-
Kvíz Fabia za 16 000,-
Mnoho mých kolegů tu Fabii rozebralo natolik solidním způsobem, že jsem původně považoval za vcelku zbytečné přidávat další článek na téma Fabia III. Nicméně dnešní svezení mě inspirovalo natolik, že si svůj článek zkrátka neodpustím. Zjistil jsem totiž, že stále je mnoho věcí, které nezazněly.
Design
Hurvínek je sice věčný, u Škody jej ale spálili na uhel. Nyní je zde sebevědomý model, který se nemá za co stydět. Proporce vozu v tabulkových číslech dramatické změny nepřinesly, ve vzhledu se ale podepsaly výrazně. Výsledek stojí za to, a i když jsem přesvědčený, že hrany budou stárnout rychleji, tak musím uznale vyseknout poklonu do Mladé Boleslavi. Z některých kolotočářských barevných kombinací může vzniknout silná žaludeční nevolnost, ale jak praví klasik – modrá je dobrá – a u Fabie modrá Denim i modrá Race dotváří důstojný dojem. A to máte v záloze ještě velmi krásnou Pacific, která zvlášť na slunci je podle mě jednou z nejkrásnějších odstínů vůbec.Interiér
Největší obavy jsem měl z interiéru. Škoda totiž nedobrovolně získala pozici Volkswagenu pro chudé (v ČR je tomu paradoxně naopak). Roli katování nákladů však Škoda na Fabii podle mého zvládla zřejmě nejlépe ze svých modelů. Tvrdé plasty sice jsou tvrdé, nicméně co se vzhledu týče, nevypadá nijak lacině. Předně ale interiér působí pevně a fortelně. Kdekoliv plasty promačkáte, čímkoliv pohnete, tak zkrátka má své pevné místo. Ano, interiér pro mě byl největším překvapením, veskrze pozitivním.
Polovinu dojmu sice zařídila verze Style s chrompaketem, dekorační potištěnou ozdobnou lištou, mirrorlinkem a koženým paketem. Nicméně ona fortelnost zůstane i u levnějších verzí stejně jako výtečná pozice za volantem, dobré rozmístění pedálů, příjemná pozice řadicí páky a především téměř bezchybná přední sedadla.
Přitom právě sedadla byla u mnoha Škodovek kamenem úrazu. Ty v nové Fabii však nabízí i bez stavitelné bederní opěry příjemný tvar, konečně jsou přiměřeně široká (a to i v lopatkové části) a mají naprosto ideální kompromis mezi bočním vedením a pohodlím při nastupování. To se týká jak opěradla, tak sedáku. Stejně jako jejich plně dostatečná délka (měřím cca 185 cm). Kvalita čalounění mě také uspokojila, látka je příjemná a vypadá, že by nějaký ten pátek mohla i vydržet.
Co mě ve Fabii mile překvapilo, byla (látkou) čalouněná! loketní opěrka (jen pod loktem, nikoliv celá výplň) ve dveřích. Ostuda jako v Octavii III se tedy nekoná. Vedle toho je výborná pozice příplatkového barevného displaye infotainmentu Bolero s funkcí mirrorlink. Konečně není zobrazovací medium někde u kolen řidiče… Je to tedy k nevíře, ale některé věci umí Fabia líp než samotná Octavia… A nechybí ani výškové nastavování ukotvení předních bezpečnostních pásů, což už dávno není samozřejmostí ani u vozů o třídu výš.Naopak zklamáním pro mě bylo el. stahování oken. Jednodotykové je pouze stahování (nikoliv vytažení) u řidiče. Tohle je prostě na žlutou kartu, úplně zbytečně… Co však je snad ještě horší, je velmi nepřesvědčivý chod tohoto stahování. Celé to jede tak strašně pooooomaaaaluuuuu a neochotně. Fuj!
Prostornost
Mírně rozčarován jsem byl z prostornosti. Příčná prostornost je pocitově úplně jiný level, než Fabia II. Je ale pravdou, že řidič a spolujezdec jsou si docela blízcí a trochu podezírám Škodu, že pocitově ty centimetry nahnala především usazením sedadel blíže k sobě. Koneckonců na pravou nohu řidiče zrovna mnoho místa není, a to je středový tunel hodně subtilní.
Místo vzadu pro mě bylo mírným zklamáním. Zřejmě to bude především nižší pozicí sedáku než u Fabie I a především Fabie II, ale sám za sebe se usadím opravdu jen s koleny zabořenými v opěradle řidiče. Kdo je ale vytrénovaný z Octavie I, zklamaný nebude. Pokud ale někdo tvrdí, že Fabia III je v podélném směru prostornější, nevěřte. Možná tomu tak bude čistě numericky, reálně se ale má postava poskládá do Fabie II výrazně lépe.
Přístup do interiéru je také takový ne zcela přesvědčivý. Z jedné strany musím pochválit tři polohy aretace dveří. Blbost, ale potěší, že tady se nešetřilo. Z druhé strany přetrvává neduh první generace Fabie, a to docela malý úhel otevření zadních bočních dveří. Asi to bude lepší než u Fabie I, ale pro manipulaci s dětskou sedačkou mi to stále nepřijde jako dostatečné. Zavazadelník nemá zrovna nejlepší přístup a litry jsou nahnané vyloženě nízkým dnem s velkým schodem u vstupního otvoru.Jízda 1.0 55 kW
Na tento motor jsem byl velmi zvědavý, proto moje volba padla právě na něj. Co s vozem velikosti Fabie takový prďola dokáže?
Už první metry daly jasně najevo, že moc toho věru nebude a 12 km v rovinatém terénu to jen potvrdilo. Až příliš často jsem si uvědomoval, že pedál plynu zcela přirozeně prošlapávám až na podlahu, a to má mezipolohu a pro plný plyn se musí „prošlápnout“…
Kdokoliv, kdo bude od Fabie 1.0 55 kW chtít cokoliv víc než jen to, aby zkrátka jela vpřed nebo vzad, bude zřejmě zklamán. Přesto to není kritika motoru samotného.
Litr je výtečně odhlučněný, i ve vyšších otáčkách posádku vůbec neobtěžuje hlukem nebo nepříjemným zvukem a kultura běhu – na tříválec dobrý. Pokud ale někdo napíše, že 3 válce nepoznáte, tak mu nevěřte ani za mák. Vibrace jsou sice velmi jemné a neobtěžují, ale cítit to je. Tím spíš, že vůz má stop&start…
Mimochodem – stop&start je vcelku promyšlený a je vidět, že konstruktéři se snažili. Popíši dvě situace.
Stojíte na křižovatce s vypnutým motorem. Zjistíte, že se mlží okna. Klimu tedy přepnete na ofuk skel a zvýšíte energetické požadavky na klimu. Auto samo uvede zmáčknutím příslušného tlačítka klimy motor do chodu. Druhá situace – zastavíte a máte vytočené kola. Motor zhasne. Jakmile chcete srovnat volant, tak pouhým otočením volantu uvedete motor do chodu, aby utáhl posilovač řízení. I přes veškerou péči však tohle vše v mých očích představuje jen marnou snahu a výsledek působí přinejmenším rozpačitě. Bohužel prý nejde stop&start natrvalo deaktivovat (já ale pevně věřím, že to je jen oficiální proklamace prodejce a v servisním menu půjde celý tenhle cirkus natrvalo zprovodit ze světa).Jízda 1.2 TSI 66 kW
Úplně jinou ligu představuje 1.2 TSI 66 kW. Je to motor, který vám hned a zdarma „z první“ předvede vše, co umí. Pokud vás to rozmlsá a budete čekat, že ve vyšších otáčkách to bude jen a jen lepší, budete zklamáni. Tento TSI zabere kolem 2000 ot. a následuje silný střed. Vytáčet jej ale nemá valný význam. Zkrátka klasický základní 1.2 TSI. Silnější vyšší pásmo nabídne až vrcholná 1.2 TSI 81 kW.1.0 55 kW vs. 1.2 TSI 66 kW
Rozdíl je 16 000,- ceníku. Právě těchto 16 000,- ale zcela zásadně rozhoduje o tom, jestli Fabia jen pojede vpřed a splní jen roli přemisťovadla z místa A do B, nebo jestli vůz bude použitelný i jinde než v obytné zóně.
Na rovinu říkám, že o litru bych byl ochotný uvažovat JEN v případě, že půjde o druhý, třetí vůz do rodiny a že Fabia zůstane většinu života ve městě. Pak může dávat jakýs takýs smysl, i když přijdete o zcela zásadní pozitivum Fabie – jízdní vlastnosti.
Jízdně je zkrátka Fabia velmi dobrá. Ne, nebudu tu popisovat limity přilnavosti, ani jak se s vozem hledá apex na městském okruhu. Fabia velmi dobře tlumí nerovnosti (na 15p kolech), přitom ale zůstává v podvozku pevná a sebejistá. Právě tohle mi přijde jako zásadní rozdíl mezi Rapidem SB a Fabií. Rapid SB mi přišel ještě o něco pohodlnější, nicméně celý podvozek byl takový … rozbředlý. Fabia nemá ani náznak takového chování.
Pravé klady podvozku však podle mě doceníte sotva v nejsilnější 1.2 TSI 81 kW. Jaký ale dává smysl výtečně odladěný podvozek s 1.0 55 kW, to mi vážně uniká…
Každému, kdo uvažuje o slabším motoru, bych důrazně doporučil ihned po sobě projet obě motorizace, aby věděl, o co s volbou slabšího motoru přichází. A spotřeba? Já jel s neprohřátými motory a trasa byla krátká seznamovací. Přesto – s 1.2 TSI jsem dojel s 6,2 l/200km, slabší měl o půl litru víc. Přitom by se měl zahřát dřív. Reálně jsem tedy přesvědčený, že pokud nebudete trávit život v kolonách na městském okruhu valčíkovým krok sun krok, tak 1.2 TSI bude úspornější.Pocit z řízení
Brzdy mají velmi příjemný nástup, jsou výborně dávkovatelné. Faux pas z Octavie III se opět nekoná. Podvozek je velmi dobře odhlučněn, koneckonců jako celá karoserie. Řízení je citlivé a poměrně přesné. Zde bych se ale zdržel.
Slovo citlivost totiž má poněkud jiný význam než dříve. Ano, volant není kolem středové polohy mrtvý, ale citlivost řízení je jedna věc a zpětná vazba od kol druhá. A co se děje pod předními koly Fabie III, můžete věštit z křišťálové koule. Přesednutí do vozu s klasickým neodfláknutým elektrohydraulickým posilovačem vám zkrátka nutně vykouzlí úsměv na tváři a právě tehdy si uvědomíte, o co všechno při řízení moderních vozů přicházíte…
Spojka mi přišla překvapivě zbytečně tuhá ve smyslu, že na ty Nm, které musí přenášet, by mohla být mnohem měkčí.
Řazení mi paradoxně přišlo lepší u 1.0, přitom převodovka je nepochybně jiná stejně jako schéma řazení, kdy 1.0 boří koncernová pravidla a zpátečka se řadí vpravo vzadu. Chod u 1.0 mi však přišel naprosto sametový. U 1.2 TSI jsem měl pocit, že v řazení cítím „chod mechanických dílů“ a takový ten pocit, jak vám převodové stupně samy padají do ruky, se nedostavoval.
Příliš mě však nenadchly zpětné zrcátka. Vnitřní je poměrně malé a ty vnější mi přišly především málo asférické a velikostí také dvakrát nenadchnou.Fabia nebo Rapid
Každému taktéž vřele doporučuji bezprostředně přesednout z Fabie III do Rapidu. Okamžitě totiž máte jasno, kam jaký model cílí. Rapid je opravdu výrazně prostornější. Prostornější napříč interiérem – řidič a spolujezdec sedí citelně dál od sebe. Prostornější podélně. Se svými 185 cm jsem měl ve Fabii III problém se za sebe posadit, u Rapidu mi zbylo nějakých odhadem 5 cm před koleny. Přitom pokud zvolíte Rapid SB, bude mít i se 185 cm výšky tak 2 cm nad hlavou. U Rapidu liftback přirozeně splývavá linie střechy potřebné cm na hlavu sebrala.
S volbou materiálů si však Fabia a Rapid podle mě nemají příliš co vyčítat. Fabia přirozeně působí mladistvěji, pokud si objednáte příplatkový dotykový LCD display, bude interiér působit výrazně moderněji než v Rapidu. Samotné materiály bych ale klidně hodil do jednoho pytle.
Kde jsem ale měl rozdílný pocit, byla ona fortelnost. Dveře Rapidu se mi zdály až příliš papírové, plasty Rapidu jak prázdná skořápka, vše bylo takové, … na oko. Když se dotknete Rapidu, máte pocit, jako kdyby každý díl byl vyvíjen s cedulkou „nesahat“, zatímco Fabie se nemusíte bát dotknout. Možná je to jen můj pocit. Snad je to jen můj pocit.Resumé
Není třeba přemýšlet nad tím, jestli se Fabia III povedla či ne. Pokud si v hlavě srovnáte, co od Fabie III chcete a správně ji nakonfigurujete, největší zklamání pravděpodobně zažijete při pohledu na výslednou cenu. Vše ostatní pak bude jen a jen lepší.
Jestli Rapid a Fabia dokáží vedle sebe žít v jednom showroomu? Ano, zcela jednoznačně říkám, že modely mají naprosto jinou filozofii a jinou cílovou klientelu, i když v mnohém vlastně nabízí totéž. Situaci ještě zpestří Fabia III Combi.
Pořídil bych si Fabii III? Ne. Při přímém srovnání pro MOJE vnímání vozu vychází lépe Rapid SB. Je výrazně prostornější a praktičtější, v reálném základu máte rovnou 1.2 TSI (ano starší generaci, ale projev motoru je stejný) a vzhledově není tak vyhraněný.
Doporučil bych Fabii III ke koupi? S litrovým motorem výhradně do města. Všem, co nekupují druhý či třetí vůz do rodiny, bych doporučil zcela jednoznačně těch 16 000,- vysázet na stůl. Bohužel to ale není první ani poslední příplatek, který si k ceně „již od“ budete muset připočíst. Jako zcela zásadní negativum vidím nutnost připlácet vůči základu 15 000,- za 55 kW litrový motor, což ve svém důsledku neznamená nic jiného, než že původně zajímavá cena Fabie se s pořízením smysluplné motorizace dostává o neúprosných 31 000,- výš. A to dost mění pohled na výhodnost celého modelu… Fabia s litrem však zcela zabíjí poctivou práci odvedenou na podvozku Fabie.
S 1.2 TSI pak Fabia působí velmi dobrým dojmem. Jestli ale dává za svoji cenu smysl, to si každý musí zvážit sám. Získáváte však 5 let záruky a servisní intervaly jsou 30 000 km nebo 2 roky s přibližnou cenou za standardní garanční prohlídku cca 2500 Kč.
Hvězda nižší střední Znojemský autosalon
21 Responses to Kvíz Fabia za 16 000,-
[1]
5. 12. 2014 v 22:19Ronault.
Docela pěkně sepsané, objektivně a výjimečně jsi i docela takový, klidnější, mírnější než býváš v diskuzích 😀 Ale jo, dobrý, jen jsi mi ukrojil další prostor… 🙂
[2]
5. 12. 2014 v 22:52Verny_2013
Přiznám se ze všech 4 blogů o fabce 3 jsem se dozvěděl mnohem víc praktických informací než z redakčních testů. Skvěle napsané, objektivní s nadhledem, tedy palec nahoru.Už jsem taky absolovoval zkušební jízdu s 1,2 TSi 66KW ta mě utvrdila že pro mě by byl jediný použitelný motor 1,2 s 81 Kw. Ten litr je opravdu určen jen důchodcům nebo pro jízdu výhradně ve městě. Designově je to podle mě nejlepší Škoda pod rukopisem p. Kabaně. Docela se ale těším na kombík, na fotkách vypadá skvěle. V interiéru mi vůbec nevadí tvrdé plasty, ošahávat budu spíš spolujezdkyni než je, ale celkový dojem z kvalitního interiéru ( Style ) spíš kazí „plastové“ výplně dveří které i na pohled vypadají dost lacině.
[3]
6. 12. 2014 v 11:15webpaja
(3) Tak tohle jsem upřímně něčekal…to je jinej level! 🙂 Skvělý 😉
[4]
6. 12. 2014 v 16:27Bertold
Nedávno som mal aj ja tú česť zoznámiť sa a pár kilometrov sa previesť na novej Fabii. Jednalo sa o strednú výbavu Ambition s motorom 1,2 TSI 81 kw. Pozastavil by som sa najmä pri tej pozdĺžnej priestrannosti Fabie, ktorú zmieňuješ. Novú Fábiu kombi mám v hľadáčiku ako kandidáta na rodinné vozidlo. (Dvaja dospelí a dve zatiaľ ešte nenarodené deti.) Pozdĺžna priestrannosť bolo jediné kritérium, ktoré mohlo Fabiu poslať z kola von. A Fabia uspela. Meriam 198 cm, nastavil som si sedačku vodiča podľa svojich potrieb a ako bonus som si ju spustil športovo úplne dolu. Za seba som sa posadiť nedokázal. Kolená sa nevošli do vybratia na zadnej strane vodičovej sedačky a zapreli sa do miesta nad ním. Tak som sa znovu posadil na miesto vodiča, rezignoval som na sedenie tesne nad podlahou a zdvihol sedačku o čosi vyššie. V takejto konfigurácii som sa dozadu v pohode vošiel, kolená smerovali do vybratia predného sedadla a pred kolenami mi zostali ešte 2 cm voľného miesta.
Ináč interiérovo ma Fábia veľmi milo prekvapila. Aj v strednej výbave vyzerá interiér celkom k svetu. Plasty nevyzerajú tvrdé. Vytvárajú veľmi príjemnú atmosféru na palube. Nehovoriac o koženom volante z Octávie. Paráda. Rovnako potešil aj farebný, dotykový a dostatočne kvalitný displej rádia Swing. Zamrzeli len mäkšie sedadlá. Najmä mäkšie výplne bočného vedenia na sedákoch. Škodovku som si vždy vážil, že bočné vedenie sedadiel nebolo len na oko, ale poskytovalo tvrdú oporu. Tuto to je z môjho pohľadu trochu ústup zo slávy. Ale nie je to nič dramatické. Zadok na látkových poťahoch nemá tendenciu sa šmýkať, takže vlastne o nič nejde. Oveľa náročnejšie to zvyknú mať bočné výplne sedadiel s udržaním chrbta v zákrute. V prípade Fábie je tvrdosť bokov operadla dostatočná. Nie perfektná, ale dostatočná. Uvidím, ako to bude v prípade športových sedadiel.
Obavy som mal zo zmäkčeného podvozka. Fotky zo Sveta motorov ma trochu „vystrašili“. Hneď som v mysli zaškrtával položku športový podvozok. No jazda ukázala, že nie je to také zlé, ako sa zdá z bočných náklonov na fotografiách. Pocit istoty pri jazde v zákrutách zostal.
81 kw-ový motor ma nesklamal, ale ani nejako veľmi pozitívne neprekvapil. Z nízkych otáčok sa zbiera rovnako pozvoľne ako v oveľa väčšej VW Jette. Fabia je s týmto motorom určite dostatočne dynamická a jazda s ňou je z hľadiska vodičských zážitkov určite zaujímavá, ale že by sa motor s ľahkým autom len tak pohrával sa mi nezdalo. (Nad 3500 otáčok som to netočil.) Veľmi mi to pripomínalo jazdu so 77kw Jettou, ktorá je o dosť ťažšia a rozdiel v zrýchlení je na papieri výrazný.
Každopádne nová Fábia ma veľmi potešila. Stále je to auto, ktoré vo verzii kombi dokáže uspokojiť aj štvorčlennú rodinu a s 81 kw motorom sa nemusím báť, že zaspím za volantom.
[5]
6. 12. 2014 v 18:45benny29
Pokud Ti nevyhovují sedadla ve výbavě Ambition, zkus Style – tam jsou tvrdší.
[6]
6. 12. 2014 v 20:17rohYpnol
[1], [2], [3] Díky za pozitivní ohlasy.
[7]
6. 12. 2014 v 20:21rohYpnol
[4] Prostornost Fabie III je podle mě horší právě v tom ohledu, že jednoduše sedíš níž než v FII. Tím se ztrácí kus prostornosti. Kdybych si sedadlo řidiče nastavil jak na kozu, tak by možná vzadu místo zbylo.
Celé je to ale složitější, protože výška postavy je jen orientační parametr. Každý má jinou délku nohou. Já třeba mám delší končetiny. Každý si zkrátka musí vyzkoušet, jak mu daný model sedne. Co tvrdím je, že pro moji postavu je ve Fabii II podélně citelně více místa na kolena vzadu.
[8]
6. 12. 2014 v 20:28rohYpnol
[5] Podle mě není naprosto žádný rozdíl mezi sedadly v Ambition a Style vyjma jiné látky. Příplatková jsou pouze sportovní sedadla v rámci paketu Dynamic. A ty se poznají hned, protože mají integrovanou hlavovou opěrku.
[9]
6. 12. 2014 v 21:41Bertold
Fabia II vďaka vyššej stavbe a vyššej výške sedenia poskytuje okrem miesta na hlavu aj viac miesta v pozdĺžnom smere. Fabia III to kompenzuje hlbokým vybratím zadnej časti predných operadiel. Ak zmestíš kolená do vybratia, podľa mňa je to s priestorom na kolená vzadu veľmi podobné, ak nezmestíš, tak Fabia II má navrch.
[10]
6. 12. 2014 v 22:13benny29
Seděl a jel jsem v obou výbavách. Ve Style se zdály daleko tvrdší než v Ambition, což mi potvrdil i prodejce.
[11]
6. 12. 2014 v 22:21rohYpnol
[10] zdání a reailita jsou dva pohledy. Dost možná je to jen rozdíl v čalounění. Pochybuji, že by vyvíjeli dvoje základní sedadla.
[12]
7. 12. 2014 v 15:25Dinar
Já se snad tou fabií půjdu svézt, musí to být výborné auto, když i místní vlajkonoš škodabijec klubu utrousil semtam pozitivní slovo. 🙂
Kvalitní test. 😉 (palec)
[13]
7. 12. 2014 v 15:50rohYpnol
[12] Já nechválím ani nekritizuji. Jen hodnotím 😉
[14]
7. 12. 2014 v 18:57Emel
Co se sedaček týče, tak dobrá bývala spíš ta příplatková… různé dynamic pakety a podobně.
Jediné co mi úplně nesedí jsou ta faux pas u Octavie… loketní opěrka je podle mě čalouněná úplně stejně a na brzdy jsem taky žádnou kritiku neslyšel, ale beru to jako daň za jinak střízlivě napsaný testík.
PS: Pacifik… není to ta základní, jediná bezpříplatková? Ta mě tedy moc neoslnila.
[15]
7. 12. 2014 v 20:25rohYpnol
[14] V příplatkových Dynamic jsem neseděl.
Loketní opěrka VE DVEŘÍCH, tu jsem měl na mysli – a ta u Octavie čalouněná bohužel není.
Brzdy u Octavie III 1.6 TDI byly podle mě špatně odladěny, kousavé, ostrý nástup.
Pacific – ano, tady jsem se „sekl“, u Fabie je Pacific UNI. Měl jsem zato, že odstín je stejný jako u Octavie II, kde pokud jsem si název nepopletl, byla tmavě modrá metalíza Pacific jednoduše nádherná.
[16]
7. 12. 2014 v 20:37Emel
rohYpnol: loketní opěrka ve dveřích je u OIII čalouněná… tedy ta část na které ruka leží, a to i v Active
http://motofilm.pl/wp-content/gallery/skoda-octavia-iii-active/skoda-octavia-iii-active_15.jpg
1.6TDI jsem nejezdil, ale obecně ty brzdy mají ostřejší nástup, to je pravda… na druhou stranu, brzdná dráha ze 100 patří k těm lepším a prvotní nástup je věcí zvyku… říká se, že hodně lidí není schopno s autem efektivně brzdit, protože prostě nedokážou šlápnout na pedál.
Myslím, že Pacific je tahle modrá odjakživa… ale výplatu bych na to nevsadil.
[17]
7. 12. 2014 v 21:21rohYpnol
[16] Ne, není čalouněná. Je pouze měkčená a vlastně ani moc nechci vědět, z čeho je ta syntetická věc vyrobena… Ve Fabii je ve verzi Style poctivý textil.
Ano, modrá, kterou jsem měl na mysli, byla Lava Blue.
[18]
7. 12. 2014 v 21:46Emel
Je čalouněná nějakou koženkou nebo umělou kůží.
Lava blue, taková petrolejová, vypadá hezky na sluníčku, jinak moc ne… jak píšeš. Pro Fabii podle mě v nabídce není, pro Octavii III je ve zvláštním lakování (za 20k a kupodivu už jsem ji potkal).
[19]
7. 12. 2014 v 22:48rohYpnol
[18] to, co je na loketce ve dveřích Octavie podle mě není čalounění. Ano, je to měkčené, ale na dotek je to asi stejně příjemné jako kelímek na kávu z kávomatu.
[20]
7. 12. 2014 v 22:54Emel
Nic extra to není… spíš na pohled, na dotek mě to nijak nedráždí, ale Pulsar v lepších výbavách vypadá líp. Definici čalounění tu řešit nechci 😉
[21]
19. 12. 2014 v 23:54Bruffen
Zajímavý postřeh s tím řazenín v 1.0 MPi a 1.2 TSI – měl jsem ten samý pocit. U toho litru to řazení šlo naprosto hladce, u TSI to bylo horší.
Komentáře nejsou povoleny.