-
Znojemský autosalon
Nejmenovaný prodejce (díky) mi zaslal pozvánku na znojemský autosalon. Přišlo mi to jako v jiříkově vidění. Znojemský? Ano, opravdu. Město, které není krajské. Město, které má sotva nějakých 35 000 obyvatel. Ne že by tedy pořadatelem bylo město, ale to je vcelku jasná věc. To vše v době, kdy Brněnský autosalon pro velký úspěch posledního ročníku raději své brány ani neotevřel… Zavzpomínal jsem na hvězdné fiasko posledního Brněnského autosalonu, kdy se účastnila téměř jen Škoda a Hyundai a automaticky mi v hlavě začal růst otazník, jak asi tak může vypadat takový autosalon ve městě formátu Znojmo. A protože nejlepší způsob, jak to zjistit, je návštěva, bylo o nedělní program postaráno.
V prvé řadě trocha PR povídání, tedy které značky šlo vidět (co si vybavuji):
– Škoda
– Seat
– Kia
– Ford
– Opel
– Peugeot
– Fiat
– Alfa-Romeo
– Tesla
– Honda
– Subaru
– Toyota
– Mitsubishi
– NissanTohle zní takřka neslýchaně na akci regionálního charakteru, ale nalijme si čistého jihomoravského vína. Nejednalo se v žádném případě (ani náznakem) o plnou modelovou nabídku, kterou v zásadě předvedla pouze Škoda. Z druhé strany, potkat na takto zaměřené akci třeba Alfu-Romeo 4C ?
Vezměme to postupně, co mě zaujalo. Začnu netradičně Škodou, ať ti, co mají potřebu mě opět kritizovat za to, jak si na Škodě léčím své komplexy, nemusí číst celý článek.
ŠKODA
——-
Škoda Octavia RS:
Klenotem byla Octavia RS na krásných 18″ Gemini. Opravdu jí to sluší, a to ani nenasadili Xtreme 19″. Interiér už ovšem byl slabší. Sedadla RS mají ale nesporné klady. Jakkoliv nudně vypadají, mají výbornou boční oporu a integrované hlavové opěrky jsou přesně tam, kde byste je chtěli mít. Sedadla přitom rozhodně nejsou úzká jako byly např. v Octavii II. Bohužel, boční opora sedáku nebo v ramenech je slabá až žádná. Tohle mi ale nevadí, Octavia RS podle mého směřuje trochu jinam než Golf GTI nebo Leon Cupra či Focus RS… Faktem ale je, že sedadla např. v Kia Cee’d GT vás obepnou mnohem, mnohem lépe a těsněji, v tom dobrém i zlém.Co mě však zklamalo, byla látka čalounění sedáků a opěradel a imitace karbonového dekoru na lištách. Taková uhlíková zoufalost… Z druhé strany jsem si uvědomil, proč možná Škoda má stále tak nesmyslně umístěné zapalovače cigaret, resp. 12V zástrčky. To místo je zcela ideální … pro kuřáky. Pravici máte na loketní opěrce a můžete si dát čmouda. Pro popelnici na mobil jsem příliš nadšení nenašel, mnohem lepší mi přišla horní schránka v Octavii 2. Co se mi nelíbilo hodně, jsou tlačítka ovládání před řadicí pákou – konkrétně mi vadí, že některá tlačítka jsou „slepá“ podle toho, za co jste si připlatili a za co ne. Po hmatu zkrátka nepoznáte rozdíl, navíc jsou mezi sebou poházená funkční a slepá. A nechápu, proč se zamykání zevnitř přesunulo z dveří řidiče doprostřed před řadicí páku. Proč jsem si tohle nepřečetl v žádném testu?
Škoda Rapid Spaceback:
StylePlus zvenčí určitě nelze upřít určitou dávku atraktivity, nicméně ne všechny věci se ukazují jako Simply Clever. Konstruktéři nejspíše poněkud podcenili zadní plynové vzpěry na 5. dveřích. Ono sklo něco váží a když sklo zvětšíte, dveře ztěžknou. Vzpěry ale pravděpodobně nechali shodné, takže ve výsledku se 5. dveře dovírají s takovou razancí, že máte pocit, že zadní sklo se musí nutně vysypat…
Stejně tak příplatková sedadla z paketu Dynamic, na pohled možná hezká, mi přišla velmi nepohodlná, úzká, se slabou bederní oporou. Standardní mi přijdou pohodlnější, resp. pohodlná naprosto v normě. V zásadě tedy podle mě příplatky dělají z Rapidu nepochybně hezčí vůz, nicméně bez příplatků je to jednoduše jen a jen lepší. Samotné barevné sladění červené s černou střechou (což lze vyřešit folií) a Ray 17″ ale vozu opravdu sluší.
O interiéru běžného Rapidu jsem již napsal mnohé, tedy jen zkráceně – pokud jste ochotni se smířit s posláním Rapidu coby laciného vozu, pak nové dekory ozdobných lišt dodávají interiéru zcela jiný nádech a interiéru to sluší. Standardní sedadla jsou pohodlná a nastavování sklonu opěradla pákou zcela dostačuje.
Yeti:
Naživo se koná to, co ukazují fotografie. Kombinace hranatých linek s původní zaobleností zkrátka nefunguje. Pokud budu na Yetiho pohlížet obecně, není ale vzhled žádná tragédie. Pokud se však podívám z pohledu Yetiho před FL, který měl styl a charisma, je to krok hodně špatným směrem.SEAT
—–
Jednoznačně zlatý hřeb salonu. Naprosto skvělý pocit. Alteu XL příliš nemá smysl popisovat, vůz s excelentními sedadly a vynikající prostorností, kde ale kvalita použitých materiálů (plasty přístrojové desky) po vzhledové stránce mají k ideálu daleko. Ale právě v tomto kontrastu nelze než Leona vychválit do nebes.Leon:
Netradičně začnu uvnitř, rovnou pozicí za volantem. Jedním slovem řidičský ráj. Skvělá pozice za volantem, skvělá sedadla, a to jak základní, tak ty v Cupře. Výborná palubní deska, krásně obepíná řidiče. Velmi příjemný volant, navíc s excelentním rozsahem seřízení. Materiály výborné, rezervy by se sice našly, např. výplně dveří… Ale ergonomie na jedničku, display na středovém panelu je ve výborné pozici a ne nesmyslně dole jako u Octavie. Samotnou kapitolou je pak interiér Cupry, v porovnání s Octavií RS jednoznačně hodnotnější čalounění a jednoznačně lepší sedadla, vepředu i vzadu.
Navíc z Leonu je zkrátka cítit, jak moc se Seat snaží. I kufr je hezky čalouněn a dno kufru tvoří poctivý výlisek a nejen „papundeklem“ podlepená hadra. To vše při naprosto výborné prostornosti interiéru ve všech směrech. Nadbytečné cm na délku, které má Octavia, mi v Leonu nikde nechybí. Dokonce i na výšku přes více skloněné čelní sklo je vše úplně v pořádku. Interiér na jedničku s hvězdičkou, a kdyby byly hodnotnější výplně dveří, bylo by to na ocenění nejvyšší. Především pozice za volantem, tvarování palubní desky a sedadla ale dělají z Leona premianta. Avšak nejen to…
Navíc tu máme vzhled a nejen ledajaký. Nádherné čisté a jednoduché linie, které jsou podpořeny výtečnou světelnou technikou. Jinak řečeno, příplatkové LED vypadají úchvatně a vozu zkrátka dodávají něco, co u konkurence stěží pohledáte. Nejde ale jen o LED techniku samotnou. Ona ta LED technika dokonale podtrhuje a pracuje s vybroušenými základními liniemi Leonu. To není jen nadstandardní světelná technika, to je nádherná práce se světlem na nádherném voze. U Leonu tedy dostáváte k „pouhé“ kráse určitou nadstavbu, práci s designem na vyšší úrovni. Zkrátka ano, tohle je už takřka prémiový přístup. Přitom Leon je u nás levnější než Octavia…
FIAT
—-
Freemont působí velmi příjemně, osobně jsem však čekal přeci jen více prostoru v kabině. Fiat 500 L Living? Pro mě překvapení a černý kůň. Pouhých 4,35 m a naprosto bezkonkurenční prostornost spolu s 560 l zavazadelníku zní pro Čecha odkojeného Octavií lákavě samo o sobě.Jenže k tomu se přidává ten vzhled. Ano vzhled. Vůz naživo působí naprosto v pohodě a zcela pohřbívá tvarovou disharmonii, kterou člověk zažil ve fotogalerii pod testem na ACZ. Proporce jsou naprosto v pohodě, záď nepůsobí jako batoh a pokud jste zastánci designu vzdáleného koncernové šedi, pak doporučuji prohlédnout na vlastní oči. Je to opravdová italská kráska, která navíc nezklame ani když jí pořádně naložíte. Prostornost prostě excelentní.
PEUGEOT
———
V naprostém protikladu pětistovky byl Peugeot. A nerad to říkám, ale Peugeot jako celek. U Peugeotu jsem zažil velmi, velmi nepříjemný šok co do prostorností vozů. P 208 si pamatuji jako vůz pro slečny a dámy a se svými cca 184 cm se nemám šanci za sebe usadit. Že ale zcela obdobně dopadnu i u nového P 308? Ale vezměme to postupně.Nový P 308:
Zklamání. Naprosté zklamání. Nejen z prostornosti. Sedadla jsou na pohled krásná, ale velmi nepohodlná (toto může být velmi individuální). Pro mě naprosto nepohodlná, kdy mě po pár minutách začínal bolet „celý člověk“ a představa, že v tomhle mám vydržet Brno – Praha? Ani za trest. K tomu pozice za volantem a proslulá inovace – no jak to napsat. Myšlenka rozhodně není špatná, budíky blíže zornému poli mají něco do sebe. Potíž je ale v tom, že pozici budíků museli nějak zvolit a pozice rozhodně nikdy nebude vyhovovat všem. Když už však chtěli pozměnit zvyklosti pozice za volantem, proč má volant tak malý rozsah výškového a délkového seřízení? Možná i jen větší rozsah by velmi pomohl a pozice za volantem by se dala nalézt… Mně volant zakrýval spodní část budíků, nicméně to byla poslední věc, která mě vadila. Motokárový volant samotný je velmi příjemný, nicméně myslím, že až zbytečně malý.Ovládání dotykovým displayem nedokážu posoudit. Display je pro mě ale na dlouhý loket. Dozadu za sebe jsem se pohodlně nedokázal usadit, a to je pro konkurenta Golfu velká ostuda. Stejně tak spínač otevírání kufru – reagoval se zpožděním asi půl vteřiny. Nechápu.
Přitom abych vozu nekřivdil – možná, kdybych si zvolil vyšší posed za volantem, mám pocit, že bych se celkově cítil trochu pohodlněji. Jenže proč si mám volit zbytečně vyšší pozici za volantem než bych chtěl? Zato materiály a celkové zpracování, pocit bytelnosti… To všechno je naprosto v pořádku. Ale pozice za volantem, nepohodlná přední sedadla a především prostornost pro mě znanemala jediné – P 308 u mě propadl na plné čáře. Především je to ale jediné auto za poslední hooodně dlouhou dobu, kdy jsem se nemohl zbavit dojmu, že já se musím opravdu hodně přizpůsobovat vozu.P 2008:
Mnohem lepší dojem, než P308. V prostornosti si vozy nemají příliš co vyčítat, dokonce jsem se lépe poskládal do P2008. Sedadla mnohem pohodlnější. Zadní sedadla se krásně sklopí do roviny. Materiály naprosto v pohodě, opět solidní pocit provedení a materiálů. P2008 bych si pořídil mnohem raději, než 308.P 3008:
Zadní dělené víko kufru? Já se jen ptám proč? Zbytečně složité a jaký to vlastně má celé účel? Sice se dá hezky posedět na sklopené části, ale kolikrát tohle využiju? A kolikrát budu nadávat na to, že nedosáhnu pořádně na konec kufru nebo že musím přetahovat zavazadla přes nesklopenou část? Stejně tak prostornost vzadu. Opravdu těžce jsem se za sebe usadil…P 5008:
Rodinné MPV, kde se pohodlně neusadím ani do druhé řady sedadel (poměrně nízký sedák a prostornost opět bída). Tohle opravdu myslí u Peugeotu vážně?P 508:
Nejmenší Peugeot, do kterého jsem se za sebe usadil pohodlně, aniž bych měl kontakt se sedadlem řidiče nastaveným na moji postavu. Dál už Peugeotu raději nebudu nakládat. Ale tohle jsem opravdu nečekal, zvláště když jsem poměrně nedávno jel v P301 a prostornost a dokonce i pozice za volantem i přes pouze výškové nastavování byla úplně v pohodě. Zkrátka – pokud jste vyšší postavy, běžte si (obecně) Peugeot nejdříve vyzkoušet, než o něm vůbec začnete uvažovat. Ušetříte si možná zbytečné rozhodování.OPEL
—–
Cascada – jednoduše krásná, interiér zkrátka Opel (což je z mé strany pochvala). Nová Insignia s FL jednoznačně vylepšila dojem z interiéru a myslím, že po stránce zpracování si již není na co stěžovat.Mokka:
Nádherný interiér, výborné sedadla, výborné materiály. Dostatečná prostornost. V porovnání s Yeti jednoznačně hodnotnější interiér a příjemnější pozice za volantem. Netváří se, že má ambice SUV a to se cení. Výborná světelná technika. Naživo přitom rozhodně nepůsobí jako vyloženě ženský model a chtít malé SUV nebo crossover, byla by to zřejmě moje volba, tedy přinejmenším co se vzhledu, zpracování, interiéru a materiálů týká. Ono Opel má dnes interiéry obecně vzato z mého subjektivního srovnání hodnotnější než VW. Materiálově přinejmenším srovnatelné, barevnými kombinacemi a tvarově jednoznačně svěžejší a zajímavější. Navíc má Opel vynikající sedadla, ať jsem seděl v Cascadě, Mokka, Insignii, Merivě, Corse či Adamovi. Opel pro mě zkrátka dělá interiéry č. 1.KIA
—-
Venga:
Vengu miluji pro její prostornost. Zvenku malá, uvnitř úžasně prostorná. Tímhle si mě vždycky získá, a i když je to obyčejné auto, vždy si do ní s radostí sednu, i když ji dobře znám. Pohodlná sedadla a výborná vnitřní šířka jen podtrhují příjemný pocit uvnitř.Soul:
Ze Soulu se v poměrně chudé výbavě z krále módního salónu stává naprosté utrpení, kdy styl srazil design na kolena. Soul nedokáže unést levnější doplňky, a pokud má základní světla, bílou barvu a základní plecháče, tak je to jedno velké utrpení. Soul nefunguje jako krásná diva, která je prostě hezká i v těch nejotrhanějších hadrech. Ba právě naopak.
Překvapivá je Kia v detailech. Z jedné strany je vidět, jak obrovský kus cesty Kia ušla a palubní deska, řazení a další věci působí rozhodně velmi blízko standardům VW, ne-li nezřídka i lépe. Z druhé strany ale přetrvávají detaily, které zkrátka vidět nechci a které ukazují na to, že Kia prostě dělá jen spotřební vozy – viz rámy dveří. Na rovinu říkám, že já na tohle trpím. Ale zkrátka nechci se dívat a vědět, z kolika kousků je svařen rám oken dveří. Tím víc tohle nechci vidět, když sedím ve voze, jehož přístrojová deska mi chce naznačit, že je kvalitativně srovnatelná s VW.
Cee’d GT
Krásně řešené přední LED spolu s neokoukaným pojetím stylingu dělá z GT pohledný kousek. V interiéru naleznete opravdu sportovně tvarovaná sedadla, která dokonale obepnou tělo. Právě srovnání s Octavií RS ukazuje na jistou ležérnost u Škody, kdy sedadla vlastně mimo výraznější boční oporu v bedrech ničím nevynikají. Z druhé strany pro běžný život podle mého odvedou lepší službu.FORD
—–
Kuga:
Kuga zapůsobila opravdu dobře, v porovnání s předchůdcem dokonce skvěle. Kuga I byla zvenku sice krásná, ale zevnitř nejen malá, ale i ne zrovna tvarově a materiálově povedená. Novinka je na tom zcela odlišně a hlavně nezdědila stísněný interiér. Jsem o to víc potěšen, že u Focusu III zrovna vnitřní prostornost Ford nevzal za správný konec. Kuga je tedy zevnitř prostorná, interiér je velmi dobře navržen a masy hezkého plastu jsou přesně tam, kde nepřekáží a ani neubírají pocitu prostornosti. K tomu výborný volant a skvělá sedadla a solidní zavazadelník s poměrně nízkou nakládací hranou. Ano, z Kugy mám mnohem dospělejší pocit než třeba z ix35 nebo Sportage.HONDA
——-
Civic
Na Civica jsem byl opravdu hodně zvědavý. Na rozdíl od koncernu jeho design nepracuje s „pohledy“, čímž myslím především to, že vůz není postaven na přední, boční a zadní pohled, ze kterého by vypadal úchvatně. Honda zřejmě měla jiné požadavky a vůz pracuje s „3D“ designem. Vůz tedy hraje liniemi a z každého úhlu pohledu je zajímavý. Jeho tvary vynikají především v reálu a jsou zkrátka a jednoduše podmanivé. Ač se to nezdá, Honda zřejmě pracuje s obecnými a nesmrtelnými linkami atraktivity, jako jsou např. linie kolem předních dveří kolem oken a prahů.
Magic Seats – jedním slovem geniální. Jednoduché a navýsost praktické. Zadní sedadla se sklápí do roviny – excelentní. Sedadla vynikající, Kvalita materiálů a zpracování výtečné. Velurové čalounění – dnes doslova ojedinělé.
Pozice za volantem – rozhodně jsem neměl pocit, že bych si chtěl sedadlo dát ještě níž, jak někdy bylo v diskusích či testech uváděno. Pozice za volantem výtečná. Je ale pravda, že díky poměrně nízké střeše a opravdu hodně silně skloněnému sloupku má člověk pocit, jako by seděl příliš vysoko. Jde ale jen o pocit, pozice za volantem je zcela pohodlná a přirozená a nad hlavou nějaké cm také zbývají. Čelní sklo ale končí poměrně nízko a silně skloněné sloupky zkrátka ubírají na pocitu prostornosti, tak to je. Vadí to ale především při nastupování, kdy Ivan musí opravdu hodně ohnout svůj hřbet a i tak se kolenem „drbne“ do trčícího rohu přístrojové desky. Jak se ale usadíte do pohodlných sedadel a vezmete do rukou příjemný volant, vše zlé je rázem zapomenuto.
Kde Civic ztrácí, je jednoznačně prostornost na kolena vzadu. S mojí výškou mně v Hondě scházel onen chloupek k tomu, abych se sám za sebe pohodlně usadil. Konkrétně to byla přesně jedna pozice délkového posunu řidičova sedadla, odhaduji tak 2 cm. Přesto – úžasná variabilita kombi, krásný vnější vzhled a přesvědčivé zpracování staví Civic Tourer hodně vysoko.SUBARU
——-
XV:
Velmi příjemný vůz ve všech ohledech. Kabina je vzdušná, materiály a zpracování na výborné úrovni a vzhled? Zvenku šmrncovní exhibicionista, zevnitř decentní fešák.Forester:
Vnější vzhled naživo funguje dokonale. Vůz má neuvěřitelný náboj, vyzařuje z něj obrovské charisma. Interiér nezklame. Pokud bych si měl vybrat vůz, se kterým bych měl prožít dalších 10, 15 let, bylo by Subaru s Hondou horkým želízkem v ohni. Z vozů je zkrátka cítit, že jsou vyrobeny a sestaveny s pečlivostí.MITSUBISHI
———–
Lancer Sportback:
Vnější vzhled rozhodně neurazí, Sportback opravdu v davu nezapadne. Velikost kufru (288-344 l, které uvádí katalog, mi přijdou naprosto neadekvátní, ale je pravda, že kufr bude poměrně plochý) poněkud rozporuplná vzhledem k rozměrům vozu (délka 4585 mm), zato prostornost kabiny je velmi zajímavá, jenže… Pouze výškově nastavitelný volant velmi blízko pedálům dělá z Lancera kandidáta na nejzoufalejší pozici za volantem. A korunu tomu nasazuje přístrojová deska. Něco tak nevzhledného, lacině působícího, člověk aby opravdu pohledal. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale přístrojová deska Lanceru může soupeřit sotva s Dacií co se zpracování a použitých plastů týká.PŘEDNÁŠKA O ELEKTROMOBILECH
——————————–
Naprosto v šoku jsem byl u přednášky o elektromobilech. Ne snad z obsahu samotného, ale z lidí, kteří se kolem celého „eko“businessu točí a rovnou říkám, že se opravdu máme čeho bát. Pominu-li osobu samotného přednášejícího PhDr. Jiřího Vlka (který se nějak záhadně v materiálech prezentuje s titulem Dr.) a podivného propojení s charitou, pak hrůzné mi přišly především myšlenky. Myšlenky z úst jednoho z významných propagátorů elektromobilů (snad místopředseda svazu českých elektromobilů?). Např. dnes není problém získávat čistou energii z obnovitelných zdrojů, každý má dnes údajně možnost si získávat obnovitelnou energii DOMA (nežije téměř každý 3. Čech v paneláku…?). Nikoho netrápí, kde el. energii získat, nikdo neřeší, jestli je elektromobil přínosem nejen pro své okolí, ale i pro místa, kde se těží suroviny na výrobu baterií či kde se těží suroviny pro výrobu el. energie. Asi by to chtělo, aby se pan Vlk přestěhoval třeba do Ostravy nebo na Mostecko… Nicméně i na Znojemsku si snad mohl prohlídnout lány řepky a lány fotovoltaických elektráren… Aneb ať žije elektromobilita! A pravidla budou diktovat mmj. takovéto prapodivné existence jakožto poradní sbory. Takže nesmyslný diktát z Bruselu podpořený českým výkvětem, opravdu se máme na co těšit!Zhodnocení:
Excelentní akce. Rozhodně nelituji cesty ani času. Původně jsem si dával tak 2 hodiny s tím, že po 2 hodinách beztak budu mít nouzi o předmět zájmu. Nicméně ve výsledku jsem dokázal strávit na autosalonu velmi příjemné odpoledne, aniž bych jakkoliv pomyslel na slovo nuda. Při pohledu na cenu vstupného 25 Kč dodnes nechápu, jak bylo možné akci za tuto cenu zrealizovat. I proto mě v zásadě nemrzí ani potemnělá atmosféra znojemského kotle zimního stadionu, kde jako by zapomněli rozsvítit světla… Kdo by byl zklamán? Jednoznačně lovec žen. Ne, o ženskou krásu jste zde v zásadě ani nezavadili, tedy ne bez doprovodu… Zajímavým zpestřením, a to v dobrém i zlém pak byla např. přednáška o elektromobilech. Opravdu poučná, děsivě poučná…
Kdybych měl jmenovat krále výstavy, byl by to nepochybně Leon, těsně následovaný Fiatem 500L Living.
Kvíz Fabia za 16 000,- Prodloužená záruka? Aktualizováno.
14 Responses to Znojemský autosalon
[1]
9. 5. 2014 v 16:38twistedTSD
Výborná reportáž. Hodně rád bych si na podobnou akci zašel. Bohužel když už jsem měl jednu nedávno doslova pár kilometrů od domu, již druhým rokem jsem ji vynechal, protože se mi zrovna vůbec nehodil den konání…Tak díky alespoň za zprostředkované dojmy. 🙂
[2]
9. 5. 2014 v 18:13GTI
Pochvala za výborný blog.
[3]
9. 5. 2014 v 21:36šmoula nešika
Přidávám se k pochvale. A jsem překvapen, že se taková akce uskutečnila zrovna ve Znojmě – když jsem tam někdy před dvěma lety byl, udělalo na mě dojem hezké, leč místy zaostalé postkomunistické vesnice. Když vzpomenu na faux pass v Liberci, kde bylo celým představením 20 předváděček s polepy před kulturákem a jazzovo-kotlíkářská kapela s tančícím houmlesákem před vchodem… To byl asi ten „bohatý doprovodný program“. Snad jen dvě poznámky – zamykání vozu zevnitř má za řadičkou už O2 a céčková světla s třemi žárovkami disponuje i Citigo.
[4]
9. 5. 2014 v 23:00rohYpnol
[1], [2] díky
[5]
9. 5. 2014 v 23:02rohYpnol
[3] 3 žárovky u Citiga na tak malém světle? No to tedy nevím… Jinak díky za doplnění.
[6]
10. 5. 2014 v 00:00šmoula nešika
[5] Tady: http://img.auto.cz/auto//base/2011-50/04_4ee861b95c5c7.jpg
[7]
11. 5. 2014 v 06:02Tomik
Pěkný, děkuji za přehled! Jen si oprav to Subaru na XV 😉
[8]
11. 5. 2014 v 13:33rohYpnol
[7] Díky, opraveno.
[9]
12. 5. 2014 v 10:57Emel
To vypadá jako překvapivě hezká akce, díky za report.
Se spoustou věcí bych polemizoval, asi nejvíc mě bije do očí:
Proporce jsou naprosto v pohodě
Opel interiéry prostě umí
Proporce 500L Living jsou tragické, prostě velká nafouklá krabička na malých kolech. Můžeme se bavit o tom, že v tom je dost místa a nakonec to ničemu nevadí, ale proporce, ty jsou prostě špatně.
Interiéry u Opelu nejsou vyloženě špatné, ale ta změť tlačítek na středovém panelu mi připomíná mé jízdy s 407… takhle se to už dnes nedělá. ¨
Co se týče srovnání Leona a Octavie, to by bylo asi na delší povídání… pokud pominu Cupru kterou jsem zatím neviděl, tak se mi líbí architektura SEATu, ale provedením nebo materiály si opravdu nemají se Škodou co vyčítat.
[10]
12. 5. 2014 v 17:38rohYpnol
[9] Ne, proporce 500L Living jsou naprosto v pořádku. Když stavíš krabici na 4 kolech, tak vyčítat výsledku, že to je krabice? Ne, je to zkrátka MPV zaměřené na prostornost, logicky tedy nemůžeš chtít atletickou siluetu.
Proč jsem psal, že proporce jsou ok? Tím jsem měl na mysli především „přilepenou“ zadní část, která na některých fotkách vypadala zle. Naživo je ale dojem zcela jiný a vůbec ta zadní část netahá za oči.
Změť tlačítek u Opelu mě vyhovuje, nicméně pokud ti zrovna tohle vadí, pak právě FL Insignie tento (pohledem moderního zákazníka) neduh odstranil. Přesto, pokud se bavím o normální výbavě, pak nikdo nic lepšího než tlačítko nebo otočné kolečko prostě nevymyslel.
Leon vs. Octavia – materiálově opravdu srovnatelné, nicméně osvětlení interiéru lepší v Leonu, čalouění lepší v Leonu a Cupra vs. RS? Jasně lepší interiér Cupry – sedadla i kvalita čalounění (nehovořím o zpracování, to je srovnatelné). Kufr lépe zpracovaný v Leonu. Octavia zkrátka ve všem působí laciněji až na kvalitu plastů, ta je opravdu v podstatě shodná.
Jinak je to jen můj pohled a klidně někdo může mít názor zcela jiný 😉
[11]
12. 5. 2014 v 18:22Emel
Krabice fajn, krabice ve tvaru 500… no dobře, dejme tomu, můj šálek espressa to tedy není.
Tlačítko je fajn, ale 50 tlačítek už fajn není.
Hodnocení Cupry si schovám po osobní zkušenosti, zatím jen napíšu, že se mi víc líbí Škodovácký volant a Seaťácký středový panel.
[12]
12. 5. 2014 v 19:30rohYpnol
[11] dokud se u auta bavím o výbavě typu radio, klima, vyhřívání, tak nic z toho nepotřebuji a ani nechci ovládat jinak než tlačítekm či kolečkem, zkrátka poslepu. Věci od úrovně nastavení vozu a jízdních režimů apod. jsem ochotý řešit přes nějaké sw rozhraní. Jinak řečeno – nějaké MMI apod. má smysl u vozu střední třídy a výš.
[13]
13. 5. 2014 v 09:39Emel
Jasně, ale kolik tlačítek opravdu ještě dokážeš po slepu nahmátnout?
Já vcelku souhlasím, ať to klidně je na tlačítku, ale pokud nacpeš 50 tlačítek na středový panel do jednoho chumlu, všechna stejně velká a barevná, pak je po ergonomii, protože po slepu to stejně nedáš. Proto je dobře, pokud jsou tlačítka nějak logicky odlišená… a pokud se vyskytují jinde… ovládání oken a zrcátek na dveřích, sedaček (vč. výhřevu) na sedačce, rádio na / pod volantem…
[14]
14. 5. 2014 v 17:40Fides
Znojemský autosalon? Kdybych neviděl, neuvěřím. Reportáž velmi zajímavá, díky za ni.
Komentáře nejsou povoleny.