlT GARANCE+ PROFI až na 5 let / 200 000 km za 11 390,-.
Zpět ale ke Škodě. Na kolik si Škoda cení prodlouženou záruku (konkrétněji viz ceníky, někdy je základní prodloužená záruka součástí akčního zvýhodnění – viz FRESH)?
Superb:
——–
Prodloužená záruka na 4 roky, do 60 000 km: 6 300,-
Prodloužená záruka na 4 roky, do 120 000 km:12 500,-
Prodloužená záruka na 5 let, do 150 000 km: 19 800,-Octavia:
——–
Prodloužená záruka na 4 roky, do 60 000 km: 5 700,-
Prodloužená záruka na 4 roky, do 120 000 km: 11 500,- (v akci 5 800,-)
Prodloužená záruka na 5 let, do 150 000 km: 17 700 (v akci 12 000,-)Yeti:
—–
Prodloužená záruka na 4 roky, do 60 000 km: 6 200,-
Prodloužená záruka na 4 roky, do 120 000 km: 12 300,-
Prodloužená záruka na 5 let, do 150 000 km: 19 500,-Rapid:
——
Prodloužená záruka na 4 roky, do 60 000 km: 5 100,-
Prodloužená záruka na 4 roky, do 120 000 km: 10 300,-
Prodloužená záruka na 5 let, do 100 000 km: 11 000,-
Prodloužená záruka na 5 let, do 150 000 km: 16 500,-Fabia:
——
Prodloužená záruka na 4 roky, do 60 000 km: 3 100,-
Prodloužená záruka na 4 roky, do 120 000 km: 6 300,-
Prodloužená záruka na 5 let, do 150 000 km: 10 800,- (v akci 7 700,-)Předně je třeba objektivně říct, že obsah záruky se může značně lišit ve svém rozsahu, není ale mým cílem zde do mrtě rozebrat, co je levnější a co ne. Spíše mě zaujalo, na kolik si Škoda cení záruky a jaké je rozvrstvení dle délky a počtu km a jak je záruka naceněna u modelů jednotlivých tříd.
Rozvrstvení dle tříd:
Nějak automaticky by člověk předpokládal, a to i navzdory třídnímu sdílení koncernových komponent, že větší vůz je stavěn na větší porce km a díly více vydrží. Přesto Superb vcelku vede a dát cca 20 000,- za záruku na 5 let/150 000 km? 20 000,-? Jaké jsou tedy očekávání Škody co do životnosti? Přitom 150 000 km není na vůz střední třídy zrovna velká porce km. Jistě existuje i druhý pohled – kdo chce opici, musí mít na banány. A Superb je z vyšší třídy a i záruka tedy bude dražší. Jenže na podobné peníze přijde záruka i u Yetiho, Rapida či Octavie… Takže taková remíza.Rozvrstvení dle délky a počtu km:
Výrazný nárůst u nejdelší záruky na 5 let/150 000 km. Jako by Škoda říkala, že tady už si ani sama nevěří a 150 000 km znamená pro koncernové vozy spolehlivostní strop. Za 150 000 km se zkrátka s koncernem vydávají zřejmě jen ti odvážnější 😉AKCE!
Tohle mi přijde jako největší absurdita. Aby se i záruka nakupovala V AKCI ??? Dokáže si snad někdo představit onu nedělní hlášku při obědě
– „…mámo, jdeme koupit záruku na Rapida V AKCI…“ ? Že někdo dá záruku „v ceně“ v rámci zvýhodnění, to mi přijde vcelku příjemný benefit při pořízení vozu. Jde sice jen o úhel pohledu, kdy „v ceně“, resp. „zadarmo“ je jen extrémím případem „v akci se slevou 100%“, ale cekové vyznění mi přijde mnohem přirozenější. Skoro se začínám bát, že se „v akci“ v naší zemi snad začnou prodávat i kyčelní náhrady pro důchodce…Jaké je tedy resumé?
Jestli někdo odsuzuje záruku Korejců jako pouhé PR a způsob, jak vytáhnout z lidí další peníze za pravidelné návštěvy autorizovaného servisu, pak by měl stejným metrem měřit všem. Tedy i Škodě. A zde přeci, když si připlatím za záruku, tak se de facto zavazuji k navštěvování onoho předraženého a často ne zrovna kvalitního značkového servisu úpllně stejně jako u Korejců! Ale jeden rozdíl zde je – Škoda za to po mě chce další milááášky.
Takto by při porovnání vozů při koupi automaticky nastat u Škody přičítání za záruku místo pouhého odečítání slev. Tedy Rapid vs. Ceed? Ne, ale Rapid + 16 500,- vs. Ceed. Doporučuji tedy vždy pečlivě vážit význam slov laciný a levný. A příště v diskusi? Až budeš nadávat na Alberta, tak si vzpomeň na GARANCI+ a věz, že s Albertem můžeš oslavit 200 000 km – v záruce.EDIT:
Jestli je příplatek za prodlouženou záruku u Škody adekvátní, nehodnotím. To ať zváží každý sám podle sebe…AKTUALIZOVÁNO:
Z vyjádření Škody-Auto, a.s. (díky za odpověď):
Dle právních předpisů, tzv. blokové výjimky, mohou provádět servisní (inspekční) prohlídky i neautorizované servisy ŠKODA. Přitom platí, že servis může provést zápis do servisní knížky, ale musí být patrné, že se jednalo o neautorizovaný servis a vyplnit předepsaný Protokol o servisní prohlídce. Požadovaný dokument není volně k dispozici na našich stránkách. Neautorizovaný servis si musí zaplatit přístup do systému ERWIN, kde si požadovaný dokument může stáhnout.
Pokud zákazník prováděl opravy a údržbu u neautorizovaného servisu, může být záruka odmítnuta jen v takovém případě, pokud byly opravy prováděny nekvalitně. (pozn. autora – toto je sice logické, ale z reálného odmítnutí plnění záruky zkrátka berlička na cokoliv, otázkou, kdo nese důkazní břemeno, aby prokázal, že oprava byla či nebyla kvalitně provedena. A jelikož se plnění domáhá vlastník, bude zřejmě on muset prokázat, že oprava byla v neznačkovém servise provedena kvalitně…)
V případech, kdy neznačkový servis zjistí závadu, která zakládá právo na reklamaci dílu, bude třeba spolupracovat se značkovým servisem Škoda, který je oprávněn vyúčtovat reklamovaný díl výrobnímu závodu ŠKODA. Z výše uvedeného vyplývá, že nesmluvní servis není schopen provést zdarma záruční opravu, pokud ovšem nespolupracuje s jiným autorizovaným servisem, jehož jménem vozy opravuje a též vystavuje faktury a potvrzuje servisní knížku.
Jednou z podmínek pro bezplatné poskytování Záruky mobility je dodržování intervalů servisních prohlídek a provádění všech záručních i pozáručních oprav u autorizovaného servisu ŠKODA, nesmluvní servis tedy nemůže prodloužit Záruku mobility. Toto ustanovení nijak neodporuje blokové výjimce. (pozn. autora – tedy servisovat v neznačkovém lze, ale přijdete o záruku mobility).
Znojemský autosalon Bazarliškové království
49 Responses to Prodloužená záruka? Aktualizováno.
[1]
1. 5. 2014 v 16:38Joab
Oskliva, zla skodovka! Covece nemuzu si pomoct, ale fakt to s tebou slo nejak strasne z kopce.. Kdysi jsem dokonce mival pocit, ze treba GTImu argumentacne stacis.
Zenskou to chce a nevymejslet kravoviny:)
P.S. Teda abych se taky vyjadril k clanku a akorat nedelal velkyho, tak skodovku si asi nekupuj, no.
[2]
1. 5. 2014 v 16:38stealth01
Spíše jen pro info. U BMW si můžete záruku zakoupit i v průběhu dvouleté záruční doby. Pokud jste auto koupili jako třeba já v dubnu 2012, můžete se až do dubna 2014 rozhodovat, jestli využijete nákup prodloužené záruky nebo ne. Já jsem z pochopitelných důvodu záruku nakoupil a ta má stála něco málo přes šedesát tisíc korun. Je na 6 let nebo do ujetí porce 200.000 kilometrů. Záruka se nevztahuje na:
– použití nesprávného paliva nebo kontaminace palivového systému
– mechanické poškození laku, karoserie, čalounění nebo poškození skel (okna a světla)
– chrastění, pískání, aerodynamický hluk, nežádoucí zápach
– opotřebování nebo poškození pneumatik a ráfků nebo nevyvážení kol
– příslušenství, které nebylo objednáno s novým vozidlem
– škod způsobených uživatelem vozidla, např. poškození motoru v důsledku nedostatečného množství oleje nebo škody způsobené v důsledku účasti na sportovních akcích
Pro informaci přidávám ještě ceník záruk bez DPH:
3 roky/ 40 000 km 5 020,- Kč
3 roky/ 60 000 km 5 300,- Kč
3 let/ 80 000 km 6 774, -Kč
3 let/ 100 000 km 7 652,- Kč
4 let/ 80 000 km 18 570, -Kč
4 let/ 100 000 km 20 042,- Kč
5 let/ 60 000 km 23 588, -Kč
5 let/ 100 000 km 27 448,- Kč
6 let/ 120 000 km 44 823, -Kč
6 let/ 200 000 km 67 532,- Kč
Můj příspěvek je snad jen pro doplnění situace se zárukami u jiných výrobců.
[3]
1. 5. 2014 v 17:18Miguell
Je neuvěřitelné, jak jedna automobilka, nebo koncern dokážou člověku ničit život… Tak sis zase kopl a jde se dál…. Myslím,že tenhle mindrák by vyléčila ženská…nebo výhra ve sportce, pak by na tu škodu již bylo, protože ty neřešíš nikdy nic jiného než cenu…ale to není problém automobilky….
[4]
1. 5. 2014 v 18:07rohYpnol
[1], [3] něco k věci by nebylo?
[5]
1. 5. 2014 v 18:10rohYpnol
[3] proč bych kopal do Škody? To by mě zajímalo, proč bych to měl dělat? Já jen narážím na některé názory v diskusích, které odsuzují prodloužené záruky některých konkurenčních značek a jen ukazuji, na kolik tohle přijde u Škody. Jestli tě to nezajímá nebo pohoršuje, je to tvůj problém, ne můj.
[6]
1. 5. 2014 v 18:13rohYpnol
[2] díky, jsem rád, že se tu najdou i takoví, kteří přihodí něco k tématu 😉
[7]
1. 5. 2014 v 18:28michal
Možná je pragmatičtější, než se drbat s prodejcem o záruku, kupovat si taková auta, kde tu záruku ani nepotřebujete uplatňovat, protože jim auta drží pohromadě sama o sobě.
[8]
1. 5. 2014 v 18:46rohYpnol
[7] a auto, u kterého nebudu potřebovat záruku, se pozná v autosalonu jak?
[9]
1. 5. 2014 v 19:55michal
[8] No přímo v autosalonu se to pozná asi těžko. Spíš to chce jít za mechaniky, poptávat se majitelů, občas kouknout na nějakou recenzi. A v neposlední řadě tomu trochu rozumět. Mít nějaké základní vzdělání a průpravu v oboru, aby si člověk dokázal z těch informací udělat, pokud možno, objektivní závěr. Samozřejmě, vedle toho vždy existuje možnost, že se natrefí na problémový kousek, ačkoliv většina produkce danného typu je bez problémů. Ale to už je prostě život.
[10]
1. 5. 2014 v 21:54rohYpnol
[9] a právě od toho tu je … záruka 😉
[11]
2. 5. 2014 v 04:48webpaja
(1) (3) Pánové…u vás asi nějakej mindrák. Téma Rohypnola je relevantní a pakliže k tomu něco máte, hoďte to do placu, zatím jste kromě plivnutí nenapsali lautr vůbec nic 🙂
[12]
2. 5. 2014 v 07:12Dinar
[11] Pokud by x blogů rohypnola nebylo o blití na škodovku, možná by se dalo tohle téma brát jako relevantní. Možná, stejně bych spíš čekal zhodnocení záruk napříč značkami, má-li mít takový blog nějakou relevanci, vybrat „např.“ Renault, který jede na českém trhu vyloženě na vlně dumpingu a stavět jeho podmínky proti nejsilnější (domácí) značce, je o ničem, nutně to svádí k pohledu, proč tu ten hoch zase pláče, chce škodovku a nemá na ni? Tak, alespoň na mně, ty rohypnolovy antiškoda blogy působí, nebo mu možná nějaký jiný chlapec v citigo odlákal partnerku. 🙂 😉
[13]
2. 5. 2014 v 07:35MariAchi
Rohypnoel, jsi si jistý, že pokud si připlatíš za prodloženou záruku u fuj fuj škaredé-a-drahé škody, tak musíš pořád navštěvovat jen a pouze autorizovaný servis?
Když jsem kupoval Fabii (rok 2006), tak jsem za záruku připlatil, na servis jsem se ptal a bylo mi sděleno, že mohu servisovat kdekoliv, pokud má servis licenci a bude postupovat podle servisních plánů škoda – což je logické.
[14]
2. 5. 2014 v 07:36MariAchi
[12]
Přesně…
[15]
2. 5. 2014 v 07:41MariAchi
A ještě dohodím cenu za záruku „zdarma“ u levných-a-hodných korejců:
Cena prohlídky po prvních dvou letech na Hyundai i20 bez klimy, se švihadlama a v podstatě v holátku, byla 7700,-.
Interval 3000km, nebo jeden rok.
Pokud chci zachovat prodlouženou záruku 7 let, ta musím jet na takovou levnou prohlídku celkem 6x = 46200,-
I kdyby všechny prohlídky stály „jen“ 5000,- (což budou stát podstatně víc), je to za dobu sedmileté záruky 30 000,-
Jó, tomu se říká láce ála Korea…
[16]
2. 5. 2014 v 07:45MariAchi
[15]
Interval samozřejmě 30 000 km (slovy: třicet vole tisíc káem) 😀
[17]
2. 5. 2014 v 07:51MariAchi
[2]
Kurňa já se tu dnes upíšu 😀
jen dodám, že na moje auto je ta záruka levnější, cca 650EUR na přt let, jinak platí, cos napsal, ale s dodatkem: U všech nových BMW snad od roku 2011 máš v ceně servisní balík „Inclusive“ na pět (slovy 5) let, takže za standartní servisní prohlídky neplatíš, ať máš auto v záruce, nebo ne.
Tedy pokud přikoupíš záruku na pět let, ta se dá říct, že v podstatě se nestaráš, jen jezdíš.
[18]
2. 5. 2014 v 09:15rohYpnol
[13] Ještě jednou – nikde jsem nepsal, že musíš navštěvovat autorizované servisy, tedy z právního hlediska.
Jenže praxe je pak o něčem jiném a je sice hezké, že nemusíš, ale když při uplatnění záruky první věc, kterou budou rozporovat, bude, že nebyl dodržen předepsaný postup a že jsi nedodržel záruční podmínky? Proto jsem psal, že reálně se de facto zavazuješ, nikoliv však že musíš.
[19]
2. 5. 2014 v 09:22rohYpnol
[12] Jistě, a proto např. pochválím Rapid Spaceback – viz předvedl povedený reparát, že…
Že někteří, a především ti, co k tématu NIC nemají, nejsou schopni ustát, jak se věci mají? No to opravdu, opravdu není můj problém, ani můj mindrák.
Vytáhl jsem tyhle informace z ceníků, protože by to třeba někoho mohlo zajímat. A že někteří nejsou schopni ustát, co je v ceníku Škody? Co já s tím? Opravdu mám pocit, že Škda je tu nějaká svátost a kdo ji nevelebí do nebes, tak je zamindrákovaný. Já jen napsal, jak se věci mají v ceníku. To jsem si zas něco dovolil… Tak příště napíšu něco o tom, jak je Škoda úžasná, jak dělá skvělé vozy a jak má skvělé záruky…
Jediné, co já považuji za zkritizováníhodné, je ono prodávání záruky „v akci“, tohle se mi opravdu nelíbí.
[20]
2. 5. 2014 v 09:58MariAchi
[18]
Právně je něco jiného, o „právně“ nepíšu. Píšu o tom, že pokud servisuješ jinde, než u Hyundai / Kia, tak ztrácíš automaticky nárok na prodlouženou záruku a platí ti jen ta standartní – 2 roky dle občanského zákoníku, pokud tedy máš auto koupené jako soukromá osoba. U Škody toto neplatilo, škoda umožňovala servisovat i v síti neautorizovaných servisů, pokud byl dodržen servisní plán, platila i prodloužená záruka v plném rozsahu. Nevím, jak je to teď a nechce se mi to prověřovat, ale pro objektivnost informací, se kterou tu machruješ, můžeš na hotline Škody napsat a pak tu postnout odpověď.
Jěště pár slov k záruce: 150 000 km je dost, soukromá osoba patrně o moc více za pět let nenajezdí a právě na soukromé osoby je tato služba zaměřena. Právnické osoby a firmy se samozřejmě při sestavování kupní smlouvy řídí zákoníkem obchodním, kde je třeba záruky, jejich rozsah a podmínky, specifikovat samostatně, takže v ceníku toto nijak oficiálně uvedeno není.
[19]
Záruka v akci je fuj, ale záruka v ceně je OK?
Kde je hranice a proč je podle tebe záruka v akci špatně?
[21]
2. 5. 2014 v 10:50Emel
Prodloužená záruka má jistě pro zákazníka svou hodnotu. Pak je volbou automobilky, jestli si za to nechá zaplatit (jako třeba BMW a Škoda) nebo ne (jako třeba Kia nebo Renault) a zahrne záruku do prodejní ceny. Se spolehlivostí to apriori nesouvisí, cena za auto i za záruku se odvíjí od ochoty trhu platit.
Proč Kia a Renault nabízejí záruku zdarma? Protože musí. No dobře, nemusí, ale chtějí podpořit prodeje. Renault se chytá každého stébla a za poslední roky si tu (tu v ČR) úspěšně vybudoval image skoro-lowendové značky, které se bude jednou pracně zbavovat. Kia, tam je situace trošku jiná, tam velmi chytře využili prodlouženou záruku jako marketingový nástroj, pomocí kterého se Kia na trhu zviditelnila a vyprofilovala jako výrobce „spolehlivých automobilů“ (uvozovky tu jsou proto, že podle mého záruka a spolehlivost příliš nesouvisí, viz výše).
V tomto duchu je snadné odpovědět si i na otázku, proč Škoda záruku nenabízí zdarma – protože nemusí. Zatím. Může se stát, že zákazníci začnou být na délku standardní záruky více citliví a Škoda se pak rozhodne, že záruku zdarma také nabídne… a bude to pro ní velmi snadné, jen na každém autě o něco méně vydělá.
Konečně, je samozřejmé, že záruka na Superb stojí víc než na Citigo. V záruce může dojít k bezplatné výměně některých dílů… a asi není třeba diskutovat o tom, na které auto jsou ty díly dražší a kde se toho může potenciálně víc pokazit.
[22]
2. 5. 2014 v 12:21Alessio
Reálná situace ve Škodovce když k něčemu dojde (vlastní zkušenost). Octavia Scout 1.8 TSI, odešla klima, kompresor. Prodloužená záruka 4 roky na 120.000, auto 2 roky staré a 100.000 km. První co řešili, jestli to bylo servisované v autorizovaném servisu, jinak bych to musel zaplatit, pokud nejsou originál razítka škoda v servisní knížce, tak to prostě neakceptujou. Bylo, takže opravili zdarma.
Takže ten post z hotline Škody, který zmiňoval Mariachi by mě dost zajímal.
[23]
2. 5. 2014 v 14:15rohYpnol
[20] Automobilky se snaží kupcům svých strojů podsunout, že na prohlídky musí dojíždět do jejich autorizovaných servisů. V tištěných podmínkách to sice uvádět nesmí, ale podle zkušeností to zákazníkům tvrdí většina prodejců nových aut. A u prodloužené, „smluvní“ záruky to mnohdy i píší.
Právníci však takový výklad odmítají. „Ani zákonná, ani smluvní záruka nesmí být omezena požadavkem jezdit výhradně do autorizovaného servisu, to je protiprávní,“ říká právník Tomáš Palla ze Sdružení obrany spotřebitelů ČR.
Můžete si tedy vybrat jakýkoli servis, s nímž máte dobré zkušenosti. Ovšem pozor, váš známý servisman sice smí provádět prohlídky a údržbu, ale už ne záruční opravy, to je vyhrazeno opravdu jen značkovým servisům. Občas se stává, že prodejce odmítne uznat reklamaci s tvrzením, že neautorizovaný opravář nepoužil originální náhradní díly nebo nedodržel postup stanovený výrobcem. Pak nezbývá než obrátit se na soud.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/zaruky-na-auta-se-prodluzuji-dejte-ale-pozor-na-podminky-kdy-plati-10z-/automoto.aspx?c=A120127_102347_automoto_fdv
Takže asi tolik.
[24]
2. 5. 2014 v 14:35MariAchi
Osobně by mně zajímalo, odkud pan právník Palla bere rozumy, ale záruka zákonná je dána zákoníkem (jak píšu – občanským, pokud zákazníkem je fyzická osoba, obchodním, pokud zákazníkem je právnická osoba, nebo firma – tam je třeba záruky specifikovat ve smlouvě), záruka smluvní nad rámec záruky zákonné je pak dána smlouvou, ve které si poskytovatel může vymínit podmínky a zákazník na ně může, či nemusí přistoupit.
Pro zákonnou záruku je zatím v platnosti tzv. bloková vyjímka, kdy si můžeš servisní práce provádět na vozidle klidně i sám doma, ale musíš dodržet specifikace, postupy a rozsah daný výrobcem – naprosto běžné u motorek například.
Ještě jednou se tě ptám:
Záruka v akci je fuj, ale záruka v ceně je OK?
Kde je hranice a proč je podle tebe záruka v akci špatně?
[25]
2. 5. 2014 v 14:35rohYpnol
[20] k té záruce v „akci“ – myslím si, že jsem to již napsal, ale rád upřesním.
Pokud mi někdo nabídne jako benefit prodlouženou záruku v ceně, pak mi to přijde OK, i když jde z určitého pohledu jen a jen o 100% slevu.
Ale pokud mi někdo začne nabízet záruku se slevou? Tím mě nepřímo vybízí k tomu, abych si ji koupil. Jinak řečeno ze záruky se stává prachobyčejný prodejní artikl a nejde tedy především o určitý benefit pro zákazníka. Prostě kup a „ušetříš“…
Ještě jinak – pokud ti dá někdo záruku v ceně, pak ti nabízí benefit, který bys za normálních podmínek neměl, neuvažoval bys o něm. Pokud ti někdo záruku nabízí se slevou v akci, pak se z tebe snaží vymáčknout další peníze a i když bys normálně třeba o prodlouženou záruku nestál, tak ji koupíš, protože byla „v akci“.
[26]
2. 5. 2014 v 14:39rohYpnol
[24] jenže o tom to je. 2 právníci, 3 názory. Proto jsem psal, že se de facto zavazuješ navštěvovat autorizované servisy, právní tahanice si snad každý chce ušetřit než se dohadovat a dokazovat, že neautorizovaný servis přeci dodržel všechny výrobcem dané úkony…
[27]
2. 5. 2014 v 14:40woody-alien
Soudím, že někteří diskutéři reagují až příliš podrážděně. Na druhou stranu rohYpnol čtenáři doslova podsouvá ne zrovna nestranné hodnocení.
„Výrazný nárůst u nejdelší záruky na 5 let/150 000 km. Jako by Škoda říkala, že tady už si ani sama nevěří a 150 000 km znamená pro koncernové vozy spolehlivostní strop. Za 150 000 km se zkrátka s koncernem vydávají zřejmě jen ti odvážnější “
Tohle chtělo přímo porovnat s konkurencí. Nejspíš by se narazilo třeba na tohle (pánové prominou, že sem furt tahám svoji garáž, nebo aspoň její část 😉 ) : Ford Mondeo – prodloužená záruka na 5 let a 120 000 km – 20.000,- Kč. Jako by Ford říkal že tady už si sám nevěří a za 120 000 km se zkrátka s Fordem vydávají zřejmě jen ti nejodvážnější.
Call me Brave Heart !!! 😀
[28]
2. 5. 2014 v 14:44rohYpnol
[27] jistě, ber to trochu s nadhledem (ale myslím, že Ty víš 😉 )
Nicméně k tomu výrazný nárůst: (U Superbu) zatímco první dvě prodloužené záruky platíš cca 105 kč/1000 km, tak u posledně jmenované je to 132 kč/1000 km, což je o 1/3 víc a to podle mě je výrazný nárůst.
[29]
2. 5. 2014 v 15:00MariAchi
Co to je za nesmysl „nepřímo vybízí k tomu, abych si ji koupil“?! Měl by tě snad prodejce od koupě čehokoliv odrazovat? Kritizovat prodejce za to, že se snaží prodat, tak to tu ještě nebylo… Ano, záruka může být prodejní artikl, co je na tom divného? Co jiného by to ostatně mělo být?
Klidně může být v akci i proto, aby si prodejce ověřil, jak moc zákazníci o záruky opravdu stojí, třeba proto, aby začal nabízet ucelený servisní a záruční program jako BMW / MB.
Jestliže si záruku její poskytovatel cení na nějakou částku a nabídne ji levněji, je to pro zákazníka jen dobře, pokud má o produkt zájem, koupí ho levněji, výhodněji. Pokud ho dostane „zdarma“ (už jsi, doufám, pochopil, že záruka zdarma opravdu není), je to možná lepší a možná taky dražší, komplikovanější.
Ty na jedné straně vyzdvihuješ „zdarma“ záruku, která ti nákup auta prodraží a na druhé straně haníš možnost volby neplatit za něco, co nechci, nevyžaduji, případně to koupit levněji.
Jak psal Dinar – prostě plivat na Škodu, to by ti šlo.
Hele, když tě ta Škoda tak kaká, tak proč vůbec lezeš na jejich stránky a listuješ v ceníku, proč jezdíš jejich auta? Kašli na to, a běž projet nějaké luxusní bazarové Mondeo, co jede jako po kolejích, udělá se ti líp…
[30]
2. 5. 2014 v 15:05woody-alien
[28] Nj, jenže aspoň máš tu možnost. U Fordu (a mnohých jiných) ne. Všechno nebo nic, přičemž to „všechno“ ani na rozsah záruky u třídního rivala zn.Škoda nestačí.
Takže podle mého to má Škodovka nastavené celkem slušně. Jiná věc je, že ani sebeslušnější nastavení záruky prostě pro mě není rozhodující faktor ke koupi.
[31]
2. 5. 2014 v 15:30rohYpnol
[29] když tě tak kaká, co jsem napsal, proč sem pořád píšeš? Nejdřív se podívej do zrcadla a pak něco piš…
Ano, záruka by měla být v prvé řadě službou zákazníkovi. Když někdo začíná ze záruky dělat obyčejnou housku v krámě, není to podle mě správný přístup.
Rozdíl je zásadní, a to že když dostaneš záruku v ceně jako benefit, tak tím nikoho k ničemu nepodněcuješ. Pokud nabízíš záruku se slevou, snažíš se ze zákazníka vyždímat další peníze s tím, že mu podsouváš záruku ke koupi.
[32]
2. 5. 2014 v 15:35rohYpnol
[30] možnost máš téměř vždy, jen to je třeba prostřednictvím třetí strany. Skoro se mi až nabízí otázka, jestli je prodloužená záruka (nejen) Škody opravdu produktem Škody, nebo jen zprostředkování služby pro třetí stranu. Třeba VW to tak jednu dobu myslím měl, že prodloužená záruka byla vlastně sjednaná „pojistka na vadu“ u třetí strany.
[33]
3. 5. 2014 v 10:33anti99
moj nazor je, ze automobilky museli znizit ceny kvoli slabym predajom za posledne roky, bez toho aby znizili naklady na vyrobu a ciastocne znizili manevrovatelnost planovaneho zisku z kusu /samozrejme znizovanie nakladov riesili prepustanim, vymazanim niektorych modelov, ..atd/. Podla mna je platenie za zaruku iba produktom , ci uz marketingovym alebo financnym, ako priviest ziskovost z kusu na hodnotu aka bola pred slabymi rokmi predajnosti. Je to trh, ktory vymysla ako dosiahnut zisk.
Mne by celkom vyhovovalo, keby som zaplatil za produkt iba vyrobnu hodnotu a k tomu si doplacal to ze produkt bude fungovat a ja sa nebudem trapit s tym ci sa pokazi- zarucny servis. V US existuje produkt „poistenie“, ktory garantuje vysku platby za servisne ukony pri opravach jazdenych aut v akomkolvek servise, ktory je dostupny- cize spolocnost doplati sumu pri servise ak prekracuje dohodnutu „poistenu“ hodnotu. Je to produkt a marketingovy tah podobny tu spominanemu v blogu. Samozrejme, ze vsetky tieto produkty su vyhodne vzdy pre predajcu, inak by bol samovrah, keby to ponukal.
ked uz pri tom servise, minule som bol v znackovom servise rovnakej znacky ako v US a chcel som rovnaky ukon ako v US na podobnom aute, a cena bola cca 4x vyssia ako v US /vymena oleja s materialom v US 56$ a v BA cca 150Euro/.
suhlasim aj s nazorom z diskusie, ze kupovanie zaruky je zaviazanim si kupujuceho k tomu, aby servisoval v znackovom servise, pretoze by tam asi nikto nesiel, ked maju take ceny za ukony ako maju.
[34]
3. 5. 2014 v 12:23CenturionCz
Je tedy v první řadě třeba rozlišovat mezi zárukou zákonnou (podle směrnice 1999/44/ES) a zárukou smluvní. Zatímco zákonnou si strany mezi sebou nemohou domluvit jinak nebo ji omezit (vztahuje se na použitelnost věci vzhledem k jejímu účelu), záruku smluvní mohou a také to tak často je. U auta je 7 let záruky v zákonném režimu v podstatě nepředstavitelných a to hlavně proto, že už tak po třech letech se smývá hranice mezi způsobením vady opotřebením a technickou závadou z výroby. Můžete si tedy všimnout, že u smluvní záruky, která začíná po uplynutí 2 let, se (u těch levnějších nebo v ceně obsažených smluvních záruk) objevují značné výjimky. Po této době byste totiž mohli docela klidně zkoušet vydávat běžně opotřebené tlumiče za vadné a nikdo by nemohl s jistotou zjistit, zda jste je opravdu opotřebili, nebo zda selhaly závadou z výroby, která se jen déle projevovala.
Tím se dostávám k jádru věci. Je znakem malého přehledu a informovanosti, si vybírat auto podle délky záruky. Záruka se v první řadě nevztahuje na běžné opotřebení a právě v tom leží velký kvalitativní rozdíl mezi jednotlivými produkty a také vaše potenciálně největší výdaje. Svíčky, tlumiče, rozvody, brzdy – to všechno měníte nezávisle na záruce z vlastního. Pokud vám to u horšího produktu (ne nezbytně Hyundai – jde o příklad) odejde dříve, tak se můžete se sedmiletou zárukou proti takovým hrozbám inženýrství jednadvacátého století, jako je například koroze karoserie, akorát tak jít vyfotografovat. To co vám bude u méně kvalitního auta skutečně odcházet, totiž samozřejmě smluvní záruka nepokryje. Ta měla jen českého bramboru, který se bojí, že bude muset dát za pět let do svého vozu jeden průměrný měsíční plat (u levnějších aut a v neautorizovaném servisu ani to ne), přivést do autosalonu a vést jeho ruku při podpisu.
[35]
3. 5. 2014 v 14:21gil54
[34] zatím nejlepší přístup k tématu a velmi dobře a fundovaně popsaný.
[36]
3. 5. 2014 v 15:24rohYpnol
[34] Z druhé strany v době, kdy moderní motory např. trpí na KO rozvodů, se právě i ta prodloužená záruka hodí. Nevím totiž, jak by se výrobce obhajoval, že se na smrt motoru vlivem přeskočení rozvodů nevztahuje záruka a že šlo o běžné opotřebení, nebo nesprávné používání. Zrovna koncern VW by tedy prodlouženou záruku, i těch 7 let, potřeboval jako sůl.
A jestli ti přijde u vozu do stáří 5 let a nájezdu 150 000 km závada za 1 měsíční plat akceptovatelná? Mě tedy ne.
K tvému příspěvku – že ve spotřebních dílech leží potenciálně největší výdaje? To bych tedy úplně netvrdil, hlavně když jde o km najeté od nova. Co chceš měnit prvních 100 000 km? V podstatě jen provozní náplně… Hlavní ale je, že u závady se skrývají neočekávané výdaje. Zatímco spotřební výdaje si můžeš dopředu odhadnout.
[37]
3. 5. 2014 v 15:56CenturionCz
[36]
Asi bude hodně záležet na tom, kolik kdo ročně najede. Je pravda, že někdo, kdo najede ročně 5-10 tisíc kilometrů, může odhalovat výrobní vady klidně až po pěti letech. Ti ale nebudou podle mého názoru většinou. Podle jednoho případu (tuším, že to byly rozvodové řetězy u 1.4TSI 160PS) však nelze posuzovat celý průmysl a politiku záruk – zvláště vezmu-li v potaz, že drtivá většina lidí na svém autě nemusí reklamovat za 2 roky nic. Nad tyto dva roky už je záruka u většiny výrobců hodně okrouhaná.
Pokud počítám s průměrným měsíčním platem 24 tisíc za 5 let (a opravdu to při neautorizovaném servisu a neoriginálních dílech bude podstatně méně), tak to je 10% ceny Fabie nebo 5% ceny trochu lépe vybavené Octavie. S tím se musí počítat. Dražší formou dopravy než autem už je snad jen vrtulník nebo soukromý tryskáč. Pokud na to nemáte, tak jezděte busem. Dát za auto 400 tisíc a pak se za pět let zdráhat do něj dát 25 je dost divné. Tady se ale bavíme (viz můj příspěvek výše) spíše o nákladech, které ona „prodloužená záruka“ (což není tak úplně pravda – zákonná záruka končí po dvou letech a pak nastupuje smluvní) stejně nepokrývá.
[38]
3. 5. 2014 v 16:26gil54
[36] Příklad KO rozvodů není v tomto případě, myslím, nejvhodněji použitý. Já to považuji za jasnou konstrukční vadu, na kterou by se neměla vztahovat jen záruka, ale měla být jednoznačně vyhlášena svolávací akce a to i po uplynutí záruční doby. A je úplně jedno, jestli subdodavatel použil špatný nástroj, materiál nebo já nevím co. Zákazníkovi se vždy zodpovídá finální výrobce. Výmluvy na nějaké nástroje jsou směšné a nedůstojné zvlášť u automobilky, která se chce řadit k největším světovým výrobcům.
Záruka má pokrývat ojedinělé závady zapříčiněné zejména vadami materiálu nebo chybnou montáží apod. Vždy ale jen v jednotlivých, ojedinělých případech.
[39]
3. 5. 2014 v 16:58rohYpnol
[37] nechávat si ca 10% na případnou závadu či poruchu je podle přístup hodný koupě ojetiny, nikoliv nového vozu. Provozní náklady a spotřební díly je jedna věc, poruchy a závady věc zcela jiná. Nový vůz kupuji proto, že nechci řešit závady a poruchy, vždyť jinak ani nemá smysl.
[40]
3. 5. 2014 v 17:05rohYpnol
[38] záruka má podle mě pokrývat veškeré výrobní a konstrukční vady a jako zákazníkovi je mi úplně jedno, jestli se vyskytuje ojediněle, nahodile, často nebo plošně.
Když podcení antikorozní ochranu a tradičně třeba 5. dveře začnou po 10 letech hnít, je mi jedno, že to je plošný jev. Stejně tak rozvody.
Chápu, že jsi tím asi chtěl říct spíš to, že rozvody by měli řešit záruka nezáruka, ale když někdo nemusí, tak to u nás dělat ani nebude. Existuje sice kulance a hovoří se o tom, že VW řeší (by měl) problém s rozvody myslím až do 6 let, ale je to takový Cimrman, všichni o něm ví, ale nikdo to neviděl 😉
[41]
3. 5. 2014 v 17:15CenturionCz
[39]
Co jsem chtěl původně říci je to, že záruku řešit nemá moc smysl, protože původní dvouletou máš vždy a dodatečná smluvní už je formulována velmi opatrně a málokdy pokrývá to, co se u těchto aut v horizontu 2-5(7) let nebo 100-200 tisíc najetých kilometrů rozbíjí. S náklady na opravy musíš počítat, protože z ojetého auta se postupně stává auto ojeté. Rozdíl je v tom, že zatímco u nového tě ty náklady čekají v určitém vzdáleném horizontu (2-5 let), u ojetého mnohdy hned nebo do roka.
[42]
3. 5. 2014 v 17:19gil54
[38] Asi jsi nečetl úplně pozorně…..cituji sebe: „……konstrukční vadu, na kterou by se neměla vztahovat jen záruka, ale……….“.
To znamená, že záruka se na takové vady musí samozřejmě vztahovat, ale navíc ještě svolávací akce.
Jestli si tedy dobře rozumíme.
Jinak řešení několika technických problémů s motory koncernu nepovažuji za dostatečné. Myslím tím závady typu např. již zmíněných rozvodů nebo pohonu olejového čerpadla 2.0 TDI.
[43]
3. 5. 2014 v 17:36rohYpnol
[41] náklady na opravy (nikoliv spotřební díly) nového vozu právě do stáří cca 5 let/150 000 km mi přijdou poněkud mimo. I svým způsobem spotřební díly typu tlumiče či spojka či brzdy by tuhle porci měly bez potíží vydržet (záleží samozřejmě na stylu jízdy, režimu provozu, typu vozu…).
[44]
3. 5. 2014 v 17:40rohYpnol
[42] svolávací akce = přiznání chyby + náklady. Koncern třeba ty rozvody při nátlaku klienta i vyměnil, ale bez zápisu do servisních knih, vše pěkně potichu…
Jinak ano, přístup koncernu mi taky nepřijde dostatečný, rozvody měly plošně vyměnit a pozměnit. Pokud takové interní pokyny v servisech mají, že tohle mají potichu udělat při první garanční návštěvě, pak se to ke mě nedoneslo.
[45]
3. 5. 2014 v 17:53CenturionCz
[41]Chtěl jsem samozřejmě říci, že z „nového“ auta se postupně stává auto ojeté. Už jsem dnes nějaký ojetý.
[46]
3. 5. 2014 v 18:33rohYpnol
[45] jistě, pochopil jsem 😉
[47]
4. 5. 2014 v 09:56michal
[40] ,,záruka má podle mě pokrývat veškeré výrobní a konstrukční vady a jako zákazníkovi je mi úplně jedno, jestli se vyskytuje ojediněle, nahodile, často nebo plošně“
Ehm, to nemyslíš úplně vážně, viď? Jako zákazníkovi, například restaurace, mi vůbec není jedno, jestli uvaří blbě jen ojediněle, nahodile, často nebo plošně. Proto si vybírám jak restauraci, tak i jídlo v restauraci. Nevidím nejmenší důvod k tomu, abych se při koupi auta choval jinak.
[48]
4. 5. 2014 v 19:49rohYpnol
[47] To myslím přesně tak, jak jsem napsal. Ono ti totiž poněkud nedochází, že u vozu při koupi často nevíš, že výrobce něco udělal špatně, např. ty rozvody. Chyby se objeví až časem na základě zkušeností. Takže pokud nechceš kupovat výprodejové generace před výměnou, tak můžeš akorát tak věštit z křišťálové koule nebo odhadovat.
Podle tvého slangu – i po dobrém obědě v dobré restauraci se stále můžeš po…
[49]
4. 5. 2014 v 21:16michal
[48] Asi bych naši diskuzi uzavřel s tím, že se nedohodneme. Pokud má auto problém, tak se o něm ví dávno před tím, než dojde na výprodejovou generaci. V podstatě se o chronických problémech ví během prvních dvou let výroby. Viz třeba 1,2 TSI s motory EA 111. Naběhly 18.11.2009 a konstrukční změny byly od 18.6.2011. (Na ty, které byly už vyrobené, byla svolávací akce 24W6. Dostaly podložku pod turbo + fleš SW, čímž se změnil průběh momentové křivky a dalo by se říct, že k horšímu.) Takže z mého pohledu nahlíženo, si auto s motorem EA 111 prostě nekoupím. Ani s rozšířenou zárukou. Nevidím důvod platit někomu za něco, co by mělo být samozřejmostí, tedy za to, že mi motor vydrží alespoň 300.000 km..
Komentáře nejsou povoleny.