-
Novinařina žádná věda aneb Fluence vs. Rapid v SM
Díky reklamní kampani na Svět motorů, se kterou se zde na auto.cz roztrhl pytel, jsem usoudil, že opět po delší době koupím SM, myšleno Svět motorů, číslo 16/2013. Vrátil jsem se do starých dob, kdy se za informace platilo, vyskládal 24 jednokourunových mincí a těšil se na informační příděl… Nejvíce mě zajímalo, jak naložili se srovnáním Rapid vs. Fluence. Proč? Jednoduše proto, že tyto vozy by podle mě měly být středem pozornosti nákupu toho správného cenově dostupného rodinného vozu. Tak kdo nakonec zabodoval? Není asi žádné překvapení, že v objektivním hodnocení, zcela nezaujatém a transparentním vyhrál… Rapid. I když je to mírně složitější. SM totiž rozdělil hodnocení do dvou kategorií, a ty dopadly následovně:
1) Cena a výbava: Rapid 2,00 x Fluence 1,00
2) Celkové hodnocení: Rapid 1,57 x Fluence 2,07
Bohužel, výsledný verdikt se zakládá pouze na celkovém hodnocení, takže porážka Fluence. Přeloženo dle hodnotících kritérií, kdy ¼ známky znamená o 5 % horší výsledek je Fluence v celkovém hodnocení o 10 % horší, zatímco v kategorii cena a výbava je Rapid o 20 % horší než Fluence. Transparentní, jasné. Vcelku proti tomuto výsledku nic nenamítám. Přesto vidím nad hodnocením stín pochybností. Důvody?
1) U Fluence opět nastala kritika titěrných ovladačů klimatizace a rádia na středovém panelu… Já bych spíše ocenil precizní chod těchto knoflíků, ovládání rádia je na volantu… Ale hlavně – Rapid podle mě s titěrností není lepší, tedy když si odmyslím příplatkový Amundsen PLUS, který Škoda samozřejmě nezapomněla do novinářského vozu dodat… Mnohem více bych ale ocenil informaci, že u Rapidu můžete zapomenout na 2-zónovou klimu, zatímco Fluence ji má ve výbavě již za 285 000,- a to vč. výdůchů pro zadní cestující…
2) U Fluence jsou kritizovány krátké sedáky, přitom tabulka naměřených hodnot říká, že u obou byly naměřeny 48 cm u předního a 49 cm u zadního… Tak si vyberte. Přitom v textu je doslova uvedeno „…Sedadla Rapidu … mají delší sedák…“.
3) Kritika kolísavé kvality u Fluence v kontextu stálé kvality u Škody. Na základě jako že ohlasů Fluence trpí na kvalitu umělé kůže atp… No stačí zavítat na forum Škody a tam je jasně vidět stabilní kvalita Škody… Doslova v protikladu je záruka, kdy Fluence nabízí 5 let, zatímco Škoda jen dva! roky.
4) Náklady na servisní prohlídky na 100 tis. km. Fluence je o rámcově 3 500 levnější. Takže má opravdu Škoda levný servis, jak hovoří hospodské povídačky?
5) Porovnání dynamiky. TSI vs. stará atmosféra, to zní jako předem definované vítězství TSI. Jenže zatímco v textu je uvedeno, že „…rapid to dotáhne z 80 na 120 na šestku jen o půl vteřiny pomaleji, než fluence na pětku…“, tabulka opět říká něco jiného. V tabulce jsou totiž uvedeny „pružnost na 5. RS (80-120 km/h)“. Koneckonců, bylo by to i podle mého očekávání, ve vyšších rychlostech zkrátka maloobjemovému TSI začíná docházet dech. Byla tedy ta o půl vteřiny horší hodnota u Rapidu na 5. nebo na 6. stupeň?
6) Závěr- ten to dokonale „zabíjí“. Neboť cituji „…za podobnou cenu zde máme dva zcela odlišné světy…“. Za podobnou cenu? Známka za cenu a výbavu dává 20 % rozdíl mezi Fluencem a Rapidem a autor to nazve podobná cena??
Jaké je moje závěrečné resumé? Souboj Rapid vs. Fluence u mě má jasno – pokud jste ochotni tolerovat sedan, není co řešit. Ovšem verdikt nad kvalitou testu samotného? Přijde mi, že těch chyb a nesrovnalostí je tak nějak přes míru. Přesto úroveň Světa motorů byla dle mého názoru už na mnohem zoufalejší úrovni. Test si mě sice nezískal, jinak ale celkově dávám Světu motorů dobrá 3+, nebylo to tak marné jak jsem čekal.
Renault Fluence – na vlastní oči Městská Policejní buzerace
11 Responses to Novinařina žádná věda aneb Fluence vs. Rapid v SM
[1]
21. 4. 2013 v 18:12Adam Novák
2,5: SM v tom má trochu bordel, protože např. v tabulce uvede údaj naměřený autobildem, a v testu svůj, takže se to liší. Už se jednou něco podobného stalo, a v příštím díle to v otázkách a odpovědích vysvětlili 😉
[2]
22. 4. 2013 v 07:48Jirka
Těžko srovnávat. Kdyby se stejnými prvky výbavy stály obě auta stejně… Ale takto naftová Fluence Dynamique podobající +- se naftovému Rapidu Fresh Elegance je o 60 000 Kč levnější. Pak nevím co bych vybíral. Mě se Rapid nelíbí, připadne mi to jak Octávka vypraná na vysokou teplotu, ale zřejmě bych volil jej.
Ale takto s tím cenovým rozdílem volím Fluence
[3]
23. 4. 2013 v 21:07Jirka
Ten můj komentář nezaujatý, nesprostý smazal kdo? Rohypnol, nebo auto.cz?
[4]
23. 4. 2013 v 21:09Jirka
A, beru zpět, maj to nějak zel nastavené. Teď, už ho tu vidím, jsem se bál cenzury. Spíše šotek, bo na tímto stále nadpis „0 reakcí na Novinařina žádná věda aneb Fluence vs. Rapid v SM“
[5]
23. 4. 2013 v 21:27šmoula nešika
Já poslední dobou ani nevím, co si mám o Světě motorů myslet. Srovnávačka golfu, leonu a octy supr, ale poslední čísla teda nic moc. Pořád asi desetkrát „interiér octavie je kvalitnější než u předchůdce (ač oba víme, že je to blbost), nemusel by se stydět ani o třídu výš, …“ a tak dále, a tak podobně, bla, bla, bla … Novinářská klišé, prázdné řeči. Kvalita časopisu je kolísavá, což se dá v podstatě říct i o ostatních tiskovinách a webech tohodle nakladatelství. Bohužel se jedná o to nejprodávanější a podobná situace je ve zbytku Evropy asi jen o trochu lepší. Zkrátka – velké nakladatelství se nerovná velké kvalitě.
Jak mluvíš o zohlednění ceny, dřív se to, za minulého šéfredaktora, započítávalo do hodnocení. Mělo to ale moc velkou váhu. Zajímavé je, že se třeba nenápadně posunula kolonka Jízdního komfort z Prostoru a pohodlí k Jízdě. Takže v roce 2010 vyhrála srovnávací test ibiza, později – stejná auta a motory, jen facelift seatu – byla první fabia.
[6]
23. 4. 2013 v 21:30šmoula nešika
Ještě jedna věc – dobře udělané zohlednění ceny má Auto Bild – cena za bod. Bohužel kvalita textu z české strany bývá nezřítkakdy v pozadí.
[7]
23. 4. 2013 v 21:53rohYpnol
[3] komentáře mám bohužel blokované bez předchozího schválení. Teď už by se ti měly objevovat automaticky, protože máš schválený příspěvek.
Důvod? SPAM. Netuším, kde se bere, jak se sem dostává. Nicméně mazat 500 SPAMů už zkrátka nehodlám. Proto se může stát, že nějak příspěvek se tu objeví později. Pokud bych omylem někomu smazal jeho příspěvek, ať mi dá vědět, rád napravím i s omluvou 😉
[8]
24. 4. 2013 v 18:26šmoula nešika
Ano, u tvého i spousty jiných blogů se mi stává – vložím příspěvek jako první – odhlásím se – příspěvek zmizí – přihlásím se druhý den a můj mezi posledními. Osobně mě krom prevence proti SPAMům napadá jen špatná spolupráce starých stránek a nového systému. Taky už jsem párkrát někoho, včetně tebe, z mazání podezříval. Pak se ale příspěvky znovu objevily. Musím se podívat k sobě – nerad bych 5000 SPAMů. Nehledě na to, že pokud by se mi započítaly mezi odstraněné, už bych nemohl říct, že jsem bez poskvrny.
[9]
26. 4. 2013 v 10:25Adam Novák
[8]
To mě netrápí, já jsem přihlášený pořád 😀
[10]
26. 4. 2013 v 19:19šmoula nešika
Já většinou nejsem u sebe na compu a heslo si neukládám, takže se mi to odhlašuje samo…
[11]
29. 4. 2013 v 16:39objekt21
ziaden problem.
Fluence je sedan = konkuruje IBA Celyse a 301.
Rapid – vdaka podobnosti s O3 a vyklopnemu kufru = prebera zakaznikov lacnmejsich kompaktov
Komentáře nejsou povoleny.