-
SUPER-Božský
Zatímco srdce jedné New Yorské novinářky tvrdě narazilo při střetnutí s Panem Božským, čeští Pepíci (expert Pepa bude vyjímka…) v hospodě mají jasný předmět svých snů – Octavii. Ano, Octavii, nikoliv Superb – vrchol současné mladoboleslavské produkce. Zaslouží si Superb zůstat ve stínu Octavie?
V první (koncernové) generaci mohl Superb v mnohých očích vzbuzovat coby prodloužená varianta Passatu B5 posměšné úšklebky a upřímně – Škoda si o to částečně sama řekla svým marketingovým zacílením na „prémii“. Druhá generace mi připadala jako racionální řešení, které dokázalo opravdu smysluplně naplnit frázi simply clever. Mnohem smysluplněji, než provařená škrabka. Tedy Škrabka s lupou, abych Škodě nekřivdil. O to větší obavy jsem měl před odletem do Vídně o Superb. Facelift nebo příchod nové generace totiž často musí přinášet i oběti, ze kterých já jako zákazník nejsem zrovna nadšen.
Intermezzo I
Než se pustím do vozu samotného, mnohé z Vás bude jistě zajímat otázka průběhu novinářského dne. Stručně – po odbavení od Havla a příletu do Vídně následoval krátký briefing s občerstvením, který měl za cíl patřičně naladit novináře. Přitom se rozdělily vozy a posádky. Mě osobně vždy zajímala odpověď na otázku, co si představit pod novinářským slovním spojením „k první jízdě jsme si vybrali“. Ano, toto označení je opravdu ve většině případů pravdivé a je možnost volby z vozů, které jsou k dispozici. Při porcování medvěda samozřejmě platí, že kdo dřív přijde, ten… No však víte.
Tento úvodní krok znamená jediné – do rukou se dostávají klíčky. Pak nastává klasický parkovištní rébus, který zná každý český škodovkář co zapomněl, kde zaparkoval – najít tu „vlastní“. Upřímně řečeno – hledat vlastní Superb není úplně marný pocit. Zjevně lepší než hledat svého Fluence… Už samotné klíčky mě totiž udělaly radost – stále jde o klasický koncernový klíček a nový tvar s novým plastem zůstal pro Octavii III. Za mě díky bohu.
Než se pustím do jednotlivých kapitol – mnoho z Vás určitě bude mít pocit, že jsem mohl vše napsat jinak a já rovnou odpovídám – mohl. Nečekejte ode mě soudy, jestli Superb je lepší než typická konkurence jako je např. Citroen C5 nebo i40. Ne, na tohle jsem do Vídně neletěl hledat odpověď. Mě zajímalo především, jak model zapadá do současné nabídky salonů Škoda a jestli vedle (téměř) dokonalé Octavie III zbylo na Superb místo. Rovnou říkám, že… jdeme na design.
Design
Předchozí Superb částečně rozděloval a mnozí mu nedokázali odpustit tvarování zadních světel a začala tak hra vadí-nevadí. Osobně jsem se zařadil do tábora nevadí. Facelift znamená jinak tvarovanou příď s novým tvarováním světlometů a především u sedanu (liftback jistě promine a označení twinback ponechám Škodě…) přepracovanou záď. Které díly byly konkrétně pozměněny a informaci, jestli nové díly budou pasovat na verzi před FL, ode mě nezjistíte. Vězte ale, že tak jednoduché omlazení identity jako v dobách Octavie I to nebude. Přinejmenším u sedanu.
Kam tento FL Superb posouvá? V mých očích zmizel dojem „baroka“, určité pompéznosti a okázalosti. Nový model má větší jiskru, nepůsobí tak těžkopádně. Mnozí zajásají nad novým tvarováním zádě sedanu. Dojem přehnaného rozměru zadních lamp při živém setkání zmizel, příď v mých očích přišla o pesimistický nádech. To je ta pozitivní stránka FL.
Z druhé strany model přišel o určitou osobitost, jednoznačnou nálepku „já-Superb“. Přední část sice opravdu není zaměnitelná s Rapidem či Octavií, zadní lampy už ale nepůsobí tak přesvědčivě. Zatímco Octavia III zezadu odkazuje na starší generaci A6, Superb po FL až příliš nezdravě připomíná současnou generaci A4. Netvrdím v žádném případě, že záď Superbu je ošklivá či nepovedená, ale je tak mnohem tuctovější než dříve…
U Superbu Combi, který odbourává mírně jezevčíkovitý dojem Superbu sedan (a je podle mě zřejmě nejhezčím kombi v rámci své konkurence) na mě poněkud rozpačitě působilo nové tvarování 5. dveří s trojúhelníkovými prolisy. Osobně mi původní provedení sedělo do vkusu víc.
Intermezzo II
Seznámení je rozděleno do dvou testovacích jízd. Jedna směrem k cílové restauraci a druhá pro návrat do Vídně. Výběr ze 3 tras dával možnost volby. Nejdelší a řidičsky nejzajímavější – není pochyb…
Po počátečních rozpacích z nudné dálnice jsme se dočkali opravdu zajímavých úseků. Zde je na místě poděkovat Škodě-Auto. Dokázali totiž úsek vybrat výborně. Testovací jízda za naprosto běžného provozu dokázala nabídnout v rámci povolených limitů možnost ukázat, co v Superbu je. Tedy, ono to s těmi limity Superbu bylo mírně jinak, ale o tom později…
První výběr vozu padl na Superb Shark Blue 125 kW 2.0 TDI s 6-stupňovým manuálem a předním pohonem ve verzi sedan. Na obědovou pauzu se klíčky vrací a následuje nový rozstřel. Verdikt zněl Superb Combi Rosso Brunello 1.8 TSI s předním pohonem, 6-stupňovou manuální převodovkou a panoramatickou střechou.
Interiér
Na inovace v interiéru stručně – pocitově se toho mnoho nezměnilo, z podstatných věcí snad volant. Konečně zmizel psí úsměv. Věnec mi přijde možná až zbytečně silný, tvar věnce nepovažuji za vzor dokonalosti, ale bylo to relativně příjemné soužití.
Pozice za volantem podle mě lepší než v Octavii III. Přijde mi, že vzdálenost roviny pedálové skupiny a umístění řadicí páky je větší a proto jsem jako vyšší postava (cca 184 cm) neměl problém s pocitem, že by řadicí páka byla příliš vepředu. Pozice za volantem tedy výborná, až na dva háčky.
Prvním z nich je místo na pravou nohu řidiče. Místo mi přišlo podobné, jako v Golfu. Jenže tady se hraje jiná liga, ne? Čekal jsem víc a toho jsem se nedočkal. Vlastně ani z Octavie III si nevybavuji tento pocit, ale bez přímého srovnání nebudu vynášet ortel smrti. Ono vlastně ani není třeba, faux pas se nekoná. Jen je prostor pro zlepšení.
Co ovšem Superbu neodpustím je tvarování sedadel. Samozřejmě byla elektrická, v kůži/alcantaře, s pamětí a bederní opěrou nastavitelnou ve 4 směrech s nastavitelným sklonem sedáku… Právě pro tohle vše jsem si dal za úkol „musíš najít pohodlnou pozici“. Výsledek – negativní. Přední sedadla mají pro mě zkrátka nepříjemné tvarování. Krátký sedák vepředu (i vzadu) by ani nevadil stejně jako poměrně slabé (ale stále dostatečné) boční vedení sedáku i opěradla, ale ten tvar opěradla… Nevím, stačí si sednout do kteréhokoliv Volva dnešní produkce a tam je to doslova balzám na páteř. V Mazdě 6 má člověk pocit, že ho sedadlo krásně pohltí a obejme. V Superbu? Hrudní a bederní obratle začínají hrát nepříjemnou bitvu, kdo s koho… Pozice hlavové opěrky přitom bez připomínek.
Zadní sedadla nabídla pro mě lepší sezení a až na krátký sedák nemám co vytýkat. Jen počítejte s tím, že panoramatické okno i u kombi vzadu při výšce 184 cm znamená kontakt hlavy se stropním čalouněním.
Výhled z vozu je opravdu příjemný. Dozadu mi přišla přehlednost vozu lepší než v Octavii III. Pochvalu jednoznačně zaslouží rozměrná zrcátka.
Columbus, jak se ukázalo, je vlastně docela trefné pojmenování pro navigaci. Všichni víme, kam Kolumbus mířil a kam doplul, že. Indiálni mu to zřejmě ještě dlouhou dobu nezapomenou… Pochvalu zaslouží MAXIDot, který zobrazuje povely navigace. Umístění navigace mimo zorné pole řidiče je tímto relativně slušně vykompenzováno.
Intermezzo III
Jízda byla bezpochyby nejzajímavější částí seznamování se se Superbem. Jak jsem uvedl, jízdy jsou v běžném provozu. Není to žádná konzolová hra. Životy sice byly v autě 3, jenže jsem se o ně (s radostí) dělil s dalšími 2 bloggery. Navíc jsem měl za cíl, že já i můj řidičský průkaz se vracíme tím stejným Airbusem…
Při jízdách jsem došel k možná až příliš zřejmé otázce – jak s testovací jízdou naložit. V rukách přehazuješ klíček. Jsi jen TY, tvůj Superb, tvůj řidičský průkaz. Tvoje odpovědnost. Tvoje snaha poznat limity. Tvoje řidičské schopnosti… Na jedné misce vah jízda v rámci pravidel silničního provozu (v Rakousku platí 50/100/130), na straně druhé to, kvůli čemu se do Vídně letělo.
Novinář musí (nebo by přinejmenším měl) mít v hlavě velmi dobře srovnány hodnoty. Schopnost bezpečně vodit vůz na hranici jeho možností bezpochyby umí jen zlomek řidičů. Dovednost poznat limity vozu v rámci pravidel silničního provozu je ovšem podstatně sofistikovanější disciplína.
Další úvahy dopadly na výsledky hodnocení automobilového novináře. Často se nad testy nebo hodnocením vozu zvednou mračna prachu po kopytech, na kterých je autor testu roznesen a jeho novinářské umění upáleno na hranici za značného jásotu davu nespokojených diskutérů. Změnil se i můj pohled?
Je to tak, změnil. Otevřela se mi další komnata, komnata novinářského hodnocení. Bylo velmi zajímavé sledovat profesionály při jejich práci a jejich způsob jízdy, jejich mantinely, jejich metr. Ano, stále zmiňuji „jejich“ a v tom spatřuji celého zakopaného psa, tedy podle mě. Poznávají automobil v jízdních režimech, kam běžný zákazník se Škofinem na další pětiletku přirozeně nezavítá. Zkrátka novinář zjišťuje, jaký vůz opravdu je v celé jeho šíři. V zápalu svého novinářského boje však občas může zapůsobit dojmem poněkud přemotivovaného hráče a skóre pro něj nedopadne tak dobře, jak by si někdy zasloužil…
Jízda s 2.0 TDI 125 kW
Nejsem příznivcem dieselů, ale časy se mění. 2.0 TDI v tomto výkonnějším provedení mi nevadil. Nevadil do té míry, že ho považuji za vhodnější volbu než druhý testovaný motor. Proč, k tomu se dostanu později.
Motor se vcelku bez obtíží sbírá i z otáček těsně nad volnoběhem, rozumný provozní režim ale znamená v 50 km/h řadit 3. převodový stupeň. Ne že by se motor na 4ku trápil – to rozhodně ne. Ale mírné dunění a zvuk motoru mi nepřišel zrovna atraktivní. Vibrace do podlahy při nižších otáčkách pak jasně odkazují na diesel pod kapotou. Z druhé strany kolem 2,5 tis. ot. „chytnou saze“ a kolem 3 tis. ot. motor doslova letí jako vítr a je radost motor vytáčet. Ve srovnání se staršími diesely poměrně nevídané. Navíc umí přidat poměrně příjemnou zvukovou atmosféru. Kdo by to byl před pár lety řekl…
Vůz byl na pneumatikách 225/45 R17 a alespoň na Rakouských silnicích podle mě naprosto ideální volba. Vypadal opravdu dobře z estetického hlediska, komfort jízdy výborný a ovladatelnost také.
Superb toho vůbec zvládne jízdně mnohem víc, než si kterýkoliv běžný uživatel dokáže představit. Jakkoliv se nejedná o sportovní náčiní, nechá si toho líbit opravdu hodně a je velmi dobře citlivý a velmi krásně řiditelný a ovladatelný. Brzdy mají výbornou citlivost. Žádné přeposilované jedovky jako v Octavii III, účinnost se neztrácí ani při vyšších rychlostech. Za mě plná spokojenost.
V rukách zkušeného jezdce je pak docela neuvěřitelné, jak agilně dokáže působit i v ostrých vracečkách. Dojem nějakého dlouhého neohrabaného vozu vůbec nepřichází do úvahy.
Samotnou kapitolou je stop-start systém. Už v Octavii III na mě zapůsobil nepříjemně a tady jsem si názor jen utvrdil. Rychlost jeho reakce je přesně na hranici toho, abyste jej chtěli z auta okamžitě „vykuchat“ (jinými slovy stíhá s odřenýma ušima), matoucí chování pro řidiče je ale zřejmě obecnou vlastností těchto systémů a pokud začnete uvažovat v opačné harmonii než řídící jednotka, motor klidně „chcípne“… Neochota vypínat motor už při dojezdu „na neutrál“ a červený vykřičník v otázce spolehlivosti pro mě znamenají jasný odstřel tohoto systému. Tuto kritiku ale nemá smysl směřovat do Mladé Boleslavi…
Odlišnosti 1.8 TSI
Toto provedení má citelně lehčí, citlivější řízení. Lepší reakce na plyn. Mnohem širší pole využitelných otáček. Opravdová zábava začínala někde na 4000 otáček a definitivní stopku dává až omezovač. Vůz má limity mnohem dál, do zatáček jde mnohem ochotněji. Zkrátka a jednoduše řidičsky mnohem zábavnější vůz. Kultura chodu motoru a akustická pohoda hraje zcela jinou ligu, jakkoliv TDI nijak neobtěžuje.
Přesto bych dal přednost právě 2.0 TDI a důvod je jednoduchý. V kombinaci městského a dálničního provozu ukázal spotřebu 5,9 l, přitom stále nabízí opravdu dostatek zábavnosti pro běžného řidiče. Své limity dává najevo dříve a znatelněji, takže paradoxně pro méně zkušeného jezdce vlastně příjemnější jízdní projev. Navíc máte pocit, že výkon je vozu ušit na míru a je to přesně to, co očekáváte. U 1.8 TSI jsem občas měl pocit, že Superb by zvládal i větší porci plnokrevníků…
Superb v ohrožení?
Po celou dobu nepadlo nic o odladění pedálových skupin, kvalitě řazení, přesnosti řízení, kvalitě zpracování… Proč? Protože vše fungovalo jako dokonale harmonický celek, naprosto přirozeně tak, jak byste očekávali. Superb se mi zapsal jako opravdu citlivě sladěný model, do kterého prostě sednete a užíváte si každý kilometr. Celé to působí jako opravdu výborně sestavený a sladěný hodinový strojek. Nemáte pocit, že něco překáží, něco chybí, že něco mělo dopadnout lépe. Bezpochyby to není nejlepší vůz střední třídy ve všech svých aspektech, ale o tom nehovořím.
Superb mi dává mnohem větší smysl než lépe vybavené Octavie III. I v nižších výbavách a slabších motorizacích podle mě zůstane pro zákazníka stále dost popsaných vlastností a jediným podstatným náskokem Octavie III oproti Superbu se tak zřejmě podle mě stane „palubní systém“ (audio, navigace…). Pochyby o tom, že Octavia III se až nebezpečně přiblížila, jsou tak v mých očích pryč. Model Superb nepřipouští v odladění kompromisy, víceprvková zadní náprava není jen pro vyvolené, kvalita materiálů je rovnou o dvě třídy výš díky škrtům v Octavii III…
Suma sečteno podtrženo – Superb je … výborný. Výborný až na sedadla. Výborný až na Columbus, protože kdejaká přenosná navigace by na rozdíl od ní opravdu dokázala dorazit až do Indie… Není to pan Super Božský, chybičky se najdou a přímé srovnání s konkurencí by bezpochyby poodhalilo další stíny pochybností. Přesto pokud si nějaká Škoda zaslouží glorifikaci v hlasu lidu, měl by to podle mě být Superb, nikoliv Octavia. Zároveň možná právě tohle je i odpověď, proč Octavia III není dotažená blíže k dokonalosti, „dokonalá“ harmonie zůstala pro Superb.
Superb zůstal i ve svém FL provedení modelem, který bude stále přinášet radost v prvé řadě majiteli. Je to model, který dává svým pojetím smysl a vlastně vůbec – v dnešní modelové nabídce Mladé Boleslavi je v mých očích tím NEJ. Ne proto, že je to nejvýše postavený model, ale protože beze zbytku splnil, co jsem od vozu očekával.
Moje počáteční pochyby o tom, zda vůbec má smysl účastnit se testů pouhého faceliftu v Čechách tak rozšířeného modelu a urazit kvůli tomu přes 1000 km, byla definitivně zodpovězena. Superb dokázal nezkazit SUPER-Božský den, a to je pro něj obrovská poklona. Zasloužená.
Poděkování
Děkuji serveru Auto.cz za jedinečnou příležitost a za výborný výběr bloggerů.
Děkuji Ronaultovi a ja první 123 za opravdu příjemné jízdní zážitky.
Děkuji Škodě-Auto jakožto organizátorovi celé akce a oceňuji zájem a ochotu zaměstnanců Škody-Auto naslouchat v rámci velmi příjemného popovídání nejen u obědové pauzy.
Hlas lidu „za 400“ Octavia III Combi v základu
29 Responses to SUPER-Božský
[1]
18. 5. 2013 v 11:45lled
Palec nahoru a na predni stranku auto.cz!
[2]
18. 5. 2013 v 13:15twistedTSD
Opravdu zajímavé počtení. 🙂
[3]
18. 5. 2013 v 17:20Ja Prvni 123
🙂
Líbí…
😉
[4]
19. 5. 2013 v 07:47gil54
Dobře ty !
[5]
19. 5. 2013 v 08:19šmoula nešika
To co platí pro kolegu, platí pro tebe minimálně trojnásob. Nemá cenu plýtvat řádky pochvalami, prostě by tě mohli na auto.cz zaměstnat jako víkendového brigádníka a byl bys lepší než Vaverka (pardon, líp psal). 😀 A s tou navigací jsi mě vážně dostal. 😀 😀 😀
[6]
19. 5. 2013 v 08:42šmoula nešika
A samozřejmě obrovská pochvala pro web, že se hnuly ledy a jel někdo jiný, než namyšlený a zakomplexovaný GTI. Jen tak dál!
[7]
19. 5. 2013 v 19:34šmoula nešika
… díky za fotky.
[8]
19. 5. 2013 v 22:41Ronault.
Taak, pěkně jsi to napsal a nasadil na můj závěrečný článek vysokou laťku. Bohužel až do dneška jsem byl v podstatě od úterka v práci neb už začala doba dovolených…
Ale z druhé stránky mohu srovnávat své pocity s tvými a už vidím několik rozdílných názorů, to však až v mém „testu“.
Moc pěkně se to čte, ale mám jednu výtku: Ten vtip Columbem jsi mi ukradl, říkal jsem ho v autě já! 🙂
[9]
19. 5. 2013 v 23:07rohYpnol
[8] Opravdu ukradl? Tak to omluva, naopak jsem právě navigaci příliš rozebírat nechtěl a dát prostor Tobě, když ses s ní tak srdceryvně seznamoval 😉
Ano, s rozdílností počítám a jsem zvědavý, jestli jsme vůbec jeli ve stejném voze 😀
P.S. Pokud chceš, abych nějakou pasáž s navigací vynechal a cítíš k ní autorské právo, tak mi vypiš co vymazat.
[10]
19. 5. 2013 v 23:09rohYpnol
[1] [2] [4] [5] Díky za kladné ohlasy.
[11]
19. 5. 2013 v 23:15rohYpnol
[3] díky, doufám, že jsem ponechal dost prostoru pro odbornější výklad… 😉
[12]
19. 5. 2013 v 23:24Ronault.
[9] Mazat nic nemusíš, ale za trest zveřejním tvou fotku 😀
Rozdílný pohled bude, ne moc, ale v podstatě s konečným závěrem a volbou. No tak snad to dobouchám, tenhle týden byl fakt únavný…
[13]
20. 5. 2013 v 08:08woody-alien
Výborný, opravdu výborný text. Velká pochvala. Rozdílnost dojmů, tak jak ji už dopředu avizuje Ronault, je pochopitelná. Přesto mě trochu zaráží dosti odlišné hodnocení „tédéíčka“. U tebe se „bez obtíží sbírá už z otáček těsně nad volnoběhem“, zatímco Jemu prvnímu 1,2,3 nepředvádí „nic, ale opravdu nic do 2.500“. Nemohu soudit, modernizovaným Supem jsem nejel a ani to nějak nemám v plánu. Mohlo by se stát, že bych trochu mírnil tvoje vyjádření, že „dojem nějakého dlouhého neohrabaného vozu vůbec nepřichází do úvahy“, obzvláště když se jednalo o verzi s nafťákem. Počkám si tedy, jak to posoudí třetí do party. Každopádně klobouk dolů, za takto sepsanou reportáž nebo jízdní dojmy by se nemusel stydět ani (opravdový) profík.
[14]
20. 5. 2013 v 10:32Emel
Dobré, vyčerpávající 🙂 . Jak je to tedy s tím dieselem, můžeš srovnat Superb s konkurencí, zejména co se chování do 2000o. týče?
Sedačky mě docela překvapují, není to tak dávno co jsem si liboval, jak libové sedačky jde koupit i do Fabie. Budu muset při další návštěvě servisu vyzkoušet… ale se svou „standardní“ postavou se usadím dobře všude, spíš řeším výšku posazu apod.
Ohledně srovnání s Octavií III… Superb je těžší auto, takže předpokládám, že taková 1.4TSI je pro Superb spíše základ, zatímco v Octavii už se jedná o (přiměřeně) dynamickou volbu. V tom je do jisté míry háček větších aut. Ale jinak souhlas, obecně, Octavia dává smysl zhruba do půl milionu korun, případně o něco víc v nějaké 4×4 konfiguraci.
K designu… mě se Superb vždycky docela líbil, dokonce i v liftbacku, třeba na těch vícepaprskových kolech měl určitou noblesu. Jediný problém byl s proporcemi, pár centimetrů na šířku by určitě prospělo, nicméně… z většiny úhlů ten problém zanikl.
Ještě k první generaci Superbu… já to jako takový průšvih nevnímám, pravda, tehdy jsem se o Škodu příliš nezajímal, ale konzervativní sedan podle mě plnil své zadání celkem dobře a hlavním problémem pro český trh byla absence kombíku.
[15]
20. 5. 2013 v 11:26rohYpnol
[14] Nehledej v tom žádnou vědu. Kolega má přímé srovnání se slabší verzí 2.0 TDI. Příliš jsem to nechtěl rozebírat, aby měli dostatek prostoru i kolegové.
V podstatě jde o to, že motor měl cca 3 pásma – řekněme do 1800 ot. se motor sbírá a do podlahy jdou přeci jen citelné vibrace (nijak dramaticky neobtěžují). Motor se nedusí, netrápí, ale evidentně to není ono. Pak řekněme těch 1800 ot. až 2500 ot. je pásmo kolegou označené „ale opravdu nic“ a kolem 2500 ot. znatelně ožije. Já nemůžu porovnávat s 2.0 TDI 103 kW, kolega ano. Shrnul bych to asi tak, že silnější 2.0 TDI 125 kW rozhodně nenaloží od 2000 ot. výkon jak na talíři a kdo má přímé srovnání s konkurencí, může být v pásmu do 2,5 tis. ot. i zklamán. Ale to jsem jemně naznačoval…
To, že zřejmě jako jediný upřednostním 2.0 TDI před TSI jsem si téměř jistý. Je to MŮJ názor. Superb prostě není auto pro zábavu a 2.0 TDI nabídne adekvátní dynamiku s přijatelnou spotřebou a pokud někomu přijde pásmo do 2,5 tis. ot. slabé, možná udělá lépe se slabší verzí 103 kW.
Sedadla jsou opravdu subjektivní záležitost, to si každý musí zkusit…
První novodobý Superb podle mě nebyl tragický, špatné bylo prezentování vozu coby „prémie“ nebo jakési „poloprémie“.
[16]
20. 5. 2013 v 11:31rohYpnol
[13] „dojem nějakého dlouhého neohrabaného vozu vůbec nepřichází do úvahy“ mi přijde vcelku výstižné. Superb je limuzína, není stavěná na dovádění na silničkách nižších tříd. Přesto ve zkušených rukách bez odmlouvání zvládá i velmi aktivní jízdu na ostrých vracečkách. Najdeš i přímo videa z jízdy jednoho zkušeného jezdce, ale nebudu dělat reklamu konkurenčnímu webu 😉 (jistě chápeš)
Jde o ten kontrast k čemu je Superb určen a co vše si nechá líbit. Proto takový popis. Jinak dojem je samozřejmě ryze subjektivní…
[17]
20. 5. 2013 v 11:45rohYpnol
[12] Jestli zveřejníš moji fotku, zveřejním video tvoji jízdy! 😀
[18]
20. 5. 2013 v 12:33Emel
To prezentování jako prémie jsem nějak nezaznamenal, upřímně ani nevím, jak by to Škoda mohla se svou značkou udělat, prostě to byl takový unter-Passat… s kvalitní technikou a konzervativním designem.
[19]
20. 5. 2013 v 14:08rohYpnol
[18] Podle mě tedy spíše ober-Passat. Vládní limuzína, deštník v zadních dveřích, orientace především na zadní cestující…
Mimochodem – deštník v zadních dveřích zůstal dodnes (tedy i po FL).
[20]
20. 5. 2013 v 14:59webpaja
Ráno mi to příspěvek nevzalo, takže ještě jednou…výtečný počtení od obou! Smekám klobouk! 🙂
[21]
20. 5. 2013 v 15:22Emel
rohYpnol: hm, v tomhle úplně nesouhlasím. Deštník nebo škrabka, to jsou takové mini-vychytávky, aby bylo čím podložit tvrzení o Simply clever. Nic proti, šikovná věcička, ale třídu auta to neurčuje… a samotné rčení „Simply clever“ je spíše lowend přístup než prémie, v duchu hodně muziky za málo peněz.
Superb je oproti Passatu o kousek delší, zároveň o kousek užší (i první generace) a záměrem VW je jistě posadit ho celosvětově pod Passat (byť v ČR to mohou lidé vnímat jinak a roli limuzíny hraje spíše domácí Superb, Passat samozřejmě vládní limuzína nebude). Co se techniky týče, má Passat mírně navrch… viz třeba výkon vrcholného šestiválce. Že se Superb možná povedl o něco víc než VW doufal je známá diskuse…
[22]
20. 5. 2013 v 20:41šmoula nešika
Ronault, rohYpnol: 😀 Už se těším. Jen z toho neudělejte toto: http://www.youtube.com/watch?v=q9mHvNn9xs4 😀 😀
P. S. Ronaulte, když už sis i ty odstranil STOPku, tak si může redakce opravdu pogratulovat.
[23]
20. 5. 2013 v 21:00Ronault.
[22] Šmoulo, tohle to nebude, jen mě za jízdy natáčel rohypnol a bylo to bez hanby tak, že prvně jsem jel technický úsek já, dal jsem si ho i nazpátek a rohYpnol docela koukal, že jsem jel řekněme ostřeji… no a pak to vzal do ruky Ja Prvni 123 a ten má najeto asi 10x tolik co já a praxi v rallycrosu, takže jsme museli smeknout klobouk, jak Superba krásně vodil zatáčku za zatáčkou, v podstatě vyšších rychlostech dokázal chytit hranice, zatímco já jel o něco pomaleji a hranice jsem hledal prudším zacházením….
Ale taky daleko lépe se mi pak řídila 1,8 TSI, která je méně nedotáčivá a blíže chováním mému autu (kombík s lehkým motorem vpředu), zatímco Ja prvni 123 má právě těžký diesel, takže i to o něčem svědčí… to je ten rozdíl mezi náma „laikama“ a redaktorem, který často mění auta a ví, co od toho čekat…
ale to jsem zase napsal něco, co bude v testu, ten by měl být v průběhu tohoto týdne, ten minulý jsem byl dnes 2x 32h v kuse v práci, takže jsem pracoval a pak jen spal…
Jdu raději pokračovat v recenzi.
[24]
20. 5. 2013 v 21:01Ronault.
[17] Neboj, budeš vhodně maskován 😀
[25]
20. 5. 2013 v 21:28šmoula nešika
OK, věřím, že ty je ještě oba trumfneš; v recenzích na MACZ jsi fakt špice.
[26]
21. 5. 2013 v 17:06rohYpnol
[25] nemyslím, že by to měl být souboj. Jen 3 zcela objektivní pohledy 😀
[27]
21. 5. 2013 v 17:08rohYpnol
[24] ne že mi dáš černou kostičku nebo Obamu… Já chci obličej veverky…;)
[28]
21. 5. 2013 v 18:16šmoula nešika
A co obličej Vaverky??? 😀 😀 😀
[29]
23. 5. 2013 v 19:51rohYpnol
[28] raději Jamese Maye…
Komentáře nejsou povoleny.